Praha chce skončit s výjimkami u vyhrazených pruhů, zákaz vjezdu bude platit i mimo špičku

Zřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPIDZřizování autobusového pruhu, Kamýcká ulice, Praha. Pramen: ROPID

Praha si od nového opatření slibuje zjednodušení a sjednocení pravidel i větší bezpečnost pro cyklisty či chodce.

300 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
M H

Zejména by mělo dojít k oddělení BUS a cyklistů. Cyklista nepatří do pruhu, kde brzdí VHD – patří do svého vlastního.

Jendelin.i

Jen pro úplnost bych uvedl, že na preferenci MHD existuje ucelený koncepční dokument https://pid.cz/o-systemu/preference/ , schválený Usnesením Rady hl. m. Prahy č. 2351 ze dne 26.9.2017 (podepsáno Krnáčovou a Dolínkem), uvedená problematika je řešena v části „Zásady pro navrhování a zřizování preference autobusů VHD“, strana 17, tam je komentováno, proč je vyznačovaní vyhrazených jízdních pruhů pro autobusy MHD s časově omezenou platností nevhodné. Za zmínku stojí především hned první odrážka: „pokud špičkové intenzity IAD projedou příslušným počtem jízdních pruhů bez vyhrazeného jízdního pruhu, není důvod zvyšovat počty jízdních pruhů využitelných všemi vozidly na období s menšími intenzitami IAD“. Není to… Číst vice »

Michal

„Podle magistrátu je současný režim nepřehledný a nesrozumitelný pro účastníky silničního provozu.“ – jako že lidi jsou tak blbí, že nechápou vyhrazený jízdní pruh v době od-do? No to snad ne, tak pak takový řidič nemá co dělat na silnici, když neumí ani číst značky… 😀
Tak to raději zjednodušíme ,a zatarasíme pruh na 24/7 i v noci a o víkendech, kdy navíc spoje jezdí čím dál ve větším intervalu v rámci úspor města 😀 …tomu říkám systémové řešení :DDD …o špičce a výrazné snížení kapacity propustnosti komunikace jak tady mnoho lidí zmiňuje ani už nemluvím…

boch

A co kdyby někdo kontroloval kdo v těch pruzích jezdí? A kdyby se někdo občas zamyslel kde ty pruhy jsou? Možná kdyby se někdo z magistrátu zvednul a šel se někam podívat, třeba na křižovatku Plzeňký s Podk Kotlářkou jak to tam vypadá? A takhle to chcete všude? To snad ne…

m...

Mel bych otazku. Ma ridic busu povinnost pouzit vyhrazeny pruh?

Martin

Ne…

asdefasdf

řidič BUSu ne, cyklista ano.

M...

Ok, takže když se řidič v Kukulové šine na Vypich ukrutně třicítkou v normálním pruhu, když má vedle buspruh, tak nic neporušuje, ale já když ho budu chtít předjet mám smolíka…

Standa

No jo,když dnes by každý nejraději projížděl autem i mezi regály supermarketů

Eda

Když se zasekají všechna města vyhrazenými pruhy po celé délce, znamená to selským rozumem zároveň, že ubyde prostě všude jeden jízdní pruh. Tzn autobusy, taxi a cyklisti sice projedou, ale fatálně se zhorší propustnost celé komunikace, chodci stejně skoro nepřejdou (nebo budou ten zasekaný pruh ještě víc brzdit couráním). Takže … chtělo by to uvažovat, a podle místních podmínek ty vyhrazené pruhy určit třeba jen ve špičce a ne zbůhdarma nonstop, někde víc, někde méně. A samozřejmě více stezek pro cyklisty MIMO silnici, lepší komunikace, dostat lokálně víc lidí do MHD, která by dobře fungovala atd. Možná i pracovat více… Číst vice »

Jirka

Tak je mnohem jednodušší vymýšlet podobné kraviny, než něco postavit a řešit

Frantisek

Jaké stavební řešení v tomto případě navrhujete? Rozšířit ty silnice do zeleně či rovnou do domů?

Jan

Rozhodne nezavadet takove hovadiny. To muze vymyslet jen chory mozek

Alena

Že by konečně Magistrát začala zajímat neúnosná doprava? Včera bylo pozdě. Kdy uvidí občané výsledky?

Petr766

Magistrát neúnosnou dopravu neřeší, ale vytváří čím dál více. Co taky chtít, když hlavním dopravním „expertem“ je aktivista z Automatu, kterému jde jen o dotace a zákazy.

Bob

Mně tedy spíš vadí že je to nekonzistentní matla a kokta. Pokud by to byl rozumný zastánce mikromobility a zklidňování dopravy, tak bych mu klidně i fandil.

MaT

Pořád ta Vaše omílaná nepravda, že náměstek má něco společného s Automatem? Aktivista to možná je (za zachování Libeňského mostu), ale ne zrovna z Automatu…

Frantisek

Ne tak docela. A pokud, tak jedině rezignací na rovnoměrné rozmístění funkcí po městě (analogicky vláda po zemi). Jinak ji vytváří především lidská lenost a lhostejnost. Řešení je jedině ve zmenšení objemu dopravy, ať už jejím sdružováním či snižováním potřeby.

MartinS.

Já sice ve všeobecnosti jako uživatel MHD bus pruhy podporuji, ale je pravdou, že v některých úsecích, kde jezdí 1 nebo 2 autobusové linky jsou mimo špičku tak nějak zbytečné. Třeba Vrchlického směrem na Smíchov. Do 10:00 to stojí od Poštovky, po 10:00 se to do 14:00 krásně rozjede, protože se využívají oba pruhy až po křižovatku s Radlickou. Přitom mezi 10:00 – 14:00 tam projede 5x za hodinu 167 a 4x za hodinu 123. Ještě flagrantnější příklad je Plzeňská od Krematoria Motol po Hlušičkovu. Proč je zrovna tam bus pruh (a bez časového omezení) mi úplně uniká? Tam i… Číst vice »

Jaaaa

Volný pruh = rychlost a méně zpoždění. 😉

T.H.

Autům v Košířích ten bus pruh ve Vrchlického zásadně pomáhá, rozhodně nerušit !!! Je to možná paradox, ale kdo tudy jezdí autem z Jinonické či Musílkovy potvrdí, že před zavedením bus pruhů byla propustnost napojení se na Plzeňskou ve špičce sotva poloviční. Bus pruhy vysunuly zácpy ven z centra a to je dobře. Tam se ještě auta mohou rozhodnout kudy pojedou, nebo zda zůstanou na P+R. Níže k Vltavě už změnit trasu nejde, nám to fakt pomohlo. To mají řidiči tak krátkou pamět? … Já vím, mají. A hlavně dost řidičů nedokážě rozlišit, jestli jsou zácpy menší nebo větší. Zácpa… Číst vice »

Bob

Tady nejde ani tolik o to, kolik tam projede těch autobusů, jako o to, jestli se dá zajistit volný průjezd tím, že auta čekající v zácpě jsou vykázána jen do části jízdních pruhů. O celkové kapacitě komunikace nerozhoduje ani tak počet průběžných jízdních pruhů, jako spíš kapacita křižovatek – vjezd na kulaťák, odbočení z Vrchlického do Mrázovky atd.

T.H.

Autům v Košířích ten bus pruh ve Vrchlického zásadně pomáhá, rozhodně nerušit !!! Je to možná paradox, ale kdo tudy jezdí autem z Jinonické či Musílkovy potvrdí, že před zavedením bus pruhů byla propustnost napojení se na Plzeňskou ve špičce sotva poloviční. Bus pruhy vysunuly zácpy ven z centra a to je dobře. Tam se ještě auta mohou rozhodnout kudy pojedou, nebo zda zůstanou na P+R. Níže k Vltavě už změnit trasu nejde, nám to fakt pomohlo. To mají řidiči tak krátkou pamět? … Já vím, mají. A hlavně dost řidičů nedokážě rozlišit, jestli jsou zácpy menší nebo větší. Zácpa… Číst vice »

MaT

Ad ta Vrchlického – stejně to tam pak stojí na těch světlech u Mozartovy. Tam je úzké hrdlo, ta další křižovatka s Radlickou toho pak prostě asi víc nepobere, já bych to nesváděl nutně na ten vyhrazený pruh pro busy…

T.H.

Autům v Košířích ten bus pruh ve Vrchlického zásadně pomáhá, rozhodně nerušit !!! Je to možná paradox, ale kdo tudy jezdí autem z Jinonické či Musílkovy potvrdí, že před zavedením bus pruhů byla propustnost napojení se na Plzeňskou ve špičce sotva poloviční. Bus pruhy vysunuly zácpy ven z centra a to je dobře. Tam se ještě auta mohou rozhodnout kudy pojedou, nebo zda zůstanou na P+R. Níže k Vltavě už změnit trasu nejde, nám to fakt pomohlo. To mají řidiči tak krátkou pamět? … Já vím, mají. A hlavně dost řidičů nedokážě rozlišit, jestli jsou zácpy menší nebo větší. Zácpa… Číst vice »

123

A to na té Vrchlického o víkendu jezdí až po Klamovku jen ta 167 (tu otočku 123 fakt nepočítám), která má interval 15, resp. 20 min.

Ve špičce proti tomu pruhu ani slovo, ve všední den v sedle je celkem zbytečný, ale dejme tomu. Přes noc a víkend je na dvě věci a je to čistě jen tupá buzerace.

T.H.

Autům v Košířích ten bus pruh ve Vrchlického zásadně pomáhá, rozhodně nerušit !!! Je to možná paradox, ale kdo tudy jezdí autem z Jinonické či Musílkovy potvrdí, že před zavedením bus pruhů byla propustnost napojení se na Plzeňskou ve špičce sotva poloviční. Bus pruhy vysunuly zácpy ven z centra a to je dobře. Tam se ještě auta mohou rozhodnout kudy pojedou, nebo zda zůstanou na P+R. Níže k Vltavě už změnit trasu nejde, nám to fakt pomohlo. To mají řidiči tak krátkou pamět? … Já vím, mají. A hlavně dost řidičů nedokážě rozlišit, jestli jsou zácpy menší nebo větší. Zácpa… Číst vice »

Oran Gutan

ve svý podstatě seš kokot.

Avionik82

Cyklo pruhy jsou dobre… pro motorky 🙂

Jiří Kocurek

Na Glajdu úzké, ale 50 ccm skutr se tam vejde. A když se zhasne motor, tak je z něj odrážedlo.

Kalanis

Pořídit si fichtla?

Bob

Klidně i elektroskútr, který z jakýchsi záhadných důvodů je dosud legislativně považován za jízdní kolo.

Leinad

Elektrokolo – ovládá se šlapáním, motor dodává akorát násobek síly kterou tlačím do pedálů. (Skútr většinou má plyn)
– Musí mít omezení rychlosti a výkonu. (Ve větší rychlosti nefunguje příšlap)
– Jako kolo může na cyklostezky atd. To skůtru nesmí.
Faktem je, že když se na „kole“ vypne omezovač, je z něj skoro skůtr (případnému policajtovi v lese se řekne, že je to kolo. Podobně kdyby chtěl vidět RZ atd. A na silnici vedle cyklostezky se policajtum řekne že je to skůtr)

jozka

Preju Fillerovi, aby zacalo tech kol jezdit vic a zaroven aby se uzakonil povinny odstup 1,5m pri predjizdeni. Pak se t cyklo+bus+taxi pruhu stane cyklopruh a busy budou mezi auty, pripadne pojedou trvale15km/h nejakemu cyklistovi za blatnikem…

…a pak to snad dojde i Prazakum…

Mickey

Vše je o vzájemné toleranci. Vejít se na tu silnici musí všichni. Autobus cyklistu jedoucího v buspruhu většinou zvládne předjet.

jozka

I s pozadovanym odstupem? Asi ne, ze…

Bob

Cpát autobusy do jednoho jízdního pruhu s cyklisty je prostě nehorázná hloupost, to žádnou tolerancí nezměníte. A pokud by se nějaký řidič autobusu nacpal vedle cyklisty jedoucího ve stejném jízdním pruhu, to je na okamžité odebrání řidičáku. Rozumný cyklista se zamozřejmě do autobusového pruhu necpe a raději jede po liduprázdném chodníku, protože bezpečnost je důležitější než dementní předpis a dementní značení.

Josef J.

Odkaz na dokument mi nefunguje a na úřední desce nemohu najít (hledal jsem především pod Odborem pozemních komunikací a drah, ale pak všude). Můžete mě nasměrovat?

Jan

Já to našel přes úřední desku, hledat Číslo jednací PKD-73695/2020, ale to je pak v sloupečku Evidenční číslo a podle čísla z dokumentu jsem to nenašel. Je to neintuitivní.

https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/deska/index.html
https://www.praha.eu/jnp/cz/o_meste/magistrat/deska/index.html?cisloev=PKD-73695%2F2020&nazev=&text=&typ=0&odbor=0&stranavel=15&test=value

Urban Transport Lover

Několikakilometrový buspruh na Evropské k metru Veleslavín velmi pomohl.. Je ale potřeba velmi tvrdě pokutovat těch více než pár debilů, kteří to ignorují – částku tak vysokou aby si příště vjetí do bus pruhu vůbec nepřipustili… Jako řidič který řídí téměř denně – bych to viděl na kamery které rozpoznávají SPZtky a po třetím vjetí na bus pruh v jednom roce bych jim zabavil na měsíc auto, po druhém vjetí 50 000 a 6 bodů a v prvním 5 000 a 4 body. Mělo by to samočistící efekt. MHD v Praze je natolik dobře organizované – že není potřeba mít… Číst vice »

pzag

Prý v Praze je to dobře organizované? To myslíte vážně? Možná tak během všedního dne ve špičce, pokud to zrovna není přeplněné.

David

Samozřejmě. MHD v Praze je velmi dobře organizovaná.

ABC

A proto jako další level bych navrhoval zdražit rezidenční parkování na takové 2 – 3 tisíce měsíčně a ne 1 200 ročně. Druhé auto na stejné adrese (bez ohledu na majitele) potom 5 000, třetí a další 10 000. Měsíčně.

jozka

Vam se zda, ze tech lidi uteklo z Prahy malo?

Josef

Jak pro koho, ne vsem ta MHD muze vyhovovat, ja napriklad cestou autem denne usetrim 40 minut, ktery bych stravil navic v MHD.

Anonym03

To je v pořádku, ale musíte se smířit s tím, že si na semaforech holt občas počkáte, než projede tramvaj, nebo že budete mít k dispozici jen jeden pruh. Úplně stejná filozofie funguje ve všemi opěvovaném Švýcarsku. Nejsem příznivce toho, co teď chce magistrát vymyslet, ale rozumná přednost MHD před IAD je rozhodně potřeba. Je to i pro dobro IAD z mnoha důvodů.

Josef

Ono s tim cekanim na semaforech nez projede tramvaj az takovej problem nemam, velmi vtipny to je, ze tohle opatreni blokuje i autobusy, viz treba krizovatka Modranska x Jeremenkova x Podolske nabrezi. Ono ne vzdy tupe zavedeni nejakeho pravidla funguje, stejne tak nevidim jedinej problem v tom, ze je bus pruh vyhrazeny jen nejaky cas, mimo spicku ke zpozdeni MHD nedochazi a alespon neni potreba s autama klickovat sem a tam.

Anonym03

No ono autobusy mají taky svoje preference, záleží, jak kde. Tam, kde se preference kříží, musí být zaznamenán nějaký prioritní směr. Bohužel nejsme tak chytří, abychom zavedli preferenci vozidel MHD podle jejich zpoždění.

Petr766

Rozumná přednost může být tam, kde je dostatečná kapacita pro IAD a to Praha na většině míst není a ještě hloupě ze dvou pruhů uděláme jeden – MHD to prakticky nepomůže, ale zvětšíme kolony.

Jaaaa

MHD to prakticky pomůže. 😉

...

… do šrotu.

Anonym03

Pokud budou autobusy poskakovat za auty, těžko pak přinutíte lidi, aby nepoužívali IAD a situace se ještě zhorší.

RHood

Bože, a jak je perfektně organizována MHD v ranních hodinách mezi 24:00 a 5:00, když není skoro žádná. Prosím, kolik autobusů jede v těchto hodinách po Evropské mezi zastávkou Terminál 1 a zastávkou Veleslavín. Vážený, 15 autobusů MHD v pracovní den !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. Celkem 15 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tedy 3 autobusy za hodinu. A to nevyužívají celou délku Evropské, protože mezi výše zmíněnými zastávkami je přímých autobusových spojů v těchto hodinách celkem 3. 3 za 5 hodin !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

MartinS.

A mezi 0:00 až 5:00 potřebujete na Evropské dva pruhy? Když tam ten buspruh zůstane, tak to něčemu vadí? Sice bude prázdný, ale v tom normálním, se v tuhle dobu žádné kolony tvořit nebudou… A aspoň ten, kdo doržuje rychlost zpomalí v noci ty, kdo by tam frčeli stovkou.

RHood

A proč tedy ten pravý pruh bude uzavřen v těchto hodinách pro osobní automobilovou dopravu, když není využíván MHD a cyklisty ?

Jiří Kocurek

Protože výrok „v každém jedoucím automobilu je člověk“ byl vymínusován jako nepravdivý.

...

Protože takové ošklivé tvrzení je v rozporu se světonázorem současných spasitelů. Tento světonázor je autoritativní a je-li tedy někdy v rozporu se skutečností, je to vždy skutečnost, kdo se mýlí…

123

Protože někteří jednoduše nesnáší, když někdo jede autem a pokud mu to nemohou úplně zarazit, tak se mu z toho snaží dělat aspoň co největší pakárnu.

Josef

V noci z dalnice sjedu v pravem pruhu na Evropskou, nasledne je tam bus pruh a teda prejizdim do leveho, pak ale dole potrebuju odbocit do Libocke, znova se radim do praveho pruhu. Opravdu je potreba, abych prejizdel sem a tam, kdyz tam nikdo nejede?

MartinS.

Jako, že Vám dělá problém jednou za 1,5 km pootočit volantem?

Josef

Ne, dela mi problem klickovat mezi pruhama, kdyz je to uplne zbytecny, vyhrazeny pruh v tu dobu je uplne k nicemu.

MaT

Aspoň neusnete. Tím spíš v tuhle denní (resp. noční) dobu. Na mě třeba jednotvárné silnice (typicky dálnice) právě takhle působí a je to dost náročné na pozornost. Když se „něco děje“, tak se ta pozornost lépe udrží…

Ale napadlo mě, jestli stejně neargumentují ti, co se jsou schopní držet několik kilometrů v levém pruhu (nebo ve středním, na D1), i když v pravém mají několikasetmetrové volné místo. Asi jim také přijde moc „náročné“ si přejet do pravého, když v tom levém či středovém už nemají co dělat…

123

Ehm, pokud máte problém udržet pozornost při průjezdu Evropskou, tak řešením není kličkování jak u blbejch, ale odevzdat papíry a nejezdit.

Argumentovat tak na dálnici, ok. Na Evropské … sorry jako.

Josef

A vam dela problem si precist dodatkovou tabulku, kde je jasne napsano, plati tehdy a tehdy?

...

Podívejte se, v demokratickém právním státě jsou omezení a zákazy limitovány na naprosté minimum. Podstatou a smyslem opatření je, aby MHD projela, když v ostatních pruzích vznikne stojící či pomalu jedoucí kolona. Pokud tam žádná kolona není, postrádá smyslu do takového pruhu komukoli zakazovat vjezd.

Jaaaa

Až na to, že složitost pravidel snižuje jejich aplikovatelnost. Nelze se bezhlavě držet jedné zásady.

...

To sice zajisté nelze, nicméně zde nestojí proti jednomu zákonem deklarovanému zájmu žádný zákonem deklarovaný zájem jiný.

Josef

Jaka slozitost pravidel? Pod oznacenim pruhu je dodatkova tabulka, ktera upresnuje, kdy ta znacka plati nebo ne, je to normalni znacka tak jako jina. Nebo snad chcete zakazat dodatkovy tabulky obecne, jako ze to je moc slozity?

MaT

Ano, ty dodatkové tabulky tam jsou, ale je fakt, že jsou mnohem hůře vidět, než ta značka jako taková. Navíc na vodorovném značení ty časy také uvedené nejsou. A mám zkušenost z posledních let, že dost řidičů i mimo ty časy, kdy ty pruhy platí, se jim stejně vyhýbá a cíleně z nich uhýbá. Přemýšlím, jestli je to tím, že jsou tak nepozorní, nebo jen blbě vidí. A otázka pak taky je, co je horší a jestli se tací vůbec na těch ulicích mají pohybovat. Nebo jestli je to pro jejich mozky nějaké jednodušší si prostě zafixovat, že do tohohle… Číst vice »

Alexandr Mikulka

Patnáct autobusů za pět nočních hodin ti je málo?

Frantík

Pro ty, co se přepravují autobusy nikoli (20 minut interval v noci, to nemají ani tramvaje), ale v porovnání s celkovou kapacitou ulice to málo je.

Bob

A to ještě připočtěte, že po souběžné železniční trati taky auta nemůžou jezdit ani v noci, kdy tam téměř žádné vlaky nejezdí.

David

Co se vám stali s klávesnicí? Nebo za to můžou nervy?

...

A proč je rovnou nenavrhujete poslat do tábora nucených prací ve smyslu zákona č. 247/1948 Sb.?

Jiří Kocurek

Jojo, někteří by dokonce velice rádi použili zákony o fous starší. Jestli se to někomu nelíbí, zbourat půl vesnice.

Petr766

Tento pruh je příkladem, jak to nedělat a že je to zbytečné.

Josef

Ono pro mesto je naopak prinos ty auta mit, zatim z toho doji prachy (parkovani, pokuty za rychlost, ted pribudou pokuty za jezdeni ve vyhrazenym pruhu idealne v case, kdy ten prestupek nikomu neublizuje). Je jenom otazka casu, kdy to dojeni dojde tak daleko, ze uz si tahle skupina rekne dost.

MaT

A když si ta skupina tedy jako řekne dost, tak nám sem do té Prahy těmi auty přestanou jezdit a smrdět tu pod okny? 🙂 Jé, tak to by bylo super… 🙂

Josef

To je vlhky sen aktivistu, myslel jsem to tak, ze tou dobou aktualni vedeni magistratu by vypakovali pryc. Bez tech aut by razem mesto prislo o stovky milionu na prijmu z poku, parkovani, stat by prisel o hodne penez na DPH, spotrebni dani a dost lidi by bylo bez prace.

...

Pokud vám ta auta jezdící kolem vašeho domu vadí, odstěhujte se tam, kde jezdit nebudou. Doporučuji.

Bob

Mezi „ostatní složky“ integrovaného záchranného systému patří podle § 4 odst. 2 zákona č. 239/2000 Sb. mimo jiné „havarijní, pohotovostní, odborné a jiné služby“. Na konci toho seznamu jsou uvedena „sdružení občanů, která lze využít k záchranným a likvidačním pracím“, přičemž z toho středního rodu vztažného zájmena lze gramaticky jednoznačně vyvodit, že ta omezovací vztažná věta (https://www.czechency.org/slovnik/OMEZOVAC%C3%8D%20VZTA%C5%BDN%C3%81%20V%C4%9ATA) se vztahuje pouze k poslední položce seznamu ,nikoliv k celému seznamu. Takže ať poskytujete komukoliv jakoukoliv odbornou nebo i neodbornou službu, tak jste ze zákona složkou IZS. Když zákony píšou negramoti, tak se pak těžko vymáhá něco, co není jasně a jednoznačně stanoveno.… Číst vice »

G700

Mimochodem vyjet od Břevnova na Vypich po tom, co tam ti šmoulové udělali jeden pruh jen MHD je ve špičce docela sranda… Jde jim jen o to tu Prahu ucpat a dodělat. Vůbec to nepovede k tomu, že pojede méně aut. Spíš to povede k tomu, že tihle kloučci půjdou v příštích volbách od valu….

Pražák

Už aby to bylo

Anonym03

To tvrdíte vy. Máte nějaké dopravní vzdělání a podklady pro své tvrzení?

Jan

Zajímavé, že dostáváte mínusy za snahu o faktickou diskuzi. Tady se to hemží dojmy a názory, ale nějaká fakta nebo systémové řešení podložené daty nenabídne nikdo. Což se bohužel týká i toho návrhu, oduvodnění je dost vágní.

Paja

No uvádí konkrétní případ, takže asi osobní zkušenost. A dopravní vzdělání … a jaké mají ti lidé na magistrátu co tohle tlačí?

Anonym03

No minimálně to musí nějaký projektant narýsovat, který předpokládám ČVUT dopravní vystudoval. Nicméně stát se projektantem se člověk může stát i s dopravní průmkou, stačí, aby to člověka bavilo a rád se učil novým věcem.

Petr766

A z Automatu a magistrátu ho má aktuálně kdo z nich? 1 z 10?

Jiří Kocurek

Členství v Automatu nahrazuje VŠ titul, to nevíte?

...

A kdyby jen jeden…

MaT

Tam ty kolony byly co pamatuji. Takhle ale aspoň ten autobus má šanci projet rychleji. Tzn. jet to třeba z Kajetánky do Motola za těch 10 minut (při dobré průjezdnosti to myslím bývalo i 7 minut) a ne 30-40 minut, občas díky kolonám i déle… Když v tom autobuse bude třeba 50 lidí (a ráno klidně i mnohem víc), tak alespoň já tak nějak souhlasím s tím, aby měl přednost. 50 lidí v autech zabere o dost víc prostoru a ve většině případů je to spíš o jejich pohodlnosti, než o nějaké nutnosti (těch co každý den potřebují do práce… Číst vice »

Josef

Nemusi to byt jen o pohodlnosti, muze to byt i o casove uspore, MHD nemuze vyhovet vsem, pokud treba jezdite z Modran do Stresovic, tak autem to trva 20-30 minut, zato MHD pres hodinu, tak za tyden takhle usetrite dve a pul hodiny, ktere muzete venovat treba rodine.

Vojtěch

Pokud dobře počítám, z Modřan do Střešovic lze dojet s jedním přestupem za cca 30-40 tramvají, tudíž zase o tolik rychlejší to autem není.

Josef

Napriklad cista jizda tramvaji ze Sidliste Modrany na Vojenska nemocnice dle dpp je 47 minut. A to nepocitam, ze ta cesta vetsinou nezacina a ani nekonci na zastavce.

Paja

Tak to jsem se pobavil. Vyhrazené pruhy se zřizují pro preference hromadné dopravy před individuální a výhodou tohoto opatření bude to, že se bude jezdit lépe cyklistům (od kdy je přesně jízda na kole hromadná přeprava osob?)
A ano, taky se moc těším jak se bude bus plahočit za cyklistou ve vyhrazeným jízdním pruhu, to je panečku preference MHD 🙂

asdefasdf

BUS (stejně ajko TAXI, IZS, apod)pro předjíždění může využít i normální jízdní pruh, cyklista se většinou uskromní a přitlačí se ke krajnici nebo za čáru, protože mu taky není přijmené že mu za zadkem dlouhodobě jede nějaké pomalé vozidlo.

ABC

no to si povíme až se uzákonní povinný 1,5 metru odstup při předjíždění

Anonym03

Ten ještě není?

ABC

Ne. A bude veselé, pokud bude, až se bude bus snažit procpat z vyhrazeného pruhu do zacpaného normálního aby to dodržel. Jistě se setká s velkým pochopením. Nasráth.

Anonym03

Ono je totiž bus pruh s cyklisty trochu polovičaté řešení. Cyklista má mít obecně svůj vlastní úzký pruh a hotovo. Na spoustě míst by to šlo zřídit, jen chtít.

Petr766

Nejde to prakticky nikde bez omezení 99% ostatních dopravních prostředků či chodců.

Bob

Prakticky se cyklopruh zřizuje jen tam, kde zbylo nějaké místo, které stejně nejde využít pro plnohodnotný jízdní pruh. A ve většině případů jsou takové cyklopruhy pro jízdu cyklistů naprosto nevhodné.

MaraSourak

Ma mit vyhrazeny pruh na chodniku, jako je tomu v zapadnich zemich…a je po problemu

Frantík

To ani není mezi auty…

Petr766

Typický Automat cyklista ve velkém městě jede úmyslně uprostřed takového pruhu. Nebo rovnou na chodníku.

Jiří Kocurek

Vybržďovat autobus se nevyplácí. Hádám, že za volantem by se choval jako ten samý idiot.
https://www.youtube.com/watch?v=su3etpLQyuY&

...

Dopravní nehoda s naprosto standardním řešením. Škoda na velocipédu bude uhrazena z povinného ručení autobusu.

ABC

a pumpičkář bude mít na půl dne o zábavu postáráno. než se to všechno sepíše a tak. no co, zjevně nikam nespěchal….

Bob

Naopak, cyklista bude muset dopravnímu podniku nahradit škodu na autobusu způsobenou tím, že mu ten autobus musel jeho zjevně nepojízdný bicykl odtlačit.

Bob

Ale tak je to jedině správné, že jede uprostřed jízdního pruhu. Pokud by jel u kraje toho pruhu, tak by to mohlo jiné řidiče svádět k tomu, aby se cpali v tom samém jízdním pruhu vedle něj, což je velmi nebezpečné.

jozka

§ 57

(2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici.

Paja

BUS může pro předjíždění využít normální pruh, ale moc vám to nezafunguje, když ten normální pruh bud plnej stojících aut (protože většinou když se někde ubere pruh, projeví se to v délce kolony).

Bob

Plnej stojících aut je ten sousední pruh možná hodinu nebo dvě denně.

Hanzi

To je nápad panečku, o půlnoci je přece třeba největší preference MHD a určitě bude velká jestli zase tenhle stát celý zarouškují. Vytvářet kolizní místa, zavírat ulice pro hospody, mastit městskou kasu pokutami to by šlo. Ale hnout třeba s Radlickou radiálou, to už je práce.

asdefasdf

O půlnoci jsou většinou volné i normální pruhy.

Chuta

O půlnoci potřebují auta dva pruhy?

Josef

Nepotrebuji, ale taky asi nepotrebuji prejizdet sem a tam, jenom kvuli tomu, ze tam je namalovanej bus pruh

Alexandr Mikulka

O půlnoci ti nestačí jeden pruh?

Hanzi

O půlnoci potřebuješ vyhrazeny pruh pro bus?

Bob

Pokud spolu závoděj dva opilci v autech, tak k tomu dva pruhy potřebujou.

Jiří Kocurek

Jeden odbočuje doleva a zastavil. Ten za ním ho nesmí objet vpravo, protože buspruh a tak rovněž zastaví. Snížili jsme emise.

Frantík

Objížďat můžeš přes vyhrazený pruh

Bob

A kdepak máte vyhrazený pruh ve stejném místě jako odbočovací pruh?

Štěpán Moučka

Nestačil by světelná návěst ukazující jestli mohou jen busy, nebo i ostatní auta?

Zlámalík

Moc práce

Jiří Kocurek

Říká se tomu dodatková tabulka. Dá se případě potřeby přelepit.

RHood

Apropos, proč tyto pruhy slouží pro TAXI služby. TAXI je součástí městské/regionální hromadné dopravy ? Je součástí systému zajištění dopravní obslužnosti ?

ene bene

Slouží taxi, protože jen MHD ty pruhy nevyužije, a je tedy žádoucí tam pustit někoho navíc. A koho dalšího než taxi tam pustit, aby toho nebylo moc a nezavládl chaos? Proto taxi.

RHood

Co je to za blbost, takže MHD ty pruhy nevyužije ?

Peeetr

Ještě by se tam vešlo do tisíce automobilů vyvolených státních a magistrátních politiků 🙂

Alexandr Mikulka

Ano.

Frantík

V podstatě ano… už proto, kolik to stojí 😀

Bob

Protože kdysi, když magistrát toužil regulovat taxislužbu a zjistil, že k tomu nemá zákonné zmocnění a může to dělat jen stát, tak se pokusil zákon obejít a zvýhodnit ty řidiče taxislužby, kteří se řídí provozním řádem stanovišť taxislužby, který je vším jiným, jenom ne provozním řádem stanovišť taxislužby.

Leinad

Taxi splňující jinak nevymahatelnou městskou vyhlášku má v Praze výhody typu možnost stát na štaflech, jezdit prioritním pruhem,…. Aby taxikáři jezdící po Praze se pokusili tu vyhlášku splnit (udělat zkoušky, mít auto v městské barvě,…)

Martin S.

Logické opatření, zpřehlednění pravidel provozu. Je super, že máme vedení, které jasně dává najevo prioritu MHD a zavádí souvislejší buspruhy. 👍🏻

RHood

Tak co tam dělá TAXI, vy priorito MHD.

Jan

TAXI je tiež súčasťou verejnej dopravy. Keby mali všetky osobné autá také využitie ako taxíky, bolo by po problémoch s kolónami a parkovaním…

ABC

no, o to se tak nějak snažil Uber ovšem nesetkal se v Praze, už vůbec ne v Brně a obecně v Evropě s velkým pochopením….

RHood

TAXI není součástí veřejné dopravy.

jozka

Reklamujte u wiki. Hned prvni veta:

„Taxislužba (taxi) je způsob veřejné dopravy…“

Bob

Jasně. Proto o ní ministerstvo dopravy pojednává na adrese https://www.mdcr.cz/Dokumenty/Verejna-doprava/Taxisluzba

ABC

Tak součástí veřejné dopravy jsou v tomto smyslu jistě i kočáry na Staromáku

Bob

Okružní vyhlídkové jízdy se obvykle do definice dopravy jakožto přemisťování z jednoho místa na jiné nepočítají, podobně jako pouťové atrakce. Ale jinak samozřejmě mezi veřejnou dopravu lze počítat i dopravu třeba přívozem, lanovkou, silničním vláčkem, kočárem, elektrobusem atd., byť nemotorová vozidla mají tu výhodu, že nepodléhají žádné regulaci a nepotřebují licenci. U taxislužby je ovšem ta dopravní funkce zcela zásadní, stejně jako veřejný charakter této formy dopravy. I když třeba u silniční linkové dopravy je hranice mezi veřejnými a zvláštními linkami velmi neostrá. Třeba některé ty pseudoveteránské vozy jezdící mezi Starým Městem a Malou Stranou měly jeden čas za konem… Číst vice »

Petr766

Nebo pumpičky.

RHood

Ale viď mezi 24:00 – 5:00 jezdí po Praze tolik autobusu, tramvají, chtěl jsem rovněž napsat metro, ale to je blbost, že vám cesta z Modřan na letiště trvá asi 3 hodiny.

Jan Pytela

Zato těch aut v kolonách tam stojí stovky, a proto je potřeba vymýšlet komplikované režimy vyhrazených pruhů a nejlépe ještě utratit statisíce za svítící cedule, jen aby se pár automobilistů necítilo omezováno.

Xyz

v noci hlavne tie pruhy nepotrebuje pouzivat nikto, ani tie taxiky ci obycajne auta, takze zjednotenie pravidiel vtedy nema komu vadit

Josef

Jaky sjednoceni pravidel, vsak tam je dodatkova tabulka kdy to plati, zcela jasna vec, neni jedinej duvod to menit.

MartinS.

Z Modřan na letiště se v noci dostanete každou půlhodinu a cesta trvá hodinu a čtvrt. Jaký si tak představujete noční interval? Kolik asi tak lidí potřebuje jet mezi 0:00 – 5:00 z Modřan na letiště?

prt

Přímou linkou 910 z Modřan na Letiště VH ani ne za 1,5 hodiny (což jistě není bulvárních „asi 3 hodiny“):
http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/910/20200831/910_(24_2)Z.pdf

Paja

Myslím že skvělé je maximálně to, že si o vedení Prahy ještě někdo myslí něco pozitivního.

Anonym03

Reálně toho magistrát zase tolik pro preferenci MHD neudělal. Tohle je spíš k ničemu než k užitku.

...

Pokud chce magistrát preferovat MHD, nechť staví tramvajové trati na vlastním tělese a s mimoúrovňovým vykřížením jako u trati do Modřan. Ocení to jak cestující v MHD, tak i v autech.

Jiří Kocurek

A chtělo by to 4kolejnou železnici do Řevnic, nebo kde to pásmuje Esko. Také dvě koleje do Kladna. A koneckonců i dvě koleje k Neratovicím.
Ovšem to by neodpovídalo současné doktríně trestání řidičů za globální oteplování změnu klimatu. Kupte si odpustek – elektromobil.

Frantík

Nebo nezřizovat parkovací místa těsně vedle tramvajových kolejí (a takové parkování pokutovat)

Petr

Takže další zbytečný naschvál vůči řidičům aut. Já bych naopak mimo špičku zrušil skoro všechna omezení včetně semaforů. Dneska jsem jel nad ránem od Pankráce na Vinohrady. Nikde ani noha, ale 5 minut jsem prostál na úplně zbytečných semaforech mezi Nuselákem a Mírákem. Fakt už mě to řízení po Praze nebaví, strašně moc nebaví, a rád bych se nechal „vytlačit“ do MHD, o což se Magistrát tak strašně snaží. Jenže čím víc mimo špičku, tím víc je MHD nepoužitelná kvůli dlouhým intervalům. Do spousty směrů navíc chybí rychlé spojení metrem.

Anonym03

To, že některé semafory zdržují je sice pravda, ale rozhodně bych je přes den nevypínal na hlavních tazích, kde se může vyskytnout silnější dopravní intenzita prakticky kdykoli.
A o preferenci MHD se nesnaží nějaký magistrát, ale jakékoli město od Británie po Maďarsko, kde si umí spočítat nevýhodnost IAD pro město jako celek. Praha má oproti Německu, Rakousku a zejména Švýcarsku naopak ještě hodně co dohánět.
Fakt, že omezování intervalů MHD je největší kravina, kterou může Scheinherr udělat je samozřejmě pravda a s tím s vámi plně souhlasím.

Leinad

Softwarově nechat semafor zapnutý, detektory provozu zapnuté, ale blikat žlutou. Pouštet červenou/zelenou, pokud se něco stane – z vedlejší stojí auta dlouho, někdo zmáčkne tlačítko pro chodce/řidiče.

Petr766

Tak ty semafory v tomto úseku jsou úplný nesmysl nejen ve špičce 😉

RHood

Tak já bych radní zodpovědné za dopravu vytáhl za flígr a postavil mezi 22:00 – 05:00 například na Evropskou (jestli tam někdy tito panáčkové a panenky byli) a nechal bych je spočítat ten počat chodců a cyklistů. Prostě tady je možné jenom hrubě reagovat, debilové non plus ultra.

suri

Jsem pro, jako cyklista se necítím vůbec bezpečně a komfortně třeba na takové Vrchlického a Duškově v sobotu a neděli, kdy pruhy vyhrazené nejsou na rozdíl od vymezené doby v pracovních dnech, kdy vyhrazený pruh platí a kdy jízda na kole tam je v pohodě. Navíc v tu sobotu a neděli má řada řidičů díky méně hustému provozu tendenci víc šlápnout víc na plyn, o nějaké bezpečné šířce při předjíždění si tam často můžu nechat jenom zdát.

RHood

Nemám nic proti cyklistům, ale přečtěte si rovněž něco o arogantnosti cyklistu a množství nehod, které zapříčiní v takových cyklistických rájích, jako je Amsterdam nebo Kodaň. Apriorit nemůžete všechny řidiče postavit na úroveň hovad. Ano jsou mezi řidiči hovada, to ano. A vy si myslíte, že řidiči TAXI v těch pruzích na Vás cyklisty budou brát ohled, rovněž řidiči autobusů. Tak to zapomeňte.

Anonym03

Argumentaci o aroganci cyklistů opravdu neberu. To bych jako řidič tramvaje nedělal nic jiného, než nadával na „zk*rvené autíčkáře“. Všude se najde nějaký debil, to platí obecně. U aut jde ale alespoň lépe odhadnout dopředu, to je pravda. Základní vodítko je mladý kluk a „nadupané“ staré BMW nebo Audi.

Lukáš

V Kodani jezdi na kole prumerne 60% obyvatelu, tak je celkem logicke, ze tech nehod nebude malo.

Petr766

Cyklisté a relativně nově ekoloběžkáři jsou nejhorší a nejarogantnější skupinou v provozu. Tak možná 1 z 10 se chová normálně. Chovat se stejně řidiči aut (aniž bych mnohé exempláře chtěl nějak hájit), tak do dvou týdnu se půlka eliminuje a to trvale…

Rosťa

Koho jste si ve volbách zvolili, toho tam máte.

Xyz

a ako su plne obycajne pruhy medzi 2200-0500?

Josef

A proc bych mel jezdit klickovanou mezi pruhy v dobe kdy tam neni ani noha?

Bob

Ale tak klidně si jezděte v noci i protisměrem nebo po trávníku, pokud nejste schopný se udržet ve svém jízdním pruhu. 🙂

Josef

O tom, ze se udrzim v pruhu nemusite mit starost, jenom nevidim duvod v noci na prazdny silnici rozlisovat ze tohle je ten spravnej a tohle spatnej pruh. Nikde nikdo, ale budeme mit tupe aplikovane pravidlo, ze tam smi jen bus. Stejne jako napriklad jine tupe aplikovane pravidlo a to zapnuty semafor idealne porad, takze za minimalniho provozu akorat emise navic.

On.

A mimo špičku opravdu nutně potřebuje použít bus pruh když druhý pruh je volný? Částo je bus pruh v horším stavu než ten pro ostatní takže není důvod do něj vůbec jezdit.

Petr766

Tak to má jediný důvod, aby se víc vybralo na pokutách. Aktivisti z Automatu jedou… místo plynulé dopravy neustálé omezování a vytváření kolon a kritických míst…

Martin S.

Tohle nemá s aktivisty AutoMatu nic společného. Rovnou můžete říct, že za to může třeba Soros. 😂

jozka

opravdu?

https://prahounakole.cz/2020/05/zpravy-z-cyklokomisi-od-podzimu-2019/

„Doporučili jsme, aby vyhrazené pruhy Bus + taxi + cyklo byly v budoucnu platné celodenně a ne pouze ve špičkách, a to především s cílem sjednotit a zesrozumitelnit dopravní značení.“

Petr766

A pan náměstek pro(ti) dopravu pochází prosím z jaké líhně? Z Automatu.

RHood

Nejenom to, ale podporuje to nárůst dopravních nehod.

Jan Pytela

Jak?

RHood

Nejdříve, než vám odpovím, tak se vás zeptám, jestli jste držitelem ŘP a jezdíte.

Jan Pytela

ŘP mám, po městě nejradši nejezdím. „vytváření kritických míst“ znamená malování přechodů tam, kde opravdu lidi chodí? Pokud se jedná o opravdu páteřní trasu, tak ať jdou pod zem 2 pruhy pro auta, ale rozhodně ne chodci.

Anonym03

Já řidičák mám. Dokonce i na mnohem větší vozidlo než je auto. A moje otázka je stejná.

...

Další podjatý zaměstnanec MHD.

Jaaaa

Hlavně si svůj subjektivní pohled nějak odůvodnit. 😀 😀 😀

Anonym03

A v čem podjatý, prosím vás? Neznáte mě vůbec osobně, taktéž neznáte moje názory s jejich argumentací a hned si dovolíte napsat takovou větu? Zajímavé.

Josef

Nezbyva nez obtezovat uredniky tim, ze treba o pulnoci pri prazdne silnici nedoslo k materialnimu apektu prestupku, k zadnemu ohrozeni bezpecnosti nebo plynulosti tou dobou nemohlo dojit.

frantam

No to je mazec. Oni nic nepostaví, nic neopraví, ale zakazování … v tom jsou fakt mistři.

Martin S.

To že nic nestaví ani neplánují je blbost. Tohle navíc není zakazování, povede to k vyšší spolehlivosti MHD a vyšší přehlédnosti na silnicích.

Tomas

jak se to projeví na vyšší spolehlivosti MHD? všiml jste si, že jde o víkendy? kdy je Praha prázdná?

ta přehlednost spočívá v čem?

Jan Pytela

V tom, že bude jasně platit, že do BUS pruhu auta nesmí. Když tam o víkendu nejezdí moc autobusů tak určitě nebude problém ani s nedostatkem místa pro auta.

Josef

Ano, autobusu jedouci v intervalu 20 minut mimo spicku to urcite vylepsi spolehlivost. Prehlednost je uplne v pohode, staci si precist tu znacku az dokonce s dodatkovou tabulkou. Pokud chceme resit prehlednost na silnicich, tak bych zacal odstranovanim lesu znacek a taky resenim znacek schovanych v krovi.

watslaw

Stačíte tuto znacku přečíst až dokonce a rychle, bezpečně a správně se podle ní rozhodnout, jestli jet pravým nebo levým pruhem?
(Ale specielně tady s Vámi musím souhlasit, že zrovna dodatková tabulka je to jediné co se tam dá přečíst a že problém jsou značky schované v křoví; a navíc nová značka – zde už je – má ty malý písmenka taky)

Josef

Je to jednoduchy, kdyz si nestihnu precist dodatkovou tabulku, tak pojedu mimo bus pruh at je v tu dobu vyhrazenej nebo ne, kdyz si ji prectu a bude nevyhrazenej, tak ho s klidem pouziju, nevidim v tom problem, kdo si to neprecte, jede mimo, kdo si to precte tak ho vyuzije kdyz muze.

Frantík

PO-PÁ 6-10,14-19 je v Praze snad skoro všude…

watslaw

Akorát někde je to prokládaný úsekama bez dodatkový tabulky.
https://en.mapy.cz/zakladni?x=14.5156006&y=50.0252787&z=14&pano=1&pid=70308940&yaw=1.432&fov=1.257&pitch=-0.097

A ten bílej čtvereček za jízdy přečtete? (hlavně na tom prvním odkazu za tím roštím :-).

Ale pravda, líp se za roštím schovávaj různé třicítky.

jozka

Coz je prece ucivo treti tridy zakladni skoly v cele republice, ze… a proc cist, kdyz je to tam vsude. Nevim, jestli by tenhle argument ruka zakona uznala.

A precist neco takhle ze zidle, v pohode. Z jedouciho, ktere urazi kazdou vterinu cca 12-13 metru, kdyz nevite, ze tam ta ceduke je a neni jedina a do toho hlidate odstuy od aut a dalsi takove ty divne ukony, co se za volantem musi.

Nemluve o cedulich, ktere jsou vysperkovane triradkovym popisem typu „neplati v popelecni stredu, pokud vezete v aute tchyni jejiz matka mela cerneho kocoura“

Josef

Co je za problem? Nestihnu precist, protoze resim provoz nebo jedu moc rychle, nebo je to schovany, tak jedu v pruhu, ktery neni vyhrazeny. Hotovo. Kdyz to naopak zvladnu a dle dodatkove tabulky je bus pruh i pro ostatni, tak tam jedu, zase zadnej problem, k zadnymu zdrzovani busu nedochazi, nebot to je vetsinou mimo spicku. Cely to zjednodusovani je jenom o tom, ze bychom z toho chteli vybirat pokuty a ono to jde jenom v nejakou denni dobu. Tak proc si to nezjednodusit, tim se se bude vybirat celej den a nachyta se urcite vic lidi.

jozka

Problem je v tom, proc delat takove dodatkove cedule, ktere je problem odchytit a precist. Protoze ono tam muze byt taky neco jineho, nez ze „sem ted muzete a sem uz ne“.

Josef

Ja teda nevim, mne to s tim casem platnosti prijde docela citelny, co je necitelny je ta dodatkova tabulka pod tou znackou autobusu, ale tu tady nikdo neresi, aktivistum „vadi“ udajne neprehledna situace s tim, kdy pruh plati a kdy ne, pritom vlastne ve vysledku jde jen o to, aby se dalo vybirat vic pokut, protoze mimo spicku je vyhrazeny pruh uplne zbytecny, jeho prinos je nula nula nic.

thegrid

Martine placáte nesmysly. Asi jste jeden z tech netahel co tam sedí. Od doby Blanky se jen a jen doprava v Praze omezuje. Ruší pruhy. Tohle je příklad. Zrušený pruh pro osobáky. Je mi z lidi jako vy smutno.

Martin S.

Dopravou myslíte tu automobilovou? Autem je v hlavním městě vykonána cca čtvrtina cest. Neřekl bych, že se nějak zásadně omezuje, nová opatření na komunikacích minimálně ruší pruhy. A když už, je to z důvodu parkování. Pro 3/4 lidí, co se dopravují jinak než autem, je snaha dopravu vylepšovat – přestavby křižovatek ve prospěch chodců, MHD i cyklistů.

...

Ty přestavby křižovatek je dělají nebezpečnějšími. Přechody tam, kde jsou podchody, vytvářejí nové kolizní body, zhoršují plynulost provozu a tím i prostředí pro všechny, betonové bloky uprostřed ulic zakrývají vozidla v protisměru pro řidiče odbočující vlevo, často při určitém úhlu pohledu zakryjí i chodce atd.

Jinak je-li po Praze vykonána jen 1/4 cest autem, tj. 25 %, je to pravděpodobně nejméně automobilní modal split v Evropě (bereme-li samozřejmě v úvahu srovnatelně velká města), co na tom chcete dál vylepšovat?

Jan Pytela

Přechody zhoršují prostředí pro všechny? Chodíte pěšky? Třeba současné změny na Karláku bych nazval jakkoliv, ale ne jako zhoršení prostředí. Po největším náměstí se máme pohybovat v podchodu?

...

Ano, zhoršují. Stojí díky nim v kolonách víc aut. Do toho podchodu bylo nainvestováno nemálo úsilí, práce a veřejných prostředků a vy tím takhle opovrhujete. Pěšky někdy chodím a s čistými, osvětlenými a používanými podchody nemám nejmenší problém.

Petr766

Karlák je přesně ten příklad, kdy jsou ty změny zbytečné. Podobně Kulaťák, mnohá další místa, kde se cpou nesmyslné zelené nesmysly a vytváří se místo relativně normální míst a křižovatek totální nesmysly.

Jaaaa

Že je něco normální pro vás neznamená, že je to normální pro většinu. 😉

Martin S.

Aut je stále moc. Sice je s nimi vykonán jen zlomek cest, ale zabírají cca 70
% ulic.

Gale

Zlomek cest vám vychází jen kvůli účelově pokroucené metodice.
Ten skvělý modal split zahrnuje pouze cesty do práce, v některých výpočtech všechny soukromé vnitroměstské cesty, zcela však opomíjí všechny cesty pracovní a cesty mimo město, kde je v obou případech podíl automobilové dopravy nad 50%.
To je to co je v ulicích, ne jen ten váš „zlomek“…

...

A není náhodou moc taky Martinů S.?

RHood

A ten s prominutím debil, který nechal změnit namalovat nové čáry na Bělohorské, tak ten když bude končit by měl dostat do ruky smirkový papír a ty čáry ručně odstranit a namalovat do původní podoby od Břevnovského kláštera až po křižovatku s Ankarskou. Nebo raději bez toho papíru a pouze svým jazykem.

ene bene

Oni jen plánují (a to nikdo nezpochybňoval).

Eduard

Bože nevím co v té naší matičce stověžaté se děje. Ale současní radní jsou opravdovou studnicí hrůzných nápadů. Doufejme, že jim to Pražané při volbách řádně spočítají. Tedy pokud většina z nich nejsou masochisté. 🙂

Ten_z_Biliny

Když pražany všechny ty auta od dojíždějících štvou, takže je potřeba proti tomu bojovat… Tenhle trend je tu už dlouho.

...

Jenže to nejsou pražané, koho štvou, ale náplavy, kterým vadí, že to v Praze není jako u nich na návsi. Pražané právě z širšího centra dávno utekli.

Martin S.

„Vadí, že to není jako u nich na návsi“? Já jsem rodilý Pražák a můžu Vám říct, že mám rád ruch metropole. Ale vadí mi ta přebujelá automobilová doprava – způsobuje znečištění, ucpávání komunikací, zhoršuje zdraví obyvatel, způsobuje stres a zabírá místo ve městě. Neříkám, že by se měla auta zakázat. Mělo by se ale budovat to, že auto není králem všeho a měly by být nabídnuty rozumné alternativy stejné kvality i rychlosti jako IAD.

...

No, zatím se na to nabízení stejné kvality a rychlosti jde tak, že se provádějí sabotážní opatření ke zvýšení jízdní doby aut na úroveň MHD, včetně stání kolony aut za autobusy a místy (namátkou třeba zastávka Krymská) i za tramvajemi atd. Ano, automobilová doprava má své nevýhody. Ta současná pražská opatření ale ty nevýhody dále umocňují a vytvářejí ještě další. Mimochodem, o současné MHD můžete říci to samé, tedy že „způsobuje znečištění, ucpávání komunikací, zhoršuje zdraví obyvatel, způsobuje stres a zabírá místo ve městě“ — a všechno to bude také pravda. Naopak zlepšování plynulosti provozu na pozemních komunikacích vámi zmiňované… Číst vice »

Jan Pytela

V ulicích jako Krymská neuděláte obsluhu území tramvají bez stání aut za ní. Metr a půl široké nástupní ostrůvky a vedle auta 50 km/h dobržďující u přechodu, celý ostrůvek samozřejmě ohraničený červenobílým zábradlím, aby chodec náhodou nemohl jít nejkratší cestou, to fakt ve městě moc příjemné není.

...

Příjemné, nepříjemné, teď je to nepříjemné ještě víc.

Petr766

Zábradlí by měla být všude, ono chodce nezabije jít 20m na přechod.

Jaaaa

Nebo vás nezabije jet jinudy.

Pražák

A já jsem Pražan třetí generací a podstatně větší problém než s IAD mám s lidmi, kteří vědí lépe než já co je pro mě dobré.

...

Přesně.

Jaaaa

Pán je anarchista?

Pražák

Nikoliv, pán chápe, že nějaká pravidla být musí, nicméně by měla dávat smysl. Tohle žádný smysl nedává, je to jen šikana.
Takže pán není ani anarchista, ale ani levicový progresivista , jako Vy.

Petr766

Stejná kvalita a rychlost jako IAD neexistuje. S přivřením očí metro, na střední a delší vzdálenosti. Ovšem musí zrovna být cesta směrem, jakou to metro jede, že…

Gale

No, třeba ze Zličína (od Metropole) na Černý Most (ke KFC) je to autem rychlejší asi o čtvrt hodiny…když jede metro hned a auto podle předpisů.

Petr766

Otázka je, jestli si pomůžou – v Brně tahle sorta aktivistů z radnice víceméně zmizela, ale ti co ji nahradili, velice rychle zapomněli na své sliby o zónách, dopravě, uzavírkách a jedou na stejné (a v některých věcech) i horší vlně. Už i na cargokola a „zásobování“ centra došlo …… nevím jestli je to víc k smíchu nebo k pláči.

Jaaaa

Protože realita se hesly ukřičet nedá…

Jirka

Piráti volí progresivní lidé bez aut. Některé znám. Nejraději by zakázali auta úplně a s prací pirátů jsou spokojeni.

...

Tak jim popřejme, aby brzy dospěli 🙂

Pražák

Bohužel máte pravdu, lidská hloupost a zaslepenost je věčná.

Anonym03

Z čehož vyplývá, že autíčkáři za 30 let vymřou, nebo jak tomu mám rozumět? Máte nějaký průzkum veřejného mínění, že to o nich takhle prohlašujete obecně?

Jan

řekl bych že nejen Piráty, protože v Praze prostě auto každý mít nebmůže a už vůbec není udržitelné aby ho každý denně používal. To jen tak na okraj. Ale můžu vám říct, že v pirátském dopravním týmu pro Prahu je hned několik lidí, kteří vlastní více než jedno auto a jsou pro férové podmínky pro všechny, Tedy ani zákaz aut, ani směšně levné parkování pro občany. Jenže dopravu má pod palcem Praha Sobě, nikoliv Piráti. A problém Prahy je především absence celkové dopravní koncepce, což je ale práce na několik volebních období a musí přestát změny ve vedení. Když se… Číst vice »

...

Kdo chtěl mít v 90. letech v Praze auto, ten ho měl a žádná katastrofa nenastala. Tam problém není. Problém je v neutuchající či spíše narůstající migraci ať už tuzemských náplav anebo dokonce náplav zahraničních. Pak můžete mít koncepci jakou chcete, ale s nárůstem počtu obyvatel (nenechte se zmýlit oficiálními statistikami, ty nefungují) se nedokáže vyrovnat žádná.

Petr766

A přitom ex-šéf (zakladatel) Pirátů měl na dopravu jedny z nejrozumnějších názorů, co jsem vůbec kdy slyšel. Ale ten zbytek je šílená sebranka aktivistů posbíraných od Zelených, z neziskovek apod. Děs běs.

Jaaaa

Jj, ty strašlivé neziskovky. 😀 😀 😀

Stony

Kdo by rekl ze se cloveku bude styskat po Bemovy a Krnde:)

Jan

Bém a Krnda byli radní za dopravu? A co Praze přinesli v této oblasti? Kromě nezkolaudovatelného tunelu Blanka, který se několikanásobně prodražil a Bém ani nenastoupil na slíbené veřejné práce https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/61530/vytunelovany-tunel-blanka-bude-stat-jeste-vic-43-miliard-pujde-bem-na-verejne-prace.html

Já fakt nechápu tyhle stesky „dřív bylo líp“, at už za komunistů nebo v méně daleké historii. Radši pojďmě cíleně kritizovat aktuální opatření a zasílat námitky. Magistrát je nyní aspoň otevřen diskuzi a jak je vidět tak dává na připomínky jednotlivých měststkých částí. A obávám se, že na radnicích z velké části stále sedí zastupitelé „starých dobrých stran“ jako třeba ta ODS.

Petr766

Magistrát je otevřen diskuzi 😀 Asi tak „když se Ti nelíbí náš názor, stejně si to uděláme podle sebe“. Diskuze ukončena. Viz Smetanovo nábřeží a další.

jozka

Myslite, to jak zavreli Smetanovo nabrezi i kdyz s tim mestska cast nesouhlasila?

mikiqex

Po Krndě teda ani omylem. Co ta v Praze napáchala se bude sanovat ještě dvacet let.

Mickey

Nebude! Nikdy. Jako Pražák musím říct, že na Dolínka, Krnáčovou, Březinu a spol. fakt v dobrým vzpomínat nebudu. Vždyť to byla tragédie a trapas.

Tomas

nikdy bych nerekl, ze to reknu… ale zlata krnda, zlatej svoboda, zlatej bem.

to, co tam ti prevleceni ekonackove predvadi, neni ani k placi… naprosta banda diletantu.

Kalina

Jelikož opatření má být ochranou pro slabší účastníky silničního provozu, tedy chodce a cyklisty, je to správné.

Kubrt

Fakt nechapu, jak tohle pomůže chodcům.

Kalina

Čtěte pozorněji.

...

Ty účelové bláboly?

Tomas

tak nejaky blabol pro hlupaky vymyslet musi.

Kubrt

Čtu pozorně; to co tam je psáno, je blbost.

Petr766

Nijak samozřejmě. Ono to nepomůže nikomu. Ani těm lidem v autobusech. Jen se víc bude vybírat na pokutách i v době, kdy dneska je pruh legální pro auta.

Ten_z_Biliny

Jak je to teď, tak to pomáhá plynulosti provozu. Mimo vymezené časy zejí ty vymezené pruhy prázdnotou a vedle je slabý provoz. Funguje to. Zrušení toho časovýho omezení se hromadný dopravě nepomůže. Je to jen naschvál a znepříjemnění individuální dopravy.

Tomas

pro které, a jak je to ochrání?

v techto pruzích jsem cyklistu neviděl … snad ani jednou. a to jezdím denně z práce a do práce přes tři takováto místa.

a chodce jsem v těchto pruzích taky neviděl. nikdy.

Gale

A to já zase jo.
V půl osmé ráno si šlapal pohodovým tempem prostředkem pruhu po Strakonické v Chuchli, za ním hezká kolona 4-5 autobusů…

Petr766

Tak to je dobrej vtip. Pokud chce někdo chránit chodce, měl by v první řadě zatočit s pumpičkáři a (e)koloběžkáři.

Martin S.

Koukněte na statistiky… nejvíce úmrtí a zranění chodcům způsobují auta.

Paja

Pěkné, ale nedůležité. Kdo je viníkem těch nehod podle statistik?

Petr766

Což je demagogie. Nijak mě neohrožují mraky aut na silnici, protože chodím po chodníku. A tam auta nejezdí, občas někde někdo stojí, což je řešitelné. Na rozdíl od každodenního ohrožování od pumpiček a koloběžkářů, sotva člověk vyjde z baráku na chodník. Naprostá bezohlednost. A ty nehody, drobné každodenní úrazy, ohrožování se nikde ve statistikách neobjeví. Ale je to mnohem větší pravděpodobnost než že mě srazí auto

jozka

Zni to hezky, ale cele je to takhle:

1)Nacpat co nejvic slabsich ucastniku (chodci, kola) mezi auta a vytvorit kolizni mista.
2)Zacit vsemmozne ochranovat ty slabsi, nejlepe tim, ze vytesnime auta

protoze kdyby zacali bodem 2), i tem intelektualne slabsim by to docvaklo a bylo by po zizalkach.

Jaaaa

Samo, takže lidi ve městě zrušíme a budou jen auta. Geniální.

jozka

Drzet se prosim sve rady a nesnazte se ukricet realitu.

G700

To fakt není normální tohle. Už ať ty piráty někdo z toho magistrátu vymete!

súdružka Kolesárová

odbor dopravy neni pod Piraty ale pod Praha sobe (Scheinherr), to jen tak na okraj k Vasemu vykriku.

súdružka Kolesárová

jde o navrh namestka pro dopravu Scheinherra (Praha sobe, nikoli Pirati), praktickou cast naplneni tohoto navrhu ma na triku magistratni odbor dopravy.

Jan

Návrh jasně praví:
Magistrát hl. m. Prahy, odbor pozemních komunikací a drah, …, na základě žádosti Technické správy komunikací hl. m. Prahy, a.s. č.j. TSK/18950/20/2002 ze dne 10. 6. 2020 po projednání s dotčeným orgánem Policie ČR, Krajského ředitelství Policie hl. m. Prahy, odboru služby dopravní policie, č.j. KRPA 166872-1/ČJ-2020-0000DŽ ze dne 16. 7. 2020, předkládá…

Podepsaný:
Ing. Aleš K r e j č a v. r. ředitel odboru pozemních komunikací a drah

Tedy nejde čistě o obdor magistrátu, na triko to jde všem zůčastněným. Za dopravu zopovídá politicky Scheinherr. A připomínkovali to doufám všechny dotčené městské části.

súdružka Kolesárová

Aha, takto jste to myslel. OK,uznavam, neni to odbor dopravy, je v tom Sekce rozhodovani o uzemi (vcetne odboru dopravy, PKD a dalsich) Zminene pripominkujici organizace ale pracuji na politickou objednavku, cilize prikaz prisel od p.Scheinherra, jinymy slovy: iniciator cele akce jest namestek pro dopravu (a to nerikam ani s negativnim zabarvenim ani pozitivnim, jde ciste o fakt). Ti co to maji na triku (MHMP, TSK, PČR) pouze plnili Scheinherrovu objednavku se snahou o co nejmensi negativni dopady do dopravy.

Bob

Přesněji řečeno, je to ten druhý odbor dopravy, který se momentálně jmenuje malinko jinak.

Pražák

To je sice pravda, ale obecně mezi cyber anarchisty (Piráti) a progresivisty z Letné (Praha sobě) je jen malý rozdíl. Obě dvě formace lze charakterizovat jako progresivisticko-levicové party u nichž jde především o ideologii „dobra“, které lze lidem „v jejich vlastním zájmu“ vnutit.
Tohle je přesná ukázka, zákaz, který není veden snahou něco zlepšit (situaci to spíše zhorší), ale přes různé šikany, zákazy atp. vnutit lidem, když už ne mé ideologické vidění světa, tak alespoň chování jež je s ním v souladu.

Jan

Piráty bych takhle nezjednodušoval. U Pirátů jde stále méně o ideologii a více o rozhodování se na základě datových podkladů a analýz. Můžete argumentovat, že třeba o lidských právech se rozhoduje podle deklarovaných dlouhodobých hodnot Pirátské strany, ale v technických oborech jako je doprava tomu tak není a je snaha hledat rozumná řešení, pokud možno systémová, podložená věcnými argumenty. Taková je tedy moje zkušenost s Piráty v Praze, nějaké vnucování dobra tam fakt nevidím, už jen třeba z důvodu že žádný jeden člověk nemá sílu si prosadit své vidění světa, vždy jde o konsenzuální rozhodnutí celého týmu nebo členů strany.

jozka

Tak urcite… treba to Smetanovo nabrezi, to byla analyza jak vino. Tyhle pohadky si nechte pro piratske forum, ano?

Bob

Jo jasně, předpokládám, že přejmenovávání náměstí piráti taky nedělají z ideologických důvodů, ale na základě datových podkladů a analýz. 🙂

Pražák

„Konsenzuální rozhodování celého týmu či strany“. Pokud se sdruží lidé s identickým či alespoň podobným pohledem na svět, tak jaký ten konsenzus asi bude? Tady spojili levicoví cyber anarchisté. A tomu odpovídá i ten konsenzus, ve spojení s hipsterskými progresivisty z Letné, je to naprostá katastrofa.

ene bene

Je to opatření ideologické a tedy špatné. Pokud někde trvá špička déle, než je vyhrazená doba, snad nic nebránilo a ani dnes nebrání, tu vyhrazenou dobu změnit. Taky bych si rád nechal vysvětlit, jak to má zvýšit bezpečnost pro chodce.

Kalina

Je to zmíněno: „Trvalé vyhrazení jednoho jízdního pruhu jen pro malou skupinu vozidel zvyšuje bezpečnost přecházení“. Logicky, když jeden proh bude převážně volný, situace bude při přecházení přehlednější, nežli v případě, že v obou pruzích jsou trvale proudy aut.

Josef

Dost casto v takovych mistech byvaji semafory, tudiz jestli jsou tam dva pruhy nebo jeden je uz celkem jedno

Martin S.

Ano, ale znám i spoustu míst, kde to tak není.

Frantík

Nebo i místa, kde jsou semafory přes jeden jízdní pruh (Vypich…)

Grossák

Což znamená, že řidiči musí u každého vyhrazeného pruhu číst, kdy platí a koukat na hodinky.

Butrusik

Hodiny má každý na přístrojové desce a čtení dopravních značek by mělo být snad normální součástí řidičských schopností.

jozka

Pokud nejsou psale fontem o velkosti 10…

Bob

Jasně… a každý řidič by si taky měl umět za jízdy umět najít a prolistovat tu městskou vyhlášku, na kterou ta dodatková tabulka odkazuje… fantasto. A luštit rébusy, že ta značka platí jen v lichých hodinách v sudém týdnu následujícím po úplňku.

Josef

Coz je takova jakasi bezna soucast rizeni, musi se cist i ty dodatkovy tabulky, je zvlastni, ze zrovna tady u toho je to takovej problem si to precist.

Leinad

Místo pevné cedule s hodinami mít displej na kterém je nebo není buspruh by asi šlo.
Ale průšvih nápadů po pa 7-9 je, že se kolona každý den rozjede jindy. Nehoda v blízkém okolí a jede se až mezi 11-12. Pondělí před státním svátkem a v 9 je průjezd hladký.

Grossák

Stovky displejů, stovky problémů.

Bob

Znám několik displejů, které měly návěstit obsazenost parkovišť P+R, a zhruba 50 % těch displejů dlouhodobě nefunguje a město celá léta není schopné je nejen opravit, ale dokonce ani zakrýt, aby nemátly. Ale zase by to byl dobrej kšeftík, při dnešních cenách tak milionek za jednu značku…

Tomáš

Nevím jestli si už dělají srandu. Stát i mimo špičku v dlouhých kolonach, jenom aby projelo pár autobusů? To, že řidiči v drtivé většině neumí ty značky správně přečíst, je jejich problém. A obzvlášť bus pruh směrem dolů z Kamýcké navrhl evidentně někdo, kdo tam vůbec nejezdí. Jezdím tam téměř denně a autobusy tam nikdy nestaly. Naopak nahoru když jela plná 107,tak se dala krásně objet, ted se za ní tahneme cca 20 km/h celý kopec. Takže gratuluji těmto nápadům udělat to trvalo, větší blbost jsem dlouho nečetl

Martin S.

Prožene se “pár autobusů”, ve kterých je násobně víc lidí než v autech, kde je v průměru něco přes jednoho člověka…

Pražák

Jenže mimo špičku to ty autobusy nijak neomezuje. Doporučuji se jít podívat např. k Thomayerově nemocnici, je tam vyhrazený pruh s uvedenou dobou platnosti. Dopoledne končí v 10:00 a v tu dobu je provoz autobusů tak malý (přitom je to jedno z nejvytíženějších míst v Praze), že k žádnému omezení provozu MHD nedochází. Navíc to umožňuje řidičům co o pár set metrů dál odbočují na Jižní spojku zařadit se do pravého pruhu podstatně bezpečněji (mají na to více času a místa).
Tady nejde o zlepšení MHD, ale o šikanu.

Jan Pytela

Auta v obří koloně při jednom pruhu a neomezovaný autobus při dvou pruzích se navzájem vylučují. Že by to znamenalo jen jedno stání na semaforu, a to v každém takovém úseku, navíc furt vyvolá zpoždění všem cestujícím na dané BUS lince.

Pražák

Byl jste tam někdy? Nikdo nechce rušit vyhrazený pruh, jen není důvod, aby ho auta nemohla využívat v čase kdy ho MHD nepotřebuje.

...

Doporučoval bych v tom „Nikdo nechce rušit“ nebýt tak kategorický, já bych je zrušil klidně hned 🙂

None

A můžou v tom pruhů jezdit i auta kde je víc lidí? Např 3+ kdykoli, 2+ jen od např 22:00?

Bob

To by šlo uplatnit i pro autobusy. Například že by ten pruh směla použít jen ta vozidla, kde je obsazeno alespoň 50 % míst k sezení i k stání. A na začátku jízdního pruhu by stál zřízenec v oranžové vestě, který by každé vozidlo přepočítal a zaznamenal do výkazu.

Anonym03

S tím souhlasím, bus pruhy ve špičkách jsem považoval za rozumné. Tohle už mi přijde až moc nesmyslné omezování obou druhů dopravy.

Josef

Jo tam je to super, pak se tam tlaci auta do praveho pruhu primo v miste krizovatky, protoze tam konci ten slavnej bus pruh a zaroven tam vyjizdi auta od nemocnice, idealni kolizni misto, protoze po hlavni jedou v levem pruhu, tak se od nemocnice zaradi auto do pravyho, pac tam uz muze a bum. Co na tom, ze to nejvetsi zdrzeni autobusu je ten semafor pod spojkou smerem doleva na Kacerov, tam ty busy prostoji to co usetrily v tom bus pruhu