Praha má územní rozhodnutí pro zbudování Terminálu Smíchov, přípravné práce mají začít letos
Hlavní změnou bude přesun příměstských a dálkových autobusových linek na střechu nad nástupišti.
Hlavní město Praha dosáhlo významného milníku v přípravě stavby nového dopravního terminálu v prostoru Smíchovského nádraží. Aktuálně získalo pravomocné územní rozhodnutí. Stavba za odhadované 4,5 miliardy zahrne především zastřešení kolejiště a vznik autobusového nádraží na střeše.
„Už letos se začne s počátečními úpravami stávajícího nádraží a jeho okolí,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib. Naplno by se stavba měla rozjet dle dřívějších plánů v roce 2024. Podle Hřiba by mohlo v případě hladkého průběhu být vše hotovo v roce 2028.
Hlavní změnou bude právě přesun příměstských a dálkových autobusových linek na střechu nad nástupišti. Na Nádražní ulici budou stavět jen autobusy městské hromadné dopravy, autobusové nádraží Na Knížecí skončí. Vznikne zde také zhruba tisíc parkovacích míst pro auta (P+R) a tisíc míst pro jízdní kola.
Město přitom plány koordinuje se Správou železnic (SŽ), která chystá kompletní modernizaci stanice za více než čtyři miliardy a opravu nádražní budovy. Ta se stane součástí terminálu, proto byla její oprava o několik let odložena.
Správa železnic nedávno obdržela stavební povolení k modernizaci stanice. Kromě kompletní přestavby kolejiště zde vznikne čtvrté ostrovní nástupiště, které umožní například jízdu pro vlaky na Pražský semmering. Soutěž na hlavní stavbu chce SŽ vypsat ještě v dubnu, přípravné práce mají začít už v létě.
S výstavbou Terminálu Smíchov nabude lokalita na významu jako jeden z nejvýznamnějších pražských dopravních uzlů. Cestující zde budou moci využít dálkové, regionální i městské vlaky a autobusy, metro, tramvaje a předtím odstavit auto na P+R parkovišti. Přestup by měl být přitom mnohem snazší než dnes.