Praha vybrala nová místa, kde bude odstavovat vozidla ke kontrolám. Tachograf tam přečtou i na dálku

Silniční kontroly nákladních aut. Foto: MHMPSilniční kontroly nákladních aut. Foto: MHMP

V ostrém provozu se letos nasadí systém DSRC, který dokáže odhalit hříšníky bez zastavení.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Johny

Chci napsat takovou zajimavost. Nově bude stanice ul. Povltavská takže se bude hlídat Blanka.Ja jako dopravce jezdíme do Holešovic do jedné velké firmy…potom máme třeba 2 místa okolo letiště.. nemám povolení do Blanky a máme kamiony takže abych neobjizdel celou prahu tak šup do Blanky. Žádal jsem 3 x magistrát Prahy o povolení do Blanky 3 x zamítnuto.Oduvodneni pořiďte si techniku do 12 t. Nemůžu… stahujeme palety ( 15t) Tak to je jenom za mě co mě štve..a ono ne všichni si to Blankou zkracují on tam někdo možná veze do tý Prahy zboží… protože si někdo vymyslel fabriku v… Číst vice »

R0man

Co takhle udělat odpočívadla pro kamiony

Petr D

Jó, na Nový Povltavský se to kamiony jen hemží (výjezd či vjezd do tunelu Blanka, kam je vjezd nákladních aut omezen. Zrovna tak to asi je i v těch Běchovicích.

Jiří Jedlička

Kontroly samozřejmě musí být, ale než přespříliš buzerace, nebylo by potřebnějši budovat odstavná parkoviště se zázemím pro kamioňáky? Neřeší se problém s dodržováním AETRu od konce? Vyzkoušel si ten, kdo toto všechno vymyslel projet se kamionem po republice? Asi né…

martin

Tady se jezdi podle 561, aetr je mimo unii

Obi-wan

Ano, chytám je. Bohužel 20 hodin řízení na 2 karty není problém, 500 km bez karty v kuse taky zvládají bez problémů. Nikdo asi neřeší 5 minut přejetí… Pokud je denní doba odpočinku 2-3 hodiny, čemu se kdo divíte

Nešotouš

Řeší všechno,
Hodinu stojíš v koloně pak to nevyjde a odměna byla 5000Kč

Obi-wan

Asi jak kdo a kde… Když ke mně přijel s cizí kartou, kterou tam měl 2 minuty, sejmul jsem ho ( jezdil na ni každou noc) Že skáče v koloně a neudělá výtisk? Hm, 500 a kopanec s rozběhem

Michal Šedivý

Můžete se poněkud více rozepsat o tom kopanci. Vaše myšlenka mě velice zaujala a pravděpodobně budete muž na svém místě.

Obi-wan

Kopanec s rozběhem, obrazně řečeno… Oznámení dopravce je možnost, která se opravdu využívá za hrubé porušení (bez karty, cizí, 100 h rizeni za 2 týdny…) za 4:50 řízení, 8:30 denní odpočinek se řeší řidič 200-500 blokově, firma pouze, pokud se řidič chova jako idiot, případně stejná firma řešena 5x a více (sloučí se řízení). Pro nás je oznámení firmy na 2 hodiny administrativní činnosti, pro úřad další, snažíme se opravdu řešit závazná porušení, i těch bývá i 5 za směnu. Rychlost z tachografu se řeší jen u opravdových hlupáků, nebo opakovaně přes 100 km/h (občas nováčci u PČR za 200,… Číst vice »

Jan

100 hodin řízení za dva týdny je hrubé porušení?

Obi-wan

Směna navíc už mi přijde dost…

Obi-wan

Směna navíc je dost. Ale kluci z Balkánu zvládají mnoho… Mnohokrát víc. Turecký čaj v pátek a v neděli v SRN na jeden zátah

Jan

Tak to ale uplatňujete (proč?) dost jiný názor než směrnice 2006/22, která v příloze dvoutýdenní dobu řízení do 100 hodin považuje za nejméně závažný přestupek – B13.

Radek Liška

Ano, s takovouhle kontrolou nemám problém. Většinou se u nás hledají nesmysly typu dvě světýlka navíc atd, než aby se hlídaly sociální věci , tak jak píšete. I já někdy přetáhnu pár minut, než abych dělal podvody, přeci nejsem robot. S kontrolami souhlasím.

Obi-wan

Světýlka… No… Tak to vypněte a nechte si je na parkoviště! Žijete v tom, doma chce mít taky každý hezky obývák. Víc mi vadí prasklé brzdové kotouče, že tudy proleze taková solidně vypasená myš, šrouby u kol a nástavby, že je otočím rukou. Pokud se chová řidič slušně, pár minut fakt nikdo neřeší. Do 3. následující kontroly obvykle najdu fakt průser (vím, co chytat).

Radek Liška

Ano, takhle by to mělo vypadat, jste jeden z mála, který tomu rozumí a pracujete s rozumem. Klobouk dolů.
PS. Náš táta pracoval 25 let na STK (náklad), tak o tom také něco vím, ale díky za odpovědi.
S pozdravem Liška R.

Obi-wan

Nejsem mladý ani blbý… D2 je spojnice, mezi Balkánem a EU. Budu tam hodinu řešit Čecha za 3 světýlka a projede 6 Rumunů s magnetem nebo prehranym SW tachografu. Snad to kluci v Prahe využijí rozumně

Radek Liška

Jak jsem již psal, jste člověk na správným místě, jen tak dál, díky…

Ringhofer

„Jen za uplynulý rok odbor dopravy v přestupkových řízeních uložil sankce v celkové výši 19 362 000 korun.“ To je jen jeden z údajů. Dalším je, kolik bylo skutečně na účty orgánů, které pokuty vyměřily, zaplaceno. Podle včerejšího příspěvku v Událostech se v celé ČR pohybuje skutečný výběr vyměřených pokud na úrovni 25 %. Tzn., že stát by se měl kromě kontrol a vyměřování pokud zaměřit na jejich vybírání. Ovšem bez personálu. Stát se MUSÍ naučit pracovat efektivně. Za nevybírání pokut: odchod bez odstupného. Pokud nebude vinou MD upravena legislativa, odchod bez odstupného. Atd.

rodilyslavkovak

Pokud nebude vinou MD upravena legislativa, odchod bez odstupného

odchod bez odstupného koho prosím? Poslanců? Kupky? Fialy? 🙂

Jarda

Líbí se mi poněkud zásadní informace, že se investice zaplatí na pokutách. Aby se pak nedivili jako chudáci na radnici v Písku a Táboře, že všichni dodržují předpisy. :))

Jan K

No, pokud by to znamenalo eliminaci přetížených kamionů, tak se to zaplatí na sníženém opotřebení vozovky. To je ale při současně nastavené a vymáhané legislativě pohádka, takže bych to viděl spíš na těch pár korunek za pokuty, když to občas budou kontrolovat..

F. Brabenec

Máte na mysli v Písku a v Příbrami? 🥸

hroch.obojzivelny

Já nevím, proč tohle pořád zdůrazňují. Nevěřím tomu, že je někdo tak hloupý, že mu nedochází, co nám tím vlastně sděluje. Připadá mi to jako hnusný škodolibý výsměch: „Podívejte se, co všechno si pod záštitou právního státu můžeme dovolit – a vy s tím vůbec nic nenaděláte!“

Sova

Jako jo, ale platí to především u těch účelových radarů na místech, kde je přehnaně snížená rychlost a obce toho nestydatě zneužívají k plnění vlastní kasy. Význam pro bezpečnost a ochranu majetku je minimální.

Oproti tomu chytání přetížených kamionů, které ničí naše silnice a dálnice, do kterých pak musí jít z eráru více peněz, je v zájmu většiny obyvatel ČR.

Jan

Nemyslíte, že překročení rychlosti v obci je pro občany podstatně nebezpečnější než přetížený kamion na dálnici?

hroch.obojzivelny

Z pohledu zákona je obojí přestupek a zákon lepší a horší přestupky nerozlišuje.

Ovšem z pohledu racionálního vám jsem schopen argumentovat tak, že porovnám vážnost toho, co bylo porušeno.

Maximální povolené zatížení vozidla je hodnota stanovená výpočtem, jednak pro vozidlo dle jeho konstrukčních parametrů, jednak pro vozovku dle parametrů stavebních. Je to tedy exaktní číslo, které je pevně dané a nemůžete jej o své vůli změnit.

Maximální povolená rychlost je velmi často stanovena politicky, a je podložena pouze populistickou snahou vyhovět určitým emocím voličů, nebo v nich určité emoce podnítit. Dá se změnit jedním škrtem pera.

Jan

Dovolím si oponovat, i maximální povolená hmotnost je často politická otázka. Proč jinak by někde bylo 60 tun a někde jen 40? Nicméně to nic nemění na tom, že nehod, způsobených přetíženým kamionem s fatálním následkem, je ve srovnání s nehodami, způsobenými nepřiměřeně rychlou jízdou, minimální množství, pokud vůbec nějaké.

hroch.obojzivelny

Souhlasím s tím, že nepřiměřená rychlost jízdy je daleko závažnější příčinou nehod. Ovšem to nijak nesouvisí s překročením maximální povolené rychlosti, o kterém tu byla řeč.

Přiměřená rychlost je taková, která je pro vaši jízdu bezpečná s ohledem na počasí, stav vozovky, stav vašeho auta, vaši momentální psychickou a fyzickou kondici, hustotu provozu a povahu okolí obecně. Tudíž není pro všechny účastníky provozu stejná, není konstantní v čase a od maximální povolené se může významně lišit jak do plusu, tak do mínusu.

Sova

„Překročení rychlosti v obci“ je široký pojem. Někde to samozřejmě nebezpečné je, ale tam se kupodivu radary většinou neumisťují. Bývají tam, kde to většina řidičů vyhodnotí na zbytečně sníženou rychlost (tedy relativně bezpečná/přehledná místa) a tam kasírují.

Jan

Zajímavé – zbytečně snížená rychlost v obci. A rychlost by tedy měla být stanovená podle vyhodnocení řidičů?

Sova

Ne nutně vždy, ale neměla by se s ním (nebo řekněme selským rozumem) příliš výrazně rozcházet. S každým nesmyslně vymáhaným omezením totiž klesá celková míra ochoty omezení respektovat – a to se pak projevuje i na místech, kde smysl dávají.

Leinad

Rychlost je stanovená podle vyhodnocení řidičem. Paragraf 18 odstavec 1. Na spoustě trojkách nejedu do zatáčky 90.

Jan

§ 18 má i další odstavce, a ustanovení odstavce 1 je jen vodítkem, protože pro řidiče vyplývají z ustanovení dalších odstavců odlišné hranice nejvyšší dovolené, respektive povolené rychlosti, je řidič povinen dodržovat nejnižší z nich.

Leinad

Myslím, že takhle obecně to jsou těžko porovnatelné přestupky. 1) Auto přetížené nad limit výrobce = zhoršená ovladatelnost, riziko nečekaného chování. To je docela časté. 2) Auto přetížené nad stavební limit silnice = poškození silnice (až pád mostu) 3) Auto přetížené nad limit značky = to může být nechtěný tranzit, to může ve městě škodit. 4) Auto překračující rychlostní limit výrobce = to reálně udělá jenom tuner(vypnutí omezovače) nebo to jde jízdou z kopce. U spousty osobáků zásah do elektroniky nestačí, protože stejně není výkon. 5) Auto jedoucí nepřiměřenou rychlostí, porušující „řidič musí přizpůsobit rychlost…“ = to je hodně nebezpečné.… Číst vice »

Jan

Míra nebezpečnosti se může posoudit v rámci správního řízení, nicméně diskuse je o tom, že někteří mají pocit, že jsou ustanovení zákona – např. rychlost, která se dodržovat nemusí, kdežto jiná – hmotnost vozidla vždy a bez výjimek. Že by mělo vliv to, že některé přestupky se jich týkají a jiné ne?

hroch.obojzivelny

Všimněte si, že tentokrát se (na rozdíl od případů s „obecními“ radary) nestrefuji do záměru jako takového, ale pouze do samotného výroku o návratnosti.

Kdyby raději uvedli, že investice do kontrol hmotnosti kamionů je X milionů, přičemž snížení poškozování vozovky ušetří v desetiletém horizontu rekonstrukce za 5*X milionů, tak to beru. Ale jakmile se investiční záměr má zaplatit z výběru pokut, tak je to principiálně vždycky špatně; bez ohledu na to, jak bohulibý byl původní úmysl.

PeS

A na těch poničených silnicích si ještě ničíme auta a opravy musíme lepit ze svého

PeS

To je jen dobře