Práce na koridoru mezi Prahou a Kolínem finišují, začala oprava trakčního vedení ve Velimi
Výpravní budova stanice Velim prošla loni rekonstrukcí. Foto: Správa železnic
Během výluk dojde i k odstranění následků krádeže zesilovacího vedení.
cituji z vyjádření ministra dopravy tento týden o zrušení blbě naplánovaných výluk DOTAZ: Co uděláte pro to, aby podobných situací, kdy dráhy vrací jízdné, bylo méně? M. KUPKA: Začali jsme okamžitě podnikat kroky směrem ke Správě železnic v souvislosti se situací z léta, kdy došlo k několika vážným problémům kvůli řetězení výluk. Naší jednoznačnou a ráznou odpovědí je změna klíčových ukazatelů výkonnosti. Mluvím o předchozím stavu, kdy spolehlivost sítě nebyla sledovaným parametrem z hlediska odměňování manažerů Správy železnic. V tuto chvíli dostali parametry spolehlivosti, takže sledování zpoždění, spolehlivosti trakční soustavy a spolehlivost celkového zabezpečení trati činí 35 procent jejich odměn.… Číst vice »
zdroj: https://archiv.hn.cz/c1-67126140-s-fungovanim-zeleznice-nejsem-spokojeny-manazeri-musi-byt-odmenovani-take-podle-zpozdeni-vlaku-rika-kupka
Jak někdo dokázal ukrást zesilovací vedení pod napětím?
vedeni ma ochranu
Vyzkratovat ho zase není tak těžké, ochrany to odpojí. Nějak si ale nedovedu představit 4km klubo, to do sběrny na vozíku neodvezete…..
Který „odborník“ ze SŹ může napsat takové blbosti.
Jak může být trakční brána opotřebovaná hustým provozem pod ní ? Pokud vím, tak i u nových staveb např. Vršovice,
jsou sloupy, co drží brány zapuštěné do přístřešků na nástupištích, takže argument nedává smysl. Pokud pracují na SŽ takový odborníci, pak není divu, dráha vypadá jak vypadá,
hlavně že se sypou peníze.
Nebude dlouho trvat a budou se zřejmě muset vyměnit i mosty, které nemají v korytě pilíře, protože pod nimi nepřetržitě teče voda.
Na Slovensku v úseku kolem Strečna při podobné údržbě formou rekonstrukce ty brány a sloupy TV natřeli a opravili patky, Od pohledu to vypadalo, že se nová se dávala jenom ta ramena na lanové držení + pochopitelně lana apod. Nechci dávat fungování slovenských železnic jako příklad, ale zrovna toto mi připadá jako dobrá ukázka hodpodárného chování. Tak nějak si představuju, že by mohla vypadat údržba (pokud by byla dělaná včas, ne až to zrezne). V ČR jsem zatím neviděl, že by někde sloupy a brány TV takto systematicky ve vetší udržovali, spíš jen jednotlivosti. Např. jeden nebo dva sloupy v… Číst vice »
priklad ze slovenska je ovsem ukazka naprosteho zoufalstvi, ty jejich sloupy jsou pres pul stoleti stare a vetsina z nich je totalne odhnila. natreni je nouzovka na jednotky let.
nove sloupy se neudrzuji, protoze maji bezudrzbovovy nater. ale klidne muzete tratovakum poradit, ze by ho meli natrit…
Psak píšu, že nechci dávat fungování železnic na Slovensku úplně jako příklad a že dobrá údržba se dělá včas. Ten pozink ale zdaleka nemají všechny nové sloupy, nebo jo?
20 let jezdim z Prahy smerem na Ostravu. Za poslednich par let udelala z milovnika vlaku soucasna Sabotaz zeleznic nekoho, kdo vlaky uprimne nenavidi a pokud bych mohl, poslal bych kazdeho, kdo ma i ten minimalni vliv na stav nasi zeleznice, cistit kanaly.
A to rikam jako clovek, kteremu v soucasnosti staci pouze to, aby mel vagon strechu a neprselo do nej.
A to nepocitam trat 070, ktera bude pravdepodobne brzo pozlacena, nebo uz nevim proc je pravidelne kazdou chvili kus nesjizdny.
A kudy projedou nákladní vlaky, když jsou zároveň noční výluky Mělník – Liběchov – Štětí a zastavené provozy.
V noci je nebude problém provézt přes Prahu, přes den se po 060 a 231 mezi odklony dá projet.
Jděte už do hajzlu . NAD, ujeté spoje , nekonečné zpoždění , všechno rozkopané , všude bordel , arogantni protivný zaměstnanci , zamčený nebo posra.. wc , neexistence slušného odstavení kola na nadražích , všude povaleči , vyuzený kuřáci , je to hrůza . Poříčany bez přerušeni snad 10 let v rekonstrukci , os vlaky do Nbk nahrazeny drncavym umastenym vymrzlym busem protoze se nevejdou na koleje plne rychliku , jeste ze nymand z uval jeste nezrusil lokalku do Kouřimi . Ta jedina jezdi jak ma a je na ni spolehnuti . A nezapomente zdrazit . At se mi uz… Číst vice »
auto se vyplati uz ted, kdyz se pripocte hodnota casu. proto autama vsichni jezdej…
a uz jste se uklidnil?
Zaleží na rozdílu jízdních dob mezi autem a vlakem (resp. hromadnou dopravou) na trase, kde jezdíte + možností a vaší schopností ten čas na cestě nějak využít + na pořizovací ceně auta + nákladech na palivo (a s tím souvisí, v kolika lidech jezdíte) + nákladech (i časových) na údržbu. Rozhodně to nejde rozhodnout obecně, záleží na konkrétním případu. Že se někomu cestovat autem vyplatí, neznamená, že se vyplatí všem.
ale hovno. jezdit podle jizdniho radu, ve vozech nejasneho standardu, s riziky zpozdeni a ujetych pripoju, na to se vam kdokoliv muze vyprdne. auto jede kam potrebujete a kdykoliv potrebujete.
ano, z te vasi sotouske teore vyleze tech 10% lidi, kteri vlakama jezdi, protoze nemaji auto nebo ridicak, plus obcas nekdo navic.
ze skupiny muzu v produktivnim veku (s obrovskymi pozadavky na mobilitu) uvidite ve vlaku a hromadne doprave opravdu minimum…
Včera jsem vysvětloval na hodine spolužáci, ze její denní dojíždění autem (25 km) se na ni za posledních 10 let podepsalo minimálně 15 kg, protože si pak musí najít čas na fitko. Jezdíme do Prahy oba ve špičku a i na té proklate 070 mám běžné zpoždění v minutách, těch 30 minut je spíše výjimka. Kdežto ona jednou jede 30 minut, jednou hodinu… a já za stejných 40 minut dveře – dveře uslapu 1,5 km pěšky ( 700 m do práce a 800 m z nadrazi ) a 20 minut vlakem. To ze mám sport navíc a ze je to… Číst vice »
Lokálka do Kouřimi už je v pracovní dny skoro zrušená (ač to bylo zcela v tichosti a bez varování, na stránkách SŽ je stále starý, již neplatný jízdní řád), víkendy budou jistě brzy následovat také. Předpokládám, že je to kvůli nízkým číslům ze sčítání letos na jaře, kdy byla vytíženost vlaků na téti trati výrazně ovlivněna výlukou z Poříčan do Kolína, kdy na sebe vlaky a autobusy v Pečkách moc dobře nenavazovaly.
predpokladas blbe jako vzdy, parohaci. duvodem redukce spoju je to, ze tou pomalou sukafonovou klikatici nejezdi pocty lidi, ktere vyzaduje vlak.
Jaký, že předpokládám blbě? Důvodem redukce je to, že prostě to kraj chce zrušit stůj co stůj. Obce samozřejmě nechtějí, proč myslíte, že si minulý rok vybojovali zachování provozu? A že tam nejezdí počty lidí vyžadující vlak, co je to za zhovadilost? Ona snad existuje nějaká hranice, od kdy je vyžadován vlak? Kde je něco takového napsáno, jak jste na takovou blbost přišel? Samozřejmě že až do konce jezdí lidí málo, tak to je u každé linky veřejné dopravy podobného charakteru, to ale není důvod ji zkracovat. A právě díky té klikatici velmi dobře obsluhuje všechny obce (kromě Bošic) a… Číst vice »
Pane Jelen K Vašemu „Ona snad existuje nějaká hranice, od kdy je vyžadován vlak?“
Tak proč nikdo nekupuje jednovagonový vlak, přestože je v nabídce:
– Alstom Lint 27
– Pesa Link I
Proč je dvouvagonový RegioPanter výrazně dražší než třívagonový RegioPanter v přepočtu na sedačku?
Tak beru zpět, ten neplatný jízdní řád už tam není, ale platný také ne.
Trakční brány slouží v provozu již přibližně 30 let a s ohledem na vysokou frekvenci dopravy se blíží konci jejich životnost. Pokud je opravdu tato věta pravdivá, tak by už jinde musely brány dávno spadnout a co teprve lanové převěsy v České Třebové.
Vliv počtu vlaků na životnost trakční bran se mi taky těžce nezdá…
Ano. Větší úsměvný blábol manažera SŽ jsem dlouho neslyšel.
trakcni brany v mezi prahou a kolinem se delaly v 90. letech a v casti useku se technologicky nepovedly – mizerny beton.
sice se to pak nejak zaflikovalo novym poterem, ale i tak ty patky mohly mit vyrazne nizsi zivotnost.
opravdu nepomerujte vsechno dnesni kvalitou, viz trat 090, coz je „koridor“ misty pripominajici slovensky jizni tah…
Kolikrát si dáme poruchu trakčního vedení? 😆
Minimálně každý pátek a každou neděli když pojedu já 😀
Sázím na pondělky
Bude velmi vhodné sledovat, jak se sliby (opět) přetvoří ve lži. Za bílého dne, ve světle kamer, bez viditelného odporu dopravců a zástupců strojvedoucích. 😃
Sliby o tom, jak výluky budou minimálně narušovat provoz.
Čekají nás opět hodiny zpoždění a stovky tisíc korun škod kvůli hakovnicím, troje stahovačky v jediné stanici, jízdy na přivolávačky do vypnutých částí trolejového vedení a mnoho dalších vtipů, co nám #mynic vymyslí 😃
Rád se omluvím, pokud bude celá věc pojata, řekněme inteligentnější formou bez zbytečných pastí. Když už mají tedy všichni plná ústa řečí, jak strojvedoucím zjednoduší práci 👀🤷
Lži…
tondo, mate ve firme psychologa?
Paranoia, že to opět dopadne jako vždy, vzniká opakovanými frustrujícími zážitky s věcnymi lhari a osobami ignorujicimi realitu, ovšem vládnoucími vsemu.
Sabotaz železnic na takovou firmu jako celek vypadá. Dle výsledků i rétoriky.
Ámen 💯😎
Jak souvisí „životnost trakčních bran“ s intenzitou provozu?
To mě také zaujalo. Třeba jsou od toho množství vlaků už moc ofoukané…
Brána trakčního vedení je rámem, na který se přenáší síly, působící na trakční vedení. Proto je udělaná jako pružná a pohybuje se. Proč myslíte, že ocelové sloupy bran kruhového průřezu jsou otočené slabším koncem dolů?
Kdy ta výluka vlastně skončí definitivně a bude se tam jezdit 160?
Tam se někdy jezdilo 160? 😜
Samozřejmně , a v oblouku za Velimí 150.
I tam 160 (keď sa dalo podľa horného rýchlostníku).
Výluka tam končily vždy před zimou, kdy nastoupily zamrzlé výhybky 🙂 Ale po letech cestování vlakem mezi Kolínem a Prahou jsem pochopil tu zprávu od vláčkařů a vrazil se do auta. Jen slyšet slovo Poříčany ve mně vyvolává pocit úzkosti 🙂
Takže se opět budou dvě velké výluky překrývat, nejdřív vlak chytí zpoždění odklonem přes Sadskou a pak nestihne svůj slot na výluce Pardubice-Kostěnice, takže zpoždění ještě navýší, případně naopak zpozdí protijedoucí vlaky.
Mimochodem, rekonstrukce ostrovního nástupiště ve Velimi už nějaký čas probíhá, původní nástupiště zmizelo před pár týdny, teď už se staví nástupiště nové.
Spíš ne, protože přes Sadskou pojedou hlavně vlaky směrem do Prahy. Pár ranních odklonů bude mít dřívější odjezd ze stověžaté matičky… Jako to bylo letos už několikrát.