Praha 7 zvažuje změnu parkování z podélného na šikmé, přibyla by místa
Modrá zóna v Praze, ilustrační foto. Autor: ŠJů, Wikimedia Commons, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=53225647
Přestože šikmé parkování v ulicích podle místostarosty vytváří pro chodce větší bariéry než podélné, změnou by přibyla parkovací stání.
šikmé parkování je super – nevím proč se tady moc nepraktikuje – vyzkoušeno před měsícem na Slovači (Košice, Martin, Michalovce – – líp se zajíždí na parkflek i vyjíždí, než při kolm ém stání
Spousta z Vás by se jen řídila tím, co dělají na západě, ale spousta neví, jak potom dopadají centra měst co se týče obchodu a pak i jediná kavárna ve městě je v obchodním centru za městem, kam musíte autem (vlastní zkušenost ze Švédska). Šikmé parkování samozřejmě bezpečnost nezvyšuje, není vidět při vyjíždění, ale snižovat počet míst v širším centru, jako proč?
Hah. S těmi centry je to vtip, že?
Mohu se zeptat o kterém velkém městě ve Švédsku mluvíte? Navštívil jsem několik měst (Stockholm, Göteborg, Lulea), všechna mají nějakou pěší zónu a ve všech obchod v pěších zónách vzkvétá.
Kiruna, v Lulea bylo dost obchodů zavřených. a v ulicích víéc aut než pěších 😉
Kiruna je specifická, protože se stěhuje podobně jako se u nás stěhoval Most. Původní centrum postupně vystěhovávají, protože je poddolované a hrozí tam zřícení budov. V Kiruně ovšem chtějí přestěhovat všechny budovy, které mají nějakou historickou hodnotu.
Ano. byl jsem v Kodani, na Stroget, jedné z vůbec prvních pěších zón v evropě a vůec nikdo tam nebyl a všechny byznysy zkrachovlay. (akorát že to bylo přesně naopak)
Ve Švédsku že nejsou v centru kavárny? Žádné kavárny? To musí být nějaké jiné Švédsko.
Tak ten profil se sníží nejenom opticky…
Na druhou stranu, široká průjezdnost vede jen k překračování rychlosti. Ale spíš bych řešil šikmý parkování, do kterého by se zacouvalo, líp a bezpečněji se pak vyjíždí.
Nesníží. Zúží. Nebo jako fakt tam potom neprojedou vyšší dodávky? 🙂
V Osadní? Vždyť tam už je šikmé parkování od Ortenova nám. až po Jateční. Leda to nalajnovat vždy i na té druhé straně, kde je podélné. Má-li být výsledkem užší profil pro průjezd – s nemožností manévru, kdyby tam nedejbohu vlítlo dítě, a neustálé riziko, že zleva zprava se vyparkovává na slepo (kolik aut má kameru?), tak bych byl hodně opatrný s tvrzením, že je to bezpečnější. A propo, ta Osadní…že je to tam, kde v jednom jednosměrném úseku to cyklisté mohou valit v protisměru? Pro bezpečnost geniální (ten úhel máte při vyparkovávání zleva přes sloupek, resp. jiná auta, kamera… Číst vice »
Zase pro chodce nějaké bariéry a překážky. Už teď se po ulicích přes ty popelnice nedá rozumně chodit. Proč se musí ustupovat řidičům? Ať si koupí garáž a parkují tam.
Popelnicemi myslíte ty kola a koloběžky, které jsou poházené po chodnících po celé Praze a chodci mezi nimi musí přeskakovat? Tak aspoň jim to zlepší fyzičku, že.
PS: Demonstrace za 30 na magistrále dnes nebude protože prší a ochladilo se? Přece, když se dělá revoluce, tak musí jít počasí stranou…
Že jsou kola a koloběžky na chodníku akorát znamená, že tam pro ně není vyhrazená cesta.
No to skutečně na chodníku není, protože chodník je pro pěší a kola a koloběžky na něm nemají co pohledávat.
Děláte jako by ulice byly zaplněné koloběžkami, přitom je to marginální problém. I když někde jsou zabírají méně než jedno auto.
Ne že by to bylo super, ale fakt je to okrajové.
Popelnicemi myslím ty plechy na 4 kolech, které jsou poházené po ulicích a jsou odstavené i tam, kde se to nesmí. To jen, abychom si rozuměli.
PS: ta vaše demonstrace za třicítku je dost blbý nápad, nevím, komu tím chcete prospět. Ale pokud vám jde o nějaké dobro a blaho, tak byste mohl přinést nějakou oběť a jít demonstrovat i za špatného počasí. Aspoň by se vidělo, jak moc vážně to myslíte.
Ještě by to chtělo pro dobro a blaho někdy projít Jižní spojku, cestující ve 125, která tam normálně jezdí 80, to jistě ocení.
Však můžete. Co vám brání? 😄
takhle byste o tech starsich autech mluvit nemel …
Přesto o nich takhle mluvím. I o těch nových.
Začni vydělávat místo blbých keců a časem si taky auto koupíš…..poslední dobou jsou naopak řidiči v Praze dost utiskovani a to přes tu skutečnost že masivně prospívají do státního rozpočtu narozdil od chodců
Takže tykání? Dobře, smrade. Vydělávám naopak tolik, abych tím autem nemusel. Takže místo blbých keců o utiskování řidičů a té lži, že řidiči prý přispívají do rozpočtu spoustu peněz, začni konečně dělat tak, aby se tou Prahou dalo normálně projet a normálně zaparakovat. Svým přístupem ničeho nedocílíš. Ohledně toho přispívání samozřejmě lžeš. Třeba na Opatově vyroste parkovací dům za 660 miliónů a bude tam necelých 500 míst. Jedno místo vyjde asi na 1,3 miliónu. Za jak dlouho to řidiči, kteří tam budou parkovat splatí? Nehledě na to, že i auta, která tam parkují, mají nižší hodnotu. Kolik procent za životnost… Číst vice »
Prosím o slušnější diskuzi. Pán s volantem místo mozku skončil.
Omlouvám se a díky za upozornění. Příště s chladnou hlavou. 🙂
To vaše pětikilo za nádrž na spotřební dani je skutečně masivní částka. Jsou lidé, kteří se líp učili než ty a platí na daních násobky toho, co ty za měsíc.
Což ty rozhodně nejsi, protože nerozumíš ani daním. Pokud mluvíš o spotřební dani z PHM, tak ten kdo se líp učil a má vyšší plat, tak logicky víc cestuje a zaplatí tak víc na této dani. Ten kdo se neučil a dřepí doma na dávkách na spotřební dani z PHM nic neplatí.
Hm, to bylo hodně chytré. Tak chytré, že další vaše příspěvky už tyto stránky neunesou.
Milý pane. Číst takové blbosti opravdu bolí, takže si běžte na své útlaky stěžovat na jiné stránky.
Problém s vaším argumentem: Jen za výstavbu tunelového komplexu Blanka zaplatilo hlavní město Praha pře 40 miliard korun. Jsem si jist, že stejnou výši investic pražské chodníky, i přes štípanou dlažbu jíž jsou pokrývány, nespolkly. Další problém je, že i když město investuje do MHD, například nyní běžící výstavby linky metra D, z investice opět (mimo jiné) benefituje motorista, neboť část přepravní práce převezme efektivnější metro. Pokud se ale chcete cítit jako král silnic, kterému na cestách nikdo nezavazí, a který vždy bezproblémů najde volné parkovací místo, vede k tomu snadná cesta: stačí velmi draze zpoplatnit vjezd do přeplněného centra.… Číst vice »
Nejlépe se doprava zpomalí tím, že se střídá parkování po pravé a po levé straně. Šikmé parkování opravdu bezpečnost nezvýší.
Navíc při šikmém (i příčném) parkování řidiči často neví, kde jim končí čumák auta, a mnohdy najedou až do chodníku tak, že se jím nedá projít s kočárem. Rodiče pak musí nutně do silnice, což bezpečnosti nepřidá.
Při šikmém stání se bezpečnost nezvyšuje, protože spousta takyřidičů/ek vyjíždí naslepo. Vlastní zkušenost naposledy před 50 minutami mně takhle jeden zkoušel sundat z kola. Podotýkám, že svítím i ve dne. Předkladatel potřeboval jen omáčkou zdůvodnit víc parkovacích míst.
Samozřejmě nevím jak na P7, ale v Brně je šikmé parkování v poslední roky couvací, tj. vyjíždí se z něj popředu.
Tady je i vidět, že se to měnilo – https://mapy.cz/zakladni?pano=1&pid=94656491&newest=1&yaw=0.849&fov=1.257&pitch=0.135&x=16.5948247&y=49.1873171&z=17
Přiznám se, že tohle mě překvapilo, protože vždy byl úzus, že výfuk vozidla nesmí krmit lidi jdoucí po chodníku.
Zadny takovy uzus neexistoval. Jen v Brne se ho pokouseli pouzit jako inovativni metodu na okradani ridicu. Uz jim to zatrhli, ale pokud je mi znamo, nikdo z odpovednych osob nebyl potrestan.
Jak Praha Sobě tak Piráti jsou oproti ODS mnohem méně autocentrické, ale jak je vidět, tak stále mnohem autocentričtější než by Praha potřebovala. Je smutné vidět kam se posouvají západní (ale i východní) metropole a jak Praha stále více stagnuje.
Praha jde na to v rámci prozápadních evropských měst co se týče dopravy úplně obráceně. Není se ale moc čemu divit, když člověk ví, kdo tam vládne.
Co když to místní chtějí? Pak je správné, aby demokraticky zvolený zástupné plnil jejich přání.
PS: Viděl jsem podobnou anketu na Praze 12 i její výsledky, tak můžu prohlásit, že více parkovacích míst lidé opravdu chtějí. Cykloinfrastruktura byla ve výsledcích až na na 5.-6. místě, někde za dětskými hřišti.
Lidé si málokdy domyslí konsekvence svých preferencí. Je úlohou města a odborníků takové kroky vysvětlovat. Kdybyste lidem představil kvalitní projekt bez auty a nechal je rozhodnout, možná by se rozhodli jinak než když se jich zeptáte zda by chtěli odstranit nebo přidat parkovací místa. Také musíte brát v potaz to, že slyšet jsou vždy negativní hlasy. To kolik odporu projekt vzbudí nemusí vůbec souviset s tím jak je ten projekt vnímán. Mohu připomenou Lublaň, kde se zvedl velký odpor proti pěší zóně v centru, starosta si to však prosadil a pak vyhrál ještě troje další volby. Dnes by již nikdo… Číst vice »
Pochybuji. Dotaz byl…“co by se v naší čtvrti mělo zlepšit?“. Na parkovacích místech se shodlo nejvíce lidí. Druhé místo mělo cca pětinu hlasů prvního mista. A podotýkám, ptali se chodců na náměstí.
Je to logické. Po takto položeném dotazu každý odpoví, že chce mít možnost parkovat (nejlépe zadarmo) na ulici (a co nejblíže vchodu do domu).
Odkaz na anketu? Jinak Praha 12 je už dost okrajová, to je přesně ta periferie, kde se už všude jezdí autem… ono to tam podle toho taky vypadá, že. A potom je to auto „nutnost“. Mám odtamtud kolegu, ten váží cca 120 kilo.
Kdyby se lidí měli zeptat, jak ta parkovací místa vytvořit. Jestli si je jako zaplatí sami nebo jim zvednou daně. A taky kde, třeba v parku je jistě místa dost… A jestli parkovací dům, kde a kolik za to místo budou platit.
Jestli se někdo ptá lidi na náměstí a dělá z toho obecné závěry, není to statistik, ale politik
Tak tohle je politické téma.
A to jste ještě nebyl ve městě Slavičín, tam auta parkují na všech náměstích a dokonce i na chodnících.
Kolik má Slavičín náměstí?
Dvě – Horní a Mezi Šenky.