Práce jen ve dne je chiméra, u Prahy a Brna se dělá údržba v noci, říká šéf silničářů
Oprava silnice I/8, ilustrační foto. Pramen: ŘSD![Oprava silnice I/8, ilustrační foto. Pramen: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/teplicersd.jpg)
![Oprava silnice I/8, ilustrační foto. Pramen: ŘSD](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2023/07/teplicersd.jpg)
Práce v noci je méně bezpečná než práce za denního světla, u některých technologií je nemožné dosáhnout stejné kvality.
Jenže ona ta nespokojenost není o běžné údržbě, ale o dlouhodobých omezeních s jednosměnnou prací… Vyjádření je míchání jablek s hruškami. A náklady (čas, palivo, tedy i emise) těch v kolonách se do ceny opravy nepočítají. Kdyby ano (počet vozidel na komunikaci je znám, od toho se dá odvodit i zdržení i spotřeba), vypadaly by kalkulace a délka omezení jinak.
Takže co tedy dle vás mají dělat, když
„Až u 60 procent zakázek je hodnotícím kritériem doba výstavby. A zhotovitelům se daří významně zkracovat dobu výstavby, až o 50 procent proti předpokladu projektanta“
nestačí?
Pokud se daří zkracovat dobu vystávby až o 50 %, pak je na čase vyměnit projektanta, který je velmi benevolentní k délce výstavby.
Ony ty stesky jsou ale víc o stavění než údržbě. Většina státních silničních i železničních staveb je v době 14-6 a o víkendech nonstop výstavkou bagrů a náklaďáků. Mezi 6-14 je to podívaná jak dva pracují a 4 se na ně dívají. Pak se u všech staveb bavíme o stavebních sezónách a nikoli dnech, týdnech či měsících.
Tak se nám pan ředitel docela rozvášnil..:-))..Ale realitu často vidíme a cítíme na podvozcích sami.
Vy bloumáte po nocích po dálnicích?
Vy neumíte číst?
A jeho vyjádření je podobně lživé jako tehdá to o “ vysoké míře bezpečnostnich opatření při práci na dálnici“. Po tom neštěstí loni na podzim.
A kdo jezdí v noci nejenom v Česku, tak si dokáže udělat vlastní názor.