Praha hledá projektanta přestavby Průmyslového polookruhu. Má pomoci při čekání na okruh
Železniční most přes Kbelskou ulici v Praze. Foto: Google Street View

Modernizace by měla pomoci bezpečnosti i plynulosti MHD. Polookruh je nyní klíčový pro tranzit.
Před několika lety představili náměstci Scheinherr a Hlaváček komplexní studií celého polookruhu, tedy nejen Hloubetinskeho tunelu. Doufám, že nyní vypsaná zakázka vychází z oné studie. Podle mě byla velmi kvalitní a bylo by škoda ji zbytečně zahodit.
Po tomhle volam dlouho, sice je to docasne, ale tahle cast by dlouho mohla plnit v pohode ulohu vychodni casti okruhu, chce to jen prestavet krizovatky, pomuze to jak iad, tak mhd…
Jen ten Hloubetin jsem si predstavoval spis premosteni vysokym mostem,… ale kazdopadne tunel s vyuzitim Kbelske, kdy ze zeveru se vyuzije kriz. s Kolbenovou a z jihu kriz. s Podebradskou, je dobre reseni…
Stav polookruhu je nevyhovující od jeho postavení, nikoliv „už nevyhovující“.
Chybí hlavně připojovací pruhy, a to i na docela nedávno postavené či spíše zprasené MÚK u Letňan…
Křížení Vysočanské radiály s Kbelskou je totální paskvil, na trase od Štěrbohol do Letňan ale zapadá mezi ty ostatní…
Proč např. není na Klíčově kruhák nad Kbelskou jako nad D3 v Č.B. apod.?
Křížení Vysočanské radiály s Kbelskou má jen provizorní podobu, která se měla používat, než se za 3 až 5 let dostaví zbytek radiály do Vysočan. A jak to tak bývá, po 15 letech je z provizoria finální řešení, protože zbytek radiály už v tomhle století nikdo nepostaví.
A následuje velké divení a svádění nefunkčnosti na indukci.
At tam klidně udělají BUS pruh, ale ne na úkor stávající dopravy
Skoda ted pri reko povrchu, klidne mohli o tech par metru pridat jeden pruh a castecnr pro provoz vyuzit i pripojovaci… typicky u toho deb. vybezku pred zastavkou, ktera zacina za koncem pripojovaciho, ale neda se pres nej prejet busem do zastavky a tak trcite v buse v kolone… na ostatni dopravu by to vliv nemelo zadny,…
ať raději nejdřív najdou projektanta, co nebude všude cpát kanály, když jich je 90% propadlých o 10cm
„Kanály“ jsou tam, kde jsou potřeba, nikdo je neprojektuje a nebuduje jen tak z rozmaru. Že jsou propadlé, je chyba realizace, nikoliv samotné existence.
Průmyslová je tím proslulá. Kanály ve stopě kol vozidla. Nechápu, proč je neudělali uprostřed pruhu, když ta komunikace vznikla na zelené louce a trasování si mohli určit lépe.
Za komunistu to bylo jedno, hlavne ze se to nejak postavilo a pbcas je zazrak, ze k tomu byla alespon dokumentace, i kdyz casto neodpovidala skutecnosti…
Dnes je kanalizace tam kde je a kvuli tomu, ze jsou kanaly jinde to nikdo menit nebude…
Navic, kdyz se to idela dobre, tak by problem byt nemel…
Kanály jsou v Praze všude ve stopě vozidel a ještě jsem neviděl, že by někde nebyl problém. Hlavně se roky dělá že tam propadlý kanál není a pak se radši zrekonstruuje celá nová ulice. Absolutní nezájem o opravy propadlých kanálů. Výsledkem je, že buď si koupí řidiči SUV a je jim to jedno nebo nebezpečně kličkují okolo a nedávají pozor na chodce.
tak to ale platí pro celou ČR , spíš by si zřizovatelé měli konečně najít systém jak najít člověka, který umí “ převzít jen kvalitní dílo“ . Pak by se neopakovaly situace, kdy se lokální či vyšší politici v oblecích a rozesmátí nesmýknou kolem otevření nové, či zrekonstruované veřejné komunikace a do roka je komunikace plná děr, kolejí, vln, propadlých kanálů, zhroucených krajnic a příslušná státní správa s tím v podstatě nechce nic mít…
Nikdo neprojektuje kanaly jen tak, kazdy navic by prodrazoval stavbu…
Vim, ze to je lehce mimo tema… ale je mi zahadou proc je potreba stavet vychodni cast vnitrniho okruhu ze Spojovaci na k Bulovce, kdyz tu jiz je tato spojnice, ktera by po rekonstrukci (a zahloubeni v Hloubetine) mohla tuto roli plnit obstojne. A vzhledem k odstavce EU dotaci na silnice pro roce 2027 a ruznym NIMBY v okoli vubec nerozumim, proc nevyuzit polookruhu (+ zahloubeni ulice V Holesovickach). Prosim o vysvetleni dekuji moc.
Městský okruh potřebuje mimoúrovňové křižovatky a absenci semaforů. Je reálné dostat průmyslový polookruh do takového stavu?
Je…
K odpovedi staci jedno slovo: Holesovicky.
Praha potřebuje všechny stavby. Je blbost nedotáhnout vnitřní okruh, když je už ze 70% hotový.
Vzhledem k ceně to blbost není. Chybí ta nejdražší část, aby to dnes prošlo, budete to tlačit celé tunelem.
Vnitřní okruh nemá žádnou synergii, že by bylo potřeba dokončit SZ část proto, aby současná část byla dobře využitelná.
Praha opravdu nepotřebuje všechny stavby ZáKoP, to by byla vepřárna
Nebyl to ZÁKOP, ale ZÁKOS – ale jinak je pravda, že už je to koncepce dávno vývojem překonaná a chtítv jeho budování pokračovat bez zásadních zmšn by byl nesmysl = bylo by to jako chtít nejdřív sníst včerejší housky, než ztvrdnou úplně, a ty dnešní nechat až na potom, takže mezitím budou tuhé zase ty, takže čerstvé nebudou na řadě nikdy.
Ano, … ale k zamysleni to je, tahle komunikace napojuje D8, P+R Letnany, OC Letnany, Radialu k D10, OC ve Sterboholich a sterboholskou radialu,…
U MO je to jen spojnice techto krajnich bodu, vyzadujici dalsi drahe navazne komunikace do huste zastavby…
Vim, ze to je lehce mimo tema… ale je mi zahadou proc je potreba stavet vychodni cast vnitrniho okruhu ze Spojovaci na k Bulovce, kdyz tu jiz je tato spojnice, ktera by po rekonstrukci (a zahloubeni v Hloubetine) mohla tuto roli plnit obstojne. A vzhledem k odstavce EU dotaci na silnice pro roce 2027 a ruznym NIMBY v okoli vubec nerozumim, proc nevyuzit polookruhu (+ zahloubeni ulice V Holesovickach). Prosim o vysvetleni dekuji moc
Já se dost bojím, že jak se tohle realizuje, ještě spolu s tím tunelem, tak to bude konečná. „Městský okruh dostavět nepotřebuje, podívejte, vždyť jednu kapacitní komunikaci na východě už máme.“ Už teď se k té dostavbě Praha má jak lačný k…vyměšování.
Ten městský okruh bude stát asi 100 miliard v dnešních cenách. Jasně, že to nikdy nebude.
No nejen překlepy, občas některé věty ani nedávají smysl: „Polookruh do značné míry využívá tranzitní kamionová doprava mířící.“
Jsem přemýšlel, jak vypadají ty kamiony, co mířící nejsou. Ty jen tak zbůhdarma a naslepo křižují Evropu? 🙂
Bludný Holanďan?
V “busoudnu” se to možná změní.
Další asfalt. Pražáci se z těch silnic jednou potento. Nedávno jsem byl v Praze a zjistil jsem že je z 60% tvořena silnicemi. Zajímavé město. Co si z Prahy pamatuji nejvíc je hluk smrad asfalt a kolony gumokolů.
To není další asfalt, ale kultivace stávajícího asfaltu. Ale to ty stejně nepochopíš.
Priste udelate lepe, kdyz do Prahy nebudete jezdit.
Stačí když se podíváte na ilustrační fotografie, tak zjistíte, že to co jste napsal je nesmysl. Většinu plochy tvoří budovy, dále zeleň a až potom silnice a chodníky na kterých je většinou asfalt, nebo třeba taky beton – prostě město jako kterékoliv jiné. Samozřejmě, je potřeba umět se dívat, logicky myslet a spočítat si to. Téhle dovednosti se učí žáci v hodinách matematiky na základních školách.
Z veřejných zastavěných ploch tvoří infrastruktura pro auta cca 60 %. Přestože převeze cca 20 % lidí.
a jak jste to s tím asfaltem zjistil jestli se smím zeptat? měřil jste to? nestal jste se obětí dezinformace? 😀
Spočítal trojčlenkou
Tahat sem vyšší matematiku mi přijde jako zbytečný optimismus…
Taky Praha tvoří největší procento HDP v ČR.
Ono by to chtělo taky zkapacitnit Stěrboholskou radialu na 2×3 mezi lanovým mostem a MUK Průmyslová.
Proč? Vždyť bude okruh :).
A vy si myslíte že na Štěrboholské nějak výrazně ubyde doprava? Ano, tranzitní kamiony zmizí, ale osobní doprava naroste, protože tiu najednou bude prostor a opustí tak nevyhovujici alternativní objízdné trasy… Stejně tak to bylo i na Jižní spojce, když otevřeli jižní část pražského okruhu, v absolutních číslech intenzita dopravy dokonce narostla… Rozšíření na 3+3 po Průmyslovou rozhodně dává smysl, obzvlášť pokud se bude dělat zahloubení v Hloubětíně a zkapacitnění ostatních křižovatek.
Právě jste popsal dopravní indukci. Tudíž dalším rozšiřováním akorát přibude doprava a je otázka, jestli dává smysl. Nemluvím o samotném okruhu, ten je kvůli tranzitní kamionový dopravě, ale přidávat kdekoliv pruhy kvůli husté osobní dopravě je kontraproduktivní.
Teorie o indukci dopravy předpokládá, že potřeby jsou nekonečné. Což nejsou. Je to hloupost a funguje pouze v situaci, kdy nerealizovaná potřeba dopravy je obrovská z důvodu obrovského dluhu ve stavbě silnic. Pak případně může platit, že postavením nové silnice přibude provoz.
Zjednodušený příklad: vesnice uprostřed polí, kam nevede žádná silnice. Lidé se mohou dostat pryč jen pěšky a nebo třeba vrtulníkem 🙂 No a pak tam postavíte silnici. Jééé, indukce dopravy, provozu přibylo, předtím nejezdili, a teď jezdí … Potřeba lidí jet někam byla uspokojena stavbou silnice a to je správně, ne špatně.
Já vím, že přibude. Ale vždycky přece slýcháme, že okruh vše vyřeší…