To je teda novinka,že se dá pracovat i za tmy. Všude ve světě je to běžný a po píšu jen za Německo,Francii Španělsko, Itálii .Ono se dá taky pracovat ještě i v sobotu.
Jaro
29 dny
Ono to nebude tak divoké, v pátek odpoledne už stály buldozery zaparkované u silnice a posádky na víkendu
No vidíte, a já jel okolo v neděli, a nikde nikdo od silnice na Žacléř až k PL dálnici, kromě jednoho pickupu 😀 hned jsme pomyslel na „snažíme se udělat co nejvíc dokud to jde“
Hádat se s Vámi nechci, ale od silnice Žacléř- PL není vidět na celý budovaný úsek. Tu firmu nějak nehájím, ale v neděli opravdu skrývali ornici, byl jsem se tam kolem Královce podívat. Věřme jim. Hezký den.
none
1 měsíc
Coze?? Vite jak tohle muze skoncit??? Treba praci o vikendu….
V Nechanicích u Hradce Králové se opravuje soumostí na silnici 2. tř. a dělníci tam pracují každý víkend.
Vladimír
1 měsíc
Největší škoda, že to Budimex nebuduje. Opět bychom měli na refencích českeho trhu dalšího silné hráče, co by mohl soutěžit i v jiných částech republiky. Ale cheme dalšího silného hráče na trhu? Za mě jako daňového poplatníka učrčitě říkám ano!!! Soutěž nejen sráži cenu, ale i zvyšuje kvalitu!!!
Anebo zlodeji, to se odsoudilo a je to jasne dane, navic se nepravem a obchazenim soudniho narizeni dostali k zakazkam. Ale pozitivni na tom je, ze davaly tak nizke ceny ze to pro stat zacalo byt vyhodne. Kdy se tohle stane zeleznici? Zemereje se na podivne vysoke a nekonkurencni ceny?
frank
1 měsíc
Můžeme se klidně vsadit, že za pár roku policejní komando vtrhne na UOHS a ŘSD a budou vyšetřovat těch několik set milionů korun rozdílů v ceně navíc jako podezřelý čin. Stačí si vzpomenout na březen roku 2019 kdy Policie ČR vtrhla so do sídla ÚOHS a i do bydlení pana ředitele ÚHOS v souvislosti se zásahem ÚOHS který změnil zakázku na dálnici a vrátil do hry PORR, případně na případ Kapsch vyšetřovaný v téže době…
A měli to nechat Budimexu a čekat, až jim vyrazí komando dveře, jaktože to dali firmě, která neprokázala potřebnou zkušenost se stavbou 100m tunelu? Protože stát se tak, tak to Metrostav dá 100% k soudu nebo by podal trestní oznámení.
Jak abstraktní? Ta kvalifikace je požadavek na účast v soutěži. Metrostav to nedostal jako druhý v pořadí – navídka Budimexu byla úplně vyloučena z čehož tedy neexistuje nabídka s nižší cenou a Metrostav to dostal jako nejlevnější a první v pořadí. Prostě to polská firma podcenila, to je celé. Určitě se budou účastnit úseku Jaroměř – Trutnov a budou lépe připraveni.
Chci vidět jak byste si nechal stavět dům a dal to firmě která vám sice nedá reference, že to někdy dělala, ale za to vám nabídne o 3 % nižší cenu.
No, firmě která nedokázala prokázat že už někdy postavila řekněme komín (ne že ho nikdy nepostavila, jenom že to nemohla doložit) bych celkem bez problémů dům postavit nechal… a naopak, i ti co na to mají „papír“ to dokážou zprasit.
Prostě – od toho jsou kvalifikační předpoklady, aby bylo na čem vyhodit nežádoucí „kaziče“, jak jinak by se to udělalo že??
Vyšachovaný Budimex mimo jiné od října 2020 staví nádraží Warszawa Zachodnia (Západní nádraží), kde se naprostá většina prací prováděla v režimu 24/7, což krásně ukazovala webkamera Urządu Transportu Kolejowego na jejich YT kanále.
Ano, u nás rarita, ale v Polsku samozřejmě ne pravidlo, ale věc, nad kterou se nikdo nepozastaví. Ze současných staveb např. nový kontejnerový přístav v Gdaňsku.
Není ten přístav čistě náhodou soukromý a tak či tak ziskový, čímž pro provozovatele znamená jakákoliv odstávka ztráty v milionech za hodinu? Tudíž je pro pšístav levnější platit práce 24/7 než mít o třetinu delší odstávku. Jo a problém s hlukem asi v přístavu až tak moc nebude.
Nazvěte to jak chcete, ale vězte, že nám občanům je zcela u zadele, jestli to bude stát o třetinu více. Pro nás je podstatné, že to bude o třetinu dříve, víme?
Inu, kdyby to mělo stát o celou třetinu víc tak to by mi jako občanovi vadilo! To fakt nestojí za několik miliard, obzvlášť když tu bylo několik jiných možností jak ten čas ušetřit, a to citelně levnějších… například zahájit vř citelně dřív, nebo nenechávat při projednávání stížností vše na poslední chvíli…
Jako, že byste zaplatil o 4 miliardy víc, abyste ušetřil jeden rok výstavby? Po tom co se to 30 let připravovalo než se konečně koplo do země? Jasně.. ale proč se nejít vyhulákat do diskuse.
A kdo říká, že se u nás po setmění nestaví? Pozastavujete se nad tím tak možná vy, článek pouze informuje. Když Metrostav stavěl D11 1106 v úseku Hradec Králové – Smiřice, tak tam s majákama jezdili kamiony večer uplně běžně a mohl bych pokračovat. Akorát se o tom nepsalo, protože ublížení čecháčci neměli před očima snově vypadající polskou S3, ale pouze dokončený konec D11 v Kuklenách, postavený těmi českými lemply, kteří to přeci neumí.
Práce v noci je od 22:00 do 06:00. Práce za tmy je jiná věc. Na druhou stranu, pokud mají větší využití techniky, tak se rychleji zaplatí.
A druhou věci je, kolik je na stavbě zaměstnanců firem, kolik živnostníků a kolik agenturních pracovníků, kdy zákonné příplatky a odvody za ně jsou výrazně odlišné.
Za noční práci se připlácí myslím až od 22 hodin, ale v současné době je tma už v 18 hodin.
Zemědělci v sezóně jezdí po polích pod světly do půlnoci zcela běžně a nikoho to nepřekvapí, zato na dopravních stavbách v Česku je podobný přístup bohužel vcelku raritní.
Nedávno jsem jel v noci jedním romantickým údolím a kolem 3. hodiny ráno jsem narazil na výměnu pražců u lokální trati, která vedla souběžně se silnicí. V Česku to ale nebylo.
šraňky
1 měsíc
Cha, cha, cha!!!
Tomas
1 měsíc
Vsak Polaci taky staveli tuto dalnici za osvetleni po setmeni. Tam se fakt makalo.
Je to „jen“ interní info. ŘSD mělo prvotní reference od Budimexu s pracovníky, kteří měli reference na tunel v Kolumbii, ale Metrostav se odvolával až, když už je měl pod sebou. Myslím, že vzhledem k tomu, jak to vše probíhalo, tak je to i jediné logické vysvětlení.
A nebylo by lepší si rozhodnutí předsedy ÚOHS přečíst, než tu fantazírovat?
Ve všech instančních rozhodutích se píše, že neexistuje papír, kterým by Budimex prokázal, že jeho subdodavatel v Ekvádoru skutenčě postavil 100m tunelu.
Pane Kocourku, proč nejste ve vládě? Vaše oduševnělost, reakce, znalosti a inteligence nejsou hodny této diskuze, kde z každého bravurně dokážete udělat hlupáka. Nebýt Vás a malých brambor, nemají prasata co jíst.
To je teda novinka,že se dá pracovat i za tmy. Všude ve světě je to běžný a po píšu jen za Německo,Francii Španělsko, Itálii .Ono se dá taky pracovat ještě i v sobotu.
Ono to nebude tak divoké, v pátek odpoledne už stály buldozery zaparkované u silnice a posádky na víkendu
To jste tam asi nebyl v sobotu a v neděli.
No vidíte, a já jel okolo v neděli, a nikde nikdo od silnice na Žacléř až k PL dálnici, kromě jednoho pickupu 😀 hned jsme pomyslel na „snažíme se udělat co nejvíc dokud to jde“
Hádat se s Vámi nechci, ale od silnice Žacléř- PL není vidět na celý budovaný úsek. Tu firmu nějak nehájím, ale v neděli opravdu skrývali ornici, byl jsem se tam kolem Královce podívat. Věřme jim. Hezký den.
Coze?? Vite jak tohle muze skoncit??? Treba praci o vikendu….
V Nechanicích u Hradce Králové se opravuje soumostí na silnici 2. tř. a dělníci tam pracují každý víkend.
Největší škoda, že to Budimex nebuduje. Opět bychom měli na refencích českeho trhu dalšího silné hráče, co by mohl soutěžit i v jiných částech republiky. Ale cheme dalšího silného hráče na trhu? Za mě jako daňového poplatníka učrčitě říkám ano!!! Soutěž nejen sráži cenu, ale i zvyšuje kvalitu!!!
Budimex už realizuje stavbu D35 Džbánov-Litomyšl. Zatím, teda, nic moc.
chtějí ukázat, že makají více než poláci, ale nejsou 😉
Nejsou co?
Fascinuje mě, že tady i neúplná a nesmyslná věta může dostat čtyři liky. 🙂
Neúplné a nesmyslné věty dnes vyhrávají volby, pane 💁♂️
Jsou to vlastně hrdinové, korupce byla, je a bude 🙂
Anebo zlodeji, to se odsoudilo a je to jasne dane, navic se nepravem a obchazenim soudniho narizeni dostali k zakazkam. Ale pozitivni na tom je, ze davaly tak nizke ceny ze to pro stat zacalo byt vyhodne. Kdy se tohle stane zeleznici? Zemereje se na podivne vysoke a nekonkurencni ceny?
Můžeme se klidně vsadit, že za pár roku policejní komando vtrhne na UOHS a ŘSD a budou vyšetřovat těch několik set milionů korun rozdílů v ceně navíc jako podezřelý čin. Stačí si vzpomenout na březen roku 2019 kdy Policie ČR vtrhla so do sídla ÚOHS a i do bydlení pana ředitele ÚHOS v souvislosti se zásahem ÚOHS který změnil zakázku na dálnici a vrátil do hry PORR, případně na případ Kapsch vyšetřovaný v téže době…
A měli to nechat Budimexu a čekat, až jim vyrazí komando dveře, jaktože to dali firmě, která neprokázala potřebnou zkušenost se stavbou 100m tunelu? Protože stát se tak, tak to Metrostav dá 100% k soudu nebo by podal trestní oznámení.
To je právě ta otázka, jestli polici ČR zajímá rozdíl v ceně nebo v kvalifikaci ? Troufám si říci, že rozdíl v kvalifikaci je na ně už moc abstraktní…
Jak abstraktní? Ta kvalifikace je požadavek na účast v soutěži. Metrostav to nedostal jako druhý v pořadí – navídka Budimexu byla úplně vyloučena z čehož tedy neexistuje nabídka s nižší cenou a Metrostav to dostal jako nejlevnější a první v pořadí. Prostě to polská firma podcenila, to je celé. Určitě se budou účastnit úseku Jaroměř – Trutnov a budou lépe připraveni.
Chci vidět jak byste si nechal stavět dům a dal to firmě která vám sice nedá reference, že to někdy dělala, ale za to vám nabídne o 3 % nižší cenu.
No, firmě která nedokázala prokázat že už někdy postavila řekněme komín (ne že ho nikdy nepostavila, jenom že to nemohla doložit) bych celkem bez problémů dům postavit nechal… a naopak, i ti co na to mají „papír“ to dokážou zprasit.
Prostě – od toho jsou kvalifikační předpoklady, aby bylo na čem vyhodit nežádoucí „kaziče“, jak jinak by se to udělalo že??
A jak tohle chcete aplikovat ve státní správě? Tam je to jen o papírech.
Předpokládám, že Budimex za dobu své existence na stavel kilometry razenych tunelů Blanek..
Vše nasvědčuje na nekalé chování dotčených stran.
Vyšachovaný Budimex mimo jiné od října 2020 staví nádraží Warszawa Zachodnia (Západní nádraží), kde se naprostá většina prací prováděla v režimu 24/7, což krásně ukazovala webkamera Urządu Transportu Kolejowego na jejich YT kanále.
Ano, u nás rarita, ale v Polsku samozřejmě ne pravidlo, ale věc, nad kterou se nikdo nepozastaví. Ze současných staveb např. nový kontejnerový přístav v Gdaňsku.
Není ten přístav čistě náhodou soukromý a tak či tak ziskový, čímž pro provozovatele znamená jakákoliv odstávka ztráty v milionech za hodinu? Tudíž je pro pšístav levnější platit práce 24/7 než mít o třetinu delší odstávku. Jo a problém s hlukem asi v přístavu až tak moc nebude.
Tak se dívám a je státní. Ale za loňský rok jím prošlo 100 mil. tun zboží. Nazval bych to kritickoou infrastrukturou.
Nazvěte to jak chcete, ale vězte, že nám občanům je zcela u zadele, jestli to bude stát o třetinu více. Pro nás je podstatné, že to bude o třetinu dříve, víme?
Opravdu byste chtěl, aby vám kousek od domu jeli nonstop sbíječky, bagry, pípáky couvajících náklaďáků a svítily halogeny?
Ona ta technika tam bude stejně akorát o něco déle. Postavit se to musí , tranzit přes obce nezastavíte a místní trpí déle
Jsem kousek od metra D, kde nonstop jely jeřáby (tahala se rubanina). Nebylo to moc zábavné…
Vězte, ze vy nejste “my obcani” ale pouze Mgr.Jan.
Inu, kdyby to mělo stát o celou třetinu víc tak to by mi jako občanovi vadilo! To fakt nestojí za několik miliard, obzvlášť když tu bylo několik jiných možností jak ten čas ušetřit, a to citelně levnějších… například zahájit vř citelně dřív, nebo nenechávat při projednávání stížností vše na poslední chvíli…
Jako, že byste zaplatil o 4 miliardy víc, abyste ušetřil jeden rok výstavby? Po tom co se to 30 let připravovalo než se konečně koplo do země? Jasně.. ale proč se nejít vyhulákat do diskuse.
Proč by měl být rozdíl zdali je státní nebo soukromý, zisk a ztráta se měří stejně.
A kdo říká, že se u nás po setmění nestaví? Pozastavujete se nad tím tak možná vy, článek pouze informuje. Když Metrostav stavěl D11 1106 v úseku Hradec Králové – Smiřice, tak tam s majákama jezdili kamiony večer uplně běžně a mohl bych pokračovat. Akorát se o tom nepsalo, protože ublížení čecháčci neměli před očima snově vypadající polskou S3, ale pouze dokončený konec D11 v Kuklenách, postavený těmi českými lemply, kteří to přeci neumí.
Problém není že to „česká“ firma neumí, ale že to (pomocí úplatků) dělá pomaleji a dráž. Jinak celkem v pohodě…
Máte na to důkaz? Už jste podal trestní oznámení?
To bude do první výplaty až Metrostav zjistí, kolik musí zaplatit navíc za práci v noci 😄
Práce v noci je od 22:00 do 06:00. Práce za tmy je jiná věc. Na druhou stranu, pokud mají větší využití techniky, tak se rychleji zaplatí.
A druhou věci je, kolik je na stavbě zaměstnanců firem, kolik živnostníků a kolik agenturních pracovníků, kdy zákonné příplatky a odvody za ně jsou výrazně odlišné.
Určitě čekali, až jim to někdo poradí v diskuzi.
Za noční práci se připlácí myslím až od 22 hodin, ale v současné době je tma už v 18 hodin.
Zemědělci v sezóně jezdí po polích pod světly do půlnoci zcela běžně a nikoho to nepřekvapí, zato na dopravních stavbách v Česku je podobný přístup bohužel vcelku raritní.
Nedávno jsem jel v noci jedním romantickým údolím a kolem 3. hodiny ráno jsem narazil na výměnu pražců u lokální trati, která vedla souběžně se silnicí. V Česku to ale nebylo.
Cha, cha, cha!!!
Vsak Polaci taky staveli tuto dalnici za osvetleni po setmeni. Tam se fakt makalo.
Ostatně v tuto dobu je tma okolo 16:30 což je celkem běžně ještě součást pracovní doby mnohých z nás…
A taky si chtějí vylepšit PR u místních za to jak vyštípali Budimex
a nebýt jich tak Budimex ty reference dodal?
Budimex reference měl, ale Metrostav jim přebral pracovníky, které měli reference, proto se i odvolával.
O tom vite vice? Detaily duvodu prvotnich uznani referenci ze strany RSD a neuznani u UOHS zverejneny nebyly, co o tom pripadu vim.
Je to „jen“ interní info. ŘSD mělo prvotní reference od Budimexu s pracovníky, kteří měli reference na tunel v Kolumbii, ale Metrostav se odvolával až, když už je měl pod sebou. Myslím, že vzhledem k tomu, jak to vše probíhalo, tak je to i jediné logické vysvětlení.
Když jste tak dobře informován, tak určitě znáte i jména těch pracovníků. Sem s nimi. Není třeba je tajit.
A nebylo by lepší si rozhodnutí předsedy ÚOHS přečíst, než tu fantazírovat?
Ve všech instančních rozhodutích se píše, že neexistuje papír, kterým by Budimex prokázal, že jeho subdodavatel v Ekvádoru skutenčě postavil 100m tunelu.
https://uohs.gov.cz/cs/verejne-zakazky/sbirky-rozhodnuti/detail-22180.html
To jakože držitelem reference jsou konkrétní zaměstananci firmy a ne firma samotná? Júj, to je ale kolosální pitomost.
Pane Kocourku, proč nejste ve vládě? Vaše oduševnělost, reakce, znalosti a inteligence nejsou hodny této diskuze, kde z každého bravurně dokážete udělat hlupáka. Nebýt Vás a malých brambor, nemají prasata co jíst.