Praha chce další tramvajovou trať, spojí Dvorce s Michlí přes Budějovickou
Trasa nové trati je necelých pět kilometrů, stavět se má v roce 2029.
Hlavní město si nechá od Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) vypracovat projekt na výstavbu tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde se napojí na současnou trať.
Projekt vyjde na 50 milionů korun a náklady na výstavbu trati jsou předběžně odhadovány na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který dnes schválili pražští radní. Kdy se přesně začne stavět, není jasné, stejně tak konečná cena bude záviset na podobě projektu a na výběru dodavatele. Město také nechá udělat projekt trati z Podbaby přes Troju do Bohnic, jejíž součástí bude nový most a tunel. Náklady v tomto případě jsou odhadnuty na 6,5 miliardy korun.
Tramvajová trať z Dvorců nabídne podle dokumentu nová dopravní spojení, která umožní redukci autobusové dopravy v trase nové trati. Současně také umožní reorganizaci provozu v širším okolí. Uleví rovněž vytížené autobusové lince 118 mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Počet cestujících na této lince se podle materiálu po dostavbě Dvoreckého mostu ještě zvýší, neboť autobus nepojede přes Barrandovský most, a doba jízdy se tak zkrátí.
Plán zahájení stavby v roce 2029
Koleje povedou od zastávky Dvorce Jeremenkovou ulicí ke křižovatce s Olbrachtovou, kde bude možné přestoupit na budované metro D. Odtud povede trať na Budějovickou, kde bude přestup na metro C, a dále Vyskočilovou okolo Brumlovky do Pekárenské ulice. Poté zamíří po okraji odstavného nádraží do ulice U Plynárny, kde se napojí na nynější trať. Délka trati je plánována na 4,8 kilometru a mělo by na ní vzniknout deset zastávek. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) by stavba mohla začít, pokud se nevyskytnou problémy, v roce 2029 a být hotova v roce 2031.
Tramvajová trať z Podbaby do Bohnic povede z Prahy 6 do Troje po novém mostě, který bude vybudován přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně vozy pojedou tunelem nahoru do Bohnic. Náklady jsou předpokládány ve výši 6,5 miliardy, stavba by mohla začít v roce 2030 a potrvá čtyři roky. Vytvoření projektu podle Hřiba nijak nekoliduje s plánovanou výstavbou lanovky, která je nyní v procesu EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. „Preferovaná je rozhodně varianta tramvaje,“ řekl.
DPP letos v květnu zprovoznil zcela novou tramvajovou trať z Modřan do Libuše. V současné době také vzniká prodloužení trati z Holyně do Slivence a rovněž z Divoké Šárky na Dědinu na Praze 6.