Praha je na našem seznamu hned po Varšavě, řekl obchodní ředitel Ethiopian Airlines
Premiéra Airbusu A350 Ethiopian Airlines v Praze v roce 2019. Zdroj: Facebook.com - Letiště Praha![Premiéra Airbusu A350 Ethiopian Airlines v Praze v roce 2019. Zdroj: Facebook.com - Letiště Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/64225846_2682033205145243_2299166632875917312_n.jpg)
![Premiéra Airbusu A350 Ethiopian Airlines v Praze v roce 2019. Zdroj: Facebook.com - Letiště Praha](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/06/64225846_2682033205145243_2299166632875917312_n.jpg)
Dopravce tvrdí, že pokud spustí další linky z Evropy, určitě se na Ruzyni objeví.
Nenapadá mě, odkud by to mohlo být. Ale asi nejspíše pátá svoboda. Na celý Dreamliner by jim to nedalo.
Tak Praha by se hlavně měla dívat za sebe na Krakov, který jí v rychlém tempu dohání.
Za 6 měsíců v roce 2024 odbavilo Krakovské letiště už 5,2mil. pasažérů.
jen si dovolim poznamku … tohle neni soutez o to, jestli budou vetsi krakow, nebo praha 🙂
prazskymu letisti muze byt pocet cestujicich v krakove celkem ukradeny.
Ale tak už jenom to prohlášení, že je Praha na seznamu hned po Varšavě, vypovídá o mnohém. Kdysi byla Varšava daleko za Prahou. Myslíte, že LVH nesleduje vývoj v okolních státech a je jim vše ukradené? Nebuďte bláhový, Wroclaw, Krakov a Katovice budou velkým konkurentem Prahy, pokud se tam realizuje plánovaná expanze. Minimálně se na těch letištích neztrácí ve velkém kufry…
Ani jedno z těch letist není pro Prahu konkurenční. Krakow a Katowice určitě ne, Wroclaw pak konkurencí zcela nepatrnou.
Kupodivu můj poslední problém se zavazadlem nastal u LOT někde mezi WRO-WAW-GDN , ale objevilo se časem…
Myslím, že to Jirka Pos nikde neřekne nahlas, ale LVH vzpomíná na časy před Covidem, kdy Praze dělala rusky mluvící klientela 30 % výkonu letiště a díky tomu byla Praha před Budapeští a Varšavou, jako na zlaté časy pražského letiště.
To je hezké že se má dívat na Krakov, ale co má dělat kromě toho dívání? Vylepšovat služby na letišti OK, zprovoznit vlak na letiště OK (ale to nebrzdí přímo letiště), co dál? Lákat další aerolinky na nějaké pobídky, když už teď v sezóně odbavení kolabuje? Proč vlastně má chtít mít více cestujících než Krakov?
Nejvíce by samozřejmě pomohlo vyslat milion Čechů pracovat do Anglie nebo USA, ale to se nejspíš nestane 🙂
Tak Kraków minulý rok navštívilo 12 milionů turistů. To také má velký vliv. https://gazetakrakowska.pl/krakow-przyciaga-coraz-wiecej-turystow-w-2023-roku-odwiedzilo-nas-12-milionow-osob-turystyka-jest-jedna-z-sil-napedowych-krakowa/ar/c3-18450683
A Praha kolik?
Je nějaká šance, by se let Praha – Adis Abeba užíval alespoň 1x týdně. Když neletá linka do Vietnamu. Nebo létá?
Ethiopian je celkem kvalitni sitovy dopravce s velkou siti. Pro evropana je z ni zajimava asi afrika a mozna castecne asie.
Urcite nemiri na cestujici z prahy do addisu, ale na cestujici z prahy do afriky (a okoli).
Slibem nezarmoutíš, ale Ethiopian v Praze by nebyl vůbec špatný počin .)