Praha mění ceník parkování, uleví řemeslníkům a omezí dobu stání pro sdílená auta

Parkování v Praze, ilustrační foto. Pramen: Praha 6Parkování v Praze, ilustrační foto. Pramen: Praha 6

Skončí také praktika, kdy na jeden byt jsou registrovány desítky parkovacích oprávnění.

92 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pavel

Takže jestli to chápu správně, pokud si neplatím roční parkovné (na co, když nemám stálé auto) tak nárok na hodiny pro řemeslníka nemám. To samé, pokud za mnou přijede návštěva, třeba na víkend, tak bude taky platit za parkování.
To ani nezmiňuji, že hned před domem je stanice metra, takže všechny parkoviště v okolí mého bydliště jsou neustále plná, takže bych cestou z práce stejně zaparkoval kdo ví kde. Nevím, ale zóny na mě víc a víc působí jenom jako dojná kráva která problém s parkováním stejně neřeší.

123

Ehm … to že výbor něco projedná je sice hezké, ale to je tak všechno, on nic neschvaluje. A když už se tu tím výborem oháním, tak by to chtělo klidně ex post k článku dodat, jak to projednání dopadlo.
Takže není to nový ceník, ale jen jeho návrh. Jak to s ním dopadne a jak bude vypadat skutečný ceník se uvidí až po jeho schválení Radou města.

Na nějakém hobby blogu bych to neřešil, ale zrovna tady bych očekával, že uvedené bude z článku jasně patrné.

Daniel

Nerozumím proč DPP na jedné straně volá po zdražení dlouhodobých kupónů do MHD, ale o zdražení parkování z úst náměstska pro dopravu ani neuslyšíme. Vím, že ty rozpočty spolu nesouvisí, ale vadí mi ten přístup.

Jiřík

Jestli to nebude tím, že náklady na dopravu stoupají, ale náklady na načmárání čar na silnici skoro nic nestojí.

jan

Ať se Praha ureguluje. Ale ať to netahají do ostatních měst. Sídliště, pronajatý prostor. Zdravotnímu zařízení. Klienti nemají kde parkovat. Personál nemá kde parkovat. Možná se jim na to vy a vystěhují jinam. A bude tam squat. V tom přízemí. Někde kde bude parkování soukromé. Kde radní si mohou políbit.

Petr

Po Praze jezdím autem každý den v rámci výkonu práce. Dodnes jsem ale nepochopil, jak bylo zamýšleno obsluhování Prahy pro firmy působící v Praze. Každý den jedu i na několik adres a je to opravdu celá Praha. Pokud jsou v místě zakázky jen modrý zóny, pak musím stát na těch zónách a čekat, že mi přijde pokuta. Opravdu radní přemýšleli i o dopravní obslužnosti v místě modrých zón? Vážně pochybuju. A to ještě teď vymýšlejí placený vjezdy do centra? Tam, kde to zavedou zmizí jak domorodci, tak i místní firmy a bude to časem jen mrtvá zóna Prahy.

Jaaaa

Nebude. Ne každý potřebuje auto. 😉

Petr

Nepřeji Vám aby u Vás hořelo kvůli neprovedené kontrole PBZ. Moje práce je revize PBZ (Požárně Bezpečnostní Zařízení). A jak to vidím dnes, tak 70 procent objektů je nezpůsobilých dalšího provozu. Bohužel bez auta a vybavení v něm Vám tuto službu nelze zajistit pomocí metra :-).

Gwann

pbz, to jsou jako sprinklery?

doma mám požární cidlo i EZS. a nikdo si pri údržbě zatím nikdy nestěžoval, P3, zóna už minimálně 8 let

Y.K.

A to s autem vjedete až do bytu? 🙂 Já vám nechci nutit pracovní ježdění metrem, to ne, ale moc nevěřím že by to bez auta nešlo. K nám metrem přijel technik přes okna a měl vše, i náhradní kování, kliky, vercajk. Na celý barák. Velikost normálního báglu, hmotnost asi malinko vyšší. 🙂 Holt umění zabalit.

A. Mikulka

A to je tak mizerně placený business, že vám nezbyde na hodinu stání na modré čáře?

Honza

Ale každý potřebuje dojet do práce. Umíte si představit ten chaos v MHD, pokud by všichni, co jezdí autem přesedlali na MHD? Ti lidé (pohostinství), budou končit ve 21,aby stihli poslední bus/vlak domu. To začnete hned nadávat, jak vám ty kavárny a knajpy zavřou ve 21,každej taxikář se na to vybodne. Všechny ty sestry, co dojíždí autem dřív, protože sockou by byly ve špitále až v 8 se na to taky vybodnou. Hasiči, benga, učitelé, pošťáci, pinglové, kuchaři, prodavači, sestřičky, atd. ti sockou nezačnou jezdit. Kdo se postará o ty Pražák, co dnes všichni motají palečkama v kanclech pojišťoven, kde… Číst vice »

Y.K.

To je demagogie. Jistě někteří ano, ale jinak je to absurdní představa. Samozřejmě, že velká část jede MHD (ve městě). Směnový provoz úplně normálně, proč by to jako měl být problém? MHD začíná v 5 hodin, 12h směny většinou kolem sedmé. Já tak jezdil roky. Dokonce částečně i ty hospody, i když ty jsou jedny z mála kde to je těžké, protože končívají po provozní době MHD, ale spíše pojedou tágem (co jsem se tak bavil) a do práce normálně MHD. Sestru jezdit autem jsem neviděl ani jednu, ale je možné že existují. Že vy jste ještě nikdy nejel brzo… Číst vice »

Honza

No, jezdím sockou před pátou, pak metrem a ještě tramkou, když přijde víkend, tak autem. Takže to znám a moc dobře, proto o tom píšu. Taky jsem řídil 2r tágo, takže moc dobře vím, kolik lidí a jak jezdí z práce…

Y.K.

Tak vidíte. Faktem je, že po městě většina co jede autem prostě nejede z nutnosti. To neznamená, že by nebyli lidi co to potřebují, aby se dostali z/do práce, ale oni nejsou ten důvod zacpaných ulic. V Praze je to půl na půl, hlavní špička je právě na směnaře, na ty co jezdí na devátou do banky to už je víceméně po všem. No a v noci už jsou to jen drobky špiček. Ono přeci jen ten jeden vlak metra je tak 1000 lidí… A to je aut k nedohlédnutí, v centru projedete hodně ulic, než se dostanete na 1000… Číst vice »

Jaaaa

Ať přesedlají, pak to začnem řešit.

Do té doby se jen zuby nehty snažíte držet svého tunového plechového křesla, takže opravdu nemám strach, že byste všichni ze dne na den MHD zaplnili.

A. Mikulka

Sestřičky převážně mají kde parkovat. A z pinglů jezdí autem naprosté minimum.

Jakub P

Zaprvé nikde nejsou jen modrý zóny, všude, kde jsou, jsou i návštěvnický (fialový, oranžový, zelený), akorát byste holt musel občas dojít třeba za roh. Ale i když budete používat ty modrý, není důvod, proč byste musel čekat, jestli vám přijde pokuta. Krátkodobý stání (když denně jedete na víc míst po Praze, tak nejspíš limit 2 hodin a podobně řešit nebudete) si můžete klidně zaplatit i na těch modrejch, stačí vám na to mobil a buď zapnutá GPS nebo kód ze značky. Takže výmluvy, jen neochota za používání městské infrastruktury k vlastnímu výdělku platit. Pokud jen něco nakládáte a vykládáte, jsou… Číst vice »

mimochodem

Jojo. Naprosto super je to treba tehdy, kdyz se clovek chce stehovat sam. Tehda jsem pred barakem v Praze mel modrou zonu, kde bylo furt nejaky volny misto, ale na kartu jsem navzdory platne najemni smlouve apod. nemel narok, protoze o prachy za trvaly pobyt jde az na prvnim miste. Budiz, tak jsem bezne parkoval o kilak-dva vedle, kde zona (tehda) nebyla. A jelikoz je parkovani na modre zone bez opravneni fujky a „navstevnicke“ parkovani je casove zastropovane… pro mne za mne si tech par stovek treba sezerte, je mi to jedno, ale ne, ze mi to uz ani nepujde… Číst vice »

Jakub P

Ten strop jsou i na modrý minimálně dvě hodiny, což je doba, za kterou se dá i velká dodávka naložit/vyložit úplně v pohodě. Malou dodávku/velkej kombík za tu dobu člověk nanosí/vynosí s rezervou i v jednom. Taky jsem stěhoval kamaráda bez řidičáku do míst s modrejma zónama, s limitem nebyl nejmenší problém. Jo, pár stovek za parkovný ho to dohromady za těch x jízd (má hodně věcí) stálo. Ale pokud potřebujete na jedno naložení/vyložení auta přes dvě hodiny, je to fakt divný.

mimochodem

Pryc jsou casy, kdy se mi vsechno vlezlo do kufru a batuzku pro stehovani letadlem.
Presun familie i s nabytkem je o poznani zabavnejsi. Na to, aby ten denni casovy pridel byl prekrocen, staci jedina vec: aby to clovek za den musel otocit dvakrat.

Jakub P

To se mi nezdá, my se točili i víckrát a nenarazili jsme. Je samozřejmě možné, že jsme byli extrémně rychlí nebo limit v dotyčných čtvrtích byl méně přísný (byly to Prahy 7 a 8, ne jednička). Ale měl jsem dojem, že ten limit je na jednotlivé parkování, když odjedu, vyložím jinde a zas přijedu nakládat, mám ho znovu (pochopitelně s novou platbou).

mimochodem

Je to z lonskeho podzimu, P3. Jedna nakladka byla dopoledne, druha odpoledne, pricemz druha platba sla jenom do nejakyho casu, ani o deset minut dele s tim ze smula, pro dnesek jsem cas v dane zone vycerpal, protoze ta zona je pro rezidenty a ne pro navstevy. Jestli se to od te doby zmenilo, netusim, ale …. neni to zas tak davno.

A. Mikulka

Když je v tom mezera, tak se to nekumuluje. Oblbujte někoho, kdo o tom nic neví.

A. Mikulka

I tenkrát se na obvodním úřadě dala koupit karta na parkování v modré zóně.

Jiřík

Jestli to nebude tím, že kombinované parkovací místa jsou plně obsazena místními co je neuvolnili, protože jeli do práce MHD místo autem. Když by odjeli, bylo by místo i pro zásobování, ale nemůžou, museli by platit jako mourovatí, že stojí jinde, než na svém místečku.

Gwann

story jak domorodci mizí kvůli parkovacim zonam, kde ale stejně můžou parkovat, je jak z blbě grotesky.

mizí proto, že je někdo vystehuje. většina. zbytek pak už kvůli tomu, že v okruhu 1km není kde koupit ani rohlík. ale za to parkovací zóny nemuzou

roman

Však v první větě je zmíněno toto „Pražané si v parkovném budou moci přidat 120 hodin pro parkování řemeslníků, kteří k nim jedou.“ A jestli to chápu správně tak by to mělo řešit váš problém.

Ivan

Také jezdím po Praze k zákazníkům a přeci není problém na modré přes virtuální hodiny zaplatit? Náklady jsou předem jasné a kdo mi neposkytne místo na zaparkování, naúčtuji to.
A MHD ty svoje krámy fakt neodtaham, zato do práce MHD jedu.

Jakub P

Tak, když ke mně jede řemeslník, počítám, že mu budu kromě práce platiti i dopravu včetně parkování.

A. Mikulka

Fakt musíte čekat na pokutu a nemůžete si zaplatit? To pracujete s tak mizernou marží, že se vám do toho nevejde 40 korun za každého zákazníka?

Jiřík

Co udělat jednu zónu pro celou Prahu? Je dobré, když zaparkuji v místě bydliště, ale k čemu mi to je, když nemůžu auto používat, přesněji, nemůžu s autem zaparkovat na druhé straně Praha kde pracuji, protože nemám na danou zónu povolení. Myslel jsem, že je to obrana, aby nevjížděli do Prahy mimopražští a místo toho to omezuje nás všechny v Praze používat k dopravě vlastní auta.

Jaaaa

Ano, je to jak pro mimopražské, tak pro jízdy po Praze. A přesně pro ty případy, jako jste vy. Nebude lepší jezdit MHD? 😉

Jiřík

Proč bych měl jezdit MHD, nechcete se vrátit do minulosti a jezdit na koni?

Jakub P

Nemusíte, můžete samozřejmě klidně autem. Ale budete muset zaplatit za to nesmyslné množství prostoru, který trváním na autě pro cestu po městě a jeho parkováním zaberete.

Jiřík

NENENE, myšlenka byla, aby člověk žijící v Praze mohl přijet domů a měl kde zaparkovat!!! Výsledek je takový, že můžeme parkovat u svého bydliště, ale nikam nejezdíme, protože bychom se při parkování v jiné části Prahy nedoplatili.

Jaaaa

Jojo, vy tvrdohlavě odmítáte pochopit, že vaše ježdění z Prahy 4 do Prahy 6 je pro dopravní situaci ve městě, včetně zácp a parkování, naprosto totožné s mým ježděním z Jesenice do Holešovic.

A jinak to popisujete správně. Pokud nemusíte, nejezděte; pokud vám to za to stojí, jezdit můžete.

Nevím, co je na tom frustrujícího. Parkovací komunismus končí.

A. Mikulka

No když nemáte na zaplacení parkovného, tak je zjevně auto nad vaše finanční možnosti. Koukejte ho prodat a rychle nakoupit příslušný počet tramvajenek, dokud jsou za 3.650,-.

Jaaaa

Pokud je pro vás MHD pouze historická minulost, pak máte zjevně nějakou psychickou poruchu vnímání reality.

A. Mikulka

Klidně jezdi autem ale plať. Já to tak dělám a neskřehotám na Sůrowebu.

Kebab

Zjevně asi nebude, jinak by tak logicky jezdil. Proč máte neustále dojem, že víte lépe než ostatní, co je pro ně dobré?

Jaaaa

No jo, holt podle vás čas a prostor nejsou náklady, tedy nejdou objektivizovat.

Jiřík

NENENE, myšlenka byla, aby člověk žijící v Praze mohl přijet domů a měl kde zaparkovat!!! Výsledek je takový, že můžeme parkovat u svého bydliště, ale nikam nejezdíme, protože bychom se při parkování v jiné části Prahy nedoplatili.

Jakub P

Protože je potřeba omezit oboje. Jak zbytné cesty do Prahy autem zvenčí, tak zbytné cesty autem po Praze. Jinak se do města s těmi auty nevejdem. Už teď ho blokují až moc a to platí tato omezení, takže auty jezdí po městě výrazná menšina lidí. Kdyby se odstranila omezení a chtělo jich jezdit o dost víc, byla by situace o to horší.

Jiřík

NENENE, myšlenka byla, aby člověk žijící v Praze mohl přijet domů a měl kde zaparkovat!!! Výsledek je takový, že můžeme parkovat u svého bydliště, ale nikam nejezdíme, protože bychom se při parkování v jiné části Prahy nedoplatili.

Paja

A jak souvisí omezení zbytných cest po Praze s tím, že se do Prahy nevejdete? Těch aut tam přece je stejně, ať už jezdí nebo stojí. Ne?

Jakub P

Viděl jste někdy auta ve městě s hustým provozem, že se tak ptáte?

Ona i ta stojící zabírají sakra hodně místa, ale ta jedoucí vzhledem k potřebným bezpečnostním rozestupům ještě o dost víc. Ta parkující jsou navíc o dost víc rozptýlená po městě, jedoucí se soustředí do daleko menších částí, a úzkých hrdel, které totálně přecpou…

Vojta

Naopak, zóny by měly být menší, nastavený jen třeba na kilometr kolem bydliště. Jde o rezidentní parkování, není tedy důvod, aby jste na základě toho mohl zdarma parkovat v rámci městské části klidně 10 km od bydliště.

Jiřík

A no co bych to auto potom měl? Máte auto?

Jakub P

Na co byste ho měl? Na ty případy, kdy je to bez něj obtížné (třeba potřebujete převézt velkej náklad). Na ty případy, kdy míříte ven z města někam, kde veřejná doprava není zdaleka tak hustá a častá jako v Praze.

A jo, auto mám, po městě se s ním snažím jezdit jen tehdy, když to nejde jinak.

Jiřík

Když nemáš auto, tak proč to řešíš a mícháš se do hovoru?

Jakub P

„A jo, auto mám, po městě se s ním snažím jezdit jen tehdy, když to nejde jinak.“

„Když nemáš auto, tak proč to řešíš a mícháš se do hovoru?“

?

Jakub P

Nemluvě samozřejmě o tom, že když auta v Praze obstaraj míň jak půlku dopravního výkonu a dostávaj na to drtivou většinu prostoru pro dopravu určenýho, je to nespravedlnost, do který maj lidi bez aut jednoznačně co mluvit.

Jaaaa

Abyste s ním vozil náklad?

jan

A k tomu to přese je. Vytahování peněz… A k fanatismu proti autům.

Honza

Tak to je vtipný, to s těmi 96 hodinami max. Já bych chtěl vidět, kolik sdílených aut opravdu někde stálo déle, než víkend. To si to ta půjčovna radši sama odveze blíž do centra, vždyť jim v tom stojí prachy, když to auto nejezdí. A k tomu limitu 96 hod. – půjčovně pípne budík, že se blíží doba, kdy se auto nehlo, pošle tam řidiče, stačí s tím cuknout o 2m a přestupku se nedopustí (je to jen hypotéza, spíš to odvezou někam, kde si to někdo půjčí). A k těm desítkám aut na jeden byt, tomu moc nerozumím. Jak… Číst vice »

Pavel

Kromě sídla mas i trvalou ma stejném místě v Praze a parkovací karta za 1200 Kč rok ke na svete

Saljack

Nejvíce by pomohlo jedno auto na bytovou jednotku za normální cenu a každé další třeba za cenu co mají abonenti. To samé služební auta by neměla platit 1200 Kč ale úplně stejnou částku jako podnikatelé.

Vojta

Případně podle velikosti bytu. Do 30m2 nic, 30-90m2 jedno auto, nad 90 m2 dvě auta. Takto si lidi přepisují auta klidně na nezletilé děti, aby měli parkování za 1200. A ideálně to neomezovat na jednu SPZ – prostě si online nastavím SPZ auta, který používám. Auto nevlastním (což by měla Praha podoporovat), v případě potřeby si ho půjčím v autopůjčovně, nebo od rodiny, ale takto nemůžu rozumně stát před barákem.

Paja

Podle velikosti bytu? To je snad ještě větší úlet co tu prezentuje troll Jaaa a jeho alter ega 🙂

A. Mikulka

To už stojí za diskusi. Proč do 30 m2 nic? Pár let jsem bydlel ve 24m2, protože jsem šetřil na vlastní.

A. Mikulka

Takže třeba 7+1, kde bydlí tři ekonomicky aktivní rodiny, by měl stejný nárok, jako garsonka z BnB? A proč by služební auto k osobnímu užívání mělo platit jako podnikatelé? Máte k tomu nějaký racionální důvod, nebo jen nenávist za to, že vám toho bílého Rapida nedali?

LeKon

Prosím vás, přestaňme už jednou pro vždy používat pojem “sdílená auta”, co to doprdele je? Je to normální obyčejná půjčovna a byznys někoho soukromého a magistrát tomu ještě dává zelenou, kolik tam někdo dostal za to namaštěnou kapsu????

Y.K.

Auto z půjčovny můžete nechat stát kde se vám zamane (tedy žádné vracení)?
Jistěže to je byznys, proč by neměl být? Pro město to má výhody, že na jedno auto vyjde víc lidí.

Karotka

Ale no tak. Ten kdo nema auto, necht jede tramvaji. Sdilena auto jenom otravuji rezidentum zivot. Proc by mel nekdo, kdo si koupil auto, zeplatil dan, dph a plati a plati sponzorovat nekoho, kdo si chce jenom zajezdit

Y.K.

Jako že placení za sdílené auto se nedaní nebo co jste chtěl světu sdělit? Nebo jak to sponzorujete?

Karotka

Je to normalni auto z pujcovny, jen jej muzete nechat stat, kde se vam zachce. Asi vam to nedoslo

Simi

Je to stejný kšeft jen je každý je jinak smluvně upravený. V půjčovně auto vrátíte tam kam se určí zde auto vrátíte tím, že ukončíte jízdu za daných podmínek.

Y.K.

A kvůli tomu se tomu nesmí říkat sharing? Nějak ten formalismus nepobírám.

Jaaaa

Rozdìl mezi podílem a pronájmem snad chápete, ne?

Y.K.

Podílem? Sharing (sloveso) není podíl (share – podstatné jméno), ale sdílení. Sdílení znamená využívání jedné entity více osobami.

Jiří Kadlec

Carsharing je úplně něco jiného, to je zpravidla občanské sdružení jehož členové sdílejí auta a nevytvářejí zisk. To ostatní jsou autopůjčovny.

Jaaaa

Přesně tak, nejde o sdílenou ekonomiku, ale normální poskytování služeb za úplatu.

Jakub P

Akorát, že služby, který takto jako družstva sdílející auta mezi pár členama začínaly se časem vesměs transformovaly do těch carsharingových firem, protože úspory z rozsahu a výhody širšího pokrytí se moc okecat nedaj… Takže realita je taková, že tu máme „sdílecí“ firmy, který už byly založený jako firmy a firmy postupně transformovaný z těch původních družstev. Výhody i nevýhody pro město i pro zákazníky jsou prakticky stejný v obou případech, takže není moc důvod k nim z pohledu města přistupovat různě.

Jenda

Teda já bydlím v širším centru a tady když zaparkuju před domem carsharingové auto, tak za 30 minut už tam není a musím si jít pro jiné. Kolikrát i když přijedu o půlnoci a doufám, že si ho znovu vezmu v 6 ráno, tak ho přes noc někdo odveze. Ale je fakt, že na periferiích je to asi horší. Jednou jsem zaparkoval auto u nádraží Čakovice a to samé jsem si tam vyzvedával o 2 týdny později (ale tam zas nejsou zóny). V sobotu jsem nechal auto na Barrandově a koukám, že tam teď furt je. Ale tam taky zóny… Číst vice »

m...

Tak az to opravdu budou carsharingova auta proc ne, ale tenhle rezim autopujcovny vyuzivajici jen nove technologie proste carsharing neni. Vlastne to je jen takovej uber mezi autopujcovnama.

Jenda

A není to úplně jedno, jak se tomu říká? Pointa je, že to snižuje celkový počet aut v ulicích. Ale lidi vždycky potřebují nějakého třídního nepřítele. Jezdí večer marně okolo bloku, mezi těmi stovkami zaparkovaných aut spatří jeden carsharing a druhý den naštvaně píšou na radnici, že nebýt toho hnusného drzého carsharingu, mohli bývali v klidu zaparkovat.

Pavel Bláha

Máte nějakou studii, která by dokládala, že tyto půjčovny aut v Praze „snížily celkový počet aut v ulicích“ a že ve skutečnosti tomu není právě naopak?

LeKon

Snad zvysuje je? Jste asi upadl odkud?

Pavel Bláha

Z charakteru příspěvků pana Jendy lze vytušit, že jde o člověka blízkého zmíněným půjčovnám.

Jenda

Myslete si co chcete, ale nejde. Když jsem s nějakou službou dlouhodobě spokojený, nemám problém se za ni postavit. Ale uvědomuju si, že to není až tak obvyklé a lidi si nahlas spíš jenom stěžují.
Jinak diskuzí tady se účastním už několik let a konkrétně pražská doprava je pro mě zajímavé téma, to si tady můžete snadno zpětně dohledat.

pave69

Tak evidentně zvyšuje – přibylo jich 500 a uživatelé třeba předtím žádné auto neměli – viz Jenda výše, který to přímo píše. Znáte alespoň 501 pražáků, co prodali své auto a začali místo toho používat carsharing?

Jakub P

Máte v té úvaze chybu, aby to bylo snižování, stačí 500 dalších, kteří si díky dostupnosti carsharingu vlastní auto nekoupili (1 je Jenda, jak píše). Nemusí to být nutně ti, kteří auto měli a prodali ho, úplně stačí ti, kteří by si ho jinak koupili d díky carsharingu od tohoto záměru upustili (včetně těch, kteří si třeba díky carsharingu nekoupili druhé auto do rodiny a podobně).

Vojta

já jsem 2. po Jendovi

Martin

3. po Jendovi

Jakub P

A teda ještě jednu chybu, kterou jsem od vás převzal, 500 aut byl záměr dalších dvou nových provozovatelů, aktuální počet v článku není. (On dost možná bude podobnej, ale přesně 500 to nebude). Každopádně v okruhu, kde obvykle kolem bytu parkuju, je určitě přes 1000 míst, že by se v něm najednou vyskytlo víc než 10 carsharingovejch aut nepamatuju.

Jaaaa

Ti lidé to sice tvrdí, ale to neznamená, že by si to auto skutečně koupili.

m...

Ne neni to jedno, protoze tady je prolobovana skupina provozovatelu tzv carsharingu, kteri parazituji na jinych. Az do ulic rozhazi auta Avis, Sixt a dalsi klasicke pujcovny, ze jsou vlastne carsharing, tak by se vsichni dost divili..

Simi

Tak těch aut je v ulicích mraky možná ještě víc než kol a koloběžek. Všude, ale opravdu všude kde jezdím a bývaly volná místa k parkování jsou nacpaná tato auta. Takže opak bude realita.

Jakub P

Nechci vás děsit, ale vzhledem k tomu, kolik jich v celé Praze dohromady je, tak to nutně znamená, že vás někdo sleduje a schválně vám jich aspoň půlku staví do cesty všude, kam jedete. Jinak to není možný.

Jenda

Těch aut je v Praze od všech služeb dohromady necelý tisíc. Oficiálních parkovacích míst v parkovacích zónách je v Praze 90 tisíc. I v případě, že nebudu brát v úvahu fakt, že carsharing funguje po celé Praze, tedy i mimo parkovací zóny, to vychází, že carsharing blokuje v Praze cca 1 % parkovacích míst. Slovy jedno místo ze sta. Čili jak píše Jakub P, asi vás s těmi auty sledují a naschvál vám je hází pod nohy. Anebo je to spíš jak jsem psal výše já, že spatříte jedno a hned píšete, jak jich je všude strašně moc.

Gwann

BRAVO.

omezení parkovacích karet pro vizuální bydlící a sídlící, toť konečně krok vpřed.

že by mne někdo poslouchal, jak to melduju? ale asi spíš ne, je to tak zjevně! že na to mohli přijít sami