Praha chce zachovat železniční most na Výtoni a doplnit mu třetí kolej
Železniční most pod Vyšehradem. Pramen: Správa železnic
Zastupitelé chtějí další seminář o budoucnosti mostu.
Zastupitelé chtějí další seminář o budoucnosti mostu.
A co udelat usporne resen, pri kterem se vlk nazere a koza zustane cela? Stavajici most je ve spatnem stavu a pokud mesto stalo 30 milionu jen za nater lavky (to jako fakt), tak obnova bude extremne draha. Navic je potreba treti kolej. Navrh noveho mostu je v mnoha ohledech desny, snaha nacpat tam vsechno mozne z nej dela takovy druhy barandak v historickem centru. Navic jen za projekt to bude slusna palka, takova stvanicka lavka vysla jen na projektu tak na 30 mil., tady to bude drazsi, protoze architekti chteji za napady zaplatit. Navrhuji tedy postavit novy most, ktery… Číst vice »
… ktery bude sirrsi o treti kolej… staci inzenyri, kteri most vyprojektuji podle dnesnich norem, ale vzhled dan.
Navrhujete blbost, jednak z konstrukčního hlediska, přidáním třetí koleje se mění poměry v konstrukčních výškách a druhák z provozně údržbovýho hlediska tam nutíte dělat znova nepřístupné kouty pro usazování nepořádku.
Kouty budou u vsech typu konstrukce, pokud tam tedy nebude monoliticky hladky kvadr… Rekonstrukce stavajiciho mostu by tech koutu zachovala jeste vic, pokud by se do budoucna opet nezanedbala udrzba, tak by to vadit nemelo, po svete je spousta prihradovych mostu, ktere se udrzuji a stale funguji. Dnesni prihradove konstrukce mohou vydrzet mnohem dele diky materialum i konstrukcnim detailum. Most by byl novy, pritom by se zachovalo panorama,. I pri nutnosti zmeny pomeru by ze brehu skoro nikdo skoro nepoznal, ze je ten most jiny. Teda ve srovnani s tim nove navrhovanym dalnicnim mostem.
Já to rekonstruovat nechci a zároveň si myslím, že snaha o nějaké napodobeniny a repliky je kontraproduktivní.
Přidáním jedné koleje potřebujete následně tlustější mostovku (zvedne to i niveletu) a zároveň širší mostovka potřebuje v rozích větší vyztužení. Kvůli snížení hluku by měla být i vana na štěrkové lože. Oblouk by byl zachován.
Jaký dálniční most? To je právě důsledek těch třech kolejí, minimalizace příček. A protože tam nechtějí horní výztuhy, tak jsou oblouky kvůli stabilitě tlusté.
Dalnicni je jen prirovnani, ze tak svou hmotou vizualne pusobi. Ve skutecnosti je ten navrzeny most jeste sirsi nez dalnicni most.
To dělají boční lávky, železnici stačí cca 17 m.
Jeste doplnim, ze za mne je nejvetsi problem nove navrzeneho mostu jeho sirka a s tim souvisejici pohled shora. Stavajici most ma i s lavkami cca 10-12 metru. Nove navrzeny ma na sirku 30-31 metru. Proto i kdyz nejsem zastancem rekonstrukce stavajiciho mostu (uz se prilis zanedbala udrzba), tak ani nesouhlasim s tim novym. V soutezi melo byt i nejake omezeni sirky, aby ten most byl subtilnejsi.
Jenže to dělají ty široký lávky pro pěší a cyklo. železnice samotná potřebuje cca 17 m.
Shora se bude dívat max nějakej operátor dronu.
Žádný problém most do šrotu a postavit nový.
takže takové oživování mrtvoly dokola, než postavit nový most
Ne, zakázat průjezd pod mostem. Určitě to jsou vibrace od motorů, které ten most ničí! A lodě taky! A pro jistotu i vodovod.
Zastupitelé chtějí další seminář o budoucnosti mostu.
Nikoliv. Chtějí aby to spadlo, což je nevyhnutelný důsledek jakéhokoliv oddalování nové konstrukce.
Proboha, co na tom kusu železa pořád vidí!? Kdyby to bylo něco unikátního, tak neřeknu, ale takových mostů bylo a je! A že by byl tak nepřekonatelně krásný? Myslím, že jsou v Praze hezčí a historicky cennější mosty. Most má sloužit dopravě, ne jako filmová kulisa. A nesouhlasím ani s jeho tříkolejnou náhradou. Tato země se z důvodů pro mne nepochopitelných zhlédla v tříkolejných tratích. Pokud je něco světový unikát, pak je to toto! Lichý počet kolejí asi ještě nikde nikoho nenapadl! Takže pokud nový most, tak ne tříkolejný, ale čtyřkolejný! Nebo se zase za velké peníze postaví něco, co… Číst vice »
A kudy na něj tu čtvrtou kolej dostanete?
Je najaka studie kolik baráků by muselo pryč kvuli 4. koleji?
Na Výtoni žádný, tam by šla další kolej přinejmenším od žst. Vyšehrad, a na Smíchově možná, ale pokud se má něco stavět,tak to holt někdy jinak nejde. Silnicím také ustupují domy. Smíchovská strana se beztak musí kompletně změnit.
Tak dlouho se o tom budou dohadovat až ten most nějakýmu rybáři nebo kajakáři spadne na hlavu..
To nevymyslíš. Proběhlo odborné kolokvium, které vyslovilo jasný závěr a oni zase chtějí seminář. A co budou chtít až proběhne seminář?
Pódiovou diskusi, panelovou diskusi, hapening, atd, atd.
konferenci, ,potom grémium a nakonec gerusii
Už tu někdo před časem navrhoval namalovat pod most pentagram a zaříznout černého kohouta
https://www.petice.com/petice_za_nahrazeni_elezniniho_mostu_pod_vyehradem
Bohužel jen 117 podpisů …
Plus 3190 .. furt nic moc
https://www.petice.com/petice_za_modernizaci_zeleznicniho_mostu_na_prazske_vytoni
Nemá niekto pár valčekov plastickej trhaviny, že by sa tomu rozhodovaniu „trochu“ pomohlo a naviac by do Vltavy mohol spadnúť prázdny o tretej ráno a nie v špičke s ľuďmi? Pýtam sa len pre kamaráta…
Nemá někdo červený terč? Že bychom ho tam 1. dubna vrazili?
Myslím, že problém je hlavně v podobě toho nového mostu. Kdyby se jednalo o nenýtovanou „repliku“ vizuálně se blížící originálu, taková vlna kritiky ba nebyla. Když to šlo v přes Labe v Děčíně, Ohři u Loun, nebo Mži u Pňovan, proč se to nedá takto provést v Praze?
Pražským radním se líbila kavárna, která byla součástí bílého mostu, proto vybrali ten bílej most. Následně ale chtějí stávající most rekonstruovat.
Myslím, že hlavním důvodem, proč nejde jen udělat nenýtovaanou repliku je doplnění třetí koleje, která zcela mění zatížení mostní konstrukce jak vlastní vahou tak i hmotností třech zároveň projíždějících vlaků.
Ono tam toho moc jiného nevymyslíte (máte danou niveletu tratě, rozpětí, prostor pod mostem, podpěry a pilíře – když je nechcete předělávat zásadně), ale i tak byla snaha tam dát moderní konstrukci s co nejmenším počtem nepřístupných koutů. Viz tady článek a fotky: https://www.idnes.cz/bydleni/stavba/rekonstrukce-zeleznicniho-mostu-pnovany-bezdruzice-hracholusky.A230322_131147_stavba_rez/foto/nahledy
A protože se chtějí tři koleje, tak musíte upravit i jiné parametry, proto v návrhu vyšlo co vyšlo.
Protože pro tři koleje to buď bude mít zcela jiné proporce, nebo tam budou v průhledu konstrukce čtyři a tim to zatlučou .. v soutěži si nikdo netroufl „repliku“ jen se dvěma nosnýmy oblouky ani představit, zřejmě to vyžaduje jinou technologii, jaká byla využita u vítězného návrhu.
Jezdí páni radní do práce ve feliciích a favoritech? Věčně je slepují, aby vydržely každodenní jízdu? Proč Praha chce nové tramvaje? Vždyť můžou skvěle jezdit T3 dalších 150 let. Ne, mohla by jezdit koňka, aby to bylo autentické.
Rovněž bych z magistrátu odstranit klimatizaci, kávovary, odpojil toalety a každýmu dal do kanclu nočník nebo lopatu.
No, ona Praha chce pořídit bohužel také 100 wan, takže s těmi feliciemi a moderními tramvajemi bych byl opatrný…
To doufám jenom předělávají stávající T3…
Určitě mají tlačítkovou Nokii/Motorolu. 😀
Zánik civilizace v přímém přenosu :-)…červené terče budou, jenom to nechce nikdo říci nahlas.
Naopak. Civilizace se vyznačuje i schopností a zájmem udržovat určité kulturní dědictví. Ovšem, obecný úpadek železnic v minulých desetiletích by si za rámeček dávat neměla. Ostatně právě ten je hlavním důvodem současného stavu – na kolejích jen něco kolem 17 % přeprav a jen slabý zájem je zlepšovat.
Vám přijde, že za posledních několik desetiletí se pro železnici udělalo málo a označujete to za úpadek? Mně teda přijde, že se toho předělalo celkem dost. Zdvojkolejnění, zvyšování rychlostí apod. Spousta dalších projektů je v různých fázích přípravy. Abych zůstal tématicky u pražských mostů, tak třeba náročná rekonstrukce Negrelliho viaduktu.
To jejFrantišek. Podle něj na západě zlikvidovali železnice jerzdí se tam jenom autem. Blbé je že těm bludům věří.
Já vím, diskuze si tu pročítám často a toto je známé jméno. Asi jako Axel nebo jak se jmenuje.
A tady ten úpadek podporují památkáři a připojila se i Praha. Normálně by se totiž most (ocelová konstrukce) vyměnil za nový a fungovalo by se dál. Takhle se s tím u ocelových mostů počítá.
Předpokládám, že radní sedí na židlích, které po opotřebení na hranici rozpadu nenahradí novou, ale nechají ji sešroubovat, sklížit a přečalounit, aby mohla sloužit dále. Ale možná se pletu…
Otázkou je, kde vnímáte tu hranici rozpadu. Doma stále používáme padesátileté židle, které s drobnými opravami v pohodě slouží. Nač mrhat zdroji…
Hranice rozpadu je u každého materiálu jiná. U dřeva, pokud nepřekročíte mez pružnosti, tak má životnost dlouhou (viz například staré krovy), když bude v suchu a nenapadnou ho škůdci a hniloba. Ocel se prostě unaví (most je neustále zatěžován a odlehčován), obzvlášť staré konstrukční typy.
Tak vám přeju, aby ještě dalších 70 let vydržely, ať nemusíte sedět na zemi.
Hra na čas, aby to fakt stihlo skončit pádem či červeným terčem.
Přitom řešení je jasné, a ještě bych do projektu dal tajný dovětek, aby most byl sice 3 kolejný s lávkami, ale připravený tajně i na variantu 4 kolejnou na úkor pěších, protože až za 10 – 20 let nebude na kraviny, tak se zjistí, že nové spojení 2 tunelem fakt nikdo v zadlužené zemi nezafinancuje, a zvolí se jednodušší a jinde běžné řešení – zbourat pár baráků a postavit další 2 koleje, vesměs tedy už jen jednu čtvrtou navíc.
A kudy tu 4. kolej chcete na tom Vyšehradě vést?
Jistě, necháme to lidi obcházet. Kapacitu nebudeme zvyšovat inteligentním řízením, nýbrž prorážením dalších průtahů. Ne, na kraviny opravdu nebude. Možná budeme rádi za dostatečně kapacitní vlaky po půlhodině, které se tam v pohodě vejdou. Také už by nemuseli v té době všichni denně dojíždět.
to je taky fakt ale myslel js to tak, ze za 20 let v dobe upadkove uz bourani v jamrtalu nebude tabu, protoze populace tou dobou bude mensi, a nemovitosti nebudou takovy terno za totalni prachy jako dnes, tedy spis vcera. A na Vysehrade se prostor vytvari sam, hloda tam stejny proces, co na tom moste…
Kdysi u nás zbourali starou, dřevěnou pastoušku. Kdybych tehdy věděl cosi o těch správných „hodnotách“, mohl jsem ji zachránit, i když byla naskrze prožraná červotočem a sama se chystala poroučet se k zemi. Ocelový most na Výtoni je také prožraný – korozí. Jenže zde hrozí, že nespadne sám, ale s vlakem, v něž jezdí lidé. Zatím se bohužel jeví to, že hlavy pomazané (mimo SŽ) zajímá více to neopravitelné, korozí prožrané železo, než bezpečnost lidí jedoucích v těch vlacích. A to je na celé této věci to nejsmutnější.
A zbytečné peníze na nesmysly dojdou dříve, než za 10 let, to uvidíte brzy …
Rekonštrukcia trosky je drahšia ako novostavba a s kratšou životnosťou – nový most 100 rokov, rekonštruovaný asi 30.
Až půjde o život, vlaky tam snad nepustí. Leda by se do toho zamíchalo politikaření.
původni most se nahradil novým, protože nestačil. Teď nestačí a místo nahrady z alepší a funkční, se bude jen přidávat 3. kolej. Proč tehdy šlo nahrazovat mosty za novéí a lepší a dneska to pod rouškou pamatkové ochrany nejde?
Jednokolejný se nahradil dvoukolejným, protože nestačila kapacita. Teď opět nestačí kapacita, tak je navrženo přidat subtilní konstrukci pro třetí kolej. Co je na tom špatně? Tehdy také zmizela velká část historické Prahy, to bylo též dobře?
Špatně je na tom to, že místo toho dvoukolejnýho se přitom bude muset vyrobit jeho replika. A jako celek s tou konstrukcí pro třetí kolej, přidanými kulatými pilíři vedle původních, atd. to bude o dost ošklivější a méně praktický, než jeden novej tříkolejnej most na starých pilířích.
Co je na to špatně? Kde jen začít? Bude to prostorově náročnější, řešení přiléhajících traťových úseků a zastávky na Výtoni bude horší, pěší a cyklistické trasy budou horší. Za to bude dražší, vyžádá si to delší výluku, bude to mít kratší životnost a dražší údržbu.
Jako bonus to bude vypadat blbě a stejně de facto nebude ten původní most.
Stačí Vám to takto?
Podle návrhu té subtilní konstrukce to vypadá, že budou vzpěrné výstuhy zasahovat do prostoru pod mostem, což omezuje plavební prostor a závoveń prostor pro velkou vodu. Když tam udělají „velblouda“ nahoru, tak to subtilní nebude.
Pro SŽ z toho vyplývá jedné.Co nejvíce urychlit zkapacitnění objízdné trasy, protože tady to bohužel bude nekonečné dohadování.
Aspoň k něčemu to bude po letech oddalování dobré. Ta kolej na nákladním průtahu by se byla hodila už léta, jenže jsme raději budovali silnice.
Zajímalo by mě, kdo ze zastánců rekonstrukce mostu jezdí veteránem v rámci zachování technické památky.
ti nejezdí ani na tomhle mostě, maximálně se po něm projdou, ale spíš ani to ne. Jen pozorují z břehu a tak to pro ně má zůstat.
Se divím, že ještě nepožadují parní provoz, aby to bylo opravdu autentické.
To přijde. Západní expresy budou na Smíchově přepřahat. 🙂
Pardon, ale v roce 1901 automobily téměř žádné nebyly. Možná tak jeden na 100000 obyvatel. Zato byly mnohem častější povozy, bryčky, žebřiňáky…
Jestlipak doma vaří na sporáku topeném uhlím?
Dokonce i exprimator hrib interpretuje zavery rady mesta velmi seriozne: https://twitter.com/jirigrund/status/1638985838435487768?s=46&t=bUld6mUa47X7Wl48jFYnqQ
To je velký omyl. Jen přístavba dalšího jednokolejného rámusáku hned vedle, nesouměrného a ničícího průhled mosty na obě strany, na Hrad i na Vyšehrad. Dobře to řekl v diskusi ředitel NKP Vyšehrad, a ten snad památkám rozumí, nebo taky ne?
Kde jste vzal informaci, že přístavba má být „rámusák“ a musí nutně rušit průhled? Vždyť nemusí jít o kopii vedlejšího mostu.
Když vedle stávajícího bude další most, tak to bude pohledově vypadat blbě, zvlášť kdyby nebyl stejného typu.
My mame malinko jinou interpretaci usneseni: https://twitter.com/vyton21/status/1638983090566582291?s=46&t=bUld6mUa47X7Wl48jFYnqQ
Delsi varianta zde: https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid034Mx77RBhzgvwWwGeAeU2RzWeYBh9rhPfZPrZHbfG8vZPQPfDkzEswbVZnwRcrnRXl&id=100089984898698
Jediné rozumné řešení je nový tříkolejný most na původních pilířích, který vyhrál v soutěži. Ostatní je plýtvání penězi daňových poplatníků a také ČASEM, který mostu chybí.
Tak to vypadá, že se možná dočkáme i řetězopoutačů k mostu přimčených 😄
Určitě, a řešit to bude nakonec i prezident.
A přitom je to celé jen a jen o tom, že jsou zastánci na dnešní most „zvyklí“. Celý jejich život tam je a nemůže to přeci být jinak. Historický vývoj mluví sám za sebe: Prapůvodní most ( ten hranatý 😉 ) kapacitně nestačil a byl nahrazen. To samé teď čeká most současný. A říkejte si, co chcete, ale kombinace starého mostu a „přílepku“ s třetí kolejí je hnus.
Říká Vám něco pojem Pražská památková rezervace? Asi ne. V době, kdy byl most nahrazen, procházelo město bouřlivou přestavbou. Stejně dobře byste se mohl zastávat přestavby vyšehradského nádraží či celých dalších částí města. Kombinace starého mostu s přístavbou může i nemusí být hnus, záleží na provedení. Zatím byla prezentována snad jediná taková varianta, opravdu zbytečně robustní.
Tak jistě, statik si to zatížení vymyslel, mohl ten most navrhnout tak, aby unesl sám sebe, ale bez vlaku. A nebo použít ocel s 10x vyšší pevností, žejo, ocel s mezí kluzu 2500 MPa přece musí existovat, jinak je to útok na železnici.
Vibranium, třeba?
Praha chce zachovat železniční most na Výtoni a doplnit mu třetí kolej.
Možná zastupitelé, ale celá Praha určitě ne.
Já jsem taky Praha a ten starý rámusák nechci.
Podepisuji!
Skutečně památka na úrovni stožáru vvn. I to je čistě účelová konstrukce bez jakýchkoli architektonických a uměleckých ztvárnění. Jsem zvědav, kdy se ta banda památkových škůdců vrhne na českou přenosovou soustavu.
Most na Výtoni nemá ani jméno! Jeho krása je velmi diskutabilní, ale část veřejnosti, bohužel i velmi vzdělané, je připravena chránit cokoli starého čistě pro nedostatek rozhledu, odvahy a pro vlastní citové sobectví.
Tohle fakt není žádná Eifelovka.
U Uherského Brodu jedno takové archaické vedení je, radši nenapíšu přesně kde, aby si tam památkáři neudělali výlet.
No zklamu Vas, ale estetika se u vedeni vn resi, je k tomu mozne najit plno odkazu. A staci si zadat na instagramu spravny hashtag a uvidite ze to je docela sledovane tema, prekvapive.
Tak ona se asi nějak řešila i u tohodle mostu, jen je podřízena funkci.
jinak mě loni v Itálii překvapilo, že občas měli VN na „tlusté trubce“ místo příhradky
Buď to spadne samo nebo:
https://www.lidovky.cz/svet/cesti-zlodeji-ukradli-desetitunovy-most-a-zaujali-cely-svet.A120502_102446_ln_zahranici_mtr
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-v-rusku-ukradli-56tunovy-zeleznicni-most-40285691
Rozhodně je lepší, aby most ukradli, než aby se zřítil pod vlakem a zahynuli cestující nebo chodci na mostě.
Raději dříve ukrást, než se zřítí pod vlakem s cestujícími. Ale vlastně času i peněz je spousta …
Doufejme, že nakonec zvítězí zdravý rozum a racionální realita.
O budoucnosti mostu rozhodli už předtím jiní. Jmenují se životnost nýtované konstrukce, únavové trhliny a lomy.
Což o to, i to se dá vyměnit… Ale bylo by to na dlouho a s nekonečnými výlukami, protože by to bylo příčník po příčníku, nosník po nosníku. Taková nimračka by taky asi stála balík.
Na dlouho bude jakákoli přestavba. Varianta zachování mostu a přistavění nerušící konstrukce pro třetí kolej naopak umožňuje zachování alespoň jednokolejného provozu po celou dobu rekonstrukce.
Přístavba nerušící konstrukce není možná, musela by být stejně široká jako starý most – dvojče. Jinak nová hmota naruší průhled na Hrad i Vyšehrad, vysvětlil ředitel NKP Vyšehrad ing.arch. Petr Kučera.
Já bych za tím neviděl nic jiného, než soutěž mezi Brnem a Prahou o to, kdo víc roz**** železniční uzel. Zatím vede Brno díky tak sveřepému trvání na odsunu hlavního nádraží, až se jim to původní málem rozpadlo. Ale v Praze možná díky pádu mostu na jedné z nejdůležitějších tratí Brno trumfnou.
Jenom se mrhá časem místo aby se už makalo na novém mostě a hlavně vše udělalo aby se postavil vedle avýluka byla maximálně pár týdnů ne posunutí místo stávajícího!
Zatímco dosud se promrhalo už skoro 20 let, kdy mohlo být hledáno schůdné řešení se zachováním mostu a tento průběžně udržován. Most pro třetí kolej už přitom mohl dávno stát vedle.
Zachování současné ocelové konstrukce je prostě blbost a normální mostní konstruktér by to měl považovat za urážku a plýtvání prostředky.
Potřetí: Jakou průběžnou údržbou se odstraňují únavové trhliny?
… jo je možné to rozebrat a méně poškozené prvky vyžíhat. Po 10-15 letech opakovat. Ale hádám, že památkáři budou až obsesivně posedlí narovnáním starých nýtů, převrtáním a vyvložkováním deformovaných děr, takže příších 50 let bude na tom mostě neustále nějaká výluka kvůli výměně znovupoužitých nýtů, protože si nějaký absolvent VŠŽ usmyslel, že se znova použít dají, a s vytrvalostí psychopata to požadoval.
Kdyby někoho zajímalo, jak most aktuálně koroduje, tak tady jsou fotky. Nevím jak by se toto dalo zachránit.
https://jirkajiri.rajce.idnes.cz/Zeleznicni_most_2023_03_22/
ZBOURAT !
Nic proti památkám, ale ten most se rozpadne na prach…
ČR, výkvět nekompetence.
ten byl výbornej v debatě ve vile „já tu sice bydlím, ale budu nestranný“ „zdravím zástupce staré smíchovské rodiny“.
Pozor, ale na tento názor by podle jeho vlastních slov „mohl být velice háklivý“.
Už dneska zachránci jako kolovrátek opakují, že za všechno může SŽ „nedostatečnou údržbou“.
Už se těším, až Praha zafinancuje opravu a následnou údržbu mostu po dobu třiceti let. Stejně tak by Praha mohla postavit nové koleje pro městskou a primestkou dopravu, aby nezatěžovali koridorové tratě, kde by mohla jezdit nákladní doprava.
Dobrý nápad. Když se začne řešit, kdo to zaplatí, nadšení pro nesmysly opadá. Tato vláda zbytečné peníze nemá !!!
Proč se nikde nepíše o tom, že se uvažuje nad využitím konstrukce starého mostu 😅 Chtěli ho posunout o kus dál a využít ho jako most pro pěší a cyklisty. Mám pocit, že je o tom zmínka i v prezentaci od sž..
Protože odkdy je Vltava v centru Prahy odkladištěm? Je lávka v tom místě plánována/žádána? Nebo to bude jen další turisticky vyprázdněné místo a prodloužení náplavky odkud se po řece nocí bude linout alkoholový rykot? Co ty nové pilíře ve Vltavě? Budou zadarmo?
Při tom, jak jsou tam vytížený přívozy, se o užitečnost lávky v těch místech fakt nebojím. A co se týče hluku, to by musela být sakra párty, aby konkurovala vlaku na tom aktuálním mostě, to je velmi slušnej rachot. Hluk je reálně další velkej argument pro náhradu modernějším řešením.
Kromě přívozů jsou tam také už dva mosty, k nimž to není daleko; akorát z nich není přístup na Císařskou louku, což řeší ten přívoz. Kde naopak most chybí, je poloha mezi Podolskou a Moulíkovou ulicí, s možným přístupem právě na Císařskou louku.
Proč ne, klidně ať je ta přesunutá poloha starého mostu coby lávky pro pěší a lidi na kolech mezi tou kosou vedoucí od křižovatky Podolské ulice s nábřežím a Císařskou loukou, s další lávkou od Císařské louky přes přístav na Smíchovský břeh (tu bych tedy osobně raději situoval dál na sever než k Moulíkově, aby šla Císařská louka používat ve směru podél řeky, jako klidná alternativa ke Strakonické pro bezmotorovou dopravu. S tím nemám nejmenší problém.
Odpůrci nového mostu vyžadují minimálně náhradní využití starého !
Takže se tu léta řeší, jak nenarušit památkově chráněné panorama, a pak se do něj někam do nesmyslný a v zásadě nepotřebný polohy nasere to starý bago, proti účelný „lávce pro pěší“ desetkrát předimenzovaný a mnohokrát dražší na úpdržbu. To nevymyslíš 😀
Nechápu, proč město „nutí“ stát vyhazovat větší peníze a dělat paskvil v podobě více konstrukcí. Sami architekti povídali o průhlednosti a panoramatech.
Protože… PRAHA.
Ano, například ředitel NKP Vyšehrad to pěkně vysvětlil, a to je snad památkář nebo ne, když má racionální názor ?
Jenže to bylo ve vztahu k jedinému návrhu té druhé konstrukce, jež kopírovala tu první. Jiné návrhy nebyly prezentovány.
Nějaké další návrhy byly prezentovány (v následných prezentacích), něco jako totožné konstrukce, ale to se právě těm architektům nelíbilo, že by změť zdvojených příčníků ještě víc zabraňovala průhledu.
Doporučil bych Praze, aby si hlídala místo cizích především svoje mosty,, např. v jakém jsou stavu, aby třeba zas nějaký nespadl:-) Dále si myslím, že pokud se přilepí ke stávajícímu mostu nějaký jiný s třetí kolejí, tak to je z hlediska designu to nejhorší řešení.
Proč se ptát, když za to můžou památkáři?!
Ještě pět seminářů, tři kolokvia, sedm srovnávacích studií a most nám konečně spadne!
Češi jsou mistři v přešlapování na místě.
Já bych ještě počkal jestli se neozve Patrik, že to je významné ptačí hnízdiště.
Výborně, Děti Země by se také měly odborně vyjádřit.
Tak dlouho o tom budou kecat, až ten most spadne.
Pro same semináře jednou skončí souprava ve Vltavě a budeme slavni , cely den budeme v CNN
Toho bych se nebál. Tady je naopak populární preventivní uzavírání všeho mnohem dřív, než něco hrozí. Nu což, polovina stejně přestoupí do B, a ta druhá se třeba vyveze posílenými autobusy k C na Pankrác. Nejhorší to bude s náklady, jelikož na kolejovou kapacitu, pokrytí a rezervy se tu kašle dlouhodobě.
Nebudeme se ptát. Automaticky se to hodí na SŽ
Nikoli. Rozdělí se to podle vlivu na stavbu. Na počátku byla dlouhodobá neochota ČD/SŽDC/SŽ cokoli průběžně udržovat, vycházející zčásti i z vize státu převádějící většinu přeprav na silnice, ve jménu „svobody podnikání“. To nelze zanedbat, jakkoli i později mohly některé strany prosazovat některé věci zbytečně dogmaticky.
Proboha, kušněte už. Ty vaše plky mě vytáčí, co příspěvek, to totální blábol.
Most se neudržoval, protože je dlouhodobě nevyhovující technicky i kapacitně, a tudíž se celou dobu počítalo a časem i začalo připravovat, že jej vymění. Toť vše, vy neúdržbo.
Nevím, jestli jste vážně tak hloupej, nebo si na to jen hrajete. Doma si seďte na 50 let starých židlích, mějte si elektřinu v hliníku a užívejte si umakartový jádro, ale okolní svět jde dál. Měl byste se stydět za ty žvásty zde v diskusi.
To není neochota, ale ekonomický pragmatismus. Když víte, že máte ocelovou konstrukci vyměnit řádově po 100 letech, tak pak nemá cenu s tím extra nic dělat.
A pak vám do toho památkáři hodí vidle, aniž by problému rozuměli…
Kde všichni tihle rozumbradové byli posledních patnáct let?
Jo, taky se mi výměna mostu nelíbila. Ale někdy před pěti lety jsem nad ním zamáčk slzu, protože to už tehdy měl spočítaný.
Ja jsem místo zamacknuti slzy založil nebourat a porozhlédl se po světě a ejhle, ikonicke mosty se opravuji. I ty nytovame, i když je na nich masivní provoz.
Vás nepočítám, Vy se mostu věnujete soustavně.
Mám na mysli všechny, kteří se najednou vyrojili až po zveřejnění té poslední(!) vizualizace.
Coby daňový poplatník bych opravu starého mostu skousnul i kdyby to bylo třeba za pět miliard. Pro mě za mě. Ale nedokážu si ani sám před sebou obhájit, že by to bylo řešení jen na dvacet let. Samozřejmě, že na přelomu tisíciletí by mostu možná bývalo šlo prodloužit život o dalších sto let. Ale pozdě bycha honit.
Prodloužit životnost tohoto mostu můžete jen kompletní výměnou všech unavených částí, přelom tisíciletí v tom nehraje roli. Akorát s tím zakonzervujete nevyhovující parametry mostu jako je hluk a průjezdný profil, trochu to vadí i bezpečnosti. A taky se budou muset zvětšit podruhé portály, aby to zvládlo změnu napětí na 25 kV. Prostě paskvil.
Co nevyhovuje na profilu a bezpečnosti? Hluk ano, ale i na to už snad máme chytrá řešení (jakkoli nejsou původní).
Jaké máte chytré řešení pro ocelovou konstrukci s mostnicemi?
Já znám jediné .. nejezdit přes něj.
Profil je úzký, myslím, že nevyhovuje pro současnou kombinovanou dopravu, a co se týče bezpečnosti, tak nejsou vidět pořádně návěstidla, při mimořádnostech na mostě se musí asi vystupovat do druhé koleje.
„Chytré“ řešení v podobě betonového žlabu na odhlučnění zkomplikuje přístupnost míst pro kontrolu a čištění nevyhovujících zákoutí.
Přijde mi pravděpodobný, že největší práci na tom, proč je most neopravitelnej (maximum možného je v podstatě ručný výroba repliky s pár starými díly) udělala neúdržba hluboko v minulém století. Tedy že na přelomu tisíciletí už bylo dávno „vymalováno“ a jakákoli údržba aplikovaná od té doby, už by měla spíš jen estetický vliv, ne převratný funkční. Aby taková „pořádná údržba“ výrazně prodloužila životnost mostu, musela by nejspíš být aplikována po celou dobu jeho existence, od samého začátku a bez přerušení. Tedy i za socialismu.
Vzhledem k tomu že první studie náhrady toho rámusáku jsou ze dvacátých let, tak asi zájem o nějakou dlouhodobou údržbu vyhasl ještě dřív.
A mohl by jste dát konkrétní příklad tohoto typu mostu? To jest obloukový železniční most s dolní mostovkou, řádově stejného stáří?
Jenže není most jako most,
To je moc pěkné, ale už je vyřešeno financování z Evropské unie, máte to dohodnuto s vládou ČR ?
Do tohohle by Praha vůbec neměla mít co mluvit. Tohle se musí řešit na státní úrovni.
Kecat do toho to jo. A potom státe starej se.
Je to na jejím území, a památková péče je taktéž i zájmem státním. Stát by měl především začít řešit neuspokojivý stav většiny železniční sítě, a to nikoli další konzervací nedostatečných parametrů a odsouváním stanic do polí.
Stačí ještě pár let debatovat a problém se vyřeší sám.
to je FAKE týdne !!!! dobrý pokus pánové ale už je rozhodnuto.
Mne by jen zajímalo proč na zasedání byla přítomna jen organizace Nebourat? Sám jsem podepsal petici za výstavbu nového mostu. Ale dané sdružení asi nedostalo správnou pozvánku?
Je to tam zmíněno dále, že vystoupil Jiří Grund.
„Pro náhradu konstrukce se naopak vyjádřil zástupce iniciativy Výtoň 21 Jiří Grund, který zastupoval místní obyvatele.“
Pratele, za Vyton 21 jsem tam byl. Usneseni je ok. Rika ze novy most ma mimo jine zachovat ducha stavby. Je to posun dobrym smerem. Druha parta je nastvana, protoze jejich pozmenovaky nebyly prijaty.
Dobrým směrem = druhá parta je naštvaná? Očekával bych, že dobré řešení je to přijatelné s určitými ústupky pro všechny, nikoli to, co jedny uspokojí a druhé zatvrdí v opozici. Silně mi to připomíná současnou zákopovou politiku, a u ní ty vyhlídky rozhodně nejsou radostné, jakkoli se jedni radují.
Pratele, za Vyton 21 jsem tam byl. Usneseni je ok. Rika ze novy most ma mimo jine zachovat ducha stavby. Je to posun dobrym smerem. Druha parta je nastvana, protoze jejich pozmenovaky nebyly prijaty.
No a je asi rozhodnuto. Nový most dopadne stejne jak Kaplického knihovna. Obé mohlo byt ozdobou mesta a lakadlem mnoha turistů.
Ještě je šance, že starý most taky dopadne.
Dopadne na dno Vltavy…
Z mostu se stane tunel…
Promiňte, ale co je na tom novém návrhu ozdobného a lákavého…? Návrh je možná užitečný, ale to by nám samo o sobě v cenném místě stačit nemuselo…
Myslím si, že vítězný nový most je pěkný ale hodí se spíš někam do volné krajiny. Místo na Výtoni má svou historii, proto bych byl spíše pro repliku původního.
Replika původního je k ničemu. Stejně by se týkala jen vzhledu
Most zničil výhled na Vyšehrad. Naši předci z něj byli hodne špatní. Tak bychom jej měli odstranit uplně. A byl by klid a to doslovne, protože ten binec při prujezdu vlaku je šílenej.
Nejezdí sem turisté i za zachovalými a udržovanými památkami? Pokud by to byla ozdoba, pak snad, ale… Navíc, turistů už má Praha celkem dost, mnohdy na úkor svého života samotného.
Nevíme, kdo jak hlasoval? Zajímal by mě postoj zejména zástupců ODS (protože je Kupka z ODS) a Pirátů zejména náměstka pro dopravu Hřiba.
Úplně všichni byli pro. Jeden zastupitel ze Stan se zdržel hlasování.
https://twitter.com/nebourat_cz/status/1638932585051987968?s=46&t=Kh6I5sZkQZvg2PODwnDhMQ
nechápu, proč se pořád ještě dohadovat s těmi šílenými zastánci rekonstrukce šrotu
1) posudek z Kloknerova ústavu ČVUT mluví jasně
2) celé to slavné kolokvium to drtivou většinou stvrdilo
takže buď už se začne bourat ta rámusící hrůza a stavět nová konstrukce nebo se staneme obětí tyranie ukničené menšiny … a to snad nechceme… je tak??
Kolokvium nedopadlo, tak teď zkoušejí seminář…
směšné, pořád jen „požadují“ a přitom by stačilo zacpat jim ústa výše zmíněnými posudky (myšleno nikoliv doslova..) vysmát se jim, ukázat fakáče a hotovo
Já bych klidně i doslova…
Jasně, a stejně tak na Vás, až na něco budete mít jiný názor, že? 🙂 Chováte se u toho zbytečně jako hulvát.
směšujete dvě zcela odlišné věci – jedno je tolerance jiného názoru, což je samozřejmě v pořádku a zcela namístě, ovšem pokud už odborníci jasně rozhodli ,nehodlám tolerovat kazišuky
Kde berete jistotu té většiny? Z petic asi ne, tam to zastánci zbourání mostu dost ošklivě prohráli… Většina v kolokviu – to ano, nicméně je to pár lidí (ano, s odbornou erudicí a většinovým, nikoliv však jednotným názorem). A protože to není jediný argument pro rozhodování, těžko lze výsledný kolokvijní názor považovat za TEN rozhodující (tím neříkám, že by byl nehodnotný).
Takže ta „tyranie“ je asi nadsázka, že? 😉
Petice mají jakou hodnotu?
Že petent něco chce (třeba zachovat nádražní budovu v Ústí) neznamená, že ten jeho nápad má nějaký racionální podklad.
To bych třeba mohl vypsat petici „Ať je každý den odpoledne duha nad Hradčany“, však komu by se to nelíbilo?
Co je iracionálního na přání zachovat původní budovu a nechat jí její funkci namísto stavby nového kiosku s minimálním zázemím? Leccos by bylo šlo vyřešit ku prospěchu všem, ale ne, my se zabejčíme a budeme trvat na svém, ať je výsledek třeba paskvilem s dírou pro kolej bez koleje a odsunem nástupiště až někam do protější skály. I tady na Výtoni existují možnosti, jak vše udělat citlivě a přitom funkčně. Škoda, že se do popředí dostává exhibice.
No jo, jenže je rozdíl, jestli porovnáváme racionalitu přání nebo racionalitu existence onoho objektu. Iracionální je to, že budova překáží plánovanému kolejišti, je špatně přístupná (schody a docházková vzdálenost navíc), je ve špatném stavu a kromě teoretického umístění pokladen (avšak nevhodného z hlediska jejich dostupnosti) pro ní její majitel nemá využití. A teď byste mohl odpovědět vy, jak je ta budova dnes racionálně využívána. A taky co je iracionálního na přání mít každý den nad Hradčany duhu. Vždyť je to přece tak hezké… Co se týče Výtoně, tak zabejčení a trvání si na svém vidím spíš u těch, co požadují… Číst vice »
Reálně jsou lidi, kteří podepsali kteroukoli z těch petic, mezi obyvateli Prahy a obyvateli ČR v obrovské menšině. Nějak velkou podporu nezískala ani jedna z nich.
Partička alibistů. Doufejme, že v SŽ a MD zůstal rozum v hlavě, ale vidim to černě. Praha Skanzenová.
Tudíž se bude jezdit po té nové třetí koleji a na ten zbytek dvou kolejí se budou lidi koukat z vlaku jako skanzen. 👍
A 3. kolej vystavět přesně tak, jak vypadal _původní_ most za Rakouska-Uherska včetně stejných hmotnostních normativů!
Přece si nezkazíme ráz Prahy!
Máte to projednané s povodím, já že je nutné na tu první konstrukci postavit jinak pilíře ve vodě.
A pokud by byly stejné hmotnostní parametry, tak by tam mohly asi jen maximálně malé motorové vozy (810, a podobné).
Ne, ten právě může být mezitím citlivě opraven, pokud na tom bude shoda, s přihlédnutím ke všem veřejným zájmům, nejen dopravně-technokratickým.