Praha – Londýn vlakem pod 100 eur a za jeden den. Vyzkoušeli jsme ultralevné tarify
Příjez rychlovlaku Eurostar na londýnské nádraží St Pancras International. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Reportáž z 17hodinové cesty vlakem do Londýna za co nejnižší cenu.
Tohle jsem absolvoval předloni, včetně Chebu, Frankfurt Flughafen a Bruselu. V zájmu výhledu ven přes den, rezervy na Eurostar a taky proto, že jsem pokračoval dále do Skotska, jsem udělal pauzu přes noc v Bruselu. Brusel je pro turisty bezva, ale samozřejmě se to prodraží. Nabídka v Eurostaru je chudá, ale on tam stejně nikdo nic moc nekupuje. Celkově vzato, kdyby existovala VRT už z ČR, a to buď do Belgie nebo Francie, byl by ten Londýn na jeden dva přestupy a za 10 hodin. To už je něco, co lidi jsou ochotni absolvovat. Takhle jsme prostě odsunutí, přesto že… Číst vice »
Hezká dobrodružná akce.
Ale jako žena (blondýna), by s tím asi měla problém.
A né jen 1
To je opravdu někdo překvapen tím, že je potřeba do UK pasy? Vždyť to už je… přes tři roky, co je vyžadujjí.
Tak ale bacha – ted do toho jeste prijde komplikace. Od Dubna to bude chtít do UK ještě ETU. To zas bude na cestovatelských forech pláče, že je vrátili z hranic.
Nj., přestanu tam jezdit. Pas je pohoda, ale ty poplatky a papírování? Děkuji, nechci.
Jak bude řešen nákup jízdenky třeba Praha – Marktredvitz, Norimberk, Frankfurt atd v případě provozu spojů Praha – Cheb Arrivou? Nyní se na tratích, kde jezdí soukromý dopravci žádné mezinárodní jízdenky koupit nedají a očividně to nikdo neřeší. Přitom zrušení možnosti nákupu mezinárodních jízdenek za rozumné ceny by v podstatě vyhnalo cestující z vlaků do autobusů.
Docela jsem byl napjatý jestli stihnete ty přestupy.
Právě z tohoto důvodu bych se nevydával na dálkovou cestu tímto způsobem. To raději přímým letem, ikdyž létám nerad.
Článek to byl zajímavý, působí to na mě jako dobrodružství.
Stejným argumentem můžete být napjatý, jestli na letišti stihnete přestup do letadla. Nota bene pokud nebydlite ve městě, že kterého letíte. Čím větší rezerva, tím větší pravděpodobnost, ale nikdy 100%, což platí pro oba způsoby cesty.
Lítat do Londýna s přestupem je spotterské dobrodružství, kterému se většina vyhne.
Já jsem to pochopil tak, že pro mimopražské to znamená dostat se s dostatečným předstihem na letiště. A to může být např. pro mě po D8-D7 (a kdo nikdy nezůstal stát na dálnici v koloně např. kvůli bouračce, ať dá mínus) nebo jet vlakem do Prahy a pak MHD (a opět, kdo nikdy nezažil větší zpoždění nebo zácpu v Praze, ať dá mínus).
Co se týče toho Bruselu, byl jsem tam loni a tuto chybu již nebudu opakovat. Město jako takové je skoro všude prolezlé bezďáky, feťáky a podobnými existencemi. Byli jsme ubytovaní v jedné čtvrti poblíž atomia, a když jsme dorazili na místo, byla nám hned předána informace, že v nočních hodinách se v okolí slézají jakési existence, a že nedoporučuje se po setmění vycházet. Dále také tyto entity často ruší noční klid, a dostali jsme číslo na místní policii, která s těmi entitami prý již dlouho neúspěšně bojuje. Hned první noc nějaká skupinka túrovala své automobily někdy kolem půl jedné ráno.… Číst vice »
V Bruselu jsem nebyl, ale Belgii jsem si vícekrát nádherně užil. Bez sebemenších potíží.
Trochu si chce číst ty recenze na tom airbnb, než se někde „výhodně“ ubytuju. Já ibis v centru a vždy pohoda. 🙂
Joo, když cestuju na Střední východ, tak se lidi kolikrát pokřižují a ptají se, jestli se nebojím. Zpravidla odpovídám, že jediné místo, kde jsem se na cestách docela bál, byl Brusel 🙂 Tam bych se fakt už vracet nechtěl. Zato zbytek Belgie mi přijde úplně v pohodě, dokonce ani v Liège, které má příšernou pověst, mi centrum nepřišlo nějak špatné.
Mi Brusel přišel v pohodě. Václavák bývá horší.
Kéž už by pod kanálem byla ta konkurence… Ale rychle to ještě zjevně nebude… https://www.railwaygazette.com/passenger/turning-point-reached-for-potential-new-channel-tunnel-train-operators/67863.article
API akceptuje občiansky preukaz pretože osoby s pre-settled statusom (t.j. osoby trvalo žijúce v UK pred Brexitom) môžu naďalej do UK cestovať na OP, ergo možnosť vybrať OP tam musí byť a systém nemá ako overiť či ten pre-settled status máte. Rovnako to nevie overiť belgický policajt, ktorý tam navyše nie je od toho aby vymáhal britské pravidlá a ani na ne nie je školený – z pohľadu odchodu z EÚ je to platný doklad, platnosť na vstup do UK si overia Briti. Inak teda overenie si podmienok vstupu je pri cestách mimo EÚ/EFTA dosť základná vec, takže mi to… Číst vice »
Tohle je především pěkná ostuda. Jízdní doba je z pohledu cestujícího vylhaná, protože musí být na nadraží o hodinu dřív, to je neslýchané. Ať se teda vlaky kontrolují hodinu v PPS Lille a bude to v pořádku. Nadto pokud se to tváří jako vlak vyšší kvality, tak má pohraniční kontrola probíhat za jízdy, šlo to před našim vstupem do EU a dokonce i u EC Lehár a Bartok Bela přes železnou oponu do Maďarska (ano tam jezdily EC už před revolucí).
Z technického hlediska má trať z Frankfurtu do Kolína naopak krátké tunely, je stavěna tak aby měla co nejméně umělých staveb a snaží se kopírovat terén (vychází vélké sklony a čistě pro osobní dopravu). Porovnávám to s VRT mezi Würzburkem a Kasselem (sklony pro smíšený provoz a dlouhé tunely a mosty).
Poukazování na opravu mostu v Kolíně je naprosto nefér. Pokud by Výtoňský most v roce 1945 skončil ve stejném stavu jako Kolínský, byl by bez účasti památkářů dán do stavu pro provoz na dalších 100 let a nemuselo se to teď řešit.
Taky mě ta informace praštila.
Celkem 6 kolejí. 9 mostních hlavních konstrukcí.
Mosty v Kolíně jsou trojího druhu. Jedny původní opravený nýtovaný (jižní koleje), druhé jsou šroubované (prostředek) a třetí svařované moderní se zvětšeným průjezdním průřezem (severní). A ty druhé a třetí není určitě třeba vyměnit pro stáří a konec životnosti.
Jako zážitková jízda pro příznivce železnice je to určitě zajímavé. Pokud se ale potřebuji jen přesunout z A do B, tak mi to přijde trochu zdlouhavé a složité. Že by neexistoval spoj s max. 2 přestupy ? Jinak cestování s Ryanair a letiště je jen o něco jednodušší 😁
Tak určitě by se dalo jet s méně přestupy (přímý Eurosleeper do Bruselu nebo noční Canopus do Frankfurtu), ale pak by to zcela jistě bylo za jinou (vyšší) cenu.
Wifi se ztrácí mezi Pegnitz a Hersbruckem kvůli tunelům. V Pegnitz se neodpojuje, ale připojuje třetí souprava, která přijíždí z Bayreuthu.
Kdybyste chtěli vystoupit v Brusel Nord, tak je zase v okolí arabská čtvrť. Sice nás nikdo neobtěžoval, ale uklizeno zrovna nebylo. Z nádraží Midi se dá popojet pár stanic metrem (které je tedy v Bruselu taky připomíná černou díru, s vyzdobenými pražskými stanicemi se to nedá srovnat) nebo vlakem na Brusel Central a projít se kolem katedrály, radnice, čůrajícího chlapečka, holčičky i psa, dát si pivo, vafle nebo mořské potvory a stihnout to zpět na nádraží. Do Londýna se to dá i s jedním přestupem s využitím European Sleeperu, ale pro jistotu bych volil ještě delší rezervu, dochvilnost nebývá nejlepší.… Číst vice »
K Eurostaru mám jeden dotaz: koncem ledna jedeme z Londyna do Bruselu a zvažujeme, zda koupit jízdenku Eurostar+ nebo Bussines Premier. Co jsem ale pochopil, tak se vlastně jedná o stejný vůz i sedačku pouze s nadstandardními službami?? Je tomu skutečně tak, nebo se jedná o jiný (pohodlnější) vůz? Příplatek je totiž celkem vyspký
Standard je 2.t. v uspořádání 2+2, Plus je 1.t. v uspořádání 2+1 (jídlo a nápoje v ceně). Business Premier je absurdně předražený produkt zaměřený na obchodní klientelu a cena se prakticky nemění.
Při koupi předem bývá rozdíl obzvlášť vysoký (Standard začíná kolem €50, Plus kolem €100), ale takto dopředu by ten rozdíl mohl být menší (i když jízdenka celkem bude samozřejmě dražší), takže pokud uvidíte rozdíl do řekněme €20-25, tak to za mě za to stojí, ale jinak na ty dvě hodiny Standard rozhodně stačí.
Moc diky za info, kazdopadne o standardu neuvazuji, volim prave mezi Plus a Premier, ale pokud je takovy cenovy rozdil pouze ve sluzbach a vuz zustava stejny je plus jasna volba. Pokud by se melo jednat o neco vic jako treba trida executive v le Frecciarosa tak bych priplatil
Největší benefit Premier je přístup do lounge (a z nich je jediné opravdu dobré to pařížské) a absolutní flexibilita. V interiéru ale se nic nemění, rozhodně bych tedy bral Plus.
kdyby se cokoliv na některých dost napínavých přestupech nepovedlo
… tak se o Vás musí dopravce postarat, ne 🙂
Kdyby to bylo v rámci jedné přepravní smlouvy…
EST i DB jsou součástí dohody HOTNAT (Hop On The Next Available Train), takže v tomto případě by to platilo i mimo jedinou přepravní smlouvu.
Ale přestup musí být jen na těchto 6 místech-orig. názvy v angličtině (Paris, Brussels, Cologne, Munich, Basel, Zurich). Tedy na této cestě je Brusel. Vizte https://www.railteam.eu/en/am-i-eligible-for-hotnat/