Praha 20 podá žalobu na vydané územní rozhodnutí k Pražskému okruhu

Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSDKamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD

Podání žaloby kritizuje starosta Prahy 20 Petr Měšťan, protože úsek vede mimo katastrální území Horních Počernic.

192 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr.JE

Nevím kdo sedí na Praze 20, ale vypadá to, že tam všichni sedí na vedení. Jak může stavba , která není ani na dohled od Horních P. ovlivnit dopravu v jejich části. Dopravě to naopak pomůže a to celé Praze. Ať si představitelé jdou postavit na Spořilov nebo Chodov a uvidí co je doprava. Zastupitelé by se spíše měli zajímat o vytvoření dalšího sjezdu do průmyslové zóny z D10. situace je tam vážná. Ale to zřejmě není na jejich pozemcích ., nebo vlastně je a raději se budou zajímat o cizí? Pro koho vlastně zastupitelé pracují ?

Harry Style

Apropo Bratislava má téměř hotovou infrastrukturu . Dostavba D4 a R7 – klobouk dolů. 3proud-dálnice, super exity – plynulý provoz. V Praze? RSD předá několik dálnic D1 na Magistrát a to uvidíme teprve Opus . Nejdříve snížena rychlost na 60-80kmh, dále všude vyrostou megaposter a postupně se rozpadne dnes kvalitní povrh dálnice na podobnou hrůzu jako je Rozvadovská tangenta, Liberecká etc. Je to škoda. Ale je to vůle některých skupin obyvatel

Harry Style

Městské části byl tragický omyl. Přivedl jen přebujelou byrokracii a neprosaditelnost čehokoliv v metropoli. Uřednící z velké části bez dostatečného vzdělání a životních zkušeností. Praha pod vedením Dolínka a následně Scheinherr se dostala vývojově na rok 1930. Zúžené a neprůjezdné silnice. Všude cyklopruhy a cyklisti nikde. Semafory a přechody po několika metrech (i při existujících nadchodech a podchodech)- Každé menší město jako Brno, Bratislava nebo Plzen mají lepší silnice než Praha.

Holy James

Městským částem, které výstavbu okruhu blokují, by měl magistrát omezit MHD jen na základní spoje, které musí zajišťovat za zákona, vůbec neplánovat třeba tramvajovou trať do Suchdola, ať tam jezdí jedna linka autobusu 1x za hodinu ve všední den, o víkendu 1x za dvě hodiny.
Stejně tak do Počernic a Březiněvsi.
Příměstské linky a vlaky v Počernicích nechat projíždět.
Když chtějí život na izolované vsi, tak ať mají život na izolované vsi.
Asi by se zastupitelé zmíněných městských částí po komunálkách pakovali s boulemi na hlavách

SYN

No, a mělo by to i příznivý dopad na hlukovou situaci když nebudou projíždět hlasité autobusy, že?

Jakub

Je fascinující jak ideologie, tupost a osobní zájmy komplikují tuto důležitou stavbu. Tito lidé by měli být trestně odpovědní za nesmyslnou blokaci stavby, stejně jako pomatenci z Běchovic, kteří stavbu zamázli před lety. Doufám, že soud rychle tuto šaškárnu smete!!

Jirka

Je neuvěřitelné, že pár pomatenců může blokovat dopravní stavbu která je pro hlavní město Prahu nezbytná. Máme bohužel demokracii pro zločince i idioty.

Jirka

Nejen pro hlavní město, ale celou republiku.

Daniel Bečvář

U téhle stavby je zajímavé, že se proti ní neodvolala žádná městská část ani obec, na jejímž území se nachází. Důvod je ten, že všichni dotčení byli ochotni se státem jednat a ten tak vzal na vědomí jejich připomínky. Úsek 511 je tak masivně obklopen protihlukovou ochranou, že v některých místech připomíná spíše obranný val. A třeba takové Lipany požadovaly zrušení sjezdu, aby si přes ně auta nezkracovala cestu, a i tom jim bylo vyhověno. A pak tu máme tuhle bandičku z Horních Počernic, na jejichž území se stavba ani nenachází a kteří jakékoliv jednání odmítají, protože jejich jediný návrh… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jenže obce na trase „jinudy“ budou dost protestovat. A nelze užít argument, že je to v územním plánu, tak proč se tam nastěhovali. Protože to v ÚP není.

Mimopražský

Osobní zájmy. Vlastnictví pozemků. Nic víc.

Luboš Beneš

Podobní idioti se stejným komentářem odmítli sjezd z D5 ve Svojkovicích. Dnes by ho chtěli a moooc, ale to už nejde a tak kamiony do průmyslové zony jezdí přes obec. Prostě banda idiotů.

IBM

Tomu nerozumím, ve Svojkovicích sjezd je. Jen (na mapách cz) jsou tam zákazy vjezdu… Jak to tam tedy je?

Jiří Kocurek

Nejsou tam připojovací a odbočovací pruhy, u zákazu je dodatková tabulka, obsahující patrně tohle:

Mimo ŘSD
Policie
Zimní Údržby

IBM

Jasně. Dík. Tak ale připojovací pruhy by snad neměly být až takový problém…

Tomáš

V Praze a Točnou se také jezdí před nebezpečný les nebo Modřany…

J.K.

Obyvatelé vesnic u Prahy 3 hodiny řešili, že Praha nepotřebuje dálniční okruh – a nebo když už , tak úplně překreslit, aby vedl okolo úplně jiných vesnic a tím byl asi „víc v kontextu“.

To je dobrý bizár, to bude jednou v muzeu / ve školách…

blue

Nejlepší jsou tam ale ty prezentace řešící emise letecké dopravy, její nárůst a podobně…

Démon

Diletanti z Horních Počernic. Proč asi ŘSD plánuje D10,D11 a MUK Beránka a D11 s D0 má mít protihlukový tunel. To jsou mld Kč do zklidnění dopravy v Horních Počernicích. Ale bez SOKP 511 to nikdy nebude.

Okruh

A jak bude tech 13 statecnych zalobniku resit to, aby obyvatele HoPo nejezdili svými auty mimo uzemi sve obce a nezhorsovali ekologicke dopady svého konani na ostatní obyvatele ČR?

Jiří Kocurek

Pivo je v hospodě a pro zbytek si dojdou na Černý most do obchodu.

blue

Ani na ČM je nepustit.

Honza

Já už tomu rozumím. Jim vadí že jsou dálnicemi obklíčeny jenom ze tří stran. Kdyby se okruh vedl dál od P20 a nevedl přes úsek 510. dosáhli by úplného zavření dálnicemi ze všech stran a konečně by tam měli klid.

lojzik

kdyby vedl dál, tak několik kilometrů vzdálená dálnice fakt nikomu nebude vadit. Takže současná varianta je všechna doprava na 510, kde bude >125k vozidel, nebo několik kilometrů vzdálený okruh a na 510 jenom 84k vozidel.. konkrétně si to najděte třeba v té studii od ČVUT. Už tomu rozumíte?

ksz

> kdyby vedl dál, tak několik kilometrů vzdálená dálnice fakt nikomu nebude vadit
Jasně, o několik km dál je pusto, prázdno …

SYN

Tam to pak samozřejmě nebude nikomu vadit, nikdo nebude protestovat že zabetonováme celou republiku, a autům samozřejmě nebude vadit že pojedou o kus dál…

Host

Vzpamatujte se! Nikdy nikde dál nepovede, to je utopie, územně-plánovací nesmysl. Jediná šance HP je dosáhnout maximálních kompenzačních opatření v rámci řízení o SOKP 510.

Okruh

Jak hloupy musí byt ten, kdo se nastehuje do metropole, která ma i s okolím cca 1,5 milionu a ceka, ze kolem neprojede auto nebo vlak. Jak hloupy musí byt ten, kdo si mysli, ze negativni dopady z dopravy vyresi tak, ze je prehodi k sousedni obci…

ksz

Přesně. Buďto bydlím na vesnici a za vším musím dojíždět, anebo mám všechno u nosu, ale pak nemůžu čekat, že budu mít klid jako na vesnici.

Jiří Kocurek

Klid na vesnici? Do noci pili měšťáci na chatě, ráno začala řvát z lesa motorová pila a do obilí vjel kombajn. Když to všechno navečer utichlo, začaly bučet krávy a z lesa békal srnec. Nad ránem slepice.

Jmeno

co kdyz se tam dotycny narodil a pamatuje dobu bez dalnic (70-80leta)?

blue

A tedy mnohem hustší a intenzivnější provoz skrze Horní Počernice? Mno, stačí říci, není problém jim ho vrátit.

Martin Prager

Myslíte jako když byly Horní Popelnice socialistickou vesnicí s kravínem na návsi a megadrůbežárnou za zády?

Démon

Co to melete, to se nepostaví pak do roku 2040 nic!!! A vysvětlujte to lidem kolem Štěrboholské radiály.

Ape

Promiňte, ale vy jste demagog. Oháníte se tady studií z ČVUT, ze které jste si vytáhl jednu tabulku, která podporuje váš narativ. Tak já zde vložím citaci ze závěru té samé studie (strana 127): „Souhrnně lze konstatovat, že byla pouze nalezena JINÁ varianta vedení trasy SOKP v jeho chybějícím severovýchodním segmentu, u které však NENÍ prokázáno, že plní lépe dopravní funkci, že je v území umístitelná, a že by ji bylo možno realizovat rychleji a levněji.“ Toliko asi ke studii ČVUT.

Démon

ve Varšavě vede 12 pruhů v tunelu mezi paneláky. A doprava je plynulá a je tam klid. Co H.P. jako vadí? Že trpí lide mezi D1/D3/D4/D5/D6 a D11/D10/D8 ? Ty kamiony fakt nikudy jinudy nemohou. SOKP511 je nutnost hned a teď.

Frantisek

A kde to vyjede z tunelů, tam je také klid? Ze 12 pruhů? Co třeba dovážet věci z menších dálek a také trochu po kolejích, nic? Jen další silnice, a když se naplní, zase další silnice? No…

SYN

Pokud je TOTO argumentace HP, pak to nemá smysl moc řešit, jen to správně zůřadovat a co nejrychleji zamítnout. Obecné argument bez vztahu ke konkrétní situaci…

Jiří Kocurek

NIkomu vadit nebude? Co Újezd nad lesy, Klánovice, Jirny, Nehvizdy (pozor, štreka!) a Čelákovice.
Mezi které obce to vrazíte, aby to nikomu nevadilo? Že by to obešlo Horní Počernice z východu je asi také nepřijatelné…

Gwann

vyjma všech těch vesnic, a městeček, kde ten okruh nikdy vést neměl.

narozdíl od stávající trasy přes HoPo, kde ten okruh je nakreslený už alespoň 50let

LKB

Toto presne ztelesnuje, jak se NEMA resit stret zajmu statu a samospravy, nicmene ted je na statu resp. jeho soudu, aby co nejrychleji vyhodnotil, zda je uzemni rozhodnuti nezakonne nebo ne, jak oni to budou tvrdit. Ale z pohledu ridice: Kdyz jsem jel z Brna do Liberce, na krizovatce D1 a D0 jsem si rikal: tady potrebuji odbocit doprava, ne se drbat pres intravilan Prahy…

Host

Mohu věcný dotaz? Jak by se takový střet měl tedy správně řešit? V Počernicích byl na jednání kde kdo, řešily se vše možné návrhy, kompenzační opatření, PHS, aby bylo možné se dohodnout. Stejným způsobem, jakým Počernice sabotují SOKP 511, přistupují k SOKP 520. Můžete se stavět na hlavu, ale někdy se prostě dohodnout NELZE.

Gwann

Víte, ona je hlavní škoda, že se Praha nemůže některých svých částí sama o své vůli zbavit.

Protože reálně by tyto části jako samostatné obce měly značný problém s rozpočtem etc. Pak by možná pochopily, že tyto sabotážní akce končí tak, že mají třeba třetinu peněz na hlavu než by měly jinak. A že si prostě nebudou moct tolik dovolit. Ono se z pohledu MČ hezky nadává na magistrát, když za plno věci nezodpovídáte a akorát kušníte.

Milan

Na dokončení okruhu čekám úpěnlivě od roku 1983, kdy jsem se svezl po jeho první části. Nedočkal jsem se. Za pár týdnů půjdu podat žádost o důchod. A tak už ho k ničemu nepotřebuji. Přehodnocuji svůj postoj a souhlasím po čtyřiceti letech aby se nestavěl. Je pozdě. Peníze aby se raději použili na investice do domů pro seniory a na dotace seniorských slev. V tomto duchu budu i letos v komunálních volbách volit. Strčte si ten okruh do … vážení naprosto neschopní politici, kteří jste vládli posledních 40 let.

blue

Vy nepotřebujete, jenže desetitisíce jiných lidí ano, a seniorské slevy jsou jim naopak u zadnice.

Panoramix

Jste perfektním příkladem toho, že důchodci by neměli mít volební právo. Na vše nahlížejí optikou “když to nepotřebuji já, tak ani ostatní”. A děsí se jakéhokoliv pokroku, protože za jejich aktivního života se to přeci dělalo jinak. Stejně jako je volební právo omezeno věkovou hranicí 18 let zespodu, mělo by být omezeno věkovou hranicí shora. Mentální schopnosti člověka v čase se evidentně vyvíjejí po křivce, tvarem cca odpovídající Gaussově křivce. S dospíváním rostou, ve stáří se naopak snižují. Nechápu, proč by měla většinová aktivní společnost trpět tím, že zapšklým důchodcům se něco nelíbí, resp. se rozhodnou trucovat a vystupovat proti… Číst vice »

J.K.

A to si představte že jsou města, co mají okruhy celé.

To asi místní málo protestovali a podávali žaloby?

V. F.

Naštěstí tato žaloba už nijak neovlivní další přípravu. Pouze pokud by byla úspěšná, tak až v ten moment by to byl průšvih, ale to není příliš pravděpodobné, tak buďme optimisté 🙂

Vladimír

Přitom bych předpokládal, že po otevření toho úseku se dopravě v HP uleví.
Ale ANO, bylo líp a pro Babiše se bude škodit dál.
Naštěstí se blíží komunálky a snad tyto osoby půjdou od válu.
S jesltli můžu poprosit, zrušte ty vyskakovací reklamy.
Nevím jak u jiných, na mně mají nas***cí, kontrapriduktivní účinek.

bkv

V HP je 13 zastupitelů z ANO? Nebo co vlastně jsi nám chtěl svým příspěvkem sdělit?

Pražák

V tomhle jedou rukou společnou a nerozdílnou ANO a Piráti. Tedy spojení populistické levice a progresivistické levice.

Gwann

Problém vsech téhle akci je to, že každý chce mít právo smrdet svým gumokolem všude, ale nikdo nechce tolerovat cizí gumokol před svým barákem.

To má jen dvě reseni:
– nechat jezdit gumokoly všude a zakázat protesty proti silnicim bez ohledu na šířku a dopad; nebo
– zakázat jezdit gumokolem

Obojí je šílené blbě.
Ale když se nimbyste v jednom místě s gumokolisti odjinud neumí dohodnout, tak sorry jako

Tomáš679.2

Co to je ten gumokol?

Jiří Kocurek

Cokoliv, co nejezdí po kolejích a šotouš to nevalstní. Což znamená všechna motorová vozidla vč. traktorů a autobusů.

Prostě všechno, co narušuje sen o všespásné vševozící železnici, která zajistí přepravu absolutně všeho a komu se to nelíbí, ten je třídní nepřítel. … podezřelý je i dvoukolák mimo nádražní prostory.

tarten

To je blbost. Šotouši své foťáky běžně převáží auty.

Vladimír

Asi cyklista, nebo podobná sebranka.

Stepan

Cyklista je taky gumokol.

Joker

Zalez zpátky do hlíny, červe.

Ruda

Je to v platném územním plánu (zde se to mělo řešit) je! Není o čem, stavte. Odvolání a souzeni v každé fázi stavby nikam nevede.

Gwann

Jo, jasně, super akce….

Milí občané HoPo, protože jste si za zastupitelé zvolili skodnou, ,která dělá na úkor jiných výrazně nestastnejsich nestastniku svoji separátní politiku, tak budeme muset přehodnotit investiční priority Prahy. Sorry jako…že na vás nezbude.

Jan z Rokycan

Nikoliv HoPo, ale HornoPorno. 😉

Martin Novák

Jojo, paní Hájková stavbám rozumí. Léta bydlela v nezkolaudovaném domě, postaveném v rozporu se stavebnim povolením a jen se stala zastupitelkou, kolaudace se povedla…žena na svém mistě!

Gwann

Super tým zjevně..

A nekandidovala aby to vyřešila?

Martin Novák

Tak jistěěě

Michael

Jediné starosta tam má rozum a řekl přesně-není to nic jinyho než zviditelnění před volbami! Hájková and co.si ale vybrali špatny téma.

blue

Jenže lidi se na takovou blbost nechají koupit a zvolí ji, i kdyby to pak po volbách dopadlo jinak. Inu, ANO a volby, odpadní klasika.

lojzik

starosta je mimo. Ty aktivity tam probíhají již minimálně od roku 2016, takže těžko budou souviset s volbami 2022 a žaloba se řeší teď, protože teprve teď je po zamítnutém odvolání co žalovat. Kdyby se s tím čekalo po volbách, tak by je zase osočovali, že to odkládáním schválně zdržují, pokud by ovšem rovnou neprošvihli termín na podání žaloby.

Jarda

proboha, co tam je za voli, vyhazet to a hotovo. Tahle stavba už měla bejt dávno postavená.

Tomáš679.2

Tak třeba zrovna tohle by smysl mělo, aby člověk jedoucí z D10 na D1 nemusel přes Prahu

Michael

A z D8 a D11…

Dachs

Co si pod přehodnocením výstavby Pražského okruhu ta hornopočernická partička a paní tajemnice představuje? Slibte jim prodloužení metra. P-20 si může diktovat nadstandardní protihluková opatření u stávajícího úseku 510 a začátků D11 a D10, ale podá žalobu na ÚR pro úsek 511. Ehm? Proudy kamionů u nich (bohužel) budou stejné, je celkem jedno, jestli přijedou od Spořilova přes Jižní a Štěrboholskou spojku, nebo rovnou od D1. Skutečně více kamionů pod okny budou mít až po dokončení D35. Jak moc by pomohly kapacitní aglomerační spojky dál od města, anebo mezikrajská síť dálnic, aby se vše nepotkalo u Černého Mostu a u… Číst vice »

lojzik

P-20 si žádná nadstandardní protihluková opatření diktovat nemůže. ŘSD cokoliv nadstandardního odmítá, v podstatě se realizuje jen to co jim vyšlo už v EIA pro nižší zatížení, než se tam odhaduje teď. A mimo P-20 neexistuje žádná instituce, která by je v požadavcích podpořila. V podstatě od nich zaznělo, že něco je lepší než nic a ať si P-20 trhne. Tuto podporu dostává pouze okolí nových úseků, které ovšem ani nedosahují zatížení 510. Žaloba je tedy v zásadě jediná možnost, jak něčeho dosáhnout, protože po dobrym s žádnou s kompetentní institucí není žádná domluva. Ono nejde jen o kamiony, ale… Číst vice »

Jirka

Nezlobte se na mne, ale to je volovina. Co by chtěli? Tunel nad D11? Protihlukové stěny u křižovatky na Černém mostě? V HornoPorno se pohybují denně a za Chvaly už Černý most slyšet není. D11 je v zářezu a slyšet je maximálně dvě ulice. Větší hluk je z Náchodské.

lojzik

takže sám uznáváte, že část HP postižena je už dnes a to tam má po dokončení okruhu jezdit o polovinu víc aut než dnes. To že je velký hluk z Náchodské neni argument, aby se neřešil hluk z jiných komunikací, spíš to poukazuje na to, jak se tady na problémy z dopravy kašle. Jinak D11 je v zářezu jen malý kus ve Svépravicích, jiné část HP se na D11 dívají shora a od D11 se to tam pěkně nese.

Jirka

Bydlím v Nehvizdech u D11. Do HP jezdím pracovně. Dálnici slyším celý den. V Nehvizdech podstatně víc. Největší randál na Náchodské nedělá IAD, ale autobusy. Auto jenom projede. Zato takový autobus při brzdění a rozjezdu je jiné kafe. K hluku ze stávajících komunikaci lze dodat, že rozdíl v hluku při zvýšení provozu ze soucasne intentity na D0 a D11 je v jednotkách procent.

Gwann

Jo, super nápad, ten regionální okruh dal na východ se prosadí sám…

Frantisek

Jistě, je potřeba ještě více silnic, aby toho mohlo jezdit auty ještě více, na delší vzdálenosti a za lepší uživatelské ceny… A že Praha sama (zvláště po zrušení nákladových nádraží, když už i tratě zůstaly léta nezlepšované) spoustu kamionů také „vyrábí“, o tom se kdovíproč mlčí. Furt jen „přesuneme to dál“…

SYN

Ne, je potřeba konečně postavit tu silnici která se v těch místech (plus mínus) maluje už sto let…
A je potřeba pořád do nekonečna rozšiřovat a stavět na polích okolo Prahy (i jinde) další a další satelity??
Ostatně od stavby 510 jsou nejbližší obytné ulice nejblíž čtvrt kilometru, ideální pásmo pro vytvoření nějaké kombinace parku a lehké komerční zástavby (případně sportovní haly atd. tam o hluk nejde…
Nemluvě o stavbu 511 která je úplně jinde. Tu si vzali vysloveně jako rukojmí…

zdydy

Tak v tomhle státě nikdy nic nebude, když to zdržují ekoteroristi a spol.

Jarda

Četl jste článek? Tu žalobu podává někdo úplně jiný.

Air Traveller

Bože můj …

Alibaba

Další příklad čehosi zkaženého v dopravním plánování v ČR. Připomínky už měly být dávno podány v době projednávání územního řízení/umístění stavby. V době vydání rozhodnutí by se na takovéto věci už brát ohledy nemělo*.

* neberte mě absolutně za slovo, tohle platí, pokud se navržená/dohodnutá trasa v územním řízení nemění. Pokud by se měnila v neprospěch žalujícího, tak by se žaloba dát měla.

lojzik

tyhle připomínky se podávají v každé fázi řízení již několik let. Jenže by taky měla být povinnost každou připomínku věcně a s respektováním zákona vypořádat, což se neděje.

Gwann

Ta povinnost ji vypořádat je.

Že se dá tentýž pamflet zkusit prosadit 3x je nehynouci ostuda českého stavebního práva

lojzik

jestli ta povinnost je, tak není dodržována, v reálu se na připomínky maximálně zareaguje, ale nejsou vypořádány věcně v jejich podstatě. Příkladů by se dalo najít mnoho, někdy si ty dokumentace, připomínky a jejich vypořádání zkuste přečíst.

Démon

já to četl, ty argumenty jsou u SOKP511 opravdu věcné. Připomínky jsou někdy s prominutím úplně blbé. Na blbou otázku, blbá odpověď 🙁

SYN

vy jste chtěl říct něco jiného – ne že nejsou vypořádány, ale není jim vyhověno! Ale to jaksi z principu nebude nikdy (a nemůže být!) zaručeno že každé námitce bude vyhověno! a protože se vám nelíbí JAK byly námitky vypořádány, raději lžete že nebyly vypořádány, než byste na rovinu řekli že se vám nelíbí že jim nebylo vyhověno… ono by to jaksik zkrátilo to řízení o žalobě, protože jakmile by žalující přiznali že ví že to projednané a vypořádané bylo jen se jim nelíbí jak, tak by ten soud mnohem dřív skončil…

Démon

Četl jste to?

Alibaba

A měla k umístění této stavby Praha 20 připomínky?
Zajímalo by mě, jestli ano, tak jak byly vypořádány?
Jestli nic neměla, tak je to jen obstrukce k volbám, a žalobu bych zamítnul jako bezpředmětnou.

František Hučava

Praha by tyhle městské části měla prostě potrestat. Investice nula a MHD na metro s pěti přestupama. Dokud bude tohle jednání mít jen potenciální přínosy a žádné náklady, bude k němu docházet stále znova. Za současné situace je ke kompromisu nic nenutí.

lojzik

potrestat? Spíš naopak, za ty tři dálnice tu jsou a plánovanou zdvojenou VRT by do téhle MČ měl vést penězovod, místo toho aby se tu o všechno jenom marně doprošovalo. Když P20 chce něco po magistrátu nebo ŘSD, tak pořád slyšíme jen že něco nejde.

Zdeněk

No jo ale ta VRTka by mohla částečně řešit ty kapacitní problémy D0 510, takže to by měla MČ podporovat jako alternativní řešení.

lojzik

jako že by se ty lidi z desetitisíců aut co tam projedou přesunuli do těch pár spojů VRT? To asi néé.

Gwann

Tal ať nejezdi do Prahy ale pěstují ředkvičky v Polabí. Vc.vazeneho obyvatelstva HoPo

SYN

Jestli jich bude pár tak nebude rušení…

Frantisek

Pouze v případě, že nebudou stavěny další kapacitní silnice, které – za podpory levného benzínu – podnítí další lidi k cestování po silnici. Jinak to bude jen zátěž navíc. Kromě toho, tahle verze VRT „řeší“ hlavně nedostavěnou druhou kolej přes Hradec…

Gwann

Ustupovat vyderaci a jajinkovi se nevyplácí

Je mj líto HoPo, že jsou mezi dvěma dalnicema a okruhem, ale sorry jako. Tak to je. Vydírání a škodení dále je na presdrzku

lojzik

jak se říká, ja vy k my, tak my k vy. Vy se s náma snažíte vyjebat a řešíte si problémy na náš úkor, ochota se k tomu nějak postavit a problémy řešit veskrze nulová. Tohle je reakce. Tak to je.

Radim

Furt nechápu, co jako vyřeší to dát k soudu. Pochybuju že to dostane zrovna soudce z HP, takže to stejně smete ze stolu a nedostanete ani větší protihlukovky. Jediný výsledek bude, že to bude později a dráž. A pardon, ale řešení „když to nechceme my, tak to nebude mít nikdo“ je fakt… divné

Frantisek

„Na přesdržku“ je především všeobecná podpora dalších objemů dopravy na silnicích. Ty škodí primárně. Zbytek je už spíše všestranné zoufalství. 🙂

Daniel

Myslím, že Horní Počernice byly již odměněny samotnou existencí D11. Nebýt té, veškerý tranzit směr HK a Pardubice by jel „po staré“ přímo Náchodskou.

Možná by pár místním chtělo připomenout jaké to bylo za „starých dobrých časů“ když ještě nebyli obklíčení dálnicemi. Kdo ví, co by si vybrali…

Vladimír

Přesně tak.
Odříznout Suchdol, Březiněves a teď iHorní Počernice od MHD, nechat jen nezbytné ninimum.

lojzik

postavit na hranicích HP na silnicích zátarasy a doprava v půlce ČR zkolabuje

Radim

Právě jste potvrdil, že tu stavbu potřebuje „půlka ČR“. Kolik obyvatel má HP? Rozhodně méně, než půlka ČR. Prostě smůla. Zavděčit se všem fakt nejde. Kromě toho, ona by ta „půlka ČR“ to holt musela vyřešit jinak, ale vy byste se nikam nedostali a nic se nedostalo k vám. Fakt bych chtěl vidět, jak dlouho by lidi z HP vydrželi chodit pěšky na čerňák na metro a do obchodů atd… Ono by je to rychle přešlo.

Frantisek

Ta „půlka ČR“ to měla začít řešit skutečně jinak už dávno. Takhle se každou chvíli někdo ozve, že další auta už nechce. A bude hůř. Sami se ženeme do pasti.

blue

Ne, o omezenou želenici opravdu nikdo nestojí, tak už ji nikomu necpi, komunisto.

SYN

Vypálit tu díru a bude pokoj…

Frantisek

Jasně. A získáte další auta do okolí. Tomu říkám výhra. 🙂

Frantík

To by byla relevantní připomínka při nějakém návrhu okruhu, ale teď už je to mimo.

Stan

Jéžíšmajdá! Další blbci!

tarten

Před volbama jako by je shazovali.

Kodl

A ceska never-ending-story pokracuje. V tomto desetileti se prazsky okruh proste nedostavi. Vyjit vstric vsem proste neni mozne.

Sova

V tomto desetiletí? Ten nebude hotový za života nikoho, kdo dnes čte tento článek. Budeme rádi, když se v tomto desetiletí postaví na D0 alespoň jeden nový úsek…

Michael

V tomto desetiletí stopro ne, tak jako D35, D52 atp.atp. Však kam spěchat, Východní Timor je zatím daleko..

mlokXCM

Proč by se neměla dostavět D35? Naopak, tam se to slušně rozjíždí. Nedávno tady byl i článek. To spíše bych věřil u D3, že se nestihne.

Michael

Já nepsal že se nedostaví D35, jen to nebude do r. 28, ani v tomto desetiletí navzdory slibům chlapců z ŘSD. U D3 nemá význam o jakýchkoliv termínech vůbec hovořit, tomu by nevěřily ani děti v mateřské škole….

tarten

Chápu to dobře tak, že když to půjde přes soud, žádné chlácholivé kompenzace nebudou potřeba?

Michael

Poslal bych tyhle NIMBY obstruktéry na poznávací tábor na Spořilov.

lojzik

Takže podle vás tři dálnice, věčně ucpaná výpadovka do středočeského kraje, běžná železnice a plánovaná VRT (dvě trasy) na území jediné MČ znamená NIMBY? Si děláte (_;_). P20 je zřejmě MČ s největším počtem dopravních staveb v ČR. Skutečné NIMBY hledejte třeba ve středočeském kraji.

lojzik

mohli by mínusíři vysvětlit, jak může být NIMBY někdo, kdo má na zadním dvorku už tři dálnice a plánovanou VRT a podílí se tak na dopravní infrastruktuře násobně víc než většina obcí v ČR?

lojzik

jako fakt, byl by někdo tak laskav a místo tupého mínusování vysvětlil, jak může být někdo kdo má skrz jedinou MČ tři dálnice a plánovanou VRT které nikam nezmizí, osočován z NIMBY? Takže na Spořilově je to taky jenom NIMBY, když se jim nelíbí projíždějící auta?

Gale

Že by to bylo proto, že podáváte žalobu proti stavbě která se vás netýká?
Nojo, to vlastně není NIMBY..

lojzik

a jak jste na to přišel, že netýká? Ten nárůst aut který tady kvůli dostavbě 511 bude není nic? Když se 511 obhajuje třeba Spořilovem, že to tam dopravu sníží, tak úplně stejně se musí řešit, že v HP se kvůli tomu doprava zvýší. Když řeknete, že 511 se netýká HP, tak úplně stejně se netýká ani Spořilova a není potřeba brát na Spořilov ohled.

Radim

Ta stavba vůbec nevede na území HP. Kromě toho na ten úsek čeká tak … kolik … půl milionu lidí? Spíš víc. Ale OK, podejte žalobu. Stavit se stejně bude, akorát později a dráž. Já bydlel od „dálnice“ (D7) sotva 200 metrů (bez protihlukovky, jenom trocha křoví) a totálně v pohodě. Hluk byl slyšitelný akorát tak ve 3 ráno a to jsem k tomu musel mít otevřené okno. Prostě nechápu…

Gale

Jo, nárůst.. odkazujete na nějakou studii, která jej ale nijak nevysvětluje (kromě zlé dopravní indukce samozřejmě). Jinak pro něj není důvod, spíš tam všechna ta auta z D0 a D1 projedou rychleji a dříve než dnes, ale jestli dosáhnou 510 přes D1 a JS nebo přímo po 511, to jejich počet nijak významně neovlivní.
Tak jako tak, věčně správná by byla pruda proti změně na 510 i připomínky k 520, ale tohle je prostě zbytečná prasárna, pro kterou budete sotva hledat podporu mimo vaší ves..
(a i tam zjevně někteří mají rozum)

blue

Znovu – zkuste nějak zdůvodnit, kde se ta doprava navíc vezme? Doprava ze Štěrboholské tam už přeci dávno je, a z D11/D10 ve všech směrech taky.

Gale

Ted‘ po té vysírce bych možná trochu věděl O:-)
Ale ta bude spíš v Náchodské a vůbec mezi domy..

KarelMio

Narust aut? Jako odkud?

gerstjan

Chtěli bydlet na prahu velkoměsta, kde je sídlo většiny státních institucí a velké části významných korporací, ale diví se, že to vytváří poptávku po dopravě a tedy i po dopravní cestě.

Kde byste ten měststký okruh chtěli? U Chlumce nad Cidlinou?

A tou běžnou železnicí se prosím neohánějte, ta tam vedla v době, kdy v HoPo bylo pár sedláckých stavení.

Frantisek

Co třeba opět podpořit více místních center, nejezdit za každým prdem do Prahy, a ještě k tomu každý vlastním autem? Té běžné železnici by pro začátek možná stačilo zvýšit kapacitu, ať už druhou kolejí přes Hradec nebo lepší koordinací osobních spojů (aby nejezdily těsně za sebou četné krátké vlaky).

blue

Jasně, vystavíme více nákupních center na vesnicích a menších městských částech, zabereme více půdy… a to jen proto, aby si šotoušek ukojil svou touhu po zakazování individuální přepravy.

Frantík

Ono to jaksi řešení je, protože se tím vyřeší i nedostatek dopravy veřejné. Jenže to taky ne každý z obyvatel chce.

tarten

Běžte se zeptat těch, co bydlí u magistrály.

lojzik

ne, já se ptám vás, kde berete tu drzost někoho kdo má ve svém okolí tři dálnice a plánovanou vrt osočovat z NIMBY. btw, okruh by se mohl stavět hned teď, kdyby středočeské díry akceptovaly, že kolem nich povede dálnice jedna s mnohem nižší zátěží, než na současné trase. Takhle vypadá NIMBY.

Mnau

Jaký tři dálnice proboha, max dvě ,,,

Frantík

NIMBY to není, protože přes HoPo to prý vést nemá. Naopak (pokud bychom hráli čisté ten název), pro to co je NIMBY není podstatné, kolik toho tam už dnes jezdí.

Frantisek

Těm to moc nepomůže, tam je tranzit pouze 15 % – a další zátěž bude vytvořena, bude-li pokračovat trend drahého centra, levných periferií, zaostávání hromadné dopravy a podpory jízd auty.

blue

Co je špatného na jízdě autem, kromě toho, že na něj nemáš?

Zvol

Hluk, emise, ohrožování ostatních.

Gawain

A víte, že úsek D0 Běchovice – D1 nevede přes území Prahy 20?

lojzik

a víte, že po dálnici jezdí auta? A víte, že když ta auta projedou jedním úsekem, tak na jeho konci nezmizí, ale pokračují na další a generují problémy i tam? A víte, že většina problémů silnice, které se řeší, nesouvisí s položeným asfaltem, ale s projíždějícími auty? A víte, že třeba pro zákon 100/2001 není vůbec podstatné území stavby, ale možné negativní dopady záměru? A víte, že zastánci současné trasy okruhu zpravidla nic z výše uvedeného neví?

Gwann

Bydlím pod Zelivarnou. To, co mnohdy nejede po okruhu, pár set metrů od zástavby a za protihlukovymi stěnami na okrohu mi jezdí pod okny.

Sorry. Ale ať jdou do jetele.

Kebab

A jaký je ve výsledku rozdíl, jestli ta auta přijedou ze Štěrboholské nebo z 511?

Paolo

Bydlím mezi Počernicemi a Běchovicemi ..ráno jakoukoliv včetně věčně spozdenycj vlaku je peklo ..dopravných staveb do posraniv okoli Počernic a Běchovic a všechno uvedené de facto na silnice vesnického typu Minuskari nejdříve to tu pár krát navštívte

Gwann

Milý lojzo, to vše už tam v zásadě vede. Pokud by spolek fanoušků nuselskeho mostu házel vidle do rozšíření D1 u Brna, tak se taky podivite.

Nasnasim denní dojížďky autem. Ale tyhle vidle nejsou reseni

Leinad

Na Spořilovské je problém od té doby, co někoho napadlo nesystémově zakázat tranzitující kamiony na Barranďák. (S čímž bych souhlasil, kdyby se zakázaly na celé JS včetně Lanoveho Mostu)

Panoramix

No a přesně k tomu je nutné postavit část D0 mezi D1 a D11. Jak prosté, milý Watsone. Pak se v klidu může zakázat vjezd vozidel nad 3,5 tuny na Jižní spojku mimo dopravní obsluhy.

Leinad

A dokud vnější okruh není, nemá smysl zakazovat Barranďák za účelem nasrání Spořilova.

Opět teror

Jak je vůbec možné že takové šmejdy někdo bere vážně!!??? Doufám že se s tím vypořádají a nezdrží se to ani o den

Zdeněk

Může mi někdo vysvětlit myšlenkové pochody tvůrců této žaloby ? Jak by jako stavba D0 511 mohla negativně ovlivnit MČ – Horní Počernice, kde už ohruh stojí několik let ? Dle mého názoru je úplně jedno jak se auta na úsek 510 dostanou (jestli po úseku D0 511 nebo po Jižní spojce), jezdit tam budou stejně, jen tam budou trochu dřív.

autobusik2

NIMBY

Jiří Kocurek

Tak to by byl hodně veliký zadní dvorek, když se do něj vejde celá sousední vesnice (Běchovice).

původní Jakub P

Budou tam dřív, bude to rychlejší a tím pádem lákavější a bude jich díky tomu víc. Tady to holt kvůli salámovce a dávno zprovozněnýmu úseku 510 asi jinak nejde a současnej stav je zase průšvih pro Spořilov a spol. Nic jinýho, než co nejlepší protihlukový opatření kolem 510 z toho asi HP získat nemůžou.

Ale nedá se jim moc divit, že se jim to nelíbí, to jejich obklíčení dálnicema ze tří stran je drsný…

Jiří Kocurek

No jo, když lidi v Praze chtějí jídlo, ledničky, oblečení, nábytek… a nejen tam. A začalo to tím, že chtěli sůl i v místech kde nebyla.
Dneska, aby byla Praha soběstačná? To nejde. Tak proč by měla Praha jiným zakazovat tranzit přes dálniční okruh, když přes vesnice okolo Prahy tranzituje prakticky všechno, co pražané potřebují k životu. I ta pitná voda teče z venkova.

původní Jakub P

Mění to něco na tom, že to Horní Počernice maj výrazně zkoncentrovaný za zbytek Prahy a že je celkem pochopitelný, když se jim to nelíbí?

Zdeněk

Tak nějak se zvýšil počet obyvatel v HP od výstavby těch třech úseků D0, D10 a D11 o 50 %. Každoročně se 4x více obyvatel do HP přistěhuje, než se zde narodí. Asi ta koncentrace dálnic takový problém nebude.

Leinad

Ale jde se na 510 vyprdout a projednat najednou celý okruh. (A až bude projednáno, tak stavět a neměnit).
Salámovka a trvání na něčem, co nebylo schváleno, je holt cesta do pekel.

původní Jakub P

Jo, ale okruh (nebo „pseudookruh“ tedy propojení radiálních dálnic, ne nutně takové, že by u každé na sebe ty propojky navazovaly) dál od Prahy, který by tady byl IMO, nebýt 510, lepší volba, by vzhledem k existenci 510 znamenal dokončit úplné obklíčení Horních Počernic dálnicemi kolem dokola (že by se podařilo tu 510 zbourat nečekám).

lojzik

kdyby projednávali celý okruh najednou, tak by zjistili, že jim to dopravně nefunguje. Teď se 510 zkapacitňuje na menší kapacity, než se na něm předpokládají po dokončení okruhu a ŘSD v tuhle chvíli nemá způsob, jak tu kapacitu zajistit a nijak je to netrápí.

Původní Pražák

To se mi moc nezdá. Jestliže to jakž takž pobírají tři pruhy na Jižní spojce, proč by to nepobraly plánované tři pruhy u Čerňáku? Navíc kdyby byl opravdu hotový okruh, tak tranzit od D10 a D11 k D5-D7 a naopak pojede spíš severní částí okruhu než jižní.

lojzik

Tvrdí to studie, které si nechalo zpracovat ŘSD. Jde o komunikaci jiné kategorie, než je JS a tak jsou na ní kladené jiné požadavky. A stavět dálniční okruh, který bude reálně fungovat jako komunikace nižší kategorie a to ještě jenom jakž takž a to ještě na místě, kde nejsou dodrženy dostatečné rozestupy MÚK s dalšími dvěma dálnicemi mi nepřijde jako zrovna geniální způsob řešení dopravních problémů Prahy a generuje to problémy pro okolí. A pak se dostáváme k zajímavým rozporům. Když chtěl autor nějaké připomínky k EIA 511 posoudit 511 pro 120tis aut/den, tak to odmítli, že na okruh 3+3… Číst vice »

Původní Pražák

Jaké řešení tedy navrhujete?

lojzik

přestat vyjebávat s dotčenými obyvateli. Neni přece možné, aby třeba na silnici kolaudované na 55/45dB hluku bylo najednou legálních 65/55dB, což je dokonce víc než limit pro nové stavby a nikdo to nemusel řešit. Pokud se staví komunikace s celostátním významem a s miliardovými přínosy, tak by se to mělo odrazit v investici do kompenzací a že ŘSD handrkuje i o podobu PHS, aby co nejvíc ušetřili. Začít připravovat stavby poctivě a s respektovánim zákona. Třeba problémy na D8 jsou imho v první řadě důsledkem diletantismus, kdy se zanedbala projektová příprava. V rámci posudků EIA a ÚR dělat reálnou oponenturu… Číst vice »

Původní Pražák

Promiňte, ale to není žádný návrh, jen sbírka obecných frází, které ten problém ani v nejmenším neposouvají.

Gale

Jen technická – 65/55 dB je limit pro dálnice měřený na hranici ochranného pásma. 55/45 dB v souvislosti s dálnicí je jen pro chráněný vnější prostor určitých staveb; jeden by si podle něj skoro mohl myslet, že jsou celé HoPo nějaké lůžkové zdravotnické zařízení..

blue

No, pacientů tam zjevně mají plno…

Zbyněk

Dopravní indukce.

Lukáš

Opravdu by mě zajímalo, jak nový úsek “negativně ovlivní dopravu” v Praze 20. Na soudu by se jim měli vysmát.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Ale potrvá to zase 5 let, no…

Kodl

Jde jen hrani o cas, nic jineho v tom nehledejte.

lojzik

výstavba 511 (a následně 520) -> nárůst dopravy na 510 podél P20 o desítky % oproti nulové variantě -> nárůst hluku a emisí + přetížení kapacity úseku 510, zejména mezi D10 a D11 -> kolony v nájezdu D11 – D0 -> ucpaný konec D11 se objíždí skrz P20. Račte si nastudovat podklady ŘSD a třeba bezpečnostní audit k 510 s mikrosimulací, co si nechala ŘSD zpracovat. Úsek 510 je zde označen za kapacitně nevyhovující s doporučením nalezení a vybudování alternativních tras. Po dokončení 511 hraniční ÚKD na 510, po dokončení 520 stupeň F, ŘSD není schopná potřebnou kapacitu v tomto… Číst vice »

smart

A u plánovaného zkapacitnění 510 budete tedy také proti? Rozšíření na 3+3 tu vaši teorii dosti nabourá. Podklady k nastudování zde: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/507/infoletak_d0-510-satalice-bechovice.pdf

lojzik

nic to nenabourává. To zkapacitnění je nedostatečné a neodpovídá požadavkům okruhu. To co píšu platí pro situaci po zkapacitnění. Viz bezpečnostní audit zkapacitnění 510, který si nechalo zpracovat ŘSD. Podle toho auditu 3+3 stačit nebude. V zásadě se to dostává mimo tabulky a odhaduje se potřebné rozšíření na 5+5, aby to vyhovělo ÚKD pro dálnice, 4+4 s odřenýma ušima. 4+4 by mělo být mezi běchovicema a D11 (na úkor odstavného pruhu a nad rámec toho co prošlo EIA), mezi D10 a D11 zůstává 3+3 plus neřešitelný nízký rozestup MÚK, který kapacitu dále snižuje.

Gwann

Zůstaňte si na HoPo a chraň vás ruka pane vystrcit nějaký vás gumokol do zbytku Prahy jen blinkrem. Sesrotovat

lojzik

nám přes HoPo už dnes projíždí tolik aut z celého středočeského kraje, celé ČR i Evropy, že bychom měli mít všude právo na parkování zdarma.

gerstjan

Prosímvás, mohli byste v HoPo přestat konzumovat výrobky z obilovin a cukrovky? Mně tady v naší Záprdelní lhotě vadí náklaďáky se zrním, kombajny pracující přes noc generující prach, hluk a světlo.

A prosil bych také, abyste laskavě přestali kupovat výrobky ze skla, vlaky co v noci vozí sklářský písek ze Střelče mě také ruší a navíc těžba písku hyzdí výhled na Trosky.

s1mple

Pane, vy už radši prosím nepište….

lojzik

chápu, pro vás je to komplikované na pochopení

blue

Ano, opravdu nejde pochopit myšlenkové pochody lháře.

Radim

… „ŘSD není schopná“ … jasně že není když každou snahu furt kde jaký kr***n blokuje.

blue

Že jsem tak smělý, kde se tam ta doprava navíc o desítky procent vezme? Lidi se najednou rozhodnou, že se půjdou jen tak projet po nové dálnici? Vždyť ta doprava v daném směru už tam dávno je, akorát jezdí přes Spořilov a Jižní spojku namísto úplného objetí Prahy.
Vždyť vy si pro svou nesmyslnou argumentaci vymýšlíte už úplné hlouposti!

Zbyněk

No konečně.

Diesel

Neraduje se zas tak dlouho chlapče, ono to stejně teď nebo později bude smeteny ze stolu , okruh bude tak jako tak akorát díky těmhle eskapádám o dost dražší.

blue

Blbe.

Jiří 3

Bez komentáře

Michal Staša

Opět mávám ze Spořilova

Nabrak

Tak jistě chápete, co lidem v Počernicích vadí.

Michal Staša

Jich se možná aspoň zeptali, ale dálnici s lidmi na Spořilově opravdu nikdo neprobíral. Prostě se to stalo samo.

lojzik

Na Spořilově ste měli kliku, že zrušili roštový systém a žijete s vidinou, že je jenom otázka času, kdy vaše problémy vyžere někdo jiný, tak nevim na co si stěžujete. V Počernicích jsme měli smůlu, že z rychlostní silnice lokálního významu pro 24k vozidel za den udělali mezinárodní dálniční okruh pro pětinásobek původního záměru a nás se na to nikdo neptal a nikdy se nijak neposuzovaly dopady této změny a naše vyhlídky jsou už jen neustálé zhoršování.

Jan z Rokycan

Tyhle pohádky ovčí babičky o lokální rychlostní silnici jste vytáhl kde?

Nat63

Jednou za 14 dní Vás tam také zdravíme, ale bylo by přeci jen lepší se na D11 dostat po té části 511 D0.