cargo

Praha chce příměstské vlaky pod zem, oprašuje nápad na tunely pod centrem

Metro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářMetro S na Karlově náměstí. Zatím jen iluze. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Pražská samospráva a organizace ROPID dnes představily řešení nedostatku kapacity na tratích pražského uzlu. Jde o oprášený plán takzvaného Nového

Zpět na článek
4 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rado

Osobně si myslím, že Hospodářská komora České republiky by měla do čela své dopravní sekce najít někoho, kdo je více pragmatičtější, není taková brzda a s prominutím i demagog. Stejně jako byl dříve, když měl funkce. Samozřejmě že se mají začít plánovat a stavět obě díla. Jak zakladni síť VRT s rozvětvením do regionů a nočním nákladním provozem. Tak i Nové spojení II. Regionální S-Bahn by měl být samozřejmě pod zemí. Navíc se při stavbě tunelů vystaví i tolik potřebné kolektory. Při rekonstrukci tratě z Hostivaře k Vinohradským tunelům je v projektu prostorová rezerva na VRT a přistavování vlaků z… Číst vice »

martin

A na Kladno budem porad jezdit hyperboudama po trati co pamatuje marii terzii…jdete k sipku s tunelama a zacnete neco delat s touto linkou.

Petr Šimral

A nyní „Babo, raď“.

Jsem toho názoru, že prioritou by mělo být zakopání S – bahnu pod zem. Umožní to zachování zastavování v příznivé poloze u Florence (dnes Praha Masarykovo nádraží), soustředí to všechny páteřní linky do jednoho koridoru (usnadnění přestupů) a může mít více zastávek pod zemí.
To dálková doprava nevyužije, pro tu je zajímavá pouze Opera. A rychlost výjezdu z Prahy hl.n. na všechny strany včetně Smíchova je po povrchu dostatečná.

Roman Srp

Hmm, akorát si to říká o nařčení, že za jedny peníze mohla mít republika VRT, a místo toho si pražáci udělali krásnou podzemní dráhu pro osobáčky. To neprojde..