Praha 14 nakreslila k přechodům piktogramy. Varují chodce koukající do mobilu
Speciální piktogramy u přechodu u Rajské zahrady. Foto: Praha 14
Městská část chce opatřením zvýšit bezpečnost chodců.
Městská část chce opatřením zvýšit bezpečnost chodců.
Chybějí sluchátka do uší.
V tom cislovani Prahy, aby se prase vyznalo…
Praha 14 je v Praze 9 u pošty Praha 98. Co je na tom složitýho?
Číslování jde postupně podle hodinových ručiček – akorát než se dostanete k číslu 14, tak se musí udělat tak tři otočky, no… Ale aspoň je tam vidět snaha mít městskou část logicky určenou narozdíl třeba od hranice Hloubětín/Kyje apod.
Stejně číslují arrondisementy v Paříži …
Tuším, že na SK je vstup do vozovky se sluchátkama na uších pokutován…
Ostatně já se domnívám, že takové přestupky by měly být promítnuty do pojistných podmínek. Měl sluchátka? Léčba za hotové. Nebyl připoután? Jel rychle? Léčba za hotové, oprava za vlastní…
Oni by si lidi začali docela jednoduše dávat pozor…
Ta Praha fakt jede. Musí se uznat, že Piráti a spol umí malovat čáry a piktogramy. Teď vážně. Skoro nic to nestojí, tak proč ne. Na druhou stranu, kdo má v hlavě vygumováno, tak tomu žádný piktogram nepomůže.
Mezi roky 2011 až 2020, tedy za deset let, zemřelo na přechodech pro chodce 251 osob. Z toho: 225 kolizí bylo způsobeno řidičem motorového vozidla 24 zaviněno chodcem 2 zaviněny cyklistou Z 24 kolizí způsobených chodci bylo 12x přecházení na červenou (z toho 6x autobus a 3x tramvaj) 8x nedání přednosti tramvaji (celkem 11 úmrtí v důsledku srážky s tramvají). 4x blíže neurčeno Ono tolik populární „náhlé skákání chodců přímo před auto“ je fikce a naprosto ukázkový příklad obviňování obětí (victim blaming). Za deset let to nastalo nanejvýš ve 4 případech z 251 (1,6 %). Naprosto nejčastější příčinou je úmrtí… Číst vice »
Vojtíku, jestlipak ti došlo i to, že nejde jen o úmrtí, ale o méně či více vážná zranění a i kdyby, tak jen ty samotné incidenty nejsou fajn. Takže statistiku jsi tu udělal hezkou, ale není to úplně kompletní 🙂
Vážený pane,
neznáme se osobně, tak mi vykejte.
Dále metriku „mrtví chodci“ jsem si nevybral já, ale místostarosta Hukal, který je citován. Značně nesmyslně argumentuje kolizemi, které se neudály na přechodu.
A ano, lepší je brát celkové KSI, už jen kvůli tomu, že to je mnohem větší datový soubor. Bohužel PČR ho nepočítá, takže je nutné vzít zavděk parciálními statistikami úmrtí a těžkých zranění. Řidiči motorových vozidel způsobili 2006/2265 těžkých zranění chodců na přechodech, tedy opět 90 %. Detailnější statistiku si jistě zvládnete vypracovat sám, čerpám z veřejných zdrojů na které jsem dal odkaz.
Bere ta statistika v úvahu, že když dojde ke sražení chodce na přechodu a řidič nemůže např. záznamem z kamery dokázat, že srážce nemohl zabránit, bude viníkem téměř jistě on?
Nevím, je to policejní statistika, zeptejte se policistů. Já pouze interpretuji data poskytované státní organizací.
Procházel jsem diskusi a nevšiml jsem si, že byste jakkoliv zpochybnil původní statistiku uvedenou ve článku, která se týká 81 úmrtí chodců, ale z nich se jen 22 událo na na přechodu.
Otázka ovšem je, kolik z těch „225 kolizí způsobených řidičem motorového vozidla,“ bylo skutečně způsobeno řidičem motorového vozidla a kolik z toho bylo lidí, kteří tam bez rozhlédnutí skočili a „řidič to měl předvídat“.
Sveřepě trváte obviňování obětí i jednoznačné statistice navzdory? Když to vezmu zcela empiricky, tak chodce, který se otočí na patě a rozeběhne na přechod (v těsné blízkosti přechodu náhle změní směr a rychlost, kdy před změnou nesměřoval k přechodu) jsem neviděl velmi dlouho. Zato motoristy, kteří omezí chodce u přechodu (donutí chodce zpomalit nebo zastavit), vídám při každé cestě městem. Spousta motoristů před přechody vůbec nezpomaluje, ačkoliv přes zaparkovaná vozidla nemohou vidět zda k přechodu nesměřuje chodec. Chci tím říci, že chodců, kteří porušují své povinnosti vůči motoristům na přechodech vídám velmi málo. Zato motoristů, kteří neplní své povinnosti vůči… Číst vice »
A hned vedle podobných blbochranských kravin si podnikavec nalepí obrázky hranolek, protože má za křižovatkou stánek (aby s-prostí duchem čuměli, kde ty hrancle koupí) – jako onehdy v Olomouci… Kurňa, starejme se o normální občany, ne o blbce a lenochy (aha – oni ti normální i před vhozením volebního lístku uvažují – a to se nám nehodí…)
Není to až taková novinka …https://www.impuls.cz/regiony/moravskoslezsky-kraj/opava-prechody-pro-chodce-piktogram-piktogramy-prechazeni-bezpecnost.A191206_165639_imp-moravskoslezsky_kov/tisk
No, dobré, ale v Opavě ty malůvky udělali aspoň žluté, aby byly trochu nápadnější – bílá barva tak nápadná není.
A stejně si ovšem myslím, že to velký efekt mít nebude, bohužel …
Njn, řekl bych, že mezi ty piktogramy patří nápis „Vo.e, čum na cestu!“
Vzpoměnl jsem si na jedno funkční a přitom primitivní zařízení. Košťata.
Rekonstruovali tunel za provozu a kvůli pracem byl notně zúžený průjezdný profil. Dokonce natolik, že vystrčená hlava by byla rozbitá. A tak před tunelem osadili rám a do upevnili něj košťata. Kdo se vykláněl dostal nejprve koštětem. To aby si neobouchal hlavu o lešení o kus dál. Rámy s košťaty byly pro jistotu dva, to kdyby se chtěl podívat ještě jednou.
Pokud se někdo nenaučí dávat si pozor, kam strká hlavu, tak o ni časem přijde.
No nevím zda to pomůže. Jedině to nějak dostat do toho MT (bluetooth) Pak už jedině systém jako u přechodů přes dopravní cestu, tedy „opičí dráha“ ze zábradlí. 😀
no k tý opičí dráze, pochopil sem to tak, že to má chodce stočit čelem k přijíždějícím vozidlům tak, aby je viděl? je tohle správně?
https://mapy.cz/zakladni?x=14.4940166&y=50.0726212&z=20&base=ophoto
Je to aby se rozhlédl vpravo a pak vlevo. Odkaz je zajímavý, také řešení, ale je to udělané opačně.
Tak nevím: když někdo čumí do MT, tak si kresby na chodníku asi stejně nevšimne (a ani na ni nezaostří) – mnohem užitečnější by bylo osadit tam nějaké mírně zvýšené a patřičně žlutě zvýrazněné obrubníky (včetně varovných prvků pro nevidomé!), o které by ti pitomci zakopávali – nic méně drsného je nejspíše stejně nezastaví..
A jak to v našem banánistánu je zvykem, pitomci zažalují město a to jim koupi nový telefon…
Vive versa. Pred kazdym prechodem by mel byt retarder prujezdny max. 20 km/h. To aby si tocvolanti uvedomili, ze u zebry maji zpomalit a zpozornet.
A kolem chodníku natáhneme ostnatý drát!
Souhlasim. Aby tocvolanti nemohli vystoupit :-))
Spíš pro to, aby se nějaký bláznivý chodec neskončil pod koly automobilu.
Mimochodem, víte že automobil má dveře na obou stranách? Ten drát by klasického „točvolanta“ neměl zaskočit.
A jak by ho asi přeskočil aby vešel domů, ha?
Normálně, řidič automobilů použije střechu svého vozu a drát přeskočí. Takový chodec by potřeboval trampolínu.
I pro tramvaj/šalinu? Jeden vlezl před šalinu u Ronda. Měl štěstí.
Doufám, že Tam na Moravě nejsou všichni stejně bl.í. Ten retardér bych dal i na chodník, aby čummobilové zakopali a zvedli oči.
Zakopli
Oprava: „On je ten nejslabší, respektive nejohroženější účastník silničního provozu. Je třeba, aby si to řidiči uvědomovali a byli opatrní.“
A šlápli pořádně na plyn!
Jenže když někdo zamíří mezi dvě T3 spřáhlem spojené, tak s tím má řidič tramvaje udělat co, prosím?
To mi připomíná jednu starou hlášku: „Řidiči by v těchto dnech měli být zvláště opatrní, agresivita a bezohlednost chodců totiž nebere konců…“.
Tak snad jsem do vás jenom ťuknul.
„To je auto jako kráva“.
„A jak k tomu zraněni příšel?“ Ptá se vyšetřující strážmistr.
No zraněný zařval „uhni vole“ a praštil koně pěstí. Jak má chudák kůň vědět, že byl osloven, on přece není vůl, on je kůň a mluvilo se na vola. Přitom dostal ránu pěstí za nic, tak si to líbit nenechal.
„No dobře, ale to si kůň nemohl sundat podkovy a nakopnout ho ohleduplně?“ kontroval brysktně strážmistr hájící veřejné blaho před pospěchářem pekařem, který si dovezl mouku a nepodělil se.
Budou i stejne dopravni znacky pro ridice, nebo to se „toleruje“ a bacha musi davat jen chodec?
Tam u vás na Moravě to asi je potřeba, když vás to napadlo, ale Pražané to nepotřebují a náplavám do Prahy by to stejně nepomohlo – tak si za hlouposti vyhazujte peníze sami..
Co to meles?
PRAVDU !!!
Vlevo na klavesnici je capslock, do toho jednou tukni
Proč? To velké písmo bylo zvoleno cíleně pro zvýraznění, abyste si svoji úroveň tam na Moravě dokázali uvědomit – dostal jste jen to, o co jste si koledoval!
Uf, to jste mi dal, šokem se několik nocí nevyspím
No fajn, tak to svůj úkol splnilo! 😀
Ty už tam na těch místech dávno jsou a vypadají nějak takto: https://www.zakruta.cz/dopravni-znaceni/informativni-provozni-dopravni-znacky/ip6/prechod-pro-chodce/ Zrovna na tom Lehovci je z jedné strany semafor a z druhé dokonce zúžení označené „zebrou“ a vynucené žlutočerným betonovým zátaresem. Pokud tam někdo i tak vleze bez rozhlédnutí, protože čumí do mobilu, co víc pak budete chtít? Můj otec takhle jednou srazil na přechodu člověka, který vůbec ale vůbec nedával pozor a prostě vstoupil do vozovky mezi dvě auta. Otec seděl v autě, které bylo taženo na laně, oba na něj z okýnek řvali, ale „hej niečo som počul“ a nijak na to nereagoval. No když… Číst vice »
Jo, zrovna dneska jsem viděl u Bílé labutě auto „nabourat“ do zastávkového ostrůvku. Řidič zastavil se dvěma koly na ostrůvku a vypadal, jako by se zrovna probudil, ale v ruce držel mobil, takže ho ten náraz asi jen probudil do reality.
Peníze lze investovat do vědy, výzkumu, pomoci lidem v nouzi, zlepšení infrastruktury…a nebo čmárat po chodníku a fotit se s prostoduchými značkami o protisměru na dálnici.
Ta značka mě nedávno zachránila od pěkného průseru. Vjel jsem do odbočky, na už tak hodně nepřehledné křižovatce, která dřív vedla na začátek nedostavěné čtyřproudové silnice. Nedošlo mi, že nová silnice už je hotová a odbočka už slouží jenom jako sjezd z ní. Nebýt výrazné značky, dost možná vjedu až na tu rychlostní silnici…
Zrovna ta značka o protisměru má význam v tom, že by k újmě na zdraví či životě mohli přijít i jiní, kteří chybu neudělali.
Zatímco chodec, který vleze jak lumík do průseru, zraní akorát sám sebe.