Praha vybrala nová místa, kde bude odstavovat vozidla ke kontrolám. Tachograf tam přečtou i na dálku
Silniční kontroly nákladních aut. Foto: MHMP![Silniční kontroly nákladních aut. Foto: MHMP](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/20240418_132817.jpg)
![Silniční kontroly nákladních aut. Foto: MHMP](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/02/20240418_132817.jpg)
V ostrém provozu se letos nasadí systém DSRC, který dokáže odhalit hříšníky bez zastavení.
Kontroly samozřejmě musí být, ale než přespříliš buzerace, nebylo by potřebnějši budovat odstavná parkoviště se zázemím pro kamioňáky? Neřeší se problém s dodržováním AETRu od konce? Vyzkoušel si ten, kdo toto všechno vymyslel projet se kamionem po republice? Asi né…
Tady se jezdi podle 561, aetr je mimo unii
Ano, chytám je. Bohužel 20 hodin řízení na 2 karty není problém, 500 km bez karty v kuse taky zvládají bez problémů. Nikdo asi neřeší 5 minut přejetí… Pokud je denní doba odpočinku 2-3 hodiny, čemu se kdo divíte
Řeší všechno,
Hodinu stojíš v koloně pak to nevyjde a odměna byla 5000Kč
Asi jak kdo a kde… Když ke mně přijel s cizí kartou, kterou tam měl 2 minuty, sejmul jsem ho ( jezdil na ni každou noc) Že skáče v koloně a neudělá výtisk? Hm, 500 a kopanec s rozběhem
Můžete se poněkud více rozepsat o tom kopanci. Vaše myšlenka mě velice zaujala a pravděpodobně budete muž na svém místě.
„Jen za uplynulý rok odbor dopravy v přestupkových řízeních uložil sankce v celkové výši 19 362 000 korun.“ To je jen jeden z údajů. Dalším je, kolik bylo skutečně na účty orgánů, které pokuty vyměřily, zaplaceno. Podle včerejšího příspěvku v Událostech se v celé ČR pohybuje skutečný výběr vyměřených pokud na úrovni 25 %. Tzn., že stát by se měl kromě kontrol a vyměřování pokud zaměřit na jejich vybírání. Ovšem bez personálu. Stát se MUSÍ naučit pracovat efektivně. Za nevybírání pokut: odchod bez odstupného. Pokud nebude vinou MD upravena legislativa, odchod bez odstupného. Atd.
Pokud nebude vinou MD upravena legislativa, odchod bez odstupného
odchod bez odstupného koho prosím? Poslanců? Kupky? Fialy? 🙂
Líbí se mi poněkud zásadní informace, že se investice zaplatí na pokutách. Aby se pak nedivili jako chudáci na radnici v Písku a Táboře, že všichni dodržují předpisy. :))
No, pokud by to znamenalo eliminaci přetížených kamionů, tak se to zaplatí na sníženém opotřebení vozovky. To je ale při současně nastavené a vymáhané legislativě pohádka, takže bych to viděl spíš na těch pár korunek za pokuty, když to občas budou kontrolovat..
Máte na mysli v Písku a v Příbrami? 🥸
Já nevím, proč tohle pořád zdůrazňují. Nevěřím tomu, že je někdo tak hloupý, že mu nedochází, co nám tím vlastně sděluje. Připadá mi to jako hnusný škodolibý výsměch: „Podívejte se, co všechno si pod záštitou právního státu můžeme dovolit – a vy s tím vůbec nic nenaděláte!“
Jako jo, ale platí to především u těch účelových radarů na místech, kde je přehnaně snížená rychlost a obce toho nestydatě zneužívají k plnění vlastní kasy. Význam pro bezpečnost a ochranu majetku je minimální.
Oproti tomu chytání přetížených kamionů, které ničí naše silnice a dálnice, do kterých pak musí jít z eráru více peněz, je v zájmu většiny obyvatel ČR.
Nemyslíte, že překročení rychlosti v obci je pro občany podstatně nebezpečnější než přetížený kamion na dálnici?
Z pohledu zákona je obojí přestupek a zákon lepší a horší přestupky nerozlišuje.
Ovšem z pohledu racionálního vám jsem schopen argumentovat tak, že porovnám vážnost toho, co bylo porušeno.
Maximální povolené zatížení vozidla je hodnota stanovená výpočtem, jednak pro vozidlo dle jeho konstrukčních parametrů, jednak pro vozovku dle parametrů stavebních. Je to tedy exaktní číslo, které je pevně dané a nemůžete jej o své vůli změnit.
Maximální povolená rychlost je velmi často stanovena politicky, a je podložena pouze populistickou snahou vyhovět určitým emocím voličů, nebo v nich určité emoce podnítit. Dá se změnit jedním škrtem pera.
Dovolím si oponovat, i maximální povolená hmotnost je často politická otázka. Proč jinak by někde bylo 60 tun a někde jen 40? Nicméně to nic nemění na tom, že nehod, způsobených přetíženým kamionem s fatálním následkem, je ve srovnání s nehodami, způsobenými nepřiměřeně rychlou jízdou, minimální množství, pokud vůbec nějaké.
Souhlasím s tím, že nepřiměřená rychlost jízdy je daleko závažnější příčinou nehod. Ovšem to nijak nesouvisí s překročením maximální povolené rychlosti, o kterém tu byla řeč.
Přiměřená rychlost je taková, která je pro vaši jízdu bezpečná s ohledem na počasí, stav vozovky, stav vašeho auta, vaši momentální psychickou a fyzickou kondici, hustotu provozu a povahu okolí obecně. Tudíž není pro všechny účastníky provozu stejná, není konstantní v čase a od maximální povolené se může významně lišit jak do plusu, tak do mínusu.
„Překročení rychlosti v obci“ je široký pojem. Někde to samozřejmě nebezpečné je, ale tam se kupodivu radary většinou neumisťují. Bývají tam, kde to většina řidičů vyhodnotí na zbytečně sníženou rychlost (tedy relativně bezpečná/přehledná místa) a tam kasírují.
Zajímavé – zbytečně snížená rychlost v obci. A rychlost by tedy měla být stanovená podle vyhodnocení řidičů?
Ne nutně vždy, ale neměla by se s ním (nebo řekněme selským rozumem) příliš výrazně rozcházet. S každým nesmyslně vymáhaným omezením totiž klesá celková míra ochoty omezení respektovat – a to se pak projevuje i na místech, kde smysl dávají.
Všimněte si, že tentokrát se (na rozdíl od případů s „obecními“ radary) nestrefuji do záměru jako takového, ale pouze do samotného výroku o návratnosti.
Kdyby raději uvedli, že investice do kontrol hmotnosti kamionů je X milionů, přičemž snížení poškozování vozovky ušetří v desetiletém horizontu rekonstrukce za 5*X milionů, tak to beru. Ale jakmile se investiční záměr má zaplatit z výběru pokut, tak je to principiálně vždycky špatně; bez ohledu na to, jak bohulibý byl původní úmysl.
A na těch poničených silnicích si ještě ničíme auta a opravy musíme lepit ze svého
To je jen dobře