Praha dá 25,5 milionu na údržbu štoly tunelu Radlické radiály. Do podzemí budou dál mířit exkurze

Průzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRAPrůzkumná štola tunelu Radlice. Foto: SATRA

S rozšířením štoly na plánovaný tunel Radlice se má začít v roce 2028.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Matl na RSD rozjel dalnicni boom v ČR. Magistrát pořádá exkurze do díry v zemi. Jak příznačné…

David

akorat to neni nove metro, tam se jim jaksi nedari vyberko …

Mickey

Kdy konečně bude Praze vládnout někdo, kdo prosadí oddělenou cyklistickou infrastrukturu v místech, která se stavějí úplně nově? Nekonečné malování „ochranných“ cyklopruhů i do vizualizací projektů je strašnej mor.

David

Škoda, že to nebude dřív, na Smíchově roste office park nějaká ta tisícovka lidi ze středního a vyššího managementu se asi jen tak neprestehuje, aby mohli dojíždět vlakem.

Paterson

Ani to nezačínejte. Drahý nesmysl.

Adam Ř

Radiála 2+2 je zvrhlost, která akorát víc ucpe centrum Prahy. Meli by ji postavit jako 1+1 s MÚK, a k tomu zachovat Plzeňskou v parametrech cca jako je Vršovická (to jest skrz výstižnější křižovatky 2+2, jinak 1+1)

Dejf

Kde ta radiála vede do centra? Nejdřív použít mapu, pak psát nesmysly…

Adam Ř

Na Smíchov, což je součást centra, pokud centrum chápu jako vnitřní část města, které je charakterizovaná převahou pracovních příležitostí nad bydlením.

Jinak řečeno ty auta po té radiále pojedou tam kam chtějí lidi jet, což jsou převážně již přetížená místa

mimochodem

Tak jeste, ze Andrej tehda neprosadil urednickou ctvrt na Letnanech… hned by je to katapultovalo na „sirsi centrum Prahy“.

Ivan_pha

Až na to, že nevede na Smíchov.

Adam Ř

Máte pravdu, zmýlil jsem se, omlouvám se. Je to jeden kilometr od Smíchova.

Každopádně pořád platí, že jí budou používat na cesty do míst, kde již nyní je aut příliš mnoho

Pepa

Tolik příspěvků a pořád jste to nepochopil / nepodíval se do mapy? Radiála nevede do centra, vede na MO. Proto ji bude používat třeba Lojza, který jezdí z Nových Butovic k doktorovi do IKEMu …

Adam Ř

Na jednoho takového Lojzu případne několik Pepů, kteří pojedou z Nových Butovic do práce na Smíchov či za zábavou do Vinohrad.

FlyingJ

Silnic 1+1 vedoucích v tomhle směru je několik, proč byste proboha stavěl další. Ta celá pointa je postavit aspoň tu jedinou kapacitní komunikaci na západnim břehu, která natáhne osobní dopravu z těch všech 1+1 městských ulic (Plzeňská, Radlická, Bělohorská, U Waltrovky, Patočkova atd).

Adam Ř

Další bych stavěl proto, že by byla znatelně kapacitnější (díky absenci jakýchkoliv křížení), aby natáhla část zátěže odjinud.

Ovšem bylo by nešikovné zvyšovat celkovou kapacitu radilál (protože pak se akorát víc ucpe MO a jeho vnitřek, který nazývám centrem), tedy by bylo potřeba ty v současnosti používané ukice radikálně zklidnit, což se nestane, a tak se opět, až se RR nevyhnutelně ucpe, ucpou opět auty do současného stavu, a nad to bude ucpanější centrum

Jo a pokud by RR měla potenciál převzít auta z Bělohorské/Patočkovy, tak by již téměř kompletní Barrandovská radiála měla být schopna převzít auta z Plzeňské, ne?

FlyingJ

Absence křížení komunikaci nezajistí dostatečně kapacitní komunikaci. Každou špičku jsou výše jmenované ulice total plné, místy ve dvou pruzích. To vám 1+1 nikdy nepobere. A cílem se shodneme je z nich odstranit všechnu tranzitní dopravu a dostat jí právě sem a převíst dál na MO. Zkuste si představit kdyby Štěrboholská radiála od Běchovic na Zahraďák, která plní stejný účel jako jednou RR, byla 1+1. Už teď je na limitu a kdyby měla ani ne poloviční kapacitu, tak se doprava rozleje všude okolo a východní břeh by na tom byl stejně mizerně jako je teď západ. RR jednoznačně musí bejt 2+2… Číst vice »

Adam Ř

Se Štěrboholskou to lze těžko srovnávat, když ta v celé své délce supluje D0, a v úseku mezi Jižní Spojkou a Průmyslovou i MO. Veškerý tranzit z ulic dostanete pouze za předpokladu, že to po RR bude rychlejší než těmi ulicemi, tedy že tam nebudou zácpy, což se nestane. Cílem je hlavně demotivovat lidi, aby do centra jezdili autem, a u těch co jedou zařídit, aby nejeli moc ulicemi: proto nejsem proti stavbě RR. Jinak už teď je Vrchlického jednopruhá (nepočítaje buspruh) a Radlická jakbysmet, a obě (Radlická zvlášť) mají požehnaně semaforů, tedy by se většina dopravy z nich vešla… Číst vice »

Tomáš V.

To není argumentační faul, ale pokud bydlíte v místě, kde je RR plánovaná už… „poměrně“ dlouho, možná byste to tady mohl osvětlit. Vaše komentáře nedávají moc smysl a hlavně nenabízí řešení. Zklidnění např. té Plzeňské je nasnadě a přímo se nabízí, tím spíš poté, co došlo k přepracování RR. Je velmi nespravedlivé, že je někomu vedena doprava v (potenciálně) „městské třídě“ místo toho, aby byla převedena jinam, s čímž se již dlouho počítá.

Kdo bude bydlet poblíž stávající RR, dobře mu tak, jeho smůla. Měl se zajímat. Naštve, no.

Adam Ř

Ne, bydlím na Pankráci a na Prahu 5 se snad stěhovat nebudu, tedy nejsem zaujat, snad jen svými toulkami po Praze, kdy mě auta v ulicích občas naštvou.

Na zklidnění současných komunikací spolu s výstavbou RR nevěřím: viděl jsem Patočkovu, Čs. Armády i Malou stranu

ZdendaP

Tak Vy věříte, že RR 1 + 1 by povrchové komunikace pomohla zklidnit, ale RR 2 + 2 by je nezklidnila.

Opravdu Vám to dává byť jen elementární smysl?

Adam Ř

Já věřím, že zklidnění ulic, ke kterému snad po stavbě 2+2 dojde, by bylo možné provést i po stavbě 1+1

ZdendaP

Už jen kvůli tomu přes 2 km dlouhému tunelu s prudkým stoupáním / klesáním je to kravina.

Adam Ř

Teďka argumentujete proti stavbě RR?

ZdendaP

Nikoliv. Argumentuji proti nesmyslu stavět RR 1 + 1 a pro to stavět ji normálně 2 + 2.

ZdendaP

Na druhou stranu, než stavět RR 1 + 1, bylo by lepší ji nestavět vůbec. Poměr nákladů a benefitů by byl v případě 1 + 1 naprosto žalostný.

Adam Ř

Jakože není možné mít silnice 1+1 ve stoupání? Kolik traktorů myslíte, že po Praze jezdí?

ZdendaP

Nejde jen o traktory, ale o jakákoliv pomalejší vozidla. Tunely AFAIK mají přísnější normy a nesmějí s v nich dělat kolony. Takže by 1 pruh do kopce dost možná ani neprošel. Nebylo by možné ho povolit.

U takhle dlouhého tunelu, by ale především stehně bylo potřeba razit ještě evekauační troubu. Čili to Váše řešení 1 + 1, pokud by bylo vůbec realizovatelné, tak by stálo téměř stejně, jak plnohodnotná radiála 2 + 2.

Clovek

Ajaj rok 2028 dorazil i do Prahy. Casem vidime, jestli stola bude nakonec zasypana, udela se z ni kryt, cyklotunel nebo tam lidi budou hledat cachky.

Mickey

Nebojte se příště napsat kešky, je to lepší, než se pokoušet psát originál 🙂