Praha – Barcelona vlakem pod 100 eur. Renfe zahájilo prodej jízdenek na nové linky do Francie
Vysokorychlostní jednotka Renfe 100. Foto: CARLOS TEIXIDOR CADENAS/Wikimedia Commons
Provoz obou linek bude zatím čtyřikrát týdně, ceny oproti stávající úrovni jediného dopravce výrazně klesly.
Vueling: Praha- Barcelona 1751 Kč 2,5 h….přímý let…Může někdo soudný jet vlakem kde bude tvrdnout 19h, třást se zdá stihne přestupy a zaplatí 100 eur tzn. nějakých 2400 Kč?
Tak zrovna pokiaľ je alternatívou Vueling, tak by som možno aj uprednostnil ten vlak, veľa tragickejších aeroliniek už neexistuje 😀
Každopádne je to vecou preferencie. Niekto preferuje rýchlosť a cenu, iný pohodlie. Teraz prevažne lietam, ale v minulosti keď boli iné podmienky som celkom bežne chodil vlakom trasy ako Amsterdam – Bratislava. Ak sa človek neponáhľa, a vie si dovoliť ten vlak, má to svoje benefity. Zabil som deň, ale nemusel som riešiť batožinu, security, stáť v radoch, ale namiesto toho som si čítal knihu vo veľkom sedadle, dal nejaký dobrý obed a tak…
Tak to s tím vuelingem byla jen ukázka. Ano je to nízkonakladovka, ale zrovna pohodlí ve většině vlaku CD taky není bůh ví co….a po těch 2.5 hodinách si můžu dát super oběd v luxusní restauraci, lehnout si v hotelu a nebo na pláž popř. Relaxovat podle svého….jsem si 1000% jistý že budu více v pohodě a vyrelaxovany když přežijí 2,5 h v nízkonakladovce než ten který stravi 19 h ve vlaku a kdoví jak dlouho celkove na cestě….
100 tam 100 euro spát.to je 200. Tak 4 dnovy Interrail globál pass sa oplatí kupit.pre dospělého má cenu 258 euro a 2 dní tam a spát a Este ostanu 2 dní na NEOBMEDZENE jazdenie vlakom v libovolnej krajině z ponuky 33 krajin. A lačná letenka sa nechytal.
Len k tomu InterRailu ešte prirátaj povinné rezervácie + lístok v rámci domovskej krajiny.
To asi by sa už oplatil kupit povědzme 3 dnovy Interrail globál pass. http://www.interrail.eu
Tak tipy po cestě pro ty kteří si myslí že všude byli. Tak si vždycky udělejte 6 hod. zastávku což na těch jízdenka jde nakombinovat a navštivte si všechny restaurace s originálním café de paris ( restaurace s jedním jídlem, je i v Praze a taky jedou podle originálního receptu) to jest v Paříži Marseille Ženevě a najednou vám to bude dávat smysl.
Tak tohle už mám za sebou. Před lety jsem to jezdil každý rok s nadšením a to dokonce jezdil ještě Paul Calais jako noční Talgo z Curychu a dokonce měl ještě tuším přímé vozy z Milána. Kde jsou ty časy přes Port-Bou a Cerbere, když u Girony teprve káceli křáky pro VRT… 😉
Tak tohleto je něco pro YouTuberku Jarka Broki v rámci YouTube čundrovačky přes půl Evropy. Skvělý recept na letošní čundrovačku. 😀
Co je to za článek? Vlakem jezdím rád, ale 19 hod plus přestupy, a ještě s dětmi?
To je vážně nesmysl.
Šetřete své síly na zajímavější témata.
4x týdně – opravdu pestrá nabídka spojů a když si ten obtížný hmyz (cestující) vzpomene, že chce jet jiný den nebo odpoledne, tak ať si počká. Ještě, že auto už bylo vynalezeno.
Ono teda TGV není o moc lepší dva náhodné výstřely z Paříže, které ani nejsou v taktu, ale jak jim vyšli oběhy
https://www.umimecesky.cz/cviceni-psani-i-y
Já letěl do Barcelony z Prahy něco přez hodinu. Do tohoto by mě nikdo nedostal. 🤣
Něco přes hodinu? Concordem?
Honzy neboj to už je poslední forma teleportace včetně přesunu na letiště odbavení vylezení z letadla na lezení do letadla hledání cesty z letiště
2 hodiny 20 minut bez přestupu
Tak technicky vzato něco přes hodinu to je, že ano…
🤣
Tak kolem světa to taky zvládnu něco přes hodinu :-*
V raketě nebo na video v televizi?
škoda, že jste mezitím nechodil do školy, viz vaše *přeZ
Při čtení odstavce “Pro zájemce o výlet s dětmi…” jsem se při představě takového to výletu se svými dětmi v duchu docela nasmál…:)
Absolvováno osobně se třemi dětmi v podstatě po stejné trase. Naprosto v klidu. https://zdopravy.cz/liberec-barcelona-vlakem-a-s-detmi-cesta-za-320-km-h-na-vlastni-kuzi-10867/
Novidíte a já to vážně zvažuju, tímhle směrem jsme stejně chtěli jet. Cesta letadlem pro naše malé batole není zrovna vhodná a s druhým jsme se najezdili přes 24 hodin na Ukrajinu, tam to byla zase jasná alternativa k busu a letenky bývaly drahé.
http://www.interrail.eu
To není špatné. Dřív stával autobus do Barcy tak 2 500 Kč. 20 hodin v sedadle. Vlak je asi vždy pohodlnější,plus restaurační vagón .
Já jsem koncem května jel trasu Loket – Praha – Košice – Užhorod – Charkov – Umaň – Sokolovočka, asi 3 300 km. Cena – asi 1 500 Kč. Z Užhorodu do Umaně v lůžkových vlacích UZ . Ukrajinci mají extrémně levné vlaky,proto tak nízká cena. Proto i oceňuji výhodnost jízdy popsané v článku. Navíc, 19 hodin. Moje cesta trvala 3 dny a 3 noci. Cena za peněžní láci.
Chce to i okouknout jízdenky. 19 hodin ve vlaku a 18 hodin pobyt v Lyonu…
Prohlídka města v ceně jako bonus. Proč ne?
http://www.interrail.eu
Teoreticky to možné je, prakticky podnikne takovou cestu jen opravdu velký fanda železnice. Pro běžného cestujícího to je dost problém. Jedná se, pro většinu cestujících, o přestupy na neznámých místech a navíc v zahraničí. A co pokud ujede přípoj? Třeba kvůli zpoždění. Určitě padne místenka. Platí jízdenka na další vlak? Je tu pro běžného cestujícího mnoho otazníků. Z těchto důvodů mají smysl přímé spoje do vzdálených zahraničních destinací, byť by jely jen jednou denně, či jen některé dny. To pak může jet vlakem i cestovní analfabet s tím, že ho v cílové stanici někdo vyzvedne. Od věci nejsou ani vlaky… Číst vice »
„že ho v cílové stanici někdo vyzvedne“
Ovšem kdyby ho vyzvedával na nádraží autem, tak …
Kel jsem Ostrava -Zaragoza v r. 2016 36 hod. Jizdenka stala celkem 28000.- v 1.tride. Jel jsem 5 ti vlaky z toho 2 byly TGV – Lycra. Basel – Lyon a Lyon – Barcelona. Byla to úžasná cesta 🙂 Vsechno zaplatila asistenční služba Peugeot. Jeli jsme vyzvednou opravené auto ze servisu v Zaragoze. V ramci záruky vše proběhlo bez sebemensiho zadrhelu…
28 tisíc? Za to máte letenku kolem světa 😀
No to není zrovna ten pravý příklad konkurenceschopnosti dráhy vůči letadlu. Nicméně, když to platil Pažout, tak bych do toho šel taky hned.👍
http://www.interrail.eu
Jó, Barcelona. Hele, kucí vopálený to tam šolichaj. Ti by nás zfoukli jak svíčku!
To Hlavni. I na tu německou jízdenku jde Zadat třeba na 4-8 hodin přestávku někde, kde chci (a ze toho po:cestě je docela dost) a cenove je rozdíl par EUR.
No ještě to chce trochu poštelovat, ale v podstatě první náznak toho, že lítat po Evropě do nějakých cca 1500 km je zbytečný přepych a bude nahrazeno v budoucnu zcela ekologicky rychlovlakem. Jako nelétavý fanda železnice tomu jedině fandím.
Pokud to budou takto příznivé ceny tak rozhodně. Jen mám strach, aby v budoucnu nějaké narodovecke vlady nějaký zpátky cestou zlodejskych státních monopolů a tim i predrazenych jízdenek, jako to ještě donedávna na vrat síti bylo pravidlem
http://www.interrail.eu
Pretože tých minimálne 5 hodín (1500 km pri rýchlosti 300 km/h) vo vlaku vyváži 1,5 hodiny v lietadle a hodinu vopred na letisku? Uberte pod 1000 km a môžeme sa o niečom baviť.
Len som zvedavý, kedy povedie VRT z Prahy do Košíc (Pendolínom 07:41 na 705 km)…
5 hodin je už celkem v pohodě, proti letadlu to má zase výhodu, že ve vlaku je přece jen víc místa, nikdo vás nebuzeruje kvůli lahvi CocaColy a neváží vám kufry, jestli náhodou nejsou o půl kila přes míru.
Detekčné kontroly zatiaľ tak prísne nie sú, ale s obmedzeniami rozmerov a hmotností kufrov sa už bežne možno stretnúť pri nízkonákladových vlakových dopravcov v západnej Európe.
Omyl. V některých rychlovlacích je v ceně jen příruční zavazadlo a zbytek za poplatek. Navíc cestu delší než 5 hodin vlakem jsou děs.
Přeprava zavazadel je u nás za poplatek snad od začátku železnice, ale teda, že je v některých rychlovlacích zavazadlový vůz/oddíl teda slyšim prvně. Nevíte kde?
Jenže ono moc spojů kteří jedou souvisle déle jak 6 hod. vlastně není a vždycky se musí udělat mezi nima přestup. Jenže je to přes tu 20 m a ne několik hodin hledání po terminálech. Anebo naopak si naplánujeme prohlídku města protože většina těch nádraží je úplném centru. Tím myslím Lipsko Paříž Frankfurt
Žádný plán na slovenské vysokorychlostní tratě jsem zatím neviděl a už vůbec ne přes Košice.
Dobrý deň, zo Žiliny do Košíc v pohode stačí 140/120km/h. Stavať sa ale malo začať z Vrutok do LMiikuláša.
Tak určitě v 21.století a v té placce u Nových Zámků taky stačí 140.
Jako fandu letadel a pouze velmi občasného uživatele železnice mě představa 19 hodin cesty opravdu neláká… Ale proti gustu… v každém případě je dobře, že existuje volba a ať si každý cestuje, jak mu vyhovuje. Pokud nebudu nucen jen do jednoho druhu dopravy, tak s tím nemám problém a předpokládám, že vás taky nikdo do letadla nutit nebude.
Ne, budou vám říkat, kde si máte najít práci, abyste nepřetěžoval vlaky do Prahy. Ale ne práci z domu, protože ta není pro všechny…
Ideální forma dálkové dopravy po Evropě by byla spacími vozy. Satčí přímý vlak do cíle nebo aspoň dostatečně blízko s max jedním přestupem. Člověk si dá večeři a snídani ve vlaku, vyspí se a už je tam.
To by bylo zlatý. Dám klidně i 5000,- do té Barči bez přestupu a vyspáním do růžova.
http://www.interrail.eu
Lze se spolehnout na čekání přípoje v Chebu? Aby tam ta cesta za super cenu rázem neskončila…
Spolehnout se pochopitelně nedá na nic, v Chebu je však pravděpodobnost čekání relativně slušná. To bych se víc bál o ty dvacetiminutové přestupy v Norimberku a Karlsruhe.
Karlsruhe by mělo být v klidu, pakliže jede ještě další TGV ten den. DB by zrušily povinný vlak.
To právě nejede. TGV Frankfurt-Lyon-Marseille jede pouze jednou za den.
Zdali by DB byly schopný přebookování na jiná, čistě francouzská vnitrostátní TGV, to me není známo.
Pak beru zpět, je to moje neznalost.
Co jim zbývá. Je to sice jízdenka od DB, ale ten vlak provozují jednotliví národní dopravci, takže by se jízdenka jednoduše vyměnila na pozdější vlak, i kdyby neměl být přímý a/nebo mezinárodní.
Zrovna DB bych v tomhle nevěřil vůbec nic. Nám kdysi prodali jízdenku dva měsíce dopředu na IC Hamburk-Kodaň a po měsíci si vzpoměli, že si ještě musíme dokoupit místenku. Jízdenka vrátit nešla a v době nákupu ten vlak povinně místenkovaný nebyl, prvotřídní šméčko.
Cheb he především ostuda. Postavili jsme za dvacet miliard koridor z Plzně do Chebu, který teď končí v poli u hranic a dál jede Spěšný vlak. Protože Němci své sliby nedodrželi, dálkovku (EC, IC) nevrátili a trať za 20 let taky nezmodernizivali. A poněkud to vypadá, že do stejného průseru se řítíme na Domažlice, jestli je od nich něco závazného a vymahatelného podepsané nikdo neví.
Akorát ten jejich spěšný vlak jezdí 160 km/h s naklápěním, což většině lidí stačí.
19 hodin teoreticky je docela fajn. V praxi potom někde mezi 1 a 9 dny.
No jo, ale proč by někdo podstupoval tuhle 19 hodinovou anabázi a složitě zkoumal tarify několika dopravců, když může letět za nižší cenu letadlem a být na místě za dvě hodiny.
Otázkou je spíše, zda by to nešlo alespoň zjednodušit, když už ne urychlit. Ona část té ceny za cestu letadlem také přejde do ne zrovna malých externalit. Pak je ovšem další věcí, když už tam jet, na jak alespoň dlouho, případně na co se ještě podívat cestou (vhodné pauzy při pozemní variantě), aby to stálo za tu energii. Nechť si každý zváží…
Protože cílem není Barcelona, ale cesta sama.
Co vám přijde na této cestě tak zajímavého že ji považujete za cíl? Jsou místa, kde jízda vlakem může být cíl, třeba některé tratě ve Švýcarsku atd, ale tady? Akorát nervy, zda člověk stihne přestupy. Pro někoho, kdo není opravdu zarytý fanda železnice to nemá smysl
Potenciál lokálky Gray-Dole a tryzna za její přeseknutí LGV Rhin-Rone.
Protože když bydlíš někde u koridoru, tak než dojede zpět do Prahy, pak na letiště, pak na odbavení a Pak ještě z letiště. A většina mist po cestě nemá letiště, ale z vlaku se dá vysednout. Mám odzkousenou Pariz za 9 hodin z Dresden Tj 10.5 hodiny ze severu Prahy. A s letadlem jsem na tom fakt dveře dveře dost podobne.
A kdyby to byla taková blbost, tak proč jezdí nocnim vlakem s odjezdem v 19 z Prahy do Legolendu a nejezdi ve 3 ráno busem? Protože jsou na místě pohodlněji? Ne každý zapomíná počítat probdelou noc na letadlo v 6 ráno odlet a pod. A kolik toho za den do té Barcelony letí ? Přímo? Protože s přestupy za 100 EUR to jde taky, ale budeš na cestě asi i více, než těch 19 hodin
Přímo letí minimálně Vueling a Ryanair s cenou pod 200 EUR za zpáteční. Dále třeba Eurowings, ale to už je mírně nad 200 EUR. Odlety dopolende, odpoledne i večer.
Hodinu na letiště, dvě hodiny před u přepážky, hodinu po čekání na kufr, hodina do města… Plus probdělá noc před odletem v případě, že máte z letadel fobii.
A bude ten odlet i po skončení koncertu Rammstein, po zavode F1, to jest cca 19 večer či o půlnoci až dvě v noci anebo budu muset totálně přetížený lokalitě shánět hotel? Už jste někdy zkoušeli jet na zájezd, když je tam cirkus F1? Bydlet 50-100 km od závodiště a jak se tam dostanu? V daný moment jste na mostě, kde jsou sice super zážitky, ale pak se chce v jeden čas někam přemístit 50-100 tisíc lidi a na to je nejlepší sednout na první vlak a odjet co nejdál, kam to jede… Šejkovi v SAE to resi dlouhou noční… Číst vice »
http://www.interrail.eu
Já tak miluju tyto zaryté odpůrce letadel. Víte, že existují i jiné odlety, než ty v 6 ráno. A kolikrát nejsou ani výrazně dražší, než ty lety v 6 ráno. Do Barcelony nelétám, tak si nejsem stoprocentně jistý, ale pokud se nepletu, tak Vueling létá 2x denně a Eurowings 6x týdně. A pro představu ten váš vysněný levný vlak jezdí 4x týdně. Takže smolík… A to porovnání s Legolandem je taky dobrý paskvil. Jasně že vlak je pohodlnější než bus. O tom tady nikdo nediskutuje. Ale letadlo přece není bus. Navíc Legoland je zhruba v ideální vzdálenosti pro noční vlak.… Číst vice »
To nemá cenu vysvětlovat, budou obhajovat valchu, ikdyž většina má raději pračku.
Valcha pere i bez proudu.
Musíte se prostě smířit s tím, že existují lidé, kteří létat nechtějí a mohou mít k tomu jakékoliv důvody. Nelze všem pořád cpát letadlo, nechte na každém, co mu vyhovuje.
Létání je přes všechnu snahu o zlepšení stále velice neekologický způsob dopravy. Pokud se dostanu do cíle do cca 5 hodin vlakem, netřeba překonávat složitě gravitaci. A cesta vlakem se dá zvládnout v pohodě i delší, pokud lze pohodlně přespat na lůžku. Dálkové trasy 1000-1500 km by byly jedině přínosem. I autíčkáři by pak rádi přestoupili.
Vyjde levněji koupit jízdenku ČD do Norimberku (339 Kč) a pak až jízdenku DB do Francie, protože německé úsporné jízdenky jsou při nevyužití regionální dopravy (Sp Cheb – Norimberk) levnější.
Máte pravdu, 57,90 €, diky
Čistě hypoteticky je nejlevnější Super Sparpreis za 53.90 €, ale to by se muselo kupovat mnohem víc dopředu, protože těch je opravdu poskrovnu…
Přes Furt in Wald je to o 8 EUR levnější. Což neznamená, ze Do kdy musíte jet stačí si koupit jinou touto trasou jízdenku a nasednout na vlakový spoj někde jinde. Stejným paradoxem je jízdenka Praha Mnichov levnější než Praha Norimberg či Praha furt inwald
Alebo ako jednotlivé jízdenky sa oplatí kupit 3 dnovy Interrail globál pass