Praha letos zřídí dalších 4,5 kilometru vyhrazených pruhů pro autobusy

Technická správa komunikací také na jaře zahájí stavbu rozšiřování Strakonické ulice v oblasti Malé a Velké Chuchle

Prahou se budou i letos šířit autobusové pruhy. Hlavní město je chce zřídit na dalších jedenácti místech, a to v celkové délce 4,5 kilometru. Oznámil to organizátor dopravy ROPID.

Jako příklady uvedl Trojský most a ulice Bělocerkevská, K Žižkovu, Lhotecká, Prosecká nebo Tupolevova. Technická správa komunikací také na jaře zahájí stavbu rozšiřování Strakonické ulice v oblasti Malé a Velké Chuchle, kde vznikne v příštích letech nejdelší ucelený buspruh o celkové délce 7 kilometrů.

„Přednost autobusů před ostatními automobily je pro nás zásadní nejen z hlediska spolehlivosti jízdních řádů pro cestující, ale také jako možnost využít dostupná vozidla i řidiče co nejefektivněji. Nejvíce se to loni projevilo na páteřní autobusové lince 136 z Jižního na Severní Město, na jejíž trase je přednost autobusů umožněna už na sedmi kilometrech,“ uvedl šéf ROPIDu Petr Tomčík.

V loňském roce město Praha nechalo zřídit vyhrazené pruhy pro autobusy na 20 silničních úsecích o souhrnné délce téměř osm kilometrů. Vedle toho zavádí například i přednost autobusů na světelných křižovatkách nebo zpřístupňuje autobusům tramvajové pásy. To se stalo například na Malostranském náměstí nebo v Radlické ulici.

Autobusové pruhy zřízené v roce 2020 (Pramen: ROPID)

• Bělohorská, mezi Říčanovou a Tomanovou – buspruhy, úprava režimu v křižovatce (+ cca 800 m)
• Bohdalecká, z centra – buspruh (+ cca 300 m)
• Freyova, od Rokytky k Harfě – buspruh (+ cca 400 m)
• Hviezdoslavova – buspruhy v úsecích zastávek (+ cca 200 m)
• Jeremiášova – buspruhy v úsecích zastávek v rámci cyklointegračních opatření (+ cca 200 m)
• Kamýcká, od Suchdola ke železniční trati – buspruh do centra (+ cca 900 m)
• Malostranské náměstí, na jih – jízda bus po tramvajovém tělese (+ cca 100 m)
• Michelská, od Kačerova do centra – prodloužení opatření ve směru do centra (+ cca 300 m), zvýraznění z centra
• Modřanská, od Československého exilu k vjezdu do Pikovické – buspruh (+ cca 700 m)
• Na Jelenách, od Chilské ke Kunratické spojce – buspruh (+ cca 5000 m)
• Novovysočanská, z centra u zastávky Skloněná – buspruh (+ cca 200 m)
• Olbrachtova, od Budějovické po vjezd od AO Budějovická – buspruh (+ cca 100 m)
• Opatovská, obousměrně v celé délce – úpravy a změny původních buspruhů
• Plzeňská, mezi zastávkami Krematorium Motol a Hlušičkova – buspruh, zřízení přechodu (+ cca 700 m)
• Prosecká, do centra u zastávky Kundratka (+ cca 50 m)
• Rabakovská, u zastávky Plošná do centra – prodloužení buspruhu + úprava přechodu (+ cca 200 m)
• Radlická, západně od ulice Na Laurové – buspruh na tramvajovém tělese (+ cca 1300 m)
• Tupolevova, u Veselské – úpravy a prodloužení původních buspruhů (+ cca 250 m)
• Türkova + 5. května – komplexní změna dopravního režimu včetně buspruhů (+ cca 250 m)
• Ústecká, od ulice K Ládví k Žernosecké – buspruh (+ cca 250 m)

• Celkem nové buspruhy ve vozovce: cca 6 400 m
• Nově jízda BUS po tramvajové trati: cca 1 400 m
• celkem: cca 7 800 m

Tagy buspruh MHD Praha ropid vyhrazené jízdní pruhy
45 komentářů