Praha chce omezit průjezd Malou Stranou a Starým Městem, zřídila pracovní skupinu

Provoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan SůraProvoz na Smetanově nábřeží. Foto: Jan Sůra

Zákaz má platit pro řidiče, kteří si přes centrum zkracují cestu.

211 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

Bude zákaz platit pro všechny nebo jen pro lůzu??? Předpokládám, že pro politiky, úředníky, poslance, jejich rodinné příslušníky, kamarády a další v jejich partě ne.

Zbyněk

Jsem rád, že se konečně naplní slova primátora Svobody z ODS.
https://www.denik.cz/praha/auta-zmizi-z-vaclavaku-i-z-nabrezi-do-dvou-let-slibuje-primator-20120924.html

Willy

V článku se píše, že o omezení se „v metropoli hovoří od 90. let“, takže dávno před tím.

Zbyněk

Určitě se o tom psalo už v osmdesátkách, možná už dříve, ale to nepamatuji. Ale teprve primátoři Bém, Svoboda a tuším i Hudeček to slíbili natvrdo.

Pody

Vtipné. Dnes by asi podobný slib žádný politik z ODS z úst nevypustil 🙂

Leinad

Neomarxisti, zakazují jízdu po Karlově Mostě, Na Příkopech, K Jezeru je průjezdná jen pro cyklisty…

Leoš Konečný

Tuhle pirátskou verbež a jejich ekoteroristické přisluhovače už vykopat z magistrátu. Co výmysl to perla

Gwann

máte možnost u voleb. pak si povíme, jak to dopadne.
ale v případě, že se to povede, tak vás chraň ruka páně si stěžovat na modré kolibříky a jejich pastvu

Willy

Je fakt, že kromě zrušení parkoviště před magistrátem se mi další jejich „práce“ ve prospěch Pražanů nevybavuje. A omezení dopravy, zmíněné v tomto článku, taky nevěřím že by dokázali prosadit.

Jaaa

Mně se toho vybavuje dost.

Zbyněk
Willy

Prozatím se o tom ale jen žvaní, k realizaci je daleko.

jirka

a co místo zákazu tu malou stranu podkopat tunelem 🙂

...

Raději Staré Město, vjezdy na Dvořákově a na Masarykově nábřeží. Tím by se celý problém vyřešil jednou pro vždy

Jakub P

Jako Blanka? Ta to taky vyřešila jednou provždy…

...

Ta nic nevyřešila, protože na ni mimo jiné vůbec nic nenavazuje.

Ale jinak souvisle průjezdný úsek od Husákova ticha až po Jiráskův most by byl fajn, v Paříži také mají Avenue de New York a Voie Georges Pampidou.

Jakub P

Na jedný straně Strahovský tunel a Patočkova, na druhé Holešovičky a Povltavská jsou nic?

Gwann

asi myslí to, že na to není napojen tunel ústící na staromák

Bjorn

Vždyť tunel je několik set metrů na východ. Ano, vjezd a výjezd nemá na Klárově a u lanovky, ale když chcete tranzitovat a cíl cesty nemáte na Starém městě nebo na Malé straně, nemáte tam co jezdit. Přesně proto je tam tunel, kterým projedete sedmdesátkou bez zastavení.

Gwann

jenže to zjevně některým volantům nevysvětlíte….
jen mne přakvapuje, že v tom autě i nenocují

Klondajk

A co budu dělat v Tróji? Potřebuju z Podolí do Karlína. S nákladem do tramvaje nemůžu. Magistrála zasekaná. Nakonec je to po nábřeží, jedno po kterém, nejrychlejší a nejkratší = nejmíň splodin

Gwann

a za hradem výjezd z tunelu není? WTF?

argumentem – nemůžu po magistrále, je zasekaná, tak udělám další magistrálu nejlépe na staromáku…jste jasně předvedl proč tam ten tranzit nemá co dělat. aby milostpán se nezdržoval, tak ty auta povedeme snad už i přes průjezdy a dvorky.

dopravak

Ještě jednou. Nikdo nechce zakazovat vjezd plošně pro všechny. A teď si položte otázku, proč je to tak zasekané. Není to náhodou proto, že poměrně velká část projíždějících aut nejsou zrovna řemeslníci s plným kufrem vercajku? Nebylo by zrovna pro vás přínosné, kdyby se zavedla rozumná pravidla, která stáhnou mimo nábřeží ty, kteří tam nutně projíždět nemusí? Ta opatření se dělají jednak proto, aby se zbytečně neblokovala MHD, ale také lidi lidi, kteří tam z jakéhokoliv důvodu autem jet musí. Je škoda, že každý, komu se stávající situace nelíbí, je automaticky nějaký fanatik.

kanafasik

Vystřelit tuhle partu z magistrátu na Mars, a bude klid. Tam pak mohou zavádět podobné šílenosti. Jen přesunou tento „problém“ do jiné městské části. Úsměvné je, že kácení starého javoru je „projekt“, který momentálně hatí Holub hřivnáč. 🙂

Jan

Správně, auta do každé ulice bez nesmyslných omezení a legalizovat parkování na chodníku i v křižovatce. Omezení rychlosti taky zrušit, ať si každý jezdí jak uzná za vhodné.

kanafasik

Nic z toho jsem neřekl a ani nejsem toho zastáncem. Chápu, že zakazovat, omezovat a pokutovat je snažší než něco budvat. Jen jsem si nevšiml, že by nějak pokročily práce na vnitřnm nebo vnějším městkém okruhu. Pak mohou realizovat ty hipsterské výmysly, jako posezení u kavárenského stolku metr od projíždějících tramvají. Do té doby bych ale rád viděl nějaké kroky ke zlepšení stavu. Zatím jen čtu, že poszují možnkst světelnéh přechodu před starou budovou hl. Nádraží přes magistrálu. Na jednu sranu tady antiautisti proklínají Blanku, že přitahuje víc a víc aut, na druhou stranu tam tímhle chtějí nahrnout ještě další… Číst vice »

Gwann

chybějící část městského okruhu má pomoct magistrále, holešovičkám, libni, prostě východu Prahy. tady to měla vyřešit Blanka..se strahovským tunelem. opět, nevyřešila, protože sobečci přece nepojedou o 5 km dál jen kvůli tomu, že mají vybudovaný tunel za 40mld, aby konečně neotravovali v úplném centru,

...

A z Malé Strany do Karlína se tedy podle Vás má jezdit Blankou, Povltavskou a pak přes Švábky?

Gwann

proboha, rezident Malé Strany podle návrhu furt autem projet může. logicky.

ale borec ze Smíchova prostě pojede Blankou nebo přes řeku, Karlák a po magistrále.

Gwann

a kdo přejede chodce, tak dostane další nálepku s lebkou na kapotu a jede dál

kanafasik

Jenže ono je to spíš naopak. https://youtu.be/QGyluzPDVA0

Bjorn

Tak snad se to povede. Smetanovo nábřeží mělo být pro tranzit uzavřeno už dávno, Malá strana (Újezd) po otevření Blanky a ani jedno se nestalo. Pěší zóna asi ani na jedné straně nevznikne, místní by měli mít možnost tam dojet autem, ale mohlo by se to udělat jako na Andělu nebo na Náměstí republiky. Prostě kdo nebude mít v blízkém okolí cíl cesty, ten by se tam vůbec neměl dostat, resp. by měl být motivován jít jinou trasou (třeba ten tunel). Zrovna Smetanovo nábřeží si vyloženě žádá úpravu zarovnáním vozovky a chodníku do jedné úrovně a sloučením pruhu pro tramvaje… Číst vice »

Petr766

Samé z(Z)elené nesmysly. Smetanovo nábřeží ty úpravy vůbec nepotřebuje.

dopravak

Jasně, ta myší díra u karlova mostu je naprosto ideální pro městskou dálnici. Já opravdu nemám nic proti autům, ale pokud ve městě není dost místa, tak je potřeba nějaké rozumné regulace. Objezd je možný tunelem a není to zas o tolik dále. Ale to zřejmě modré straky nikdy nepochopí.

...

Pro jakou dálnici zase?

dopravak

Po nábřeží je intenzita provozu jako na dálnici. Překvapuje mě, kolik lidí není schopný pochopit, že taková komunikace na tak silný provoz není vhodná. Pořád se odvolávají na dostavbu MO. Ten je už v tomto úseku hotový – tunel blanka a strahov. Dostavba východní části centru více méně neovlivní. Já pořás nevím, o co vám jde. Vždyť se jedná více méně jenom o to, že nepůjde jezdit z Podolí na Letnou po nábřeží. Pokud si pojedete něco vyřídit autem do centra, tak vám v tom nikdo bránit nebude.

Gwann

tak dlouho budou v tomhle pokračovat, až se autem nedostanou do centra vůbec.

Bjorn

Ne, ten prostor je úplně v pohodě tak, jak je.
https://tinyurl.com/smetanovonabrezi

robert

Ano, potřebuje.

looki

výborně, už aby to bylo!

Vik

Všichni se tu neustále dohadují, kdo má vlastně větší práva a kdo se má omezit. Já celý život jezdil do práce autem. Byl jsem tak spokojený. Co je na magistrátu Hřib, tak mi po cestě vyrostlo několik zúžení a nakonec i modrá zóna. Není snadné vzdát se něčeho, co je pro vás důležité a potřebujete to každý den. Diskutovat o tom jestli byla první cesta, nebo ten barák vedle, jestli parkovací místo potřebuje rezident, který jede do práce 5min, nebo středočech, který se plahočí hodinu, jestli je větší zločin dovolená u moře, nebo vozit děti do školy autem se dá… Číst vice »

JirKa

A co jste tím chtěl říct?

Vik

Tady vyvstane problém a místo jeho řešení, se hned hledá někdo, koho můžeme omezit. Je lehčí vydat zákaz, než přijít s řešením. Nechci znepříjemnit průjezd centrem, chci dostat jinou, lepší alternativu.

Jakub P

Tu dostanete. Tramvaj, kterou nebude zdržovat nadbytek aut.

Petr766

Ta tramvaj samozřejmě pro většinu lidí nic neřeší a myslím, že to dobře víš. Nikdo není zvědavý x krát přestupovat po cestě do práce. Ta hypotetická úspora 4-5 minut opravdu nic nevyřeší.

Jakub P

K mestu patri hromadna doprava a k ni prestupy. Jestli chces jezdit do prace denne autem, doporucuju odstehovat se na vesnici a najit si praci v sousedni vesnici. Ve mestech je to mnozstvi aut dlouhodobe neudrzitelne a cim dal vic lidi si to uvedomuje.

Jan

Proč by neřešila? Pro mě řeší denně, i pro většinu mých kolegů. Přestupy jsou v Praze naštěstí krátké, snad vám nedělá problém ujít 100 metrů v kuse?

Y.K.

Většinu? V centru to rozhodně pro většinu řeší. Praha má celkově podíl 50 % cest MHD a to včetně okrajů města a tangent kde auta dominují, v centru jednoznačně dominuje MHD, mohde mnohonásobně a bohužel ji menšina značně blokuje.

Gwann

ale to řešení neexistuje za reálné peníze. poddolovat nábřeží a auta svést pod zem nejde z ekonomických a technických důvodů. jiné řešení není, sorry jako. akorát jet kolem. jenže tam jezdí jiní a je to daleká objížďka. tak jinak – pěšky a hromadnou dopravou. ale to nejde taky protože neomarxismus. tak asi nezbývá než Vám popřát pěknou exkurzi do města totálně zahlceného auty a bez jakékoliv rozumné dopravní politiky. z těch, co znám, bych jako dopravní peklo popsal nejspíš Neapol a Řím, tak to zkuste tam, jistě se vám tam bude moc líbit, taková cesta ze severu Říma do centra,… Číst vice »

Petr766

To jsou strašné kecy, co tu předvádíš.

Petr766

Problém je v tom, že na rozdíl od místních Jakubů a dalších baťůžkářů a šoutoušků, máte rozum. Oni dosud nepochopili, že když nejsou vyřešeny základní problémy a základní infrastruktura (jako na tom jejich neustále zmiňovaném „západě“), tak nemůže do již tak poddimenzované infrastruktury strkat další omezení. A že přesně některé radnice v Praze jsou na to experti a pak se diví, že jim vznikají kolony a zácpy a úpravy vlastně nikomu nepomohly. Stačí se podívat, jak se (před kolika lety?) rušilo parkoviště na Malostranském náměstí. Hlavně že jsme vyhnali „zlá“ auta a máme další mrtvý prostor s pár židličkami pro… Číst vice »

Jaaa

Sobecký jste vy se svou plechovkou, kterou si vynucujete průjezd všude a zadarmo. Sorry, komunismus už skončil.

Základní obslužnost v Praze funguje a průjezd centrem jí není. A můžete si do neomarxistů, baťůžkářů a šotoušků nadávat jak chcete, vypovídá to akorát o vaší emocionální nevyspělosti.

looki

ta alternativa tady je a stála desítky miliard korun

Gwann

kdeže Vám ta modrá zóna vyrostla?

robert

Ano? A jaké prospěšné věci děláš?

Petr766

Njn, náměstek proti dopravě úřaduje. Sice to bude nesmysl úplně k ničemu, jako Smetaňák, ale nevadí. Oni to pak kamarádi budou objíždět na dotovaných bicyklech…

Gwann

holub hřivnáč. to mne pobavilo. takže sysel, holub, čolek, mlok, základní škůdci našeho pokroku 🙂

ale i tak díky za odklad, tak snad do té doby něco vymyslí, aby tam nevznikla další vydlážděná plocha k ničemu….

Panoramix

Pobavil mě výraz “proti řidičům, kteří si přes centrum zkracují cestu”. Kdyby existovala adekvátní souběžná trasa, při které člověk nemusí dojet až na kraj Prahy a zase zpátky, tak by to nebyl problém. Ale najezdit třeba místo 2 kilometrů rovnou kilometrů 10, to taky není ekologické ani náhodou. A akorát se ta zátěž z automobilového provozu přesune někam, kde opravdu žijí lidé, zatímco centrum je de facto skanzen pro turisty a kanceláře.

dopravak

Pokud jde o nábřeží, tak objízdná trasa existuje tunelem blanka. Není to zas o tolik dále. Chápu, že je to trošku otrava, ale předpolí karlova mostu opravdu není děláno na to, aby kolem něj tranzitovaly tisíce aut denně.

Gwann

promiňte, ale plánovat si tranzit kolem karlova mostu nebo přes malostranské náměstí, to asi nemůžete myslet vážně. pokud nemyslíte přes cyklovač stěračů. krom toho ty 2 km, to máte za půl hodinky pěšky. nemusíte kvůli tomu s sebou tahat 2tuny kovu, smrdět a zabírat místo vlastního 0,5m2 těch cca 10m2 autem.

sorry jako.
přesně na takové toto míří. a jen dobře.

Petr766

On každý nejezdí 2 km s baťůžkem. Možná to jednou pochopíš.

Ondřej

Děláte jako by Váš komentář měl hlavu a patu.

Petr766

Má větší hlavu a patu než většina zdejších anti-auto aktivistů. Což by mě zajímalo, odkud se sebrali, proč nejsou raději někde na Automat Filler fóru. Dřív tady tolik nesmyslů v diskuzích od aktivistů nebývalo a dalo se tu o dopravě docela slušně podebatovat s většinou rozumných lidí. A tím myslím dopravu jakoukoliv, nejen téma „jak otrávit život tisícům lidí ve prospěch všech dvaceti (cyklo)aktivistů v Praze či jinde“. Já osobně jezdím v Praze zejména veřejnou dopravou nebo pěšky, ale nikdy by mě nenapadlo podporovat takové zhovadilosti, jako se tu předvádí jen proto, že se nudím nebo že zrovna já cestu… Číst vice »

...

Problém je, že většina z těch, kteří po Praze potřebují jezdit, nemá ani sílu ani čas se sem nebo někam jinam chodit hádat s „influencery“, aktivisty a dalšími podobnými ztracenými existencemi bez životních zkušeností a nadhledu. No a k tomu, aby zlo zvítezilo, stačí, aby se dobří lidé dívali někam jinam.

Gwann

hele, tří tečko, nálepkovat každého kdo se neposadí ze zablokování všeho auty jako ztroskotance mi připomíná nebezpečně bolševický styl myšlení.

diskuze s lidmi vašeho ražení je zbytečná. zcela.

...

Ztroskotance jste si dosadil vy sám. A možná jste ale ještě zapomněl na samozvance, těch nám do dopravy v Praze krafe mimochodem taky dost… 🙂

Y.K.

Ano, Praha je ukázka místa, kde je motorista terorizován. Nikam se nedá dojet, všechny dopravní značky jsou na místě vynucovány a porušení pokutována… Moment, to není Praha, že…

Jaaa

Ztacená existence je tu evidentně někdo jiný. Když bez auta nedovedete zdělat ani krok, tak prostě máte smůlu. Komunismus skončil.

jura

Ne, prave zacina. Ukazkove.

robert

Anti-auto aktivisté by nebyli, kdyby nebyli auto aktivisté. Šoupnou svůj pekáč tam, kde je to zakázáno a pak se diví, že jim chce město jejich teplé místo zrušit. A ještě se vztekají nad pokutou. Až začnou autíčkáři používat rozum, bude tady mnohem líp. Automobilismus už má prostoru dost.

Gwann

akce a reakce. kdyby těch aut jezdilo kolem karlova mostu půlka, tak to nebude třeba regulovat. nebo si každý z podobného nápadu poklepe na čelo.

Gwann

kolikrát za rok ty 2km veze kdo náklad, že potřebuje auto?
ano, řemeslník ano. ale těch tam jezdí opravdu minimum.

mimochodem, není mi 15, takže bych prosil trochu více respektu, nejsem už nějakou chvíli soploš.

Petr766

Možná to jednou pochopíš. Nikdo ti nebrání chodit pěšky, jezdit MHD nebo na kole. Tak nemáš ty co bránit ostatním využívat jejich způsob dopravy nebo dokonce určovat, že autem může jet jen tehdy, když splní nějaké kvóty „vezu velký náklad“. Je ti úplné houby po tom, kdo kam jede, jestli jede sám nebo veze někam děti, rodinu nebo jede někam s nákladem či pracovat.
To že nejsi „soploš“ je právě to neštěstí, u těch se ta naivita dá možná ještě pochopit a většina z toho za pár let vyroste.

Gwann

tak si stoupni k tomu přechodu u karlova mostu a počítej si, co za auta a s jakými cestujícími tam jezdí. prakticky vše je dražší auto s jedním člověkem. takže kecy o převážení rodiny, nákladů a nebohych remeslnicich jsou…jen kecy. pokud se tyhle jednovalce v úplném centru hlavního města nepodaří rozumně vymýtit teď, podaří se to třeba za deset let. ale mezitím naroste míra nasrani obyvatel tak, že uzavirana oblast pouze pro rezidenty bude půlka prahy. nebráním nikomu jezdit autem tam kde je na to infrastruktura. jezdit autem po nábřeží u karlova mostu je ale prasarna. navíc v 95% případů… Číst vice »

...

Aha, takže auto s jedním člověkem nemůže mít plný kufr nákladu nebo jiný sakra dobrý důvod. Tak to ano…

Gwann

hra na idiota Vám jde celkem dobře. výmluvy, ohýbání faktů, demagogie. dívejte se někdy kolem sebe a nelžete furt.

z kolika aut jste viděl v centru něco vykládat z kufru. …co by se nedalo unést v rukách (jako třeba brašna s spisem a laptopem.

Jan Sůra

Slušnější slovník prosím

Gwann

omlouvám se, už mi ujely nervy.

...

Z mnoha, z mnoha. Jen to často nevidí veřejnost, protože se v těch podzemních garážích zkrátka nevyskytuje.

Gwann

na toto se už vůbec nedá reagovat. to už je jako spiknutí iluminátů.

Jaaa

OK, tak já ti budu kolem baráku jezdit s tatrovkama plnýma písku, protože mi nemáš co zakazovat tam jezdit. 😀

Naivní jsi ty. Tvoje autíčkářství není lidský právo a ty tady nejseš nejstarší a nejmoudřejší. Jenom nejšpinavější.

dopravak

Není problém udělat vyjimku pro řemeslníky. Nehledě na to, že ti lidi, co tam jezdí nevypadají úplně na to, že by vezli plné auto vercajku ;-).

Petr766

A pak vyjímku na to, pak na to, pak na to a pak zjistíme, že vlastně většina těch aut se do nějaké výjimky stejně vleze. Jinak jestli někdo na něco vypadá nebo ne, je úplně jedno a každý si může zvolit způsob dopravy, který mu vyhovuje.
Ono vůbec, řemeslník by autem musel proč? Může vercajk táhnout na kole, ne?

dopravak

Pochopte už konečně, že tady nikdo neprosazuje plošný zákaz jízdy do centra, ale najít způsoby, jak omezit tranzit přes silnice, kde to je krajně nevhodné. Sorry, ale předpolí karlova mostu, nebo Újezd není nejlepší místo pro takový provoz. V podstatě by šlo vjet z jednoho směru a nešlo by v zápětí vyjet na druhé straně. Těch řemeslníků opravdu je zanedbatelná část a těm lze na základě předložení živnostenského listu vydat povolení. Většina jsou lidi, kteří jezdí do práce s počítačem. Tahat vercajk na kole nikdo nikoho nenutí. To je pouze váš hysterický pohled na věc.

...

Jenže když nezavedete regulace a výjimky, o kterých bude moci nějaký úředník rozhodovat, tak kde jinde takový úředník získá svůj pocit výjimečnosti a obec zdroj příjmů?

Gwann

ok, co navrhujete? zakázat to všem? nebo kdo to bude rozhodovat? uliční výbor? nebo poijede kdo je silnější? to aby na ty T3 namontovali radlice a auta tlačili před sebou.

...

Nechat svět tak, jak je, protože všechny dosavadní snahy ho opravit vždycky vedly jenom k tomu, že to pak bylo ještě horší.

Gwann

barák taky opravujete a nenecháváte ho spadnout.

nebo budeme nadále topit uhlím, zrušíme teplou vodu tekoucí přímo z kohoutku a v centru prahy bude čoudit fabrika ringhoffer, dtto v karlíně ty různé čkd aj?

souhlasím, ale pak zbořte nuselák a zrušte magistrálu, šaliny protáhněte zas na Karlov a znova postavte těšnovské nádraží. když nic neměnit, tak pořádně. těším se taky na parovky v libni.

jura

Ringhoffer ma vetsi smysl nez prasteny novy Smichov. Mimochodem, jak na Smichove, tak v Karline byly nejdriv fabriky, pak az domy.

Jaaa

„všechny dosavadní snahy ho opravit vždycky vedly jenom k tomu, že to pak bylo ještě horší.“

Výborně, mosty nestavět, však stačí brod, kanály nestavět, vylívat záchod a vysypávat odpadky na ulici se zakazovat nesmí.

To, že zrovna vám osobně něco vyhovuje, neznamená, že je to dobře. Prostě tu nejste sám a pokud chcete prosazovat krajní individualismus, prosazujte si ho tam, kde to nikomu vadit nebude. Jinak totiž porušujete jeho individualismus. Už nejsme v komunismu.

jura

Milovymi kroky do komunismu smerujeme. Pod multikulturnim a environmentalnim praporem.

Jaaa

A s čim tak důležitým jezdíš, že musíš přes centrum? Nejspíš to nic důležitého není. Možná jednou dospěješ a pochopíš to.

jura

pozoruju, uz se tu rozmohlo tykani, jak za dobrych soudruzskych casu. Jen houst a vetsi kapky. At to co nejvice bije do oci.

lakes

Jednoduché řešení neexistuje – jak je i v textu zmíněno, historicky se zkoušely různé varianty, např. jednosměrně z Klárova na Újezd a obráceně od Národního divadla k Rudolfinu. Zklidnění je fajn, ale umrtvení center je také problém. K místním obyvatelům (klesající počty) hůře přijede návštěva, obchody přijdou o další zákazníky. Objezd funguje Strahovským tunelem na západě – ale na východní straně – magistrála? Je třeba řešit kontext, nyní bych byl proti úplné uzávěře, možná zpoplatněný průjezd + ony jednosměrky.

Kamui

Je otázkou jestli návštěva opravdu musí nutně parkovat přímo před domem, místo někde na P+R.

Petr766

Samozřejmě že u domu či v docházkové vzdálenosti.

mirek

V docházkové vzdálenosti zastávky tramvaje, jsi chtěl napsat.

Petr766

Ne, proč? Jinak nutit nějaké návštěvy parkovat někde na periferii na P+R (pokud tam vůbec je místo) a pak trajdat MHD, to chce hodně mít v hlavě vymazáno. A tahat pak třeba děti, věci atd. Ale chápu, lidem nezasaženým praktickým životem to nedojde.
Asi bude lepší pak ten byt v centru nechat na Airbnb, pronajímat uřvaným turistům, kteří se pak budou procházet po „zklidněném“ Smetaňáku nebo ohrožovat zbytek místních na ekoloběžkách a kolech, zatímco místní budou najíždět x kilometrů navíc nebo ztrácet čas v MHD.
Gratujulu, Zelený a Automatový ráj!

dopravak

Pochopte už konečně, že nikdo nechce paušálně zakazovat jezdit na návštěvu autem. Protože je centrum silně přetížené, tak je jenom potřeba najít regulační mechanismy, které budou motivovat lidi jezdit okolo tunelem třeba právě proto, aby místní, nebo řemeslníci nemuseli stát v nekonečných kolonách s lidmi, kteří tudy nutně jezdit nemusí.

Gwann

protože jinak to dopadne tak, že tama neprojede za chvíli vůbec nikdo. zarputilý odpor proti jemným opatřením končí obvykle drsným a nesmyslně tvrdým opatřením. o co později s o to větší silou.

jura

Jiste, pro turisti vsechno. Z podobneho ranku byl nedavni napad dotovat nocni vlaky do Prahy. Neco v tom duchu, ze kdo prijede do Prahy za sve pres ruznske letiste, je overturista, ale kdo prijede dotovanym nocnim vlakem, je in a coll zachrance planety.

V. K.

Umrtvování center se opravdu neděje tím, že by tam snad bylo málo projíždějících aut, ale přesně naopak. Většině obchodů (s výjimkou velkých obchoďáků s parkovišti) naopak úbytek aut prospěje, protože tam vznikne příjemnější prostředí pro chodce, což znamená i víc zákazníků. Co se týká návštěv, pokud bude elektronická kontrola, tak si s klidem umím představit vydávání krátkodobých povolení, třeba v mobilní aplikaci.

Petr766

Většina center se samozřejmě umrtví omezováním dopravy. Jsou výjimky typu těch největších měst nebo turictických lákadel (Praha to má v jednom). Ve zbytku to k umrtvování vede, nakonec je to případ většiny krajských měst v ČR, o okresních ani nemluvě.
Když jsou ta centra tak úžasná bez aut, proč stačí jeden velký obchoďák s dostatečnou kapacitou parkovacích míst v širším centru a centrum je najednou poloprázdné? Ti lidi na nákupy, řešit běžné záležitosti apod. stejně pojedou autem. Tak holt kromě nejnutnějších věcí jako jsou úřady apod. pojedou utratit peníze jinam. Nakonec v Praze bez turistů je to krásně vidět.

Jan Sůra

Mohu prosím zdroj studie o umrtvení centrem měst omezením individuální automobilové dopravy?

...

Studie na to nejsou, ale náměstí ve Strakonicích je třeba zářným příkladem.

https://dfens-cz.com/strakonicke-namesti-nebeskeho-klidu/

dopravak

Dfens, tomu říkám odborný zdroj :-).

Jan Sůra

Výborně, ulehčil jste mi to. Pěknou zábavu v diskuzích mezi svými:-)

Y.K.

Á, odtud vítr fouká.

Gwann

studie nebudou, že je morem center spíš automobilismus, který z nich vyhání rezidenty, kteří pak bydlí na kraji měst a jezdí do centra autem…to tihle myslitelé zapomínají.

pokud něco centra měst umrtvuje, ta to jsou nákupní hangáry (hlavně ty mimo centra). v čemž jsme rovněž přeborníci. nikde v civilizované Evropě není tolik mamutích obchodních center. třeba v Říme, kde jsem studoval, není v centru žádný mamutí nákupák, k shopping mallu v našem pojetí se tam nedostanete málem jinak než autem a až za vnějším okruhem. výsledkem jsou čtvrti plné funkčních obchodů….běžná samoobsluha s potravinama je i v úplném centru

lakes

Konkrétní studii vám neuvedu. Je to problematika dlouhodobá nejen u nás, ale řešená ve vyspělých státech před desítkami let – viz např. Otakar Nový – Velkoměsto včera, dnes a zítra. Problém se týká nejen zákazu automobilismu, ale je širší. Omezování individuálního automobilismu je jen jedna z kapek celého problému. Umrtvování v tomto kontextu je chápáno jako odsun rezidentů, likvidace mnohovrstevného života v centru. Důvodů je mnoho – výše nájmů, přeměna bydlení na kanceláře, úbytek obchodní sítě se základními sortimentem, dále stavba hypermarketů příliš blízko centra – v Praze Centrum Smíchov, Palladium. A do toho problematika parkování, docházkových vzdáleností (byl třeba… Číst vice »

Jan

Zajímavé, že v západních zemích jako třeba Německo, Belgie jsou centra živá i bez automobilové dopravy. Umrtvování jsem tam nezaznamenal.

...

Tak to jste asi neviděl tu dálnici přes centrum Essenu nebo Tunel Tiergarten Spreebogen v Berlíně, že.

Gwann

jo a dálnici v Janově kolem přístavu.
ne každou odpornost je třeba okopírovat.

Bertik

Centrum Ostravy je smutny priklad vylidnemeho centra.

Jaaa

Ostravské centrum totiž není centrum.

dopravak

Ale ono se podle mě o úplně uzávěře ani neuvažuje. Jde jenom o to omezit čistý tranzit. Dovedu si představit, že bude zakázáno vjet do centra na jedné straně a po pár minutách vyjet na druhé straně.

Roman Soudný

Jenže tam už téměř žádný tranzit nejezdí. Většina aut tam svoji cestu začíná nebo končí, těch co jenom projíždí je minimum. Tvrdí to dokonce i Automat, ale z nějakého důvodu magistrát zase vytáhl tu pohádku o řidičích co si „zkracují“ cestu.

dopravak

Právě naopak, podle vyjádření magistrátu se jedná hlavně o tranzit.

Roman Soudný

Jenže to je lež. Už si to jednou nechali měřit a výsledek byl, že automobilový transit netvoří dominantní podíl provozu a proto není důvod ho omezovat.

...

Tomu nerozumíte, pište vozová hradba. Magistrát řekl, že tam jezdí tranzit, tak tam jezdí tranzit, i kdyby to byl třeba tranzit z Náprstkovy do Kaprovy. Už je to jasné?

dopravak

Co to znamená, že není dominantní? Že je to polovina, třetina, čtvrtina?

Roman Soudný

Že netvoří největší jednotlivý podíl z dopravy v místě. Více se bohužel nedozvíme, protože TSK konkrétní čísla nezveřejnila.

dopravak

To, že není dominantní ale přece neznamená, že se s tím nemá nic dělat. Pokud by z nábřeží zmizla odhadem třetina aut, která v centru nemají cíl, tak to výrazně pomůže tomu zbytku, který tam nutně jet potřebuje. Pochopte už konečně, že ty regulace se nedělají proto, že by to nějaké aktivisty bavilo, nebo že někdo nenávidí auta. Já taky jezdím autem hodně, ale zároveň dokážu pochopit, že zrovna v centru Prahy prostě pro všechny místo není. Proto je potřeba odvézt co nejvíc dopravy do MO, který se zde za velké peníze postavil. Přece není možné, aby pár řidičů blokovalo… Číst vice »

Gwann

ano, tramvaj má 40 metrů na délku (a to už je sakra dlouhá tramvaj) a je v ní klidně100-200 lidí. oproti tomu 8 aut (což je taky 40 m délky) je min. 8 a max 30-40 lidí, reálně tak 15….

Bertik

Ono nektere napady bohuzel vypadajo tak, ze to nekdo udelal.jen pro zabavu

Gwann

kolik obchodů kam se jezdí autem tam ještě je? to si pro ušanku jezdíte autem? protože obchodů, kam by lidi pocházející mimo centrum jezdili do centra…zrovna v plánovaně uzavírané oblasti moc není.

pro návštěvy — reálně tam kvůli turistům už skoro nikdo nebydlí. a na ty návštěvy pár obyvatel – existuje technická možnost si SPZ na vjezd nechat jednorázově povolit.

ano, je to vše opruz opruzovič. ale stačilo by aby lidi nebyly bezohledná pohodlná hovádka a nemuselo by se masivně zakazovat.

Petr766

Bezohledná hovádka jsou sobečtí aktivisti jako ty.

Gwann

aha, už chápu, jste zastáncem základního lidského práva dovézt se autem kamkoliv. ať se ostatní klidně udusí.

já bych spíš viděl výše právo na zdraví a na přiměřené životní prostředí.

že Vám nedochází absurdita těchto dvou konkrétních komunikací jasně ukazuje nemocnost české veřejné debaty.

PS: nejsem aktivista v čemkoliv….jen chodím pěšky a jezdím metrem či tramvají. a kupodivu mi to v 95% případů stačí a je to dokonce i rychlejší než plechovka

-mi-

ad ať se ostatní udusí – takže elektromobilům vjezd a průjezd povolen?

Vik

Tihle lidi myslí jen na sebe. Oni auto nemají, tak proč je nezakázat ostatním…?? Jejich ideál je bydle v pronajatém bytě, do práce jezdit mhd, v létě někem na hory, v zimě někam za teplem a ve volných chvílích protestovat proti plastovým brčkům. Každý kdo má víc je nepřítel a musí být začleněn do šedého průměru, černá je bílá a bílá je nová šedá…. jejich svět nepochopíš. Naši neomarxisté, Piráti.

Gwann

plácáte kolem sebe floskulemi jak motýl křídly. ano, piráty volím. s jistými obavami, co vymyslí, protože opravdu nejsou ve všem úplně standardní. na velkou radnici jsem volil Čižinského spolek a taky jim podepsal kandidátku. s obojím jsem spokojený. s neomarxismem tyto spolky nemají vůbec nic společného, vymezují se naproti tomu proti „paleokonzervativismu“ těžkých 90. let (který žádným konzervativismem není ale je stále za něj vydáván) nebo perveznímu etatismu připomínající zahnívající reálný socialismus 80.let v podání pana Bureše. jsou to angažované více-méně středové, poměrně neideologcké spolky. které plní zadání svých voličů, primárně slušně vydělávající střední třídy. od skončení vysoké školy ve… Číst vice »

...

Půjčím si citát z divadelní hry Vražda v salonním kupé: Ty že máš les? H*no Majere, h*no máš!

Gwann

nepřestane mne fascinovat jaké emoce a osobní útoky vzbuzuje snaha zlepšit prostředí k životu pro obyvatele a návštěvníky dané oblasti.

taky by mne zajímalo, jak se potrefení autíčkáři staví ke stavbám jako pražský okruh a kolik z nich bydlí v Běchovicích, HoPo , Suchdole a Dolních Chabrech

...

Jaké osobní útoky? Nebyl jste to právě vy, kdo zde byl za nevhodné vyjadřování již napomenut?

Gwann

hra na idiota není osobní útok, jakkoliv jsem si toho idiota mohl odpustit.

když napíšu hra na nechápajícího tak to není už nic proti ničemu a význam je stejný.

opakuji vám tedy, že si zde zcela vědomě hrajete na nechápajícho. manipulativní argumentace, vytrhávání z kontextu, podstrkování výroků, které nikdo ani nezastává….vše způsoby nefér diskuze. a to stěžování k tomu jaksi patří.

Jakub P

Blbost. Ne každej, kdo má auto, s jeho koupí ztratil veškerou soudnost a schopnost si uvědomit, že jeho používání není bez následků. A že ostatní nemaj povinnost se z něj a jeho auta potento…

Auta jsou fajn, na řadu věcí dobrý sluhové. Ale neskutečně nároční a špatní páni, když se jim to dovolí… Bohužel ve většině měst včetně Prahy dostávaj mnohonásobek prostoru, než kolik by bylo adekvátní.

Gwann

jo, jo, aneb jak se stát otrokem vlastního auta….

jen nevím, zda je v tom psychologicky důležitější ten (naprosto neodůvodněný) pocit větší důležitosti (já mám auto, podívejte se), povyšování se nad ty, co autem nejezdí/nemají ho (čili to stejné jako výše, vylepšené o mindrák, který si takhle kompenzuju), nechuť se kdekoliv potkávat s lidma (pravděpodobně nechuť k lidem způsobená vlastním mindrákem, ale dost možná i nějaké trauma), prostá lenost. a kolik lidí má pro to jen opravdu racionální pohnutku – je to rychlejší, kdyby bylo rychlejší metro, jedu metrem.

Y.K.

Může zde konkrétně detailně popsat kdo a jako vám:

„zakazuje jezdit autem“?

Z mnoha stovek ulic co jsou po Praze z toho mnoho specificky JEN pro auta vás několik ulic bez aut vyhrazených pro převažující chodce a MHD přivede do stavu šílení nad „zakazováním jezdit“.

Kuba

Jednoduché řešení se jmenuje mýto. Kdo tam opravdu potřebuje, ten zaplatí (místní by mohli mít slevu), ostatní budou hlasovat peněženkou.

Gwann

taky varianta, třeba 50-100 Kč za vjezd by pro začátek stačilo. stejně 1hod parkování je tuším za podobnou částku, 60Kč/hod nebo tak.

jen je potřeba ještě v tomto případě vyřešit vjezdy pro rezidenty a dobře definovat, kdo je vlastně rezident. protože např. hromadná adresa v rybné…může vzniknout klidně i někde jinde a pak podobná regulace je nesmysl.

Leinad

50 Kč denní vjezd, 1000 Kč za rok. Není potřeba definice rezidenta, kdo chce jezdit často zaplatí si litr.

Gwann

litr za rok je málo, to zaplatí skoro kdokoliv, to nic neřeší. 50kč/den taky, 50kč vjezd už vypadá lépe…

Leinad

Čísla jsem střelil od boku. Ale chci říct, že při rozumné roční sazbě by nebyla potřeba žádná výjimka pro rezidenty.

Y.K.

A tak, ono to je jako u zpoplatněných tašek v supermarketu. I malá cena je něco jiného než zadara. Regulační účinek by se asi prokázal i u menších částek.

Jakub P

Na ty tašky ale není možnost ročního paušálu. Ten může naopak přinést i opačnou motivaci (když už to na celej rok platím, tak to využiju co nejvíckrát).

Y.K.

No ano, na paušál bych předpokládal, že by dotyčný musel prokázat bydliště v lokalitě a nebo firmu co oblast prokazatelně pravidelně obsluhuje. Pro ostatní nedostupné, protože proč by tam měli jezdit, že. Pokud někdo nutně potřebuje, pořád jde jednorázovka.

Jakub P

To pak jo, ale Leinad výše v tomto vlákně právě navrhoval roční paušál dostupný komukoli… Být ten roční paušál jen pro rezidenty nebo zásobování, je to něco o dost jiného.

Ivan Syrovátka

Kdyby se radši dostavěl Městský a Pražský okruh, které se budují, či spíše nebudují už mnoho desítek let, tak by ta tranzitní doprava nejezdila centrem. To by ale musel někdo začít myslet!

Tomáš

Objízdná trasa pro Smetanovo nábřeží a Karmelitskou už dost let existuje, je jí severojižní magistrála a Strahovský tunel, respektive tunel Blanka.

Milan

Severojižní magistrála již prošla několika vlnami útlumu a další se chystají. To snad ani nemůžete myslet vážně.

Jakub P

Magistrála prošla bohužel akorát několika vlnami úvah o útlumu, z nichž se ale ve skutečnosti nerealizovalo prakticky nic. Kéž by se to do budoucna změnilo a skutečně k jejímu utlumení a zmenšení došlo. Silnice v podstatě dálničního typu nemá takto v centru města co dělat.

dejf

většina lidí tam nejezdí a nekysne v zácpě protože se nudí, ale proto, že potřebujou třeba někam dojet a tam nedejbože dělat nějakou práci. dejte jim rozumnou možnost si to zjednodušit a fakt nebudou vyhledávat komplikovanější možnost. až se dokopou k dokončení okruhu, tak ať si pak víceméně dělaj co chtěj, do tý doby ať lidem nekomplikujou život. uznávam, že centrum města zrovna v ve článku zmíněnejch mnístech dělaj auta o dost hnusnější na nepříjemnější, ale rozumná alternativa prostě neni, všechno je tam tak nějak na hraně, i když blanka tomu dost pomohla. při vzpomínce jak to v centru vypadalo… Číst vice »

Jakub P

Jo, to jsem si taky dřív myslel. Pak postavili Blanku, centrum se na chvíli uklidnilo, Blanka se zaplnila, ucpala všechno kolem sebe a centrum se zaplnilo zase, v podstatě stejně jako před jejím otevřením, celkovej přínos silně zápornej… Jestli něco komplikuje lidem život v Praze, je to magistrála a podobný zbytečně kapacitní silnice uvnitř města, který lákaj neúměrný množství lidí do aut. Který pak v úzkejch místech (která ve městě vždycky budou) silně zpomalujou MHD, čímž snižujou její atraktivitu a ženou další lidi do aut. Nemluvě o penězích, které infrastruktura pro auta spolkne na údržbě a za které by se… Číst vice »

Roman Soudný

Myslíte tu samou magistrálu, kterou už několikáté vedení města chce zklidňovat, polidšťovat a kdoví co ještě?

Jakub P

Pokud by autem po městě jezdilo míň lidí, stačila by na objezd historickýho jádra i silně zmenšená a zklidněná magistrála. Pokud si bude chtít vozit zadek po městě autem místo MHD většina lidí, nebude stačit ani prorazit po každým nábřeží další „dálnici“…

Roman Soudný

A když nebudou jezdit auty vůbec, můžeme silnice zrušit úplně. To není argument. Poptávka po IAD je a vždycky bude, na tom nic nezmění ani stoh nařízení.

Jan

Jde o to, aby ta poptávka byla jen pro nezbytné případy, ne proto že je jednodušší dojít si do garáže místo na zastávku MHD.

Jakub P

Jasne, ze vzdycky bude i poptavka po IAD. Na nektery veci je potrebna. Ale ten dnesni nesmyslnej a neudrzitelnej. rozsah je danej tim, ze se do infrastruktury pro auta nesmyslne cpe daleko vic penez nez do infrastruktury pro ostatni dopravu a tim, ze dovolujeme na mnoha mistech autum vsechny ostatni typy dopravy brzdit. Loni na jare klesnul objem IAD v Praze asi o petinu a bylo to na prujezdnosti mesta silne znat k lepsimu. Cilem by fakt nemelo byt zakazat auta, ono bohate staci je nesmyslne nezvyhodnovat a nevyhrazovat jim daleko vic prostoru, nez odpovida jejich skutecne dulezitosti. Kdyz maj… Číst vice »

-mi-

Průjezd města byl rychlejší, ale do jízdní doby MHD, jízdních řádů, se to nepromítlo

Bertik

Vozit si zadek v aute… tak budem jezdit na konich?

Jaaa

Ne, MHD.

Grossák

Ano. Vybudováním východní části městského okruhu zmizí transit z centra. Opravdu ne.

Roman Soudný

Vybudováním východní části ne, ale vybudováním severní ano.

Gwann

promiňte, ale pražský okruh nemá nic společného s křižovnickou

jkjk

Tranzitní doprava velkou roli nehraje, na magistrále je 4 % tranzitní dopravy přes Prahu a 22 % tranzit přes oblast uvnitř MO.

Jaaa

Omezit 1/4 už je dost slušné.

robert

Výborný nápad. Hlavně v tom nepolevit. 🙂

Kamui

Bylo by to pěkné, ale je otázka jestli je to doopravdy politicky průchodné. Je tu hodně lidí co jsou na jakékoli takové omezení velmi hákliví, i když se jich dokonce ani netýká (můj otec, který v Praze nežije, když slyšel o tom uzavření na Smetanově nábřeží, tak to strašně zkritizoval, že je to nesmysl z chorých neobolševických pirátských hlav).

Raddie

A má pravdu

Jan

Nemá, jednak se nejedna o uzavření nábřeží, ale jen o zákaz odbočení, v jehož důsledku se vymístila individuální doprava na půlce nábřeží v délce celých 220 metrů, a druhak to neiniciovali Piráti.

Milan

Pokud tam tudy budu moci vozit starou nechodící matku do Nemocnice na Františku autem, které má normálně stanoviště v jiném pražském obvodu tak mi to nevadí. Pokud ne, tak mi to vadí a budu jí pokaždé volat sanitku, ať si to stát či město zaplatí.

Milan

Ovšem v tom případě musí nechat magistrálu tak jak je, bez přejíždějících tramvají a přechodu před Fantovou budou. Škrtit jediné dvě komunikace zároveň to by opravdu nešlo.

Jakub P

Tohle mělo být zklidněné na minimum a magistrála aspoň o půlku současně s otevřením Blanky. Ale je super, že někdo má konečně odvahu pustit se aspoň do tohoto.

Milan

Nebylo by moudřejší odstěhovat se na opravdovou vesnici?

Gwann

promiňte, ale vítat, že se zklidní ta šílenost v předpolí Karlova mostu není rozhodně na posílání kohokoliv na vesnici. dtto malostranské náměstí. že nechápeme absurditu podobných komunikací ani dnes je ukázkou toho kam jako společnost patříme.

od rudolfina po národní divadlo a od újezdu (enbo alespoň malostranského náměstí) po letenskou/valdštejnskou, nemá běžná doprava, co dělat.

...

A proč by neměla? Naopak, i v těch místech je normální doprava potřebná.

Gwann

a proč ne i v karlove, celetné, dole na Václaváku a v přilehlých ulicích, co je to svetoborne trasy, bez kterých zkolabuje doprava.

tyhle diskuze mne připomínají modrokomsomolske plný o právu si vybrat zda se kouří v hospodách. všude to pochopili dříve než u nás….

...

Máte to špatně. Komsomolci jsou naopak ti, kteří jejich majitelům hospod chtějí nařizovat, co se v té hospodě smí a nesmí. A to říkám jako zapřísáhlý nekuřák.

Gwann

ano, irsko, itálie, francie, německo, samé to typicky komsomolské země.

ještě chybí argument, že si doma můžu klidně sestrojovat i atomovou bombu, protože to přece dělám doma a nikomu do toho nic není. rovněž dělník může makat 24hodin denně, když bude chtít, je to jen na jeho dohodě se zaměstnavatelem.

už i středověk řešil, kde má být na pozemku záchod, a chlévy aby to neobtěžovalo sousedy…jistě to také byli komsomolci.

prosím, s těmito názory a postoji se přesuňte do nějaké nekomsomolské země. napadá mě taková indie, možná čína, indonésie aj.

...

No, vzhledem k tomu, co si teď Francie a Německo volí, to skutečně čím dál víc vypadá tak, že v Rusku se dnes smí relativně všechnio kromě kritiky vlády a na západě se dnes sice smí téměř neomezeně kritizovat vláda, ale jinak se tam nesmí už prakticky nic.

Jan Sůra

Jak prosím výsledky voleb ve Francii a Německu souvisí s dopravou v Praze?

Jakub P

A proč se tam neodstěhujete vy a nenajdete si práci v sousední vsi? Tam budete mít prostoru na ježdění autem daleko víc, než v centru hlavního města, kde na většinový ježdění autem prostor zkrátka není…

Petr766

Jsi úplně mimo.

Kamui

Ano, je to tak. Nám to přijde normální, ale když sem přijdou lidi ze zahraničí, přejdou Karlův Můst směrem do starého města, a tam narazí na dálnici, tak je to celkem solidní WTF moment.

...

Na jakou dálnici? Myslíte na ten jeden pruh každým směrem, navíc po tramvajových kolejích, průjezdem, kde se jezdí třicítkou a se spoustou semaforů?

Nejdřív dělají dálnici z magistrály u muzea (jíž není), teď už je dálnicí podle některých i Smetanovo nábřeží a brzy jí patrně budou i Staré zámecké schody.

Gwann

tramvaje přes magistrálu stihnout projet, to je v pohodě. jde to na IPP kde je nesrovnatelně vyšší provoz než kdy bude u muzea.

Petr

Proč byste chorou maminku nevezl po magistrále a raději tedy nesjel u Husákova ticha? Je to jednodušší a nemusíte jezdit po základech Juditina mostu.

...

Protože by si musel odstát Jiráskův most, Resslovu a Ječnou.

Jakub P

Njn, je v tom meste nejak moc aut. Cim to asi tak bude…

Gwann

jenže většina voličů pirátů apod to asi spíš přivítá. a ten, kdo stále v praze volí modré straky, tak toho piráti stejně neosloví, ať udělají cokoliv.

...

Oproti tomuhle zlaté modré straky.

Gwann

proto dle posledních průzkumů mají piráti 22% a modré straky 9%….

jkjk

Je to jen otázka času a ten čas už myslím nastal. Podobně kontroverzní („přece nebudu jezdit kolem“) bylo svého času i uzavření pro automobilový provoz Karlova mostu, Staroměstského náměstí, příkopů, náměstí republiky či průjezdu Jindřišská – Vodičkova. Dnes nám to přijde normální.

David

Jo, líbí se mi to.

Milan

Otázkou je zda tranzit z Prahy 2 na Prahu 7 je zkracováním si cesty přes centrum.

Gwann

ano, je. na to tu máme buď Blanku nebo magistrálu.

Bjorn

Tak z Vinohrad do Holešovic asi nepojedete přes Smetanovo nábřeží nebo přes Malou stranu, o kterých je tento článek (který jste určitě četl).

-mi-
V. K.

Tohle už mělo přijít dávno. Snad se to ale bude dát vynucovat.

Petr766

Proč, když je to nesmysl?

Gwann

nesmysl je např. ten frekventovaný přechod u Karlova mostu nebo provoz přes malostranské náměstí. zacpaný újezd aj, kvůli čemuž tam s auty stojí i tramvaje

V. K.

Ještě, že se Staroměstské náměstí uzavřelo pro auta už dávno, protože dnes by taková troufalost nikdy neprošla.

Gwann

natož příkopy, taková široká ulice a já tama nemůžu. neomarxismus asi.

Jakub P

On ten Karlův most je taky v podstatě úplně zbytečnej, když na něj směj jen pěší. Dávno ho měl nahradit větší a pevnější, aby tudy mohly auta. Uprostřed mohl být rozšířenej na parkoviště, aby se dal vyfotit pohled na Hrad a kolem něj soustředěný všechny ty sochy, z toho starýho aby si je člověk mohl prohlídnout hezky najednou, pár kroků od auta. Ostatně ani zprůjezdnění Hradu nic moc nebrání, ze všech stran jsou i cesty pro auta v pohodě průjezdný. Jen by se musely trochu zvětšit ty krásný budky s bezpečnostníma rámama a nainstalovat podvozkový kamery a skenery… Dřív se… Číst vice »

Gwann

a dřív se na koni smělo vjíždět i do kostela (pro příslušně vysoce postavené jedince), to bychom měli znovuobnovit. pro katedrálu tu privilej bude společně udělovat dukát s bimbem. ka karlův most by to chtělo nějak způjezdnit, aby se to nemuselo objíždět, jen není problém tak moc ta kamenná stavba, jen se tam nevejsou dva pruhy spolu s chodníky, asi budeme muset vymístit chodce. no a ty brány tam, to je taky problém, rozšířit nebo zbourat. když se to opatrně rozebere, dalo by se to třeba prodat či spíš darovat pekingu, jako omluvu za ty neomarxistické pirátské rejdy Hříba Satana.… Číst vice »

Jakub P

Vymístit chodce není problém, můžou to přebrodit po jezu, když si libujou v předpotopních způsobech pohybu. Ale jeden pruh každým směrem mi přijde málo, proto navrhuju to rozšíření. A ty kamenný zábradlí budou ve vyšších rychlostech nebezpečný a moderní plastový svodidla nějakej prostor zaberou. A kulatej rozšířenej parkovací plácek uprostřed na selfíčko s autem a Hradem je naprostá nezbytnost

Gwann

tak brod pro dobytek tam někde směrem po proudu dřív býval, to máte pravdu! dalo by se to obnovit….nebo…zavést převozníky, soukromé, musíme podpořit drobné podnikání, ne?

Frantík

Trochu vážněji, Karlův most nebýval původně jenom pro pěší.

Gwann

ano, a kdysi se po něm tahaly i vagóny od ringhoffera ze smíchova, pak přes Karlovu, staromák a celetnou na nádraží, protože to modernější řetězový most císaře františka neunesl.

nebo taky – dle archeo výzkumů se v 11. a 12. století nacházely hutní provozy na Starém městě. V Jirchářích žili koželuzi.

a středem ulice tekly fekálie.

jen tohle vše je už historie.

Jakub P

Samozřejmě, že nebýval. Udělat ho jenom pro pěší byla obrovská chyba, ale šla by napravit. Jak píšu výše, dneska už by i po vrácení aut šířkou nestačil, takže pryč s ním a nahradit aspoň čtyřpruhovým. A pak prorazit ty čtyři pruhy Klementinem a přes Staromák a Týn do Jakubský, kdo to má objíždět obloukem po nábřeží, to je strašná zbytečná zajížďka.