Praha chce dál nechat omezení u Národního divadla, z mostu nepůjde odbočit doleva
Automobily křižovatkou projíždějí rychleji a je v ní třikrát méně dopravních nehod, tvrdí vedení města.
Vedení Prahy chce i po 1. lednu zachovat zákaz odbočení z mostu Legií u Národního divadla doleva na Smetanovo nábřeží. Podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra se opatření osvědčilo a prospělo všem druhům dopravy.
Praha proto požádala příslušné úřady o prodloužení opatření, které zavedla letos v květnu a vzbudila tím velký rozruch u opozice i městské části Praha 1.
„Zrušení levého odbočení z mostu Legií se ukázalo jako přínosné pro všechny druhy dopravy. Automobily křižovatkou projíždějí rychleji a je v ní třikrát méně dopravních nehod,“ řekl Scheinherr.
Největší přínos podle něj zákaz přinesl cestujícím v tramvajích. Automobily už odbočováním na Smetanovo nábřeží neblokují protijedoucí tramvaje směrem z Národní. „Přes tuto křižovatku jezdí všechny pražské páteřní tramvajové linky. Oblastí denně projede 86 tisíc lidí v tramvajích 2, 9, 17, 18 a 22. V průměru jen na této křižovatce každý spoj ušetří 30 sekund času. Plynulý průjezd křižovatkou má dopad i na celkovou stabilitu MHD nejen v centru, ale i dalších částech Prahy, kde tyto linky jezdí. Namátkou třeba Dejvice, Modřany, Vršovice nebo Kobylisy,“ řekl Scheinherr.
Změna ale pomohla také automobilistům. „Každý řidič díky zrušení levého odbočení z mostu Legií ušetří na křižovatce v průměru 5 sekund. Křižovatka je oproti loňsku o 11 % méně zatížená a z 10 nehod v roce 2019 jsou 3 v roce 2020,“ dodal Scheinherr. Opatření podle něj zvýšilo i bezpečnost pro chodce na přechodech u Karlova mostu a od Slavie k Vltavě, které patří k nejvytíženějším v Praze.
Žádost o prodloužení podle něj byla projednána se všemi koaličními partnery, proběhlo i jednání se zástupci městské části Praha 1. „Místním jsme vyšli vstříc a umožnili jim vjezd z Národní na Masarykovo nábřeží. To bylo několik let zakázané,“ dodal Scheinherr.