Praha chce vybudovat druhý výstup ze stanice metra C Vltavská
Vestibul stanice metra Vltavská. Autor: Matěj Baťha – Vlastní dílo, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=1648837
Vltavská není jedinou stanicí metra, kde byl plánován druhý výstup. Podobný případ jsou Staroměstská či Strašnická
Druhý vestibul byl plánován a nikdy nevybudován také na Hradčanské a Můstku B. Národní by si zasloužila plnohodnotný druhý vestibul, ne jen výtah.
a co druhý výstup na Pražského povstání ?
Tam nikdy nebyl projektován.
Ač jsou výtahy fajn, nikdy nemohou plně nahradit standardní výstup, ať už jde o kapacitu (často musíte déle čekat, a při uzavření schodiště se zavírá celá stanice, výtah nevýtah), pohodu při chůzi nevlídnými chodbami s přestupy z výtahu na výtah, či nedostatečné pokrytí území (přílišná blízkost druhého výstupu; záleží ovšem vždy na tom, co je v dosahu), takže záměr této „náhrady“ mě docela mrzí.
Na druhou stranu ke dvěma klasickým eskalátorovým vestibulům je potřeba stejně ještě udělat výtah, aby byla stanice přístupná bezbariérově. A to vedení výtahu odněkud z prostředka nástupiště, když na obou koncích jsou eskalátory, může být velmi obtížný a vést k těm dlouhým nepříjemným chodbám, kdežto výtah přímo z konce nástupiště třeba vyjde rovnou na povrch bez přestupu. V případě Staroměstský může být dodatečná výstavba druhýho eskalátorovýho vestibulu a ještě výtahu rovnou na povrch v tak exponovaným místě nereálná a dva výtahy ve stylu Muzeum A v pohodě vyjít. Bezbariérovej přístup vyřešej a svýzt se může i část dalších lidí. Míň… Číst vice »
Za vse muzou moravaci a tato posrana vlada.
Promiňte, ale ten text je stylisticky hrozný a je pod úrovní Vaší jinak kvalitní žurnalistiky. Pokud je to dílo ČTK, tak skutečně nevím, koho tam za co platí. Posílám návrhy na zlepšení:
„umělecká díla, Vltava a plastika fauna a flora, byly opraveny“ > díla … byla opravena
„Vedení Prahy počítá s vybudováním druhého výstupu ze stanice metra C Vltavská, který v minulosti nebyl dodělán“ (tahle neobratná formulace ‚nebyl dodělán‘, která je jak ze špatného maturitního slohu, je v textu hned dvakrát) > s dostavbou druhého výstupu …, který … nebyl vybudován
Doufám, že po realizaci dojde také k přejmenování stanice na Nádraží Bubny.
ja bych radeji jen na „Bubny“, a ze spousty jinych zastavek take vypustil to „nadrazi“… nedava to smysl…
Pokud je tam přestup na vlakovou dopravu, je vhodné v názvu stanice metra to nádraží mít. A stejně tak by se po přesunutí měla přejmenovat Hradčanská na Nádraží Dejvice.
Na Hradčanské je nádraží Dejvice příliš daleko od metra a není to žádný významný přestupní uzel mezi vlakem a metrem, určitě bych tu stanici metra Nádraží Dejvice nepojmenovával.
Ted je daleko, ale ma se presouvat pod zem hned vedle Hradcanske, s napojenim do jejiho vestibulu.
Navíc i tam by stačilo dostavět druhý vestibul.
Pro přestup na metro jo, přestup na tramvaje by zůstal stejně dlouhej. Navíc ten přesun je nejspíš potřeba i kvůli tomu, že trať v tunelu tam nepůjde úplně přesně pod místem, kde je trať dneska, už v těch místech bude uhýbat trochu doleva
Teď ne, ale až bude trať na letiště 😀
A třeba Praha-Eden by už byl dost velký úlet, 600 metrů.
Nevim proc by to melo byt vhodne, kdyz, jedete vlakem, taky neni kazda zastavna nadrazim, ani ji tak nenazyvaji,… a prestup na metro, vlak vam hlasi v kazde tramvaji i autobusu, at se to zastavka jmenuje jakkoliv…
Přesně tak, buďto Bubny nebo Bubenská, ale název Vltavská nedává žádný smysl, když ulice Vltavská je na Smíchově a stanic v blízkosti Vltavy je v Praze několik.
Byly takové návrhy. Současně však je dobré vědět, že nová budova filharonie má pracovní název Vltavská filharmonie (srov. Elbphilharmonie v Hamburku)
Tak to ovšem bylo zjevně pojmenováno zase hlavně kvůli té stanici metra. V tom případě by do názvu měla přejít i filharmonie, a to celé pak i do názvu nádraží… Pořád mi tedy lépe vycházejí ty Bubny (případně -ská podle ulice, ale radši ne).
A co výstup k Muzea A rovnou na hlavní nádraží? Jednu dobu se o tom mluvilo. Ale to bylo za Krndy a možná ještě dříve.
To spíš z Muzea C u výtahu.
Z nástupišťa stanice Muzeum A sa dá výťahom dostať priamo na povrch k budove múzea, a odtiaľ po novom chodníku na hl.n., celkový čas cca 5 min. V hluchých časoch to teoreticky môže byť rýchlejšie ako prestup na C.
Super, ja druhy vystup na Vltavske plne podporuju. Je vsak potreba si uvedomit ze je to hudba jeste opravdu vzdalene budoucnosti. Ze Zator jeste ani nebyla sejmuta stavebni zavera, natoz aby byl projekt, stavebni povoleni, bude se to stavet na etapy, bude se cekat na finalni reseni rychlodrahy na letiste atd… Ta nova ctvrt tam bude stat tak za 20let, novy vystup bych tipnul tak za 15. Jinymi slovy, mozna se svezeme driv po dokoncenem Prazskem okruhu nez vystoupime na Vltavske na druhe strane.
Podle https://www.stavby.szdc.cz/ tam východ z nádraží na druhou stranu bude už 2024. Takže bych to neviděl tak černě, jak píšete.
To zalezi, zatim je tak trochu zbytecny, i kdyz tram. trat byla zrusena driv nez se stihl postavit vystup z metra – nakonec se nepostavil nikdy…
Mistnim by pomohl, meli by to k metru blize…
Proč by byl zbytečný? Ona tím směrem není už teď souvislá zástavba?
Pisu mistnim by pomohl, nahradil by zrusenou tram. trat, jen pisu, ze je zbytecny zacit stavet ted, kdyz se jeste nestavi zastavka vlaku ani zadna dalsi stavba okolo… minim tim, to, ze pravdepodobne se po dostavbe zase zavre nebo omezi kvuli dalsim stavbam…
Na sejmutí uzávěry už se čile pracuje (jako fakt), byla přijata konečná územní studie, projektanti soukromých investorů se tedy můžou pustit do přípravy. Žádný projekt na etapy se tam budovat nebude, těch investorů na celém území Bubny-Zátory jsou desítky, takže bude záležet jen a pouze na daných investorech kde a jak to poroste. Na konci tohoto desetiletí by mělo být minimálně okolí Vltavské dost proměněné (trať na letiště, Filharmonie, nábřeží v zákrytu, průpych tram pod železniční atd.) Všechno až na tu železniční trať pravděpodobně teprve ve výstavbě. U soukromých staveb záleží na rychlosti povolování, ale i v případě že vše… Číst vice »
Ja s Vami v zasade souhlasim – do 10ti let uz budou nejake vysledky videt, ale hotovo urcite drive jak za 20 let nebude. Investoru je tam opravdu mnoho a spousta z nich bude cekat na finalni podobu rychlodrahy, pripadne na ten novy vystup z metra. Ocekavam i velmi dlouhou diskuzi ohledne finalni podoby nakupniho centra – tak jak je jiz na P7 zvykem. Navic developeri vetsinou stavi z uveru, takze na etapy budou stavet zcela urcite…
Zátory s tím nemají mnoho společného, ty jsou za tratí a jsou obsluhovány stanicí Nádraží Holešovice.
Projekty metra (druhé výstupy i drobné odchylky v trasování) nepochopitelně moc neřešily lepší přístup k mnoha důležitým bodům okolo stanic – kromě Staromáku například Vinohradská nemocnice, Nádraží Dejvice, Vypich/Kaufland, Dětská nemocnice Karlov/ Apolinář, Gymnázium Opatov a další….
až zas tak daleko výstupy nesahají, aby pokryly místa, která píšete. Nebo by to bylo technologicky velice náročné (výtahy?). Nicméně souhlasím s tím, aby se výstupy z metra zobousměrnily, chybí tam Želivského, Chodov atd. stačil by výtah/y.
Zas tak daleko to v mnoha případech není. Ty Dejvice, Karlov i Vinohrady by měly menší rozpětí mezi výlezy, než Karlovo náměstí. Na Vypich by to bylo dál, ale o dost by se to tam dalo zkrátit, kdyby výstup byl jen na tramvaj na zastávku Obora Hvězda (že při prodloužení Ačka vynechali možnost dalšího přestupu na 22 za Malostranskou považuju vzhledem k přetížení úseku přes Chotkovy sady za zločin.)
Na Vypichu prostě naprosto nepochopitelně zapomněli naprojektovat a postavit stanici.
Oficiální výmluva je, že by byly moc u sebe. A protože stanice musí projektovat Metroprojekt a tím pádem jsou megalomanský a patřičně drahý, musej být daleko od sebe, aby jich nebylo moc. A taky je tu tzv. sci-fi výmluva, že pokračování směrem na letiště má zajistit přestup na tuhle tramvajovou trať ve stanici Bílá Hora.
– U Vypichu by muselo být trasování spíše pod Kauflandem a vzadu výstup k zastávce Obora Hvězda a vpředu do nemocnice
– U Vinohradské nemocnice by muselo být trasování více na jih
– Hradčanská je hluboko, tam by to mohlo vycházet dobře, jen by metro muselo jít pod nádražím…
– S Karlovem máte pravdu, ale z kapacitních důvodů by se i tak jižní výstup hodil
Na to je nejakej zakon, ze vychod musi byt v ose koleje?
Jo, u toho Vypichu by se asi musela i posunout samotná stanice. Ovšem tím, že je stavěná celkem nedávno, je o to hloupější, že to tak neudělali. Případně že ji nedotáhli ještě další zastávkou až k trati Smíchov-Ŕepy. U tý Vinohradský nemocnice asi jo, tam holt ta chyba nastala už dávno a dneska lehce napravitelná nebude. Na Hradčanský to snad v dohledný době vyřeší druhej, výtahovej vestibul a přesun nádraží při zakopávání žel. tratě – při projektování Blanky a rekonstrukce Hradčanský tam na to afaik místo nechali a připravili (tam se spokojili s totálním zmršením těch tramvajovejch zastávek, kde navedli… Číst vice »
Přesně, Fügnerovo by bylo super.
Po zkušenostech se zavřeným Andělem mam z výtahových vestibulů trochu strach – když ráno přijede plný vlak od Kladna, tak to bude na několik výtahů…
U Vypichu by musela být stanice někde mezi Kauflandem a nemocnicí. A souhlas – mít metro blízko dvou TT a nezajistit přestup aspoň na tu důležitější (směr Řepy) bylo diletantské.
Ten výtahový vestibul na Hradčanské ohledně vlaku z Kladna problém nebude – stanice vlaku by měla být napojena na oba vestibuly Hradčanské, takže kapacita pro přestup vlak-metro A víc než dostatečná. Navíc je tam ještě Nádraží Veleslavín, kde tento přestup bude taky, takže zrovna toto bych jako problém neviděl. Ten výtahovej vestibul bude hlavně obsluhovat domy kolem ulice Dejvická a na to by měl bohatě stačit.
Z vlaků od Kladna v Dejvicích nikdo normální na metro přestupovat nebude – i když je to metrem časově delší, všichni raději přestoupí do ještě relativně prázdnějšího metra ve Veleslavíně, kde budou mít ještě aspoň nějakou naději si sednout
Nemají vlaky z Kladna beztak končit na Veleslavíně? Tím by cestujícím ani nic jiného nezbývalo.
Mam dojem, ze jen nektery, pro ktery nebude kapacita na Negrelliho viaduktu.
Ale i tam je kromě nádraží souvislá zástavba, takže pro dost lidí zacházka tam a zpět (když jinde nastupují/vystupují ze stejné strany).
Nerozumím. Ty výtahy by měly být na druhým konci nástupiště metra na Hradčanské než eskalátory. A ústit přímo na křižovatce Dejvická/Václavkova/Eliášova, což je pro tu zástavbu tam ideální místo, protože Dejvická je tam hlavní pěší tepna směrem ke Kulaťáku. Tady by naopak eskalátorovej vestibul až před současnou budovu Dejvickýho nádraží byl umístěnej pro tamní domy o něco hůř (furt by byl fajn a lidi z okolí by ho asi používali, ale zrovna v tomhle místě mi ten výtahovej vzhledem k vyústění nepřipadá jako blbý řešení. Zejména jestli něco udělaj s Kulaťákem a bude tam podchod metra pod Svatovítskou, což zpřístupní… Číst vice »
Na Vypichu by stačil tunel s eskalátory do toho kopce ke Kauflandu, ideálně z druhého konce stanice, kde by byl druhý výstup. Ke Karlovu předpokládám, že stanice metra nedosahuje ani ke křižovatce s Rumunskou ulicí, tam by asi bylo maximum, pokud by se podařilo vstup do metra umístit z druhé strany této křižovatky, dál by už byly tunely příliš dlouhé. Další místo, které by se dalo vylepšit, je stanice Vyšehrad, u které by jistě pomohl tunel s eskalátory dolů směrem do Nuslí. A pokud jde o Vltavskou, tam bude především třeba zajistit pohodlný a co nejkratší přestup na vlaky. Bude… Číst vice »
celé trasování (a „architektura“) V.A je zločin!
Je, ale nenapojení na tramvajový trati na Bílou Horu a do Řep ho povyšuje na hrdelní.
A upřednostnění před Dčkem taky.
No napojení sídliště Červený Vrch pouhým výtahem na jeho samém okraji také.
Nemůžu si nevzpomenout na povedený díl „Motol, konečná stanice“: https://www.televizeseznam.cz/video/blanik/motol-konecna-stanice-231967
Chalupoida: Nejrychlejší cesta na letiště je naokolo, proto musíme ubrat zastávky, jinak by Metro bylo pomalejší než autobus. Že je to nesmysl snad netřeba dodávat.
Ten hloupý název pro to nesmyslné trasování do Motola je ovšem zavádějící: Chalupa s ním měl společné jen to, že dělal podržtažku Bémovi, který právě tuto trasu pomohl prosadit (a posléze jako primátor posvětil) Jančíkovi – ten si ji vymyslel a vymohl, aby výhledově napojil na trasu A přímo i Prahu 5, kde tehdy dělal starostu, a o letiště mu přitom vůbec nešlo.
Upřímně řečeno, kdyby tak uboze nelhali a udělali to pořádně směrem na P5 (stanice Vypich, stanice pro nemocnici Motol o kus níž s druhým výstupem na tramvaje na Plzeňské, další stanice třeba u křižovatky Nárožní s Bavorskou a konečná přestupní Lužiny), nejspíš by to dávalo o dost větší smysl, než tahle nikam nevedoucí prasárna.
https://i.pinimg.com/originals/0d/e4/8f/0de48faaf8fd7ed9b137861e81658c47.jpg
To bych vam pral videt podzemni propojeni mezi nadrazim Shinjuku, vlastne dvou stanic vlaku, a tri tras metra s okolim, to je rozlohou jako spojeni wilsonaku s narodnim divadlem…
V Praze by na spouste mistech pomohl druhy vystup, kdyby byl dal od mista, typicky mezi Masarykovym a Wlsonovym nadrazim, kdyby v propojeni byly i obchody, a vedl by primo, tak to take neni nijak daleko a jeste by to bylo prime spojeni…
U Hradcanske se planuje posun st. Nadrazi Dejvice Blize a je to na prestup pripravene, taktez druhy vystup v Bubnech, na ijinych mistech se to hodi…
Ono se nejen přestupuje, takže se to hodí všude, kde je daným směrem zástavba. Jinak v polovině případů zbytečně obcházíte a prodlužujete si cestu, případně dojíždíte celou jednu zastávku autobusem, zbytečně.
to ano, v tom mate pravdu… navic je tam pres magistralu horsi pristup…
Gymnázium Opatov? to mě zajímá, povídejte! 🙂