Práce i za tmy. MI Roads chce na začátku stavby D11 využít příznivých teplot

Stavba D11 Trutnov - st. hranice. Foto: ŘSDStavba D11 Trutnov - st. hranice. Foto: ŘSD

Během dvou týdnů začne již těžba zářezů.

Nezvyklá podívaná se nyní nabízí řidičům, kteří již po setmění jezdí po silnici I/16 na česko-polskou hranici u Královce. Zemní práce spojené se začátkem stavby dálnice D11 z Trutnova do Polska tu běží i za tmy, což na stavbách českých dálnic není rozhodně zvykem.

Práce i po setmění potvrdil mluvčí společnosti MI Roads Michal Jurman. Firma patřící pod skupinu Metrostav je vedoucím sdružením zatím největší zasmluvněné dálniční zakázky v Česku s hodnotou přes 11 miliard korun. Většina prací je nyní soustředěna do oblasti Královce, kde má být hotový tříapůlkilometrový úsek již v roce 2026.

Podle Jurmana chce firma využít i stávajícího příznivého počasí. „Čas se snažíme využívat maximálně efektivně a kde je to vhodné, tj. především dále od obydlených sídel, prodlužujeme pracovní dobu na trase budoucí dálnice D11 a pracujeme zde i za tmy,“ dodal Jurman.

Úsek D11 z Trutnova na česko-polskou hranici. Foto: ŘSDProzatímní napojení D11 na I/16. Foto: ŘSD / Mapy.cz

U Královce aktuálně probíhá skrývka ornic od státní hranice směrem k Trutnovu. „V horizontu 14 dnů pak již počítáme s těžbou zářezů a budováním násypů a přístupů k mostním objektům,“ dodal Jurman.

Právní spory o vítěze soutěže oddálily zahájení stavby téměř o rok, „Posun zahájení projektu způsobil všem zúčastněným včetně nás velké komplikace. Teď je o to více důležité maximálně využít zbývající čas do zimy, kterého již není mnoho,“ uvedl ve firemním zpravodaji ředitel MI Roads Zdeněk Ludvík .

Nová dálnice bude mít délku 21,175 km. Součástí stavby bude totiž celkem 28 mostních objektů o celkové délce 3853 metrů, dva půlkilometrové ražené tunely, tři mimoúrovňové křižovatky a také 10 protihlukových stěn o celkové délce 1 615 metrů.

Tagy D11 D11 Trutnov - státní hranice MI Roads
13 komentářů