Praha je na našem seznamu hned po Varšavě, řekl obchodní ředitel Ethiopian Airlines
Premiéra Airbusu A350 Ethiopian Airlines v Praze v roce 2019. Zdroj: Facebook.com - Letiště Praha
Dopravce tvrdí, že pokud spustí další linky z Evropy, určitě se na Ruzyni objeví.
No tak jsme dvojka, ale slušná…
Záclony + ramínka v ceně. 😀
Sice je krásné, že by zde v Praze lítal kde kdo, kde kam, ale to se u nás moc neuživí. Českou klientelu chytnou hlavně levné cesty po Evropě.
Zeptejte se 100 náhodných lidí, kam by létali. 30 nikdy nikam, 50 na charterové koupáky a z těch zbylých 20 jich 18 za levné cesty po Evropě.
A pro letiště je samozřejmě lepší když poletí našinec 3x za rok s nízkonákladovou, než jednou do Afriky.
A proto máme přímé spojení do Soulu, Taipeie, Dubaje, Doha, USA… Kdo by kam cestoval mimo Evropu, no ne?
Když jsem letěl z Vídně přes Dillí do Bangkoku, bylo letadlo plné Čechů a Slováků, sem tam Ind, nebo Rakušan.
Někteří letěli do Indie, velká část pokračovala do TH.
Asi tak.
Tak to zkuste a uvidíte.
Já to mám zas obráceně, po Evropě moc neletam a rozhodně ne SW.
Nenapadá mě, odkud by to mohlo být. Ale asi nejspíše pátá svoboda. Na celý Dreamliner by jim to nedalo.
Může to být i v trojúhleníku s Varšavou nebo Vídní
Tak Praha by se hlavně měla dívat za sebe na Krakov, který jí v rychlém tempu dohání.
Za 6 měsíců v roce 2024 odbavilo Krakovské letiště už 5,2mil. pasažérů.
jen si dovolim poznamku … tohle neni soutez o to, jestli budou vetsi krakow, nebo praha 🙂
prazskymu letisti muze byt pocet cestujicich v krakove celkem ukradeny.
Ale tak už jenom to prohlášení, že je Praha na seznamu hned po Varšavě, vypovídá o mnohém. Kdysi byla Varšava daleko za Prahou. Myslíte, že LVH nesleduje vývoj v okolních státech a je jim vše ukradené? Nebuďte bláhový, Wroclaw, Krakov a Katovice budou velkým konkurentem Prahy, pokud se tam realizuje plánovaná expanze. Minimálně se na těch letištích neztrácí ve velkém kufry…
Ani jedno z těch letist není pro Prahu konkurenční. Krakow a Katowice určitě ne, Wroclaw pak konkurencí zcela nepatrnou.
Právě že všechna okolní letiště je nutné považovat za konkurenci. Praha se snaží mít jako spádovou oblast celou ČR. Pokud bych ale byl z Ostravy, tak se budu rozhodovat jestli poletím z Prahy, Katowic, Krakowa nebo třeba i Vídně. Všechna ta letiště bych měl podobně dostupná a tak budu řešit šíři nabídky, cenu a služby. Obdobně pro lidi z Brna a okolí je to letiště ve Vídni, pro Ústí nad Labem letiště v Drážďanech nebo Berlíně. Všechno jsou to cestující, o které LP stojí a chtělo by je.
No vidíte. A v Brně se takhle nikdo nerozhoduje. Letiště je ve Vídni. Koupáci pak létají z místního regionálního.
Polská letiště jsou konkurence jen pro moravskou část. Drážďany žádná nejsou, skoro nic tam nelétá.
Půlka ČR do Krakova, nebo Vídně nepojede.
já jsem z Ostravy a létám převážně z Vídně, takže souhlasím
Pro Prahu jako regionální letiště skutečně nejsou konkurencí. Pokud mají v Praze nějaké větší ambice, pak ano…
Většinu potenciálních zákazníků z Moravy už ale pražské letišti pravděpodobně nikdy nezíská zpět…
Znáš definici regionálního letiště?
Z pohledu cestujícího to tolik konkurence není (krom lidí vyloženě že severu). Ovšem z pozice aerolinky, co nového rozlítat, to je konkurence velká. Zahájení letů do WAV to potvrzuje. Myslím si však, že PRG se taky dočká.
Kupodivu můj poslední problém se zavazadlem nastal u LOT někde mezi WRO-WAW-GDN , ale objevilo se časem…
Ale tohle není soutěž s Varšavou. Bylo úplně jasný, že si vyberou Varšavu – protože ve Varšavě je silný dopravce ze stejné aliance. LOT jim jaksi víc pomůže k pokrytí dalších destinací Evropy, a zase naopak pro Poláky přípoje typu Tanzánie atd. V PRG je otázka, jestli ta jednosměrná poptávka Čechů po Zanzibaru, Mombase, Seychellách apod. dokáže tu linku uživit
Myslím, že to Jirka Pos nikde neřekne nahlas, ale LVH vzpomíná na časy před Covidem, kdy Praze dělala rusky mluvící klientela 30 % výkonu letiště a díky tomu byla Praha před Budapeští a Varšavou, jako na zlaté časy pražského letiště.
To je hezké že se má dívat na Krakov, ale co má dělat kromě toho dívání? Vylepšovat služby na letišti OK, zprovoznit vlak na letiště OK (ale to nebrzdí přímo letiště), co dál? Lákat další aerolinky na nějaké pobídky, když už teď v sezóně odbavení kolabuje? Proč vlastně má chtít mít více cestujících než Krakov?
Nejvíce by samozřejmě pomohlo vyslat milion Čechů pracovat do Anglie nebo USA, ale to se nejspíš nestane 🙂
Tak Kraków minulý rok navštívilo 12 milionů turistů. To také má velký vliv. https://gazetakrakowska.pl/krakow-przyciaga-coraz-wiecej-turystow-w-2023-roku-odwiedzilo-nas-12-milionow-osob-turystyka-jest-jedna-z-sil-napedowych-krakowa/ar/c3-18450683
A Praha kolik?
Je nějaká šance, by se let Praha – Adis Abeba užíval alespoň 1x týdně. Když neletá linka do Vietnamu. Nebo létá?
Ethiopian je celkem kvalitni sitovy dopravce s velkou siti. Pro evropana je z ni zajimava asi afrika a mozna castecne asie.
Urcite nemiri na cestujici z prahy do addisu, ale na cestujici z prahy do afriky (a okoli).
Slibem nezarmoutíš, ale Ethiopian v Praze by nebyl vůbec špatný počin .)