Praha chce vyhradit pruhy pro autobusy MHD na části Bělohorské

Vyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: RopidVyhrazený pruh pro autobusy na Strakonické. Foto: Ropid

Pražský magistrát zahájil na návrh organizátora veřejné dopravy Ropid řízení k tomu, aby byly na části Bělohorské mezi Tomanovaou a

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zbyněk

Jen tak dál. A je plno dalších míst, kde se díky motočmoudilům tvoří kolony a místa na bus pruh je habaděj (K Žižkovu, Spojovací, Modřanská, Jižní spojka, Zálesí, …. )

Hanzi

Samý lepší nápady. Belohorska bude stát až do Hloubetina, kvůli deseti Pepíkum a Mařenám co sedí v preferovaném autobusu. Na druhou stranu, alespon v klidu poobědváme v autě.

liberal shark

Nejsou ty zácpy náhodou způsobeny lokálním snížením počtu jízdních pruhů ze dvou na jeden ?

Poudy

Takový bus pruh by se hodil i na Průmyslové, po celé délce. V úseku Nádraží Hostivař-Černokostelecká se to sice již vyzkoušelo a byla to katastrofa, ale já se ptám: nedalo by se na místech, kde je dostatek prostoru v okolí (zrovna ta Průmyslová) postavit třetí pruh a žen používat jako bus pruh? Napadá mě i více takových míst, kde by to nemuselo radikálně zhoršit kolony a bylo by to ku prospěchu věci.

Hojakar

Výborně, na jednu z hlavních silnic,která slouží jako okruh a jako jedna z hlavnich tepen kde jsou kolony skoro v kteroukoliv denní dobu tak navrhnete ji ještě více omezit…Dost stačí že je nesmyslné vyhrazeny jeden pruh na konci jižní spojky….dostavba dalšího prUhu je nereálné,daleko lépe by bylo.konecne dostavet vnější a vnitřní okruh a najednou by se zjistilo že MHD je plynulá I bez těchto nesmyslů co navrhujete

Poudy

Proč by to měl být nesmysl? Prostoru je tam na to až až, dalo by se to tam udělat pěkně aby to bylo ve 3+3. Navíc tou dobou, kdy budou dostavěny oba okruhy provoz v této lokalitě natolik zhoustne, že budeme tam kde jsme teď. To území má obrovské rezervy k výstavbě dalších tisíců pracovních míst, v okolí je v plánu výstavba tisíců bytů, určitě si nemyslím že po dostane okruhů se to tam vyprázdní. Sám říkáte, že omezovat pruh pro bus je nesmysl a kolony jsou tam pořád, tak jak jinak chcete vyřešit zpoždění MHD 10+ minut ve špičku?

...

A nebylo by lepší to vyřešit tím, že se konečně postaví ze Strašnické do Hostivaře (Petrovic, Uhříněvsi) to už za bolševika plánované metro? To na povrchu žádné vyhrazené pruhy nepotřebuje a ta oblast houstne tak, že zátěž tam pro něj bude.

železničář v důchodu

S ona snad je stanice metra Strašnická připravena na odbočení další větve trasy metra?

Zbyněk

Ano, je. Proto se tam jezdí odbočkou.

Anonym

Pokud má někdo CHUŤ se vzdělat v tématu preference MHD, nechť si nastuduje materiály na tomto webu: http://preferencevhd.info/

Michal...

Takze dle informaci na tomto webu je prumerna obsazenost busu ve spicce 50 osob to je tedy uchvatne cislo zvlast tady, kde kdyz vezmu kolik tu projede max busu za hodinu, tak ten pruh omezí mnohem vice lidi v autech nez, kterym pomuze…

MartinS.

Ve špičce projede tím úsekem za hodinu v každém směru 10 kloubových autobusů MHD linky 180 + asi 8 příměstských autobusů od Rakovníka, Nového Strašecí na Hradčanskou. Takže to pomůže asi 1000 cestujících za hodinu, kteří používají VHD.

Michal...

Behem hodiny linka 180 je max 8 busu dle jizdniho radu v kazdem smeru. Tech primestskych asi taky bude mene nez 8 za hodinu, ale i kdyby to bylo tech Vasich 1000 lidi, tak autem jich tam za tu hodinu projede i tak vice… Ono cely ten vymysl od ropidu proc buspruh je dost zvlastni. Totiz i to deseti minutove zpozdeni dle ropidu jen v useku Tomanova-Ricanova je dost diskutabilni…

Anonym

Vy asi nechápete, proč se to dělá. Jde o zatraktivnění MHD. Bus, který bude smrdět v koloně aut s obsazeností 1,3 nikoho nenadchne a radši tím autem pojede taky.

Michal...

V tomto miste opravdu nechapu proc se to dela, protoze v tomhle miste je to naprosto zbytečné a rozhodne to nepomuze vice lidem nez lidem, kterym to uskodi…

MildaIV

Nejde o pomoc lidem, ale o pomoc MHD 🙂

Michal...

Tak to už se těším díky této pomoci na ty hromady nových cestujících co se do toho busu nahrnou, že ani klučíci z Ropidu nebudou vědět co s tím…

MartinS.

Když má linka 180 špičkový interval (mimo prázdniny) 6 minut, projede jich za hodinu 10. To je prostě tak. Příměstské jsem počítal podle odjezdů z Obory Hvězda a Hradčanské a ve špičce jich jede 8 za hodinu. V úseku Tomanova – Říčanova se u tramvajové zastávky Říčanova sjíždějí 2 pruhy v jeden. Za zastávkou pokračují zase dva. Když bude mít autobus šanci dojet až k tomu zúžení a pak se zipem zařadit, nebude muset popojíždět od Vypichu mezi auty. Za tímhle úzkým hrdlem jsou dva pruhy až k vozovně Střešovice (za normálního provozu, když se v Břevnově nekope jako teď),… Číst vice »

železničář v důchodu

Výhody „buspruhu“ si může každý ověřit na „Podbabské“ = Jugoslávských partyzánů, kde z jednopruhové komunikace se u bývalé menzy ČVUT stává dvoupruh mezi křižovatkou s Velflíkovou ulicí a „kulaťákem“ a jeden pruh je vyhrazen pro autobusy (kterých tam ovšem jezdí za hodinu ve špičce možná až 40) a funguje to právě zhruba podobně, jak popisujete ve svém návrhu = názoru.

kubisek

Navíc s integrací Rakovníka do PID mají být linky ukončeny na Zličíně, část z nich na Vypichu a Kukulově.

...

Ten web má samozřejmě předem jasné zadání, že preference musí vyjít jako výhodná, tak se to snaží prokazovat. Nezaujaté informace tam nehledejte.

Anonym

Ale prosim vás, dělají to odborníci z ČVUT a vše je vysvětleno. Nejdřív si to přečtěte a pak teprve protiargumentujte, ale na konkrétní věci a objektivně. Ovšem to se vám nechce, lepší je totiž krafat jen tak v krčmě u piva bez podkladů a věřit svojí pravdě, ideálně s lidmi mající stejný názor, že?

...

Nic z toho, co tvrdíte, nevyvrací to předem jasné zadání. Ten server je prostě systémově podjatý, dělá to evidentně jeden nadšený progresivista Dušan Jasánek, pardon, Vojtěch Novotný, pojmy jako „udržitelná mobilita“ (což je eufemismus pro omezování dopravních potřeb obyvatel), prázdné floskule typu „Fungující, atraktivní a využívaná veřejná doprava je základní pilíř fungujícího a vyspělého území“ apod. O objektivitě nemůže být řeč.

Michal

Ten důvod je naprosto geniální – zpoždění linek MHD. To myslí tu jednu linku co tam jede? A bezpečnost to je to samé na té křižovatce jsou naprostá jatka nehoda za nehodou. Jediné co to zapříčiní je další nekonečné kolony, kdy tu budeme mít bus pruh pro autobus, kterej jezdí jednou za deset minut.

Dushan

Vyhrazení pruhů pro autobusy by ruku v ruce mělo znamenat i zavedení automatického monitoringu a sledování porušení zákazu vjezdu do těchto pruhů řidiči ostatních vozidel. Bez toho je to polovičaté řešení a funkční jen omezeně.

MV.

Na te strakonicke to ridici porusuji uz ted na tech 2km za lahovicemi kde je bus pruh, pokud bude bus pruh prodlouzen bude to jeste vetsi lakadlo pro ridice. A bude to realna vyhoda pro automobily s tzv. ekoznackou ktere budou moct tim bus pruhem legalne jezdit.

Jiří Kocurek

Vidíte a v zaostalých zemích (jako je USA) je do takového pruhu dovoleno vjet autek, když v něm sedí alespoň dva lidé.

Jan Pytela

Na 10pruhovém „městském okruhu“ je to něco trochu jiného. V ČR je ten podíl jedoucích po dvou a více přeci jen o něco vyšší.

MartinS.

I při překlápění včerejší ČTK je dobré si to přečíst… „V Praze je asi 38 kilometrů pruhů pro autobusy a 12 tramvajových kilometrů kolejí oddělených od aut…“
Co znamená 12 tramvajových kilometrů kolejí? Nemělo by to být kilometrů tramvajových kolejí? A nemělo by jich být víc? Třeba 120?

XXXD

Asi jde o kilometry tramvajových kolejí, po kterých ještě mohou jezdit autobusy MHD ale ne obyčejná auta.

Ivan

Spousta techto opatreni s sebou prinesla jedine – nove zacpy do mist, kde doprava – vcetne MHD – projizdela do te doby plynule. V nekterych mistech je tak skvele zvladnuta preference MHD i na svetelne signalizaci, takze doprava v jednom smeru blokuje prujezd jinych linek.

V neposledni rade ridici DP nejsou schopni dodrzet jizdni rad ani na vyhrazenem telese. Jizdni doby nejsou prizpusobene aktualni prepravni poptavce, takze ke zpozdeni casto dochazi i proto, ze nekdo blbe zkonstruoval jizdni rady.

...

Jděte se někdy podívat na Olšanské náměstí, jak tam projíždějí tramvaje. Auta z Prokopovy a z Jičínské už mají zelenou, ale po Olšanské se stále pomalu rozjíždí dlouhá tramvajová souprava. Někdy to zabere i půlku doby, co ta zelená svítí. Preference MHD znamená skutečně jen prodloužení kolon a zhoršení všeho možného od ovzduší přes stres až po mezilidské vztahy.

...

Skutečně byste se tam místo toho mínusování měli jít podívat 🙂

Y.K.

Vozidla nejde počítat, 1 tramvaj, jedno auto, jeden autobus. Je to komunikace, odbavuje lidi na cestě někam. Pokud křižovatkou projede tram, i když třeba jede pomaleji, tak právě odbavila klidně 100 lidí. 100 lidi v autech je kolona celou Olšanskou. Preference upřednostňuje nejvýkonnější systém a pomalý a ucpávací systém nechá na druhím místě, protože tomu není pomoci. Navíc paralelní směry IAD s MHD mají také volno, takže preference spíše než omezuje, moderuje křižovatku podle potřeb MHD, rozhoděn to není tak že se zastaví vše když jede tramvaj.

...

To není podstatné. Podstatné je, že tam zaměstnanci DP pravidelně porušují důležitou povinnost plynoucí ze zákona č. 361/2000 Sb. a nikdo to neřeší.

Jiří Kocurek

Víte co? Máte chytrý mobil? Natočte to. Pošlete to mailem na dopravní podnik jakožto stížnost.
Takhle je to ničím nepodložený výplod.

...

Stěžovat si dopravnímu podniku na dopravní podnik? 🙂 A taková oběť znásilnění si podle vás má stěžovat také pachateli?

Y.K.

Kterou?

Anonym

Aha. To je zvláštní, že na Palačáku při pevném řízení bez preference byly kolony až na Výtoň…

V.K.

Tou křižovatkou jezdím každý den autobusem a máte pravdu, že se tam tramvaje pomalu rozjíždí, když už mají auta oběma směry zelenou.