Praha dá do cyklistické infrastruktury 370 milionů korun, vznikne podjezd pod Mánesovým mostem
Cyklostezka A26 v úseku Zenklova — U Rokytky, Foto: Martin Jedlička /FB
Pokračovat bude například stavba nové cyklostezky Jarov - Zbraslav.
Co byla prosím ta “stavba pod Lahovickým mostem na cyklostezce A2”?
Pěkné, ale chtělo by to větší tempo…
To aby se pěší bál vylézt z baráku, aby ho nějaký cyklistický de il nepřizabil.
A kdo tam bude jezdit? V Praze jezdí hodně lidí cykloturistiku, rychle z Prahy ven a na okresky. Ale za poslední rok jsem viděl tak 2?? cyklisty běhen dne na cyklostezkách v Praze, a už vůbec ne při cestě do práce. Myslím si, že cyklostezky jsou jen bublina, která moc nefunguje.
Jsem rád, že nové technologie umožňují se zapojit do internetové diskuze i majitelům slepecké hole.
Má pravdu, předsedo. Ten podjezd bude k ničemu. Kosárkovou nábřeží končí vyústěním rušnou levobřežní komunikaci a na druhou stranu moc možností taky není.
Podjezd řeší to, že se člověk nemusí motat přes křižovatku Klárov.
Dnes, kdy TSK nezvládá profinancovat běžnou údržbu a opravy již existujících místních komunikací, mostů a chodníků, pokládám takovéto novostavby cyklostezek za naprosto nehospodárné vynakládání fin. prostředků města. Jelikož TSK nedisponuje tolika penězi, které by pokrývali jak údržbu stávající tak výstavbu nové infrastruktury jednoduše si musí stanovit priority. Těmi by měla být především údržba a systematická obnova té infrastruktury, která již v městě existuje. Některé ulice v Praze jsou doslova tankodromy, vyčnívající poklopy kanálů, tisíce záplat , propadlá vozovka, kde se tvoří louže, zborcené obruby, chybějící bezbariérové přechody a mosty v havarijním stavu jsou problémy kterým by se TSK především měla… Číst vice »
Je dobrý si uvědomit, že průměrný auto váží přes tunu. Což taky dost přispívá k tomu popisovanýmu stavu silnic. Jak prostým zatížením tlakem, tak poměrně velkými silami, kterými působí na podklad při rozjezdu a brzdění… Kdyby lidi aspoň část cest vyměnili auta za kola, mohlo by to dost zmírnit opotřebovávání vozovek pro auta… Jenže na to většina lidí, kteří by o tom uvažovali, potřebuje bezpečnou infrastrukturu. Na většinu té aktuální se pustí jen malé procento nejodvážnějších.
A co tím chce říci? Nebudeme tedy pojíždět místní komunikace, aby se neopotřebovaly? Je zajímavé, že vůbec nezmiňujete autobusy a nákladní vozidla např. popeláře, tyto kategorie působí na vozovku mnohem více než SUV. Budou se tedy popelnice vyvážet na kole? Nebo budou se obchody zásobovat na nákladních kolech? Konstrukce vozovek MK jsou poddimenzované, je to vidět tam, kde pravidelně jezdí BUSy. Proto je třeba udělat jejich GO včetně podloží, na exponovaných místech bych se nebránil betonovému krytu.
Samozřejmě, že ne. Chci tím říct, že ty vozovky pro auta silně trpí tím, že cest auty je moc. Což zvyšuje jejich zátěž (zácpy a s tím související zbytečně časté rozjezdy a brzdění, včetně těch těžkotonážníků typu autobusů nebo popelářských aut) – o to více se rozbíjí hlavní ulice, o to častěji se musí opravovat, o to méně peněz zbývá na opravy těch vedlejších. Pokud bychom měli bezpečnou infrastrukturu pro kola, mohla by se část cest místo autem uskutečnit na kolech (samozřejmě ne všechny, jen část, ale ono není potřeba nijak moc, aby to udělalo znatelnej rozdíl – k výraznému… Číst vice »
Myslíte, že lidé jezdící každý den do práce by namísto auta nebo MHD přešli na kolo? Nevím jak vy, ale já rozhodně ne, dojíždím přes celé město a na kole na 6:00 to rozhodně praktikovat nebudu-nejsem sebevrah.
Většina jízd na kole je pouze rekreační a nevím kolik lidí pojede na kole např. do kanceláře v obleku zpocený ?
Mimo jiné, jak chcete např. rohlíku a podobným rozvozovým firmám bránit v jejich činnosti? Možná tím, že rezignujete na údržbu MK a nabídnete jim cyklostezky, která však za nějakých 20-let budou, při stejné filozofii dnešní údržby, vypadat jako dnešní MK nebo chodníky.
Jak píšu, jde o to dostat z aut na efektivnější prostředky (kola, MHD), hlavě ty jízdy, u kterých je to nejsnazší. Takže nemá smysl psát o extrémech typu cesta přes celé město na 6:00, (která zcela určitě nepatří k těm, které by na kole byly nejjednodušší). Rozvozové firmy už v centru kola používají a chtějí na ně z části přecházet i v dalších částech města. Ono to na části jejich tras je výhodnější i pro ně. A čím lepší infrastruktura pro kola ve městě, tím víc tras, kde to kolo pro ně výhodnější bude. Za stavu, kdy máme drtivou většinu… Číst vice »
Vy ne, spousta lidí jo. Kdyby ovšem bylo kudy.
Ne všichni jezdí do kanceláře a do kopce. V práci se dá osprchovat nebo taky existují elektrokola, která s kopcem pomůžou a člověk se ani nezapotí.
Nikdo nikomu nebrání v činnosti. Jen je dobré neutlačovat alternativní možnosti. Např. ti rozvozci teď testují rozvoz drobných balíčků a dopisů na nákladních kolech a velmi si to chválí.
Jakým že přesně způsobem výstavba nových tras utlačuje ty alternativní možnosti?
Doteď se všude drtivě upřednostňují auta, ve městě naprosto nejméně efektivní způsob dopravy.
…naprosto nejméně efektivní způsob dopravy – aha, s takovýmto pohledem na celou kompletní problematiku ovšem polemizovat nemohu. Musím s ním však rozhodně nesouhlasit a vnímat jej jako přinejmenším nevyzrálý
Nesouhlasit si můžete s čímkoliv, ale před fakty se tím neschováte.
No vidíte to. Já to mám do práce přes půl Prahy, nějakých 14 km a na konci trasy před prací pořádný krpál. A na kole jezdím do práce mnohem radši než autem. Časově mne to vyjde zhruba nastejno, protože téměř celou cestu autem musím stát v koloně. A že do práce přijedu upocený? Co se dá dělat, prostě si dám sprchu. Navíc mám celý den super pocit, že něco dělám pro své zdraví a zbytečně nesmrdím autem na ucpaných silnicích. Musím ovšem dodat, že tomu významně přispívá to, že se z domova až do práce dostanu po cyklostezkách a místy… Číst vice »
Na správu a údržbu komunikací jsou v rozpočtu (jestli koukám na správnou položku) přes 4 miliardy. V porovnání s tím jsou peníze na cyklostezky drobnost…
Ale ani ty 4 mld evidentně nestačí. Nezapomínejte, že vlastníkem té cyklostezky bude opět město (TSK) a každou takovouto investicí zvyšuji budoucí potřebné peníze na údržbu!
Protože stezka je strašně náročná na údržbu, pod těmi 10 kg vážícími koly se asfalt úplně hroutí 😀
Pokud chápete údržbou to co TSK předvádí v Praze , tak nikdy nemáte šanci objevit správnou údržbu čehokoliv. Nejde jen o zatížení krytu, máte tam VDZ, SDZ, sekání trávy, postřik proti pleveli, zametání, revize mostů, zimní posyp atd. Bohužel u nás se postaví novostavba(nejlépe z EU fondů) na údržbu se kašle, občas nějaká ta záplata (to jen když lidi moc řvou na výmolech.cz), po rocích zámková dlažba zaroste, zpropadá, zimní posyp se hromadí u obrubníků, mosty se zhoršují až dojdou do havarijního stavu, pak se všichni diví jak se to mohlo stát? Ta 40ti letá konstrukce se strhne a most… Číst vice »
Že se u nás kašle na údržbu je bohužel fakt. Ale nemůže to být záminka kašlat na nutnou výstavbu.
Navíc to jsou stezky pro chodce a cyklisty, takže nejen pro cyklisty. A počítají do toho i spíše chodníky a mosty, které taky používají všichni.
Nejsou to žádné velké novostavby! Jsou to hlavně opravy existujících tras, třeba kde mezi dvěma asfaltovými stezkami je blátivá pěšina (Zbraslav–Jarov, Kunratice–Vestec), nebo opravy už existujících cest (Kačerov-Labuť). Jediný fakticky nový úsek je ten podjezd pod Mánesovým mostem, který se plánuje přes sto let.
Jinak ano – ulice jsou rozbité od aut. Proto je dobré motivovat lidi k využití efektivnějších způsobů dopravy, třeba právě tím, že jim nabídneme trochu lepší podmínky. I tak je Praha v cyklodopravě 50 let pozadu.
Oni jsou sice rozbité od aut, ale také vinou špatné údržby léta zanedbávané (zatékání do mostů, mrazy , nevhodné opravy či snad záplatování). Nevím jestli je vhodné argumentovat takto.
V Německých městech také jezdí auta, chodí chodci a jezdí cyklisté, ale když se podíváte na jejich povrch, tak jsou v mnohem lepším stavu, co je tam tak odlišného od Prahy? Že by myšlení a přístup lidí?
A kdy začnou opravovat i nějaké silnice?Třeba u nás na Smíchově je to katastrofa.Myslím,že městské části vybírají dost peněz od řidičů za parkovací zony,tak by tyto peníze měly být zpátky investovány do oprav silnic.Na některých cyklupruzích jsem nikdy neviděl cyklistu-od Smíchova na Malvazinky má parametry horské etapy Tour de France.
Za parkování na ulici se vybírá strašně málo. Reálná cena za parkovací stání je kolem 10.000,- Kč za rok. Všechno nižší je dotace města majitelům automobilů. A to říkám jako majitel 2 garážových stání (za každé jsem dal 300.000,- Kč) a 2 venkovních parkovacích stání (za ty jsem platil 6000,- Kč za m2 pozemku celkem tedy 240.000,- Kč jen za pozemek pro 2 auta). Vše v Praze. Jako tohle je na ústavní žalobu za nerovný přístup k obyvatelům státu. A věřím, že by to uspělo. Podobně jako neprošlo, že kdo vydělával před důchodem 100.000,- měsíčně měl jen 1,5 x vyšší… Číst vice »
Píšeš nesmysly, to by museli každému vyhradit na ulici soukromé stání nebo garantovat že zaparkuješ aby se to dalo porovnat s tvým příkladem.
To ovšem není srovnatelná věc s rezidentským parkováním v zónách, kde člověk nemá vyhrazené místo, natož aby mu patřilo a mohl o něm rozhodovat. (Ta místa v zónách může město zrušit, změnit, vyhradit pro někoho jinýho, zdražit, atd., není za to ani jistota, že nějaké místo v blízkosti najdete, nemůžete ho jako rezident prodat někomu jinému). Vám se ty garáže a pozemky můžou časem i zhodnotit a třeba je prodáte se ziskem, to se fakt s rezidentskou parkovací kartou nestane. Ne, že bych nesouhlasil, že rezidentské parkování v modrých zónách je v Praze velmi levné, dost možná až moc levné.… Číst vice »
Tak tu žalobu podejte. Že ten, kdo nemá garantované parkování platí měně, než ten, kdo ho garantované má.
Vzdyt se silnice opravuji a planuji jejich opravy… Husitska, Konevova, Vinohradska, Barrandovsky most, Vaclavske nam., atd…
Ale opravuje se žalostně pomalým tempem. Zatímco nové stavby přibývají a přibývají. Ono je příjemnější něco stavět a z dotací odklonit potřebné prostředky do správných kapes. Opravy už jdou většinou “ze svého” a tam se toho moc neodkloní. 🙁
Na Praze 6 fungoval před 4-mi a více lety tzv. chodníkový program.
Rekonstrukcí prošly celé ulice vč. chodníků, to bylo za vlády ODS na Šestce.
Opravy platila Pha-6
Co se toho ujala TOP09, skoro vše se zastavilo, něco málo se ještě opravuje v Dejvicích, ale tempo hlemýždí. Dnes na to prý Pha-6 nemá (tehdy financováno z příjmů z privatizace BF), tak se iniciativa přenechala TSK. A výsledek? Touto rychlostí se dají ulice do pořádku tak za 80-100 let. Hlavně, že budeme mít nové cyklostezky s monstrózními přemostěními atp, které skončí stejně jako ty dnešní chodníky.
Peníze z parkování z celé Prahy vystačí tak na opravu jedné ulice za rok. Cena za parkování pro návštěvníky je jen symbolická, reálná by byla desetkrát vyšší.
Kudy to chtějí vést? Na Klárově a pak Úřadem vlády? To má stejně dost na hovno návaznost na okolní trasy. Nebo tam vznikne alespoň něco pořádného při řece pro rychlý průjezd celou oblastí?
Parkem Cihelná a pod mostem, napojení na nábřeží u ulice U Železné lávky
To je pekne, ze objedu urad vlady, ale co pak? Stejne musim pak po silnici na nabrezi a kdyz potrebuju nahoru na Hradcanskou, tak se stejne musi pres Klarov, protoze to klickovani nahoru pres Letnou je nic moc a to nemluvim o najezdu od nabrezi pres to parkoviste… Spis nez budovat podjezd pod mostem by stalo za to opravit povrch na Klarove…
Nekdy to je fakt o tom utratit penize, aby se nereklo. Zajimalo by me, kolik tech projektantu a planovacu se nekdy projelo na kole po Praze…
To bude individuální, já to asi radši vezmu tudy a vytlačím kolo na Letnou, než to jet přes Klárov a Chotkovou nebo Pod Bruskou, ale je mi naprosto jasné, že část lidí dá přednost té cestě přes Klárov. Taky už to pak je kousíček na Čechův most s možností pokračovat po náplavce na druhým břehu nebo Pařížskou. Taky lepší, než nic, i když bezpečnej průjezd po celým nábřeží pod Letnou by se samozřejmě hodil velice…
to urcite, kdyby se nechalo projet po nabrezi, tak bych jel po nabrezi namisto slapani do kopce na Hradcanskou, nicmene z Letne jsem jel dolu cca pred 2 lety a to „piskoviste“ dole u nabrezi stalo za to, asi neni problem to vytlacit, pokud mate vhodne boty, ale v tretrach se moc dobre nechodi….a ten paradni asfalt v Chotkove + cyklopruh jsou super 🙂 Sice kostky nahore taky nic moc, ale da se to prezit.
I kdyz pokud vylozene nemusim na Malou Stranu, tak se ji vyhybam a radeji celou oblast objedu.
Vsak jo, sportovec v tretrach si to radsi vyslapne Chotkovou, my mene trenovani v obyc botach vytlacime pres Letnou, je dobre mit obe ty moznosti.
Ne. Trasa A1 vede po levém břehu Vltavy, pokračovat bude na Holešovice. Pro toho, kdo jede na Hradčanskou, tohle určené není, to je jiný směr.
Ani jediný bus spoj nebo tramvaj nebyla ani nebude ušetřena díky tomu, že „cyklisté uvolňují místo v MHD a na silnicích“, to je zcela falešný argument. A může být efekt dokonce opačný – viz parkoviště u cyklotras zaplněná auty s cyklonosiči. Nárůst cykloprovozu je pochopitelný, když kolo je v posledním roce prakticky jediná venkovní sportovní aktivita a je zejména na rekreačních trasách podél řeky, o kterých těžko kdo může tvrdit, že slouží k „dojíždění“.
Jo, ty stezky podél řeky mají na okrajích Prahy spíš rekreační charakter. Ale to neznamená, že je nikdo k dojíždění nemůže použít. Naopak, pokud vedou směrem, kterým člověk potřebuje dojíždět, proč by je nevyužil…
V Praze je poměr rekreační a „nerekreační“ cyklistiky 1:2. Tedy ano, dvě třetiny cyklistů opravdu přesedli z MHD nebo aut (či dodávek). A i na trasách kolem řek se dojíždí do práce a z práce (překvapivě kolem řeky to jede nejlépe).
Stačí když se zatáhne a zafouká a je na cyklotrasách vymeteno. Asi tolik k „přesedání na kolo“ a šetření MHD a silnic. Nebo se můžete podívat na parkoviště v Troji nebo Modřanech, uvidíte je se tam „cyklisté“ přivážejí odpoledne „zajezdit si“.
Až na to, že to jsou převážně běžci a bruslaři…
Velmi dobře!
Fajn, kazdou cyklostezku vitam, ale pujde opravdu o cyklostezky nebo stezky pro chodce a cyklisty? Cykliste uvolnuji misto v MHD, takze jezdi mene lidi a MHD se pak omezi :-)) Aha polni cesta mezi 1. a 3. etapou se neda pouzit za deste, to vypada jako na objev stoleti, pak nechapu, proc se delaji mlatove cyklostezky, protoze to se take za deste moc nevyuzije a nebo se proste vyznaci cyklotrasa nekde pres pole, v lese a podobne, jenze to je dobre na horske kolo o vikendu a ne na denni dojizdeni do prace… Zaroven doufam, ze cyklostezky budou z asfaltu… Číst vice »
Jsem nevěděl, že bílá barva, která se dává po Praze na naprosto nevyhovující úseky silnice pro cyklisty, stojí tolik.
Nevěděl, neznal, nepřečetl, nezjistil… ale stejně musel napsat zbytečný komentář.
Ale má pravdu. Ty stávající čáry co akorat omezují auta a jsou nebezpečné pro cyklisty schvaluje snad jen ten co po nich nikdy nejezdil.
Kecáte. Včera v podvečer jsem si dal projížďku Černý Most, Troja, Letná, Pohořelec, Petřín, Národní divadlo Libeň, Černý Most. Cyklopruhy super, jezdím v nich furt. Jediné, co mě zarazilo bylo, že promenádní cesta přes Petřínské sady má od švédské ambasády zákaz cyklistů. Tak jsem to respektoval, vrátil se na Pohořelec a přes Hradčanské náměstí to sjel do Nerudovky. Tam je jednosměrka nahoru (už by sakra měly být v 21. století cykloobousměrky všude). Tak jsem zas vyjel Úvoz nahoru a přes Pohořelec k hvězdárně a pak po cyklostezce od Strahovských kolejí přes Nebozízek na Újezd. Skvěle jsem si máknul. Takže super,… Číst vice »
Takže copak tady máme. Vadí vám, že musíte jet naokolo. Ale zároveň je to super jak jste si skvěle máknul. Poněkud rozporné, což?
To, že Franta včera vyrazil na kole s cílem si skvěle máknout, tak mu to tolik nevadilo, celkem pochopitelně neznamená, že to bude vyhovovat lidem, kteří se chtějí jen někam dostat a pořádně si máknout není jejich cílem. Ten průjezd přes Petřín, kde kola naprosto nesmyslně ženou přes jeho vrchol (z Pohořelce je to zbytečně nastoupanejch a vzápětí ztracenejch skoro 50 výškovejch metrů) je fakt ukázka toho, jak Praha v minulosti na lidi na kolech kašlala. Snad se to změní.
Omezují auta 😀