Práce na prodloužení tramvajové trati v Jablonci by mohly začít v roce 2025
Billboard na konečné v Jablonci nad Nisou. Foto: Jindřich Berounský
Proti prodloužení v minulosti vznikla petice.
Proti prodloužení v minulosti vznikla petice.
Tak, aby to bylo pěkně vyvážené:
https://www.petice.com/petice_za_dostavbu_tramvajove_trati_v_jablonci_nad_nisou?u=8560073&s=100104302
Co je to poslední dobou za úchylku, tlačit tramvaje na hlavní náměstí ve městech.
A magoři, kteří si ulítávají na tramvajích, vůbec nechápou jak je to peklo bydlet v úzké ulici, když projede tramvaj se zvukem 90 až 110 decibely.
V centru měst má vést tramvaj pod povrchem. Tramvaj nebude slyšet a zrychlí se čas mezi zastávky.
Pokud zrovna není fakt blbý povrch, tak je moderní tramvaj leckdy tišší než motorka. Nevidím přitom, že by někdo hlučné motocykly v centrech zakazoval…
Nicméně, tramvaj má být tam, kde jsou lidi, a má být především dobře dostupná. To pod zemí úplně nebude.
A proč se tlačí na náměstí? Protože tam snadno doveze lidi, kteří se přesně tam chtějí dostat. Je to daleko lepší, než kdyby se tam snažili sami zaparkovat.
haha:-) to určitě bude když bude zajíždět do myší díry z Dolního náměstí. Ono zatočit 30m tramvaje a nebo pět metrů prvorepublikové tramvaje je sakra rozdíl…ale rozkazy se přece musí plnit, ŽE?
pravda je, že to šlo politickou objednávkou někudy to na ten “ nový“ terminál, který je ještě ve hvězdách protlačit a to celkem bezohledně. Rozkaz zněl jasně, protlačit tramvaj!
Ja nevím, mě přijde logické, že se tramvaj protáhne na terminál. Jak budete řešit těch 800 metrů mezi terminálem a Tyršovými sady ? Autobusem a přestupem ?
Autoři petice proti tramvají doporučují vznášedla.
Mnohem větší peklo je, když tudy projede autobus, ten je hlučnější. Nechtěl bych bydlet v ulici, kde jezdí běžné autobusové linky, stačí když kolem domu jezdí jednou za hodinu noční linka. Tramvaje do města patří, především aby propojily centrum (které tak může žít) a nádraží s okrajovými částmi. Jablonec je veliké město s velkým potenciálem rozvoje tramvajových tratí a hlavně s tou obrovskou výhodou, že tam tramvaj už je zavedená (i když ten kousíček na okraji je skoro zanedbatelný). Jiná města si o efektivní dopravě můžou jen nechat zdát, protože tramvaje tam byly kdysi zrušené nebo nikdy nebyly a zřizování… Číst vice »
Tož hezké by to bylo, ale tak nejmíň dvakrát dražší…
Šaliny už dávno nejsou hlasité, pokud je adpoň trochu v pořádku koleje/podloží. Osobně teda neznám moc úzkých uliček do kterých se vejdo dvoje koleje šaliny, možná tak někde v Práglu…
Lze konstatovat,že za úchylku lze považovat Váš komentář.Nepatříte též mezi podporovatele flustrovaného kavárníka? Nic ve zlém….
No nevím jestli je vhodné tlačit tram na Dolní náměstí.
Podle mého názoru by bylo vhodnější to protáhnout buď kolem Nisy a nebo aspoň vrchem Libereckou-Smetanovou.
NO JO, ale to by jste nesplnil rozkaz a to přeci nejde…nicméně, ulice Jablonce v centru města nejsou opravdu nijak široké nikde
Ten hovězí nápad se neustále vrací jako bumerang…
Přesně podle pořekadla „všechno je pomíjející, blbost je věčná“.
Tak doufám, že za dva roky zase nastanou nějaké okolnosti, kvůli kterým to odloží minimálně do 2030.
Nezlobte se,ale jako bumerang se vracejí v diskusích Vaše, mírně řečeno,ujeté názory na dopravu.
… a penízky EU fondů z OPD3
Do centra Jablonce koleje fakt nepatří. Úzké hrdlo za Merkurem a s prudkou zatáčkou na hlavním náměstí.. no na to se fakt netěším.
Naopak koleje se mají položit po celém Jb – Palachova, Podhorská, směr na Rychnov jako příklady…
Co?
No prostě tramvaj do města nepatří a basta. Soudruzi zrušili tramvaje v Jablonci v roce 1965 a byl pokoj. A teď, po letech klidu zase někdo chce pokládat koleje ….
jo, ale těmhle matlákúm, to můžete vysvětlovat jak chcete…protože se tak dělo v první Republice, tak to přeci musí být i dneska…Jablonce je protkán lidmi se vzpomínkovým patosem, realitu nechápajíc, ŽE TRAMVAJE VÁŽÍ DESÍTKY TUN A JSOU DESÍTKY METRŮ DLOUHÉ a že ulice nejsou NAFUKOVACÍ ten květáček na krku nebere, neb oni přece ví sami nejlépe, ŽE MĚSTEM PROJELA TRAMVAJ, KTERÁ MĚLA PĚT METRŮ délky A ČTYŘI TUNY
Když ty ulice nejsou tzv. „nafukovací“ tak proč do nich pouštíte tolik aut?
A čím by měl jezdit domů, snad ne tramvají, žejo?
2025? není to moc rychle, Antone Pavloviči?
aneb vratme se o 100 let zpet? ekologicke, tiche autobusy cng, lng či jake ale ne budeme tahat tramvaj, draty ,kopat silnici, koleje, kolem merkuru to ani neprojede, takze zase problem, hlavne ze si pan Berounsky splni svuj sen!
další dopravní inženýr 🙁
Teda neurazte se prosím, ale řeknu Vám upřímně, že tenhle týden jsem větší blud ještě nečetl.
Ještě by to chtělo nové tramvaje.
To sice máte pravdu, ale můj názor (jsem jen občasný návštěvník), že se prodloužení v Jablonci mohlo sfouknout při rekonstrukci tratě z Liberce z jedné vody načisto.
Tak zněl původní plán. Také bylo v plánu, že se postaví rochlická trať a ve vozovně na ni zkompletují nové vozy. A teď zpátky nohama na zem… Kompletují se místo toho další T3R.SLF, nakupují autobusy a rekonstrukci vyžaduje několik úseků na městské trati. Než se nadějeme, bude další dotační šestiletka pryč. Že by větší obměna vozového parku v té další? Ono s tím astronomickým vnitřním dluhem z 80. let a několika krizemi a politickými zaváháními v pozdějších letech se nedá všechno dělat na lusknutí.
Tak hlavne že sa zarezala tisícka. Na tú srandu sa v minulých desaťročiach vyhodilo dosť peňazí.
Zarezanie tisícky je v poriadku.
A čo tým získali?
Jáj! Možnosť prevádzkovať tie super lacné 1435 mm travmaje, ktoré tam teraz jazdia!!! Čože? T3Wany mohli byť aj na tisícke??? Asi toľko k objektivite diskutujúcich…
Ano, tak to byt melo. Jablonec se velmi snazil, aby se nestalo nic. Clanek mne prekvapil, jelikoz ani nevim, ze doslo k opetovnemu vyvoji smerem k budovani trate.
Ve volbách. Kde jinde?
SOUHLAS. Ale to se nejdříve opraví točna a pak se v roce 2026 zavře 🙂
Ano, přesně proto si myslím, že nebýt odporu některých lidí z Jablonce, ušetřilo by se dost peněz.
Nové tramvaje na metrový rozchod NEEXISTUJÚ! Jeden z argumentov pre (úplne zbytočné a nepotrebné) prerozchodovanie predsa bol, že Liberec tak bude môcť kupovať nové nízkopodlažné tramvaje! A nie nekonečné reinkarnácie T3 s vaničkou medzi podvozkami (ktoré síce jazdili aj na metrovom rozchode, ale to sa nehodí do ideológie likvidácie metrového rozhodu, tak to budeme ignorovať).
Často se dělá petice proti něčemu. Pojďme udělat petici pro stavbu tramvaje do centra Jablonce, rád to podepíšu. Je potřeba vedení města ukázat, že víc lidí by tramvaj uvítalo než ji odmítá.
No stačí pár mentálně slabších jedinců a vše může být opět uloženo k ledu. To,co předvedl flustrovaný kavárník,nevím jak to slušně napsat,se dá přirovnat k chování zlobivého,ukřičeného
fracka,který si chce vydupat svoje přání a požadavky..Tak doufejme,že tentokrát zvítězí zdravý a rozumný názor nad hloupostí.
P.S. Petici za tramvaj podepíše spousta lidí,ale musí o ní včas vědět.
To by asi nebyl problém, stačí vlézt do několika tramvají směřujících do Jablonce a zeptat se cestujících jestli by byli rádi aby to pokračovalo do centra, dokonce až k terminálu MHD. Těch sto podpisů, které měla petice za nepostavení, by asi naskočilo velmi rychle. A myslím že vedení města si toho je také vědomé a není potřeba ho nějak moc přesvědčovat.
https://www.petice.com/petice_za_dostavbu_tramvajove_trati_v_jablonci_nad_nisou?u=8560073&s=100104302
Hurrrá, konečně v jablonecké ODS zavládl zdravý rozum… Opravdu příležitost z Jablonce udělat město a nejen předměstí liberecké aglomerace.
Dle mého názoru jeden z nejlepších návrhů termínálu, co by se realizoval.
http://mhd86.cz/2018/03/16/jablonec-ma-svuj-vitezny-navrh-na-novy-terminal-mhd/
Co vím, tak před rokem a něco byl ten projekt značně seškrtán. Jinak celkově vidím jako velkou bolest Jablonce (ne)využití území kolem I/14. Velkoryse založené městské jádro končí slepými štíty secesních činžáků a navazují na ně izolační trávníčky, někde šejdrem posazené paneláky. O městské třídě ani rekreačním pásu podél řeky se hovořit příliš nedá. Přitom jinak má Jablonec na ten reliéf docela hezkou strukturu. Pozemky pod plánovanou tramvají už byly formálně převedeny z ŘSD na město a kus tranzitu jezdí po Lukášovské spojce a pak dílem po krajské přes Mšeno a dílem přes Rýnovice. Kladu si otázku, nakolik akutní to… Číst vice »
Tak jednoho dne snad 1/14 zmizí z centra Jablonce a pak snad bude větší motivace pro využití toho prostoru.
10 let tahanic o prodloužení trati o 800 metrů …K zbliti. Takto mezinárodní soupeření mezi upadajicim Západním blokem a Cinou nebo do budoucna Indii o uchování hospodářské (a tím i vojenské, kulturní, finanční) převahy fakt nevyhrajeme….V Číně, Indii, Vietnamu a leckde v rozvojových zemích se staví dopravní infrastruktura nasobne rychleji. Náš náskok každým rokem klesá….
plány revanšistů zhatí, tramvajáci boubelatí!
Nechceš jít do politiky, kašpárku?
Ta fotka je kouzelná, ale ten popisek na bilboardu moc nedává smysl.
Nejdříve jsem myslel, že se jedná o nějakou fotku z Kuby.
Dává smysl, širším centru Brna je tramvajová doprava neskutečně sama sebou zablokovaná. Velmi chybí něco jako podpovrchová tramvaj, kdyby se část tras přesunula pod povrch. Klasické metro je nyní pro Brno asi nesmysl, ale podpovrchová tramvaj, tam již dávno být měla.
Anebo trať z Brněnského Hlavního nádraží pod centrem, až na nádraží Královo pole.
Njn, diametr, akorát furt není vyřešené jestli by byl užitečnější jako tramvajový, nebo vlakový… a tak pro jistotu není žádný.
Ale právě proto mi to přijde trochu kontraproduktivní. Tramvaj v Jablonci do centra byla na spadnutí a pravděpodobně se brzy dostaví, zatímco metro v Brně nemá absolutně žádné reálné obrysy. Má to znamenat že Jablonec se bez té tramvaje vlastně když tak taky obejde?
v Brně se rozrůstá a modernizuje síť tzv. rychlé (od nekolejové dopravy separované) tramvaje – zatím žel jen mimo centrum, ale i tam se jedná o jeden již loni zprovozněný nejdelší tramvajový (povrchově stavěný) tunel v ČR dokonce s podpovrchovou zastávkou Západní brána, jeden aktuálně budovaný ražený tunel podél Žabovřeské ul. a další projektovaný tunel ze stávající konečné v Bystrci-Ečerově na sídliště Kamechy.
Konečně by tam někdo měl oživit plán ze 70. let minulého století tramvajového tunelu pod Špilasem od Mendláku na Komenského nám, při čemž tam je zakonzervovaná průzkumná štola údajně v délcě cca 3/4 celkové délky plánovaného tunelu.
To je všechno pravda a je to správná cesta, ale ten termín „metro“ je docela konkrétní a když v severních Čechách řeknete „metro v Brně“, lidem se vybaví jakási věc která jistojistě neexistuje a zřejmě asi není životně důležitá. Proto je ta formulace podle mě nešťastná.
No ono nám chybí dost… ale moc reálná šance na něj není. Snad je to s tím Jabloncem nadějnější…
Z té brněnské debaty mám… jak to říci… hrozně blbý pocit. Nějak tam cítím celkové posílení železničního uzlu a zakopání páteřních (nikoli všech, nepodceňujme městotvornou funkci!) tramvajových linek. Žádné lehké metro, lehký vlak ani těžkou tramvaj. Výsledek po sto letech, že buď se draze a pro vlaky stejně ne úplně šťastně rozšíří okolí centrálního nádraží, nebo se pro vlaky elegantněji (ale s jakou kapacitou?) a úplně pitomě pro šaliny to nádraží odsune, tak z toho mám teda hlavu v dlaních. Jako fanda krajských měst obecně Brňákům přeji, aby to příliš nezkazili.
Před asi dvěma roky jsem zaslechl několikrát názor,že Liberec by měl tramvaj ukončit ve Vratislavicích-Kyselka,případně v Proseči a místo toho se věnovat stavbě tolik potřebné tramvajové trati do Rochlice…..
To říkal poměrně nedávno Jaromír Baxa, když se řešila kompenzace pro DPMLJ. Že tam má dopravní podnik velkou ztrátu, že platí rekonstrukci a že Kraj a Jablonec moc nespolupracují. Jakkoli nesdílím jeho představu o „přesměrování energie a peněz na rochlickou trať s pokračováním do Doubí“ (speciálně s tím, jak dlouho urputně obhajoval metrový rozchod) a doufám, že trať bude po rekonstrukci znatelně provozně efektivnější, tak je to rozhodně k zamyšlení. Dospěl jsem k tomu, že v delším časovém horizontu se nabízí otočit naruby myšlenku Regiotramu, tedy postupně kanibalizovat nikoli tramvajovou, nýbrž železniční trať podél Nisy, nahradit ji tím koridorovým sjezdem… Číst vice »
Brnu bude úplně stačit omezit auta v centru, plány na superdrahé podtunelování starého města jsou jen nereálné fantazie.
To přirovnání k Brnu je výstižné dost. Nějaká forma podzemní kolejové dopravy těžce chybí, a o její realizaci se taky x let jen debatuje.
To sice ano, ale právě metro je pro Brno zase zbytečné. Podzemní tramvaj či ještě linka vlaků od Tišnova s pár zastávkami, to by stačilo.
Zbytečné není ani zdaleka, „jen“ drahé…