Praha mění plány na pokračování metra D. Stanice Libuš má dostat nový vestibul

Nová podoba území nad stanicí metra D Libuš. Zdroj: MHMPNová podoba území nad stanicí metra D Libuš. Zdroj: MHMP

Změny podle vedení Prahy zlepší koordinaci zájmů všech vlastníků.

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Gumma

A co ty výstupy otočit o 90 stupňů a udělat výstup ve Starý Libuši? Někde na pomezi Jalodvorska/U Zvonicky? (Neznám přesnou polohu) tam budou dál odkázáni na autobusy v kolonach? (Ti příměstský budou ve vyhode-budou ukončeny v Pisnici u depa)….

panpan21

Akce Hříb II. Takže to smrdí. Poté, co se angažoval v akci „Nádraží Holešovice“, která se mediálně provalila, mám důvodné podezření a obavu, že jde o tzv. akci Hřib II. Uvidíme, co se z toho provalí a jak tohle dopadne.

Gouda

Praha je jediné místo v zemi, kde infrastrukturu klidně zaplatí soukromý sektor, jen aby zajistil obsloužení svých stavebních projektů. Je obscénní, že to místo toho je financováno veřejně, a že alokace gigantického rozpočtu Prahy je prezentováno jako „spravedlivé“ na základě dysfunkčních statistik. Brutální utrácení veřejných prostředků v Praze pomáhá úspěchům populistů v celostátních volbách, protože ti jako jediní o tématech špatné distribuce prostředků v zemi mluví (a samozřejmě to není jediné takové téma). Pokud si to rozumné strany včas neuvědomí a nezačnou o těchto tématech mluvit, budou v příštím parlamentu populisti mít ústavní většinu; následovat bude rychlá orbánizace ústavního pořádku… Číst vice »

Y.K.

Chápete, že developer není tiskárna na peníze ani magický bilionář s bezednou peněženkou? Že je to prostě byznys, který něco postaví (zainvestuje) a náklady vyúčtuje v cenách zákazníkům (co tam koupí byt nebo kancl).

Proč by tedy obyvatelé nových budov měli přímo platit svůj kousek metra a lidi jinde ne?

Doprava (zajištění obslužnosti) je jeden z klíčových úkolů samosprávy.

Fr_von_Dr

Chápat se to dá i tak, že developer tlačí na „Prahu“, aby utratila více financí k vůli tomu, že tam chce developer stavět…Když budu mít zahradu na samotě (kde nejsou sítě ani dopravní obslužnost), tak mi na vedení obce taky řeknou, abych si zaplatil příjezdovou silnici, vodovod, kanal, atd. Těžko mi vyhoví s požadavkem: „Chci tam bydlet, takže mi tam udělejte asfalt, natahejte mi tam všechnu trubky, aby mě bydlení moc nestálo.“

Frantík

Náklady nevyúčtuje, nabídka a poptávka si tu cenu srovnají.

Ivo

Ano, takto uvažuji voliči ANO a SPD. Za vlády Krnáčové se řešily lavičky…

Gouda

Jediný způsob, jak v digitální době porazit ulhané populisty, je ukrást jim jejich témata a nabídnout reálná řešení.

MP22

A co odbočka do Modřan? Nadobro odpískána?

jkjk

V Metropolitním plánu je jako územní rezerva, potenciální větvení má být stavebně založeno. Ale samotná stavba velkou prioritu nemá.

Pat

Ono se zatím ani neví, kolik autobusů bude jezdit z Kačerova na Labe, takže je těžké odhadnout jak moc potřeba ta odbočka bude, až bude metro D. Je na to rezerva a plány, ale ještě nějakou dobu so s tím hýbat nebude.

MP22

Pomohlo by více tu oblast zastavět. Sámošky a hospody o jednom patru tam nemají co dělat, stejně tak rozlehlá parkoviště nebo OBI s Kauflandem. Kdyby se dal dostatečný push soukromému sektoru, že tam může stavět bydlení a pracovní příležitosti, v určitém objemu zástavby, kdy se budou vytvářet třeba i větší lokální centra, tak by našla tato větev opodstatnění. Z fleku by tam mohlo vzniknout několik vyšších tisíců bytů, lepší než rozlézat město dál a dál v krajině. Snad na toto nějak dojde.

MrMarkus

V tuhle chvíli politicky neprůchozí. Jakmile je někde záměr „mrakodrapu“ tj. aktivistickým slovníkem více než 8 patrového domu, ihned je úspěšně svolána lokální hysterie. Nejčastější obavy jsou, že nebude kde parkovat (přitom nová výstavba má vlastní parking) a budou fronty u doktorů (což jsou už teď a zpravidla se nám podaří sehnat nového specialistu na opačném konci Prahy). To území se nedaří dostatečně modernizovat, stále dochází k odlivu „úspěšných“ lidí za lepším. Což je problém, setkávám se v okolí s čím dál větším odporem do domů investovat, buď na to lidi nemají nebo berou bydlení tam jen jako dočasné. Časem… Číst vice »

PetrH

Nová výstavba má sice vlastní parking, ale nestačí to. Standard je nechávat lepší auto v garáži, druhé auto na ulici.

Ivo

Buďme zatím rádi, že se staví Smíchov, začnou Bubny, bývalé nádraží Žižkov…Ale máte pravdu.

Pjepja

Jenom bych rád upozornil, že Libuš měla vždycky severní vestibul, jenom nebyl přístupný veřejnosti, ale v plánech s potenciálem ho přestavět na veřejný byl už dlouho.

looking4bucho

Ja s tim nemam problem, protoze ten rozvoj toho uzemi je dlouho planovany. Nicmene mi to prijede ze nove vystavbe pujdeme na ruku a na tu starou, v tomhle pripade spodni cast Novodvorske a Lhotky, hodime definitivni bobek. K cemu tam bude mestsky bulvar kdyz se tam bude nadale MHD ve forme autobusu, pritom vetsi cast obcanske vybavenosti je prave tam.

Pat

1) Právě se snaží vybudovat občanskou vybavenost na místech nového metra.
2) Tam se metro opravdu nehodí. Tramvaj z Nových Dvorů by byla fajn, ale přesvědčte o tom Prahu 4. Tam bych začal.

Tomáš Flaška

A o úseku Pankrác – Náměstí Míru je ticho po pěšině :-(.

jurali

Cecko si v useku Pankrac-Muzeum uzije.
Doted aspon cast zateze z oblasti Nove dvory, Libus, Modrany odvazela tramvaj. Ted to bude vse smerovat do metra D, ktere skonci na Pankraci.

Frantisek X

Na Pankráci ovšem už bude možné přestoupit také do tramvaje. A v Krči třeba do častějších vlaků.

Danny

Pokud bude výběrko pokračovat stejným tempem, možná se vše v roce 2050 otevře ve stejný čas.

Nepovim

Spíš je otázka proč se ma pankrac nam miru nam republikykouskova na 2 etapy. Jelikoz to budou razit stity, tak by bylo lepší je rovnou nechat prorazit celou trasu az do dlouhodobé konečné u Paladia.

Frantisek X

Žádná dlouhodobá konečná u jakéhosi samozvaného Palladia není zatím v plánu. Ten nápad je poplatný tezi „vše řešit metrem“ a „vše musí přes centrum“. Jako by tam už tak nebyl přehnaný frmol. Dost na tom souběhu dvou kapacitních tras od Pankráce na sever…

Nepovim

Dlouhodba konecna metra D je na namesti republiky to je fakt. Tak aby D melo i prestup na B.
Tj.
Pankrac- bratri synku- mirak- hlavni madrazi – Namesti Republiky

Ivo

Ne, hlavně metro má smysl. Včera jsme chtěli jet do divadla z Chodová. Autobus 125 měl přes 20 minut skluz. Rozhodli jsme se jet metrem a divadlo v pohodě stihli v kombinaci s tramvají z Pavláku. Měli jsme na to 40 minut.

Lukáš Kníže

Vypadá to dobře. Díky Petru Hlaváčkovi za plánování dlouhodobé koncepce rozvoje tohoto území.

Jediné nad čím kroutím hlavou je to P+R parkoviště. To se opravdu plánuje, že by na Nové Dvory přijížděli lidé z aglomerace a odtud pak jeli do centra? Vždyť v Písnici, která bude napojená na Pražský okruh, bude veliké P+R parkoviště. 🤷‍♂️

platamond

Ono bude opravdu veliké? Veliké si představuji alespoň 5000 aut, ale zde i 10000 aut, pak to musíte nakombit s obchodním centrem.

Ondřej

Proč ne, zní to pochopitelně.

Kuriózní mi na tom přijde, že jak je to bůh ví jak starý projekt na to metro, tak má podobu několika děr do země mezi vzdálenými paneláky a vůbec se v něm nepočítá se zastavěním těch prázdných prostor. Takže tohle je jen změna k lepšímu.

frost42

Mě by spíš zajímalo, jak si město představuje výstavbu. Vzhledem k obsahu prezentace a dosavadním zkušenostem při prodloužení tram do z. Libuš očekávám: uzavřít Novodvorskou -> výstavba tram, Novodvorská komplet nový povrch -> dočasně v provozu -> uzavřít Novodvorskou, výstavba metro a proměna v městskou třídu

MrMarkus

Dle plánu, který opakovaně zaznívá z radnice Prahy 12 i magistrátu, letos má být vydáno stavební povolení pro tramvajovou trať Libuš – Nové Dvory s tím, že v letech 2025 a 2026 má proběhnout realizace. Místně je to důležitá stavba, zejména pak od doby, kdy přestala existovat linka 165, tramvaj nabídne delší úsek do míst, kde je už lepší možnost přestupu. Ten nový podchod pod Novodvorskou ulicí zní jako něco, co se bude muset postavit velmi rychle (stejně jako podchody pod Nodovodvorskou a Libušskou u stanice Nové Dvory). Jestli už teď vědí, že tu výstavbu tramvaje nestíhají, proč to férově… Číst vice »

Martin

Me by zajimalo, zda nekdy v budoucnu nekdo neprijde s napadem propojit konce tram. trati v useku N.Dvory-Pankrac…. pac by to vyrazne pomohlo od autobusu a prestupu…

Toada

Tramvaj z Nových Dvorů Štúrovou přes Zálesí, Nemocnici Krč a Kačerov do Vyskočilovy by byla fajn.

Honza

A nebo napojení Nových Dvorů tramvají přes Labe na Belarii a odtud po stávající 17tce do centra nebo přes Dvorecký most na Smíchov. Navíc škoda, že se o větvi metra D do Modřan skoro nemluví. Tramvaj nebo Metro případně obojí by tam pomohlo nahradit spoustu autobusů.

MrMarkus

Jako místní bych tramvaj na Lhotecké nevyužil a co pozoruji, spousta lidí to tu má stejně. Jezdí se buď autobusy na Kačerov nebo 197 na Smíchovské nádraží. Bez souběhů busů a tramvají to tam není jak udělat. Co udělat lze je tramvaj z Nových Dvorů vést až na konec Novodvorské, pak vymyslet jak překonat svah k vodě a zejména lince 197 optimalizovat trasu. Na Lhotecké by měly do několika let jezdit trolejbusy linky 150 (i nadále přes Kačerov), možná dokonce ty co nyní obsluhují letiště a po nich snad jednou přijde ta modřanská větev linky D.

ene bene

Vždyť ta tramvaj by taky jela na Smíchovské nádraží. Vzal jste to v úvahu?

Nepovim

Neni to čistě směr kam bude jezdit D?

Nepřijde mi, že to uzemí má potenciál uživat jak D tak i TT…

Vetši dipad má východní tram tangenta a bohnice podbaba.

Martin

To neni o prioritach, ale o dlouhodobem planu… Priority jsou jinde…

Jiste, metro D obsluhuje castecne stejny smer, ale to je stejne jako treba Karlin nebo Vinohrady… povrchova doprava neni totez co metro.
Tady se nabizi propojeni tram. trati, ktere budou blizko sebe a mistni obsluhu tak zajisti mezi obema tratemi, jinak stale autobusove linky nebo slozite metro.

Neprijde mi uplne vhodne, aby clovek z budejovicke (napr. z polikliniky) musel busem na metro, metrem do Krce nebo Novych dvoru a pak zas busem, kdyz by mohl tramvaji… jsou i dalsi smery do Nusli, Vrsovic apod…

Nepovim

No jenze pka vznikaji linky duchu napriklad desitka od Kobylis do Dablic, ktere jezdi vecne prazdne. Připadne sedmnacka z kobylis do holešovic.
Vemte jako fakt, žé dopravní směry se v celé oblasti dramaticky změni otevřením D, např kačerov hodně prořidne, neboť zmizí hlavní důvod přestupu na bus, kdyz se do centra pojede přes Pankrác.

Martin

videl ksem planovane linkove vedeni, … Ne vsichni [otre uji na metro D resp. C… proridne to akorat o linky 215 a mezimesto, zustanou napr. 139, 150, 193, 196 apod.

Martin

10 do dablic je prazdna, ale narvana je 177… zruste oboji a nechte jen metro a uvidite jak se to lidem bude libit…

Martin

jeste 152… ale ta se skutecne zrusi…

Nepovim

177 prave supluje tangentu, a co vim tak se ji nejezdi z kobylis do ladvi a prosek nybrz z bohnic na vysocanskou, kde se supluje chybejici vazba mezi C a B

ene bene

Řekl bych, že pro tramvaje jsou v této jižní části města zajímavější výzvy. Třeba ve směru zrušeného autobusu 165. Nový most přes Vltavu v Modřanech, za řekou pak vazba na svazek autobusů jedoucí po D4 a na berounskou trať 171. Bylo by to drahé, projednávalo by se to dlouho (protože tam na to nejsou zrovna územní rezervy), ale stálo by to zato. (A za ty roky, než se to projedná, naroste poptávka po takovém spojení do značné výše.)

MrMarkus

V území je zásadní překážka – Modřanské laguny. Na to se narazilo už když se uvažovalo o napojení Modřan na MÚK Lahovický most. Řešení vidím spíše v zásadní přestavbě včetně větvení železniční trati 210, tam by si to zasloužilo skutečný S-Bahn, který by spojil zajímavé dopravní uzly za Prahou s přestupními na metro v Praze (zejména Nádraží Krč a Kačerov).

Kyz

Těch překážek je tam víc a zrovna lagunám se dá vyhnout, záleží, kam se ten most umístí, ono jde taky o situaci na protějším břehu.