Praha čelí kritice za souběh uzavírek. Vyřešit to má další digitální mapa stavebních prací
Pražské dopravní omezení a uzavírky podle webu Opravujeme.to Zdroj: TSK
Prvními daty by měla být nová aplikace naplněna už během srpna 2024.
Takže místo papírové nekoordinace budeme prozměnu nekoordinovat online. Ne, teď vážně, Praze ohromně chybí nástroj, ve kterém by se dalo rozumně modelovat – tj. mít živou mapu s vyznačenými uzavírkami a jejich objízdnými trasami s časovou osou/lištou, do které by se vkládaly nové informace vůbec na prověření případného konfliktu (modelovat si ty stavy) a pak teprve by se řešilo vlastní povolení akce. Dnes se má teoreticky mezi sebou koordinovat 23 (s MDČR 24 a se středočechy ještě víc) silničních správních úřadů, reálně to moc lidí nedělá, protože zvednout telefon je někdy moc složité. Pokud všichni aspoň do systému uvidí a… Číst vice »
Kde jsou kolony aut i za bez uzavirek, sebelepsi koordinace uzavirek moc nezmuze.
Takže IPR vymyslí další mapu, kterou udělá na politické zadání, ale pak se nějak zapomene na to, že se ta mapa musí udržovat a že je na to potřeba nějaký člověk.
U ostatních map to tak funguje, že se udělá krásná mapa se všemi developerskými projekty v Praze, ale je poplatná dni vytvoření webu, ale tím to pak končí….
No, kromě toho, že tam musí dát data i například DPP, na což ještě Praha páky má, tak na MČ páky nemá žádné.
Skvělý titulek … až na to, že z textu celkem jasně vyplývá, že když se opravdu hodně zadaří, tak to si to peklo budeme moci prohlédnout i virtuálně na nějaké té IPRácké mapě, ale realita bude v zásadě stejná jako dnes.
Jestli to autor považuje skutečně za řešení …
Plán je jedna věc, realita věc druhá. Vezměte si u každé akce je třeba jiný investor, město, vodárny, ŘSD atd. Na vše máte peníze, které pokud do určitého data neproinvestujete, tak je vrátíte. Opravu musíte udělat, bo je komunikace ve špatném stavu. A teď se domluvíte investor A rok X … D X+3. Investor A zjistí, že situace je horší než se myslelo, nový projekt, projednání atd. termín X+3, druhému se kvůli stěžovatelům protáhne o 2 roky stavebko X+3, třetímu se odvolá nevybraný zhotovitel X+3, čtvrtý má vše připraveno X+3. A máte 4 velké akce v jeden rok, odložit to… Číst vice »
Koordinace uzavírek se děje už léta a stále se zdokonaluje. Cílem je vždy uzavřít hlavní i všechny náhradní trasy a způsobit cestujícím co největší problémy, aby se zdálo, že aut je zbytečně mnoho. A jde jim to rok od roku lépe, ať už se ten hlavní škůdce jmenuje Hřib, Steinherr nebo Dolínek.
Kdyby chtěli, tak by vám za ty hloupé řeči ukázali, co je to peklo. Místo toho se desítky zaměstnanců městských firem snaží během uzavírek zachovat maximální kapacitu a propustnost dopravní sítě. Aut je moc, to vám nemusejí ukazovat opravami silnic.
Snažit se můžou, ale pokud k tomu nemají vhodné nástroje, tak je to snažení celkem bez efektu.
Na mapu nikdo nějak moc zvědavej není.
Dneska už prakticky každý používá nějakou navigaci (a je jedno, jestli takovou nebo makovou) – takže zásadní by mělo být zajistit a podporovat to, aby se data o uzavírkách (a provozu) dostávala tam, kam mají, aby se propsala do navigací.
(a to naštěstí docela funguje).
Tohle má být mapa výhledu a plánování, ne až tak aktuálního stavu.
Ovšem princip je podobný jako navigace, jen ne v reálném čase ale v kalendáři.
To je snad ideální úkol pro umělou inteligenci .
Bez vstupních dat je vám AI k ničemu.
Nedivil bych se, kdyby si některé instituce mezi sebou nyní nevyměňovaly hodně ostrá slova. Tak třeba jen ten jihozápad: Barranďák, manévry na Pražském okruhu (oficiální objízdná trasa), omezení na radiále K Barrandovu (oficiální objízdná trasa), neverending story ve Slivenci a dokonalá paralýza místní dopravy (oficiální „objízdná trasa totiž byla stanovená přes nyní uzavřené sjezdové a nájezdové větve na D0, 15. a 16. km). Do toho všeho dlouhodobé akce v Komořanské a vyšperkováno nynějšími víkendy s omezením Strakonické u Branického mostu (autobusy MHD se zpožděním 20-35 minut skoro po celý den a nestíhání obratů). Na okruhu v sobotu i dnes neskutečné… Číst vice »
Máte možnost jet jindy nebo jinam nebo vůbec?
Ne, ta možnost není, z pravé strany za Vltavou to na západ bohužel jinudy nejde. A to ještě kolega nezmíni uzavřenou Údolní, takže je naprosto ucpaný Braník, kolony dosahují podoby, jakou měly před otevřením okruhu před 14 lety… Kolaps, který jsem očekával už před dvěma lety nastal a nemám z toho radost. Stejně tak nezmínil problémy kvůli výstavbě Dvoreckého mostu. Do toho je ještě rozkopaná Sulická, omezení na Zálesí, takže např. ze sídlišť kolem Novodvorské je to úniková hra – jestli něco přijede, kdy a jak dlouho to bude stát v koloně. Něco podobného už jsme ale zažili při výstavbě… Číst vice »
Žádná digitální mapa ten souběh uzavírek nevyřeší.V nejlepším případě o něm bude lépe informovat pokud bude super aktuální a neustále aktualizovaná a vy se na ní budete neustále dívat…
A pak do toho všeho někde praskne voda, někde kanalizace, někde kolej tramvaje. A kde jsme? V p…..
To, čemu v Praze říkají „nekoordinovaný souběh uzavírek“ my v Brně říkáme „normální každodenní situace“ 😀
Já myslím, že systémů na uzavírky hrazených z našich daní, máme až moc. Stačilo by, kdyby byl jeden a funkční. A hlavně, aby do něho řádně přispívali všichni obce/kraje a úředníci sankcionovány za to, že do něho uzavírku nezanesli. Protože v 21.století je hrůza a děs, že spousta uzavirek není mnohdy ani na úřední desce dané obce.
Ano i ne. Systémy si totiž spadají pod různé organizace, takže by se mezi sebou instituce nedělili. Naopak by musel zase vzniknout někdo „nad“ aby to vše pod sebou shromažďoval.
Ano, ale právě to „A hlavně, aby do něho řádně přispívali všichni obce/kraje a úředníci sankcionovány za to, že do něho uzavírku nezanesli“ je v podstatě nerealizovatelné
Dá se to dát do zákona, zrovna to je něco co by mohl on Svoboda navrhnout v parlamentu.
Opravdu dodržujete všechny ustanovení všech zákonů?
Tak to jsem zvědav, jestli něco pro lepší koordinaci vážně vymyslí. Protože jestliže do uzavírek kecá spousta subjektů (TSK, DPP, SŽ, ŘSD, magistrát, městské části, někdo se odvolá ve výběrku, potřeba utratit dotace,..), je téměř nemožné to rozumně zkoordinovat.
Pokud vím, TSK vydává k technickému stanovisku také koordinační vyjádření s předepsanou koordinací staveb, které pak (speciální) stavební úřad promítá do svého rozhodnutí. Tudíž předpokládám, že by se podle toho měl stavebník řídit.
Řeší v tom TSK dlouhodobý horizont a souběh i zeměpisně vzdálenějších (byť třeba i nesouvisejících) akcí na území Prahy a nebo to bere jen v blízkém okolí daného záměru?
Občas se v Praze vyskytují uzavírky, které jsou dost významné na to, aby si tam dal web opravujeme.to reklamu v podobě velké plechové značky, ale asi nejsou zas tak významné, aby na tom webu byly uvedeny? Např. nedávno most v ulici Dolnoměcholupská – cedule opravujeme.to z obou stran, provoz řízený semafory, ale na tom webu to prostě nebylo.
Tohle je pro mě smutná zpráva, protože lepší koordinace uzavírek se už v minulosti párkát slibovala a měl jsem za to, že to jakž tak funguje.
To jsem si myslel taky. Ale dopadlo to jako obvykle. Nejdříve bylo takové to prvotní nadšení z nové věci a jak to skvěle bude fungovat. A pak se na to postupně kašlalo, protože lidi byli líní to udržovat aktuální.
Zase lepší později, než vůbec – pokud to tedy začne alespoň nějak fungovat. Pořád se „hasí“ moc věcí najednou, se mi zdá. Jiná věc je, že uzavírky by si žádala i jen běžná údržba, nemusí se vše zaklínat tím zprofanovaným „rozvojem“, byť některým místům občas i prospěje (těm už ustáleným spíše naopak).
Ono je to jedno. Čím lépe to naplánujete, tím hůře to dopadne. Neovlivníte nevysoutěžené zhotovitele, mimořádnosti a havárie, které do toho někde skočí a vyvolají posun a překryv za pár týdnů někde vedle. Ani to, když dojdou peníze, nebo je potřeba je v říjnu rychle utratit. Neovlivníte ani síťaře, kteří někam vlítnou na havárku, přestože jinak by souhlas nedostali. Tj. systém to hezky zobrazí, ale nakonec bude zase ukazovat ty nevyhnutelné překryvy.
Tak nějak. Za současného stavu kdy existuje velký počet investorů a ještě větší množství investic a oprav, které je nezbytně nutné realizovat, bych se nebál říct, že nějaká rozsáhlejší koordinace je víceméně nemožná. Ostatně, o potřebě koordinovat uzavírky se mluví v různých městech x let, nicméně realita je stále stejná, neboť potřeba stavět je vcelku logicky silnější, než potřeba zajistit provoz.
To dění v Praze tedy pozorujete z hodně velké dálky, protože je to furt stejný.