Praha chce velkokapacitní trolejbusy na letiště, plán schválí v pondělí rada
Autobus DPP na Letišti Václava Havla. Foto: Jan Sůra
V plánech na dopravní obslužnost Letiště Václava Havla se objevil nečekaný dopravní prostředek. Vedení hlavního města chce nově za zhruba
Ohledně nových trolejbusových provozů platilo pravidlo, že budou provozovány na 750V DC, jaká je situace v Praze?
Materiál toto vůbec neuvádí, ale poptám se.
Tím by se ale zkomplikovala možnost používat pro napájení i tramvajové měnírny. Aplikovalo se toto pravidlo i v některém městě, kde už měli v provozu tramvaje?
V důvodové zprávě k Usnesení Rady HMP číslo 1953 ze dne 16.9.2019 (tisk číslo R-34116, nyní už dostupno na http://zastupitelstvo.praha.eu/ina/tedusndetail.aspx?id=577634 ) stojí „Projekt zároveň využije maximální synergie s tramvajovou infrastrukturou zejména v oblasti Evropské ulice, kde bude využita jak stávající tramvajová měnírna Červený Vrch, tak i většina již existujících kabelových tras a trakčních stožárů v Evropské ulici“ a další podobné formulace: „Měnírna Dědina | prověření využití budoucí tramvajové měnírny (nebo variantně kontejnerová měnírna“
Díky za tip, hledal jsem dle odkazu, asi lepší, ikdyž delší link: http://zastupitelstvo.praha.eu/ina/tedusndetail.aspx?par=154192251003254215205192013003254215202192010003254215202192007003254215202&id=577634
Velmi zajímavý projekt AOSA ze Zwickau o možnosti natrolejování kdekoliv na trati: https://www.youtube.com/watch?v=sjU7OsuYKPg
Košice, viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Trolejbusov%C3%A1_doprava_v_Ko%C5%A1ic%C3%ADch
Je také otázka kolik má stát jízdné na vlak (rychlovlak) z letiště do centra. Protože v Evropě to nebývá až na výjimky nic levného.
Pokud to bude na lítačku a běžné jízdné MHD, tak je návratnost úplně jinde než když to bude mít speciální tarif.
Mnichov letiště – centrum vlakem stojí 15 euro, Brusel asi 13 euro, apod…za komfort a rychlost se prostě připlácí.
To musí být zařazeno do celostátního systému, tedy běžný tarif. Jinak je to k ničemu. Jde o železnici, nikoliv o nějakou rychlodráhu. Tedy dopravu příměstskou, městskou a dálkovou.
V Helsinkách je napr. za štandardný tarif. A to je stanica na letisku v podzemí.
Já bych na letiště kromě trolejbusů a vlaku zavedl i tramvaj a metro. Ať je to kompletní a cestující si mohl vybrat dle vlastní preference 😉
Stejné „bláboly“ se zde opakujií neustále – viz ChaosPalda , kterému jsem odpověděl a vysvětlil, ale řečeno slovy filmového klasika :https://www.youtube.com/watch?v=XDJEPjvbbs4
Takže já už se jen směji takovýnmo neodborným názorům lidí, kteří asi „sní ,i když nespí“ a rozhazují miliardy neúčelně !!!
Jj, je to fakt marný 😉
Vy máte asi velký problém pochopit nadsázku, že? Asi jsem tam těch smajlíků měl dát aspoň deset, možná by vám to cinklo 😉
Kdy už konečně pochopí, že jediné opravdu smysluplne řešení a současně i nejpohodlnější pro všechny uživatele, by bylo metro?
Ano je nejdražší, ale taky nejlepší.. Zamyslete se nad nesmyslností stavět metro na Lhotku a postavte ho konečně na letiště.
I mean, how hard can it be?
Mohl byste mi nějak obšírněji vysvětlit, proč zrovna metro,? Nějak pořád nedokážu pochopit, v čem spočívá fígl obrovské investice, jejímž výsledkem bude – kvůlivá trasování a množství zastávek – cestovní čas do centra srovnatelný s dnešním stavem (ne-li delší)? Přičemž jako „bonus“ nedojde ani k jakémukoli zlepšení / zjednodušení přestupu na VHD z Prahy ven? Ono totiž letiště potřebuje nejen lepší spojení s Prahou, ale i se zbytkem republiky…
Mohlo by se větvit z Nádraží Veleslavín a u letiště vést po povrchu, např. na pozemcích letiště. Mimopražská VHD může využít k přestupu na metro stávající autobusová a vlaková nádraží. Myslím že by to vyšlo mnohem levněji než ten vlak a bylo by to rychleji postavené.
Přesně tak, např. metro B v Římě má taky dvě větve 😉 https://bit.ly/2kBbjDl
3 „NEJ“ ŽELEZNICE NA LETIŠTĚ PODLE SŽDC A LETIŠTĚ PRAHA – Jen malé připomenutí, co všechno zásadně zlepší železnice na letiště, publikované v srpnu 2019:
https://www.facebook.com/cestanaletiste/photos/a.1735171820088490/2430862777186054/?type=3&theater
EVROPSKÁ LETIŠTĚ S NAPOJENÍM NA ŽELEZNICI :
http://www.zeleznicenaletiste.cz/galerie/evropska-letiste-s-napojenim-na-zeleznici/
AMSTERDAM SCHIPHOL AIRPORT
BARCELONA INTERNATIONAL AIRPORT
BRUSSELS AIRPORT
DÜSSELDORF INTERNATIONAL AIRPORT
FRANKFURT AM MAIN INTERNATIONAL AIRPORT
CHARLES DE GAULLE INTERNATIONAL AIRPORT
LONDON HEATHROW AIRPORT
OSLO GARDERMOEN AIRPORT
ZÜRICH AIRPORT
Na Veleslavíně není příprava pro odbočku, takže větvit trať by zde bylo stavbně značně náročné a drahé (pochopitelně ne nemožné). Sklon 40 promile, oblouk. Znamenalo by to také uzavření tohoto úseku na nějaký čas. Na pozemcích letiště jsou většinou pojížděčky a rezerva pro druhou runway, takže pro povrchové vedení toho také moc nezbývá, kolem letiště by se možná trasa našla. Každopádně až k letišti to jsou tunely.
Než předělávat Veleslavín „á lá Strašnická“, tak to už snad rovnou vyrazit nové tunely -Bůh mě netrestej- z Dejvické jako pokračování vnitřních ( 01. a 02. ) kolejí
Dodnes nevím z jakého důvodu bylo na Strašnické zvoleno právě toto řešení. Musím se tedy přiznat, že jsem po tom příliš nepátral, ale celá Strašnická je udělaná nějak zvláštně, jelikož tam zůstaly schody i na druhou stranu, kde měl být zřejmě také výstup. Nevíte náhodou, proč se to tehdy tak udělalo.
Strašnická začínala jako „druhý Kačerov“ tedy vnitřní koleje bez jízd s cestujícími*) jen pro obraty a napojení depa. Důvody proč se později zřídila Skalka a stanice v depu, visí někde na netu (včetně konspirační teorie, že v panelákách okolo Skalky bydlela bolševická smetánka, ukřivděná že jim to nestaví u domu). *) Výjimka: Bývala tehdy impozantní jízda ranním dělnickým vlakem (někdy okolo r.1986? 7?) v 5 hodin ze Želivského, průjezd rozestavěnou Strašnickou, ze Skalky nebyl tehdy ani náznak, pak pod širým nebem okolo haly depa, obloukem (který je dnes zakončen šturcem) až k dnes už neexistujícímu nástupišti cca na úrovni tram.… Číst vice »
Plánován výstup, pro přílišný zásah do vilek nakonec nerealizován (možná i díky konci totality).
No a na konečné by mohlo být velké P+R čímž by značně narostl počet pasažérů (pokud někdo argumentuje nízkým počtem cestujících pro metro).
Zatímco vlak by velkou část z nich posbíral už ve středních Čechách, ušetřilo by se něco zplodin a nevznikly až tak obří betonové plochy.
Větvení metra levněji než vlak? Mnohem??? A jinak, kde je to zlepšení, když se bude dál o 106 přestupovat? 🙂
Takže kvůli takovýmto, jako je Chaos Palda ZNOVA ODKAZ „O CHALUPOIDĚ“, který jsem zde již publikoval , ale zdá se, že „JE TO MARNÝ, JE TO MARNÝ, JE TO MARNÝ“ , řečeno slovy klasika. A jako včera má stejný názor jako já Ferenc Futurista níže: http://www.trolejbusyvpraze.net/zeleznice_metro_a.htm VÝTAH S ODKAZU : Železnice je mnohem levnější než metro. A také mnohem dříve postavená. Navíc by její stavbu platil stát – tedy Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI), nebo Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Metro by si zadlužená Praha musela zaplatit sama. Náklady na celé metro od Dejvic do Ruzyně jsou odhadovány nejméně na… Číst vice »
Ale o to právě jde, proč se metro tlačilo do Motola, kde nikdo nejezdí, když mohlo jít na letiště, kde taky nikdo nejezdí, ale aspoň by mělo smysl
Protože letiště ani s P+R nedávalo dostatek lidí, tak se tam navěsily další zdroje. Co na tom, že výsledná jízdní doba narostla? Co na tom, že nakonec kvůli soukromým zájmům nemá ani největší sídliště na trase vlastní plnohodnotný vstup?
Obecně si myslím, že na obsluhu letiště Praha je lepší vlak. S řadou s vámi uvedených faktů nelze nesouhlasit, nicméně je tam minimálně pro mě i řada pochybných. Především si je třeba uvědomit, že pokud se mluví o spojení metrem uvažujeme nikoli vámi zmiňovanou variantu CHALUPOIDY, ale o variantě, která by vedla na letiště přímo, tj. postavení metra místo do Motola rovnou na letiště, případně rozdělení metra ve stávající stanici Nádraží Veleslavín. Druhá varianta má samozřejmě problém v tom, že tato stanice na to není připravena. Další tvrzení, že postavení trati je rychlejší než metra je zcela jistě nepravdivé. Stačí… Číst vice »
Přímé metro se tam neobhájilo právě kvůli nadbytečné kapacitě (i ve výhledu), takže o větší frekvenci spojů nemůže být řeč, leda by jezdily nevytížené.
ne, to skutecne neni. resp. pro Pražákééé urcite je, ale pro zbytek republiky nikoliv. jedine, co pro neprazaky dava smysl je prutah nejake rychlikove trati z podzemni stanici pod letistem. tak, jak je to bezne na civilizovanych letistich, napr. FRA, AMS, ZRH. protoze i kdyby byl pouze jeden prestup na hl.n. z vlaku na metro, tak to neni zadny bonus proti treba VIE nebo MUC. a pro mnoho jsou to letiste blizsi nebo dostupnejsi nez PRG…
Možná bude rychlejší zbourat obchoďáky na Zličíně a místo nich postavit nové letiště… bylo by to rychlejší a rovnou u metra 😂😂😂
Obávám se, že by to bylo s ohledem na uvolněný prostor tak letiště pro vrtulníky 😉
Proč neprodlouží tramvaj? Bude to stát o málo více, ale má hodně výhod.
Divoká Šárka – Dědinská (Trať má platné vyhodnocení vlivu na životní prostředí (EIA). Bude dlouhá 2,3 kilometru a je plánovaná s pěti zastávkami. Mohla by se začít stavět roku 2018 a hotová by měla být 2020.)
Zatím je mrtvo, ale prý se projekt dokončuje.
Od projektu Dědinská – letiště se ustoupilo, protože z/na letiště prý by to bylo tramvají zdlouhavé cestování, protože povede právě přes sídl. Dědina.
Mimochodem tramvaje již dnes přestávají být také řešením. V současnosti se v centru (Národní, Vodičkova, Karlák) vyskytují problémy s přetížením kapacity a pokud to bouchne na Karláku kolabuje pomalu celý systém linek tram.
Kdyby komouši nezrušili tratě na Václaváku a přes Poříčí, tak by se ten kritický úsek Vodičkova – Lazarská dal v klidu objet.
Souhlas, jen je zvláštní, jak se bojuje o to, aby se to neobnovilo.
Tramvaje zpět na Václák. Začínají práce na projektové dokumentaci:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/8/30/tramvaje-zpt-na-vclavk-zanaj-prce-na-projektov-dokumentaci
Tady by šlo jen o prodloužení linek, jimž cestující sebralo naddimenzované metro, takže kapacita OK i při stávající frekvenci. Část přeleze do metra, kde je již dnes, a část, která na tram stejně přestupuje, v ní zůstane. Jediné, co bude nadále tímto předimenzováním tratit, bude vlak, protože na něj není vůle sáhnout jinak než tunelováním, a na to nebude.
Prodloužit tramvaj kam? Jako až na letiště? Docela by mě zajímalo to hodně velké množství výhod, o kterých mluvíte. Možná byste to mohl rozvést.
Proč Praha pořád tak bazíruje na parciálních trolejbusech, a nezadrátuje se to rovnou celé tak, aby tam mohly jezdit trolejbusy bez baterie (resp. pouze s malou baterií na řešení mimořádností).
Protože veškerá křížení jsou dnes mnohem komplikovanější než baterka s dojezdem pár kilometrů. U zcela nových trolejbusových provozů vyjde lépe drátovat jen „hladké“ úseky a hlavně všechny kopce.
Aha, že nakonec se tedy bude trolejovat celý úsek Palmovka – Čakovice (dle slov primátora Zdeňka Hřiba)
Uvidíme, kam to protáhnou. Za minimum považuju prodloužení o jednu zastávku až nahoru na kopec do Proseka. Ale tím „hladkým“ úsekem jsem nemyslel, že trolejové vedení není instalované přes křižovatky, ale že se nekříží s jiným ani s tramvajovou tratí. A do Čakovic tam nic podobného není.
Videl jsem plan a melo by se zatrolejovat usek OC Cakovice-Letnany a Prosek-U krize, pak jednostopa vetev U krize-Palmovka-Libensky zamek-U krize…
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/f0/Prague%27s_trolleybus_map.png
Zdroj, kdy to kde prohlásil?
V soukromé zprávě v mém emailu
Tady předpokládám omezení kvůli runwayi (podobně jako proč nejde elektrifikovat železnice v Kbelech).
Promiňte za tu buzeraci, ale píše se v Kbelích. Vy Kbele
o čo majú tie trolejbusy vyššiu kapacitu ako velkokapacitne busy, že ušetria DPP miliardovu investíciu? vyzerá to vyložene ako ďalší tunel
Vice prostoru uvnitr vozu, bezemisni oproti nafte, nizka udrzba a delsi zivotnost vozu…
No ty kokso… chybí teda už jen parník (na odbočce z D-O-L kanálu páně Zemana).
=D připravuje se plán zplavnění šáreckého potoku
😀 Ještě, že toho se – doufám – nedožiju.
Pravda je, že letiště do budoucna určitě využije i jiné spojení, než vlak…takže trolejbus či tramvaj k nějakému dopravnímu uzlu smysl má. Určitě je to lepší, než autobusy. Jen je třeba to nějak rozumně vyřešit u terminálů…
v čom si trolejbusy lepšie ako busy? že sú nachylnejsie na strhnute vedenie alebo pomalé nabijanie je rýchlejšie ako natankovanie?
páči sa mi 15 minuskarov bez jediného s odpoveďou na moju otázku
Komfort cestování (rychlejší rozjezdy, klidnější jízda, minimum hluku), bezemisní, neobtěžují okolí hlukem, obecně vyšší kapacita vozidel…
Bezemisní lokálně, plus ovšem možnost rekuperace. Vozidla mají kapacitu stejnou.
jel jste někdy v Prze busem? Doporučuji…
Vozy v naprosto dezolátním stavu, komfort jízdy naprosto nulový. Chudáci řidiči aby stíhali alespoň částečně jízdní řád, tak musí jezdit jak hovada.
A to je fyzikální vlastnost těch autobusů? Nedopadnou trolejbusy v Praze stejně? 😉
Spíše je za tím zájem výrobce než potreba města Hádejte kdo to bude ?
Kterého výrobce máte na mysli? Solaris, Hess, VanHool nebo možná Bozankaya? Nikdo jiný velkokapacitní trolejbusy nevyrábí.
On v ČR smí dodávat trolejbusy někdo jiný než Jediný správný dodavatel? Jsou sice drobné výjimky, když je potřeba simulovat konkurenci, ale i v takovém případě musí být výzbroj od Jediného správného dodavatele. Prototypy nepočítám.
Kdo asi? Solaris a jeho novinka Trollino 24 (s výzbrojí Škoda nejspíše s jiným označením)
Napadlo mě, teď se hojně vyřazuje Airbusy A 388. Co zavést, že by se na Ruzyň lítalo, řekněme z Kbel? Přijde mi to realističtější, levnější a rychleji proveditelné.
Jo, ono je v Praze málo škodlivin. 😉 To už by mělo větší smysl rovnou létat ze Kbel, plus ta letiště propojit autobusy po autostrádách, a bylo by to patrně šetrnější.
No ja nevim, … zeleznicni spojeni se postavi urcite, tramvaj na Dedinu take,… ted je otazka, zda jeste se pocita s prodlouzenim tramvaje k Terminalu 3 nebo jiz ne, pac pokud ano, tak sloupy mohou byt pak pouzity pro trolejove vedeni tramvaji, a v Evropske zbude jen usek mezi Divokou Sarkou a D7 prakticky nevyuzit…
Ale jinak souhlas, ale pokud kapacitni, tak bych uvital pohon primo na kola, uvnitr vozu tak bude mnohem vice prostoru nez v autobusech…
Železniční spojení je naopak na dlouho zazděné lpěním na dalším dlouhém tunelu prakticky paralelním s metrem. Na železnici neprošla spousta poměrně levných prkotin, které by o řád zlepšily její využitelnost. Myslíte, že tohle někdo postaví? Jediná jistá věc tím směrem je zatím jen silnice, protože už stojí. A pak snad ta tramvaj na Dědinu, ale jen tam. Více raději nečekám. Vždyť už kolem za tu dobu vedou dvě dálnice…
Tak to uz padlo, schvalilo se vedeni v tunelu a to jizni variantou… osobne bych rad videl i mozne propojeni od Brusky k nadr. Holesovice a pripravu pro propojeni trati Smichov-Andel-Kralovka-Bruska…
Vznikla by tak metro mezi Smichovem a Dejvicemi… a mozna i zaklad okruzni linky po stavajicich trati…
Trolejbusy….takže ruzyňské letiště bude zřejmě definitivně bez kolejového spojení s centrem Prahy a s okolním světem….(blicí smajlík)
To spolu přeci nesouvisí. DP řeší svůj problém, kolejové napojení je projekt SŽDC.
Aneb ve fázi věčných studií. Varianta velkého tunelu zaručuje setrvání v této fázi na poměrně dlouhou dobu.
Gréta navrhuje, že by tam měly jezdit jachty s plachtama na solární pohon. Samozřejmě tříčlánkové nízkopodlažní jachty. Eko bio farmářské od babičky. S vlajkami Tibetu a Hong Kongu.
Pokud je problém s pozemky, tak by tam mohla vést od metra kabinová lanovka (je to levnější řešení než tam vést tramvaj nebo vlak) a rychlost lez regulovat podle aktuální poptávky. Není problém udělat stanice u všech terminálů. Když se počítaly náklady na trať od Vltavy do Bohnic, tak to bylo nejlevnější anejrychlejší řešení a to jak provozně tak investičně.
To jakože když přes problémový pozemek nemůže vést tramvajové těleso, tak nad ním může vést lanová dráha? To asi nene 🙂
Ze Zličína i z Nemocnice Motol je to do Ruzyně přibližně 4,5km…..
Míříte na metro? 4,5 km je to někam k začátku areálu, k terminálu je to tak 6 km.
Už je to stejně pryč…
Nevěřím. Vážně někoho tohle napadlo? 🙂 Tedy furt lepší než autobusy, ale vlak by to na to letiště už fakt chtělo.
Ten vlak se tam připravuje víc jak 50 let a nikde nic. Není to podezřelé??? Blokace Prahy 6 je víc jak jasná a už dávno měl někdo bouchnout do stolu a stavět i bez ohledu na bafuňáře ze šestky. Jen díky jim to stále není.
Bouchání do stolu by asi nic neřešilo, leč liché námitky by opravdu připouštěny být neměly. Pokud by se vypořádávaly jen ty věcné (jinými slovy byla vůle to věcně řešit), mohlo být hotovo. Kolem už vedou dvě dálnice…
a uplne nejvetsi bomba postbolsewickeho mysleni. Z i/7 na letiste vedla 2 pruhova rampa . Tu znicili a nahradili kruhovym objezdem. Vitejte v Cechaj
Napojeni bylo jen jedním pruhem.
Proč trolej jen k T3 a nabíjecí stanice, kde bude vůz neproduktivně stát? Snad se v rámci serioznější přípravy podaří najít takvou délku zatrolejovaného úseku, aby se statické napájení dalo eliminovat, resp omezit na noční stání (vetšiny) vozů.
Jo, takhle by to taky jeden pochopil. Raději pár desítek sloupů navíc, hlavně nemuset mít utopených 60 mil. Kč ve vozidlech, která stojí na konečné a čekají 2 obraty, než se dobijí. Řidič přijede, přeskočí do pře−předchozího vozu a pojede na linku, už je dobitý. Nebo bude potřeba 4 řidiče navíc? Uff, oh, v supermarketu v regále nerostou.
Viděl bych tři možné důvody: 1) Kolem terminálů se autobusy několikanásobně motají, tam bych to rozhodně nedrátoval. Tohle je hlavní výhoda parciálních trolejbusů, nemusí to všude vypadat jako Veveří, Kotlářská a Kounicova ulice v Brně. 🙂 Evropská od Šárky po Veleslavín se nabízí, stačilo by to pověsit na převěsy pro tramvaj, ale jedním směrem by to křížilo vjezd a výjezd do smyčky a ve druhém vjezd do vozovny, tzn. stejný argument jako v předchozí větě. Bohužel dál už není žádná zastávka busu 119 kam by dali „korýtka“. 2) U T3 končí stoupání a dál je rovinka => násobně nižší spotřeba… Číst vice »
Vzhledem k tomu, že DPP nemá trolejbusovou vozovnu ani manipulační trať mezi vozovnou a výchozí konečnou budoucí linky na letiště, budou muset být ty trolejbusy tak jako tak vybaveny bateriemi. Tím pádem není důvod si komplikovat život drátováním úplně celé trasy.
Nenabízelo by se využití tram vozovny Vokovice?
Pokud by se podobnost posuzovala podle pohonu, tak ano. Já si ale myslím, že převáží společná gumová kola, takže skončí v garážích Řepy. Manipulační tratě u nových trolejbusových provozů jsou podle mě přežitek tak jako tak.
Ach jo, to jsou fakt tak natvrdlí? Trolejbusy se tam nehodí, chce to něco s větší kapacitou.
Mohli by koupit dvouklobový trolejbus 🙂
To je to samý jako tříčlánkový trolejbus (2 klouby mezi 3 články)
Jasně, já jsem si toho v tom článku původně nevšiml.
To je právě ten „tříčlánkový trolejbus“ o kterém je psáno v článku.
Nevím, jestli to v článku bylo, když jste rozjeli tohle diskusní vlákno, ale já čtu „tříčlánkovými trolejbusy s bateriemi“. Ovšem Jan Sůra je dynamický autor, jeho články se mění za pochodu. 🙂
No jo tak vlak tam hned tak nebude a nic lepšího než dvoučlánkové vozidlo se nenabízí.A jestli bude na naftu nebo elektřinu je z pohledu kapacity úplně jedno
*tříčlánkové
Právě proto, že je to jedno, jestli tam bude autobus, elektrobus nebo trolejbus. Situaci to nevyřeší.
Vozidlo bude velkokapacitní, dokud nebude vlak, tak nic lepšího prostě není. To, že tam budou jezdit trolejbusy nijak neovlivní délku přípravy/stavby trati.
postbolsewici 🙂 jinak jednou je to vlak pak zase tram ted troleybus a ve finale nic jako vzdy…
Oni chtějí zajistit provoz tříčlánkovými tedy 2 kloubovými vozy.
Podívejte se pod můj komentář. Hned jsem se opravil.
a proc zase ty hnusne zaostale bolsevicke nemoderni nechutne trolejbusy? proc ne krasne nove moderni ekologicke vyhodne a i jinak skvele elektrobusy? copak zaostala radnice v Praze nevi, co skutecne pomuze zivotnimu prostredi?
Trolejbusy nejsou hnusné, nejsou zaostalé, nejsou nemoderní, nejsou nechutné a už vůbec ne bolševické. To, že si to myslíš, neznamená, že to tak opravdu je.
Jen nepatří na letiště tohoto rozsahu.
a ironie neni lehko rozpoznatelna. pobavil jste 😀
Jsou tací, kteří to myslí vážně. Podle písmenek ani stylu textu je prostě nepoznám.
to neva.. .. touhu po bolsewismu a jeho kvalitnich vecich je v cesich zakorenena. :)))
Místo nesmyslných frází a ideologických pojmů je proto rozumnější a potřebnější používat konkretní přání, fakta a zdůvodnění. Jinak to nemá smysl a je to k ničemu. Akorát se těmi ideologiemi živí neschopní, zamindrákovaní a bl…..
Přesně tak. Zavítejte na stránky ,mého známého, kterému se říká ANTAR, který trolejbusy v Praze postupně propaguje :http://www.trolejbusyvpraze.net/
Tam najdete i mapy trolejbusové sítě celé Prahy, kde by se vyplatilo trolejbusy zavést : http://www.trolejbusyvpraze.net/tb_navrh_uvod.htm
Nicméně na letiště je nejlepší dle jeho propočtů železnice / již jsem zde tento jeho článek jednou prezentoval v diskuzy o metru – železnici na letiště /: http://www.trolejbusyvpraze.net/zeleznice_metro_a.htm
Pro kritiky ,kteří neví kdo je ANTAR, tak je to člověk, který šéfuje jednomu oddělení, které počítá kolik stojí finančně každý spoj v Praze a okolí… !
Jestli je to vas znamy, mel bych par pripominek, ale stranky ma pekne a znam je jiz dlouho…
Antarovy stránky znám skrz naskrz. 🙂 Osobně ho neznám, ale rád bych se s ním poznal.
Neboli další zbytečná existence, která by si bez peněz z daní ani nenacpala žaludek.
Mít trolejbusy jen kolem letiště nemá smysl. Chce to koncepci a systém a síť trolejbusové dopravy v Praze jako celek. Pak to bude vypadat jinak. I ekonomicky.
Pokud se podíváte na můj odkaz výše, tak přesně o tom je ANTARŮV WEB = ODBORNÍK Z PRAXE z dopravou v Praze a okolí /ekonom , NE NĚJAKÝ SNÍLEK A KECÁLEK V DISKUZÝCH ! .-)
Ja bych mel malou pripominku, a to prave o propojeni trati i pres centrum, kde tramvaje nestaci, nechci je tahat v puvodnich stopach, ale treba pres Jiraskuv most, Nam. Miru, Italskou ul. a mozna v budoucnu i po magistrale…
Myslím, že ty vozy (nejspíše výrobek firmy Hess) budou moderní kombinací autobusu a trolejbusu. Takže to bolševické nebude nebojte.
neboj .. to bylo jen jeho bolsewicky rejpnuti… nic vic.
Můžou to být i Solarisy
https://urban-transport-magazine.com/en/trollino-24-solaris-first-double-articulated-trolleybus/
Polaci opravdu prekvapuji, porad neco vylepsuji a jsou vice podnikavi… Skoda, ze my neumime prichazet s novinakmi na trh podstatne drive… jen opisujeme…
Solaris ten trolejbus dělal asi hlavně kvůli výběrovému řízení pro Salzburg, což jim stejně nevyšlo. No jestli se tenhle projekt schválí, tak aby nás pak nepřekvapil SOR s něčím jako NS24. Přecijen se mi nezdá, že by si to zdejší firmy (SOR a Škoda) nechali ujít a nechali sem vstoupit zahraniční konkurenci…
Podnikaví sice jsou, ale trolejbusy mají hlavně kvůli DPO, které je potřebovalo pro sebe a taky výzbroj do Solarisů dodával . Bohužel po nějaké kauze s UHOS musí teď brát Solarisy od Škodovky
Taky si myslím, že nejsou bez šance. Kdo si chce o Trollinu 24 přečíst česky, má tu možnost:
http://www.cs-dopravak.cz/zpravy/2019/5/31/tlnkov-trollino-v-gdyni
Jen aby se nevzbouřila Antifa, že podporujete fašismus s tím Hessem.
pokud se nelíbí parciální trolejbus, co takhle „elektrobus s průběžným dobíjením během jízdy pod trolejí“?
No, neni to presne, ono nejde jen o prubezne dobijeni (to si vymyslela praha aby tomu nemuseli rikat trolejbus), pod troleji totiz funguje jako trolejbus, tedy motory jsou napajeny z troleje a zaroven se dobiji i baterie…
no troleybus nic extra. je to neforemny a jezdi to po silnicich jako bus
Trojčlánkové velkokapacitní trolejbusy na lince 10 na mezinárodní letiště v Ženevě. –> Vida, nejen bolševici, ale i helvétská konfederace
Proč tam rovnou neprodlouží tramvaj co končí na Evropské?
Měli by napojení kolejové dopravy až na letiště, zůstal by stávající přestup na metro a ušetřili by desítky miliard za ty vlakové koleje.
Studie proveditelnosti proběhla a vyšlo to dráž než 3článkový elektrobus/trolejbus
polovičatá řešení nejsou řešení, autobus nebrat!
dotáhnout tam tramvaj by bylo nejjednodušší a bylo by nepochyběně levnější a ryhleji než zmiňovaná rychlodráha v roce 2050!!
Hele, jsem jedinej, kdo když někam přiletí, chce se rychle a pohodlně dostat do centra, a né se hodinu kodrcat něčím, co staví na každý mezi? Tramvaj na letiště je naprostá pitomost, a to i jako feeder k metru, a to jak kvůli jízdní době dlouhý jak Lovosice, tak kvůli nákladům, ktreré jsou prostě nevyargumentovatelné. Letiště potřebuje především vlak s rychlým spojením do centra, ideálně na Hlavák, aby šlo tranzitovat, nebo by tam odtud klidně mohly být výchozí mnohé rychlíky, pokud by se použil Semmering. Přínosný by bylo i napojení na Severozápadní dráhu směr Dresden. Tak to dělají v civilizovaném… Číst vice »
Souhlas s Ferencem F. ! Je to stejný názor, jaký uvádím v diskuzy výše = Antarův web = proč železnice z centra na letiště a dál směr Kladno, případně Německo.
A toto se bude i realizovat = myslím, že toto video SŽDC ze 12.června zde redaktoři ve svých článcích nezveřejnili a nedávno tam přibyla i vizualizace stanic : https://www.facebook.com/pg/cestanaletiste/videos/?ref=page_internal
MODERNIZACE A NOVOSTAVBA TRATI PRAHA-VELESLAVÍN (VČETNĚ) – PRAHA-LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA (VČETNĚ) : http://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-a-novostavba-trati-praha-veleslavin-praha-letiste-vaclava-havla/
Železnice je nutnost a ta tramvaj jako městský doplněk. Obojí je tam potřebné
A co konkrétně tam ta tramvaj přinese ve srovnání s busem/ torlejbusem? Opravdu ta miliardová investice povede k navýšení kapacity oproti busu? Bude taková kapacita po „připojení“ letiště k železnici vůbec potřeba? Kdo by byl cílovou skupinou takového spojení? Lidé z oblasti mezi Letištěm a Veleslavínem, protože dál to nebude kvůli pomalosti dávat smysl? Opravdu se lidé, kteří někam přiletí se zavazadly a jsou unaveni z letu, chtějí dostávat do centra něčím s průměrnou rychlostí 20 kiláků a u čeho ani pořádně nevědí, na které z desítek zastávek vystoupit? Vy osobně byste takhle po příletu z dovolené fakt seřadil rodinu… Číst vice »
Ta tramvaj by tam zajišťovala běžné lokální spojení a je na každém, co mu vyhovuje a kam jede. Podle toho si zvolí dopravní prostředek. Navíc nahradí ty autobusy.
Ono také nejde o nějakou rychlodráhu. To je nesmysl a stále používaný nesprávný název. Jde o dokončení dostavby systému železničn í dopravy pro Prahu a okolí, s napojením letiště a s využitím i pro nákladní dopravu. Takto se to musí brát.
Dotáhnout tramvaj k letišti by nebyl problém, horší je, co s tramvají na letišti, aby obsloužila 1 i 2. Byl by to dost zásah do stávajícího stavu, plánovaného pro gumokolní obsluhu.
Záleží, na čem vázne vlak, teoreticky by mělo být možné pod terminály v předstihu postavit budoucí vlakové nádraží a dočasně ho obsluhovat tramvajemi.
To je fakt. Bohužel i to by bylo na léta, gumokolní řešení budou rychlejší, i když méně kapacitní.
Třeba proto že zadrátovat Evropskou bude rychlejší a levnější než natáhnout koleje?
A proč? Kdo se bude chtít courat tramvají z Letiště na Veleslavín? Oproti autobusu téměř žádné zlepšení. Kdyby nebyl vlak, tak jedině metro, když už. Nemluvě o tom, že cestující z letiště určitě ocení, že se bude stavit každých 400 metrů na zastávce.
Vždyť nemusí všechny spoje zastavovat ve všech zastávkách, ne? Když budou nějaké vedené jako rychlíkové, tak to zrychlení přeci jenom bude.
PS. Nevím, jak to v Praze teďka je, jestli jezdí ří rychlíkové spoje nebo ne…
Jasně, i stávající linka 119 by se dala od zítra rozdělit na expresní a vymetací verzi, ale v pražských poměrech je toto velmi revoluční řešení. Né, tak abych ropidu nekřivdil, třeba příměstské linky autobusů nezastavují ve všech zastávkách, jako souběžné „červené“ městské autobusy.
A výhybnu pro předjíždění pomalých tramvají R−linkovýma zřídíte jak? Zabráním dvou jízdních pruhů mezi Starodejvickou a Hornoměřickou? Zácpa ještě zacpanější?
V Ostravě nějaké rychlíkové tramvajové linky bývaly (možná ještě jsou?); samozřejmě to má své limity dané koexistencí se „zastávkovými“ linkami, ale na nějaké dlouhé trati bez odboček (ergo bez dalších připojujících se linek) si to představit umím. U autobusů je to „rychlíkování“ snazší a s větším efektem.
Asi dve jsou, a projizdeji několik zastavek
V tomhle konkrétním případě se mi zdá, že jasně lepší varianta jsou parciální trolejbusy, jak jste sám řekl autobusové rychlíkové linky mají větší efekt, tudíž není důvod vymýšlet nějaké složité řešení u tramvají. Je vidět, že na magistrátu mají v těchto ohledech přece jen rozum. Tedy snad až na jejich chorobné touhy zachovat všechny staré mosty apod. Samozřejmě to nemění nic na tom, že na letiště je potřeba vlak.
Jsem zvědavý, jak uděláte rychlíkovou tramvajovou linku.
Spíše vidím že je za tím zájem výrobce, než potřebu města Hádejte kdo bude výrobce ?
No nevím Škoda by mohla dodat výzbroj, ale snad žádný český výrobce nedělá takhle dlouhé autobusy. Kromě toho půjde o pár desítek autobusů ne stovek, takže i kdyby, tak by se na tom moc nenapakovali.
Samozřejmě by to bylo logičtější a potřebnější. Cena by v tomto neměla hrát takovou roli. Minimálně by to řešilo otázku zmenšení přestupů. Ale hlavně už nejméně před 20 lety tam měla být železnice!