Praha chce na půl roku opět zavřít Plzeňskou. Nepřijatelné, vzkazuje starosta městské části

Plzeňská ulice v Praze, stav k 1. 8. 2025. Foto: Zdopravy.czPlzeňská ulice v Praze, stav k 1. 8. 2025. Foto: Zdopravy.cz

Na území městské části se podle radnice odehrává řada dalších stavebních akcí, které výrazně komplikují dopravu.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Luk

Ono by se to dalo docela dobře řešit dočasným zobousměrněním Vrchlického ulice. Jenže by to odnesly autobusy, protože místo projetím buspruhem by trčely s auty v kolonách.

jan.adamik

Kéž by to opravili v popsaném rozsahu. Jezdím tudy často tramvají i autem, takže uzavírka by se mě dotkla určitě, ale ta vozovka je v tak hrozném stavu, že tam člověk de facto neustále skáče na kanálech nebo dírách. Když už, tak ať se to udělá v plné délce a zase to nějaké roky slouží. Chápu výhrady, ale myslím, že ten úsek opravu potřebuje.

Ondra

Škoda, že se to už neudělá celé a veřejný prostor se tam nezlepší. Musí tam bydlet hodne lidí, proč spíš městská část nebojuje za tohle ? Jenom obava o auta a nic jiného. Fakt východní mentalita

Jiří Urban

Vzdyť podle nového náměstka, se kterým tu byl dnes rozhovor, může za kolony neudržitelný počet aut a nikoliv kapacita a průjezdnost silnic, tak o co jde? Zavřít a nahradit autobusem… (glosa)

Flinta19

A kudy bude jezdit ten autobus, když to zavřou?

Jiří Urban

Koloběžka by tam projela?

Náhodný Kolemjdoucí

Jak psal ten náměstek, prostě tam třeba plynaři nahlásí havárii a udělá se to stejně bez ohledu na politiky.

MP22

Počkejme po volbách, na Praze 5 si zase zvolíme radní, kteří háji zájmy Prahy a městské části a tento sprostý pán z ODS, který na každém rohu jen lže, půjde od válu. Když se zavírala Plzeňská, informoval nás všechny občany Prahy 5, že nastane armagedon a apokalypsa, že to bude totální kolaps a nedostaneme se domů z práce… A hlavně, že za to může ten zlý Hřib z Pirátů…. No apokalypsa nenastala, situace se zvládla skvěle a Hrob za opravu vodovodu opravdu nemohl, ale proč se obtěžovat s pravdou?

MP22

Pardon, Hřib:) hrobaři jsou spíše ODSANO

MP22

Nevím za co nám mínusy, ale neznáte reálie Prahy 5 a rozpor mezi tím, co tento pán furt dokola hlásá a pravdou, která je vždy přesně opačná. Jaká náhoda…

Lukáš Novák

“Zhoršení situace na silnicích Prahy 5 hrozí i kvůli omezení průjezdu Malou Stranou, Smetanovým nábřežím a dalšími úseky v centru metropole, o které se hlavní město opakovaně pokouší,” to je nějaká nová soutěž o lež roku? Ale OK, nerekonstruujme nic. Dřív nebo později se tam stane nějaká havárie vody nebo jiného potrubí a bude se to bude muset zavřít kompletně například současně s uzavírkou Strahovského tunelu. Děkovné dopisy pak bude kam zasílat.

Martas

Tak to mají udělat pořádně ne? Ten stav, kdy TSK přestalo rekonstruovat ulice při takovéto akci, trvá již minimálně 10 let, dřív se to nikdy nestalo (Albertov, Bělehradská, Nuselská byli rekonstruován – např. veřejné osvětlení, zábradlí, chodníky apod.). Stejně zoufale vypadají dolní Nusle (taky teď roky rozkopané), stejně zoufale po rekonstrukci tramvajové tratě (před 10 lety) vypadá Vršovická. Vinohradská nerekonstruovaná po rekonstrukci tramvaje do dneška. Jen se udělá to nejnutnější, aby se to po chvíli zas rozkopalo. IPR si jen kreslí nákresy a nic z toho se nerealizuje.

Vít Červený

naprosto souhlasim…navíc stav večejného osvětlení hruza neskutečná!!!!stožáry co přesluhujou už víc jak 20 let jen tam naperou nahoru ledku a čauuuu fakt hnus..Praha bohaté město??nemá na základní infrastrukturu????fakt hnus hnus nemám slov

Karl vB.

Fotky autora „Zdeněk Hřib“ dostatečně ilustrují hanebný vizuální výsledek první etapy rekonstrukce Plzeňské ulice. Kdyby TSK v první etapě udělala městské části alespoň nějaké „pomyšlení“ tím, že by došlo k humanizaci uzavřeného úseku, nebyla by možná reakce městské části tak bouřlivá.
Ponechání původního, 40 let starého olezlého zábradlí a zubaté vyspárování napojení nového a starého asfaltu u chodníků mluví za vše.

Bartol

„Kdyby TSK v první etapě udělala městské části alespoň nějaké ‚pomyšlení‘ tím, že by došlo k humanizaci uzavřeného úseku, nebyla by možná reakce městské části tak bouřlivá.“ ➡️A pak si někteří zase stěžují, že se jen provádějí studie a práce se zpožďují. Stavební práce byly již před rokem 2019 zpožděné. Stav byl už předtím katastrofální. „(…) zubaté vyspárování napojení nového a starého asfaltu u chodníků mluví za vše.” ➡️Tak se ale v Česku obecně pracuje. Odfláknuté, i když by to šlo s malým úsilím udělat lépe. Stačí mi jet po nové čtyřproudé I/9 mezi Novým Borem a Svorem. Zapnul jsem… Číst vice »

Karl vB.

Se všemi třemi vašimi argumenty v podstatě souhlasím, jen k tomu dodám pár poznámek.
Body 1 a 3: Samozřejmě, že se dá tzv. humanizace provést dodatečně, až je rozhodující dílo hotovo a zprovozněno, ale trochu mi to připomíná dnešní článek o výluce na trati mezi Smržovkou a Josefovým Dolem, kdy SŽ nekácela stromy po dobu předchozí půlroční výluky a bude to dělat teď.
Bod 2: B12 znám úsek Passau – Mnichov, z doby před otevřením A94 a mohu jen potvrdit váš názor, nicméně tu A94 otevřeli asi před 2 roky a už jí opravují.

V. K.

Proti jakékoliv humanizaci Plzeňské dlouhodobě vystupuje velmi motoristicky naladěná radnice Prahy 5, takže nic takového než takováhle oprava neoprava nepřipadalo v úvahu.

Náhodný Kolemjdoucí

Že by ODS šlo o nějakou humanizaci veřejného prostoru, to čtu asi poprvé.

Márty

Mluvíte o věci, o které zřejmě nic nevíte. 1) Šlo o akci Pražské plynárenské, která po ukončení prací vše pouze uvedla do původního stavu (naštěstí alespoň bez výmolů), proto ty zuby v asfaltu a zábradlí dtto. Říkáte si a co koordinace? No ano, v růžovém světě by TSK navázala úpravou uličního profilu, která by alespoň z 10% vycházela z vize proměny Motolského údolí od studia A69 (rok 2016). Jenže Praha 5 je vše, jen ne růžový svět. A bez její kooperace má TSK a město ruce v podstatě svázané. 2) Radnice Prahy 5 je žumpa nejvyššího kalibru dlouhodobě ovládaná sebrankou… Číst vice »