Praha – Kodaň už příští rok. České dráhy potvrdily start nové linky s ComfortJety
Vlak Českých drah v Hamburku. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K zásadnímu zrychlení dojde vybudováním tunelu mezi Německem a Dánskem.
K zásadnímu zrychlení dojde vybudováním tunelu mezi Německem a Dánskem.
Absolvoval jsem cestu loni v lednu. Na přestupu v Hamburku stihnete pohodlně gábl na nádraží. Pak trochu zmatek při příjezdu housenkového vlaku do Kodaně – vlak vypadá spíš jako metro. Během jízdy chodil pán ze 7Eleven a prodával horkou čokoládu. Jinak ta jízda už pak byla pěkně dlouhá.
Tunel pod Fehmarnskou úžinou má plánované zprovoznění v roce 2029. K avizovanému zásadnímu zrychlení je ještě dlouhá cesta. Na druhou stranu pozitivní je, že to bude výrazně dříve než #užbrzy
Tunel je v pohodě, ten staví Dánové. Horší bude trať z Lübecku k tunelu, tam už mají Němci skluz.
Taky by mne zajímalo, proč není přímý vlak z Prahy do Paříže, když za starých časů jezdil.
Protože letenka stojí sedm stovek a s tím by nešlo konkurovat.
A z letadla vystoupíte po cestě jak? To že to jezdí z Prahy do Paříže neznamená že celý vlak nastoupí v Praze a vystoupí v Paříži.
Nijak. Na druhou stranu existuje něco čemu se říká přestup, takže kdo chce jet mermomocí do Paříže (nebo do nácestných stanic) vlakem, ten může.
tohle je hodne velke zjednoduseni 🙂 nemuzete takhle pausalne operovat s cenou od, kterou v tom letadle ma par jedincu.
cena (s lowcosty) zpatecni letenky do parize na obdobi cca od nyni az do srpna se vesmes pohybuje mezi 2 – 4 tisicovkama.
faktem nicmene zustava, ze i kdyz bude ta zpatecni letenka za ty 2-3 tisice, tak stale bude levnejsi nebo srovnatelna s tim, co by tak stal listek z prahy do parize vlakem.
Velky zjednoduseni to je, nicmene treba zejtra muzu letet z Prahy do Parize se Smartwings za 2680. Jizdenka s DB jenom z Berlina stoji 120 EUR. Nevim proc se sotousi porad snazi bojovat bitvy, ktery nemaj sanci vyhrat.
ted nevim, jestli se se mnou snazite polemizovat, nebo se mnou souhlasite.
ton komentare mi prijde spis nesouhlasný, ale zavery naopak stejne, jako to moje 🙂
bez ohledu na to diky za potvrzeni ceny vlakoveho listkuc, kterou jsem jen velmi zhruba odhadoval.
Než s SQ tak radši pěšky
Singapore Airlines vám nevoní? Vy budete nějaký rozmazlený…
Jen pro úplnost, kdybych se čistě teoreticky teď rozhodnul jet do Paříže, tak z Florence nebo Knížecí mám na výběr 3 spoje za 1729-2209 Kč, teda zhruba jako to letadlo a vlakem to za tyhle peníze nedám (bavíme se o 70-90€).
No párkrát jsem to tím busem jel. Ne, že by to nešlo, ale příští cestu si radši připlatím za ten vlak a cestou strávím půlden nebo den a noc v Berlíně, Mnichově nebo ještě jinde. Bude to pomalejší a dražší, ale rozhodně příjemnější. A to je na výletech to hlavní, necítím potřebu soutěžit s čínskými turisty o počet odškrtnutých památek v itineráři za den dovolené…
Samozřejmě je dobře, že ty busy jsou, svoji klientelu maj. Jako student jsem za ně byl sakra rád, jen už to není pro mě osobně první volba.
No spíš tak za 8-10 tis a za jednoho. Když jedu vlakem, tak běžně za 80-140 EUr a až 4 děti mám v ceně. Loni absolvováno cca 10 X včetně totálně exponovaných termínů jako olympiáda či v Evropě jedinečný koncert Linkin Park . Jízdenky či letenky kupovány max. 3 dny předem, většinou den předem
Za tú cenu kúpite letenku možno tak s Ryanairom v stredu o šiestej ráno pri kúpe tri mesiace vopred. Navyše nie každý cestujúci je cenovo senzitívny, niektorí preferujú komfort.
Každopádne si myslím že priame vlaky odvšadiaľ všade dnes opodstatnenie nemajú, dôležité je skôr výrazne zlepšiť spoľahlivosť železnice ktorá sa najmä na DB ale aj inde v posledných rokoch dosť prepadla. To potom zatraktívni spojenia s prestupom.
Hlavnento je uplne typicka relace na nocni vlak.
Taky jezdíval…
No pokud se bavíme o komfortu tak si urcite nevyberu do paris vlak. Letadlo je v Paris za hodinu a vlak za pul dne? To si jako zvyseni komfortu nepredstavuji. A už vubec ne prostrednictvim CD. A o cene se už nebaví vubec. Vlak ma v nasem prostredi smysl max. V prostredi prg-ov. už na trase Prg- Brno je vyhodnejsi bus nebo lépe auto.
„v Paris“? Priste pojedete „do Prague“?
No, Paris je to v lokalnim jazyce, zatimco Prague ne. Ale souhlasim, ze to je vtipny 🙂
No spíš tak za 8-10 tis a za jednoho. Když jedu vlakem, tak běžně za 80-140 EU\r a až 4 děti mám v ceně. Loni absolvováno cca 10 X včetně totálně exponovaných termínů jako olympiáda či v Evropě jedinečný koncert Linkin Park . Jízdenky či letenky kupovány max. 3 dny předem, většinou den předem
Kdepak mají tu letenku za 700? Možná pár kusů koupených dost dlouho dopředu, ale jinak dost těžko. Ta doba je dávno pryč.
To je za cestu z letiště do centra v Paříži.
Ideálně ještě aby to jezdilo na dotace?
Myslíte na skryté dotace, které má letectví (velké úlevy v emisních povolenkách, nulovou spotřební daň na kerosin)?
Jinak ne, vlaky na takovou relaci dotace nemívají, střílíte mimo.
A tohle napíšete pod článek o vlaku z dotovaný linky Ex5? Konkrétně zrovna do Německa snad nejede jedinej nedotovanej vlak.
Na území Německa dálkový vlaky dotovaný nejsou, pokud vím (kromě Bavora, ale to není na území Německa dálkovej vlak).
No tak ono asi jde především o dotace na našem území, ne? A aby to Němci a Francouzi vzali, tak by asi nestačilo dotovat co tam jezdí teď, ale musel by se zacvakat nějakej rychlovlak.
Dotovanej je na uzemi CR, ta nemala cast pres Nemecko je na komercni riziko dopravcu. Jak to bude s tim koncem v Dansku nevim, ale nedivil bych se, kdyby to bylo taky bez dotace.
Vás taky někdo dotuje, když nemáte spotřební daň na vodu?
A vlaky zase mají skryté dotace ve formě infrastruktury. Letiště jsou většinou soukromá nebo aspoň výdělečná (pokud bychom se teda bavili o městech jako Praha nebo Paříž). Navíc vlaky nejsou tak zatížené povinnými kompenzacemi v případě zpoždění.
Letecká doprava již dnes podléhá emisním povolenkám…
Oproti železnici jsou to drobné…
Protože na to aby to mělo smysl, by ideálně byla potřeba VRT a pokud ne VRT, tak alespoň slušná normální trať mezi Chebem a Norimberkem.
Slusna normalni trat by byla potraba predevsim mezi Chebem a Prahou.
Tak noční by asi jezdit mohl. CNL jezdíval z Berlína a Mnichova do Paříže. Takže k němu by se dalo pár vozů připojit. Ale už nejezdi.
Tak jedině že by nějaký miliardář koupil 2 nightjety a jezdil s tím Praha- Paříž. 🙂
Z Berlína do Paříže noční vlak už nějakou dobu zase jezdí (a z Vídně taky).
no vida, tak nějaky vuz napojit v Linci a nebo v Berlině. Ale půjde to? Nejsou to netrakční jednotky?
Jestli by sel pripojit vuz nevim, ale ten z Berlina vyjizdi kratce po 7, takze z Prahy by to muselo jet na nocni strasne brzo a Nemci asi nebudou chtit posunovat temer jeste ve spicce. To mi prijde lepsi vzit to do Berlina normalnim Berlinerem o kousek driv, nechat veci na nadrazi a dat si tam brzkou veceri.
Ano, např. ve starém dobrém roce 2000 jezdil EC 56 Goethe, z Prahy odjížděl v 6:07, z Holešovic v 6:22. Bývalo s ním hezké svezení mj. do Lipska a Erfurtu.
Asi konkurence flixbusů a nízkonákladovek. Těžko říct.
Spíš je zajímavé, že dřív jezdily právě takové vlaky i přes železnou oponu, a vždy si říkám, kdo tím mohl jezdit, dyť ani do spřátelených států to nebyla legrace a nějaká Vídeň, Paříž, Řím nebo třeba Malmö (a po cestě Kodaň), to jen tak někdo jet nemohl.
Do Paříže jeli dva vozy denně – lehatko a lužko. To není zase tolik cestujících.
Jen tak někdo nemohl, ale nějakej obchod samozřejmě probíhal, stejně tak mezinárodní sportovní akce, atd. Takže nějaké spojení pro služební cesty bylo potřeba. Pochopitelně přísně hlídaný a kontrolovaný.
V době, kdy vládla v Evropě nezávislá trakce to asi takový problém nebyl. Vemte si ale, jaký technický problém bylo třeba třeba jen nedávné VŘ na spoj Praha-Mnichov.
Nejen nezávislá trakce, ale taky jednotlivý vozy a ne ucelený jednotky, ať už trakční nebo netrakční. Takže když v nějaký relaci byla poptávka na dva vozy, ale ne na celej vlak, dalo se to zařídit přímými vozy, které se cestou přepojovaly mezi vlaky.
Plus i nákupy jízdenek byly jiné – dneska člověk koupí z ČR lístek třeba na Berlín-Paříž nebo Mnichov-Paříž bez problému online (samozřejmě i na ten první úsek z ČR tam). To taky IMO hraje roli.
Za starých časů, kdy z Prahy jezdil přímý vlak do Paříže, nebyla nabídka ostatních druhů veřejné dopravy do tohoto cíle buď žádná, nebo velmi omezená.
Dnes se můžete do Paříže dostat vlakem (s přestupem), letadlem a autobusem přímo. Kromě toho bývá cesta vlakem nejdražší.
Drobnost na závěr:
Z Česka do Francie se lze vlakem dopravit zpravidla přes Německo. V jakém zatížení a stavu je německá infrastruktura (výluky), je snad všeobecně známo, takže nějaké přidělení kapacity pro další nový vlak může být leda tak z říše snů.
S jedním přestupem, max dvěma to jezdím s dětmi rychlovlaky běžně. Můžeš na přímý z \berlína nebo \vídně (časově zajíž’dka). My často ještě přesedáme ráno ve \stuttgartu na první ranní TGV
No proč ne. Osobně bych ale uvítal noční vlak do Paříže, nebo klidně i denní. Velká města po cestě jsou. Jen v západních Čechách je to přes železniční Kotěhůlkov.
To bychom asi nejdřív museli konečně projektovat VRT z Plzně na Mnichov, abychom se vlakem někdy podívali do Paříže (za rozumný čas)-do mnichova by to klidně mohlo být do 3 hodin a z Mnichova jezdí již dnes tgv do Paříže za 5:30. Tj to by se již dalo normálně použít.
Přesně tak – k tomu má to VRT na západ sloužit. Zajížďka přes Drážďany krušnohorským tunelem je zabiják, jinam než na sever a severozápad nemá smysl.
No, VRT na Berlín je rozhodně taky důležitý mít. Chce to vrt jak na sever tak i západ. Propojí se tím mj i Vídeň-Berlín-další důležité spojení.
Z Plzně na Mnichov klidně jen koridor (ale to se nedělá). Stejně tak se zřejmě nepočítá s VRT praha – Plzen
Jenže správce infrastruktury v soudružské jednotě se ŽESNADem (jmenovitě O. Sládek) zařídili, že na hranici bude jednokolejná trať pro rychlost 90 km/h. Ani v Bavorsku není snaha o jakékoliv vylepšení. Tedy nezbývá, než létat letadlem.
😳😳😳😳😂😂😂😂 Jmenovitě žasnu a zároveň se směju 👍👍👍
Jako ze tech 10 minut mezi Holysovem a Schwandorfemmje na trasevdo Parize rozhodujicich…? 🙂 Jako ja jsem urcite pro velkorysost investic a tak, ale podobne hlasky jsou fakt … kontraproduktivni.
Nevím, ale není pouhá elektrizace posledního jednokol. úseku z Domažlic na hranice následkem toho, že se právě čeká na Němce s jejich novou tratí. Vedenou novou trasou. Takže se teď ani neví, kde přesně by se česká strana napojila?
Je tam ještě jeden jednokolejný úsek, ale říká se že díky tomu vyšla návratnost a půjde to dodělat později. Staňkovu zatím zůstane nádraží v obci.
Ano, děs. A tedy, co tzv. 4 stavba, o které píšu. Proč jste se tomu vyhnul, jako kdybych to nenapsal.
Čert vem ten úsek přes hranici. Cirkus je trať do Plzně. Konkrétně most a tunel.
Ano, ŽESNAD je tradičním odpíračem dvoukolejek, prý jim chybí romantika.
Nová trať mezi Německem a Kodaní, jejíž součástí bude podmořský tunel, vede přes několik ostrovů spojených mosty, někde se staví úplně nová trať, jinde dojde k elektrifikaci stávající plus zdvoukolejnění. Bude na max. rychlost 200 km/h. Za Kodaní pokračuje trať do Malmö přes jediné pevné spojení mezi Dánskem a Švédskem. Bude to tedy i přímé spojení Německa se Skandinávským poloostrovem.
Tak přímé spojení Německa se Skandinávským poloostrovem existuje v podobném stylu už teď, akorát je ta trasa přes Jutský poloostrov a Fyn delší. Noční vlak Snalltoget přímo spojuje Berlín se Stockholmem.
Dokonce vlaky dvou různých dopravců: podobnou linku jako Snalltaget provozují i švédské státní SJ.
Tou dočasnou trasou ale bude taky potřeba dočasně více souprav. Jak tohle bude řešeno?
Proč by bylo? Jedna tam, jedna zpět. Kde vám vzniká třetí, čtvrtá souprava?
Pokud v daném intervalu trvá jízda o několik hodin více, tak se taky vícekrát křižuje. A každé křižování (nebo příliš rychlý obrat) = souprava navíc.
Nepovídejte. A v jakém intervalu se ten spoj jeden tam a jeden zpět během dne bude křižovat? Co myslíte? Kolik oběhů za den ta jedna souprava stihne? Myslíte, že pojede v pět ráno zpět, tam bude mít půl hoďky na obrat a pak pojede zpět, aby do půlnoci byla zpět? Nebo jak? 😉
To je nejaka legrace, kterou jsem nepochopil? Samozrejme ze u (pred)prvnich/poslednich vlaku to problem nebude, ale v prubehu dne to problemy udela.
Tak nikde neříkaj, že tam protáhnou všechny, ostatně pokud vím, ani všechny Berlinery nejedou až do Hamburku, část se točí v Berlíně.
Tipuju, že do té Kodaně protáhnou jen ty, kde to ušetří dlouhý odstavení soupravy v Hamburku přes noc. Tedy že to bude ten jeden pár denně, u kterýho to nebude problém.
To je ale pak uplne neco jinyho, nez spusteni lunky Praha – Kodan po stare trase…
Povídejte to marketérům. Na druhou stranu linka (takovéto délky) s jedním párem denně není nic neobvyklého. Najdou se i takové, co jezdí třeba třikrát týdně…
Ten vlak pojede 9 hodin. Tam a zpět je to 18. Den má kolik hodin? Kde ten váš pseudoproblém vidíte?
V úseku (například) Hamburg – Kodaň mezi cca 10. a 18. hodinou.
Ať je to jak chce, Budapešť si zaslouží CJ nejméně.
Naopak, za peníze daňových poplatníků se.pořídil vlak, který jim bude užitečný… Naopak ho posilat do Německa je blbost, kdy stráví většinu času na území Německa a pro nás bez užitku
DB provozuje soupravy ČD na svém území formou pronájmu. Ten je tak lukrativní, že výraznou měrou přispívá k zaplacení těchto souprav.
Tyto soupravy jezdí i po území ČR a obsluhují i Česká města na trase do Německa.
ČD na tom „půjčování“ těch vlaků do Německa opravdu neprodělávají, nebojte. Spíš je otázka, jestli by si je mohly dovolit, kdyby se z nemalé části nezaplatily tímto půjčováním…
Takže je to spíš naopak, díky tomu, že ČD pořizujou kvalitní vlaky pro tyhle linky se s nimi svezeme i v rámci ČR na vnitrostátních úsecích (nemluvě o tom, že my si také rádi uděláme výlet do Německa, nejezdí tím jen Němci k nám). a ještě to nejspíš přispěje na lepší vnitrostátní vlaky…
Nevezme to žádnou soupravu navíc, budou prodlouženy linky, (turnusove dny) které teď končí nebo začínají v Hamburku kolem 17h nebo 10h
Využije se jen čas kdy soupravy stojí nečinné
Jo ty okrajove casy jsou samozrejme jasne. Ale behem dnemse tam minimalne jedna souprava bude muset pridat navic – a nema-li to dopadnout nejakym prestupem v Odense nebo nekde, tak se obehove zamota do cele trasy, abtedy se objevi i u nas, a proto se ptam. 🙂
Takže na vnitro dáme Béčka a honekry, ale do destinace, která je levnější a rychlejší letadlem, dáme comfortjety. Aha.
Dvě kontrolní otázky.
1) Ústí – Praha – Brno – Břeclav je mezinárodní nebo vnitro trasa?
2) Myslíte si, že by si trasa z Kotěhůlek do Horní Dolní na CJ vydělala, kdyby nebyla spojená až ven?
Když uvidíjou přímou mezistátní linku někde v zahraničí, se zahraničním dopravcem s vlakem na úrovni, tak to budou chválit, jak je to super a proč to není standard i pro nás. Když se to objeví u nás, tak budou láteřit.
Když budete zadluženej až po uši, jako ČD, tak nová vozidla dáte na trasy, kde na sebe vydělaj a pomůžou vám splatit úvěr.
To je právě případ trasy Praha – Berlín – Kodaň.
Kodaň nádherná… ale mám takový pocit, že tato cesta bude stat min 4krát tolik co zpáteční letenka…. Takže opět nahovno.
4krát tolik snad ne, Hamburg stojí okolo litra, tak bych očekával úměrnou cenu. Jen ta cesta bude dlouhá až dost. Pro cesty z ČR už je to relace spíše na noční vlak nebo to letadlo.
Do Hamburku jsem jel minulý rok-nakonec jsem tedy zvolil přestup v Berlíně na ICE (jednak protože to bylo levnější, druhak protože jsem chtěl vyzkoušet top vlak v Německu)-jednosměrná cena byla za 660 Kč-což mi přijde jako hodně férová cena (samozřejmě se musí koupit měsíc dopředu, ale to letenka taky). Do Kodaně by to dávalo smysl když to bude v takovémto tarifu za 1000 nebo jen něco málo nad to, jinak to samozřejmě nemá cenu oproti letadlu.
Je to tak. Vsak i do Ostravy se může cena lehce dostat na 600.
Zaplatím si dražší a pomalejší vlak, protože mě už nebaví omezení ohledně věcí v palubním zavazadle (dělit hygienické potřeby a léky na suché a kapalné; z klíčů sundat malý nožík-přívěsek Victorinox atd.), nepříjemné čekání u nástupní brány a stísněný prostor v sedačce. Jsem už starší člověk, 50+, dávám přednost pohodlí před cenou. V mládí to bylo obráceně. Z toho mi vychází, že je nejlepší mít obě možnosti, každá si najde svého zákazníka.
Jj, letecká doprava potřebuje pozemní konkurenci jako prase drbání. I být zavřený v ohrádce bez WC, to se vám na nádraží nestane. S vlakem se vám také těžko stane, že skončíte o 100 km jinde, protože se uráčila být mlha. Ve 20 je to celkem fuk, v 50+ s těžkým kufrem problém. Vždycky jsou tu výhody a nevýhody, co se dají zvážit.
Zrušené vlaky u DB jsou rozhodně častějším jevem než diverty letadel…
zas na druhou stranu – s letadlem se vam tezko stane, ze nekde dojde k vykolejeni / srazce s autem / poruse vlaku.
spolehlivost leteckeho spojeni bych v porovnani s zeleznicni zas tak nepodcenoval 🙂
Poruchu letadla jsem už zažil, oprava na 4 hodiny. Letenku za 6 stovek mi kompenzovali zhruba 10 tisíci.
Já si připadám jako v Jiříkově vidění, co tady čtu 😀 Ve vlaku se mi stalo nesčetněkrát, že jsem skončil někde v půlce trasy nebo jsem 2 hodiny visel v poli, že nefungovalo WC nebo klimatizace, že nebyl poskytován avizovaný servis, že neexistovalo místo s mojí místenkou… Vlastně bych vám asi dokázal vyjmenovat všechny konkrétní dálkové spoje, které jsem kdy použil a kde bylo všechno na 100 % tak, jak to být mělo. Protože jich byly doslova jednotky a připadalo mi to vždycky jako zázrak. Oproti tomu nejhorší, co jsem zažil při cca 20 cestách letadlem ročně, bylo nějaké kroužení… Číst vice »
Zdá se, že máte při letecké dopravě štěstí. I té se stávají technické problémy. Třeba, že vaše letadlo dojede na runway. Cestou zjistí, že z něj uniká palivo. Vrátí se k nástupní mostu. Kolem letadla krouží mnoho lidí. Lezou po štaflích k motorům. Vůbec nic nevíte. Po té 3/4 hodině vám oznámí drobné technické problémy. S prosbou, že máte nadále sedět na místech. Technici začnou chodit u kabinou. Dostanete zdarma Jelínek vody. Za 1,5 hodiny od návratu z runwaye se dozvíte, že máte vystoupit. Dojde k výměně letadla. Na nástup do něj čekáte přes 2 hodiny. Dostanete kupon na kávu… Číst vice »
Ale zrovna to jsou ani mě 2 týdny co vlak skončil uprostřed Dánska a pokyn personálu, bylo starej se, ale řečeno jinými slovy. Ono to je jak v letecké nebo vlakové dopravě něco….
Na nádraží vás zase budou obtěžovat bezdomovci, pochybné existence… na letišti vám toto nehrozí…
..konečně nějaký rozumný příspěvek.. je přeci na každém, jakou dopravu si zvolí.. každý preferujeme něco jiného . Já jsem již také 50 +, vlak je pro mne pohodlnější , v letadle si musím doplácet větší místo (dlouhé nohy), cenu jízdného až tak neřeším, preferuji pohodlí.. také jsem v mládí projel Evropu na sedačku za pár korun, teď je to jiné. A je super, že si každý může vybrat, co mu nejvíc vyhovuje.
Taky bych asi radši viděl hezčí vlaky do Ostravy, Vídně a nebo Berlína než někam, kam se nevyplácí neletat…
Tak přesně tam to právě jezdit bude – tedy do Vídně i Berlína, ta Ostrava asi omezeně, i když teď to tam jezdí.
Do Kodaně se pojede přes Berlín
Ta otazka zni jinak. Ma ten hezky vlak po prujezdu Berlinem zustat dlouho stat v Hamburku, nebo jeste otocit Kodan?
Ano, víme, vždycky je všechno na nic, pokud to neodpovídá vašim představám.;-) Jen, to musí být těžký život. Všechno furt na nic… 😉
Tak to je dobře že už to víte. Já jen že teď můžu koupit jízdenku z Prahy do Kodaně bez jakýchkoliv slev za 2330 Kč na obě ta denní spojení (s přestupy), odjezd dva týdny ode dneška. Zpáteční letenku za 600 Kč ve stejném termínu se mi ještě najít nepodařilo.
V létě v roce 2023 jsme jeli do Kodaně za 2000 Kč/os. z Prahy. Navíc s děckem zdarma. Nejlevnější letadlo zpět bylo dražší pro rodinu 2,5 násobně. Platilo se nejen dítě, ale i batožina a i základní letenka pro dospělého byla dražší. Takže s tou cenovou nevýhodností vlaku bych byl opatrný.
Plus ta jizdni doba, když letadlo tam letí hodinu
Sice předčasný dotaz, ale kam budou přesunuty vozy z Ex3 a Ex5 po dodávce ComfortJetů?
Třeba Bbdgmee mají přejít na R10 do základní soupravy (v rezervačním systému vůz 370).
A je aspoň nějak tušení od kdy?
Paráda. Ví se, kdy k tomu dojde?
To bude záležet na dodávkách kompletních CJ a jejich nasazování na plánované výkony, ale o prvním termínu se spekuluje na období tohoto léta.
Mimochodem, letos by se měla i rozběhnout modernizace Bmz234.
Tak to je výborná zpráva!
Současné Hradečany a Krakonošové mají jen 8 míst pro kola, což je na spojení z cyklistického města prostě zoufale málo.
Ex5 na Ex1 a Ex3 na všechno možné.
Doufám, že alespoň něco přesunou na Ex1. To, co tam jezdí poslední roky, je na ostudu. Tam béčka nemají co dělat.
Na Ex1 už začaly od letošního GVD jezdit vozy původně z Berlinerů, konkrétně velkoprostorové Bdmpz a Bhmpz. Alespoň tam jsou psané, bohužel různé lepší či horší náhrady nejsou nic neobvyklého.
Tak to je pro mě a mojí rodinu jasná volba na víkend 👍
Do kdy mají vlastně ČD smlouvy na mezinárodní Ex linky (Ostrava – Žilina/PL, Praha – Brno – Vídeň/Budapešť, Praha – Hamburk)? Co bude potom až smlouvy vyprší? Bude výběrko? Nebo tyhle linky přejdou na plně komerční režim?
Smluvní strany se dohodly, že Veřejné služby v drážní dopravě podle této Smlouvy budou Dopravcem provozovány v období (dále jen „Doba plnění“) od začátku platnosti jízdního řádu pro období 2019/2020 do doby, která je vymezena na jednotlivých linkách takto: a) na linkách R14B a R27 do konce platnosti jízdního řádu 2019/2020 (jeden rok), b) na linkách R9, R10 a R23 do konce platnosti jízdního řádu 2020/2021 (dva roky), c) na linkách Ex6 a R16 do konce platnosti jízdního řádu 2023/2024 (pět let), d) na linkách Ex7, R11A a R17 do konce platnosti jízdního řádu 2024/2025 (šest let), e) na lince… Číst vice »
a jelikož u linek Ex3 a Ex5 došlo k investici do souprav tak je smlouva prodloužena o dalších 5 let do 12/2034
Dík, to jsem ani nevěděl.
To by mělo platit i u R15 ne?
Rekonstrukce úseku Dresden – Berlín začala někdy kolem roku 2003. Hotovo má být někdy 2029. A rychlost pouhých 200km/h. Je škoda že tento rovinatý úsek, není na vyšší rychlost.
200 se tam jezdí už teď.
Na třetině trasy. Prostor pro zrychlení tu je.
Určitě tam je prostor pro zrychlení, zejména odstranění 50 km/h v úseku Wünsdorf – Zossen, kde je trať vedena velmi podmáčeným terénem.
Tohle „teď“ je od grafikonu? V létě jsem tam jel 2x a přes 160 jsme nejeli nikde.
200 km/h tam jezdí jenom vlaky, které obsluhuje jednotka KISS, zejména to jsou spoje Drážďany – Roztok, je to z toho důvodu, že tyto jednotky v úseku, Hohenleipisch až Wünsdorf, už mohou jezdit pod dohledem ETCS.
A Vectrony snad ne?
Nevím, vždy když mě předjíždí ,,Berliner” tak svítí návěstidla z toho usuzuji, že jezdí stále na PZB max 160 km/h, pokud mě předjíždí KISS, tak jsou návěstidla zhasnutá, tady je jasný důkaz, že se jede na ETCS.
Omezeně – třeba ty od ELL mají BL2 SRS 2.3.0d. – s tím jsou ETCS všude nekompatibilní a jízda něčeho takového je zcela vyloučena, to se týká i všech TRAXXÚ MS2e, co mají též tuto verzi. Co má BL3 by ale asi mohlo.
Berliner jede 200.