Praha koupí kvůli metru nádraží v Krči, význam stanice vzroste i kvůli další koleji
Výpravní budova Praha - Krč. Foto: ŠJů/Wikimedia Commons
Vedení Prahy a Dopravního podniku hl. města Prahy (DPP) se předběžně dohodlo, že kvůli stavbě nového metra D koupí výpravní
10 let píšu o tom, že zde má být hlavní průjezdná stanice pro VRT v Praze (jak směr letiště/Plzeň, tak Brno/Budějovice), vejde st tam i velké P+R parkoviště.. Rozvoz po celé Praze bez problémů linkami S či metrem a expres busy. No konečně se toho někdo ujmul
Na internetu jsou k dohledání i developerské projekty výstavby nových budov směrem k nemocnici Krč, tudíž z řad cestujících z okolních domů i do nemocnice přibude a jako třešnička bude sloužit i pro cyklisty a pěší směřující do krásného Kunratického háje. Předpokládám, že k přestupní vazbě metro/ vlak se zvýší návaznost v i počtu autobusových linek. Myslím tedy, že jakákoliv debata na téma stanice k ničemu je hloupá
Přijeli jste do stanice: Praha-Vlastní nádraží
Kez by vznikla linka z Branika (potazmo az ze Zbraslavi) pres Krc, Kacerov, Sporilov, Zahr. mesto, Malesice, Liben, U krize, Nadr. Holesovice… pripadne dal do Roztok…
Samozřejmě by to bylo mnohem inteligentnější řešení než návrh ROPIDu na tři téměř paralelní spojení Radotína, resp. Smíchova s Běchovicemi (= přes hlavní nádraží, Vršovice i Krč) – ale počítá vůbec nová zastávka Zahradní Město s tím, aby se tam k aspoň jednomu perónu dostaly osobní vlaky od / do Kačerova?
Ano, urcite, ta linka ropidu tam bude stavet take, ve smeru na Bechovice trat odbocuje az za tou stanici…
Do Malešic bude propojení až za zastávkou, ale mně šlo o to, jestli budou k peronu zapojeny i koleje od / do Kačerova – při úrovni některých „šetřílkovských“ (nejen) kolejových řešení (nejen) pražských stanic a tratí bych se vůbec nedivil, kdyby tomu tak nebylo (s odkazem typu „vždyť to přece doprava nepotřebuje a ani to nepožadovala“).
https://www.youtube.com/watch?v=zyQoFHSOuqM
No, to propojeni trati tam je uz kvuli nakladni doprave, ale co se tyce setreni, tak se setri spise na delce nastupiste, kde se pocita jen cca se 100m,…
Coz zrovna pro kapacitni osobni dopravu neni, resp. pokud by jezdili trasu vlaky s vnitrnim usporadanim jako v metru, tak by to slo… Zrejme se nepocita se soupravami 2x CityElephant ani s velkym poctem cestujicich od Krce…
No pokavad na mlstavbu metra bude dohlížet David Vávra tak aby se město pak nebálo že by stanice se pak budou pojmenovaný po Egonovy a Karlovy. Alles Gutte 😂
Nestavěl to Kotas, to bude nuda?
Ale třeba se to potom zase bude aspoň snáze udržovat a čistit …
Ad S71: NA Zahradním Městě se staví nástupiště tak, aby to tam mohlo bez problému stavět? Mám pocit, že ano, ale nejsem si úplně jistý..
Myslim, ze ano, …
http://api2.pubres.cz/domeny/prahapress_cz/ftp/soubory/7265_hostivar1.jpg
Hned to krajni bliz dalnici… pak se trate do Malesic a Hostivare krizi mimourovnove…
Osobně si myslím, že tato stanice v Krči nebude příliš využívaná – zástavba prakticky žádná a z důvodu zamoření exhalacemi a hlukem z blízké dálnice se ani nedá počítat, že by zde něco přínosného vzniklo.
Když tam bude metro, navíc s přestupem na vlak, tak tam něco vznikne. Hluk vadí rezidentům, ne však kanclům a obchodům. Pro ty je přítomnost dálnice spíš výhoda.
Má to být přestupní uzel…
Metrem pojedou cestující do centra přímo, přestoupit v Krči na vlak do Běchovic asi bude potřebovat z této oblasti málokdo.
Jenže všichni už nejezdí jen do centra, mnoho lidí má cíl v oblasti Pankráce nebo Budějovické a pro lidi od Radotína nebo Vraného to bude nejrychlejši spojení.
A ten vlak do Běchovic nezastaví až v Běchovicích – ale i na Spořilově, Zahraďáku, Depu Hostivař nebo v Počernicích, takže obyvatelům jihu zkrátí cesty do celé východní Prahy.
správně, je tam nemocnice atd. a tym vlakem s přestupem se dostanete do celé republiky.
To jestli budou ve stanici obklady a jaké, nebo pohledový beton, skutečně neskutečně zasáhne do technické stránky projektu. :DDD Jsou vtipní…
Vida, a já se těšil, že konečně půjde využít hlavní vstup stávající budovy, kde je dnes jakási prodejna, a z nějž by mohl vést podchod. Namísto toho se tam najednou chtějí všichni z ničeho nic stěhovat, demolovat, stavět…
Tak zrovna budova žst. Praha – Krč je tak architektonicky vzácná, že si určitě zaslouží být zachována pro mnoho následujících generací:-)