Práce jen ve dne je chiméra, u Prahy a Brna se dělá údržba v noci, říká šéf silničářů
Oprava silnice I/8, ilustrační foto. Pramen: ŘSD
Práce v noci je méně bezpečná než práce za denního světla, u některých technologií je nemožné dosáhnout stejné kvality.
Výměna povrchu Novopetrovická = odfrézovali vrchní vrstvu, vyčistili odvody vody … a od té doby pokrok nula, 0, pak se divme že relativní blbost – výměna asfaltového povrchu 1km komunikace – má trvat 2-3měsíce
Ať se na mě ten pán nezlobí, ale opravovat silnici v noci jsem viděl jednou v životě. A to večer a v noci jezdívám.
Rekonstrukce silnice u Ronova nad Doubravou – o víkendu se nehne ani noha. Zbytečný prostoj, lopaty nemůžou do práce o víkendu nebo jak?
A to je tedy krajská silnice, ale u Pelhřimova z Humpolce jsou semafory, kolony jak blázen a o dělníka o víkendu nezavadíš…
Sám si lopata. I dělník má nárok na dodržování zákoníku práce. Přecejen nějaká díra u Třemošnice nebude prioritou na to, aby se opravovala silnice nonstop a tedy dvakrát dráž. Zas tak bohatej stát nejsme, aby na stavbě místního významu byly tři party nonstop. To není ani nikde na západě, aby se pracovalo v noci někde na okreskách. Nehledě na hlukové limity a noční klid v rezidenčních oblastech, lopato…
Ronov není dálnice.
Že se v noci pracuje na údržbě, to popřít nelze, za poslední dobu jsem se s ním setkal docela často právě třeba na zmíněném Pražském okruhu. Horší jsou některé stavby, kde se třeba opravuje silnice za úplné uzavírky. Tam skutečně často moc lidí není, protože je to celé uzavřené tudíž není vidět, jak moc se tam pracuje. Je to také hodně o tom že některé firmy si nasmlouvají příliš mnoho staveb, a poté na to prostě nemají techniku, takže jí přesouvají ze stavby na stavbu. Na novostavbách, se pracuje přes den, často i velmi intenzivně. Třeba na dálnici směr Karlovy… Číst vice »
Není dost lidí, aby se naplnily osádky ke strojům ve dne. Natož v noci. Ale dobrá, dneska večer místo do postýlky pěkně do montérek a hurá na stavbu. Pak můžete kritizovat z tepla kanceláře.
Jestli si dohodnes kseft, ktery nejsi schopny splnit, tak bys hned mel dostat padaka a pokutu za zdrzovani. Nech to jine firme, ktera je schopna smlouvu plnit
A těch firem, co mají tolik lidí, aby to zvládli je u nás po letech redukcí taky jako hrachu, že?
Tohle je casto hlavne selhani zadavatele, ktery (v CR) jde pouze po cene ale uz ne po kvalite nebo snad dobe trvani stavby. Priklad: silnice mensiho vyznamu na okraji Prahy. Vyfrezovat a polozit novou vrchni vrstvu trvalo 4 tydny. Zadne nove obrubniky nebo upravy vetsiho rozsahu, pouze vrchni 3cm pryc a obnovit povrch. 1.tyden se to zuzilo do 1 pruhu (a vubec nic se nedelo). 2.tyden se frezovalo (jeden den a pak se zas nic nedelo). 3.tyden se pokladala nova vrstva (pouze dva dny a pak nic). 4.tyden se namalovaly pruhy a konecne otevrelo. Co se jinde da udelat pres… Číst vice »
Osobně předpokládám, že dodavatel opravy přímo zajistil tak možná ohrazení a značení staveniště, na každou z cit. parciálních činností měl s největší pravděpodobností najatého subdodavatele.
Víc asi není třeba dodávat.
Jestli si hrabe vezmou z Aše a lopatu z Ostravy je problém dodavatele, ne objednatele. Ale ať se tam proboha sejdou v pondělí ráno, a ne že jeden přijde ve středu a druhý v Prosinci.
V Německu mají hodně takové ty plynové lampy přenosné s „balonem“, co používají hasiči. Nesvítí si tím celou silnici a je tam víc svetla než ve dne, když je pod mrakem. Zároveň to díky tomu nikdo neprehledne, protože to září na 10 km aniž by to oslnovalo jako takové ty přenosné halogeny za pár tisíc.
Asi tedy často spím za jízdy.
Jenže ona ta nespokojenost není o běžné údržbě, ale o dlouhodobých omezeních s jednosměnnou prací… Vyjádření je míchání jablek s hruškami. A náklady (čas, palivo, tedy i emise) těch v kolonách se do ceny opravy nepočítají. Kdyby ano (počet vozidel na komunikaci je znám, od toho se dá odvodit i zdržení i spotřeba), vypadaly by kalkulace a délka omezení jinak.
Takže co tedy dle vás mají dělat, když
„Až u 60 procent zakázek je hodnotícím kritériem doba výstavby. A zhotovitelům se daří významně zkracovat dobu výstavby, až o 50 procent proti předpokladu projektanta“
nestačí?
Pokud se daří zkracovat dobu vystávby až o 50 %, pak je na čase vyměnit projektanta, který je velmi benevolentní k délce výstavby.
Ty se vyměň, kverulante jeden :o)
9 absolventů VŠŽ neví, co je to projektování. Jedinému odborníkovi v diskuzi děkuji za plus.
Ony ty stesky jsou ale víc o stavění než údržbě. Většina státních silničních i železničních staveb je v době 14-6 a o víkendech nonstop výstavkou bagrů a náklaďáků. Mezi 6-14 je to podívaná jak dva pracují a 4 se na ně dívají. Pak se u všech staveb bavíme o stavebních sezónách a nikoli dnech, týdnech či měsících.
Silnice neznám, ale po více než 10 letech na železničních stavbách říkám, že nemáte pravdu. O víkendech se normálně pracovalo v deseti i více hodinových směnách. V noci tehdy, kdy to nešlo jinak
Pracovalo by se i na silnici. Zrovna nedávno jsem byl na kontrolním dnu a byl tlak na urychlení prací. Stavbyvedoucí řekl, že má techniky na rozdávání, ale nemá mu s ní kdo jezdit. Do bagru právě přijal kuchaře s dlouholetou praxí nad sporákem a k druhému finišeru, co stojí na stavbě nesloží partu, protože to íkvé-tykve, co má k dispozici, by poje..lo jak pokládku, tak ten stroj.
A stíhá s tím domluvené termíny? Pokud jo, je to snad v pohodě, firma nelže(neslibuje nereálné).
Je na čase podle ochoty zákazníků platit, zvyšovat plat a kamarádit se školami (nechat něco dělat stážisty/učně)
Já vím, že se opakuji, ale od klávesnice je vypadá vše mnohem jednodušeji.
Tak se nám pan ředitel docela rozvášnil..:-))..Ale realitu často vidíme a cítíme na podvozcích sami.
Vy bloumáte po nocích po dálnicích?
Vy neumíte číst?
A jeho vyjádření je podobně lživé jako tehdá to o “ vysoké míře bezpečnostnich opatření při práci na dálnici“. Po tom neštěstí loni na podzim.
A kdo jezdí v noci nejenom v Česku, tak si dokáže udělat vlastní názor.
Bezpečnostní opatření jsou na dvě věci, když si všichni myslí, že značky 100-80-60 a pracující panáček znamenají pokračovat 160 nebo ve sledování videa.
Někdy si připadám, že jsem jediný, co brzdí aspoň na plus 20. Na rychlosti uvedené na značkách si zpomalit nedovolím. Nechci aby do mne vrazil někdo zezadu. Nebo mne před sebou hrnul troubící kamion.