Praha 1 jde do boje proti elektrokoloběžkám, na Malé Straně instalovala první zákazovou značku
Instalace značky zakazující vjezd elektrokoloběžek. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Celopražský zákaz ztroskotal. Předvolební boj, tvrdí městská část.
Praha 1 chce referendum o vjezdu sdílených elektrokoloběžek do centra
https://www.ceska-justice.cz/2025/09/chodci-praha-1-referendum-elektrokolobezky/
Zákaz koloběžek platí na Praze 1 v ulici, kde opicie roky neeviduje ani jednu nehodu
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-ironie-zakaz-kolobezek-plati-na-praze-1-v-ulici-kde-policie-roky-neeviduje-ani-jednu-nehodu-40536122
Situace v radě HMP mi připomíná příšerný zmatek za Krnáčové, kdy bláznivý Stropnický rozšťoural vše, co se dalo a zástupci ANO si rozebrali fleky a hráli si pouze na vlastním písečku.
Ještě že se nyní dotahují alespoň projekty od minulého období (od Schinherra a Hlaváčka).
P. Krahulcová ať se jde bodnout, jejich firma očividně dlouhodobě pouze generuje zisk a dělá absolutní minimum pro soužití s obyvateli města, nějaké naříkání ze strany Lime hraničí s urážkou inteligence čtenáře. Můžete stokrát „spolupracovat“, ale ten opílý blbeček prostě po tom chodníku pojede dál a vám je to jedno…
Aleš Příhoda
26. 8. 2025 15:21
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/elektrokolobezky-zakaz-praha-1-nerudova.A250826_103359_praha-zpravy_bors/diskuse
Takže kvůli ožralým turistům se plánuje zakázat elektrokoloběžky plošně v celé Praze? Jezdím na elektrokoloběžce do práce každý den mezi Prahou 5 a Prahou 11. Já budu jezdit se strachem z kriminálu a turisti budou vesele dál jezdit, protože je v centru dál nebude nikdo kontrolovat.
Tomáš Pytlíček 26. 8. 2025 18:02 https://www.idnes.cz/praha/zpravy/elektrokolobezky-zakaz-praha-1-nerudova.A250826_103359_praha-zpravy_bors/diskuse Teda to vyjádření od Lime je neskutečně arogantní. „Skutečné řešení je funkční infrastruktura“ – nikdo té společnosti nebrání, aby si ji vybudovala, je to jejich bysnys “ …edukace jezdců …“ – pokud společnost tvrdí, že opakovaně žádá uživatele, aby dodržovali předpisy a ti na to stejně kašlou, tak co ještě chtějí dělat? Jinak je to opět starost té firmy, aby si své uživatele vzdělávala. „… bezhlavé zákazy“ – ten zákaz není bezhlavý, je to důsledek neřesění problému ze strany těch půjčoven. „Namísto fungujícího řešení…“ – tak ať ta firma nějaké fungující řešení nabídne.… Číst vice »
Daleko větší je v Praze problém s auty, hlavně s těmi špatně zaparkovanými, ale schytají to elektrokoloběžky. 😀
Ono je problém jedno i druhé, zase z toho nedělejme falešné dilema.
To není falešné dilema. Problém s auty přetrvává dlouho. A místo toho, abychom ty koloběžky nějak korigovali, rovnou je zakážeme. Přístup radních se mi zdá dost nekonzistentní, to samé měli udělat s auty.
Proti autům v centru se tu ale nebojuje. Spíše naopak. Problém dle P1 jsou jen koloběžky.
Nevím jak na Praze 1, ale řidiči v ostatních čtvrtích už nejezdí rychle po chodnících a nezatarasují chodníky, aspoň ne zcela. To se bohužel o koloběžkářích říct nedá.
Nextbike dokáže detekovat jestli kolo stojí ve stojanu a za nesprávné parkování rovnou vybírá pokuty. Proč by Lime nemohl postupvoat stejně?
Nextbiku to občas blbne. Občas dost, už mi takhle párkrát strhli love (pak je zase vrátili, dlužno dodat)…
Elektrokoloběžky měli spadnout do kategorie motorka a byl by klid. Řidičák, nulová tolerance alkoholu, nutnost dodržovat dopravní značky, nutnost pojištěni, homologace, SPZ…
však od jisté hmotnosti nebo výkonu to tak víceméně je, ale zase cpát do toho i takový ty hračky co jedou max 15 po rovině s hubeňourem na palubě z vršovic na náplavku je poněkud přehnaná reakce. prostě stejně jako už není potřeba, aby před autem běhal člověk s červenou vlajkou a na provozování mobilu nepotřebujete papíry jako na velkou radiostanici, tak i tahle malá městská mobilita se prostě přesunula do dostupnější roviny.
Kdyby tam i na elektrokolech (mnohdy motorkách) byly jasné fyzické a lehce kontrolovatelné omezovače tak ano. Momentálně skončíte s dětskou hračkou, která vám po přečipování jede 40 za hodinu. A protože je to SW změna, kterou nejste schopen bez diagnostiky zjistit, není to kontrolovatelné.
Zadní kolo do vzduchu a plnej kotel, na displayi se to hezky ukáže (kdo má odemknuto na plnou rychlost, má zpravidla i start z místa)…
To vyžaduje DRM, trusted computing a podobné hrůzy. Jinak si tam lidi dají, že se to odblokuje po stisku speciální kombinace kláves apod. – a při kontrole ukážou neodblokované.
Česká logika ve zkratce: Protože se Opicie ČR a Městská opicie nedovede poradit s opilci na e-koloběžkách a také s řádných parkováním sdílených e-koloběžek, tak městská část zakáže vjezd e-koloběžkám.
…kterej bude vymáhat ta stejná Opicie 🙂
Mimochodem, na které straně vyhlášky č. 294/2015 Sb. je prezentovaná dopravní značka uvedena a jaké má číselné označení? My jsme ji tam určitě nedávali.
Jedná se o značku B 32 (Jiný zákaz), přičemž je tento zákaz vymezen použitím symbolu č. 229 (Elektrokoloběžka).
Výzkumný pracovník z resortního vědeckého ústavu Centrum dopravního výzkumu a nezná dopravní značky?
https://www.e-sbirka.cz/sb/2015/294?zalozka=text
Mě by zajímala jiná věc, kdy je koloběžka elektrokoloběžka a kdy není. Stačí motor vypnout? Vyndat baterku? Vymontovat motor? Nebo jednou se to dotklo motoru, tak už je to navždy elektrokoloběžka?
Chtěl jste se zeptat, kdy byla do popisu použití dopravní značky „Jiný zákaz“ doplněna možnost použít místo textu určený symbol? Řekl bych, že současně s tím, když byly určeny určené symboly, tedy s účinností od 1. 1. 2016. Ale je pravda, že to je zatím využíváno velmi zřídka.
Mně překvapuje, že v Česku na to provozovatelé prostě kašlou. V Lisabonu se mi koloběžka od stejných společností jednoduše vypla na pěších zónách nebo tam, kde byl prostě zákaz a hotovo. Žádný problém. Tady jsou provozovatelé (nejen oni teda…) tak oprsklí, že kašlou na všechny vyhlášky, dohody…
Magistrat to provozovatelum pujcoven toleruje. Kdyby jednal, nic jako zakazy apod. by nejspis ani nebylo potreba.
Hlavní město Praha to přímo podporuje (viz sdílená mobilita, bikesharing), stejně jako dříve podporovalo segwaye.
https://praha.eu/web/praha/bikesharing
Tak ono to ma ohromny nabozensko-politicky potencial. A taky ten korupcni..
Já nejsem apriori proti tomu, ale rozhodně ne jim dát bianco šek na jejich chování. Prostě se to zvrhlo na turistickou atrakci, kde přijede na místo dodávka, vysype na chodník desítku koloběžek a kašlou na vše. A to ještě v centru, kde je ta potřeba či spíše nutnost jet na koloběžce víceméně nulová.
Vždycky si představuji, jaká by byla reakce na to, kdyby se stejným způsobem vypínala či omezovala rychlost aut. To by bylo řevu. Ale u koloběžek se zlomkovou nebezpečností to je dobře…
Pokud by auta jezdila po chodnících a dalších místech, kde nemají co dělat, věřte, že by tu byl křik celospolečenský!
Taková dopravní značka neexistuje – nevymahatelné.
Nelžete laskavě.
Tipuji, že jste vyhlášku o dopravním značení nečetl nejméně deset let.
„Namísto fungujícího řešení se teď Praha 1 raději vydává cestou…“
Na fungujúce riešenie mali tieto spoločnosti roky, ale prečo by to robili, keď by sa tak pripravili o peniažky ožratých turistov. Je obrovský rozdiel v správaní+parkovaní užívateľov el. kolobežiek a zdieľaných bicyklov (ktoré využívajú najmä miestni) a z toho by som vychádzal. Nijak by som sa s nimi nepáral a proste to zakázal.
El. kolobežka je super, obzvlášť v kopcovitom meste, ale nie na spôsob bike sharingu, v meste bez cykloinfraštruktúry a s orientáciou biznisu na turistov.
no vzhledem k tomu, že provozovatelé odmítají zařídit geofencing, který v daných zónách omezí rychlost, tak holt není důvod si brát servítky a trochu ukázat drápky, i když tento způsob se mi zdá poněkud nešťastný.
Tak vždycky je možnost jim dát pokuty, ne? Aby šla za poskytovatelem, ne řidičem.
Myslite za provozovatelem?
Ja nejsem znaly prava, ale obavam se, ze tohle u nas nepujde, protoze nase pravo chrani pachatele prestupku jak jen muze. Tak jsme si to v devadesatkach nastavili a zatim se jikdo neobtezoval to zmenit.
Jak si představujete, že by to mělo fungovat? Jako, kde se vezmou ta data, že „koloběžka“ něco porušila? (pokud by to viděl policista, tak snad zvládne koloběžku zastavit a pokutovat řidiče)
Byl byste pro geofencing i u automobilů? (jako možná jo, ale tipněte si jak by to přijala společnost)
Tohle nejsou žádné koloběžky. Koloběžka je dopravní prostředek, na kterém se jezdí pomocí odrážení nohou.
Tohle jsou motorky, a to, že se na nich stojí a nesedí, na tom nic nemění; jestli se u elektrokol lze vymlouvat na to, že zdrojem pohybu je šlapání do pedálů (což taky není zdaleka vždycky pravda), tady není ani tahle výmluva. Takže to má jezdit podle pravidel pro motorky, a především to nemá co dělat na chodníku. Naopak se lze klidně bavit o vpuštění do cykloinfrastruktury.
v podstatě souhlas. ale fér říct, že jsou i divnolidé jako třeba já, kteří se i na elběžce odráží. a to buď do kopce (protože se tím sakra šetří baterka), nebo po rovině (ona na odraz jezdí fakt skvěle). Ale ano převážně je to motorové vozidlo a ne koloběžka. Ale tu fci koloběžky má a využít jde.
Prosím, klidně se odrážejte 🙂 Ono se odrážet dá i třeba na skútru, a kdo někdy odtláčel chcíplý trabant z křižovatky, má zážitek ještě o level výše… tady nejde o tu možnost, ale o to, že ten verk má primárně mechanický hybatel, a tak je k němu třeba přistupovat.
No ale pak už se tomu nemůže říkat koloběžka 😖
Nevím zda jsme se pochopili. Já jen říkám, že ano má to primárně motorový pohon, ale že narozdíl od motorky zde jde (a často se to hodí, například ve stoupání, pokud nechcete v kopci na Strahov, nebo do Letňan/Klecan vytřískat baterku o 40% na 2km) si odrážením pomáhat. Samozřejmě že se můžete odrážet i v trabantu, ale to je nouzový scénář, nikoliv vlastnost vozidla 😀
Ale vždyť to nemá co dělat na chodníku, stejně jako normální odrážecí koloběžky, jízdní kola a další podobné.
No to by to ale „někdo“ musel aspoň občas kontrolovat a aspoň zcela vyjímečně i pokutovat! Samozřejmě včetně kol a ostatních pohybovadel…
Souhlas! Včetně zamyšlení nad vpuštění jednostopých motorových vozidel se slabším výkonem na cykloinfrastrukturu. V belgickém Gentu, kde jsem jeden čas bydlel, bylo naprosto běžné, že na cyklostezce projel lehký skutr. A to legálně.
A stanovili tam nějak pro takový provoz rychlost?
mají v případě přistižení nedodržení zákazu povinnost koloběžku zabavit
… a z jakého ustanovení zákona taková povinnost plyne, to už nám asi neřekne co 🙂
No tak koloběžku zabaví No tak já pak provozovateli zaplatím za tu koloběžku 46 000 Kč. No tak to asi budu muset dávat někoho k soudu, třeba stát.
Takže vlastně v těhle místech už žádný kurýr na koloběžce jí doručovat nebude 🤣
co jste pil? kdo komu co zaplatí?
A, hlavně, co jim tedy brání v zabavení koloběžky v případě, když je řidič pod vlivem alkoholu, případně jezdí kde nemá (na chodníku mezi lidmi). A pokud řidič zabavenou koloběžku provozovateli nevrátí, ať si to řeší mezi sebou, oni by si to pak rozmysleli, kdyby po nich provozovatel chtěl zaplatit zabavenou koloběžku.
Problém není v koloběžkách jako takových, ale v jejich řidičích a hlavně policii, že pravidla nevymáhá.
Historie se opakuje, Spejbl zakázal Hurvínkovi drandit kolobrndu.
I Hurvajz tím udělal škodu.
Byl jsem teď v Grazu a je neuvěřitelné, jak tam mají zvládnutou cykloinfrastrukturu – na většině ulic samostatná cyklostezka (pěší mimo), někdy široká jako jízdní pruh. Jezdí se tam na kolech i elektroběžkách opravdu hodně a funguje to. A tady se místo budování tras řeší hlavně zákazové značky. Přitom koloběžku používám denně z vlaku do práce a je to ideální prostředek právě pro Prahu (na rozdíl od kola zvládá kopce bez potu a rychleji, takže celkově vyrovnává a někde i překonává rychlostí mhd). Souhlasím, že koloběžek je moc, jezdí po chodníku, kde nemají co dělat, a často dost neohleduplně. Ale… Číst vice »
V zásadě souhlas, ale zrovna na té Malé straně nevím, kam byste tu infrastrukturu chtěl narvat.
No, třeba na tu silnici co tam vede? Když už je tam omezení na 30, tak by se s podobnými rychlostmi ani moc zavazet navzájem nemuseli…
Ono nemusíte jen na západ, jeďte se podívat do Polska, jak nás v tomhle předběhli. v květnu jsem byl na kole třeba v Toruni a jen jsem zíral. Za to tady v Praze je to skanzen a tím, že nakreslíme pruh na magistrálu je akorát medvědí služba pro všechny.
Ehm, napadá mě spíše jestli se pan Ryvola nechce náhodou zavděčit potenciálnim voličům, protože jinak je takový zákaz jemně řečeno „úlet“. Od čeho máme obecní policii ? To bychom za chvíli mohli zakazovat vjezd kočárku s plačícími dětmi do památkové zóny a podobně…
A co by měla ta Vaše obecní policie dělat s kolobezkou? Navíc Praha ji nemá, ta má městskou a ta hlídá dodržování pravidel a zákazu, takže se něco musí zakázat, aby se to mohlo hlídat. Neboť co není zakázáno, je povoleno alespoň pro některé typy lidí.
Ona jízda na koloběžce po chodníku není zakázaná?
Opravdu někomu vadí, když řidič koloběžky dodržuje současná pravidla?
Nebo je policie líná pokutovat jízdu po chodníku, nedání přednosti… Odtahovat špatně zaparkovaná vozidla..
Birici ani policiste nedelaji nic, na cem se neda vydelat (aspon pres carkovy system).
Na udělování pokut opilým řidičům koloběžek nerespektujícím pravidla se nedá vydělat? To jsou věci…
Ta dodatková tabulka po značkami na fotografii ovšem upravuje výklad těch značek nad ní. Např. když tam někdo pojede na elektrokoloběžce s cedulkou s nápisem Zásobování, tak může i bez souhlasu MČ Praha 1.
Pokud se dodatková tabulka „Mimo zásobování …“ vztahuje i na tu horní značku s omezením rychlosti na 30, pak to zásobování by tam asi mohlo jezdit rychleji než 30km/h, a elektrokoloběžky s nápisem Zásobování by asi mohly i nadále tuto část Prahy zásobovat podnapilými turisty? 😉
Mě napadá (a skutečně to nevím), zda vyobrazení elektrické koloběžky na zakázkové značce mám oporu ve vyhlášce a tudíž, zda je taková značka platná.
To, ze na výstražné značce muze byt vyobrazen zvíře, pro které se umisťuje (např. kůň, žába) namísto dříve užívané hospodářské zvíře (krava) a dodávková tabulka s napisem „Koně“, je mi známo, ale takto… nevím.
Pokud vás to napadá, tak se do té vyhlášky podívejte a za půl minuty to víte, pokud jste ji už deset let nečetl.
Že má někdo nějakou cedulku, ještě neznamená, že její význam naplňuje.
Líbí se mi ta doplňková značka na fotce.
Takže zásobovací kolobrndy jsou ok a se souhlasem MČ se může i víc než 30?
Dodatková značka platí jen pro značku nad sebou. Pro další už ne
Takže v té ulici se vlastně zavádí omezení na 30 km/h (to něco do sebe má) + zákaz vjezdu pro elektrokoloběžky s doplňkovou upřesňující tabulkou.. Ta schválně, kdypak se jin vyřízení požadovaného povolení podaří dostat do sekce „potřebuji vyřídit “ na webu MČ…
Keby vážne hrozilo, že magistrát vydá celoplošný zákaz, tak by sa možno ukázalo, že Lime a iní prevádzkovatelia už dávno software, ktorý niekde obmedzí rýchlosť, inde vypne motor úplne a pri zaparkovaní na nevhodnom mieste strhne vodičovi extra poplatok, majú otestovaný a pripravený na nasdenie, len ich k tomu zatiaľ nič netlačí.
Zákaz byl připraven a předložen Radě hl. m. Prahy, ale Spolu hlasovala proti. Mělo to být účinné od 1. srpna. A radnice Prahy 1 (vládne Spolu + ANO) teď pláče, že nic není.
To abych pak parkoval někde na místě k tomu určeném a pak k zákazníkovi třeba 300 metrů šel pěšky, tak to už ale zase pak nemá cenu doručovat na pohybovadle.
To je jako s autem, vždy potřebuji zastavit co nejblíž zákazníkovi, aby zákazník měl objednávku včas.
Jak mi policista někde v Praze říkal, že mám třeba zajet zaparkovat do podzemních garáží v palladiu a odtamtud to zákazníkovi donést pěšky. No tak to by to zákazník měl ještě studený A pak ještě Já bych mu platil kompenzaci 😡
Tak doručovat v centru Prahy jídlo autama je zhovadilost, která funguje jen proto, že zákazníci a poskytovatelé těchto služeb sprostě přehazujou všechny problémy jejich transakcí způsobený na okolí… Něco jinýho jsou řídký okrajový části, kde je podniků málo, tam dávaj auta nebo skůtry na rozvoz smysl. Akorát by měla policie a MP přestat kašlat na vymáhání pravidel provozu. Do centra patří kurýři pěší, na kolech nebo i na těch e-koloběžkách. V centru je podniků tolik, že je slušnej výběr i v akčním rádiu pěšáka. A ty vyhrazený místa nejsou takovej problém, když jsou dost hustě. Těch 300 m už je… Číst vice »
V Hradci Králové už před sedmi lety koloběžky v parcích a pěších zónách samy sobě omezovaly rychlost jízdy na 7 km/h. V Praze za neochotou proti koloběžkovým šmejdům zasáhnout stojí politický sponzoring. Všechny tři partaje Spolu jsou známé svou devótní oddaností sponzorům a jejich zájmům. Za zavilou nenávistí STANařů k Pirátům a Prase sobě stojí také rozbořená bábovička-penězovod v kauze Dozimetr.
A reálně tam turisté pojedou stejně po chodníku. Ale chápu, politická prezentace na P1 musí ukázat, že něco dělá
1. Kdyby v Nerudově zakazali auta, bylo by to prospesnejsi.
2. V zahranici jsou ve mestech casto zony, kde se kolobezce automaticky vypne motor, nebo se vyrazne zpomali. Nechapu, proc by to neslo takto resit i v Praze. Toto by se dalo aplikovat i treba pouze behem noci, pokud je problem s hlukem.
Kdyby to Lime chtělo udělat, dávno by to udělalo. Plošnému zákazu vysloveně nadbíhá.
Velka rána pro mikromobilitu, Praha bohužel do 21. století prostě nechce patřit. Ožralí turisté na koloběžkách jistě problém jsou, ale elektrické koloběžky, soukromé i sdílené jsou relevatní dopravní prostředek, zvlášť v kopcovité Praze, kde se lidem nechce jezdit na kole do kopce.
Znám lidi kteří se na nich pohybují pravidelně, na P3 bývají pravidelně plné stojany – včetně oblastí, kde je turistů minimum. Díky široké síti stojanů jsou koloběžky málokdy na chodníku. Při zaplacení předplatného navíc nabízejí koloběžkové firmy rozumné ceny, ne extrémní na úrovni taxíku.
Asi se pohybujete v jiné Praze než já. Právě že opilci jezdí naprosto bezhlavě a koloběžky se válí a překáží všude.
E-scooters (zdráhám se nazývat koloběžkou něco, co se jako koloběžka nepohání) jsou mikromobilitou tak možná pro roztahaná americká předměstí bez veřejné dopravy.
V centru Prahy je to jednak z 90 % turistická atrakce, a jednak je všude MHD v docházkové vzdálenosti po ulicích s kamennou dlažbou.
Point mikromobility je prave ze lidi MHD jezdit nemusi
Point MHD je, že člověk není závislý na automobilu ani půjčování hraček, které zabírají veřejný prostor a kličkují po chodnících.
A pro změnu je závislý na MHD, jízdním řádu, dostupných spojích a zastávkách a omezení přepravovaných věcí, přičemž zrovna v Praze má MHD spoustu dalších negativních efektů (e.g. mafiánské praktiky DPP a zejm. jejich revizorů).
Pointu článku si překládám tak, že v rámci pražské památkové rezervace se na tom prohánějí alkoholem posílení borci a nikdo není schopen proti nim zasáhnout. Tam to nefunguje jako příspěvek k mikromobilitě, ale jako turistická atrakce (provozovatel to musí moc dobře vědět), ostatně na principu turistické vopičárny tam funguje skoro všechno. A tak se vymyslela restrikce pro všechny. Řešení jako řemen, založené na presumpci viny všech. (Ale ono stačí se v pozdním večeru tam někde pohybovat – fakt se chovají na tom jako hovádka, bohužel vyvíjející i značnou rychlost, a můžou tak někoho sejmout s daleko větší pravděpodobností…)
Jestli si myslíte, že motorizovaní koloběžkáři jezdí riskantní rychlostí po chodnících jen na Praze 1, tak jste dost na omylu!
A co třeba Uhříněves? Tam byste ty koloběžky zakázal taky? Pokud Praha hledá celopražské řešení tak za chvíli ani nebude možné projet Uhříněveskou oboru nebo Klánovický les.
V Uhříněvsi se tohle vyskytuje naprosto minimálně, což mimochodem krásně ilustruje, kdo je primární cílovou skupinou. Pokud by každé druhé nároží bylo zablokováno povalenými Lime skútry a každou chvíli bych uhýbal nějakému kaskadérovi na chodníku, pak by nejspíš proti zákazu málokdo z místních protestoval.
(Samozřejmě by P22 nejdřív musela mít nějakou dopravní politiku a funkčního radního, což nemá.)
Proč je teď problém pokutovat koloběžky jedoucí po chodníku, ale když je zakážeme všude, tak nebude problém je pokutovat když někde pojedou?
Jenze ta MHD je dost nepouzitelna na vetsine tangent, v centru casto preplnena, atd. Rozumne doplnit mikromobilitou, aby to nebylo jen MHD nebo auto, by potrebovala jako sul. zrovna Nerudovka je pripad, kdy je z horniho konce kamkoli na MHD pekne daleko…
Proč se nezakáže též parkování aut v celé Praze? Taky zabíjí lidi a řídí je opilí řidiči.
Zrovna Praha 1 by si redukci uličního parkování zasloužila.
Zase jsou na Praze 1 o krok napred! Prvni velkomesto, kde se spalovaci motor navrati jako nahrada levicackeho elektromotoru!
Ba ne, spalovací motory jiných pouťových atrakcí (pseudoimitací historických vozidel na sportovně vyhlížejících rámech) nevadí, tyto jsou už nyní provozovány souběžně. 🙂
V Paříži je pouliční pronájem elektrokoloběžek ilegální už dva roky a to v Paříži vládne levice. V Praze naopak půjčovny elektrokoloběžek podporuje Spolu, tedy ODS, ČSL a TOP00. To všechno jsou strany, které o sobě prohlašují, že jsou pravicové a konzervativní. Nepřipadá vám vaše vnímání světa poněkud vadné? Mimochodem, prozraďte nám, jakými vozidly se spalovacími motory budou ty elektrokoloběžky z půjčoven nahrazeny, rádi bychom se zasmáli.
Tohle reseni je nesmysl. Ten celoprazskej navrh je vyrazne lepsi.
Pro mne je tedy elektrokoloběžka dopravní prostředek. Když je hezky a teplo, jezdím na koloběžce často do práce na Praze 1. Jinak jezdim většinou autem, tak nevím co je pro Prahu 1 lepší.
Řekl bych, že Vy na elektrokolobrndě asi nebudete ten problém.
A platí, že pár potížistů dokáže zkazit pověst slušné většině. Tady je to extrém, kdy je naopak potížistů většina. Takže holt to pak schytáte taky.
Když zakážeme elektrokoloběžky, zkusí se to prozměnu zas přes elektrokola, jen se problém posune do trochu jiného provedení a zase to budou odnášet akorát ti slušní. Kdyby si Praha udělala včas svůj systém půjčování (e)kol a podobných vozítek a sama si dohlížela na pravidla, tak takovéhle parodie na podnikání vůbec nemusíme řešit. 🙁
Ryvola je pouťová atrakce. Elektrická koloběžka je normální dopravní prostředek. Čímž nezpochybňuji, že pronajímatelé a turisti na tom dělají bugr. Je to další příklad, jak státní správa a její snahy o regulaci nestíhají vývoj technologií.
Firma, která své předměty podnikání nechává válet po ulicích, podle vás podniká „normálně”?
Je to sice podnikání na hraně, ale dělá to kdekdo – autopůjčovny stejně jako cyklopůjčovny holt neřeší, jestli a kde s tím zákazník zaparkuje (a většinou může na obecním zadarmo). Na vrácení vozidla maj teoreticky podmínky (a smluvní sankce za špatné vrácení) ale prakticky je neuplatňují, a policie se prakticky neptá „kdo to zaparkoval.“
Lime pro formu chce fotku, jak byla koloběžka zaparkovaná, ale pochybuju že na ní někdo čumí(zvlášť když se neztratí a další zákazník nehlásí problém).
Normalni autopujcovny tohle nedelaji. Jen ty, ktere maji diky korupci PR nalepku „sdileni“.
Všechny ty koloběžky zrušit.