Praha 4 udělala z části chodníku parkoviště, změna vyvolala bitvu na sociálních sítích

Parkování v Horní ulici v Praze - Nuslích na chodníku. Foto: Jiří BenediktParkování v Horní ulici v Praze - Nuslích na chodníku. Foto: Jiří Benedikt

Podle budoucího starosty zůstane chodník i po zabrání části dostatečně široký.

242 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tereza Beránková

Mohu se jen zeptat, proč ta tendenční fotka na titulce? Evokuje to parkování ve dvou řadách, což je přece kravina. Šikmé parkování je logický způsob navýšení parkovacích míst bez nutnosti kopnout. V ulici vlastím nemovitost, několik let jsem tam žila a přesně po tomto jsme všichni sousedé volali. Navíc stejný systém roky funguje o ulici níž na Dolní, kde dokonce ani nejsou modré zóny, a nikomu ten problém nevadí. Jinak gratuluji k ideologickému textu bez jakékoli chuti najít ty, kteří po vyřešení problému s parkováním volali (ne, politiky neberu, jestliže se oháníte nespokojeností občanů). A pokud si myslíte, že i… Číst vice »

Tereza Beránková

Ano, je z té ulice a auto stojí neoprávněně na jejím konci. Roky tak stávají lidé, kteří nemohou zaparkovat a roky za to dostávají pokuty od měšťáků, a to zcela oprávněně. Tudíž nechápu, co má fotografie přesně vyjadřovat, když nekoresponduje s obsahem, protože novinkou je šikmé stání s přesahem na chodníku, ne stání ve dvou řadách – jak to ostatně i mnoho diskutujících, kteří se v diskuzi rozčilují, pochopili. Trochu mě mrzí, že namísto rozumné argumentace se diskuze stáčí k angličtině, protože dobře víte, Honzo, že jsem záměrnou ironickou pokrouceninou „klikbejt“ mínila clickbait. Vzhledem k tomu, že web zdopravy.cz už… Číst vice »

Filip Jirsák

Víte, co znamená slovo „kompromis“? Že se každá ze stran něčeho vzdá, ustoupí pro to, aby se našlo nějaké společné řešení. Tady nejde o žádný kompromis – tady prostě zase auta získala něco navíc a všichni ostatní jenom ztratili.

Tereza Beránková

Tím, že parkují předními koly na půlce chodníku, jako je to běžné o ulici níž? Co přesně lidé ztrácí? Osobně bych řekla že jen plochu pro psí exkrementy, které na tom chodníků bývají denně.

Filip Jirsák

Všichni přišli zase o další kus ulice, která se dala používat jiným způsobem. Nejde jenom o plochu chodníku, ale třeba když chcete přejít z jedné stran ulice na druhou, musíte jak magor hledat skulinu mezi auty, kde se vejdete, a ještě kličkovat. Když zmiňujete ty psí exkrementy, zvyšuje se pravděpodobnost, že do nějakého šlápnete. Hůř se vyhnete, když půjde někdo proti – s kočárkem, dvojice vedle sebe, na vozíku, s dětmi, se psem. Určitě tam občas zaparkuje nějaká dodávka, jejíž řidič klidně nechá na chodníku tak málo místa, že už tam s kočárkem neprojdete – a na druhé straně bude trčet… Číst vice »

Robert Pražák

Ale vždyť to není pravda. Zvýšil se počet míst k parkování a chodcům se nic nestalo. Ten chodník je tam hodně široký a nijak zvlášť frekventovaný.

František Hučava

No hlavně zelená úderka už dává petici, takže jestli chcete, aby vám tam parkování zůstalo, asi byste se měli ozvat….

https://twitter.com/ZaloudekMatej/status/1580226560178593792?s=20&t=_XBojgStx95KmuqJK3EHhQ

František Hučava

Jestli jste po tom skutečně volali, tak si to hlídejte. Protože druhá strana se aktivizuje a pokud bude slyšet jen ona, je možné, že o to zase přijdete.

https://twitter.com/ZaloudekMatej/status/1580226560178593792?s=20&t=_XBojgStx95KmuqJK3EHhQ

Pavel

Foto pochází pár hodin po namalování čar a vlastníci aut o této situaci nevěděli.
Poslední auto odjelo asi 48 hodin po zavedení silniční úpravy.

Filip Jirsák

Což hezky ilustruje, že nejde o žádné krátkodobé parkování typu naložím/vyložím, kde – aby to dávalo smysl – je opravdu potřeba parkovat přímo před barákem. Ale je to „potřebuju někde dlouhodobě parkovat své auto, a proč bych si to platil, když mi to dá město prakticky zadarmo“.
A to ještě nevíme, kolik z těch aut jejich majitel jenom otočil, když na to koukal z okna a bylo mu hloupé, že tam stojí už naštorc.

Lukáš Kníže

Návrat do pravěku! 🤦‍♂️🤦‍♂️

Robert Pražák

Fakt se v pravěku parkovalo šikmo?

Sch

A nestačilo to posunout na chodník o půlku auta? Do prujezdnosti asi nechyběli dva metry. Důkazem je vyfocené parkování v druhé řadě, to kdekoliv značí, že průjezd je naopak příliš široký.

PetrH

To není parkování v druhé řadě. Tam projíždí auto a další parkování je na druhé straně ulice.

milan

právě, že jak je teĎ průjezdný pruh široký – jestli má 3,5m, tak je to zbytečně moc, a parkovací stání by nemuselo být celou šíří na chodníku, ale 0,75m klidně ve vozovce – bylo by tzv. přes obrubník, a ten chodník proti aktuálnímu stavu by získal zpět 0,75m šíře!

Petr766

V pořádku. Lepší než když se tam prohání koloběžky a cyklisti, kteří vadí chodcům mnohem více.

digi

hmmm Takže protože na kontrolu parkovacích oprávnění se používá auto s kamerama… Tak to druhá řada bude mít zadara protože je nikdo nevyfotí a nezkontoluje

Robert Pražák

A to bude katastrofa.

Pavel

Nerozumím. Jaká druhá řada?

vastar

V Horní 6 jsem jako kluk vyrost, Jezerka byl můj rajon, poštovní koně s modrými vozy parkovaly na Bohdalci, rozvoz piva a ledu do hospod na roku ulice a za rohem u Fleků zavážen koňskými potahy a sentinely auty na uhlí, plynové pouliční lampy, do ZŠ jsem chodil do Svatoslavky kino Sparta kino Tatra dále kino Libuše a Morava….v létě koupání v Botiči….a na silnici neparkovalo jediné auto a to samé v ulici Vyšší a Dolní….v zimě sáňkování v ulici Na Květnici nebo v parku na Jezerce….romantika

Robert Pražák

Sáňkovalo se se od basy na Pankráci dolů, po ulici Nad Nuslemi.

Kamil Škoch

No jó ale to bylo před sto lety!

Robert Pražák

Jak co. Mně je 53 a ty plynové lampy pamatuju, sáňkování po ulicích taky. Taktéž i ty kina. Sentinely a koňské povozy ne. A koupání v Botiči mohlo v 70. letech skončit ošklivou vyrážkou.

Roman

Já nevím kdo z Vás se někdy v této nebo okolní ulici nacházel….Já zde bydlím….a po 17 hod. už nikam nejezdím autem jelikož v této ani v okolních ulicích prostě a jednoduše není kde zaparkovat. Když přijedu později z práce tak opravdu není moc příjemné 30 min. kroužit po okolí a číhat jestli někde někdo neodjíždí. Většinou to dopadá tak,že auta stojí na chodnících,žlutých čarách nebo ve vjezdech… Za mě je to super,jelikož díky této změně auta na druhé straně silnice mohou stát šikmo…Místa celkem přibylo…

robert

Proč jezdíš autem?

Karel

Až budu na tom finančně špatně jako ty, také budu chodit pěšky

robert

Jak můžeš vědět, jak na tom jsem? Podle čeho usuzujes?

Martin

A co je vám do toho?

robert

Je mi po tom dost, panáčku. Místo kde parkuje je veřejný prostor, na který mám stejný nárok stejně jako on. Prostor který využívá, já využívám taky a nejsem povinen trpět hluk a smrad, který vytváří. Čili jeho práva končí tam, kde začínají moje.

Martas

Vaše vyjadřování je opravdu na úrovni a ještě smutnější, že vám to minimálně 9 lidí schvaluje

robert

Tvoje chápání situace je opravdu smutné. Bohužel i takoví jako ty mají volební právo.

ABC

dyť si tam klidně parkuj taky, nikdo ti v tom nebrání

PetrH

Buďte rádi za každého, kdo auto nemá. Měli byste to parkování a zácpy ještě horší.

robert

Asi si myslí, že čím víc aut, tím víc Adidas. 😀

robert

Dobře, zaparkuju si tam svoje 4 auta, abys pak nemohl vyjet nebo zaparkovat svoje dvě auta. Budeš spokojený?

jmfjv

Z čeho usuzujete, že máte stejný nárok?

František Hučava

Ta doprava ale byla ve městě pravděpodobně ještě dříve, než jste se narodil a asi i ta silnice. Akorát, jak tu někdo vedle píše, tam místo aut jezdily koňský potahy. A nepochybuju, že i v té době si lidé jako vy stěžovali, že koně moc řehtají, dělají koblížky a klapou kopytama po kočičích hlavách a představte si, támhle na rohu srazily splašený koně starou Motyčkovou a vůbec, kde to jsme, aby si každý vozil zadek v kočáře, když může chodit pěšky (teda pokud na něj zrovna v rodině vyjdou sdílené boty).

Filip Jirsák

Jenže ono to není žádné „akorát“. Protože ty koňské povozy nezabily ročně několik lidí; nezabíraly pro sebe každé místo na ulici, kde nebyl sloupek; nevyháněly z ulic všechny ostatní způsoby dopravy.

Roman

Ve zkratce….Protože né každý pracuje celý den na jednom daném místě a postačí mu batoh.

robert

Fajn, beru. Proč bydlíš zrovna tady?

Roman

Nevím co to má společného s parkováním ,ale budiž…..Bydlím zde 12 let a ze začátku jsem auto opravdu nepotřeboval…Ale časem se mi rozrostla rodina, změnil jsem práci a celkově se člověku časem změní potřeby a povinnosti,tudíž auto bylo třeba…
Nusle se nám líbí a nehodláme se odtud stěhovat jen pro to,že jsme si pořídili auto(jestli Vám šlo o tohle).

robert

Má to společného dost, ale bohužel přemýšlíš brzdnou kapalinou, tak to takhle dopadá. Šlo mi přesně o tohle. Místo, kde žijeme, není nafukovací. Je ve stejném stavu více než 100 let a ty domy se prostě nepohnou. Takže než ses přistěhoval ty a další autíčkáři, bylo to celkem fajn. Pak jste tady začali překážet, protože jste prostě nenažraní. I mě se rozrostla rodina, ale vím, že bych to další auto, které mám, neměl kam dát. Ale ty ne. Ty to prostě narveš kamkoliv a pak se divíš, že musíš blok objet 3x. Myslíš si, že se situace nějak uklidní? O… Číst vice »

František Hučava

Snažíte se ospravedlňovat a vnutit si pocit viny a to je zásadní chyba. Správně odpověď je, že do vašeho života je nějakým robertům leda tak velké kulové.

Pajoš

Co je ti do toho?

robert

Na to už jsem odpovídal.

Rene

Romane, tomu pánovi nemá význam odpovídat na nic, i když dostane 50 racionálních odpovědí, položí 51. stupidní otázku..

Roman

Já vím,nejde mi o přesvědčování pana Robertka:),ale chtěl jsem jen,aby lidi co to tu neznají věděli,že my co tu žijeme to vítáme…

Robert Pražák

Přesně. My, co bydlíme v Nuslích celý život, víme proč. A někteří z nás zkrátka bez auta existovat nemohou. Já naštěstí parkuju ve vnitrobloku, takže to nemusím řešit.

František Hučava

Je teda pravda, že zvýhodňování rezidenčního uličního parkování podle mě moc nepomáhá tomu, aby se třeba vnitrobloky pro tyto účely využívaly více. Měla by existovat nějaká motivace, aby se to dělalo.

Filip Jirsák

Jasně, nestačí auty zabrat všechny ulice, je potřeba jimi zabrat i vnitrobloky. Sice by ve vnitrobloku mohlo být příjemné místo, kde se dá posedět, udělat párty se sousedy, odpočívat, mohou si tam hrát děti. Ale to ne, lepší je, když se tam zaparkuje deset plechových miláčků. Sice je okolo sto domácností, které by z toho vnitrobloku mohly mít prospěch, ale to jsou jen obyčejní lidé. Ti musejí ustoupit patnácti nadlidem, kteří mají auto.

František Hučava

To už je věc těch lidí, co tam bydlí, jestli si tam udělalají parkoviště anebo něco jiného. Ale motivace ze strany veřejné správy by měla být taková, aby každý parkoval auto primárně na svém pozemku. Tedy ne „i“ ale „místo“.

Filip Jirsák

Ano, motivace samosprávy by měla být, aby si každý parkoval auto za své. A to samé by měla být motivace lidí žijících kolem toho vnitrobloku.

robert

Romanku, víš dobře, že to není pravda. 😀 Ty vítáš situaci, kdy blok musíš objet 3x? 😀 A jinak jsi zdravý? 😀

robert

Myslíš si, že pokládám stupidní otázky jako ty Rene? 😀 Nemá význam ti odpovídat na nic, ani tě neberu vážně, Renečku. 😀

Rene

Roberte, doporučuji relokaci třeba do krásných lesů hluboko v Rumunsku. Na auto tam nenarazíte, pohybovat se můžete po svých nebo koňským spřežením a prostoru kolem sebe budete mít že nebudete vědět kam. A navíc ušetříte čas protože nebudete muset dávat lidem ankety typu proč jezdí autem, proč ho mají, k čemu jim to je a podobné vesmírné otázky. A všichni budou šťastnější. Jo a možná i cizím lidem tam na první dobrou budete moct tykat!

robert

Doporučovat můžeš, Rene. 😀
Pisatelům nemožných komentářů a sobcům prostě tykám. Ty mi tykat nemusíš, když nechceš. 😀
Čas šetřím tak, že nejezdím autem. Ale chápu, že do toho stádia ještě musíš dozrát. Každého to jednou potká.

Lang

To mi nepřipadá moc fér, když se tady do něj nadlidé s autem navážejí.

Kamil Škoch

Třeba protože chci a dělá mi to potěchu.

robert

Tak na to si budeš muset najít jiné místo. V Praze v Nuslích toho místa moc není.

Pajoš

Co je ti do toho?

Filip Jirsák

Ale ulice je veřejný prostor a má sloužit všem. Pokud chcete parkovat své auto, pořiďte si své parkovací stání nebo garáž.

Roman

Své parkovací stání???????!!!!!!!!!
Garáž?????????!!!!!!!!!
Vy tady asi nežijete……
Ano,ulice JE veřejný prostor ,ale tyto uličky o kterých se bavíme slouží lidem jen k opuštění domu a přemístění se z této ulice pryč….Chodníky jsou tak široké ,že jejich ubrání se chodci nijak neomezí.

digi

No a proč slouží jen k opuštění domu? protože na nich nic jiného než auta nejsou… Lavičku nepotkáte nic tam není, jen automobilová poušť…

Roman

Asi tak 150 laviček je v cca (když to vezmu od nejvzdálenější části ulice) 200metru daleko v parku Pod Jezerkou. Myslim,že i když by někdo postavil lavičku k těm věčně počůraným zdem ,které jsou vidět na fotce na začátku článku,tak si tam nikdo nesedne.
Né každý dům může mít předzahrádku.
Jak jsem psal výše….pokud zde nebydlíte ,tak opravdu nemůžete vědět co tu je za problém….

Robert Pražák

Aha, je vidět, že toto konkrétní místo vůbec neznáte. Jinak byste věděl, že prakticky přes ulici je rozsáhlý park jménem Jezerka. Tam máte zeleně a laviček, co hrdlo ráčí. Dokonce i divadlo a restaurace tam je. Jestli bych něco vytknul radnici MČ Praha 4, tak určitě ne zvýšení kapacity parkovacích míst, nýbrž zanedbané jezírko uvnitř toho parku.

Filip Jirsák

Prakticky přes ulici (nahoře na kopci) máte magistrálu. Tam se můžete vyřádit s autama.

Filip Jirsák

Ano, své parkovací stání nebo garáž. Každý má povinnost starat se o svůj majetek. Neexistuje žádný důvod, proč by mělo být tolerováno, že zrovna auta si každý může odkládat ve veřejném prostoru, jak chce. Že ty uličky slouží jen k opuštění domu a přemístění se z té ulice pryč není pravda. Ty uličky v tuto chvíli slouží především jako odkladiště soukromého majetku. Teprve zbytkově slouží k dopravě. A to, že slouží jenom k tomuhle, není správně. Ty uličky by mohli sloužit k tomu, aby v nich bylo živo – to by ovšem nesměli být znásilněné automobilovou dopravou. Mimochodem, chodci se… Číst vice »

robert

Jednoznačně souhlas. Nerozumím tomu, proč si nějaká skupina dělá nárok na prostor, který ji nepatří. Opravvdu nechutné, jak se tady plýtvá drahocenným prostorem.

robert

Ano, Romanku, parkovací stání nebo garáž. Co na tom nechápeš? Že ses přistěhoval do místa, kde to není možné? No to je ale tvůj problém. A město vůbec nemá povinnost tvoje zvrhlé choutky podporovat.
Ubereš chodník a myslíš si, že je vše vyřešeno? 😀 Bože, ty jsi tak naivní! 😀

Ondrej Kucera

Ulice je veřejný prostor, a když se tedy místní samospráva, která reprezentuje tamní obyvatele, rozhodne, že ulice bude sloužit jako parkoviště, nezbývá než to tolerovat, i když se nám to nemusí líbit. To je princip samosprávy, že se mohou rozhodnout, jak se svým prostorem a prostředky naloží.

ABC

podobní ten princip chápou především když to vyhovuje jim … jako u zákazů nedělního prodeje, že 🙂

Robert Pražák

Správně, mají sloužit všem, tedy i automobilistům.

Filip Jirsák

Jenže dnes slouží prakticky jen automobilistům.

robert

To sice ano, ale ta služba by měla být vyvážená. Kolik prostoru mají ostatní a kolik procent prostoru mají ty smrduté plechovky? Tobě se to jako líbí?

xyz

V těch „plechovkách“ jezdí právě i ti „ostatní“. Mnohdy jde o jedny a ty samé lidi.

Filip Jirsák

Nikoli. V Praze IAD zajišťují méně než třetinu dopravy.

Sládková

jezdi MHD

robert

To on nemůže, klesl by na společenském žebříčku.

Kamil Škoch

U nás nahoře Na Veselí je to stejné a přitom stačí zakázat parkování či ho zpoplatnit lidem co zde nemají trvalý pobyt. To že si zde každý může zaparkovat po 20h. snad nemůže být myšleno vážně.

Leinad

Proč cenu rozlišovat? Když parkovací poplatek, tak všem.

milan

A kdo jiný než místní a jejich vlastní rodinné návštěvy by chtěl parkovat po 20.h a celodenně mimo pracovní dny? Pro místní v okolí několika set metrů je parkovacích míst snad cca stejně jako vydaných parkovacích oprávnění, ale prostě ne vždy to jde využít tzv. přímo u dveří domu. V pracovní dny přes den, kdy se Praha plní dojíždějícími za prací je jednou z množných cest, jak proti jejich autům udržet parkovací stání pro místní tato stání zpoplatnit, což pak občas tzv. odnesou i místní, že zpoplatněné parkování zaplatí započítané do nákladů řemeslníků, které si v pracovní době domů objednali.… Číst vice »

Petr

Já tu bydlím taky a rozhodně s tou změnou nesouhlasím. V podvečer je parkování složitější, jako všude, ale rozhodně to není tak tragické, abyste tu musel kroužit půl hodiny – bohatě stačí, když akceptujete, že se kousek projdete, a dáte to někam mezi vilky na druhé straně od ulice Na Jezerce. a tohle „tyto uličky o kterých se bavíme slouží lidem jen k opuštění domu a přemístění se z této ulice pryč….Chodníky jsou tak široké ,že jejich ubrání se chodci nijak neomezí.“ je totální blábol! z těch chodníků zbylo na každé straně ulice tak 1,3 metrů, rozhodně to není změna,… Číst vice »

Robert Pražák

Sorry, ale zrovna Horní se na Jezerku nechodí. Chodí se tam Dolní a Jaurisovou.

Filip Jirsák

No a ty snad vypadají lépe? Z obou stran obložené auty, včetně křižovatek a zákazů zastavení.

robert

Po několika tvých komentářích, které jsem si odshora dolů přečetl, můžu bez výčitek říct, že jsi prostě patologický blb. Kudy kdo kam chodí, je úplně jedno. Problém je, že přes ty smrduté plechovky se nikam pořádně nedostane. Ráno hluk a smrad, odpoledne lítý boj o parkování. Už mi došlo, že takhle si představuješ svůj život, ale nevnucuj ho ostatním.

Pavel

Svoje rodiče a manželky rodiče máme mimo Prahu. Potřebují nakoupit, odvézt k lékaři nebo na úřad apod. Nemám tento problém sám. A naopak Ti lidé co tam bydlí jezdí do práce atd. Např do Prahy. Hromadná doprava funguje velmi omezeně. Co fungovalo, se zrušilo jak autobusy i vlaky. Apelujte na občany. Ať opustí přeplněné kanceláře a stanou se řidiči autobusů nebo strojvedoucími. Prosím, ale nechtějte tento problém řešit zahraničními pracovníky. Jejich tu už dost, pracujících i nepracujících.

Pavel

13.10.2022, 20 hod., Praha 4 Horní.
Nemohl jsem zde zaparkovat 35 minut, ani mezi vilka, ani Na Veselí.
Potom se mi podařilo zaparkovat v ulici Svatoslavova.

Filip Jirsák

Kolik jste za to parkování zaplatil? Normálně se totiž zvyšující se poptávka „sama“ reguluje zvyšující se cenou, která zase zvýší nabídku.

Pavel

Ale ano pane, můžeme zrušit všechny auta osobní i nákladní. Můžeme se dopravovat koňmo.

Pavel

Cenu znáte. Ty kdo tuto částku vypočítali dobře vědí proč totak je.
Já auto nevyžadují. Zrušíme všechny auta osobní i nákladní a budeme se přepravovat a zásobovat koňmo.

Filip Jirsák

Podle vás „plaťte své náklady sám“ znamená „zrušme všechna auta a přepravujme se koňmo“? Takhle „logicky“ uvažujete i o jiných věcech?

Pavel

Nerozumím Vám. Vadí Vám auta celkově nebo, že parkují v ulici Horní?

none

Delas nekde mimo Prahu? Nebo potrebujes kazdy den vozit stafle?

Pavel

Momentální výška obrubníku je 15 cm. Pro nájezd by měla mít maximálně 5 cm. Takhle se autům poškozuje geometrie vozidla a poškozují pneumatiky.
Řešení by bylo upravit nájezd na chodník.
Bohužel tento projekt je nedomyšlený.

Vojta

jee zasadni problem modrych zon, ze je mozne to ziskat na trvale bydliste. Kdyby to bylo vazano na byt – jen jedno misto a jen pro byty od 40 m2, tak by tech dotovanych stani ubylo.

David

Zásadní problem, že je to cele jen administrativní zalezitost. Cena pár stovek ročně nic neřeší. Pokud by to bylo třeba 100 eur měsíčně, tak se kde kdo zamysli, jestli potřebuje 2 auta v rodině a nebo stačí 1 + sdílené.

Leinad

Nebo „silniční“ auto na normální ježdění před barákem, teréňák nechávat u chaty i když tam nikdo není.

Kleist

SUV ≠ teréňák. SUV je jen normální vyžší auto.

milan

SUV není normální vyšší auto, ale auto pro pohodlnou jízdu nejen na silnici, ale i v mírnějším terénu, tak zjednodušeně jej správněji lidi řadí mezi teréňáky! viz https://www.dudlu.cz/auto-moto-svet/co-je-to-suv-auto/ – „“Nevíte, co přesně si představit pod pojmem SUV auto? Zkratka SUV vznikla z anglického „sport utility vehicle“ a v překladu to doslav znamená sportovní užitkové vozidlo. Vozy SUV nebo také crossovery mají vlastnosti jak sportovních, tak i terénních aut. Ani jedna z těchto variant není v převaze, jde tak o dokonalé vyvážení obou. Díky tomu, jak jsou SUV navržena, mohou se pohodlně pohybovat jak po městě, tak i v terénu a… Číst vice »

ABC

Jasně a pak pro nájemníky co budou vědět že tam nebudou navěky zase ubyde důvod hlásit si tam trvalé bydliště – a města si budou stěžovat že přicházejí o peníze z RUD.

Vojta

obdobně v Jeremenkový v dolní části u Dvorců

Ketchup1970

Vojta , ten voják byl Jeremenko tudíž ulice je jeho tedy Jeremenkova , v Jeremenkově ulici , podobne jako v Olbrachtově. A ne Olbrachtové

robert

Na jak dlouho bude problém vyřešen? To si fakt politici neuvědomují, že autíčkáři jsou nenažraní? Do několika měsíců jim nebude stačit ani tohle.
Tenhle plechový mor se prostě musí omezit.

Petr

Do ulice se podle jedné internetové nabídky zřejmě stěhují noví obyvatelé s auty do nových půdních vestaveb, bez zajištění odpovídajících parkovacích kapacit developerem (na příslušném stavebním úřadě si vyběhal výjimku na nutné kapacity pro parking). Co udělají místní zastupitelé? Nechají zabrat kus chodníku na parkování. Fakt skvělý myšlení…

K.S.

Problém bych spíš viděl ve snaze měst růst a nezměnit se, což je kvadratura kruhu, navíc se to pojí s protirůstovou a protirozvojovou politikou která pak vede k velmi neblahým společenským jevům.

PetrH

Je zajímavé, že v takovém Londýně (v samotném městě) většina domácností auto nemá. Stačila k tomu tržní cena za parkování, tomu se naši pravičáci samozřejmě brání… Ani v těch domech nejsou 1,4 garáže na byt. Bylo by to drahé. Zato mne tam zaujal mnohapatrový dům přímo u stanice metra – mezi tím bylo jen pár metrů chodníku.
U nás by to byly maximálně pětipatrové domy (podzemní garáže nelze stavět neomezeně), k tomu u nových čtvrtí přinejlepším tramvajová zastávka 500m daleko pro děti a mládež, která ještě neparkuje v domě.

PetrH

Tedy pro děti ani ne, ty u nás vozí všude rodiče, aby před okolím nevypadaly jako socky.

SYN

Proč raději nebýt grand a nekoupit dítěti celoroční šalinkartu jako dárek? Proč si kažej myslí že za bílýho dne ve středu města někdo dítě 12let „ukradne“ nebo co? To jako podle sebe soudím tebe??

PetrH

V Praze ani nemusí, děti do 15 let jezdí zdarma.

František Hučava

Jo, to uznávám a mě to na nich taky štve. Mně by přislo férový a transparentní zpoplatnění mnohem lepší řešení, než to plíživý ubírání pruhů a různý další naschvály. Místo systémového řešení je to takové přizdisráčství.

Ale jiná věc je, že ta infrastruktura pro dopravu v klidu i v pohybu Praze ve srovnání s jinými evropskými městy stále chybí.

M19

A proto se v Brně zlevňovalo. Jo, pravicová ODS. Taková sociální citlivost…

Marťas

Já bych na tohle jen rád upozornil, že např. v Rakousku platí trvalý pobyt= kontaktní adresa. Tudíž všechny tyhle statistiky mohou být zavádějící, když u nás můžete bydlet v Horní Dolní, mít trvalé bydliště v Praze a 3 auta, protože k vám jede autobus ráno do města a odpoledne z města.

mgr.pavel

Souhlasím, ale tyto statistiky můžou být zavádějící na obě strany.

Spousta lidí má trv.pobyt v Praze, ale bydlí reálně za Prahou.

A stejně tak spousta lidí má trv.pobyt ještě mimo, ale už pár let žije v Praze.

Nedokážu porovnat ty dvě „spousty“.

původní Jakub P

Další věc je, že firmy se sídlem v Praze maj asi často firemní auta počítaný do prahy, i když reálně jsou ta auta po celý republice (a naopak, i když takovejch bude bude dost možná míň). Ale že by tahle zkreslení udělala ten trojnásobek proti jiným městům je kravina. Mírně to k těm výsledkům asi přispívá, ale základ je v tom, že Praha se všemi způsoby snaží, aby tu lidi měli aut co nejvíc a co nejvíc s nima po městě jezdili. Zahraniční města se naopak snažej (některý dlouhodobě, některý s tím teprve nedávno začaly), aby všichni, kdo snadno můžou,… Číst vice »

PetrH

I průměr na celou ČR v počtu aut na 1000 obyvatel je vyšší než Vídeň. Tzn. to zavádějícími statistikami nebude.

Pavel

Jsou zaměstnání kde je pracovní doba pevná. Tam se nějak spojení hromadnou dopravou nechá využít. Je, ale spousta zaměstnavatelů, který chtějí flexibilitu a to už je problém.
Čekáte hodiny na spoj nebo cestujete hodiny s přestupama. Autem jste tam za 30 min.

robert

Vůbec ne. Ubírání pruhů je jediné rozumné řešení, protože čím víc pruhů, tím víc aut. A čím víc aut, tím větší potřeby parkování. Tenhle problém se prostě musí zarazit už v zárodku. Nemůžeš prostě mít obrovský parkovací prostor v místě, kde nelze rozšířit silnici pro zvyšující se množství aut.
Opravdu bych ocenil, kdybys nad problémem začal přemýšlet komplexně a ne pořád jen to svoje sobecké „já, moje auto, já parkuju, já jedu, protože já musím a já chci a chci a chci“. Nejsi v tom městě sám.

František Hučava

Já bych přidal na okruzích a kapacitních parkovištích (P+R) a pak zpoplatnil vjezd do centra a zvedl cenu uličního parkování, teda hlavně toho dlouhodobého. 60 kc/hod v centru už mi málo nepřijde.

robert

Tak to souhlasím.

Filip Jirsák

Proč se pořád omezování jedněch privilegií aut podmiňuje tím, že musí získat zadarmo něco jiného? Zpoplatnit vjezd do centra je možné teď hned. Okruhy s tím nesouvisí vůbec nijak, a parkoviště P+R dostatečně daleko před Prahou pak klidně budou budovat soukromníci, protože tam pak budou moci vybírat komerční parkovné – protože ho řidiči rádi zaplatí, aby nemuseli platit mýto.

František Hučava

Mám takové podezření, že pro vás je „dostatečně daleko“ před Prahou tak někde v Roudnici nebo na předměstí Plzně, což?

Filip Jirsák

Je to tak daleko, aby se zbytečně nezaplňovaly silnice směrem k Praze a posbíralo se tam z aut dost lidí na hromadnou dopravu. Takže pokud jezdí dost lidí autem do Prahy z okolí Roudnice, ať je to P+R klidně už v Roudnici.

Pavel

Výborný nápad. To si dejte okamžitě patentovat.

PetrH

A z čeho se ty okruhy a P+R budou platit? Kolik by na těch P+R muselo být míst?

Y.K.

Neexitují P+R která by mohla provoz do Prahy pobrat, resp. aby neměla rozměr letišť a člověk nemusel jít půl hodiny k okraji. Jediné řešení je limitovat parkovací kapacity, případně regulovat poptávku cenou, vymáhat sankce při parkování kde se nemá a učit lidi ať si autem z vesnice dojedou na vlak/bus. Každé nové místo pro auto všechno zase o kousek zhorší a jako celek to nikam nevede.

František Hučava

To je zajímavý, že třeba v Mnichově to poberou…

Filip Jirsák

Jestli to nebude tím, že v Mnichově nejsou auta braná jako posvátné krávy, kterým se musí ve všem ustoupit a kam „šlápnou“ svým kolem, tam mají právo být.

František Hučava

To nemůžete srovnávat. V Londýně se třeba nesebere půlka lidí a nejede na víkend na chalupu. Autem moc nejezdí ani na dovolenou… U nás jsou v rozumný dojezdový vzdálenosti autem hory, a vlastně i slušný moře.

M19

Protože nic takového jako chalupu tam nemají, nemají na to peníze.

robert

Nebo je myšlenka jezdit na víkend na chalupu prostě nenadchla.

Filip Jirsák

Možná nemají potřebu každý týden utíkat z města, protože se dá žít i v tom městě.

robert

Ano, i to je důvod. Jenže si myslím, že takhle daleko jejich logika nedosahuje.

PetrH

a na tohle všechno je potřeba 1 auto na 1 dospělého?

Y.K.

jen výmluvy. Za komunistů bylo chalup a chat stejně a silnice byly obecně skoroprázdné (jen ucpaný vjezd do města na krajích víkendu).

jkjk

Bohužel v tomhle k nám ten „západ“ ještě nedorazil. Co se týče stupně motorizace (tj. počet osobních aut na 1000 obyvatel), je na tom Praha v rámci EU z velkých měst (údaje na 2020) hodně špatně 716 (horší je jen Varšava s 750). Na druhém konci Berlín (333), Vídeň (374) či Stockholm (399). Londýn pak ještě níž, v roce 2018 to bylo 295.

Y.K.

Děsivé na tom je, že i v Praze žije podstatná část populace bez aut, což zřejmě nějak naznačuje, že autofilní rodiny zřejmě mají několik aut a tím tu statistiku zdvihají. Máma, táta, synátor…

František Hučava

Spíš by to chtělo nějak zohlednit firemní registrace.

Jana Švehlíková

Chodník je od slova chodit !!! Přijeďte se podívat do Babákovy ulice v Praze – Chodov, kde je úzká jednosměrná silnička, takže samozřejmě se parkuje na chodníku a matky s kočárkem, příp. hendikepovaní na vozíku po chodníku neprojdou. Navíc si tam odstaví auto i ti, kteří tam nebydlí, přestože kousek dál je parkoviště, kde bohužel zřídil obecní úřad placené stání !!! Tak proč nevyužít kdejaký chodník?

SYN

Takto – průjezdnost ulice vozidly IZS… no ano, na tom něco bude, pro to bych asi i byl ochotný obětovat řekněme 25 centimetrů šířky chodníku… no, s trochou hádání SNAD i půl metru, kolikže ho tam skrouhli? 2 metry? Tím přece nemohli z hlediska IZS nic vyřešit, naopak se to muselo citelně zhoršit, protože se tam nyní určitě pokusí stát auta ve dvou řadách?? Co to je za blbou výmluvu, je možné zjistit která osoba se pod takové tvrzení podepsala, abych jí šel do očí říct že je blbec?

Ondra

Průjezdností IZS argumentují dieseldemagogové typu pana Macinky

Granja

Podle normy by měla být nejmenší šířka chodníku 2 metry. (Samozřejmě ve frekventovaných ulicích přiměřeně větší.) Ale i tak, když nastartujete veškeré zplodiny jdou do oken. Je pěkné jak se část veřejnosti tváří (automobilisté), že města jsou povinny postarat se o parkování jejich aut.

Dodo

Někteří obyvatelé očekávají, sic naivně, že za ten balík peněz státu taky dostanou nějakou službu. Zaměstnanec dostane cca půlku toho, co stojí zaměstnavatele. Veme tuto půlku a dál odvádí desátky státu… DPH, spotřební daň atd.

SYN

Ano, souhlas, ale NĚKTEŘÍ od státu též očekávají (za JEJICH daně) ochranu před těmi co popisujete vy!

Granja

Přesně tak! A víte proč v zeměpisných atlasech, kde jsou uvedeny symboly, jsou velikosti měst uvedeny pod pojmem sídla? Jde o osídlení, tedy o bydlení, nikoliv o autodromy a parkoviště.

Granja

A kdyby tak někdo namítal, že za ten balík peněz státu dostanou nějakou službu, a tou službou by byla kvalitní železnice – včetně – a to zdůrazňuji – lokálek… I takto to lze podat…

Kebab

Což ovšem evidentně není a nebude, takže nemá smysl o tom dál diskutovat.

K.S.

Která ani zdaleka nepokryje všechny, potřebné relace za rozumnou dobu, v potřebné kapacitě a flexibilitě…

PetrH

Půlka je to možná i se započtením DPH a spotřebních daní. Všimli jste si třeba, že klesly daně z příjmu? Myslíte, že by se měl rozsah státních služeb, které dostáváte, měl tím pádem omezit? (já ano, protože jedeme ke krachu).

K.S.

Stát je přebujelý a je třeba to poněkud prosekat, minimálně co do počtu zaměstnanců.

Kebab

Souhlasím a marně vyhlížím zprávu ohledně propuštění úředníků a zrušení jejich pracovních míst, která vznikla kvůli EET. To bylo zrušeno, takže není žádný důvod tyhle lidi dál živit. Ale to se nejspíš nedočkám.

K.S.

Nj, to je problém. Na druhou stranu je tu možnost že je převedli na jinou práci. Každopádně bobtnání státního sektoru v nevhodných místech je potřeba nějak zastavit. Už jenom z důvodu zrychlujícího poklesu počtu pracujících. Máme značný nadstav u policie, značný nadstav u úředníků (dáno asi i přehnanou a chaotickou legislativou) neefektivní návrh školské soustavy a zdravotnictví (přetěžování zdrav. personálu administrativou), kontrolují se blbosti atd. Kdybychom byli s to identifikovat to co se reálně ani nekontroluje, tak by se dal počet záporné pracovní síly brzdí ekonomiku značně redukovat.

jmfjv

Jak to chcete reálně provést?

Granja

Nikoliv. Nejprve je třeba snížit byrokracii a tím uvolníte dostatek prostoru pro snižování zaměstnanců.

K.S.

To se bude dělat hůř, respektive je to delší proces, než ty lidi začít vyhazovat/nepřijímat a tu nálož naházet na zbytek. Což by jednak snížilo jejich odpor k zavádění modernějších IS a jednak a jednak by se necítili tak ohrožení a ještě ten pokles zátěže přivítali. Navíc sliby o snížení byrokracie tu jsou minimálně 4 volební období, místo toho počet povinností a úředníků roste, takže asi je na čase začít z opačného konce a ještě na ně zavést nějaké pořádné KPIčka. A víme koho začít vyhazovat.

K.S.

Jinak, ještě dodatek. Dělal jsem svého času pro jednu nadnárodní korporaci kde se právě takto provádělo zefektivnění. Krize, úspory takže se neprodloužily smlouvy na dobu určitou, odpovědnosti se rozdělily mezi zbytek lidí a co šlo se zefektivnilo přes IS. Nevidím důvod proč by státní sektor měl být v tomto odlišný.

jmfjv

A které zaměstnance chcete propustit. Nestyďte se být konkrétní a demonstrovat svojí schopnost jasných formulací při zdůvodňování proč zrovna tyto.

Ivo

Nemluvě o množství zplodin jdoucí do okna, pokud se jedná o stojící auto s nastartovaným motorem.

František Hučava

To kvičení pana Žaloudka a pár jemu podobných 2% politiků bych bouří úplně nenazýval 🙂

Jinak u těchto zapadlejsich ulic bez celomestskeho významu by mělo být hlavne smeroplatne, co tomu říkají místní (včetně těch, co nejsou na sociálních sitich).

SYN

Místní, samozřejmě včetně těch co tama procházejí (třeba do práce). Každá průchozí/průjezdná ulice je součástí nějakého systému, snad možná s vyjímkou slepých…

Jeníček

Budoucí starosta městské části Ondřej Kubín (ODS) rozhodnutí svých předchůdců hájí. „Obyvatelé bytových domů nemají v okolí šanci zaparkovat.

To musí mít každý Pražan auto?
MHD je velmi dobře řešena a je cenově dostupnější

Martas

Třeba sedne na metro a je na Šumavě 🙂

Pako

Kdysi byla v TV scénka kde Bohdalová vyprávěla Dvořákovi, že si zdřímla v Céčku a vyhodilo jí to v Benešově. Třeba ta doba jednou přijde. :o)

SYN

No jistě. Tím se relativně snadno vysvětlí proč nějaké to auto v rodině přecejen bude vhodná věc. Ovšem odtud přechod k tomu že máme „právo“ všichni bez rozdílu parkovat před vlastním domem (klidně ve staré zástavbě) to zatím nevysvětluje. Přece kdo není schopen/ochoten udělat ani krok po svých, ať s tím počítá a kupuje si byt někde kde to je rozumně možné. Nebo si zaplatí garáž, případně vyhrazené místo. Nebo domek, tam je to ještě snadnější…

navratp

Věděl do čeho jde

Y.K.

Ve staré zástavbě je automatické a dané, že všichni nemají možnost zaparkovat. Prostě je to nemožné. I jedno auto na rodinu je nemožné. Většinou jsou to tak 2 – 4 auta na obytný dům. A všichni co chtějí parkovat u domu jsou nějakým divným hnutím mysli automaticky zaměňování za všechny jedince co tam bydlí.

Pako

Nemusí, ale i lidé z města jej chtějí občas opustit nebo odvést větší náklad, staršího nebo nemocného člověka atd.
Jen je potřeba umožnit dvě věci: 1) odstavení v rozumné docházkové vzdálenosti, cca do 10 minut, 2) najetí za účelem naložení/vyložení až co nejblíže k domu.
No a za třetí můžeme přidat slušně fungující MHD, kdy opravdu nemá cenu pro to auto na ten odstav chodit.

Filip Jirsák

2) se vyřeší tím, že se zruší modré zóny a místo nich se parkovací místa na ulicích využijí k tomu, k čemu sloužit mají – tedy ke krátkodobému parkování.
1) opravdu není něco, co má řešit město. Ať si každý koupí/pronajme takové parkovací stání, jaké chce. Někdo si připlatí a bude to mít 10 minut pěšky od domu, někdo bude chtít levnější parkování, takže se spokojí s místem vzdáleným 30 minut MHD.

Kebab

Parkovací místo vzdálené 30 minut MHD😃 Vy opravdu nejste moc v kontaktu s každodenní realitou, viďte? Pracujete z domova nebo jste rentiér?

PetrH

tak zažil jsem ženskou, co měla garáž a cesta tam byla MHD ještě navíc s přestupem…
Jinak na každodenní dojíždění do práce je MHD. Zkuste to, pomáhá to i proti obezitě.

Kebab

Nebydlím v Praze, u nás MHD nemáme.

původní Jakub P

Zkuste si vyfotit pár ulic v takový blokový zástavbě a za pár dní znovu, fotky porovnejte a spočítejte auta, která za celý týden nezměnila místo. Opravdu zdaleka ne každý auto v Praze jezdí každodenně (naštěstí, kdyby to tak bylo, bude průměrná cesta do práce a z práce trvat tak pět hodin). A pro ty, kdo auto používají většinou jen o víkendech, často ani zdaleka ne každej víkend, je parkovací místo vzdálené 30 minut MHD v pohodě použitelné (za podmínky, že je nějak rozumně zabezpečené, aby měli jistotu, že tam to auto po týdnu najdou v pohodě, i když ho každý… Číst vice »

Filip Jirsák

Každodenní realita, že všichni dotujeme to, aby kdo chce, mohl parkovat přímo před svým barákem, je neudržitelná. Když někdo nutně potřebuje vlastnit auto, aby mohl jednou za týden na chalupu, klidně se to auto pojede 30 minut vyzvednout autobusem, aby nemusel platit parkování v drahé lokalitě.

Xiao

To je realita. Chápu že pro čtenáže tohoto serveru je to mnohdy k nepochopení, ale pro většinu lidí je možnost zaparkovat u domu prioritní věc. Hezky to je vidět u projektů nových tramvajových tratí kdy je vždy nejvíc řevu kvůli rušení parkovacích míst. Pro místní je prostě a jednoduše parkování důležitější než nějaká tramvaj, kterou dodnes nepotřebovali.

Y.K.

Není to většina. Většina ani z jednoduché matematické logiky před domem parkovat nemůže, protože počet bytů typicky násobně převyšuje počet stání.

Jestli po tom chodníku za 24 h projde více než 15? lidí (tolik aut tam na chodníku vidím), tak měla většina smolíka a užívat jej bude nejlínější menšina.

Bespi

Pokud se zvysi pocet parkovacich mist, tak to reptani nevyresi. Okamzite si nekdo zacne stezovat, ze tam nemuze zaparkovat druhe, treti auto … .

K.S.

A kolik lidí má tři auta?

Y.K.

Lidí? Rodin?

SYN

Jen je do toho též třeba něco investovat… PROTO jsou možnosti parkování citelně lepší už na „obyčejném“ socialistickém sídlišti, a nově stavěné domy už MUSÍ mít parkoviště, převážně v suterénu nebo i vícepatrové/zakladačové a pod…

Filip Jirsák

Což je ale hrozně špatně – povinná parkovací minima jsou asi to, co dnes nejvíc kazí naše města. Jednak to zdražuje bydlení, protože cena těch parkovacích stání se promítá do ceny bytů (tedy i těm, kteří auto nemají). Jednak to vytváří úplně nepoužitelné ulice, protože jsou tam místo parteru jen vjezdy do garáží. Pak to na všechny tlačí, aby to auto měli (případně aby v domácnosti bylo víc aut), protože bez auta se ta ulice nedá používat.

A. Mikulka

To mluvíte o typických problémech Mochova, nebo jen řešíte Problém někoho jiného?

Filip Jirsák

Zeměpis asi nebude vaše silná stránka, že? Ale Prahu 4 byste mohl zvládnout najít, zkuste to…

robert

Vysvětli mi, proč tihle lidi chtějí bydlet v centru s dobrou dostupností MHD, když ji stejně nevyužívají a každá rodina musi mít min. 2 auta?

Kebab

To se zeptej jich, ne?

robert

Co asi dělám?

Filip Jirsák

Jasně že lidé chtějí parkování před barákem, když to mají zadarmo. To ale neznamená, že je to pro ně priorita. Pro koho je to priorita by se ukázalo teprve tehdy, kdyby se za parkování platilo normální komerční parkovné.

hobluj

Chodník je dostatečně široký i u soudu na Pankráci. Z vozovny ho ale musí tramvaje dalekosáhle objíždět. Místním tak vadí ruch z brzkého ranního nájezdu na linky, který je budí. Při stejné logice postačí zakázat noční stání na malé ploše u soudu a napojit odstavnou kolej na tramvajovou síť směr Táborská.

Aaabbb

Bohužel tohle je typický obrázek činnosti pražské ODS… 🙁 Je mi z toho smutno.

standa

hold Praha potřebuje výškové budovy s podzemním parkováním jako prase drbání… ty úzké ulice mezi starými domy který mají max. 5 pater nalepený na sebe jsou z dlouhodobého hlediska neudržitelné když jsme byli ve Varšavě tak jsem jen zíral a říkal si kam se hrabe Praha se svým Véčkem a Citi tower….

MHD

Ono se stačí podívat na starší zástavbu někde jinde, třeba v Barceloně. Už domy z 50.let se stavěly s podzemními garážemi. Takže ulice mohou být bez pracujících aut. U nás se na to celá léta kašlalo s tím, že parkování na ulici stačí. No a teď sklízíme plody.

MHD

Sorry za překlep, psal jsem to z mobilu: „…bez parkujících aut.“

standa

přesně tak…

Poudy

Praha rozhodně nepotřebuje obří baráky které budou generovat tísíce dalších automobilů. Praha potřebuje stavět město krátkých vzdáleností s velmi kvalitní MHD, bezpečnou sítí cyklostezek a jednoduchým přístupem pro chodce. Ukázkový příklad toho co by se mělo stavět je Nový smíchov nebo budoucí Bubny, Florenc21 nebo například Nová Palmovka. Proti věžím nic nikdo nemá ale musí se stavět jiným modelem než takzvaně po americku.

hobluj

Aha. Proto budou ve jmenované výstavbě podzemní megagaráže.

Filip Jirsák

Budou, protože to předpisy bohužel vyžadují.

hobluj

Že „to předpisy bohužel vyžadují“ je výsledek demokratického konsenzu, který se vám evidentně nelíbí. Dostatek „bezautových“ investorů sehnat lze, sníží se jim náklady na bydlení. Jak to ale bude vypadat, až si pořídí vozidlo, možno spatřit na auty přeplněných panelových slídlištích. I když vůz nebudou využívat často, na letní dovolené nebo prodloužené víkendové výlety bude vlastní nezbytný.

Filip Jirsák

Dostatek bezautových investorů sehnat nelze, protože v ČR platí parkovací minima, která investor musí dodržet.

Ne, vlastnit auto opravdu není nezbytné. A už vůbec není nezbytné vlastněné auto parkovat přímo před barákem. Vlastnit auto jenom kvůli letní dovolené je zjevný ekonomický nesmysl.

SYN

No jasně, a do těchto nádherně vyřešených (skoro-)utopií se budou přednostně stěhovat sociálně slabší občané, protože mezi ostatními se nevlastnictví auta pořád ještě považuje (čest vyjímkám) za známku „sockovitosti“…

Tomáš Záruba

Tohle vidění světa v posledních letech hodně ustupuje.

SYN

Snad, ale domnívám se že ne dost na to aby se sehnal dostek „bezautových“ investorů…

Filip Jirsák

Investoři by se samozřejmě sehnali. Problém je, že bezautové domy navrhovat nemohou – nedovolí jim to parkovací minima.

standa

praha rozhodně potřebuje výškové budovy s podzemkama aby se zmenšil půdorys na kterém bude stejný počet lidí žít a pak si může dovolit široké bulváry pro MHD , chodce a cyklo ty hňupe…

Artem

Ve Vídni jsou ve starší zástavbě parkovací domy … U stanic metra, u lokálních center. Tady si radši dáme cyklostezku a budeme nadávat rezidentům, co si jako dovolili mít auto a ať jdou radši někam za město.

původní Jakub P

Ne, tady necháme rezidenty komplet zatarasit ulice zaparkovanejma autama prakticky zadarmo, aby nikdo z nich nebyl ochotnej platit za garážový stání peníze, z nichž by se stavba toho parkovacího domu dala s rozumnou návratností zaplatit. A pak se strašně divíme, že soukromí investoři se do stavby takovejch parkovacích domů nehrnou, a ty, co jsou (protože je s náklady ve vyšších statisících až milionech za 1 parkovací místo zasponzorovalo město/kraj z daní všech, včetně těch, kdo auto nemaj a nechtěj mít, nebo jsme k nim donutili developera pomocí parkovacích minim), nejsou plný, protože za ty prachy to majitelé jen o něco… Číst vice »

SYN

Nóó… jsem možná divnej, ale mně by investovat do VLASTNÍHO místa v parkovacím domě někde v docházkové vzdálenosti (tak do kilometru) řádově milion až dva zase tak moc nevadilo… beru to tak že to se nemůže ztratit, když by bylo nutně potřeba tak to zase prodám (pravděpodobně dokonce s mírným ziskem, ale to už je jen bonus)… trochu horší je to asi pro ty co to berou čistě komerčně, aby se jim investice vrátila za pouhých „pár“ let (řekněme 20) a PŘITOM jim zůstal v majetku ten parkovací dům… Já bych jen potřeboval kdyby třeba to město „investovalo“ nepoměrně míň… Číst vice »

Vojtěch Suchan

Ne, Praha potřebuje omezení IAD a parkovací maxima. Stejně jako každý vyspělý město. Proč se mají všichni skládat na cizí auta?

Filip Jirsák

Nemůžete zmiňovat výškové budovy a podzemní parkování v jedné větě. Když má mít barák podzemní parkování, aby to odpovídalo pražským předpisům, je reálně omezen výškou tak 5 pater – víc už se nevyplatí, protože pro víc pater už by bylo neúměrně drahé ta parkovací stání budovat. A pět pater bych nenazýval výškovou budovou. Podzemní parkování tedy výšku budov naopak omezuje.

Dachs

Příště se ubere kus parku Jezerka, to je jasné. Možná určitou roli sehrála „logika“, že Horní ulice není frekventovaná jako zásadní pěší spojnice. Jestliže je tedy chodník údajně „široký“, proč se nerekonstruovalo za účelem vzniku šikmých stání, efekt by byl stejný, tedy vešlo by se o těch pět aut víc a nevznikla by taková pitomost. Je-li pravdivá informace, že na 80 oprávnění je 30 parkovacích míst, zavání to systémovou chybou. Nekomfortní situaci až zoufalství motorizovaných rezidentů, ale i nájemníků (bez trv. bydliště zde), kteří mají úplnou smůlu, se (obecně) porozumět dá. Ačkoliv, o kousek dál, mezi vilkami zaparkovat docela jde.… Číst vice »

A. Mikulka

Proč si nájemník to trvalé bydliště nezařídí? KAŽDÝ s platnou nájemní smlouvou na bydlení má nárok se tam k trvalému pobytu přihlásit.

PetrH

Není to tak jednoduché, majitelé to nechtějí a pak vám prostě neprodlouží smlouvu… dnes se dávají jen na rok.

Filip Jirsák

Jak to majitel zjistí, že tam máte trvalé bydliště?

Jenda

Na sítích jsem to pozdvižení postřehl a nechápu to. Vždyť takhle je parkování v širším centru řešené v každé druhé ulici a to v různých městských částech vládou různé politické strany, včetně např. Zelených. Za mě je to prasárna, ale v Praze je to bohužel standard, tak nechápu takové haló kolem jedné ulice.

Ondra

Třeba už lidem došlo, že takhle parkovat na chodníku je prasárna?

Jenda

To by bylo super. Moc to ale nejde dohromady s tím, že největší povyk je od Zelených, kteří s tím přitom nic nedělají ani tam, kde mají dopravu v gesci.

Poudy

Tam kde vládnou Zelení tak to tam jaksi už bylo před nima a ti se snaží do ulic stromy přídávat. Realizovat v roce 2022 takové řešení je prostě holá demagogie. Bohužel jsme autoland a ty auta nás jednou zničí…

ABC

Praha 4 jde naproti těm, kteří považují za jeden z hlavních životních problémů parkování co nejblíže svému bytu

tak to je přece leitmotiv těch adorovaných modrých zón, ne?

Lukáš F.

Podle fotky to vypadá, že ten chodník je docela dost široký, tak nevím, jako zas taková prasárna mi to nepřipadá. Je tu nějaký znalec místních poměrů?

ABC

A hlavně že na něm zaváží povalující se sdílený bicykel 🙂

Frantík

Ten muzete dat na parkoviště, pokud jej speciálně vyhrazeno in pro osobní automobily.

Franta Palkoska

Taky mi to prijde jako v pohode reseni. Ti, co se pohorsuji nad zuzenim chodniku by mluvili jinak, pokud by v ulici bydleli a nemohli najit misto k zaparkovani.

55p

Souhlasím, podle fotky mi přijde, že chodník zůstal dost široký i pro dva kočárky.

Kebab

Hlavně ten chodník byl stejně jen široký hnusný lán asfaltu. Kdyby kvůli tomu zlikvidovali zeleň, prasárna by to pochopitelně byla.

Verča

Lidé si pořizují čím dál větší auta (připomínající občas obrněné transportéry), a to i ve městech, kde mohou využívat fungující MHD. A pak tlačí na radnice, aby jim budovaly parkoviště a parkovací domy. Tak např. v Mladé Boleslavi nebo Pardubicích ubývá zelených ploch a přibývá asfaltu. Všude plech, plech, plech. Pohled z oken domů je čím dál tím „krásnější“, o kvalitě ovzduší raději pomlčme. Co tu po nás zbyde??!!!

hobluj

Ropa jako po době „dynosaurů“ holt ne…

SYN

Jok tou tématu „velikosti“… už je nanejvýš načase stanovit maximální šířku (posléze i délku, ale primární je šířka) parkovacích míst v místech s omezenými rozměry, tak aby SNAD zákazníky automobilek trefil kousek zdravého rozumu a neakceptovali to že jim někdo tlačí (někteří tvrdí že to sami chtějí, ale tomu moc nevěřím, to je evidentní propaganda výrobců) neustále větší a větší kraksny, přitom ani zdaleka nejde o to že by se přiměřeně zvyšoval i užitečný prostor ve vozidlech… Jako v prvním kroku buďsi, ale holt nebudete moc parkovat všude, s tím jistě počítáte když kupujete monstrum… A to už vůbec nemluvím… Číst vice »

hobluj

Maximální šířka vozidla je značně závislá na jeho výšce. Nevím proč si lidé, kteří kupují nová auta, vybírají vyšší vozy, ve kterých mohou snáze upoutat děti do dětských sedaček, aniž by se příliš ohýbali. Včetně seniorů, k nimž děti jezdí na pobyty. Asi jsou líní.

A. Mikulka

Ve skutečnosti běžné SUV není půdorysně větší, než běžné klasické auto. Naopak může být pro stejný komfort cestujícíchi kratší, kvůli více „nastojato“ interiéru. A to říkám jako zásadní příznivec klasických aut, protože sedět se má na zemi a ne na hambálku.

Jan

V pořádku. Takto má vypadat přístup k IAD. Šikana řidičů musí skončit!

Márty

Šikana řidičů? To jako vážně?!

mlokXCM

On si někdo koupí auto, a pak křičí, že ho někdo šikanuje, když nemůže zaparkovat před domem 😀

Hodně štěstí

Debilita!

kpetr

Překlep ve 2. odstavci „snaží se města z ulic dostat“ je kouzelný 👍

Ondra

Tohle může schválit jen někdo pomatený.