egoe-plus
Doprava ve městě Tramvaje

Praha chystá novou tramvajovou trať z Kobylis do Bohnic

Vizualizace tramvají na Kobyliském náměstí. Foto: Cedop
Vizualizace tramvají na Kobyliském náměstí. Foto: Cedop
Tramvajová trať by měla navazovat na lanovku z Podbaby, stavět se má v roce 2025.

Pražští radní dnes schválili plán na výstavbu nové tramvajové tratě z Kobylis do Bohnic. Ta by měla propojit stanici metra s velkým sídlištěm i budoucí horní stanicí lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice.

O schválení plánu informoval dnes Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v tiskové zprávě. Po zprovoznění nabídne obyvatelům Bohnic například přímé spojení tramvají na Palmovku k Úřadu městské části Praha 8 či do Libně. Radní dnes pověřili DPP, aby stavbu začal připravovat. Na začátku roku by měl proběhnout výběr projektanta.

Trať povede od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, dále ulicemi Čimickou a K Pazderkám, po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská. Podle předběžných plánů by měla mít 7 zastávek. Bohnice patří mezi největší sídliště v Praze, kam jezdí dosud jen autobusy.

Plán nové tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Foto: DPP
Plán nové tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Foto: DPP

DPP odhaduje, že nová trať bude stát 1,2 miliardy korun, Praha chce na stavbu použít evropské dotace. „V případě hladkého průběhu povolovacích řízení bychom mohli trať začít stavět nejdříve v roce 2025 a zprovoznit ji zhruba za šest let, tedy zhruba v roce 2027,“ uvedl předseda představenstva DPP Petr Witowski.

Součástí projektu tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice bude vyřešení uzlu u stanice metra Kobylisy tak, aby nová trať byla připojena do všech směrů stávajících tramvajových tratí, tj. směrem do/z Libně, Ďáblic, Holešovic a k vozovně Kobylisy, resp. v dalších letech na pokračování tramvajové tratě do Zdib. Současně se stavbou nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice DPP jako samostatnou investiční akci paralelně zrekonstruuje tramvajovou trať v Klapkově ulici, jižně od křižovatky se Střelničnou ulicí, kde se bude postupovat dle koncepční studie zpracované IPR Praha.

Detailněji je stavba popsána ve studii zpracované pro Prahu 8 společností Cedop.

163 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rob

Boha tohle se už těší 20 let nic takového nebude

Jan

Vlastně proč se tam neprotáhlo předtím metro z Holešovic ?

looki

protože metro tam už od 80.let jednoduše „nevycházelo“ (a že to prý tehdy Kapek dost tlačil, aby to tam vedlo).

Martin

No je tam velke prevyseni, metro melo jet po moste pres Vltavu a pak estakadou ve stoupani a od tam by pak uz nevedlo nikam… uz komuniste to zarizli a planovali stanici v Troji (nekde u dnesniho mostu) a pak Rude Armady (dnes Kobylisy), kde melo dlouho koncit…
Mj. tramvaj z kobylis planovali take, ale stredem sidliste…

2bj

Vtipné, jak zdejší experti a fanatici do vláčků odsuzují místní obyvatele, že tam tramvaj nechtějí z iracionálních důvodů. Docela to tam znám a ulici Čimická jsem využíval denně autem nebo autobusem. Z představy, že ji celou rozkopou se mi dělá mdlo. Místní tam zažijí peklo a přitom až to bude postavené tak si oproti současnému ani moc nepolepší. Pro těch 25 tis. lidí v Bohnicích a Čimicích je to jediná spojnice na metro (busy 145 a 112 fakt nepočítám). To určitě není tak, že by nechtěli, aby k nim jezdila tramvaj. Když jsem viděl titulek, myslel jsem, že to prodlouží… Číst vice »

Panda

Nepolepší si, protože místní nechtěli lepší variantu – zahloubenou TT uprostřed sídliště. A také protože se staví lanovka místo TT (k čemuž také přispěl postoj Bohnic). Jinak by získalo celé sídliště přímé spojení s P6, ZOO, Bulovkou či Palmovkou, takže by si polepšilo hodně.

Silnice se rozkopávají i bez stavby TT, např. kvůli opravě vozovky nebo inženýrským sítím, takže takový krátkodobý dopad je irelevantní, ozvlášť když dvouproudá silnice zůstane průjezdná i během stavby.

2bj

To přiznám, že jsem nevěděl. Kdyby to vedlo někam dál, tak by to smysl dávalo, ale takhle jako pouhá náhrada autobusů někam k Mazurské ne. Jak by zahloubená tramvaj propojila Bohnice s Prahou 6? Nebyla by už rovnou lepší „okružní“ linka metra nějak Kobylisy – Bohnice – Podbaba – Dejvice?

Panda

TT jako náhrada autobusů k Mazurské moc smysl nedává, to souhlas. Zahloubení by bylo někde pod Lehnickou/Krosenskou ulicí, takže by TT obsloužila většinu sídliště (spolu s větvením u Krakova). A dále by se mohla zahloubit někde u polikliniky Mazurská a vynořit v Podhoří u zadního vchodu do ZOO, kde se plánuje most na P6. Obávám se, že poptávka na drahé metro úplně není, to leda na odbočku z Troji do Bohnic.

Panda

Souhlas, náhrada 144 moc smysl nedává. Zahloubená by byla pod Lehnickou/Krosenskou, aby obsloužila většinu sídliště. A zároveň by zajela někde u polikliniky Mazurská do tunelu, který by končil v Podhoří u nového zadního vchodu do zoo, kde bude nový most na Podbabu. Obavám se, že poptávka na drahé metro není, to leda na odbočku Céčka z Troji do Bohnic.

Panda

Pardon za dvojitý příspěvek.

looki

ale no tak…zahloubená TT nikdy nebude…je to urbanistická zrůdnost a ekonomický nesmysl. A lanovka se místo mostu opravdu nestaví, nelžete, prosím. Most se připravuje (a to už souvislosti s TT na Suchdol).

Radek Janata

V ulici Čimická, co já vím, odpor není. Odpor je na sídlišti Bohnice. A ne kvůli stavbě (jako procesu), ale kvůli výsledku. Považují tramvaje za hlučnější než autobusy apod.

Panda

Bohužel i to je iracionální – rozjíždějící se SOR je pořád hlučnější než tramvaj na novém svršku. Navíc půlka tratě by byla na sídlišti zahloubená… Trochu se obávám, že při setkání s občany nebyl nikdo schopný kvalitně odpovídat a projekt nebyl shopný minimalizovat kontroverzní prvky (posekané stromořadí)…

Kamui

Co vím, tak tam obyvatelé odmítali i trolejbusy, které jsou přitom ten nejtišší dopravní prostředek co ve městě může být. To není o racionalitě a argumentech, to je prostě odpor k čemukoli novému tak nějak z principu.

Martin

Obyvatele tam chteli odjakziva metro. Misto toho se postavilo do poli v Letnanech…

Martin

Jenze to je nerealne… take nesouhlasim se stavbou metra dal od Strizkova, mozna primo na letnanske sidliste, ale tehdy plany byly jine i velmi kontroverzni osekavani linek do Vysocan a na Palmovku – takove komunisticke planovani ve stylu stavime metro a vy lide budete jezdit tak kam chceme my a to k metru na Ladvi a pozdeji na Letnany… Jaka to byla hloupost vime…
Tramvaj zase je primo na Palmovku, a dal na Zizkov/Vinohrady a Karlin/Centrum, coz neni nijak spatny smer i s prestupy na C a B na trase…

Kalanis

To si počkají. Až se bude natahovat na sever =D=.

robert

Naštěstí tramvaj bude na svém tělese, takže autíčkáři tu trať neucpou, jako se to stává u autobusu. 🙂

2bj

To se mi tam v autobusu za posledních 15 let ani jednou nestalo. Zřejmě to tam vůbec neznáte. Kritická je akorát křižovatka na Kobyliském náměstí, kde jsou často nehody. Jsem zvědav, co s tím tam to vaše těleso udělá. Ta křižovatka vylepšená o tramvaje bude paráda. A hlavně jak bude vypadat celé okolí metra, až to tam budou stavět. Po téhle zprávě jsem upřímně rád, že už tam nebydlím.

Martin

Cetl jse mvyjadreni starosty, loboval za dva pruhy pro auta a predhazoval kaceni lipove aleje, hluk apod… pritom pod okny lidem nechal postavit Billu… Dalsim nazorem bylo, ze se prodlouzi intervaly, kdezto dnes ma linka interval i pod 2min… Trasa od Voz.Kobylisy take byla v jednom navrhu, jenze je to zajizdka a neobslouzi Velkou Skalu, Sutku a neni prima k metru… No ano, stavba vzdycky nese s sebou omezeni, to se muzete zeptat lidi na Barrandove, ale chapali to, ze takove sidliste potrebuje kapacitnejsi dopravu… Za me v navrhu linek se mi nelibi linky 29A a 29B, myslim, ze lepsi… Číst vice »

Kalanis

Dříve nebo později bude stejně potřeba opravit inženýrské sítě pod Čimickou ulicí – tohle se připíchne k tomu.

Panda

Stejně by mě zajímalo, jaké skvělé argumenty předložili obyvatelé sídliště proti zahloubené trati pod Lehnickou/Krosenskou ulicí… Vím, že se řešilo stromořadí na Lodžské, ale TT tam lze vést i bez pokácení. Spojení na P6 by bylo perfektní, pokud by se v ulici Mazurská tramvaj zanořila pod zem a zároveň by na větvění u Krakova bylo možné vést jednu linku z P6 na Zhořeleckou a Sídliště Bohnice (tzn. 2 linky z P6 by obsloužily celé sídliště). Možná by bylo bývalo taktičtější řešit nejdřív spojení na P6, byť dražší a problematičtější, než spojení na Kobylisy, vůči kterému je odpor.

Marťas

Ten závlek ke Katastru je holý nesmysl! Nejen kvůli výškovým a stranovým poměrům a přetížení Stírky, ale i kvůli kapacitě křižovatky. Už takhle je problém nafázovat tam nějak rozumně všechny směry a když by se měl přidat tento další, tak si to fakt neumím představit! Rozhodně lepší by bylo pokračovat Zenklovkou rovnou hore hronem do Bohnic. Pokud se tedy někdo nakonec rozhoupe… Jen doufám, že u přestupu na tu príma lanovku nezbudují další šturc. To už by ani Kachny z Miskolce nezachránily 😊

Marťas

směrovým…

Martin

Ten vyskovy rozdil je diky podchodu, pokud se da pryc, tak to takovy rozdil neni… ale jinak mate pravdu, lepsi je smer primo, ale v takovem pripade stejne musi byt trat kolem katastru kvuli vozovne a smycce…

cestovatel

Opravdu chtějí to napojení tramvaje dát u metra Kobylisy? Fakt jsem zvědav na řešení výškových rozdílů i směrového vedení.

Martin

kterou variantu mate na mysli?

Honza

Nesmyslný kšeft tramvajové mafie, proč?
Autobusy, trolejbusy, naprosto vyhovující.
Lanovka je pirátská šílenost. Z Bohnic má vést most směrem na Suchdol, ostatní jsou nesmysly. Snad už bylo pirátů dost.

ušatá

Tramvaj ano, ostatní ne. To už se plánovalo před 50 lety, ale díky silniční lobby v Praze, zejména tehdejšího ÚHA (p. Borovička) a ředitele DP Lacka nebyl zájem mít zde kolejovou dopravu a ani trolejbusy. Proto se rušilo, nestavělo. Takže konečně to vypadá, že by mohl zvítězit zdravý rozum.

Jakub P

Lanovka se začala chystat už za minulýho vedení magistrátu. Současnej náměstek pro dopravu není z Pirátů, ale z Praha sobě, tak proč sakra pirátská?

Cos e týče šílenosti, spojení P6 a P8 mimo centrum není vůbec od věci a vzhledem k náročnosti terénu není asi reálný tam v dohledný době postavit spojení jiným dopravním prostředkem, tak proč ne? Sám jsem zvědavej, jestli to bude mít v praxi dostatečnou kapacitu a jak to bude používaný, ale šanci tomu klidně dám, v případě, že se to osvědčí, to může klidně pomoct i jinde.

robert

Nejsoz vyhovujici. Tvoje tvrzeni nema realny zaklad, takze ani nema cenu se snazit ti neco vyvracet. Proste nemas pravdu.

jva

Že autobusy jsou plné neznamená, že nejsou vyhovující. Naopak, na rozdíl od jedné tramvajové trati, mají lepší plošnou obslužnost. Pokud už lidi naučíte jezdit MHD, kterou mají nejdále v sousední ulici, těžko budou jásat nad tramvají, na kterou musí mnohem dál, jen proto, že jezdí na elektřinu. Ono v té záplavě ostatní dopravy (s vykuchanými filtry) se ty busy s Euro6 ztratí.

robert

Autobusy a tramvaje se budou navzájem doplňovat.

looki

koukám, že vám Piráti dost zničili život, jinak byste byl bohatý a s erekcí 🙂

Václav

Hlavně aby tam pak nejezdila jen jediná linka, jako ještě nedávno na Sídl. Ďáblice. To už jsou autobusy v krátkých intervalech podstatně lepší.

Radius

Na Sídliště Ďáblice stále jezdí jen jediná linka. Desítka. Tady to docela stačí, ale tam asi stačit nebude. Záleží na intervalech…

Lukáš F.

Já bych řekl, že souběžné autobusy odtamtud jen tak nezmizí.

Miky

No nevim, trochu chytra Horakyne, tramvaj do Bohnic ano, ale vlastne ne tak uplne. Sice se (snad) zrychli cesta ze Sutky dolu do Kobylis, ale za cenu prestupu pro (skoro) vsechny, nula od nuly pojde.

robert

Ideální by samozřejmě bylo, kdyby se realizoval tento návrh:
http://www.trolejbusyvpraze.net/tram_bohnice_suchdol.htm
Jinak toho napojení na Kobylisy se nebojím. Oblouk okolo současné tramvajové zastávky Kobylisy samozřejmě nebude možný, ale vyřešila by to spojka Nad Šutkou, jak už někdo psal, a mohlo by se to pojmout jako bloková smyčka jako např. u Anděla.

Michal

Ta odbocka se bude realizovat zbouranim podchodu u Katastralního úřadu, fontanky kde denně sedí akorát bezdomovci a sniženim dnešního kopečku, ktarý tam je kvůli podchodu. Metroprojekt na to cca 2 roky dělal studiI proveditelnosti a mělo by se to vejít.

robert

Moc se mi to nezdá, ale jestli dělali studii, tak asi není co řešit.

Jakub P

Je fakt, ze odstraneni toho silenyho hupu a citlivejsi vyreseni ted urovnove obtizne prekonatelnyho useku ulice by tomu mistu mohly jen prospet. Otazka je imo kapacita krizovatky a vestibulu metra, kdyz ma pribyt jeste trat ze Zdib, a zdrzeni zajizdkou pro smer Bohnice -Bulovka -Palmovka.

MichalN

Hup tam vznikl proto, že pod podchodem je kanalizační stoka, nešlo moc vymýšlet jiné řešení nivelity.

Jakub P

No šlo se vykašlat na podchod a nedělat z toho nepřejitelnou „pseudodálnici“ navíc s hupem a horizontem. Ale chápu, podchody byly před pár desítkama let in. Tak uvidíme, doufejme, že to po přidání kolejí a odstranění podchodu bude lepší.

Milan

Ani to nemusí být bloková smyčka, když by se dalo jet od Palmovky přímo na Kobyliské náměstí, tak by to i zkrátilo jízdní dobu, než když by se to celé muselo objet a nejspíš taky vyjdou oblouky před KÚ jen tak tak. Na Kobyliském náměstí by byly taky dostupné všechny přestupy a lidi by se netlačili jen na jedné straně. Prostě od Bohnic na Kobyliském náměstí rozvětvení směr Palmovka a Kobylisy, na křižovatce s Klapkovou napojení směr vozovna a Ďáblice bez zbytečných demolic.

robert

To jsem tim chtel rict. 🙂

Michal

Pokud by trat vedla ze Zenklove přímo na Kobyliské náměstí, tak nepůjde udělat všesměrovou křižovatku ve směru z náměstí na Trojskou bez toho, aby nebyla nutná demolice. Proto je trať vedena ulicí ke Stírce až před katastrák.

Díky tomu linka z Bohnic bude moci jet i Trojskou dolů a ne jen přímo na Palmovku.

Zastávka by měla být nejen před Albertem ale i na Kobyliském naměstí což bude přestupní bod Bohničáků na metro. Tj pro většinu bude zdržení bude minimálni a líp se rozloží zatížení obou vestibulů metra.

Robert Novak

Větev metra by byla asi více praktická

Grossák

No, interval metra 20 minut pozdě večer na každé větvi by asi moc praktický nebyl.

Jirka

Pokud metro, tak pokračování D z Náměstí republiky -> Letná -> ZOO -> Bohnice. Na Letné i v Bohnicích by byly dlouhé eskalátory, ale šlo by to. Nějaké větvení není na tak vytížené trase jako je C možné.

Milan

Doufám, že D se od hlaváku stočí na Žižkov na Basilejské náměstí

Erik

Jako Zizkovak rikam ne.. D bude total zbytecny na Zizkov..

ušatá

Tam je také potřebná obnova tramvaje, koketuje se s tím střídavě ano a střádavě ne.

Jakub P

Na Basilejské? Těch asi osm denních a dvě noční linky tam nestačí?

Martin

V Seifertce a Konevce fakt nestaci soucasna doprava, a dalsi posileni na povrchu neni mozne…

Michal

Dopravně krásný napad, ekonomicky je topříliž drahé řešení. Bohnice jsou na ně moc malé ani přes ně není odpovídající návazný tranzit. To platí o případných stanicích zoo a stromovka. Teoreticky Letná má smysl s přestupem na tramvaj okolo zastávky sparta, ale to je vše.

Tj ten váš návrh je 6 km trasy metra s minimálni poptávkou a výrazným převýšením – řeka v troji je cca 178 m nm a krakov na cca 279 m n.m..

Juraj

Oproti původnímu záměru z roku 2018 docela ústup. To jde ale na vrub nechuti Prahy 8 – po stránce dopravní do řídí podobně osvícená parta jako na P4. Škoda jen, že takto nová TT v podstatě nic moc neřeší. Pro velkou část sídliště je daleko, takže bude následovat jedna ze tří blbých možností: a) zredukují se autobusy a vytvoří se pouze přípoj k tramvaji – všichni budou remcat, že mají o přestup víc b) zredukují se pouze autobusy na jihu Bohnic, sever bude dál jezdit busem – budou remcat lidi z části sídliště, že už jim nestojí bus rovnou u… Číst vice »

Jirka

U té navržené trati se zase neřeší smyčka na konečné. Ten návrh z odkazu lze v případě navržené trati realizovat do budoucna.

Radek Janata

Nehledejte složitosti. Zruší se patrně bus 144, který kopíruje trať a bus 102 se sloučí s jinou linkou.

A nemůže za to P8, ale obyvatelé sídliště samotného, kteří většinové tramvaj nechtějí.

Juraj

V tom případě proč to stavět přes odpor místních, když nakonec řešení bude nekoncepční?

adamgolias

proto o veci rozhoduji ,,snad odbornici,, , nebo alespon zainteresovani , seznameni lide . to co se lidem z ulice zda nekoncepcni ma mozna v budoucnosti preci jen nejakou koncepci. – alespon v to doufam. kdyz se ve vecech dulezitych necha rozhodovat populace s prumernym IQ 96 , populace v niz jsou zastoupeni opilci , propadlici pisouci i po r mekke i , muze to dopadnout jako volba prezidenta.

adamgolias

je to tak . presne napůl. +9/-9 . jako ve společnosti.

Jakub P

No úplně nefunkční to nebude ani v této velmi omezené a nedokonalé variantě. I takto to tam pro část lidí bude zlepšení.

A na tu lepší variantu, která teď pro odpor místních nejde, to bude kdykoli rozšiřitelné. Třeba když díky tomuto zjistí, že ta tramvaj tam zdaleka není tak hlučná, jak si mysleli.

Gwann

protože si nějak posuk buduje kariéru na řevu proti tramvaji…a parta pitomecku mu to žere…

Řiditel

Předpokládám, že trať nakonec povede přes Krakov až do míst dnešní autobusové konečné Sídliště Bohnice.

franzJosej

egal. stejn3 se nedozijem, studiena kazdej shit ale skutek utek. uz obezni doliinek planoval kdeco napr. tram ze sporilov (Rosenbuehl), a to pred 8 roky

robert

To by bylo ideální.

Ondros

Zrovna sídl. Bohnice je ideální kandidát na tříčlankové trolejbusy – linky 200 a 144, zbytek klasika v dvoučlánku.

watslaw

A z Mazurské se bude jezdit busem na metro v souběhu s tramvají, nebo lidem zařídí přestup navíc?

Radek Janata

Vždyť ta konečná bude od Mazurské pár kroků.

watslaw

No tak ono už k té Mazurské se dochází, takže třeba od ulice u Pentlovky to k té konečné tramvaje bude dost daleko. No a co od Sídliště Bohnice a od Odry?

Jakub P

U Pentlovky je pokud dobře vidím asi 8 domů (pravda relativně velkých), z nichž část to má už teď stejně daleko nebo i blíž na zastávku Sídliště Bohnice než na Mazurskou, pro jeden bude nově Sídliště Bohnice nejbližší MHD, dřív to byla Mazurská, jeden nebo dva to budou mít cca stejně daleko na novou tramvaj jako teď na Mazurskou a 2 nebo možná třem by se v případě zrušení Mazurské prodloužila vzdálenost k nejbližší MHD ze 450 metrů na max 550 prakticky po rovině… Celkově naprosto zanedbatelný rozdíly, kdo bez problémů ujde na MHD 450 m, ten dá stejně bez… Číst vice »

watslaw

To ale předpokládám mluvíte o stavu, kdyby ta tramvaj dojela až na Sídliště Bohnice, ale ne o tomto pahýlu, který končí ještě před Krakovem. To by dopadlo jako pahýl na Pankráci. A i tak tam teda to prodloužení vidím minimálně o 200m. Šotouš milující tramvaje si těch 200m rád dojde, ale vysvětlete normálním dopravou nepostiženým lidem, že se má investovat miliarda, a výsledkem bude, že to budou mít dál a bude jim to jezdit méně často.

Jakub P

Ne, mluvím o tom, kdy by na Sídlišti Bohnice zůstal bus a tramvaj skončila u křižovatky Lodžská / K Pazderkám. Žádný z těch domů v ulici U Pentlovky to nemá na Sídliště Bohnice o moc dál než na Mazurskou (pokud by chtěli dál jezdit busem). A o moc dál by to neměli ani na tuto tramvajovou smyčku na okraji sídliště, když budou chtít použít pro většinu lidí pohodlnější tramvaj radši než bus. A je to samozřejmě za předpokladu, že by tím busy z konečné v Mazurské zmizely, což netuším, jestli je vůbec v plánu, natož jak to nakonec dopadne. Pokud… Číst vice »

john334

Vidím tam dobře v Čimické ulici jenom jeden pruh pro všechnu ostatní dopravu v obou směrech? Jakou šířku vozovky ta trať zabere v místech, kde jsou momentálně v podstatě 2+3 pruhy? https://mapy.cz/s/kutotatuje

thegrid

Je to tak, tohle je tragedie. Vsude kde se da, tak se omezuje doprava. Samozrejme to neni jen o pindalech, kteri, propaguje vsude PID, ale je to nebezpecne pro IZS, ktery neprojede.

Gwann

nejvíce průjezdu IZS a nastupum hasičů brání všude možné zaparkované gumokoly.

Pokud považujete za jediný vhodný dopravní prostředek do města právě zmiňovaný gumokol, doporučuji exkurzi do říma a zkuste si to dát popelnici od stazione termini k vatikánu. vypecena jsou i jiná města, ale tohle zrovna dobře znam

Kalanis
Dan

Toho se taky nejvíc bojím, v podstatě jediná kapacitní silnice vedoucí do Bohnic a části Čimic a oni to zůží na jeden pruh?! Samozřejmě se dá jet i přes Troju přes retardéry a serpentiny nebo ulicí K Ládví, ale ani o jedné se nedá mluvit jako kapacitní silnici 🙁

kulhán

V Čimické ulici jsou po obou stranách dost široké chodníky, které jsou zbytečné.
Tak jestli se zůží, tak by tam čtyřpruh mohl být zachován.

Martin

V Cimicke jsou 2+2 pruhy, ten treti je jen v casti a je cely vyhrazen MHD + cyklo/taxi, takze ve vysledku zmizi ten vyhrazeny a jeden zrejme ve smeru Bohnice (tedy 2 do centra, trat a 1 z centra), takovy provoz tam neni, aby to vadilo, ve smeru z centra jsou taktez zastavky v jizdnim pruhu. V druhe casti Cimicke jsou uz jen 2+2 a pomerne dost prostoru opet zachovat 2 pruhy do centra a jeden z centra… Zrovna zde to neni problem, ze by to nejak narusilo dopravni situaci… A v Bohnicich nechapu boj o zachovani 2+2 pruhu v… Číst vice »

217

naprostá zoufalost gdo takovejhle návrh zplodil, navíc pár kiláků „zbytečný“ tratě za takový prachy… je to marný, je to marný, je to marný ;P

franzJosej

a stejne mas minusy. cim vetsi debilita tim vic se urednidnikum a naivnim cechum libi

Gwann

vrat se do hrobky

Hojakar

Přesně..a jedna taková zbytečná trat se uz realizuje na pankraci 😞

217

a co teprv tratě do Slivence nebo Zdib, místo aby se stavěly tratě do velkejch sídlišť… do Bohnic by to mělo smysl v původnim záměru (aby tramvaje nahradily všechny bus linky) nebo tunelem na P6…

na druhou stranu chápu obyvatele Bohnic, nejspíš se nejvíc obávaj hluku z tramvají, dyš na něj na sídlišti nejsou zvyklí 😉

Martin
Pavel

Jojo, jen kdyz jde o zruseni dalsich pruhu na silnici, tak je potreba to prosadit a co nejdriv postavit. Aby nekoho nenapadlo nahodou jine efektivnejsi reseni, treba davno studovane spojeni Trojska – Cimicka. Smutne.

libcha

Tramvajová trať do Bohnic je věčné téma, ale ona to není moc velká výhra. Jediná trať nezajistí plošnou obsluhu sídliště a tím pádem nahradí méně než půlku autobusů. Ledaže by dostavěli celé kolečko a obě smyčky SB a PM. Popojet busem k tramvaji, aby tramvají popojel k metru, může leda blázen. Taky se mi nějak nezdá to zapojení u metra Kobylisy do všech tratí. Jsou tam ostré úhly a výškové rozdíly, tak by asi museli kopat hodněmoc…? Nějaký smysl by mi dávalo ještě tak zakrtkovat cestující už na Kobyliském náměstí a ulicí Nad Šutkou to napíchnout přímo ve směru Palmovka.… Číst vice »

Jakub P

Z Podbaby jsou v dosahu dva největší VŠ areály v Praze (teda co se týče výukových budov, nezapomínám na Strahov). ČZU na Suchdole a ČVUT + VŠCHT v Dejvicích. Plus spousta kanceláří podél Evropský, letiště, atd. Stromovka. Je tam řada míst, kam se člověk může chtít dostat a pokud to bude rychlejší nebo příjemnější než metrem na Muzeum a tam přestupovat na Áčko, umím si to představit.

Jakub P

Samozřejmě to platí pro ty, kdo budou někde na tý tramvaji mezi metrem a lanovkou, ne pro ty přímo na metru. Pro směr naopak může být pro někoho z P6 zajímavej plavečák na Šutce, přece jen je to kromě Podolí, který z P6 není o nic snáze dostupný, jediná krytá 50 v Praze a ani těch pro veřejnost otevřenejch krytejch 25 na P6 a v okolí moc není. Pro oba směry může být zajímavá plánovaná mezizastávka lanovky u ZOO.

Jakub P

Tak či tak ten přestup tramvaj/lanovka bude tipuju opravdu minoritní záležitost, o dost víc lidí dojde na tu konečnou pěšky/dojede busem a pojede tím nebo tím.

Panda

Tak teoreticky by obsloužila sídliště jedna zahloubená trať s větvením u Krakova (směr P6 a Sídliště Bohnice)…

Radek Janata

Tím vynecháte oblast kolem zastávek Odra, Katovická a Podhajská pole.

Panda

Pokud bude trať zahloubená pod Lehnickou/Krosenskou ulicí, tak to bude k Odře kousek. Zastávka Podhajská Pole může být u křižovatky Čimické a Lindavské/Lehnické. Navíc tudy nadále pojede bus do Čimic, který může nahradit Katovickou (zastávka na Čimické před Lidlem).

Kuba

Jestli se nepletu, tak jeden z dřívějších návrhů počítal s tramvají středem sídliště, přibližně v ose ulice Lehnická. To by asi taky byla jediná možnost, která by dávala smysl. Dvě tratě po okrajích jsou dost neefektivní a jedna po řídčeji osídleném jižním okraji je tuplovaná blbost.

Vrabec na střeše

…Jediná trať nezajistí plošnou obsluhu sídliště…

Nedej bože, aby Pražák musel jít kilometr pěšky na zastávku.

Panda

Lidé jsou líní všude, viz podíl aut na vesnicích a v menších/středně velkých městech. Nebo-li díky hustotě sítě Pražáci tou MHD jezdí, podobně jako občané jiných větších měst.

Vrabec na střeše

Bych chtěl vidět Pražáky, jak by jezdili MHD, kdyby jim jezdil autobus 4x denně a o víkendu vůbec….

Frantík

Jít někam „normálně“ víc než kilometr je blbost. Takže maximálně 500 metrů z domu na výchozí zastávku a 500 metrů z cílové zastávky do cíle.

Gwann

tak hodně štěstí s místními, co považuji bus za super doplněk života a tramvaj za dílo dablovo. těším se na povolování…protože racionality v tom moc nebude

Jakub P

Možná proto schválili tuhle trať po okraji a ne tu středem sídliště? I když hodily by se tam obě.

Martin

Stredem ji planovali komuniste, mistni se staveji jak proti variante stredem, tak proti variante v Lodzske… Tohle je je nedna z tech vetvi…

Jakub P

Spíš kus (asi nejsnáze projednatelnej a přitom aspoň trochu smysluplnej) jedný z těch větví – v plný verzi by se obě ty větve zase setkaly uprostřed Lodžský a dojely na Sídliště Bohnice, ne?

Martin

V Lodzsky se nechteji vzdat stomu ve stredovem pasu, ackoliv by je nahradily stromy po okrajich vozovky, ani s tramvaji u chodniku, protoze by prisli o parkovani a byl by jizdni pruh spolecny s tramvaji, ackoliv by jej nahradili parkovaci mista nove vznikla, ani nechteji tram. stredem, protoze je tam park a klidna zona uprostred sidliste,… proste vadi vse…

ušatá

O takových věcech musí rozhodovat odborníci a daná koncepce. U lidí je potřeba zjistit, co jim vlastně vadí a s tím se vyrovnat. Ne to ale nerealizovat. To je jako u tratě železnice přes Prahu 6.

watslaw

A co je na té tramvaji o tolik racionálnějšího, než na tom autobusu? Je hlučnější, mimo špičky méně spolehlivá, a dost možná těm, co nebudou přímo u trati přibude přestup navíc. A pro koho se to tam má stavět, když ne pro ty místní?

Gwann

nacvakane poskakující autobusy smrdici před katastrem a jezdící ve špičce v intervalu snad 3 minuty. ideální k výměně za tramvaj. uz kvůli samostatnému telesu bude rychlejší a tak nějak z povahy věci kapacitnejsi a pohodlnější. taky si myslím i něco o rozdílu v ceně nafta vs elektřina. a těžké neustále se rozjizdejici busy nebudou ničit silnice.

proč někam jezdí vlaky?

a jak je mimo špičky tramvaj méně spolehlivá bych poprosil vysvětlit.

watslaw

Nacvakané umějí být i tramvaje. Dnešní autobusy už moc nesmrdí. Pokud bude samostatné těleso, tak bude buď místo jízdního pruhu, místo parkovacích míst, nebo místo zeleně. To naopak může být pro místní racionální důvod to nechtít. Kapacitnější tramvaje jsou třeba v Budapešti nebo Berlíně (cca 50m délka), ale u nás (kde vesele zkracujem zastávky na 30m) jen velmi mírně. O tom, jak jsou pohodlnější tramvaje básní hlavně šotouši, ale reálně to z větší části není z principu tramvají. Na křivých kolejích hází tramvaj víc, než bus na křivé silnici. A co do vozidel, KT8 nebo T3R.P jsou určitě méně pohodlné,… Číst vice »

ušatá

Kapacitu řešit velikostí vozidla je tupost. Důležitý je krátký interval. Tedy ve špičce 3 – 4 minuty.

Horst

Takže ostře – co takhle travelátor? Ten jede furt….

watslaw

V takovém případě jste rozbil poslední zbývající argument pro tramvaj :-).

ušatá

Proč? Tramvaje např. do roku 1961 jezdily v Praze běžně ve špičkách v intervalech 2 – 4 minuty a v sedlech 4 – 7. Pak se to pomalu se zhoršovalo a po zprovoznění metra se z toho stala katastrofa, protože ulice musely patřit autům a ne MHD. V nejhorším se prosazovaly autobusy. A tak to nadále v některých hlavách přetrvává.

ušatá

Snad obráceně, ne?

VS

Dobrý den,

asi vám v nadpisu chybí slovo „trať“:

„Praha chystá novou tramvajovou z Kobylis do Bohnic.“

Přeji hezký den!

FlyingJ

Super, ale ještě jí ideálně protáhnout sídlištěm, např. polookružně. S takovýmto řešením pojede stále většina lidí na metro 177ičkou.

PetrM

Zrušenou 177? S tramvaji tam zůstane max něco do Cimic a do Starých Bohnic 🙂.

55p

177ičkou, tak to je perla, to budu ukazovat jako odstrašující příklad, jak se číslovky nepíšou 😀

adamgolias

🤣

Frantík

177 – sto sedmdesát sedm
+ ičkou

Na češtinářské poměry to vypadá hrozně, ale logiku to má.

LiborV

Konečná tramvaje na obrázku je v místech dnešní autobusové zastávky (konečné linky 200) Sídliště Bohnice. Nyní plánovaná trať však končí u lanovky/ Polikliniky Mazurská.

Havel

Trosku trapas no.

Martin

Podle me ustupek, mistni nechteji trat na sidliste…

Kalanis

Bodejť – na straně 21 toho dokumentu z Prahy 8 je vysvětlení – zmizí boční parkovací místa v ulici Lodžská. A přitom je tam zelený pás, kde měly tramvaje vést už podle socialistických plánovačů. Podobně to Kobyliské náměstí – místo toho, aby cukli se silnicemi trochu k Salesiánům a tím zachovali 2 pruhy nahoru, tak tam chtějí pouze 1. Osobně bych to „potunil“ a strčil trať na kraje alá plzeňská Klatovská, akorát s pojížděním busy i IAD. A směrem DC bych ten krajní nechal na parkování.

Jakub P

Takze tramvaj by trcela v kolonach IAD, aby nemohla vyuzit svy nejvetsi vyhody?

Kalanis

Ony jsou kolony ve směru nahoru? Naopak dolů může zůstat vyhrazený, jen bude i pro bus.

Jakub P

Dolů jsou určitě častější, ale když jsme tam před pár lety měli sklad, narazil jsem tam občas na kolonu i nahoru. Rozhodně mi auta na tramvajovým pásu v takto široký ulici nepřijdou jako dobrej nápad. Udělat koleje tak, aby po nich mohly autobusy a IZS klidně, ale auta na tramvajovým pásu bych fakt nechal jen pro ty případy, kde to opravdu jinak nejde.

Martin

Jenze stredem to mistni necheji kvuli stromoradi…

Kalanis

Že to jde i se stromama, se předvádí u Hradu. Tak bude osová vzdálenost širší a sloupy se stromy uprostřed.

robert

Výborně! Už to tam minimálně od doby, co to sídliště existuje, mělo jezdit. Je to dost zajímavá trať, tak doufám, že ji dostanu k dopracování. 🙂

Havel

To víš že jo, vše budeš dělat, možná proto to taky tak vypadá, že nikde nic není,,, 😀

robert

Jenže za to já nemůžu. Už jsem několikrát psal, že je dostávám k dopracování ;-). A můj zásah u tramvajové dopravy rozhodně není takový, aby mohl ovlivnit její existenci. Snad si to b do příště budeš pamatovat.

...

Neberte mu tu možnost vypadat důležitě, jinde než v této diskusi jí beztak nemá.

robert

Trojtečko, opět nemáš pravdu. 🙂 Ale hlavně, že se cítíš důležitě. Jinde než v téhle diskuzi se ti nejspíš takové pocty nedostane. 🙂

...

Tak předně jsme spolu nepásli krávy. Kromě toho by to taky chtělo trochu originality. Nicméně to bychom očekávali asi příliš… 🙂

robert

No jistě, tys je musel pást s někým jiným. 🙂
Taky bych od tebe čekal trochu originality, ne jen urážky, jak mám vypadat a co nemám. 🙂

David

Mohli ji mít už dávno, kdyby ji v 90. letech neodmítli s argumentem, že je to hlučné a že chtějí zůstat u autobusů.

adamgolias

v 90 . letech asi jinou nez hlucnou neumeli. ale nyni? neznam prazskou tramvajovou sit detailne tak nevim , zda nekde je trat ,, ticha,, . ale treba mezi Alicante a Benidormem je trat v zastavbe tak ticha , ze vlak v zaregistrujete az kdyz vas . predjede a vy ho vidite. a to nepovazuji spanelskou dopravu za vrchol technologie , takze nekde treba maji odzkousene opravdu tiche trate . odstrihnout ritichy , sloufy , nejedle a janousky a treba to ani nebude o tolik drazsi.

Kalanis

Je to železárna. Ale to je dané fyzikou a předpisy. Těžká tramvaj (bo bezpečnost pyčo) + různé spoje v kolejích. Housenka do Modřan nebo Barrandov jsou celkem v pohodě. Ale pak přijdou výhybky, křížení, spoje kolejnic…

Jakub P

A tohle bude připomínat spíš ty Modřany a Barrandov, nebo dlážděné ulice v centru s křižovatkami a výhybkami po pár desítkách metrů?

LiborV

Trať je to zajímavá. Přesto je její přínos dost omezený. Většina obyvatel sídliště bude i nadále odkázána na autobusy.

David

Trochu jako metro do „Letňan“.

robert

V téhle podobě ano, ale až se okruh dokončí, pak se autobusy mohou eliminovat na nejnutnější minimum.

Kamui

No, neuvěřím, dokud se nekopne. Stejně jako u ostatních tratí (Dědina, Václavák, Zdiby).

LiborV

Souhlasím. Na obrázku vypadá tramvaj u nás před domem krásně. Ale stejně to na mě působí dost nereálně. Škoda.

medical_examiner

A už z toho důvodu je ta vizualizace nesmysl.
V době výstavby jakékoliv TT budou 15T provozuschopné jen čas od času.
To už je pravděpodobnější, že se tam bude prohánět Moderus Alfa…

Anonym03

Takže místo toho, aby ta trať vedla tunelem a mostem na Podbabu, to bude navazovat na nějakou přiblblou lanovku, která udělá dvojnásobný přestup a navíc nebude jezdit celodenně…

Kubrt

Lanovka nebude jezdit celodenně?
Most do Dejvic by chtěl leckdo..

Kalanis

Ne. Nebo jste snad viděl lanovku, co jezdila běžně přes půlnoc a nebyla to nějaká vyjímečná akce?

2084

Mám pocit, že tramvaj z Podbaby do Bohnic se plánuje, ale tak v horizontu 30 let a lanovka má sloužit jako dočasné řešení.

55p

No, na 1 furt.

medical_examiner

Co to je ten furt, je k přečtení zde:
https://necyklopedie.org/wiki/Furt

Gwann

ten tunel pod celým kopcem zaplatíte z prasátka?

looking4bucho

Staci kouknout do historie clanku na tomto webu a doctete se ze lanovka ma byt pouze docasne reseni na cca 30 let nez se postavi tramvaj. Ano, ja tomu take moc neverim – lepereceno myslim ze jak tam ta lanovka 30 let bude, tak tlak na dostavbu tramvaje nebude tak velky a nikdy se to nedodela, ale to uz vicemene nase generace resit nebude.

Osamělý Vlk

Hm, tahle trať měla být už dávno, stejně jako trať středem sídliště. Ale holt radnice Prahy 8 v současném složení bohužel nic lepšího než toto nepovolí, jestli vůbec povolí tohle.

Radek Janata

To nezávisí na radnici Prahy 8. Proti trati skrz bohnické sídliště je velký odpor na sídlišti samém. Přesto, že tam je od začátku tramvaj plánovaná.

Gwann

tak by mohli protáhnout salinu na konec katastru kobylis…a tam ji ukončit…s tím, že by busy jezdili právě jen tam…

bohužel vše je P8, takže asi smolik. NIMBYste jsou totiž už i na sídlištích…

Kalanis

Ono se to nezdá, ale Čimická dle všeho tvoří katastrální hranici mezi Kobylisy a Trojou (obojí P8). Ale trať by skončila u aquacentra, resp možná až ke Krakovu (zast. Na Pazderce).
Mimochodem… Troja pro P7 tady začíná u Velké Skály a jde lesem. Silnice se dotýká až u Farek.

Gwann

tak pár paneláku u polikliniky směrem do troji je ještě troja, nikoliv bohnice, to je pravda

Gwann

a troja není P8, to pozor. je to samostatná městská část, patří ale pod státní správu P7

Gwann

ale ne celý katastr trojí je součástí MC Troja, část je P8. asi hlavně ty paneláky na kopci

Martin

Panelaky kolem Krakova a Penny jsou od zacatku Praha 8 – Troja. Zase nekdo, kdo videl Bohnice jen ze Zizkova vi nejlip, co je pro tamni obyvatele nejlepsi…

Martin

Davno tam melo byt metro. Tramvaj je totalni nesmysl. Hluk, nizka kapacita, zruseni zelenych pasu, omezeni dopravy – jsem zvedavy na ty kolony v Cimicke rano, kdyz se pulka Severniho mesta sjizdi do Blanky a vecer zas zpatky.
Mimochodem od zacatku bylo planovane metro, dokonce se tam delal geo pruzkum v 80. letech.