Praha hlásí už 46 bezbariérových stanic metra. Výtah mezi ně zařadil i Nádraží Holešovice

Nový výtah ze stanice metra Nádraží Holešovice. Foto: DPPNový výtah ze stanice metra Nádraží Holešovice. Foto: DPP

Výstavba trvala šest měsíců a stála 19 milionů korun. Nahradil pomalou plošinu.

34 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tomáš

Výtah sám o sobě pedstavuje bariéru. Jediné, pro většinu lidí bezbariérové, jsou jezdící schody.
A nejvíce chybí na Smíchovském nádraží, které zde opět v plánech chybí. Už aby se zase po dlouhé době dostal do vedení DPP někdo inteligentní a začal něco dělat pro nás všechny.

Frantík

Bezbariérové = pro vozíčkáře.

Výtah představuje snížení kapacity, ale ne bariéru v tom slova smyslu.

thegrid

No moc ne. Na druhou stranu se výtahem nedostanete. Výtah co je nový už byl ale neřeší to problém jak se dostat na druhou stranu.

Martin Peterka

Loni v srpnu DPP oznamoval, že letos začne rekonstrukce stanice metra Kačerov, od té doby ticho po pěšině a ani generální ředitel DPP v článku už Kačerov nezmiňuje. Škoda, je to jednoznačně nejodpornější stanice metra a to včetně okolí, které je vážně nechutné a potřebovalo by revitalizaci jako sůl.

MrMarkus

Tajne doufam, ze je to jen nedostatek informaci a zacne se to postupne resit spolecne s velkou rekonstrukci zeleznicni zastavky (nove nastupiste s mnohem lepsim pristupem).

Leinad

Co Spržel nevěděla při stavbě té zastávky, ze už je potřeba rekonstrukce?

MrMarkus

Já si myslím, že spíše nevěděla Praha. Nově tam bude ostrovní nástupiště napojené na novou ocelovou lávku přes trať pro pěší, se čtyřmi schodišti a výtahem, který vyřeší bezbariérovost z ostrovní nástupiště do … a to je ten kámen úrazu, no právě že kam. Protože jestli to nějak nepovede přímo na nástupiště metra, ale pouze jako současný stav do podchodu pod Michelskou, tak to končí stejně schodištěm. Proto doufám, že se minimálně tato záležitost bude řešit souběžně a zprovozní se to bezbariérově end-to-end.

Josef Svoboda

Souhlasím, že je to nejodpornější stanice metra, ale zde bych si přál, aby se s rekonstrukcí Kačerova počkalo, až bude D Pankrác – Písnice. Dlouhodobé zavření (cca 8 měsíců) velmi vytíženého Kačerova by způsobilo značné problémy v dopravě na celém jihovýchodě Prahy.

Jan T.

Dobře, že je zmíněna Strašnická. Tamní plošina je fakt strašná a prakticky nikdo ji nepoužívá, to radši požádá kolemjdoucího o vynesení kočárku.

Pako

Naprostý souhlas. Chodím tudy denně. Plošina je buď rozbitá, nebo se opravuje. Pokud náhodou jede, tak se vleče neskutečně dlouho. Snad 3-4 minuty, po které je nutno držet tlačítko a modlit se, zda ta herka dojede. Nedávno prošla velkou rekonstrukcí, ale výsledek je takový, že každý druhý den má opět poruchu.

David

Mnohem vytíženější Smíchovské Nádraží je na tom obdobně. A ještě musí člověk celou cestu poslouchat nějaký řeči z reproduktoru jako „pozor, plošina jede“.

Vašek Havelka

Pozor! Vstupujete do dráhy plošiny – pevné schodiště vlevo/vpravo.
Tak snad až se začne stavět terminál Smíchov, projde zároveň rekonstrukcí i stanice metra a zbudují se tam pořádné výtahy…

dizgrafyq

Budou se modernizovat i samotné stanice? Např. o Kačerovu, Holešovicích nebo Českomoravské se mluví už řadu let. Byly plány na kompletní rekonstrukce, zapojení soukr. developerů, nové obchodní prostory, kanceláře a kdesi cosi, ale zatím ticho po pěšině.

P_V

Čemu říkáte „nebylo sloupové království“? Jako že ty podpěrné sloupy na nástupišti se vykácí a stropu se domluví, aby to vydržel bez nich?

Frantík

Českomoravská se bude rekonstruovat, ale bez výtahu. Fušeřina (na druhou stranu ta stanice není moc potřeba).

VS

Dobrý den,

domnívám se, že potřeba je. Zajeďte se tam podívat, když je špička na autobusovém nádraží nebo akce v aréně…

Přeji hezký den.

Frantík

No není zrovna těžké přestoupit z Vysočanské – narozdíl od třeba Kačerova ta stanice nemá opravdu důležitou návaznost na MHD.

Samozřejmě by bylo dobré ji tam postavit, když je příležitost.

Martin

Na Ceskomoravske je vytah uz naplanovan…

Milan86

Takove zamysleni nad tim, proc se za sociku (a i par let po nem) vubec nemyslelo na postizene, stare, kocarky a podobne. Nebyl to system, ktery byl od lidi a pro lidi?

Tomariero

Tak o o v te době platilo že 99% postižených bylo v ústavu a mimo něj se nedostal takže to ano nebylo potřeba mít bezbariérové přístupy. Proste socialistická společnost je plná zdravých osob a co nějak vyčnívá se zavře a neukazuje.

Milan86

Ale ze se kaslalo i na ty kocarky… Chapu treba absenci nizkopodlaznich vozidel, protoze to treba techologicky neslo, ale ze se neudelala pritroubla rampa vytah, to mi hlava nebere.

Antonín

To víte za socialismu se na rozdíl ode dneška myslelo na lidi a všichni jsme si tedy žili lépe :), aspoň podle komentářů na různých serverech typu Novinky apod.

PetrH

hlavně na to nebyly prachy.

Frantík

S kočárky se dá legálně jezdit po eskalátorech, samozřejmě úplně ideální to není.

Milan86

No to sice asi jo, ale ony nebyly delany eskalatory ani na vsech stanicich. Napadaji mne treba Butovice, Kacerov…

Frantík

A pokud jsou, tak někdy jenom nahoru…

P_V

Pár let po něm už se myslelo. Do stanic na V.B už zakomponovali výtahy. ČKD vyvíjelo novou tramvaj RT6N.

Vašek Havelka

Nacisti postižené vraždili, komunisti zavírali do ústavů. Tak jestli máme být jako demokratická společnost lepší, tak bychom jim měli dát svobodu, jakou požíváme my sami.

Jakub

Devatenáct milionů korun je ranec, ale ta plošina byla fakt strašná. Cestující výtah ocení.

Frantisek

„Pokud ještě někde máme prostor pro zlepšení MHD, tak je to jednoznačně bezbariérová přístupnost…“ Mnoha lidem by zkrátily a zpříjemnily cestu také druhé vestibuly stanic, čímž by je nemuseli k cíli cesty či návaznému spoji zdlouhavě obcházet, v případě výměny eskalátorů pak dokonce projíždět.

Zbynek

Želivského. Dvě střední školy, vinohradská nemocnice, nový development, trošku dal krematorium. Pod parkem se může v poho2 postavit vestibul a pak zase park obnovit.

Frantík

A třeba na I.P.Pavloval nebo Pankráci (bude s rekonstrukcí) protáhnout podchod až k návazným zastávkám (zde autobusu).

Ladislav

Výměna plošiny za výtah byla jistě žádoucí a za ní palec nahoru, ale tvářit se že, otevírám nově bezbariérovou stanici mi přijde přinejmenším trapné.

thegrid

Asi jako prepsat rychlostní silnici na dálnici nebo dělat že rekonstrukce D1 je nově postavená dálnice.