Práce na přípravě autobusového terminálu v Pardubicích mají zdržení
Vizualizace terminálu pro autobusovou dopravu v Pardubicích. Foto: Ateliér Hájek
Pardubice dokončí a zprovozní terminál pro linkovou autobusovou dopravu asi o půl roku později, přibližně na jaře 2022. Práce na
Proč se autobusové nádraží nepostavilo místo pošty? Je hned vedle nádraží vlakového a o půl kilometru blíže do centra. Pošta může být jinde a navíc na to jak je „malá“ zabírá strašného místa.
Mám pocit, že pošta využívá i vlak (občas vidím něco manipulovat na koleji u její rampy). Tohle by se docela blbě přesouvalo, i když jsem slyšel, že se pošta měla přestěhovat přes koleje naproti k pahrbku.
Pošta využívá vlak celkem pravidelně, poštovních vlaků jede x za týden.
Už aby to bylo, sic to není ideální, je to asi nejlepší místo na autobusák. Bude to všechno u sebe. No ale stejně jezdím většinou autem a přesedám na vlak. Nejhorší je absence toho P+R, jak bylo zmíněno. A že všechno stání u marketů bude asi zpoplatněno, i když se s tím dříve tak počítalo. Parkoviště se ještě zabrala jak bylo zmíněno Mcdonaldem a Myčkou na auta. V polabinách už se taky nedá moc parkovat a je to docela daleko 🙁 Jsem zvědav jestli tedy budou stavět i to nové obchodní centrum, i přes současnou „krizi“. Ale to už asi… Číst vice »
Jestli s těmi servisními kolejemi narážíte na můj příspěvek s kolejemi pro OTV, tak ano koleje se jistě najdou, ale za jakou cenu? Zde to je za plotem, všechno pohromadě, je potřeba předtápění pro SHV, a lepší místo kvůli naložení a složení materiálu taky nenajdete.
U obchodů to zpoplatnění je logické, obchod si nechce odradit zákazníky tím, že nebudou mít, kde zaparkovat, jelikož parkoviště bude zabrané z většiny auty lidí, co jedou někam vlakem.
Základní chybou bylo prodání pozemku pod současným autobusovým nádražím, ten není na špatném místě, jen by byla potřeba jeho rekonstrukce.
A díky čachrům z pozemky přijde SŽ o koleje na kterých jsou dnes odstaveny vozidla OTV, hezký za plotem.
A nebudou se náhodou v rámci stavby Pardubice tahle koleje přesouvat (nebo alespoň nějak přiohnuty)?
No, má se zkrátit ten prodloužený peron, jak tam parkují auta, a měla by tam vzniknout další kolej (za 18.), ale bude to dal od podniku, nebude to za plotem (a i teď byl problém, že se tam jednou feťák vkradl, a to to bylo za plotem), a v původním plánu nebylo ani předtápení (ale to se prý snad dodělalo), ale vše na tu kolej nevejde. U OTV nyní stojí 2 MVTV, ŽDJ, MPŽ a občas ještě plošiňák. A ta kolej na to bude krátká.
Takže pro pracovníky OTV, jednoznačně mínus.
Už teď se tam tvoří kolony a počkejte až se na místě lihovaru postaví nové obchodní centrum. Jezdím 8x týdně pracovně do Prahy vlakem. Teď bude parkovné všude v okolí zpoplatneno a jelikož se z vesnice na nádraží jinak než autem nedostanu, tak už mi cesta vlakem nedává ekonomicky smysl a budu jezdit autem… což zase nedává smysl ekologicky. 🙁
Pardubice jsou mesto, ktere co se tyce dopravy, chodi v kruhu a prava ruka nevi co dela leva. To prednadrazi je fakt des a dale do centra neuveritelne ucpane, pozemky na P+R mesto prodalo a misto toho tam stoji obchodaky.
Já si myslel , že bude naproti jak teď bourali ty domky a ono to není jejich pozemek ani pod stávajícím nádražím . Navíc mě překvapilo , že budovali pro MHD terminál a neudělali ho naráz i s meziměstem . A to tam chtěli bourat i ten panelák co jím teď budou projíždět. Ještě že ho nepostaví kilometr daleko jak v Olmiku .
Trochu mě fascinuje, jak si projektanti-architekti nevyměňují svoje vizualizace. Narážím na to, že z lávky nad kolejištěm nejsou sestupy na nástupiště.
Jsem zvědavej, kdy se to dostaví, to už bude třetí místo, ze kterého budou odjížďět meziměstské linky od pardubického nádraží co (teda doufám) zažiju.
Nesmyslně vyhozené peníze. Pokud by v Pardubicích v minulém desetileté mysleli dopředu, vytvořili by kapacity pro regionální dopravu na nově vybudovaném přestupním terminálu před nádražím. A k tomu třeba odstavené parkoviště pro autobusy o pár set m dál. Celkem s vícenáklady pár desítek mil. Kč a lepšími podmínkami pro přestup.
A hlavně bude „hitem“ náročná novostavba průjezdu autobusů obytným domem – a lidé tudy při přestupu budou muset stejně projít …
To by prostorově nestačilo.
Kolik linkových autobusů odjíždí obvykle současně, že by to nestačilo?
Může být potíž, pokud by měly jezdit bez průvodčího a/nebo čekat s odjezdem, až budou všichni cestující odbaveni a/nebo být o to dříve přistaveny … pak aby se počítalo vzhledem ke špičkám víceméně se všemi směry a linkami zároveň.
Vždyť je tam ještě i docela velký prostor mezi budovami nádraží a pošty – při troše snahy by se tam to, co je z pohledu cestujících opravdu nezbytné, dalo určitě nějak srovnat, a kousek dál by naopak mohla být parkoviště.
Smůla je, že v Česku si stále většina aktérů představuje autobusové nádraží okresního/krajského města jako megastavbu s 20+ nástupišti a desítkami míst pro parkování / odstavování autobusů. A to všechno v lukrativní poloze uprostřed města. Přitom jinde udělá stejný efekt pět stání u chodníku v přednádraží a odstavné parkoviště na méně lukrativní ploše opodál…
Ono by možná stačilo myslet na budoucnost ještě dřív a nedávat (nebo neprodávat?) soukromníkům autobusové nádraží v současné poloze, co se pracně za socializmu stavělo, protože stání na Palackého třídě nestačilo kapacitě (to že je dneska v šíleným stavu je irelevantní).
Matně si vzpomínám – místní mně mohou opravit – že pozemek pod autobusákem městu nepatřil.
Tak zas takový pamětník nejsem. Ono největší průšvih v tomhle oboru autobusových nádraží je ten, že ho (hodně časlo) vlastní jedna autobusová společnost a dělá opruzy konkurenci. Viz Liberec a Jančura když začínal.