- Železnice •
- Město •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Praha chce příměstské vlaky pod zem, oprašuje nápad na tunely pod centrem
Metro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Pražská samospráva a organizace ROPID dnes představily řešení nedostatku kapacity na tratích pražského uzlu. Jde o oprášený plán takzvaného Nového
Osobně si myslím, že Hospodářská komora České republiky by měla do čela své dopravní sekce najít někoho, kdo je více pragmatičtější, není taková brzda a s prominutím i demagog. Stejně jako byl dříve, když měl funkce. Samozřejmě že se mají začít plánovat a stavět obě díla. Jak zakladni síť VRT s rozvětvením do regionů a nočním nákladním provozem. Tak i Nové spojení II. Regionální S-Bahn by měl být samozřejmě pod zemí. Navíc se při stavbě tunelů vystaví i tolik potřebné kolektory. Při rekonstrukci tratě z Hostivaře k Vinohradským tunelům je v projektu prostorová rezerva na VRT a přistavování vlaků z… Číst vice »
A na Kladno budem porad jezdit hyperboudama po trati co pamatuje marii terzii…jdete k sipku s tunelama a zacnete neco delat s touto linkou.
A nyní „Babo, raď“.
Jsem toho názoru, že prioritou by mělo být zakopání S – bahnu pod zem. Umožní to zachování zastavování v příznivé poloze u Florence (dnes Praha Masarykovo nádraží), soustředí to všechny páteřní linky do jednoho koridoru (usnadnění přestupů) a může mít více zastávek pod zemí.
To dálková doprava nevyužije, pro tu je zajímavá pouze Opera. A rychlost výjezdu z Prahy hl.n. na všechny strany včetně Smíchova je po povrchu dostatečná.
Hmm, akorát si to říká o nařčení, že za jedny peníze mohla mít republika VRT, a místo toho si pražáci udělali krásnou podzemní dráhu pro osobáčky. To neprojde..