Praha chce „polidštit“ křižovatku U Bulhara. Rozšíří chodníky, zřídí galerii a bezdomovcům postaví plot
Proměna křižovatky U Bulhara, vizualizace. Pramen: IPR/RSAA
Dojde například k rozšíření chodníků, úpravě parkování a lepšímu napojení cyklistických pruhů.
A co třeba předělat klasický průjezdy pro auta???
Tohle je totiž místo, kde se nejvíce bourá a ani se tomu tam moc nedivím vzhledem o tomu, jak je ta křižovatka dělaná.
Jo progresivizmus jde do další fáze. Dříve byly veliké protesty proti zdi v Matiční ulici, byla toho plná televize a dnes se klidně oddělí sociálně slabší plotem. Pak k plotu přibude branka a zámek …
Další ubrání parkovacích míst… a člověk který nemá jinou možnost než přijet autem to bude mít ještě těžší než dosud. Ale bude úžasná galerie…
Nemoudrý návrh teoretiků… vyhnat všechny auta nakonec bude znamenat vyhnání obživy a tím i smrt města…. z Prahy tak bude skanzen který nebude k žití.
Kecy, všude si na to lidi zvládli zvyknout a pohybovat se po centru MHD/pěšky. Tak si zvyknou i zde. Stejné kecy byly při zavedení zákazu kouření v restauracích…a podívejte zákazníků přibylo.
Btw. člověk, který nemá jinou možnost, než přijet autem, neexistuje.
Tak jasně, centrum Prahy je plný parkujících řemeslníků a rodičů, co vezou děti na hodinu harfy.
Souhlas. Polidštit to potřebuje 🙂
Nápad jistě dobrý (to nemyslím ironicky), některé části smysl dávají, některé už bohužel méně. Myslím tím zejména ty betonové truhlíky a pak klasický hipsterský mor dnešních dní – když nevíš coby, šoupni tam galerii. A když tam na ni není žádný prostor, vyřeš to lodním kontejnerem. Opět, nic proti galeriím ani kontejnerům, ale fakt si někdo myslí, že zrovna galerie je to co tam tomu chybí a celý to tam zachrání, plus že je to dobrý místo, kde si lidi budou chtít třeba sednout na kafe? A že kontejnery jsou to pravé ořechové do centra metropole?
Ne vždycky s váma zrovna souhlasím, ale tohle bych podepsal.
Toť podstata diskuse v civilizované lidské společnosti 🙂
V celku i souhlasím, ale stále je podle mě galerie lepším řešením, než dětské hřiště na každém kroku. To se v posledních letech v Praze dost rozjelo a obecně lze říci, že Praha začíná být město, které už je jen pro matky s dětmi a pro důchodce. Že v hlavním městě musí v létě, kdy se tou dobou teprve stmívá, končit akce ve 22 hodin, je ostuda. Jakákoli zábava mladých je problém. Že Vám ale každou noc řvou na lavičce pod oknem ožralí dělníci z východu, to nikdo vyřešit neumí. Nemluvě o pánovi, který chodí vyhazovat do kontejneru celé bedny… Číst vice »
Pro mínusující přidám bizarní příhodu, která se mi stala v létě před pandemií – zdržel jsem se v práci v Karlíně, odcházím cca v 9 večer. Je parné léto, kdy ještě v devět večer je třicet stupňů. Rozhodnu se, že půjdu kus pěšky, protože je hezky a mám čas. A navíc rád chodím. Dojdu na Malostranskou a tam se rozhodnu, že dojdu pěšky až domů na Drinopol. V tom vedru se vydrápu Nerudovkou nahoru na Pohořelec, kde už jsem jak žíznivá čára. Vidím Žabku, tak se rozhodnu, že si koupím dobře vychlazené pivo, s sebou domů. Vejdu do obchodu a… Číst vice »
S těmi matkami souhlas, to je peklo. U nás na vsi u lesa jsou schopny požadovat vybudování certifikované bosé stezky, protože možnost, že by jejich dětičky chodily bosé po lese, jim přjde nebezpečná. Ovšem oni ti hipstři jsou wtf úplně stejný, kontejner je jejich pískoviště a galerie jejich tvořivá hernička. A taky by chtěli, aby jim to někdo zaplatil :).
To tam budou mít lidé bez domova a na drogách hezké a galerie tam to bude také hlavně pro ně.
Když vidím ty značky na silnici, tak mi vstávají vlasy hrůzou, ale ne kvůli tomu cyklistovi, ale při představě, co si zase ti místní mocipáni v těch svých hlavinkách vymyslí za ptákovinu. Jako např. tu – a denně se na to dívám – jak zmenšili pravý pruh na přivaděči k dálnici, kde hodně jezdí náklaďáky a kamiony, aby na něm udělali cyklopruh. Opakuji: na přivaděči na dálnici – ve směru na dálnici!
Kde konkrétně?
Kolega patrně myslí Stodůlky a křižovatku Rozvadovské spojky s ulicí Bucharovou. Je to tam opravdu krásné. Sice může jet cyklista hned o ulici vedle a pravděpodobně tam taky pojede…
Bucharova je hodně věcí, přivaděč k dálnici je jen jedna z mnoha jejích funkcí… A alternativa „hned vedle“ tam fakt není. Podle toho, odkud kam člověk potřebuje, tam můžou ty dostupné alternativy znamenat slušnou zajížďku. Nemluvě o tom, že taky maj svý problémy.
Takže sice mohu jet/jít pohodlně tudy, pokud chci zeleň: https://en.mapy.cz/s/haladogona
Anebo tudy, pokud třeba spěchám: https://en.mapy.cz/s/peruraguga
Ale já si uvědoměle vyberu místo, které je prakticky začátek dálnice D5 a mísí se tam veškerá doprava:
https://en.mapy.cz/s/ladepumeme
Skvělý nápad. Z takových Třebonic na Ruzyni mi taky připadá, že je to městem moc dlouhé, pojďme namalovat cyklopruhy na pražský okruh.
Ta vaše druhá možnost vede od Lidlu po vyšlapané cestičce. Nic moc pokud pršelo a já nemám kolo do bahna/nechci si ho zabahnit a muset ho čistit. A když budu vyjíždět z Nárožní, řekněme odtud https://en.mapy.cz/s/losabozuha najednou je to vzdálenostma jinak. Upřímně, sám bych použil tu vaši první možnost (teda asi bych se vyhnul těm schodům), i když to bude znamenat zajížďku. Jen nemám potřebu ji nutit každému. Jsou lidi, kteří nepojedou tím naznačeným směrem ke golfovému hřišti nebo vlaku, ale budou to dál brát dolů Bucharovou. Pro ty nemusí být tahle křižovatka tak děsivá jako třeba pro mě a… Číst vice »
Chybí průchod/cykloprujezd podél tramvaje. Bez nej nedojde ke zlepšení prostupnosti pro neauta.
Ten podjezd bez bourání širší nebude, takhle už byl navržen. Takže buď nelegálně s tramvajema anebo to vzít okolo jako drtivá většina lidí.
Tak ještě zbývá nelegálně s tramvajema, jako drtivá většina lidí, so chtěj dojít do Sherwoodu. Na druhou stranu, od otevření podchodu směrem do Italský už to není tolik potřeba, když někdo chce od Churchilla na metro C tak je už to má přes Bulhara zbytečně daleko.
V čem přesně má spočívat to zlepšení pro cyklisty? Já na kole zrovna přes Bulhara jezdím docela dost často – ono totiž pro cyklisty zase tak moc jiných způsob jak se dostat z Vinohrad na Nové město není. Fügnerovo náměstí – jedny schody, ale budiž, jezdím tam také často. Ale v směru na Vinohrady pak změť jednosměrek, že legálně dál na Vinohrady jedině kousek po magistrále a pak do Rumunské. Ječná a Žitná – tam moc cyklistů vidět není, asi se jim tam nechce a nedivím se jim. Občas možná nějací ti kurýři s jídlem, ale ti obvykle po chodnících.… Číst vice »
A přitom od Krejcárku mohla cyklostezka pokračovat kolem dráhy jak je plánováno až na Balabenku a také podélně ulice Novovysočanská v lesíku za ulicí Odlehlou a vyústit na křižovatce Spojovací K Žižkovu. Tam by stačilo legalizovat chodník na Spojovací a K Žižkovu a máme krásné napojení na tři cyklostezky. Ale místo toho se zvolila naprosto nesmyslný ochranný cyklopruh na Novovysočanské, který nic neřeší a v místech, kde by měl smysl tj. od Krejcárku k benzínové stanici navíc není.
„například k rozšíření chodníků“ – Ten chodnik v te ulici ale NENI uzky! Naopak pro auta to tam siroke rozhodne neni, spis naopak. A to rikam jako clovek, co po te ulici sel nescetnekrat a chodiva i dale, stejne jako to jel vicekrat autem. Rozsirenim chodniku tam tomu dopomuzete? Tak to je HODNE naivni predstava… 🙂 Galerii tam udelat a dat vic stromu…. no nevim. Odvazny to napad. Ale myslim, ze dokud se budou takovi asocialove a podivini i nadale shlukovat kolem nadrazi a te ulice, sotva to tam o moc prijemnejsi bude… A pak: To chce Praha udelat ulici… Číst vice »
ty šipky pro cyklisty jsou stupidní a zbytečné, buď uďelejte pořádnou oddělenou cyklostezku nebo vůbec nic
Tak ono by stačilo pořádné cyklopruhy. Ale nejlepší by bylo celou křižovatku přebudovat, respektive rozdělit na dvě plně oddělené a zrušit most magistrály, stejně už tady nemá co dělat.
Zrovna cykloobousmerka je asi jediny misto, kde pouziti piktokoridoru nenadela vic skody nez uzitku. Takova ta prislovecna vyjimka potvrzujici pravidlo.
Ale né. Vždyť je to tak krásné a přívětivé místo!!! Takový velký záchod a popelník v jednom.😭😭😭
Oddělení těžce sociálně slabých mi nepřijde jako cesta správným směrem, ale pořád lepší než odsun pryč, kde tu službu téměř nikdo nevyužije.
Co se křižovatky týká, asi bych kompletně přebudoval, zrušil most magistrály a obecně to tam zjednodušil, aby se v pohodě dalo projít. Současná řešení pěší nebo cyklo cesty fakt není nic moc. Sice je severní podchod u Hlaváku až na Žižkov, ale ten není zrovna použitelný, pokud jdete třeba na Masaryčku ze Žižkova.
Mno, tak ta magistrála bude vypadat jak na vizualizaci jedině za předpokladu, že ten olezlý beton sakumprásk natřou.
A má-li zůstat zachován genius loci, tak by to do těch květináčů chtělo škumpy.
Bezva nápad, při menší koloně nabidnu smažkam zbytky mého KFC k obědu, při větší koloně se skočím mrknout do galerie. Čím dál líp Scheinherr. Důvodu k utrácení v Praze stále ubývá, ale zas to šetří kapsu , to je fakt.
Bez urážky, ale z toho, co tu obvykle hlásíte, by člověk řekl, že zrovna vy máte s vymýváním mozku drogami docela zkušenosti. Konkrétně bych tipoval toluen.
Pije diesel 😉
Á, velké květináče, kde jsem to jenom viděl 😀
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/praha-5-kvetinace-odvoz_2009161644_btk
Ano, tohle mě trefilo do očí jako první a celý projekt to ihned zabíjí. Všude kde se osadily betonové květináče tak toho litují a dávají je pryč. Kdo tohle navrhoval tak má nulový cit pro estetiku.
Nejlepší by bylo celou křižovatku udělat úrovňově 👍
Podjezd pro tramvaje by se zachovat měl.
To je v dorpavní špičce naprosto ideální. Tramvaj/šalina úrovňově přes 4 pruh, k otestování na Kolišti.
Oni se tam opravdu neprojíždějí stěhovácí zbytečně, ani ti dva autobusáci by to na bicyklu neodvezli: https://mapy.cz/s/najucapeto
Vysvětlujte to ovšem namestkovi proti dopravě….
Navrhoval bych úrovňovou křížovatku taky s železnicí. Když už humanizovat, tak pořádně.
a ručně spouštěné šraňky. tím by se totiž doprava vyřešila ultimátně
kvalitni socialni prace profesionalu- ne slunickaru) te ale zaplatit poradne), povinne psycholog a psychiatr a ne ploty v zaostale krajine…. je hnus, ze misto osvedcenych reseni mimo CR delame zase tohle… hnus
Výborně. Dostat se bez porušení předpisů od hlavaku na Žižkov je nesmyslně komplikovany a i ne moc bezpečný (zajizdka přes Opletalovu a Hybernskou). To samý cesta do Karlina – dá se jet okolo Masarycky, ale je to dal a špatně se tam z křižovatky Opletalova x Hybernska odbočuje.
Tam se vůbec ve směru od Hlavního nádraží kvůli jednosměrkám dostat nedá.
Co je komplikovaného na tomto? .https://mapy.cz/s/bobosugonu
Sdílená kola jsou v sherwoodu, ne nad nádražím na magistrále. Ta cykloobousmerka hodně pomůže.
To máte napsat, že chcete jet na kole.
Nebylo by lepší spíše ty smaženky vyházet někam dál od civilizace?
Ne to by bylo proti základnímu právu – 5 minut na hlavák …
Takový komentář vyvolává otázku, jak daleko od té civilizace žije tazatel.
Jinak by třeba chápal, že do podobné situace se velmi často dostává normálně produktivní pracující lidé, kterým se třeba rozpadne rodina nebo po úrazu přijdou o práci a schopnost dovolit si život v pražských cenách. Ona i docela značná část lidí bez domova má zaměstnání, jen bez sociálního zázemí nemají šanci navrátit se do normálního života.
Vyvstava mi neprijemna „protiotazka“. Coby bezny slusny pracujici clovek, kde budete mit lepsi zazitek z cesty na nadrazi? V Praze na hlavak pres Sherwood (popr. ty totalne heges schody zeshoda z magistraly, podle vkusu 🙂 ), nebo v nejake fujky vychodni totalitni zemi typu Belorusko, kde je na nadrazich a zastavkach metra cisto vskutku luxusne, a na pochybne existence tam clovek nenarazi? Jo, jasne, mame humanismus, socialni citeni, programy na zaclenovani, kde co vsechno, jak se opovazujete uvazovat odsun takovych lidi nekam jinam, vzdyt to jsou prece lidi, zejo. Akorat, ze kdyz dojde na lamani chleba a clovek ma byt… Číst vice »
Na tuhle „protiotázku“ mám dvě: 1) za jakou cenu to je. To, že kdykoli se režimu znelíbím (což v takových zemích není problém), můžu jít kdykoli místo na to uklizené nádraží do „gulagu“ proti kterýmu bude pražskej Sherwood rajská zahrada, je cena sakra vysoká. 2) na tu čistou stanici metra nebo nádraží se teleportuju? Nebo se na ně budu muset jako řadovej občan obývající běžnou čtvrť, na kterou se prostředky nedostávaj, protože se hlavně leští to, co je viditelný pro cizince, probrodit bahnem? Jo, někdy to není příjemný. Ale vytlačování na okraj, schovávání (často násilné) a dělání, že neexistujou, tyhle… Číst vice »
Jo jo, same otazky, jenom ta reseni chybi. Ackoliv muze z mnoha mist znit verbalne definovany zamer ty lidi zkusit do spolecnosti zaclenit, nadseni vsak tradicne klesa podle vzoru NIMBY. Duverne je mi znama treba situace v Prerove, kde nejake to zaclenovani zacalo probihat uz pred mnoha lety. A cim vic se zaclenuje, tim rychleji z Prerova puvodni obyvatele mizi. Za poslednich 20 let ubylo 6000 obyvatel, pricemz prisun novych obyvatel vesmes od Havirova by v tom poctu mel byt zahrnut. Podotykam, ze navzdory tomuto poklesu obyvatel v okrajovych mestskych castech rostou novostavby jako houby po desti. Jsem zvedavy, jestli… Číst vice »
Bez kladení otázek se řešení dobrat nelze.
Prosím, nepoužívejte výraz „běžný slušný pracující člověk“.
Slušnost se projevuje jinak – například tím, že takový komentář nenapíšete.
Řeči o smaženkách v jazyce národa, v němž je chlast národním sportem, a který se pyšní nejvyšší spotřebou piva na hlavu na světě, mě vždycky spolehlivě pobaví.
Ti lidíé jsou nedílnou součástí naší civilizace a patří do ní rozhodně víc, než lidé netolrantní.
Ano, feťák – smbol naší civilizace 🤮
Symbol 😇
Feťáků je podstatně víc mezi bohatými lidmi, než mezi chudými.
Ale vy jste si holt označkoval všechny bezdomovce pojmem pro vás pochopitelným…
Bezdomovci budou za plotem. Budou moci i před něj, třeba na vycházky?
Snad ne!
Hulvátem jste se už narodil, nebo jste v něj vyrostl?
sakra, zase jim uniklo to nejpodstatnější. vzít do ruky wapku a odstranit čpící zápach moči. opakovat jednou týdně až do konce věků. pak to snad může i někoho přilákat.
To je taková česká klasika, něco postavíme, pak už na to nesáhneme a po nějaké době prohlásíme, že to nefunguje a musíme postavit něco jiného. Ale tak to nefunguje a některé věci prostě vyžadují pravidelnou pozornost a údržbu.
Stejný problém se řešil na šalingradské roli, až tehdejšího primátora Vokřála (ANO) osvítil Duch svatý a zjistil, že by se tlakovou vodou mohly několikrát týdně opláchnout schody z odbavovací budovy a přilehlý chodník. Objev hodný politika.Osobně si myslím, že Bulharovi nepomůže ani svěcená.