Praha má nové memorandum o sdílených kolech, koloběžky chce zpoplatnit

Elektrické koloběžky Lime v Praze. Foto: LimeElektrické koloběžky Lime v Praze. Foto: Lime

Jedním z nových požadavků je definování lokalit, kde hlavní město Praha po provozovatelích požaduje neumožňovat parkování jejich kol.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomas

Nezmůžou? Stojí to někde kde nemá, nikdo se k tomu nehlásí – odvézt jako odpad na sběrný dvůr nebo odtahové parkoviště. Ať si to tam provozovatel komerční půjčovny vyzvedne po zaplacení odvozu a parkovného.

Leinad

Protože na těch místech, kde stojí, většinou není dopravní značka „zákaz stání“ (ani nic z čeho by zákaz vyplýval, dálnice,….).
Když tam můžu odstavit a zamknout svoje kolo(a taky to občas dělám), proč by nemohla komerční půjčovna?

ABC

ani nic z čeho by zákaz vyplýval … chodník?

123

Tak ona na chodnících už tak nějak z podstaty věci moc často značka „Zákaz stání“ nebývá:-).

To nechávání kol na chodnících je taková šedá zóna.

Nicméně když jich je jen pár a ještě nějak rozumně … ono, když je to vaše kolo, tak vám celkem záleží na tom, aby se vám po něm někdo neprošel … tak to prakticky nikdo neřeší. proč taky. Když jich je ale jak nas..no, je to něčí kšeft a ještě z valné části stojí jak kdyby je tam odstavil totální dement, tak už je to trochu jiný příběh.

Libcha

Proč by se nesměla parkovat kola zrovna v okolí ministerstev?

Frantík

Přesně tak, pokud ministři slouží odpovědně občanům, tak se nemají čeho bát 😀

Zbyněk

Takže si to shrňme:

parkování koloběžky 3 Kč / den
zábor 1/2 m2
rezidentní parkování auta cca 4 Kč / den
zábor 10 m2

Někde je něco špatně…

Jeffer

Parkovanie súkromnej kolobežky 0 Kč / deň.

Zábor ulice pre podnikateľské účely 3 Kč / deň za 0,5 m², tj. 180 Kč / mesiac za 1 m² – to mi na Prahu pripadá ako veľmi luxusná cena za prenájom ulice. Koľko platia reštaurácie za predzáhradky?

Miroslav Zikmund

10 Kč / m2 / den …

123

Když tedy pominu vše ostatní. a že by toho bylo, tak … rezident parkuje SVÉ auto, jako fyzická osoba, v MČ svého bydliště. Kolobrnda se válí kdekoli a je provozována čistě formou komerční půjčovny. Že by někdo hodlal kasírovat někoho za to, že na chodníku rozumně zaparkuje SVÉ kolo nebo SVOJI kolobrndu … to jste asi něco špatně pochopil. A kdybychom se v tom chtěli vrtat, tak by bylo fér dodat kolik platí ostatní subjekty (podnikatelé, vlastníci nemovitostí) a že ta vaše cena za parkování auta rezidenta je za PRVNÍ auto, za druhé a další jsou ty peníze hodně jiné.… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Pronájem plochy pro předzahrádku – 1 den / 1 m2 = 10 Kč …
Předzahrádka/ koloběžka – podnikání za účelem dosažení získu.
Rezidentní parkování …. ???

Co je někdo špatně ….

Tomas

Ano, u koloběžek.

tarten

Špatná je vaše úvaha.
Rezident, 3. automobil … cca 100 Kč/den. Dražší než ta koloběžka.

medvěd

Když tam chtějí, ať si pronajmou plac s budkou, kam je umístí. Já bych taky rád užíval městský pozemek zadarmo.

PetrN

Tyjo k těm koloběžkam…Sluzba, která slouží jako skvělá alternativa a doplnek k službám poskytovanym městem (MHD plus nové sdílené kola na litacku), bude muset být vůči městu zpoplatněna… To je takové typicky… komunistické, nebo pardon, vlastně pirátské.
Místo, aby uzavřeli dohodu ke všeobecne spokojenosti, se opět půjde cestou restrikce. Jak typické…
V jiných evropských městech se dohodli, jak je možné, že to v Praze nejde?

Jan Sůra

Dohoda v minulosti byla, nebyla provozovateli plněna. Proč to u kol jde a u koloběžek ne?

MaT

Skvělá alternativa k MHD, která je snad dokonce ještě dražší než taxík? Vy snad budete nějaký „zelený mužík“ té koloběžkářské firmy… i když ta už je vlastně zelená sama o sobě…

Navíc já si zatím nevšiml, že by to moc Pražanů používalo opravdu jako dopravu. Spíš to častěji slouží jen cizincům na přesuny od hospody k hospodě…

123

Jak toho uzavření dohody ke všeobecné spokojenosti hodláte dosáhnout a jak si tu všeobecnou spokojenost představujete?
Ve stávající podobě služba možná někomu slouží, ale podstatně víc lidí prudí, obtěžuje a bez nadsázky s..e. Prvním krokem k eliminaci těchto negativ musí být zavedení „stanicovosti“, bo zdejší způsob, tj. bordel na chodnících, je fakt neakceptovatelný.
Krásným příkladem jak to MÁ fungovat je Wsh. DC, tam jich je okolo Mallu hafo, vše v pohodě, slouží a nepřekáží (platí pro kolobrndy i kola).

Tomas

Koloběžky – služba, která ani ne v 5% slouží k nějaké dopravě rezidentů, jinak pouze pro lenochy, co nechtějí jít pěšky nebo MHD. To opravdu město nepotřebuje, když z toho má jen problémy

tarten

Skvělou službu si nepředstavuju tak, že se po chodníkách válejí hromady koloběžek, takže jsou neprůchodné.

Tomáš Záruba

Má někdo přehled, jestli to pražské cenění zubů platí na elektrokoloběžky obecně, nebo se týká jen těch „sdílených“? Uvažuju, že bych si to pořídil, tak aby mi z toho pak někdo neudělal vyhozené prachy…

Martin Lér

Vy necháte svou válet uprostřed chodníku?

Tomáš Záruba

To jistě nemám v plánu.

123

Pak se vás to netýká.

Gajda

Problém Prahy nejsou koloběžky, problém Prahy je infrastruktura z předminulýho století.

Olda

Tak trochu populistický výkřik. O (ne)schopnosti vedení Prahy ve spoustě investičních a infrastrukturálních záměru žádná, avšak na straně druhé, ono překopávat vnitřní město s přihlédnutím k 1000 let vyvíjejícímu se urbanismu (a teď myslím, že i předkové byli patlalové, nikoliv nicmochři), kvůli čemukoliv (potřebnému i zhýčkanostem), je práce pro Bohy a nechtěl bych u toho roznášet ani kafe. Na cokoliv šáhnete, tam se vysypou nejen památkáři, všichni možní správci sítí, ale i opravdu tři patra sklepů. A jezdit kolobrndou někde mezi Dolními Břežany a Zbraslaví je trochu z kurzu.

tarten

Tak ona je ta problematická infrastruktura geometricky někde i ze 14. století nebo starší a nejde s tím hnout. To máte potom těžké.

Juraj

Je tristní, že tu nefunguje žádná vymahatelnost. Nemám nic proti koloběžkám až do chvíle, kdy se nějaká válí uprostřed chodníku nebo ji nějaký magor nechá stát tak, že se první nevidomý o ni přerazí.
Rekola kdysi vyžadovala odfotit zaparkované kolo jako důkaz správného parkování. Něco podobného by bylo velmi potřeba u koloběžek.

Miroslav Zikmund

Pokud nebude kolobrnda tam, kde má být > stojan = věc opuštěná, odvoz sběrným autem a firma si jí musí vykoupit zpět … nákupní cenu naúčtuje poslednímu uživateli .. Sazba třeba 2 500 ….

tarten

Není třeba se hádat s posledním uživatelem. Odvážet na záchytné parkoviště podobně jako špatně zaparkovaná auta a za adekvátní sazbu. Vydá se majiteli, který prokáže vlastnictví. Ten ať si to vymáhá od uživatele jak libo.

Leinad

Sice objektivní odpovědnost takhle funguje u špatně zaparkovaných aut, ale je to svinstvo.
Pokutu za špatné parkování tomu, kdo špatně parkoval. Majiteli/provozovateli maximálně nějaký manipulační poplatek za vyzvednutí.

Bilbo.cz

V Brně to takto funguje. Bez fotky potvrzující správné zaparkování koloběžku neodstavíte a stále vám stoupá cena za zapůjčení. V praxi si musíte dopředu naplánovat kde chcete parkovat. Pokud předem nemáte vybrané parkovací stanoviště, může se cesta dost prodražit. Za špatné odstavení se navíc platí vysoká pokuta. Nevidím důvod proč by to v Praze nešlo taky tak.

Pacicka

Ať jdou celé ty koloběžky do ….,nikdo je kromě lenochů nepotřebuje

Jedlík

Přesně tak. Nechávají je tam, kde jim ruka upadne a pak se to všude válí. Blokují se tím vstupy do budov. Jezdí s tím bezohledně po chodníku.
Když je někdo vyznavačem, tak ať si jí koupí za vlastní peníze

Ondra

Stačí elektrokola

Paolo

Kola jsou fajn,, a ty k litacce supr doplnek… kolobezky s bezohlednym dobytkem( vynimkam se omlouvam) urcite ne..