Praha chce na půl roku opět zavřít Plzeňskou. Nepřijatelné, vzkazuje starosta městské části
Plzeňská ulice v Praze, stav k 1. 8. 2025. Foto: Zdopravy.cz

Na území městské části se podle radnice odehrává řada dalších stavebních akcí, které výrazně komplikují dopravu.
Busy na kolejích v obou směrech, vedle nich pěší zóna (resp. vjezd pouze pro obsluhu/místní) a auta na Vrchlického/v Duškově v režimu 2+1 v celé délce (bez bus pruhu) by nešlo?
Na Vrchlického a hlavně Duškovu se 2+1 nevejde. Leda po kompletní přestavbě, přeložení veřejného osvětlení a bez chodníku.
Autobusy by se snad mezi tramvaje vešly, ale ve špičce už by to bylo celkem hraniční: každé 4 minuty tramvaj 9, každé 4 minuty tramvaj 10/16, každých 8 minut tramvaj 15 a k tomu každé 2 minuty autobus (123, 167, 191). To už jsme na nějakých 66 – 68 vozidlech za hodinu. Pak stačí jeden vozíčkář, který pojede od Bertramky ke Zvonu, musí se mu sklopit plošina a už to stojí od Anděla.
Ti samí lidí, co z opozice volali, že jejich předchůdci neumí donutit ani městské firmy aby se zkoordinovali nyní hází klacky pod nohy městským firmám, když se na nejpotřebnější silnici domluvili a chtějí stavět společně. Letos to jak štáč fungovalo a lidé si po dvou týdnech zvykli. Loni to bylo horší, to zde byly neočekávané uzavírky, protože jen plynovod to dvakrát zavřel kvůli havárce a lidé se nemohli dopředu připravit, voda jak by smet. Tak že koordinovaná uzavírka je lepší a volení zástupci ukázali, že jsou jen banda pozérů, co mele pantem z opozice a pak dělá opak toho, co… Číst vice »
No, a co třeba to udělat po půlkách, každou z toho za poloviční dobu??
Jinak avizovano bylo, ze je to na 4 etapy…
V cem zhorseni, kdyz se tamtudy nebude moci vubec projet, zavrete vsechny prujezdne ul. a vsichni pojedou mimo Prahu 5? Nechte jen MHD, IZS a mistni?
Jako pri povodnich nebo smogovce do centra…
Proč vlastně nemohou autobusy od Klamovky jezdit po tramvajovém pásu Plzeňskou směrem k Andělu, ale musí stát v kolonách ve Vrchlického, kde je ten buspruh neustále ignorován, Osobně už vždy vystupuji na Klamovce a dojíždím zbytek tramvají protože bus je v tomto úseku strašně nespolehlivý.
Kapacita. Jezdí tam 3 autobusové linky (123, 167, 191), ve špičce jezdí po 6-7 minutách každá, takže každé 2 minuty autobus. Tramvaje 9 a 10/16 jezdí ve špičce po 4 minutách, takže každé 2 minuty tramvaj. A k tomu ještě 15ka po 8 minutách, to by bylo 66-68 vozidel za hodinu v jednom směru. Při rychlé výměně cestujících OK, ale kočárky, plošiny pro invalidy to všechno zdržuje. Jezdit tam po necelé minutě, to asi ani nejde.
díky za odpověď. Nedošlo mi kolik tam toho jezdí. Jak jezdím jenom 191, tak ty ostatní mě „unikají“. Ale je to škoda. Kdyby aspoň ten buspruh byl nějak „závazný“. I když mě už naštěstí běží „odpočet“, než postaví na Strahov tramvaj, pak budu jezdit tou a je to.
Kromě toho množství vozů je tu ještě technická drobnost… tramvaje nemají díky kolejím problém se míjet v plné rychlosti o pár centimetrů i v obloucích, míjení s autobusem je už problém, protože ten jízdní pruh tomu prostě šířkově nevyhovuje. Ve společných zastávkách se dělá větší osová vzdálenost, někde občas vznikne společná bez stavební úpravy jako třeba Biskupcova, tam je to doslova o zrcátka a často se tam řeší taková nehoda. Směrem z centra k Bertramce autobus na kolejích mírně uhýbá do silnice, ale směrem do centra by měl autobus asi velký problém trefit se mezi protijedoucí tramvaj a obrubník a… Číst vice »
A tramvaje budou jezdit po Plzeňské dál v režimu 1+1 nebo čekejme také omezení?
Ono by se to dalo docela dobře řešit dočasným zobousměrněním Vrchlického ulice. Jenže by to odnesly autobusy, protože místo projetím buspruhem by trčely s auty v kolonách.
Tak přesně tak byla řešená ta uzavírka v létě. Ale nevím, jestli by se to dalo brát jako „dobře vyřešit“. Jinak autobusy ač mají vyhrazený pruh tam dost často zůstanou viset i tak, protože ten vyhrazený pruh není spoustou ostatních řidičů respektován (a vymáhání je minimální). A často ten koncový úsek je prostě zasekaný auty v obou pruzích, co se snaží nacpat do tunelu Mrázovka, ale tam je třeba několik minut červená… Pak ale přes tu skrumáž aut neprojede nikdo a nic ani k Andělu…
No, protisměrný pruh by asi moc nešel „nerespektovat“…
Autobusy by po tu dobu možná mohly využít tramvajový pás v Plzeňské, jak už tu jiní navrhovali i pro trvalý stav (jen je tam menší osová vzdálenost).
A neslo by v oblasti konecne postavit kolektor?
Kéž by to opravili v popsaném rozsahu. Jezdím tudy často tramvají i autem, takže uzavírka by se mě dotkla určitě, ale ta vozovka je v tak hrozném stavu, že tam člověk de facto neustále skáče na kanálech nebo dírách. Když už, tak ať se to udělá v plné délce a zase to nějaké roky slouží. Chápu výhrady, ale myslím, že ten úsek opravu potřebuje.
Ten úsek potřeboval opravu už před 5 lety. Jsem jsem tam naposledy v sobotu večer a od Bertramky po Klamovku je to kličkovaná mezi kanály.
Zkuste to nekterym z autobusu MHD po Plzenske. To je jak na horske draze. Dlouhodobe, ne jen v poslednich letech.
Myslíte, „nějaké roky“ dokud to při haváriích na 2-3 místech zase rozkopou a zazáplatují? To moc dlouho nebude, tak max. 5 let…
Škoda, že se to už neudělá celé a veřejný prostor se tam nezlepší. Musí tam bydlet hodne lidí, proč spíš městská část nebojuje za tohle ? Jenom obava o auta a nic jiného. Fakt východní mentalita
Protože městská část hájí právě neomezování aut. Nějaké stromy by to sneslo, ovšem když jsem tu tuhle četl stesky nad ubráním pruhů pro auta v sousední Praze 6 – Bubenči, kde zůstal rozsah asfaltu nezměněn, jen ho část vyhradili kolům a část parkování (čili opět autům)…
Vzdyť podle nového náměstka, se kterým tu byl dnes rozhovor, může za kolony neudržitelný počet aut a nikoliv kapacita a průjezdnost silnic, tak o co jde? Zavřít a nahradit autobusem… (glosa)
A kudy bude jezdit ten autobus, když to zavřou?
Koloběžka by tam projela?
Jak psal ten náměstek, prostě tam třeba plynaři nahlásí havárii a udělá se to stejně bez ohledu na politiky.
No, až se jim někdo jednou podívá na to jaké procento těch „havárií“ se podezřele shodovalo s okamžikem kdy se jim „uvolnily“ nějaké peníze…
Tak na to má asi jiný názor, než pan starosta. I tak se tu kapacita neubírá trvale, jen po dobu sem tam nutné opravy.
Počkejme po volbách, na Praze 5 si zase zvolíme radní, kteří háji zájmy Prahy a městské části a tento sprostý pán z ODS, který na každém rohu jen lže, půjde od válu. Když se zavírala Plzeňská, informoval nás všechny občany Prahy 5, že nastane armagedon a apokalypsa, že to bude totální kolaps a nedostaneme se domů z práce… A hlavně, že za to může ten zlý Hřib z Pirátů…. No apokalypsa nenastala, situace se zvládla skvěle a Hrob za opravu vodovodu opravdu nemohl, ale proč se obtěžovat s pravdou?
Pardon, Hřib:) hrobaři jsou spíše ODSANO
Nevím za co nám mínusy, ale neznáte reálie Prahy 5 a rozpor mezi tím, co tento pán furt dokola hlásá a pravdou, která je vždy přesně opačná. Jaká náhoda…
Ohledně armagedonu a apokalypsy: Byly prázdniny, vyjádření MČ P-5 bylo hysterické. V tomto případě už bych to varování bral vážně, uzavírka na pět měsíců a mimo prázdniny šílenství je. 191 v běžném neprázdninovém provozu jezdí čím dál narvanější, na Klamovce pro přestupující davy by kapacitně nestačily ostrůvky pro chodce, tam hrozí i průser, že někoho vyčuhujícího z davu, čekajícího na zelenou, sejme tramvaj. (Samozřejmě nějakého myslitele opět napadne zaříznout 191 na Klamovce, na pět měsíců vážně nepřijatelné.) 167 zajišťuje návoz k nemocnicím, ta musí zůstat určitě (bariérové či komplikované přestupy na Kotlářce nežádoucí). Neřeším až tak automobilovou dopravu, ale Plzeňská… Číst vice »
“Zhoršení situace na silnicích Prahy 5 hrozí i kvůli omezení průjezdu Malou Stranou, Smetanovým nábřežím a dalšími úseky v centru metropole, o které se hlavní město opakovaně pokouší,” to je nějaká nová soutěž o lež roku? Ale OK, nerekonstruujme nic. Dřív nebo později se tam stane nějaká havárie vody nebo jiného potrubí a bude se to bude muset zavřít kompletně například současně s uzavírkou Strahovského tunelu. Děkovné dopisy pak bude kam zasílat.
Tak to mají udělat pořádně ne? Ten stav, kdy TSK přestalo rekonstruovat ulice při takovéto akci, trvá již minimálně 10 let, dřív se to nikdy nestalo (Albertov, Bělehradská, Nuselská byli rekonstruován – např. veřejné osvětlení, zábradlí, chodníky apod.). Stejně zoufale vypadají dolní Nusle (taky teď roky rozkopané), stejně zoufale po rekonstrukci tramvajové tratě (před 10 lety) vypadá Vršovická. Vinohradská nerekonstruovaná po rekonstrukci tramvaje do dneška. Jen se udělá to nejnutnější, aby se to po chvíli zas rozkopalo. IPR si jen kreslí nákresy a nic z toho se nerealizuje.
naprosto souhlasim…navíc stav večejného osvětlení hruza neskutečná!!!!stožáry co přesluhujou už víc jak 20 let jen tam naperou nahoru ledku a čauuuu fakt hnus..Praha bohaté město??nemá na základní infrastrukturu????fakt hnus hnus nemám slov
To by bylo řevu, kdyby to zavřeli třeba na dva roky… No, možná už taky trochu šetří. Uznávám, že udělat z toho příjemnější ulici by bylo nanejvýš vhodné, ale současný rozsah dopravy s tím nezmizí.
Fotky autora „Zdeněk Hřib“ dostatečně ilustrují hanebný vizuální výsledek první etapy rekonstrukce Plzeňské ulice. Kdyby TSK v první etapě udělala městské části alespoň nějaké „pomyšlení“ tím, že by došlo k humanizaci uzavřeného úseku, nebyla by možná reakce městské části tak bouřlivá.
Ponechání původního, 40 let starého olezlého zábradlí a zubaté vyspárování napojení nového a starého asfaltu u chodníků mluví za vše.
„Kdyby TSK v první etapě udělala městské části alespoň nějaké ‚pomyšlení‘ tím, že by došlo k humanizaci uzavřeného úseku, nebyla by možná reakce městské části tak bouřlivá.“ ➡️A pak si někteří zase stěžují, že se jen provádějí studie a práce se zpožďují. Stavební práce byly již před rokem 2019 zpožděné. Stav byl už předtím katastrofální. „(…) zubaté vyspárování napojení nového a starého asfaltu u chodníků mluví za vše.” ➡️Tak se ale v Česku obecně pracuje. Odfláknuté, i když by to šlo s malým úsilím udělat lépe. Stačí mi jet po nové čtyřproudé I/9 mezi Novým Borem a Svorem. Zapnul jsem… Číst vice »
Se všemi třemi vašimi argumenty v podstatě souhlasím, jen k tomu dodám pár poznámek.
Body 1 a 3: Samozřejmě, že se dá tzv. humanizace provést dodatečně, až je rozhodující dílo hotovo a zprovozněno, ale trochu mi to připomíná dnešní článek o výluce na trati mezi Smržovkou a Josefovým Dolem, kdy SŽ nekácela stromy po dobu předchozí půlroční výluky a bude to dělat teď.
Bod 2: B12 znám úsek Passau – Mnichov, z doby před otevřením A94 a mohu jen potvrdit váš názor, nicméně tu A94 otevřeli asi před 2 roky a už jí opravují.
Proti jakékoliv humanizaci Plzeňské dlouhodobě vystupuje velmi motoristicky naladěná radnice Prahy 5, takže nic takového než takováhle oprava neoprava nepřipadalo v úvahu.
Že by ODS šlo o nějakou humanizaci veřejného prostoru, to čtu asi poprvé.
Mluvíte o věci, o které zřejmě nic nevíte. 1) Šlo o akci Pražské plynárenské, která po ukončení prací vše pouze uvedla do původního stavu (naštěstí alespoň bez výmolů), proto ty zuby v asfaltu a zábradlí dtto. Říkáte si a co koordinace? No ano, v růžovém světě by TSK navázala úpravou uličního profilu, která by alespoň z 10% vycházela z vize proměny Motolského údolí od studia A69 (rok 2016). Jenže Praha 5 je vše, jen ne růžový svět. A bez její kooperace má TSK a město ruce v podstatě svázané. 2) Radnice Prahy 5 je žumpa nejvyššího kalibru dlouhodobě ovládaná sebrankou… Číst vice »
Děkuji za výživné vysvětlení. Nejsem Pražák, takže jsem vycházel pouze z textu článku, to co jste napsal, mi nebylo známé.
Netušil jsem, že by se mohl někdo stavět i proti takovému nepartnému vylepšení, jako je výměna starého zábradlí za nové (z nějakého katalogu pražského uličního mobiliáře) a nový chodník, když už se tam asfaltuje silnice.
Je to moje čtvrť, tak je to pro mě ožehavé:)
Proti asfaltování nového chodníku a zábradlí nikdo není, ale zábradlí na zastávkách spravuje dpp, chodníky tsk a tohle byla havarijní akce Pražské plynárenské. Navíc bych neřekl, že by té ulici nějak pomohla změna barvy zábradlí nebo nový chodník. Ten je zrovna v docela ok stavu, problémem je spíš to, že se na něm často v plné šíři bezohledně parkuje.
A tam už narážíme na problém s výše popsaným.
Tam tu humanizaci zuby nehty blokuje prave ta MC.
A myslíte opravdu humanizaci nebo jenom standardní blokování IAD na páteřních komunikacích, které se obvykle skrývá pod tajným kódem „humanizace“?
Podle popisku fotek a uvedeného autora je vidět, že pravidla pro kumulování funkcí moc nefungují. Náměstek primátora pro dopravu neřeší dopravu samotnou, ale její focení a pak focení sebe samotného. Takže na té neoficiální funkci náměstek pro (sebe)propagaci asi vážně něco bude 😀