Praha chystá novou tramvajovou trať z Dejvic do Suchdola

Zřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPIDZřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPID

Trať bude měřit přes pět kilometrů, bude na ní devět zastávek. Začne se stavět nejdříve za čtyři roky.

142 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Dokud budou suchdolští blokovat výstavbu okruhu, který sice staví stát, ale Praha má na jeho dokončení enormní zájem, tak by magistrát vůbec o nějaké výstavbě tramvajové trati neměl uvažovat, naopak zkrouhnout autobusová spojení na úplně nejnižší počet spojů, které musí do té vsi povinně vypravit.
Ať suchdolští chodí do Prahy pěšky, na kole, nebo jezdí autem.
Bohužel, na NIMBY suchdolských doplatí i studenti ČZU, ale nedá se nic dělat.
Suchdol musí být izolován.

M19

V Rusku by vás uvítali s otevřenou náručí. Tam se vydírání považuje za normální také.

Y.K.

Musel jste také něco obětovat, aby vám vaše město sloužilo? Nebo to platí jen o těch co mají smůlu? To že je něco potřeba neznamená, že si to můžete udělat jak vás zamane. Tramvaj není odměna za to že snesou letadla nad hlavou a dálnici za plotem, je to normální dopravní prostředek v Praze, i pro ty co bydlí v klídečku. Nevím proč by se měl někdo vydírat, aby se někde jezdilo pohodlněji. Stát / ŘSD má aktivně vyjednávat, řešit, dělat kompromisní návrhy a ne jak beran tlačit jednu variantu, co mu soudy opakovaně shazují ze stolu, takže asi nebude… Číst vice »

Mic

Já zatím nic obětovat nemusel, neboť jsem své bydlení nesituoval do míst, kudy stát už sto let plánuje silnici…

Y.K.

1922? Hmmm…

Stony

Vize o tom ze Suchdol je soucast Prahy?

Ondřej

Je to docela krpál, vyjede to standardní tram?

XYYY

Vyjede Barrandovský most, vyjede Trojskou, vyjede z Palmovky na Krejcárek ….

Leinad

Všechny mají nějaká pravidla. Na Trojské je návod jak to vyjet se zrychlovačem a neupéct. Na Barrandov nesmí „historické vozy“ včetně toho co běžně jezdilo když se otevíral (T3M2DVC) a podle toho se muselo hlídat vypraveni.

Milan

….. a že jmenujete tehdy staré a dnes historické vozy a většina provozovaných v dané době a všechny aktuálně vyráběné od té doby s těmi úseky nemají problém, Vám je zcela jedno!

medical examiner

Z Klárova nahoru…z Vítěznýho náměstí na Hradčanskou…z Kamenický se vzvládne rozjet…
Tak už tohle nějak dopadne…

Ondřej

Děkuji za info, ale ptal jsem se, zda tramvaj vyjede suchdolský kopec…🤷🏻‍♂️

Ondřej

Ty mínusy mám za to, že zdejší komentéři neumějí odpovědět na jednoduchou otázku? 😜

Petr

V Trojské má 17 podobný sklon. Zhruba převýšení 70 metrů na kilometr.

John

A víte proč autobusy stojí v kolonach na ul. Jugoslávských partyzánů? Protože nějaký ty.yt z magistrátu nechal že dvou pruhu udělat jeden a cyklopruh…

Dzejejc

Kolony jsou tam zcela nepochybně kvůli vyústění JP na Kulaťák. Dva pruhy by to nezachránily.

Leinad

Místo zákazu stání modrá zóna. Nicméně to neřeší že na konci JuPa je přechod přes jeden pruh a pak řidiči kteří neumí použít levý pruh kruháku.

Milan

když je blbé dopravní značení/uspořádání dopravy, tak se na něm blbě jezdí – v obyčejném dvoupruhovém kruháči se prostě blbě vyjíždí z vnitřního pruhu, ale existuje i tzv. turbo kruháč – např. ve:
– ValMezu https://mapy.cz/s/gonadebuso , který má ještě navíc ze tří příjezdů (ze 4) tzv. baypás/odbočovací větev vpravo
– Vysoké Mýto https://mapy.cz/s/culegesonu – turbo jen ve směru ven z města
– Plzeň https://mapy.cz/s/gehugaguko. kde většinou pravý pruh ze tří končí nejbližším odbočením vpravo
– Olomouc https://mapy.cz/s/gubevenule – v podstatě platí co o odkazu na Plzeň, ale průběžný pruh na kruháči je jen jeden

Roman Soudný

Z obyčejného dvojkruháče je jednoduché vyjet pokud všichni zúčastnění dodrží pravidla, zejména:
1. Vnějším pruhem jen na bezprostředně následující sjezd
2. Najíždějící auta dávají přednost
3. Vyjíždějící auta dávají včas blinkr

Bohužel v ČR si ten správný průjezd musíte trochu vyloktovat a nebát se použít klakson. Možná by se jim měli v autoškolách trochu více věnovat.

Adamgolias

Je to proto , ze je tam moc aut. V cem hledate problem. Az tam projede pet aut za minutu , bude po kolonach. Doporucuji vyuzivat treba nohy , tram , bus apod , a treba se jednou dockame nepreautovanych ulic.

Asd

Proč až za 4 roky? Copak ta trať není potřeba už dnes?

Stony

Taky jsem si rikal, je to tady dost katastrofa.

Asd

Tak to máte naprostou pravdu. Docela by mě zajímalo jak dlouho něco takového trvá v nějaké normální zemi. Od nápadu až po samotnou realizaci.

XYYY

To není o normální zemi, ale o často protichůdných zájmech.
Mnoha lidem může TRAM vadit, budou využívat svého práva se vyjádřit, podávat námitky, případně podat žalobu k soudu, tak jako čuní „Děti země“ ….
Pak patrně EIA … na jakékoli činnosti musíte vypisovat veřejnou soutěž s rizikem odvolaček … takové jsou zákony demokratického státu …
Stavební práce taky nějakou dobu trvají. V budoucí stopě se může nacházet jiná infrastuktura, tu je nutné přeložit ….

původní Jakub P

Holt odhad, jak dlouho bude trvat papírování. Upřímně, pokud tohle zvládnou vypapírovat a dovést k zahájení stavby za 4 roky, bude to slušnej výkon.

medical examiner

Reálný výkon bude ten, že se to po volbách hodí do popelnice…

Filip

To, že po volbách dost pravděpodobně většina projektů nových tramvajových tratí, které nebudou ve stádiu realizace, skončí v koši, je bohužel reálná. Tramvaje totiž zdržují auta a berou peníze na stavby silnic. Toť vidění světa pražské ODS a budoucího primátora.

Jan

Záleží kdo bude ve vedení. Pokud lidi dají dost hlasů Praze sobě nebo Pirátům tak se v projektech bude pokračovat. Jestli SPOLU, tak nás čeká absolutní preference aut na úkor MHD a všeho ostatního.

Geralt

Složení magistrátu je odrazem voličů. A jak je vidět třeba na Pankráci, pro lidi je prostě přednější autoinfrastruktura (parkovací místa), než nějaká tramvaj, kterou tam nikdo nepotřeboval do okamžiku, než mu řekli že ji vlastně má potřebovat.

XYYY

Odrazem voličů a taky vzájemné animozity.
Ten, kdo získá nejvíce mandátů končí v opozici, protože s ním nikdo nechce do koalice … tudíž se osekají ty části volebních programů, které si odporují a zůstane kompromis umožňující přístup ke „korýtkům“ …. Plná korýtka jsou důležitější než zájem voličů ….

XYYY

A jak se zachovají zastupitelé ANO …. ?

medical examiner

No přece populisticky…

Asd

Nezlobte se na mě ale v době internetu, datových schránek a bůhví čeho dělat 4 roky papíry mi přijde více než dost. Ať se na mě nikdo nezlobí, ale tady je něco hodně, ale opravdu hodně špatně.

původní Jakub P

To je, ale bohužel takto je to u nás nastaveno. A není to zdaleka jen záležitost Prahy, tohle je problém celostátní. Naopak Praha se v tomto zdá se celkem zlepšuje a tou džunglí předpisů a fungování státní správy dokáže své projekty protlačit o poznání rychleji než dřív. Ale i kdyby uměli zázraky na počkání, nemožné stejně bude až do tří dnů…

Plus samozřejmě nejde jen o papírování ohledně povolení, zpracování projektů se vším všudy (včetně zapracování připomínek lidí z okolí, kterých se projekt dotkne, aby se o to více neprotáhlo schvalování) taky nějakou dobu trvá.

Jan

4 roky je dost rychlé, když si vezmete, že tohle je prakticky první studie, která nějak konkrétně popisuje trasu nové trati, pokud se nepletu. Hlavní práce se teprve bude odehrávat v projektování trati DPP, následovat musí minimálně stavební řízení, pak soutěž zhotovitele a pak se může jít slavnostně pokládat základní kámen stavby. Obvyklý standard je u nás 10 a více let od studie do uvedení do provozu, bohužel.

Asd

Děkuji za objasnění. Osobně by mě zajímalo co a jak dlouho trvá. Co všechno je třeba udělat od prvotního nápadu až po samotnou realizaci.

XYYY

Datová schránka je pouze procesní záležitost z hlediska doručení písemnosti a začátku běhu lhůty pro podání námitek. Účastník bez datové schránky musí být obeslán písemně na papírový doklad o doručení … Datovka nezkrátí zákonem stanovené lhůty.
Řadový občan nemá povinnost mít internet, mobil, datovku, ale to jej neomezuje na jeho právech …

Asd

Tak to nepochybně. Jsou stavby, které se připravují desetiletí.

medical examiner

Tunelem Praha-Beroun už teoreticky nějaký ten rok jezdíme, v praxi vůbec nezačali…

Frantík

Už se toobjevilo v dokumentu z roku 2019 jako „plánované“, tak se to mělo začit řešit hned.

robert

I kdyby papírování zabralo jediný den, tak to někdo musí vyprojektovat. A těch lidí, co to umí, fakt moc není. Jsou přetížení už dnes. Třeba já mám práce na rok dopředu. Od začátku roku jsem odmítl asi 15 zakázek.

Jan

Těch 15 zákazek se týkalo tramvají, trolejbusů, drah? Jestli ano, je to aspoň dobrá zpráva o rozvoji VHD. DPP má doufám vlastní kapacity, tlak na realizaci projektů je jasný už od začátku volebního období se Scheinherrem. I když se doposud přidávaly spíš smyčky než delší trati, tak je přísun projektů stálý a tento rok se konečně staví několik najednou.

XYYY

Pracovní den má 8 hodin, pracovní týden 5 dní, každý zaměstnanec má nárok minimálně na 4 týdny dovolené.
Projekt je „manufakturní práce“, často ve spolupráci s dalšími pracovníky … to není pásová výroba jako třeba u aut ….

robert

Ano. Taky mám radost, že se elektrická doprava rozvíjí, jenže v Česku je nás jen pár a nestíháme. Pokud vím, tak v Česku působí několik soukromých osob včetně mě, pak je tady SUDOP Brno, Metroprojekt, Pragoprojekt, Elektrizace železnic a Elektroline. O těchto stopro vím, že mají vlastní projektanty. Jenže součtem je to asi 15 lidí. Dopravní podniky vlastní projektanty asi nemají, ale jistý si tím nejsem.

Ondra K.

Přetížení jsou dneska všichni projektanti, kteří nějak souvisí s infrastrukturou bez ohledu na konkrétní specializaci. Silničáři, železničáři, elektrikáři, vodaři, plynaři…

Adamgolias

Dnes jsem byl na mú v … , vychodni cechy . Treti patro , odbor spravy majetku. Kafe u kopirky , smich , nevime – kolega ma dovolenou , ti pretizeni urcite nebyli.

Asd

Pane Roberte můžete být prosím trošku konkrétnější a rozepsat kolik co zhruba trvá
, co všechno je třeba udělat. Pokud jste delší čas v oboru, tak jak to vypadalo dříve a nyní. Předem moc děkuji.

robert

V oboru jsem teprve 8 let, ale řekl bych, že mě školitelé mnoho naučili. Nevím, co myslíš tím, co jak dlouho trvá a co je třeba udělat. Buď konkrétní. Jak to vypadalo dřív snad z vyprávění školitelů shrnout můžu. Mnoho věcí bylo jednodušších, všechno ale stojí a padá na stavebním zákoně. Jeden kolega mi vyprávěl, že s člověkem z DP prošel trať, vytipovali místa pro stožáry a začalo se stavět. Jenže dnešní doba je náročná administrativně. Jelikož máme 6 stupňů dokumentace (studie, DUR, DPS, DVZ, RDS, DSP), tak si myslím, že by stačily tři – stavební povolení k projednání a… Číst vice »

intrus

Tunelová varianta se definitivně opustila?

Kubrt

Zdá se. Ostatně vést tramvaj po povrchu v nové zástavbě se mi zdá rozumnější, než v tunelu.

Zdeněk

tunel bude neboj .-D

medical examiner

Akorát že holt finanční no…

Roman Soudný

Lidi tady nemaj vůbec smysl pro humor 😀

Okruh a pak teprve fantasmagorie..

Nejdřív ať okolo Suchdola hlavně postaví ten pražský okruh a pak se teprve někdo zabývá touto fantasmagorií jako je tramvaj.

TT na Suchdol není žádná fantasmagorie, ale velmi potřebná a užitečná akce.

František Hučava

Obě tyto stavby jsou potřebné a měly už dávno stát.

Y.K.

Jenže okruh staví stát / ŘSD bez ohledu na to co si Praha kutí uvnitř.

Jiří Kocurek

Což až tak moc nevadí, pokud funguje koordinace na úrovni územního plánování.

Jan Novák

Nejdřív prášky a pak psát na internet..

Není to fanstasmagorie, ale když MČ Suchdol nespolupracuje s „velkou“ Prahou na jejím rozvoji, nevidím důvod, proč by velká Praha měla podporovat rozvoj MČ Suchdol.

Milan

a proč by se měla tzv. velká Praha rozvíjet na úkor MČ Suchdol?

Proč by se někde (v centru) měl zlepšovat provoz a potenciálně (pokud by tam ubylo aut, což reálně však zaplní jiná) hluk a ovzduší na úkor jejich zhoršení jinde – v Suchdole?

Prostě Vel.Praž.Okruh – D0 nelze jako beran protláčet ve zjevně (dle soudů opakovaně rušících potřebné „papíry“) špatných podmínkách/podobě, ale je nutno splnit veškeré zákonné požadavky!

Adamgolias

Aby se jim neucpavala ul jugoslavskych partizanu os auty obyvatel suchdola ?

Nekdo

už před těmi patnácti lety bylo pozdě!

Roman Soudný

Dokud budou Suchdoláci blokovat Pražský okruh, tak nemají nárok ani na koňku.

Kubrt

No, troufám si říct, že přinejmenším stejně jako suchdolákům ta trať poslouží i lidem do Suchdola dojíždějícím (nejen ČZU).

Juraj

Jenže toto je strašně primitivní přístup ke komunální politice. Zejména když si uvědomíme, že Pražský okruh nebude tak všespásné řešení, jak si ažbudeokruhisti slibují.

Každopádně kvalitní dopravní obsluha území (navíc rozvojového území s univerzitním kampusem) by neměla trpět jen proto, že úředníci nedokáží dostatečně přesvědčit místní o vhodnosti zvoleného trasování SOKP.

medical examiner

Ono ani není úplně ideální stavět tramvaje do takových horoucích pekel jako je Suchdol…
Někdo ty tramvaje bude muset řídit…a řidiči „nejsou“…

Panda

To je ale spíš na diskuzi o prodlužování tramvají než o nahrazování menších autobusů tramvajemi, ne?

Jan

Dělníci na stavbách taky „nejsou“ a stejně se staví nové projekty. Podle toho co aktuálně není se nemůže zastavit budoucí vývoj. Stačí tlak na nabírání nových studentů, dobré pracovní podmínky, slušné peníze a lidí bude zase dost.

Adamgolias

I kosmonautů je málo…

Vít Jůza

Tramvaje bývají a mohou být asi třikrát kapacitnější než autobus, tedy těch nedostatkových řidičů bude třeba méně!

medical examiner

Ale DPP taky nabírá…

XYYY

Když nebude v Podbabě a na opačném konci linky postávat 30 minut, ale jen 5 – jako ve Švýcarsku, tak nepotřebujete navíc ani vozidla, ani personál. Zvýší se „produktivita práce“ …

Milan

Představte si, že: 1.) řidič má zákonný nárok/povinnost na tzv. bezpečností přestávku – a u MHD velmi častou a o určité minimální délce! 2.) to platí právě zejména v tzv. západní Evropě! 3.) i v Praze u TRAM (od rána do večera v pracovních dnech) či metra se to technicky řeší, že někde na trase je vystřídán kolegou, a po té pauze se buď vrátí přímo na stejný vůz vracející se v protisměru nebo nebo vystřídá dalšího kolegu na jiném voze stejné linky! 4.) toto řešení snižuje počet tzv. nasazených potřebných vozidel v přepravní špičce a i potřebný prostor na… Číst vice »

kakov

Ten výraz ažbudeokruhovisti se vám povedl 🤣 fakt nechápu, jak mohou být lidí přesvědčeni, že okruh je všespásně samospasitelné řešení…… Asi jsou z malých vesnic…….

K.S.

Já to tedy chápu tak že předpokládají že okruh odsaje nějakou signifikantní část dopravy z vnitřku Prahy více k jejímu okraji a další část do Prahy vůbec nebude zajíždět.

původní Jakub P

Přičemž reálně se opravdu stane to, že část tranzitu dovnitř do města přestane zajíždět, což je super. Pak jsou tu ovšem ty horší části – okruh samotný a uvolnění hlavních ulic zmíněným odstraněním tranzitu nalákají do aut další lidi, kteří dosud jezdili jinak, nebo nejezdili takové dálky, čímž se počet aut ve městě (pokud zároveň s dostavbou okruhu nedojde ke zklidnění řady ulic v centru a posílení infrastruktury pro ostatní, neautomobilovou dopravu v těch místech) dostane na stejný počet aut jako před dostavbou okruhu. A pak přijdou chvíle, kdy se okruh ucpe (nehodou, uzavírkou, atd.) a online navigace pošlou všechna… Číst vice »

kakov

to chápete správně, důležité je to „část“, ale pak je celá řada lidí, kteří žijí v představě, že postavením okruhu se vyřeší všechny dopravní problémy města a díky existenci okruhu již nejsou jiné silnice ve městě potřeba…..

někteří dokonce mluví tak, jakoby tranzit byla jediná silniční doprava ve městě

což je samozřejmě nesmysl, to lze takto chápat u nějaké malé obce, přes kterou vede hlavní silniční tah, ale ne u velké metropole

medical examiner

V principu ano.
Ale jedině v tom případě, že na vjezdech do centra bude stát velká cedule:
Vjezd povolen pouze rezidentům, IZS a zásobování!

Tomáš Záruba

Ty rezidenty si škrtněte. Pak asi ano.

PepaM

Stačí ne-rezidentům a ne-zásobování vjezd do širšího centra výrazně zpoplatnit (rezidentům a zásobování jen nějak symbolicky) + vyhlásit „Blaue Umweltzone“ (viz https://www.blaue-plakette.de/)

Vladimír

Já jsem z Vršovic, to je taková malá vesnička mezi Nuslemi, Stašnicemi a Královskými Vinohrady.
Po dostavbě části vnitřního okruhu, tunelového komplexu Blanka, je tu provoz fakt, jak na té vsi, možná maloměstě.
Možná mi to jen tak připadá, ale v Praze je teď až na výjimky doprava naprosto klidná a až se dokončí oba okruhy, bude ještě klidnější.
To si naše městečko a jeho obyvatelé zaslouží.
Takoví obyvatelé Bangkoku by byt u magistrály brali, jako tiché bydlení u trochu širší ulice.

Milan

provoz aut ve Vršovicích – jejich centru přes Vršovické nám. https://mapy.cz/s/fulereboja nezmenšila samotná výstavba jakéhokoliv úseku kapacitních silnic (zejména západní poloviny tzv. vnitřního/městského okruhu od Barrandovského mostu přes tunely Zlíchovský, Mrázovka, Strahovský a Blanka), ale naopak zejména úprava (omezení až zakázání) organizace průjezdu IAD (individuální automobilové dopravy – jako např.: a) nutnost tzv. zastavit vozidlo za stanicující TRAM (protože jediný jízdní pruh v daném směru vede po jejích kolejích a jízda podél ní vlevo je tzv. obecně zakázaná – pokud ji výjimečně nepovolují značky)¨ b) či vyvedení IAD zcela mimo hlavní ulici s TT (tramvajovou tratí) – https://goo.gl/maps/MUKELcMnFjqKWi3L6 (zákaz vjezdu… Číst vice »

medical examiner

Jojo…tak se to musí dělat…
Stávky Úřadů práce kvůli platům…zrušení 318 poboček…zemědělci mají problém s dotacemi – nedostanou nic…

XYYY

Jenže „koňku“ organizuje ROPID ….

Roman Soudný

A kdopak je asi jeho zřizovatelem?

Diesel

Tak zrovna Suchdol který svým přístupem terorizuje desítky tisíc řidičů denně mohl být až ten poslední. Knaplnění cílů ekologie necháme tranzit zajíždět od Prahy až do Kralup aby se dostal přes vodu.

David

Proč se tady kde kdo zajímá hlavně o řidiče. Terorizuje tím čtvrtku Prahy, ale hlavně obyvatel bydlících u silnic (Patočkova, Bělohorská, V Holešovičkách), ne řidičů.

Diesel

Asi pro to , že je to nejpočetnější skupina co se pohybu jako takového týká. A asi pro to že jsou ,,dojnou krávou,,pro stát jak teď při snížení daně z paliv pan Stanjura tak srdceryvné pláče.

Y.K.

V Praze to není nejpočestnější skupina, +-25 % má.

Diesel

Nikdo se tu nebaví jen o Praze. Čtěte. Bavíme se především o tom tranzitu kdy by půlka těch aut ani do Prahy nezajela.

Y.K.

A jak se jich týká tramvaj ze Suchdola přes Sedlec, Podbabu atp, pro cesty po Praze? To spolu prostě nijak nesouvisí.

Karel

Však tramvaj z Povahy bude napojena na síť a záleží na úřadu, kam pojede dál. Klidně může jezdit přes Václavák.

Jiří Kocurek

Ale i zapřisáhlý odpůrce automobilismu by měl připustit, že pro zásobování Prahy je silniční doprava nenahraditelná.
Nákladní Metro/tramvaj do Motolské nemocnice je utopie. A ikdyby, tak to obilí, rýži… vezli z pole něčím nekolejovým.

původní Jakub P

Nenahraditelných je z ní odhadem 10 %. I kdyby to bylo 20 %, bylo by to množství, které město v pohodě snese. Průšvih je ten zbytek, tedy ta snadno nahraditelná, která je v autech jen kvůli desítkám let, kdy byla auta v infrastruktuře a v pravidlech nesmyslně preferována na úkor všeho ostatního, pro město řádově efektivnějšího… On stačil i myslím „jen“ 20% úbytek IAD v Praze během covidových lockdownů, aby město najednou bylo v pohodě průjezdné a o hodně příjemnější. Téměř k nepoznání. Kdyby se podařilo dostat z aut do efektivnějších dopravních prostředků jen půlku těch, kdo dnes jezdí po… Číst vice »

K.S.

Já už vidím jak PPLka vozí věci tramvají, jak do každého Tesca vede potrubní pošta s mlékem a párky, pošta a odpadky fiakrem a trdelníky pro Janka Rubeše helikoptérou.

Všiml jste si vůbec že píše o zásobování?

původní Jakub P

Jo, všiml. To je těch 10, maximálně dvacet procent automobilové dopravy v Praze. Zbytek jsou „jednoválce“ tedy auta zabírající víc jak 10 metrů čtverečních (za jízdy ještě o poznání víc) pro dopravu jednoho zadku, jednoho notebooku a složky s průměrně 7,3 papírama formátu A4. A nepřekvapivě považuju za snazší dostat z aut tu většinu, která v nich vozí prakticky jen své ctěné pozadí a ne tu výraznou menšinu, která dělá zásobování. (Ne, že by i to zásobování nešlo občas vyřešit bez aut, taky tam některé úkoly můžou efektivněji než auta zastat třeba nákladní kola, i nákladní tramvaje mohou mít své… Číst vice »

K.S.

A vy máte soupis odkud kam kdo a za jakým účelem tím autem jede, vy víte jaký je jeho celodenní itinerář abyste mohl rozhodnout, na což Vám ale absolutně nic nedává kompetenci, jestli je jeho cesta zbytečná nebo ne? Asi těžko. Dále, už jsem Vám to myslím říkal, je pro lidi důležitá zejména časová doména, to je totiž ta jediná se kterou nepohneme. Aby přešli z aut do MHD, nebo jiného typu veřejné dopravy, musel by tento být časově a pohodlností minimálně na velmi podobné úrovni jako pokud jedou autem. Zkuste si takový systém navrhnout. Myslím že to nedáte. Musel… Číst vice »

původní Jakub P

Začnu od konce. Nákladní kola a nákladní tramvaje jsem zmínil jen jako perličku, nemusíme je vůbec počítat (byť samozřejmě existujou i podniky, které toho od některého dodavatele berou tak málo (na objem i váhu), že to kolo uveze naprosto v pohodě. Naopak tramvaje by mohly zásobovat logistická minicentra, z nichž se pak do cíle bude rozvážet na kolech). Ale je to fakt nepovinná perlička. Když bude, dobře, když ne, dá se bez toho. Souhlasím, že aby lidi jezdili VHD, musí to pro ně být výhodné. Zejména časově. To popisuje Downs-Thompson paradox, který říká, že počet aut ve městě se ustálí… Číst vice »

Milan

nákladní tramvaje na přepravu odpadu přes celou prahu by ušetřily potřebu řidičů popelářských vozidel = mohli by dělat tramvajáky! Ale pokud by tito byli placeni odpovídajícím způsobem za odpovědnost, tak není o ně nouze. Proč má strojvedoucí metra neřešící okolní provoz cca o 1/3 vyšší mzdu než tramvaják stejného zaměstnavatele/DPP? Jinak metro se bude postupně automatizovat – počínaje linkou C a započatou výstavbou D = vozy tam nebudou řídit běžně strojvedoucí, kteří ovšem (pro zdravotní požadavky a potřebné znalosti) nahradí dozorčí ve stanicích, z nichž budou mít docházkovou vzdálenost k případně porouchaným automatickým jednotkám, které budou moci nouzově odřídit do… Číst vice »

Milan

ano, souhlasím – proč by např, každý popelářský vůz měl jezdit vykládat z celé Prahy až do spalovny/ZEVO v Malešicích? Zejména z té západní poloviny města by šlo na několika místech/překladištích vyklopit odpad do kontejnerů, které by v noci několik naráz mohly skrz Prahu převézt nákladní tramvaje i o větší délce než jsou běžně provozovány osobní a ve výsledku by to ušetřilo i řidiče a popelářské vozy – čas by trávili jen sběrem z nádob/popelnic, a nikoliv prodíráním se/přejezdem skrz celou Prahu! a 1km jednokolejné TT – https://mapy.cz/s/lokogarofu s dvěma odstavnými šturci (do jednoho přijede TRAM na vykládku, z druhého… Číst vice »

Y.K.

Dnes mi od rána 7 h pod okny stojí a troubí kolona. Schválně se vykláním, kolikže tam stojí dodávek a pickupů, kterých by zřejmě měla být plná. No, teď fakt žádná, občas něco (tak jeden z 20?), zásobování opravdu není TEN problém.

Zásobování tím trpí, není to ten problém.

Y.K.

Část autodopravy je pro Prahu nenahraditelná, ale tu bolestnou část provozu tvoří jednoválce a ne zásobování nebo nezbytné a příležitostné jízdy třeba s dálkovým cílem. Ostatně nikdo nechce rušit automobilovou dopravu. Zkrotit a částečně zredukovat by ale nutně potřebovala, už i právě kvůli těm co jezdit opravdu musí a zásobují. Současný stav není dobrý pro nic. Auta blokují auta, blokují MHD, zaplňují i místa kde nemají co dělat, jsou nehorším znečišťovatelem ve městě, též zdrojem hluku. Prostě utržená z řetězu.

Petes

Pozor❗Po Praze jezdila už i tramvaj pohřební 😀

kakov

Protože řidič je že své podstaty samolibí egoistický člověk a nevidí nic jiného než sebe. Každá závislost produkuje radikální názory

původní Jakub P

Tohle je kravina. Část těch lidí opravdu auto na danou cestu potřebuje. Je to menšina, ale reálně existují. A ne vždycky to poznáte na pohled (auto třeba vypadá prázdný, protože to, co potřebují někam dopravit je to auto samotný. Třeba teprve jedou nakládat / zrovna vyložili. Navíc těžko vyčítat lidem, že volej prostředek, kterej je pro ně pro danou cestu nejrychlejší a nejpohodlnější. Průšvih je jinde. Průšvih není v tom, když lidi vybíraj prostředek, kterým pojedou danou cestu. To je dávno pozdě (byť můžeme být rádi za každýho, kdo o tom uvažuje a vybere ten pro město efektivnější prostředek, i… Číst vice »

medical examiner

Jojo…naopak – 20 na Divokou Šárku, ale 26 jenom na Červený Vrch…a víc ani metr…

Milan

obě TRAM linky minimálně do obratiště Sídliště Dědina, a P+R západně od něj, čímž ani zbytečný metr do nitra Prahy autem přijíždějícím do Prahy od západu Evropskou ul.!

medical examiner

Dobrá, ale pod podmínkou, že od Vítězného náměstí na Dědinu bude víc než 50 km/h.

Radek Janata

To je zajímavé.

Myslel jsem, že tramvaj do Suchdola se nepřipravuje právě proto, aby se vytvořil tlak na Suchdol, který blokuje stavbu okruhu.

Frantisek

Jako „dostanete tramvaj, ale musíte k tomu chtít dálnici“? Zajímavé je, že od Petrovic na jihu byl okruh nelogicky odsunut z Prahu (a okolo Petrovic se tvoří kolony na stávající dvoupruhové silnici), a tam nikdo na nikoho netlačil. Dokonce ani prodloužení C na svůj okraj se nedočkali.

Roman Soudný

Ať to klidně připravují, ale realizaci podmínit odblokováním PO. Do té doby nechat projekt v šuplíku.

Y.K.

Svoje služby jste také vyměňoval za dálnici za okny? Já jen jestli to platí pro každého nebo jen smolaře.

Roman Soudný

Ještě jednou prosím, srozumitelně a s nějakým kontextem. Ten váš shluk slov sice vypadá jako věty, ale smysl moc nedává.

Tomáš

Pražský okruh má vést kolem Suchdola zakopaný v asi 2km dlouhém tunelu. Tomuhle říkáte „dálnice za okny“? Poradím vám, bežte si o tom popovídat s lidmi, co bydlí v Holešovičkách…

Y.K.

No já bydlím u hlavního tahu a zrovna mu tu troubí pod okny asi 10x za minutu, protože zácpa. Takže tak nějak mám slušnou představu a nemusím se chodit ptát. A ano část bude mít dálnici (a křižovatku) za rohem, nepovede to kolem Suchdola, ale středem Suchdola ve spáře v zástavbě, tam naštěstí zahloubené v tunelu. Depresivní je na tom zejména arogance státní byrokracie, která trvá na svém řešení a nehodlá ustupovat v ničem, hledat řešení k dohodě, i když dokonce vznikly návrhy levnější a mimo Suchdol (řešila ČVUT). Že Soudy vyhovují stížnostem ve kterých je jmenováno nedodržování některých směrnic… Číst vice »

Sch

V zařezu to plánovali komunisti, už dlouho je tam projektování tunel. Stavební uzávěra je tam pro možnost budovat tunel z povrchu, ale i tato možnost už myslím padla, takže půjde čistě o ovlivnění případné zástavby při ražbě. A o tom tunelu v Suchdol nebude nikdo ani vědět, až bude stát.

Y.K.

Podle mě nejde o tu střední tunelovou část, která kromě stavby fakt nebude problém. Problém je tuším křižovatka u řeky u mostu, vlastně v zástavbě a prosmýknutí mezi Horoměřicemi a západní částí Suchdola, kdo to je na povrchu a dost blízko obydlí.

mikiqex

Překvapuje mě, že s tím kopcem na Suchdol nebudou mít tramvaje problém – autobusy se tam docela trápí.

Zdeněk

bude tam zubačka 😀

Frantisek

Když zvládnou stoupání z Vršovic, Nuslí nebo Hlubočep…

XXXD

Proč by měly mít tramvaje problém? Naopak by to měly zvládnout lépe než naftové autobusy (zvlášť ty novější – 15T).

Kubrt

V tom největším stoupání (stávající silnice 7 %) je trasa tramvaje rozvinutá přes tu novou zástavbu, tak se to stoupání rozloží – na 3-4 %????

Pacicka

Kdy se trápí, 2 dny v roce, kdy je ledovka?

Dom

A nebude to suchdolákům vadit? Ostatně jako všechno? 🙂

Frantisek

Někde – a je to očividně častější případ – vadí vlaky a tramvaje, namísto nichž požadují silnice a dálnice. Tady je to třeba právě naopak. Pokud ano, Přírodě dík.

Kubrt

Takováto ušlechtilá motivace na Suchdole není, spíš je to pokrytectví a NIMBY – suchdolští taky auta mají a používají, je to poměrně dost „wealthy“ čtvrť.

Jon

V Suchdole to není NIMBY. Každý, kdo se tím hlouběji zabývá, přijde na to, že transit opravdu nemá smysl vést přes město. V dotčených částech žijí nebo studují desítky tisíc lidí a alternativa existuje, jen na ní asi nemají politici nakoupené pozemky. Kdyby Bémův magistrát tak dlouho netlačil tuhle nesmyslnou variantu, tak už se po okruhu mohlo jezdit.

Sch

Nevede přes město, ale tunelem.

Milan

Vede sice tunelem, ale pod městem – zástavbou jeho okrajové části, ale i ten tunel potřebuje nějaké větrání! Ovšem co vím, tak hlavní problém pro Suchdol je povrchová křižovatka u jednoho jeho konce + logicky její napojení směrem do/od města! Na jihovýchodě Prahy: 1.) nebyl problém na přelomu tisíciletí rozhodnout o oddálení VPO/D0 (dříve označené R1) až za Jesenici a (potažmo projektovaná východní část) východně od Úhřiněvsi, a na severozápadě to problém je, tak to mi je záhadou – v tom jsou něčí nekalé úmysly to takto prosadit! 2.) sice se postavil exit D0 mezi pražskou Písnicí a Dolními Břežany,… Číst vice »

V. K.

Samozřejmě že jim bude vadit. To jenom tady si všichni myslí, jak po ní touží a jak by je to teda vytrestalo za okruh.

medical examiner

Když jim všechno vadí, tak příště nic nedostanou…

Stony

Samozrejme ze to dost mistnim vadit bude 🙂 Suchdolakum vadi vsechno, ja sem mezi nima cerna ovce. Sem pro tramvaj, okruh i runway 🙂

Petr

Bohužel tramvaj suchdolakum opravdu vadit bude. Navykli si na busy 107 a 147 jezdící v komfortním intervalu skrz celou čtvrť. Tramvaj bude mít horší intervaly a bude jezdit jen po Kamýcké.

Zdeněk

Praha chystá…… jo ono je zase před volbama 😀

314d

ehm: „Zpracování urbanistické studie zadal magistrát před dvěma lety“

Frantík

A všechno to bylo v dokumentu z roku 2018…

medical examiner

A právě proto z toho nebude nic…

Venca

To by nejdříve musel někdo vykopat z úřadu na Suchdole předsedu s.Hejla aby se mohl stavět okruh a co se týče tramvaje tak podle mého názoru je to blbost.
Suchdolak

medical examiner

No to dle mého názoru právě taky…

Jan

Dle vašeho názoru by se dnes nestavělo několik nových tratí (Libuš, Dědina, trolejbus Čakovice), ani by se nejezdilo do Holyně. Ještě že se tím vedení Prahy neřídí.

medical examiner

To nestavělo a nejezdilo…to je rozhodnopádně pravda 😀 😀 😀