tvl vydrží to den, pak to zase padne. pak si z nás nemaj dělat ve zbytku republiky srandu. nj, dobře nám tak, co jsem si zvolili… ještě chvíli a bude se s láskou vzpomínat na krndu s dolínkem, který byli sice neschopný, ale aspoň nebyli kreativní.
kanafasik
11 měsíců
A už je to zrušeno. No a takhle si tu žijeme….Tak schválně, kolik stála ta isntalace? Připomíná mi to jisté literární městečko. Jeho název má co do činění s kočkovitou šelmou.
Vlastně není konec , graduje to . Prý jen zastavili sundavání a zvažují přeškrtnutí páskou, mezitím také zjistili, že některé vjezdy “ do zóny bez mladíků“ opomněli označit. O tom by se dala natočit komedie U zákazů stál a Kryštof Rozruch by mohl dávat ošetření lidem v šoku, tak pěkně ruku na značku a jebnout kladívkem…
Yetty
11 měsíců
A zrušeno, jak se dalo čekat.
Úmysl sice bohulibý, ale proveden zcela nesmyslně.
Anonym
11 měsíců
Tak už to podle všeho padlo, značky zákazu jdou dolů…
Tohle byla bohužel opět partizánština regionálních politiků, kteří ani nejsou schopni vlastním obyvatelům říct, že se nedostanou po desáté domů.
Někdo myslel a snažil se to utajit, protože věděl, žeby se zvedla vlna odporu obyvatel. A výmluvy, že jim firma začla montovat značky a neřekla jim to, je poněkud trapná.
V této podobě to nikdy znovu platit nezačne. Vsadíme se?
frank
11 měsíců
Česko a jeho vlastně už typické řešení problému který by měly řešit stávající vyhlášky, technická kontrola vozidel a hlavně okamžité použitím paže zákona . Ale to u nás nejde, u nás se to pořeší tím, že pak něco nesmí všichni. Mimochodem není to zas tak dávno, kdy nějakého dobráka bojujícího za ticho napadlo umístit na roh Dlouhé a V Kolkovně novou atrakci pro opilce, hlukoměr s velkou digitální obrazovkou a tím na toto místo přilákat soutěžící “ o největší hluk“ všemi způsoby.
pepek24
11 měsíců
Tak a teď to uz jen postupně zakázat přes cely den! Super krok, doufám ze se později bude tykat většího území Prahy… auta nerezidentů už tu nějakou dobu nemají vůbec být
coolio
11 měsíců
Ale co když závodící mladíci budou mít trvalé bydliště na Praze 1?
Proč mám pocit, že udaný důvod od Ryvoly (za ANO) vůbec není na místě?
A nebylo by teď namístě, aby Praha 3, 7 a 2 zavedly také zákaz tranzitu pro nemístní, zvláště pro občany Prahy 1 z té oblasti, když budou potřebovat domů mezi 22-6h ráno?
Nebo jsou občané Prahy 1 něco víc, a sami mohou závodit v jiných částech Prahy bez nočního omezení?
A co kdybyste se misto doslova debilnich damagogickych vymluv namahal podivat odkud a kam se asi tak tranzituje pres dlouhou nebo parizskou.
Proste nikam.
Blabol o neexistujicich zavodnicich kdesi jinde je typicky slameny panak. Ostatne stejne jako tranzit misty kudy se nema kam tranzitivat a nikdo pricetny to ani nezkousi.
Existence tvoru jako vy ukazuje nemoznost verejne diskuze. Bude treba radikalne omezit demokracii, abyste nemeli moznost delat bordel
Samozřejmě, že to tranzitující přes Prahu 1 nezasáhne. Takoví totiž téměř nejsou. Proto toto být problém nemůže, stejně jako to nemůže být důvodem daného zákazu. A pravý důvod nám pan Ryvola zatajuje. Vysmívá se nám všem. Opět to zasáhne normální lidi, co přijedou po dlouhé cestě v noci za svou babičkou, které třeba není dobře, a bydlí v dané zóně. Máte pravdu, měla si tu nemoc naplánovat na denní hodiny. Nebo lidem, kteří tam nemovitost vlastní, nebo provozovnu, ale nemají své trvalé bydliště. Pro ty co namítnou, že spadají do dopravní obsluhy, zkuste to měšťákům v jednu v noci vysvětlovat… Číst vice »
Co s tim ma co delat historicky centrum? On tem budovam vadi nocni provoz nejak vic nez denni provoz? Tyhle opatreni by vzdycky mely prichazet s reciprocnim protiopatrenim – zakaz nocniho vjezdu nerezidentum? Ok, ale spolu s tim i zakaz nocniho vyjezdu rezidentum.
Když čtu ty názory… Pojem vtělený do různých předpisů se nazývá noční klid. A nikdo nenařizuje, co má kdo v noci dělat, ale u většiny lidí se předpokládá, že spí nebo nějak jinak odpočívají. Jeden b.b ve řvoucím autě nebo na motorce poruší klid stovkám lidí. Podobně je to s parkováním. Města jsou plná dlouhodobě parkujících aut, na první pohled polovraků, které už nikdy nevyjedou. Kde bydlím, jich jsou vyšší desítky, možná stovka. Kolem některých auta roste tráva. Prý je prý vlastní jeden „podnikatel v autodopravě“, který se všem vysmívá, že každý má nárok parkovat na veřejných komunikacích. Kvůli takovým… Číst vice »
Možná by stačilo, aby policie dělala svoji práci (tak jako třeba v Německu) a tyhle auta, co řvou přes několik ulic prostě lovila, pokutovala a posílala na STK. Jenže naši carabinieri s tím nedělají vůbec nic.
A z jakého důvodu, by je tam poslala? Aby tohle mohli udělat, musí mít důvodné podezření, že auto nesplňuje předepsané požadavky. Takovým důvodem ale zřejmě není to, že to auto dělá (záměrně) hluk.
Ne, důvodné podezření nestačí, musí to změřit zařízením k tomu určeným a jim dostupným. Snadným porovnáním s tím, jaké má dané vozidlo povolené limity emisí hluku v homologaci se zjistí, zda je vozidlo provozováno v souladu, nebo ne. Pokud ne, z jakéhokoli důvodu, ať už špatného tech. stavu, či nedovolených úprav, dát mastnou pokutu a poslat na STK. Důvodné podezření je samozřejmě velmi málo.
To je zase hezka ukazka cesky improvizace (pri vymejsleni problemu). Ruseni nocniho klidu uz bylo objeveno, a zpoplatneny parkovani taky. Co tam mate dal?
Vraky se dají odstranit už celkem snadno, pokud mají půl roku propadlou texhnickou. V Praze se nahlásí MČ, ta to vyvěsí, osloví majitele a po asi dvou měsících to kdyžtak odstraní.
Jasně, socky ve vytuněnejch oktávkách si už nedávaj sraz u kravína, ale v Dlouhý.
Poznámka: je jedno, jestli bordel dělá někdo s oktávkou nebo s mustangem. Obojí je špatně.
Přesně tak, běž se tam podívat. Vychrchlané BMW , 20 let staré , furt bokem a frajeři před holčinama. Snad nemyslíš, že to tam tůrují porsche, Lamborghini, za pár míčů xD
Přesně tak, na stk pošle auto jak ma být, jakmile ji dostane, tak vymontuje půlku vejfuku aby to řvalo. Běžná vec, veci co na auto nepatří se před stk sundaji.
Miloš
11 měsíců
Není to dlouho když mi jeden kapitán policie ČR říkal, že neví čím to je, že policie nemá žádný respekt.
Respekt začíná tím, že se vydávají a obhajují smysluplná nařízení…
No a následují jasné postihy, ne že máte právo s policistou na ulici diskutovat a musíte přestupek “uznat”.
Tam, kde má policie respekt, se s vámi nikdo nebaví, flastra prostě dostanete a když se vám to nelíbí, jdete automaticky do řízení před soudce, kde když prohrajete, máte flastra krát deset.
Ano, stačí se podívat na videa z Ameriky, jak se postihují přestupky. Řidič odbočuje do vedlejšího pruhu bez blinkrů, bez kontroly zrcátek a ohrožuje další auto, hned ho jedou zastavit. Někdo parkuje přes čas nebo mimo vyhrazené místo? Hned má pokutu vyšší desítky dolarů. Parkování na soukromém místě? Odtahovka přijede co nevidět a bez zaplacení auto nedostanete zpátky.
U nás je v módě se z vlastní zodpovědnosti vykecat a jistí podnikavci ještě vydělávají na tom, jak snížit nebo zrušit oprávněnou pokutu.
No jo, jenže tam mají princip Padni komu padni. U nás by policie mohla mít opletačky z toho, že by chtěla dát pokutu – např. synáčkovi (dosaďte dle libosti). A proto to u nás nefunguje.
Tohle smysluplné nařízení je, horší je, že se to divně omlouvá a politici si nestojí za svým rozhodnutím víc. Policie nemá respekt hlavně pro to, že přestupky nepostihuje, ať je to nelegální parkování, blokování křižovatky, předjíždění tramvají zleva a spusta dalších.
Trumway
11 měsíců
Hloupost a pouhá výmluva. Na mladíky nejlépe si počkat a jestli nesplňují to co má vozidlo v TP tak odebraat TP a hotovo.
Jenže to je asi moc práce tak. No nic. Asi má Praha peněz dost
Tomáš
11 měsíců
Takže ve Stockholmu jim ta auta před pár roky zabavili, ale naše země zase musí být zaostalá a zkoušíme jen zákazovou značku, která na primitivy bude mít stejný vliv, jako znační s omezením rychlosti.
Zajimave. Jsem relativne mlady (posledni dobou se tak citim), mam (na denni jezdeni, takze start treba ve 4 rano na sidlisti) relativne silne auto (300k), hlucny vyfuk (z vyroby). A nemam potrebu dokazovat si ego tak, ze obtezuju ostatni (i ten rozjezd se da udelat tak, abych nevzbudil vsechny v okruhu 200 m). Fakt je takovy problem jet delat bordel nekam, kde to nikoho nebude stvat? V Brne se takova skvadra (squadra?) setkavala u Ustredniho hrbitova, ale asi jim to uz taky zatrhli. Neni nad to rozjimat na hrbitove a u toho poslochat tuc-tuc hudbu a samodomorobo ladaky naftovych octavii.… Číst vice »
Hmmm. Takže kvůli několika málo bezohledným se zakáže vjezd všem. Jak pohodlné, jak primitivní a tupé. Pokud chtějí báječní radní a zastupitelé omezit hluk z projíždějících aut, ať zruší na Staroměstském náměstí a v Dlouhé ulici expozici středověké dlažby a udělají tam normální asfaltový povrch, tím sníží hluk dost výrazně. Ale to samozřejmě neudělají, protože to by opravdu pomohlo. Jim totiž o žádný hluk nejde. Jde jim o další ostrakizaci automobilové dopravy. Jinak by na Praze 1 (třeba v Křižovnické ulici) zrušili trmvajovou trať, která tam dělá dost velký hluk.
Naprosto přesně napsané. Je myslím naprosto jasné, že pár motor túrujících mladíků je opravdu jen zástupný důvod, aby to navenek vypadalo jako bohulibé opatření.
Možná vám unikl fakt, že se jedná o městskou památkovou rezervaci. Asfalt se na jedničce používal za komančů, kdy byli líní po opravě zadláždit výkop. Balená a ruční válec bylo rychlejší řešení.
Právě že všem se vjezd nezakazuje. Pojem dopravní obsluha je dost široký a ta může jezdit stále. A stále máte dostupné zastávky MHD, která funguje i v noci.
Asfalt na staromaku aby ten vas plechovy kram mohl kamkoliv? Krom toho, ze to neresi turovani tak je to ukazka vasi absolutni nekulturnosti.
Martin
11 měsíců
Celkem dobre rozhodnuti,… tohle muze dost pomoci, hlavne mladi lide a to i alkoholovi turiste delaji nejvetsi problem, a pritom vetsina ma nohy a umi chodit…
Jeste vyresit ty, co se vozerou jako dobytek a delaji bordel…
Pokud tohle vše, tenhle novodobý progresivní marxismus, vidí někde v hrobě takový Jakeš s Biĺakem, tak pak musejí zákonitě jen tiše závidět a litovat, že se toho nedožili. Jediným cílem tohoto všeho novodobého blouznění, je fakt snad naštvat každého, kdo nemá kolo či koloběžku. Jinak to snad není možné. A to říkám jako někdo, kdo v čase, kdy v Praze ještě žil a bydlel, najezdil na kole po Praze ročně nějakých 3 000 km.
‚Až se lidé začnou chovat lépe‘, jako fakt jste myslel tenhle žvást vážně? Vy opravdu věříte, že těch pár záměrně hlučných aut jednou za uherský rok je tím opravdovým důvodem zákazu? Jako fakt? A ono ‚až se lidé začnou chovat lépe‘, jak byste si to v reálu představoval?
Naštvávají se v drtivé většině lidi, kterých se to vůbec nijak nedotkne. Pojďte mi říct ukázkový příklad, kdy někdo potřebuje jet v noci do historického centra, nebydlí tam, není taxikář, a po zákazu nebude moct.
Co to blabolite? Zakaz vjezdu pro neobsluhu do centra v noci je neomarxismus? Ve vetsine obdobne velkych mest na zapad od nas se do podobnych mist nepodivate aute jako nerezident vubec.
Jeffer
11 měsíců
To je taký problém upraviť zákony tak, aby nešlo homologovať a získať techničák na vozidlo s hlučnosťou viac ako xyz a pokiaľ niekto takto vozidlo upraví dodatočne (napríklad montážou výfukového systému so zvýšenou hlučnosťou), zabaviť mu techničák?
Osobne by som bol za zabavenie a exemplárnu likvidáciu vozidla (vloženie do lisu) napríklad v prípade takejto úpravy a podobne v prípade, že bolo vozidlo preukázateľne použité (prichytené) pri nelegálnych závodoch. Len pokuta nie je v tomto prípade trest, to je skôr predplatné.
S rámusiacim výfukom, alebo driftom, môže ten kto chce, jazdiť po uzavretej závodnej trati, ale nie po bežných uliciach.
Debilovi a magorovi je to jedno, ikdyby měl zklikvidovat jedinečného veterána*. Prachatý magor si koupí nové.
Jo kdyby šel na rok bez papírů nebo zametat chodníky…
*) Jeden skutečný případ: Filmaři chtěli zapůjčit auto a nechápali, proč majitel nechce vyřezat kus čelního skla pro kameru, vždyť mu přece dají peníze na nové sklo.
Zákony není potřeba upravovat, ale vymáhat. Problém je, že všechny tyto tuningy se na auta dávají až poté, co prošla technickou kontrolou a byla opravdu v souladu s normou. Viděl jsem na ARD reportáž německé Polizei z Mannheimu. Tam všelijací neevropsky vypadající borci ve vytuněných kárách také obtěžovali s hlukem. Tak si je vyhlédl nejprve policajt, co přijel na kole a měl u sebe měřící zařízení. Změřil je, výsledek mnohdy nad 100 dB. Mezítím už dojela posila v BMW, protože dotyčný začal být agresivní. Pak policajt jen suše oznámil, že auto není způsobilé provozu a mezitím přijela odtahovka. Auto bylo… Číst vice »
„neevropsky vypadající borci ve vytuněných kárách také obtěžovali s hlukem“
Že vy budete nějaký radikální konzervativní kverulant. Moderní progresivní člověk by nic takového nenapsal, chudákovi imigrantovi po náročné cestě přispěl na benzín a koupil letenku pro jeho příbuzné.
Len ono je problem s tym, ze toto sa deje az po stk. A tomu uz tak nejak nejde zabranit. Dnes je internet casto plny navodov typu: ako si zo shitboxu spravit „hustu karu kamo“…
Navrtaj si do tlmicu vyfuku diery a budes mat Ferrari. 10 rokov som byval blizko Cejlu a tam to bolo podobne. 20 rocny Opel Corsa, chlapci motor turovali do noci a snazili sa zjazdit pneumatíky na „burnoutoch“ co to slo. Bohuzial tie ich, ehm vozitka, nemali na to dost sily takze vacsinu casu z toho boli len plechove pistalky.
Zaujímavé, že Michal Štěpán nad vami píše, že keď sa chce, v Nemecku to ide.
mlokXCM
11 měsíců
Mě by zajímalo, jestli si takový člověk, co má potřebu zejména v noci dělat takový kravál, alespoň pro sebe řekne, že se chová jak de.il, nebo zda mu to vůbec nedochází (v tom případě by to asi bylo omluvitelné).
Mládež se silnými vozy je zcela jistě jen zástupný důvod .
Jirka K.
11 měsíců
Já bych byl pro, kdyby se to vztahovalo na komplet všechny mimo policie, hasičů a záchranky. Zkrátka večer na všech přístupových místech vyjedou pilířky a ráno zajedou. Pak bych fandil klidnému spánku místních.
Tak určitě, slušný lidi v noci spí, kdo má co kam trajdat. To by bylo, abychom si tu ten pořádek á la Turmeknistán nevybudovali.
Stávající opatření popisované v článku chápu, ale plošně fakt ne.
Muzete klidne trajdat, neni problem dojit ten kousek pesky, … problem je v tom, ze to trajdani je doprovazeno neskutecnym bordelem,…
Bohuzel si cim dal casteji vsimam i hluku z aut, v noci je to dost neprijemne, zvlaste kdyz mate deti a ve dve hodiny v noci autop za autem, praskani dvermi, turovani, rev jako by byli hluchy… nebyvalo to tak caste… bud byli lide tolerantnejsi, nebo vice chodili pesky a nebyli tak zlity…
Lidi, co jsou „zlitý“, by snad auto neměli používat, ne? Takže problém asi bude jinde … (pokud mlátili dveřmi např. od taxíku, tak to budou moci i nadále) Možnost 1: policie nedělá svoji práci. Btw. když tam mohou stát u každého vjezdu nonstop, tak asi mohli i dříve a mohli řešit ten hluk? A byli tam a řešili? Kdyby to byl pravdivý důvod, tak je to opatření nesmyslné, ale ono je to klasické testování NIMBY. Příště může přijít zákaz od 16. hodiny, nebo jakýkoliv jiný. A když Praha 1, tak proč ne celá Praha, nebo jakákoliv vesnice? Nakonec z toho… Číst vice »
Jaká závist? Ti lidé co tam bydlí, ti budou dělat přesně to, do čeho nutí jejich volení zástupci všechny ostatní. Mezi 22.a 6.hodinou budou jezdit MHD. Nebo na všech rušných místech v ČR zakážeme v noci vjezd aut nerezidentům? Vzbuďte se.
Ti lidi, kteří tam bydlí jsou ti stejní, kteří si vymohli toto opatření. To opravdu není svévole radních. Stejně jako si cestující vymohli rozšíření zastávky Biskupcova asi po dekádě stížností.
Anonym
11 měsíců
Nejsem si jistý že je tohle ideální řešení. Spíš by si tam na ně měla počkat občas policie. To je jak Krásná Lípa kde dali zákazy vjezdu mimo místních snad do všech vedlejších ulic…
nechápu
11 měsíců
Nějak tomu nerozumím, myslel jsem, že mladí lidé jsou dnes progresívní, zabývají se ochranou klimatu a jezdí na kole.
Takove chovani se predava v rodinach. Kde jsou sobci uz budou jen sobci. Jedinou moznosti zmeny je vliv spolecnosti, ale zda se vam, ze ceska spolecnost dokaze mit pozitivni vliv?
Mladí lidé jsou různí. Někdo bojuje za klima, jiný se zase v noci prohání městem 150 ve sporťáku, aby dívkám ukázal ukázal, jaké má od fotříka kapesné.
Ibaže to sú ľudia so zlatými retiazkami okolo krku, ktorím otecko kúpil drahé auto, majú IQ 45, majú záujem o násilie v akejkoľvek forme, vzhľadom k tomu že nedokážu v živote nič urobiť tak zo zábavy robia to čo bolo spomenuté v článku. Častokrát berú drogy v nejakej forme a aj preto sa u nich prejavuje agresivita….
A pokutu za rušení nočního klidu by nešlo ? Pokud je limit 60 a auto vřeští 90 , tak nevidím důvod jim nedat pokutu.
Me se libi, jak za chyby konkretnich jednotlivcu je nasazeno opatreni, ktery tresta uplne vsechny.
1. Na chudý lidi musí být přísnost
2.Kolektivní vina
3. https://youtu.be/H4NEQUXQv0o?t=80
tvl vydrží to den, pak to zase padne. pak si z nás nemaj dělat ve zbytku republiky srandu. nj, dobře nám tak, co jsem si zvolili… ještě chvíli a bude se s láskou vzpomínat na krndu s dolínkem, který byli sice neschopný, ale aspoň nebyli kreativní.
A už je to zrušeno. No a takhle si tu žijeme….Tak schválně, kolik stála ta isntalace? Připomíná mi to jisté literární městečko. Jeho název má co do činění s kočkovitou šelmou.
Vlastně není konec , graduje to . Prý jen zastavili sundavání a zvažují přeškrtnutí páskou, mezitím také zjistili, že některé vjezdy “ do zóny bez mladíků“ opomněli označit. O tom by se dala natočit komedie U zákazů stál a Kryštof Rozruch by mohl dávat ošetření lidem v šoku, tak pěkně ruku na značku a jebnout kladívkem…
A zrušeno, jak se dalo čekat.
Úmysl sice bohulibý, ale proveden zcela nesmyslně.
Tak už to podle všeho padlo, značky zákazu jdou dolů…
Ale nejdou, jen se na čas zneplatni. Čtěte celé články, ne jen nadpisy
Tohle byla bohužel opět partizánština regionálních politiků, kteří ani nejsou schopni vlastním obyvatelům říct, že se nedostanou po desáté domů.
Někdo myslel a snažil se to utajit, protože věděl, žeby se zvedla vlna odporu obyvatel. A výmluvy, že jim firma začla montovat značky a neřekla jim to, je poněkud trapná.
V této podobě to nikdy znovu platit nezačne. Vsadíme se?
Česko a jeho vlastně už typické řešení problému který by měly řešit stávající vyhlášky, technická kontrola vozidel a hlavně okamžité použitím paže zákona . Ale to u nás nejde, u nás se to pořeší tím, že pak něco nesmí všichni. Mimochodem není to zas tak dávno, kdy nějakého dobráka bojujícího za ticho napadlo umístit na roh Dlouhé a V Kolkovně novou atrakci pro opilce, hlukoměr s velkou digitální obrazovkou a tím na toto místo přilákat soutěžící “ o největší hluk“ všemi způsoby.
Tak a teď to uz jen postupně zakázat přes cely den! Super krok, doufám ze se později bude tykat většího území Prahy… auta nerezidentů už tu nějakou dobu nemají vůbec být
Ale co když závodící mladíci budou mít trvalé bydliště na Praze 1?
Proč mám pocit, že udaný důvod od Ryvoly (za ANO) vůbec není na místě?
A nebylo by teď namístě, aby Praha 3, 7 a 2 zavedly také zákaz tranzitu pro nemístní, zvláště pro občany Prahy 1 z té oblasti, když budou potřebovat domů mezi 22-6h ráno?
Nebo jsou občané Prahy 1 něco víc, a sami mohou závodit v jiných částech Prahy bez nočního omezení?
A co kdybyste se misto doslova debilnich damagogickych vymluv namahal podivat odkud a kam se asi tak tranzituje pres dlouhou nebo parizskou.
Proste nikam.
Blabol o neexistujicich zavodnicich kdesi jinde je typicky slameny panak. Ostatne stejne jako tranzit misty kudy se nema kam tranzitivat a nikdo pricetny to ani nezkousi.
Existence tvoru jako vy ukazuje nemoznost verejne diskuze. Bude treba radikalne omezit demokracii, abyste nemeli moznost delat bordel
Samozřejmě, že to tranzitující přes Prahu 1 nezasáhne. Takoví totiž téměř nejsou. Proto toto být problém nemůže, stejně jako to nemůže být důvodem daného zákazu. A pravý důvod nám pan Ryvola zatajuje. Vysmívá se nám všem. Opět to zasáhne normální lidi, co přijedou po dlouhé cestě v noci za svou babičkou, které třeba není dobře, a bydlí v dané zóně. Máte pravdu, měla si tu nemoc naplánovat na denní hodiny. Nebo lidem, kteří tam nemovitost vlastní, nebo provozovnu, ale nemají své trvalé bydliště. Pro ty co namítnou, že spadají do dopravní obsluhy, zkuste to měšťákům v jednu v noci vysvětlovat… Číst vice »
Uklidnete se.
Jen u nás je možné stěžovat si, abychom mohli jezdit autem po historickém centru hlavního města bez omezení, 24 hodin denně.
Co s tim ma co delat historicky centrum? On tem budovam vadi nocni provoz nejak vic nez denni provoz? Tyhle opatreni by vzdycky mely prichazet s reciprocnim protiopatrenim – zakaz nocniho vjezdu nerezidentum? Ok, ale spolu s tim i zakaz nocniho vyjezdu rezidentum.
byl jste třeba v Římě?
Když čtu ty názory… Pojem vtělený do různých předpisů se nazývá noční klid. A nikdo nenařizuje, co má kdo v noci dělat, ale u většiny lidí se předpokládá, že spí nebo nějak jinak odpočívají. Jeden b.b ve řvoucím autě nebo na motorce poruší klid stovkám lidí. Podobně je to s parkováním. Města jsou plná dlouhodobě parkujících aut, na první pohled polovraků, které už nikdy nevyjedou. Kde bydlím, jich jsou vyšší desítky, možná stovka. Kolem některých auta roste tráva. Prý je prý vlastní jeden „podnikatel v autodopravě“, který se všem vysmívá, že každý má nárok parkovat na veřejných komunikacích. Kvůli takovým… Číst vice »
Možná by stačilo, aby policie dělala svoji práci (tak jako třeba v Německu) a tyhle auta, co řvou přes několik ulic prostě lovila, pokutovala a posílala na STK. Jenže naši carabinieri s tím nedělají vůbec nic.
A z jakého důvodu, by je tam poslala? Aby tohle mohli udělat, musí mít důvodné podezření, že auto nesplňuje předepsané požadavky. Takovým důvodem ale zřejmě není to, že to auto dělá (záměrně) hluk.
Ne, důvodné podezření nestačí, musí to změřit zařízením k tomu určeným a jim dostupným. Snadným porovnáním s tím, jaké má dané vozidlo povolené limity emisí hluku v homologaci se zjistí, zda je vozidlo provozováno v souladu, nebo ne. Pokud ne, z jakéhokoli důvodu, ať už špatného tech. stavu, či nedovolených úprav, dát mastnou pokutu a poslat na STK. Důvodné podezření je samozřejmě velmi málo.
Dá se pokutovat i za nepřiměřený hluk, pokud to řidič dělá schválně. Pokud to dělá nechtěně, pak je buďto začátečník, nebo má blbé auto (čili na STK).
Vlastně jde i změnu jen v tom, že policie nebude lovit za hluk, ale za vjezd. Tedy za zástupný důvod.
To je zase hezka ukazka cesky improvizace (pri vymejsleni problemu). Ruseni nocniho klidu uz bylo objeveno, a zpoplatneny parkovani taky. Co tam mate dal?
Vraky se dají odstranit už celkem snadno, pokud mají půl roku propadlou texhnickou. V Praze se nahlásí MČ, ta to vyvěsí, osloví majitele a po asi dvou měsících to kdyžtak odstraní.
Dvou měsících, to je fakt vtipné.
14 dní a směr odtahový parking. Kdo se nestará o svůj majetek, tak o něj přijde.
Holt jsme východní bordelistán, kde zákony nikoho nezajímají. Protože svoboda neeeee.
Tu nejde o silné auta. Ale o tuzing děti ve starých autech s vykuchaným výfukem.
Jasně, socky ve vytuněnejch oktávkách si už nedávaj sraz u kravína, ale v Dlouhý.
Poznámka: je jedno, jestli bordel dělá někdo s oktávkou nebo s mustangem. Obojí je špatně.
Přesně tak, běž se tam podívat. Vychrchlané BMW , 20 let staré , furt bokem a frajeři před holčinama. Snad nemyslíš, že to tam tůrují porsche, Lamborghini, za pár míčů xD
A neřeší něco takového STK?
Neresi. STK je jednou za dva roky.
Může být i mimořádná prohlídka na pokyn policie. Ale to je moc práce.
Bohuzel se tak nedeje. A PCR musi tu STK zaplatit, tak i z toho duvodu se do neceho rakoveho nepohrne.
pockejte, i kdyz se prokaze prestupek??
Přesně tak, na stk pošle auto jak ma být, jakmile ji dostane, tak vymontuje půlku vejfuku aby to řvalo. Běžná vec, veci co na auto nepatří se před stk sundaji.
Není to dlouho když mi jeden kapitán policie ČR říkal, že neví čím to je, že policie nemá žádný respekt.
Respekt začíná tím, že se vydávají a obhajují smysluplná nařízení…
No a následují jasné postihy, ne že máte právo s policistou na ulici diskutovat a musíte přestupek “uznat”.
Tam, kde má policie respekt, se s vámi nikdo nebaví, flastra prostě dostanete a když se vám to nelíbí, jdete automaticky do řízení před soudce, kde když prohrajete, máte flastra krát deset.
To si pak každej rozmyslí dělat obstrukce.
Ano, stačí se podívat na videa z Ameriky, jak se postihují přestupky. Řidič odbočuje do vedlejšího pruhu bez blinkrů, bez kontroly zrcátek a ohrožuje další auto, hned ho jedou zastavit. Někdo parkuje přes čas nebo mimo vyhrazené místo? Hned má pokutu vyšší desítky dolarů. Parkování na soukromém místě? Odtahovka přijede co nevidět a bez zaplacení auto nedostanete zpátky.
U nás je v módě se z vlastní zodpovědnosti vykecat a jistí podnikavci ještě vydělávají na tom, jak snížit nebo zrušit oprávněnou pokutu.
No jo, jenže tam mají princip Padni komu padni. U nás by policie mohla mít opletačky z toho, že by chtěla dát pokutu – např. synáčkovi (dosaďte dle libosti). A proto to u nás nefunguje.
Přesně. Místo pohodlného měření rychlosti na přehledném úseku chytání pirátů silnic. Pokutováni nebezpečného předjíždění atp.
Tohle smysluplné nařízení je, horší je, že se to divně omlouvá a politici si nestojí za svým rozhodnutím víc. Policie nemá respekt hlavně pro to, že přestupky nepostihuje, ať je to nelegální parkování, blokování křižovatky, předjíždění tramvají zleva a spusta dalších.
Hloupost a pouhá výmluva. Na mladíky nejlépe si počkat a jestli nesplňují to co má vozidlo v TP tak odebraat TP a hotovo.
Jenže to je asi moc práce tak. No nic. Asi má Praha peněz dost
Takže ve Stockholmu jim ta auta před pár roky zabavili, ale naše země zase musí být zaostalá a zkoušíme jen zákazovou značku, která na primitivy bude mít stejný vliv, jako znační s omezením rychlosti.
Na majetek se u nás prostě nesahá. 😉
Zajimave. Jsem relativne mlady (posledni dobou se tak citim), mam (na denni jezdeni, takze start treba ve 4 rano na sidlisti) relativne silne auto (300k), hlucny vyfuk (z vyroby). A nemam potrebu dokazovat si ego tak, ze obtezuju ostatni (i ten rozjezd se da udelat tak, abych nevzbudil vsechny v okruhu 200 m). Fakt je takovy problem jet delat bordel nekam, kde to nikoho nebude stvat? V Brne se takova skvadra (squadra?) setkavala u Ustredniho hrbitova, ale asi jim to uz taky zatrhli. Neni nad to rozjimat na hrbitove a u toho poslochat tuc-tuc hudbu a samodomorobo ladaky naftovych octavii.… Číst vice »
Nemohl jsem si vzpomenout na vhodny cesky vyraz, uz jsem si vzpomnel.
Vzpomnel, ale zapomnel napsat.
Tedy misto squadra nebo jak se to pise, dosadme slovo tym. Dekuji.
Myslím, že “skvadra” je výstižnější. 😉
Při pohledu na fotografii si znovu a znovu říkám, jak je dobře, že byl Mariánský sloup obnoven. Krásně to náměstí dotváří.
Nefmyfl. ;-P
Hmmm. Takže kvůli několika málo bezohledným se zakáže vjezd všem. Jak pohodlné, jak primitivní a tupé. Pokud chtějí báječní radní a zastupitelé omezit hluk z projíždějících aut, ať zruší na Staroměstském náměstí a v Dlouhé ulici expozici středověké dlažby a udělají tam normální asfaltový povrch, tím sníží hluk dost výrazně. Ale to samozřejmě neudělají, protože to by opravdu pomohlo. Jim totiž o žádný hluk nejde. Jde jim o další ostrakizaci automobilové dopravy. Jinak by na Praze 1 (třeba v Křižovnické ulici) zrušili trmvajovou trať, která tam dělá dost velký hluk.
Naprosto přesně napsané. Je myslím naprosto jasné, že pár motor túrujících mladíků je opravdu jen zástupný důvod, aby to navenek vypadalo jako bohulibé opatření.
Možná vám unikl fakt, že se jedná o městskou památkovou rezervaci. Asfalt se na jedničce používal za komančů, kdy byli líní po opravě zadláždit výkop. Balená a ruční válec bylo rychlejší řešení.
Právě že všem se vjezd nezakazuje. Pojem dopravní obsluha je dost široký a ta může jezdit stále. A stále máte dostupné zastávky MHD, která funguje i v noci.
Asfalt na staromaku aby ten vas plechovy kram mohl kamkoliv? Krom toho, ze to neresi turovani tak je to ukazka vasi absolutni nekulturnosti.
Celkem dobre rozhodnuti,… tohle muze dost pomoci, hlavne mladi lide a to i alkoholovi turiste delaji nejvetsi problem, a pritom vetsina ma nohy a umi chodit…
Jeste vyresit ty, co se vozerou jako dobytek a delaji bordel…
Přesně ČR – country for the future! Hlavně ty mladý pořádně omezit v rozletu a budování lepšího světa, aby boomeři 45+ mohli jezdit po Praze v autech!
Budování lepšího světa túrováním motorů? Po Praze v autech jezdí také mnohem mladší…
Uzavírka hospod v centru ve 22h a bude klid 🙂
Pokud tohle vše, tenhle novodobý progresivní marxismus, vidí někde v hrobě takový Jakeš s Biĺakem, tak pak musejí zákonitě jen tiše závidět a litovat, že se toho nedožili. Jediným cílem tohoto všeho novodobého blouznění, je fakt snad naštvat každého, kdo nemá kolo či koloběžku. Jinak to snad není možné. A to říkám jako někdo, kdo v čase, kdy v Praze ještě žil a bydlel, najezdil na kole po Praze ročně nějakých 3 000 km.
No, az se lide zacnou chovat lepe, tak nebude treba zadnych takovych omezeni…
‚Až se lidé začnou chovat lépe‘, jako fakt jste myslel tenhle žvást vážně? Vy opravdu věříte, že těch pár záměrně hlučných aut jednou za uherský rok je tím opravdovým důvodem zákazu? Jako fakt? A ono ‚až se lidé začnou chovat lépe‘, jak byste si to v reálu představoval?
Beee, vy nemáte asi nohy, co?
Naštvávají se v drtivé většině lidi, kterých se to vůbec nijak nedotkne. Pojďte mi říct ukázkový příklad, kdy někdo potřebuje jet v noci do historického centra, nebydlí tam, není taxikář, a po zákazu nebude moct.
Samozrejme ze dotycny je kverulant za kazdou cenu. Takovy internetovy soft Patrik
Co to blabolite? Zakaz vjezdu pro neobsluhu do centra v noci je neomarxismus? Ve vetsine obdobne velkych mest na zapad od nas se do podobnych mist nepodivate aute jako nerezident vubec.
To je taký problém upraviť zákony tak, aby nešlo homologovať a získať techničák na vozidlo s hlučnosťou viac ako xyz a pokiaľ niekto takto vozidlo upraví dodatočne (napríklad montážou výfukového systému so zvýšenou hlučnosťou), zabaviť mu techničák?
Osobne by som bol za zabavenie a exemplárnu likvidáciu vozidla (vloženie do lisu) napríklad v prípade takejto úpravy a podobne v prípade, že bolo vozidlo preukázateľne použité (prichytené) pri nelegálnych závodoch. Len pokuta nie je v tomto prípade trest, to je skôr predplatné.
S rámusiacim výfukom, alebo driftom, môže ten kto chce, jazdiť po uzavretej závodnej trati, ale nie po bežných uliciach.
Debilovi a magorovi je to jedno, ikdyby měl zklikvidovat jedinečného veterána*. Prachatý magor si koupí nové.
Jo kdyby šel na rok bez papírů nebo zametat chodníky…
*) Jeden skutečný případ: Filmaři chtěli zapůjčit auto a nechápali, proč majitel nechce vyřezat kus čelního skla pro kameru, vždyť mu přece dají peníze na nové sklo.
Hlavě tohle by se mělo řešit u motorek. To je snad ještě horší a jezdí to v běžném provozu.
Zákony není potřeba upravovat, ale vymáhat. Problém je, že všechny tyto tuningy se na auta dávají až poté, co prošla technickou kontrolou a byla opravdu v souladu s normou. Viděl jsem na ARD reportáž německé Polizei z Mannheimu. Tam všelijací neevropsky vypadající borci ve vytuněných kárách také obtěžovali s hlukem. Tak si je vyhlédl nejprve policajt, co přijel na kole a měl u sebe měřící zařízení. Změřil je, výsledek mnohdy nad 100 dB. Mezítím už dojela posila v BMW, protože dotyčný začal být agresivní. Pak policajt jen suše oznámil, že auto není způsobilé provozu a mezitím přijela odtahovka. Auto bylo… Číst vice »
„neevropsky vypadající borci ve vytuněných kárách také obtěžovali s hlukem“
Že vy budete nějaký radikální konzervativní kverulant. Moderní progresivní člověk by nic takového nenapsal, chudákovi imigrantovi po náročné cestě přispěl na benzín a koupil letenku pro jeho příbuzné.
ano, naštěstí je to problém.
Neohlídáte to. Zakážete to u nás, tak si to auto zaregistrují třeba na Slovensku.
Tento “vysoká škola života” přístup “ uděláme zákon”… bolí to.
Len ono je problem s tym, ze toto sa deje az po stk. A tomu uz tak nejak nejde zabranit. Dnes je internet casto plny navodov typu: ako si zo shitboxu spravit „hustu karu kamo“…
Navrtaj si do tlmicu vyfuku diery a budes mat Ferrari. 10 rokov som byval blizko Cejlu a tam to bolo podobne. 20 rocny Opel Corsa, chlapci motor turovali do noci a snazili sa zjazdit pneumatíky na „burnoutoch“ co to slo. Bohuzial tie ich, ehm vozitka, nemali na to dost sily takze vacsinu casu z toho boli len plechove pistalky.
Zaujímavé, že Michal Štěpán nad vami píše, že keď sa chce, v Nemecku to ide.
Mě by zajímalo, jestli si takový člověk, co má potřebu zejména v noci dělat takový kravál, alespoň pro sebe řekne, že se chová jak de.il, nebo zda mu to vůbec nedochází (v tom případě by to asi bylo omluvitelné).
Obvykle naopak, bude si připadat jako king. Chovat se arogantně spousta z nich bere jako ukázku své hodnoty, toho že jsou něco víc.
Části to nedojde (debilita), zbytku je to jedno – bezohlednost.
Nedochází. Oni přeci na to mají právo. 🙁
On nebo fotřík má peníze a tak on může úplně všechno. Úplně běžné životní nastavení řady lidí
Už bylo na čase.
Meli by to zakazat i pres den. Nechapu proc se auta porad uprednostnuji a vse se jim musi podridit.
Protože svoboda je nadšenec motorizmu.
Myslím si, že mládež je jen zástupný důvod, ale na zkoušku proč ne. Časem se uvidí
Mládež se silnými vozy je zcela jistě jen zástupný důvod .
Já bych byl pro, kdyby se to vztahovalo na komplet všechny mimo policie, hasičů a záchranky. Zkrátka večer na všech přístupových místech vyjedou pilířky a ráno zajedou. Pak bych fandil klidnému spánku místních.
Tak určitě, slušný lidi v noci spí, kdo má co kam trajdat. To by bylo, abychom si tu ten pořádek á la Turmeknistán nevybudovali.
Stávající opatření popisované v článku chápu, ale plošně fakt ne.
Slusny lidi spi?
Spojení „tak určitě“ a „pořádek á la Turkmenistan“ jsem považoval za dostatečné znaky ironie.
U nemeckeho Baltu maji stejne casove omezeni pro motorky. Teprve az kdyz jsem to videl ve tretim mestecku, tak mi doslo proc.
Vase prirovnani k Turkmenistanu je takove … ceske.
A zastavují každého i na elektrickém skůtru?
Muzete klidne trajdat, neni problem dojit ten kousek pesky, … problem je v tom, ze to trajdani je doprovazeno neskutecnym bordelem,…
Bohuzel si cim dal casteji vsimam i hluku z aut, v noci je to dost neprijemne, zvlaste kdyz mate deti a ve dve hodiny v noci autop za autem, praskani dvermi, turovani, rev jako by byli hluchy… nebyvalo to tak caste… bud byli lide tolerantnejsi, nebo vice chodili pesky a nebyli tak zlity…
Cítím rozdíl mezi normálním použitím auta a děláním bordelu s autem.
Lidi, co jsou „zlitý“, by snad auto neměli používat, ne? Takže problém asi bude jinde … (pokud mlátili dveřmi např. od taxíku, tak to budou moci i nadále) Možnost 1: policie nedělá svoji práci. Btw. když tam mohou stát u každého vjezdu nonstop, tak asi mohli i dříve a mohli řešit ten hluk? A byli tam a řešili? Kdyby to byl pravdivý důvod, tak je to opatření nesmyslné, ale ono je to klasické testování NIMBY. Příště může přijít zákaz od 16. hodiny, nebo jakýkoliv jiný. A když Praha 1, tak proč ne celá Praha, nebo jakákoliv vesnice? Nakonec z toho… Číst vice »
Ale oni chtějí ticho, tak ať se na něm kolektivně a spravedlivě všichni podílí.
Skvělé, takže neprojede ani taxi, ale komu je to jedno, ten to prostřelí po tramvajových kolejích.
Nedjebože, kdyby někdo po akci chtěl odvézt v 10 večer kapelu. Konec.
Tramvajové koleje ve jmenované oblasti žádné nejsou.
A Ti lidi, co tam bydlí, budou dělat co?
Ach ta závist.
Jaká závist? Ti lidé co tam bydlí, ti budou dělat přesně to, do čeho nutí jejich volení zástupci všechny ostatní. Mezi 22.a 6.hodinou budou jezdit MHD. Nebo na všech rušných místech v ČR zakážeme v noci vjezd aut nerezidentům? Vzbuďte se.
Ti si budou užívat toho ticha, které žádají. Víc nic.
Ti lidi, kteří tam bydlí jsou ti stejní, kteří si vymohli toto opatření. To opravdu není svévole radních. Stejně jako si cestující vymohli rozšíření zastávky Biskupcova asi po dekádě stížností.
Nejsem si jistý že je tohle ideální řešení. Spíš by si tam na ně měla počkat občas policie. To je jak Krásná Lípa kde dali zákazy vjezdu mimo místních snad do všech vedlejších ulic…
Nějak tomu nerozumím, myslel jsem, že mladí lidé jsou dnes progresívní, zabývají se ochranou klimatu a jezdí na kole.
Takove chovani se predava v rodinach. Kde jsou sobci uz budou jen sobci. Jedinou moznosti zmeny je vliv spolecnosti, ale zda se vam, ze ceska spolecnost dokaze mit pozitivni vliv?
Těch je spousta. Ale ne všici.
Mladí lidé jsou různí. Někdo bojuje za klima, jiný se zase v noci prohání městem 150 ve sporťáku, aby dívkám ukázal ukázal, jaké má od fotříka kapesné.
… a zároveň jak má tu svoji kebuli prázdnou.
Ibaže to sú ľudia so zlatými retiazkami okolo krku, ktorím otecko kúpil drahé auto, majú IQ 45, majú záujem o násilie v akejkoľvek forme, vzhľadom k tomu že nedokážu v živote nič urobiť tak zo zábavy robia to čo bolo spomenuté v článku. Častokrát berú drogy v nejakej forme a aj preto sa u nich prejavuje agresivita….
Přiznám se že ač jsem progresivní a na kole do práce jsem jel i v tom dnešním mrazu, mezi 22. a 6. hodinou tento dopravní prostředek používám zřídka.