Praha má územní rozhodnutí pro zbudování Terminálu Smíchov, přípravné práce mají začít letos
Terminál Smíchov, vizualizace. Pramen: Město Praha
Hlavní změnou bude přesun příměstských a dálkových autobusových linek na střechu nad nástupišti.
Prosím jak to bude s autobusovým obratištěm Na Knížecí? V jiném článku jsem zaznamenal, že zůstane, ale přesune se pod zem, to zrušení o kterém se zde píše mne vyděsilo…
Na Knizeci se presune na novy terminal Smichov.
Mám cca 5 dní naprosto šílenou zkušenost z „administrativní budovy“ nalevo od vchodu do nádraží která je nedílnou součástí toho komplexu – neuvěřitelně zanedbané, strašná špína, neuvěřitelný smrad odpadních rour!!!!!!!! Zralé na okamžitou demolici!!!!! – v týhle neuvěřitelný špíně a smradu „pracuje“ obsluha celého nádraží, zbytek kancelařiček slouží jako sklady, policejní služebna je nahoře ve 3 patře vlevo na konci chodby, dole ve sklepě je v jedné z místností autoškola – no xvset krát horší než v ty nejzapadlejší a než do molivanejsi stanici v Bulharsku!!!! To byl tak neskutečnej „kulturní“ šok, to mi způsobilo tak obrovskou psychickou újmu, že… Číst vice »
Mnohem snazší přestup než dnes? To je zase vtipná agitka. Vzhledem k tomu, že hlavní přestup je metro – vlak (na němž se nic nezmění) a metro – autobus (dnes z metra na schody a vyjde se přímo na stanici), tak o jakém usnadnění je řeč? Je to prostě čistá lež, protože přestup na střechu nad kolejemi, jakkoli bude také dobrý, přesto bude určitě horší než současnost. Ano, zlepší se přestup Davle – Karlštejn. To bude ale tak 2% varianta přestupu. Něco málo se snad uznat dá, z čeho je možné mít radost: Od autobusů na vlak směr Hlavní a:… Číst vice »
Lepší přestup je hlavně přesunutím busů z Knížecí.
Je někde prosím k dispozici plánek jak je řešena křižovatka Dobříšská-Radlická? Resp. jak vypadá napojení terminálu na tuto stranu? Z těch vizualizací to není vůbec vidět.
„Přípravné práce“ jsou jen eufemismus pro vyškubání kolejiště společného nádraží. Linka S65 (Prasklý motoráček) bude jezdit dvojitou úvratí a ze žlutých vlaků se stanou bezdomovci.
A trhání kolejiště jako nejsou přípravné práce, nebo co se snažíte sdělit?
Hezké. Nicméně se mi nelíbí barva střechy. Měla by být bílá, tak aby celá stavby zbytečně neohřívala okolí. Navržená šedivá barva bude teplo vytvářet. Dále by bylo vhodné na střechu umístit fotovoltaické panely.
V několika rozhovorech padlo, že to prověřují, tak uvidíme.
Já bych se divil, kdyby v dnešní době budovaná takhle velká plocha nebyla celá ze solárních panelů…
Neuškodilo by to…
Ta střecha mě furt irituje. Cokoliv.. ozeleněná, park nebo fotovoltaika? ale nic?
zelená střecha by byla velmi těžká a pravděpodobně by se musel předělat projekt, tipuji.
Proč se projekt neudělal správně, aby se nemusel předělávat?
Ono by neslo ani tak o projekt, jako o tu cenu, vaha strechy by se znasobila a tomu by muselo odpovidat sloupovi, k tomu i odvod vody a cisteni odvodu, pridejte umele osvetleni pod strechou i pres den…
Nerikam, ze by to nebylo mozne, nebo nerealne, dokonce bych to i podporoval…
Otazkou je cim by byla ozelenena a zda by se z ni hned nestala poust…
Ale treba dreveny povrch by tolik nezahrival okoli…
Dotaz: proč a z jakého konkrétního důvodu vlastně došlo ke změně výsledného vítězného návrhu, kdy v rovině vizuální se z původní světlé varianty najednou stala nynější tmavá/černá? Úvodní podoba terminálu se mi tehdy osobně celkově líbila a to o hodně více než ta nynější, resp. konečná tmavá varianta, která se mi subjektivně nelíbí a podobně to vnímá více lidí….
Na te bile by bylo videt, ze kaslou na udrzbu a pravidelne myti. Na te tmave se to ztrati….
No zrovna tu střechu nikdo vidět nebude, tam by měli postupovat podle toho co je energeticky nejvhodnější v průběhu celého roku.
To na obrázku vypadá, jako primárně navrhnuté k rozpouštěni sněhu.
Energeticky nejvhodnější je v našem podnebném pásu tuším černá, ne?
Tahle je více IPeRitová…
Ví někdo, (popřípadě jsou někde nějaké materiály?) jak to bude se zaústěním tunelů do terminálu? Zajímalo by mě, jak tam bude vypadat metro S a uspořádání kolejí směrem na Výtoň.
terminal je autobusovy nadrazi. matlate dohromady dve az tri veci.
Terminál je v původním významu konečná stanice, jedno čeho. Zde je to použito pro nádraží s autobusovými stanovišti. Jelikož se u nás ujal výraz nádraží i pro autobusy, klidně to mohli pojmenovat „Nádraží Smíchov“, čímž by se vrátili k původnímu názvu zdejších zastávek MHD – a na rozdíl od škol či radnic by tu až tak nevadilo, že není použito přídavné jméno, neb jest Smíchov i názvem stanice (zatímco například radlická škola se Radlice nejmenuje).
Tunely budou až za Smíchovem, kolejiště by na to myslím mělo být rekonstrukci připraveno.
To asi znamená, že ze zhlaví musí vycházet pět kolejí, ne?
Na Černém Mostě nejsme schopni pěší lávky(!) udržet ve stavu, aby po 25 letech provozu nebyly zralé na zbourání, a na Smíchově si postavíme autobusák na chůdách aneb ÚAN Zvonařka 2.0. To nevymyslíš.
Nebo České Budějovice, jež mají autobusové nádraží na střeše obchodního centra.
Jsou tam věci, které bylo po výstavbě třeba doresit, tipuji, že odstavení autobusů bude jedno z nich.
Odstavení autobusů by mělo být na straně od ulice Radlická a zastávky příměstských autobusů na straně u ulice Nádražní.
V Budějovicích tím mimo jiné ještě dále zhoršili přestupy mezi vlaky a autobusy, nemluvě o plýtvání nafty na výjezd všech autobusů až na střechu. Tady to aspoň z Radlické bude úrovňově… Snad nějak rozumně vyřeší i prodloužení podchodů, pokud je tedy nezasypou, když to půjde přejít vrchem. O údržbu čehokoli nad kolejemi se také obávám, včetně trvale hrozícího zastavení provozu pod tím.
Přestup mezi vlaky a autobusy v ČB je v pohodě. O kolik se to zhoršilo? O dvě minuty (jízda eskalátorů)? Ano, výrazně by ho zlepšila lávka, která se tam nabízí a která neprošla.
Oproti původnímu stavu je tam obchodní centrum se zázemím a přehledné, prostorné autobusové nádraží. To je velmi výrazné zlepšení stavu a rozhodně odvážné rozhodnutí.
Jé, to mam radost, ze nejsem jediný, kdo v tom vidi Zvonařku 2.0!!
Navíc Zvonařka, stoji uz dlouhe roky, tehdy to ?mozna? byla progresivni stavba.
Ale tex je rok 2023 a navic, jak rikate, par odstrašujících prikladu uz mame
Zvonařka… když se člověk dívá jak vysoký je podchod na Hlavním, kolik prostoru nad ním ještě zbývá, tak by se tam autobus vešel. Mám na mysli autobusák pod současným Hlavním nádražím: Prostorově možné.
Černý Most udržovat nelze. Proto by se měl zbourat. Dnes už nejsou 90. léta, aby se nové věci neudržovaly. Viz třeba hlavní nádraží. Občas tam sice nejede měsíc eskalátor, ale jinak docela dobrý.
To může přijít kdykoli zítra (třeba jen, až někomu začnou připadat staré). Navíc pár udržovaných nádraží neznamená, že je to tak všude.
>Dnes už nejsou 90. léta, aby se nové věci neudržovaly Haha. Není potřeba jezdit se dívat do Brna na Zvonařku, stačí pražský hlavák. Zastavení první, Bondyho hala. Reko začala na jihovýchodním konci a když po cca 2 letech dokončili první polovinu (jižní konec nad III. perónem), byl vidět rozdíl, jak jsou skla, co tam dali na začátku, špinavá, v kontrastu s těmi čerstvě osazenými. No, to je smog, znělo ze SŽDC. Že se věci udržujou, a že do údržby patří i mytí, to pány ze SŽDC zřejmě ani nenapadlo. Ale situace může být ještě horší, když se (jakoby) neví, co… Číst vice »
Pokud ČM nelze udržovat, bude možné udržovat nový terminál na Smíchově?
Kotas.
Jeho návrhy vypadají skvěle a jsou proslulé… nechvalně. A to prakticky nemožným prováděním údržby. Slovo terminál v tom až tak nehraje roli.
Ale prdlajs Kotas. ČM dělala Martínková. Tady se zase všichni naučili jedno jméno a budou ho dávat na všechno. :-))
Takže nejdříve donutím meziměsto v rámci PID stavět na (vybraných) pražských zastávkách a pak umístím to meziměsto do jiného patra 🙂
Autobusy budou jezdit na autobusák. Skandální a donebevolající.
Opravdu tam bude parkoviště pro tisíc kol? To jim vyšlo v dopravním průzkumu, že tisíc Pražanů denně jede na kole na Smíchovské nádraží a pak jede do práce do obcí po trase?
Celý vtip spočívá v tom, že dokud není cykloinfrastruktura, tak spousta lidí nemá motivaci jezdit. Bohužel Praha je dlouhodobě zaseklá v naprosto překroucené logice, že nikdo nejezdí, a proto nemá smysl cokoliv budovat, i když v praxi to funguje přesně naopak.
Proto je dobré, že Smíchov s cyklisty počítá takto ve velkém.
No, podobně je to aplikováno i jinde. Kde jsou nevyhovující koleje, nebudeme je zlepšovat, když můžeme vedlejší přetíženou silnici doplnit dalšími pruhy. A jak se jednou chytne spirála rozšiřování či naopak omezování…
Ony se nikde nepřidávaly koleje? Nikde se nevylepšovaly?
A co Kladno, nechat jednokolejku tak jak je, tunel nestavět?
Myslím, že Praha – Boleslav je toho zářným příkladem.
Ale cyklisté stejně jezdit po Praze ve větším množství nebudou. Buď je k tomu potřeba elektrokolo (a nastavit ho tak, aby se člověk nezpotil), nebo mít slušnou fyzickou kondici, v práci sprchu a šaty na převléknutí. Praha prostě není placka, kde se dá jet pohodově bez zpocení…
Samozřejmě ten směr je přesně naopak. Už dneska jsou to stovky cyklistů denně, co se ke Smíchovu sjíždějí buď Prokopákem (celé Jihozápadní město i obce za Prahou) nebo podél Vltavy. Problém je že dál do města se pohodlně dostanete akorát podél Kunratického potoka ke Kačerovu, ale víc do centra moc dobře ne. Jestli bude možnost kolo na Smíchově bezpečně odstavit a popojet kousek tramvají nebo metrem, cyklisté přibydou.
Ty stovky bych vazne rad videl xd
Nic vám v tom nebrání. Běžte se podívat.
Já Prokopským údolím občas jedu do práce – ne úplně každý den, z Vinohrad do Motola je to přeci jen trochu delší trasa (ale zase hezčí než třeba po Plzeňské). No a samotné Prokopské údolí projedu celkem rychle – dejme tomu za 15 minut. A párkrát jsem si to i počítal, kolik cyklistů jsem potkal v protisměru a někdy to i 40 bylo. To je za 15 minut. Když by se tam člověk někde nad Hlubočepy postavil ráno třeba od sedmi do devíti, tak věřím, že jich za tu dobu stovky budou. Od jara do podzimu určitě. I teď v… Číst vice »
A musí jezdit na to nádraží jen Pražané, aby mohli odjet?
Můžou si tam nechat kolo* i přespolní, aby pak mohli jet po Praze?
* v Pardubicích bych použil slovo „plečka“, což značí kolo nevalné ceny 🙂
Když nemají problém postavit oranžový most (u Adamova), tak nějaké neony jsou drobnost 😛
a bude zachovana restaurace oaza? ptam se pro kamarada. 😀
Ta už se odebrala do věčných lovišť za stánkem ze trojky.
Nový podnik bude jistě moderní a dynamický.
Takový podnik ale nebude pro umatlané šotouše v prestižkách a ve zpoceném triku zastrčeném v kraťasech, které má vytaženy až skoro pod krk :-).
Na šotouše sere Bílej tesák z vejšky, spíš tím myslím, že se můžem těšit na obvyklej mišmaš kvelbů společnosti Lagardére (dříve Tricatel), která má, jak to mnohdy vypadá, na větších nádražích faktický monopol. Což fakt neni žádná výhra.
Těžko. Správa železnic poctivé nádražky zejména v Praze a okolí systematicky likviduje (čest výjimkám).
Co je to „poctivá nádražka“?