- Voda •
- Stavebnictví •
- Infrastruktura •
- Zprávy
Praha bude mít zdvižný most. Povede přes plavební kanál na Císařský ostrov
Osazování zdvižného železničního mostu v Lužci nad Vltavou. Pramen: Strabag
Přes vltavský plavební kanál Troja – Podbaba v Praze povede od příštího roku zdvihací most. V ulici Za elektrárnou jej
Jako Kaiserinsel?
Na jedné straně chápu, že je potřeba rekonstruovat či nahrazovat dožilé mosty novými a v tom případě je nutné dodržet výhledové parametry vodní cesty jako například podjezdnou výšku. Třeba náhrada poválečného mostního provizoria Bailey novým mostem přes Labe ve Valech, nebo náhrada všech stoletých mostů přes Hořínský kanál. Ale tady se ŘVC snaží o zcela nesmyslné zvedání nového (z roku 2006) mostu, který žádnou rekonstrukci nepotřebuje a jehož podjezdná výška 5,3 m není dnes limitující. https://cs.wikipedia.org/wiki/Mosty_na_C%C3%ADsa%C5%99sk%C3%BD_ostrov#/media/Soubor:Most_na_Cisarsky_ostrov.JPG Přitom historický nýtovaný most přes jez v Miřejovicích má výšku jen 5,2 m a o žádné rekonstrukci jsem neslyšel (ač by to reznoucí ocelová… Číst vice »
„RVC se loni rozhodlo pro zdvižnou technologii, neboť muselo ustoupit samosprávě.“
Asi spolu hráli Tenis na Štvanici (nebo štvanici v Brně na Tenisu?) a někdo to proloboval. Ale to je jen můj dojem z toho, že to najednou nejde.
Pokud vím, nějaké tenisové kurty jsou i právě na Císařském ostrově (je tam snad právě i jakési dost rozsáhlé sportovně výcvikové středisko Hamáčkova ministerstva vnitra) …
V době klimatické změny a snižující se hladiny vodních toků, kdy žádná loď ani nepropluje z Německa přes Hřensko a Ústí, jde určitě o velmi rozumně vynaložené prostředky…
Kdyby radši za stejný prachy rozorali co nejvíc meliorací, vysadili remízky nebo prostě sanovali kůrovcové škody výsadbou původních porostů.
Na meliorace jako takové bych rozhodně „generálně“ neplival a určitě bych ten průšvih nesváděl jen a pouze jen na ně, ale že je už třeba řešit situaci z pohledu změněného stavu, k němuž za těch skoro už 60 roků od jejich počátků rozvoje došlo, to je samozřejmě nezpochybnitelná pravda. Navíc dnes jsou už vymyšleny i jiné možnosti pro využívání i „meliorační“ vody na našem území, takže nákladně likvidovat meliorace jako celek určitě nutno není.
Jes s dovolením dodám, že spousta těch trubek je zanesených a vodu už neodvádějí. Jak je na tom řepka s odparem vody vůči jiným plodinám, nevíte někdo?
Nesmyslné plýtvání financemi na budování potenciálních komplikací při možných (a možná dokonce i dost pravděpodobných) poruchách zbytečnho technického zařízení, které lze obejít bezporuchovým přirozeným řešením: v tom prostoru ( 50.1107564N, 14.4179344E ) na obou březích kanálu vůbec nic (asi jen kromě nevůle pomíjivých politiků) nepřekáží tomu, aby byl most jen zvýšen a nájezdy k němu upraveny (prodlouženy) …
Ale samospráva si postavila hlavu: Chceme zvedací most!
Ale vůbec ne! Já to pochopil tak, že samospráva nechce prudší rampy. Ten most může nejbližších X let zůstat tak jak je. Řešil bych ho až jako poslední most na dolní Vltavě. Hlávkův má pět metrů rovných a ten nechtějí řešit vůbec. Vysoké lodě prý můžou skončit pod komorou na Štvanici. Ale podle této logiky můžou rovnou končit už v Podbabě, to je taky Praha, nebo ne?
To nevím, jestli je pro pražáky a pro turisty Podbaba taky Praha. Jen zastavovat s výletní lodí v kanále u ČOVky, mi přijde poněkud… nespolečenské. Dávalo by smysl i za cenu těch prudších ramp umožnit stejný profil až do Holešovického a Libeňského přístavu. Kamkoliv dál proti proudu stejně vystaví stopku Karlův most.
Ale kdepak, Karlův most má podjezdnou výšku 8,90 m, takže nejstarší dodnes stojící most limitující není. https://geoportal.plavebniurad.cz/DataLPM/PM_CZ/V38.pdf Juditin most by byl problém, ale o ten se postarala povodeň. 🙂 Kajutové lodě stávají u nábřeží Edvarda Beneše v samotném centru Prahy, kde je a bude limitem Hlávkův most.
ano: Praha-Podbaba, konecna stanice, prestup na linky S a R do centra 🙂
Ještě by mohli udělat zvedací most na Císařskou louku a prodloužit tak cyklostezku až na Smíchovskou náplavku.