Ehm, ta formulace „většina vlaků ve stanici Žilina nemůže čekat na žádné přípoje. Výjimkou jsou jen vlaky uvedené v jízdním řádu“ nedává moc smysl. Z pohledu běžného cestujícího jsou všechny vlaky uvedené v jízdním řádu, protože nějaké nákladní, služební apod. stejně neřeší. Předpokládám, že tím jsou myšleny, u kterých je v JŘ výslovně uvedeno, že mají zajištěný přípoj. Jenže běžný cestující obvykle nemá čas a kapacitu řešit takovéhle nuance a když vidí takovýhle logický nesmysl, pojede raději autem…
Ta formulace je naopak naprosto jasná. U některých spojů je v jízdním řádu napsáno, že: „Nečeká na žádné přípoje“ a u některých naopak, že „Vyčká na navazující přípoje“ a o těch je v článku řeč.
Jenže z té formulace, jak je podaná, striktně vzato vyplývá, že přípoje nejsou zajištěné jen u vlaků, které stejně v jízdním řádu uvedené nejsou. Že to tisková mluvčí myslí jinak, je sice hezké, stejně jako to, že Vy i já ten smysl chápeme, ale běžný cestující obvykle nemá na takovéto finesy náladu.
Okoloidúci
2 let
To by som sa do tej Žiliny musel dostať aj včas. Večne zameškané Ostravany sú fakt na palicu.
Čekáš Dlouho? Čekej Dál. Času Dost. Hlavne nech nie je rozkopaný koridor zohľadnený v CP.
V Maďarsku netuším. Na Slovensku zase radi hráme šport “9 minútové meškanie je vlastne len 5 minútové”.
Inak na Morave jazdia (až na kvalitu) celkom spoľahlivo. To z Čiech vždy meškajú.
Samo
2 let
Je to fajn, len sa akosi zabudlo na úpravu CP tak aby tam primerane boli predĺžené prestupné časy.
Lektor
2 let
Na třech průjezdných kolejích u staniční budovy se zázraky nekonají.
Roman G.
2 let
Jak tak čtu diskuzi, jsou to všechno relevantní postřehy. Já občas cestuji z Bratislavy na Ostravsko a volím primárně cestu přes Břeclav. (Tam by nebylo na škodu přidat pár přímých vlaků navíc).No někdy musím přes Žilinu a je to fakt hrůza. Z Blavy vlaky úplně plné, kultura nic moc. Ještě, že je vždy na přestup cca 50 min, tak mám jistotu, že to stihnu. A k cestám na východ (Tatry a pod.) použít přípoje Blava – Košice? (Přestup Žilina), bez místenky a popř. 1. třídy bez šance na volné místo. Ještě, že na nádraží v Žilině vrátili lavičky a dá… Číst vice »
Dnes jede pouze Báthory z Budapešti. Nepředpokládám, že by přibylo víc přímých vlaků z Bratislavy. Neboť na lince (Vídeň)-Břeclav-Ostrava-Polsko je převládající zájem cestujících o cestu do Polska
Dopyt by byl, bohužel přestupy v Břeclavi kdy je tam mnohdy méně jak 10 min. na přestup celou linku Bratislava – Ostrava zařizly. Já s toho začínám mít pocit že někdo chce zrušit osobní dopravu mezi ČR a SK.
Bohužel žádný jiný dopravce na trase Ostrava – Bratislava nejezdí.
jzms
2 let
tak už víme jaký je v Žilině chaos při přestupech cestujících, tak teď z pohledu strojvedoucího nebo rušňovodiča. Přes celou Žilinu včetně zraďovačky 40, nevíte kudy vás pustí a to nepopisuju kvalitu kolejí, nevíte zda ještě jedete nebo jste vykolejil. Žilina osobní průjezd ve starých peronech z panelů mezi pobíhajícími cestujícími , v rozkaze houkat, pokud vás nevezme kolem 2 nástupiště, ale tam je pomalá 30 a jedete hned do stahovačky , nemám teď u sebe rozkaz , tak nepíšu čísla kolejí.Stahovačka je ve všech kolejích směr Varín. Pokud z OS vlakem zastavíte blbě už se nerozjedete. Do Varína je… Číst vice »
Protože zrušení části vlaků ŽSSK by asi představovalo částečné řešení nedostatku místa u nástupišť v Žilině, ne?
Jan Kinčl
2 let
Dnes jsem tam přestupoval a nic zásadního se tam zatím neděje. Na prvním nástupišti je trochu lešení, zpoždění jen to z ČR, zbytek normálka. Ale hospoda je zavřená.
Hospod je na masaryčce dost. Sranda nastává když vlak od Popradu má 40 min spozděni a vy máte 10 min. na přestup.
roman
2 let
Paráda, první zařizly přímý spoj Banská Bystrica – Ostrava Svinov. Po novém se musí přistupovat ve Vrutkach a Žilině a teď už ani nebude vlak na Ostravu čekat. Dalším krokem bude úplné zrušení mezistátního vlakového spojení.
Zrovna Ostrava-BB je nejzbytečnější linka široko-daleko.
Frekvence se tu vždy lámala v Žilině a taky to bylo krásně vidět, jak se osazenstvo vlaku kompletně vyměnilo.
Poptávka z Ostravska na střední Slovensko je minimální, ale zato tím zanikl 2h takt Praha-Žilina, který umožňoval cestu na Slovensko po celé délce Ex1 a návaznost na R 6xx dál na východ.
Místo toho se Fatran navázal v Ostravě na SC, takže povinná místenka a negarantovaný přípoj směrem na Prahu.
ad) 2h takt PRG-Žilina.
Osobně si myslím, že se to vyřeší bezdotační koncesí Praha-Ostrava-Žilina(-Košice) na expresy „sprinter“ = málo zastávek:
Košice
Prešov
Spiš.NV
Poprad
Žilina
Ostrava
Olomouc
Pardubice
Kolín
Praha
Ale předpokladem je, že se domluví slovenské a české Min. dopravy
To že se mění osazenstvo vlaku není nic špatného. Ten vlak byl hodně využívaný jak pro vnitrostátní dopravu tak pro mezistátní dopravu. Bohužel poslední uprava ho zařízla.
Právě že ty návaznosti na rychlíky tam nebyly – pokud Ex1a Ex2 mají jet mezi Prahou a Hranicemi v prokladu, tak holt na rychlíky ve dvouhodinovém taktu může navazovat jenom jedna z těch linek a volba padla logicky na Ex2.
Dvouhodinový takt Ex1 Praha – Žilina zařízlo především rozšíření počtu spojů do Polska.
A je logické, že spoje zahušťující takt mezi Ostravou a Žilinou jedou tak, aby měly přípoj na obou koncích (zde dokonce dříve s benefitem přímého spojení do BB), ne aby jely v Žilině do prázdna.
Ex1 Praha Ostrava není dotována – jezdí se dle poptávky cestujících
Ex2 je dotována – Praha-H.Lideč českým Min. dopravy. H.Lideč-Púchov slovenským MD. Jezdí se dle požadavku ministerstvech
Juraj
2 let
Tak si to shrneme: – Na cestu do Tater nebo do Košic je dnes k dispozici 6 spojů: 2× ČD (SC a EN), 2× RJ a 2× LE. Toto jsou jediné spolehlivé možnosti. – Přestup z Ostravanů v Žilině je negarantovaný, ale to je skoro jedno, protože většina přímých spojů byla postupně nahrazena přestupem v Ostravě z pendolina na R Fatran. Ve směru na Prahu pendolino nečeká, takže hrozí minutí přípoje hned dvakrát. – Přestup z Valašských expresů v Púchově je nespolehlivý už tak dva roky, od nového GVD navíc tato vazba bude jen na RR Považan do Žiliny, takže… Číst vice »
Ano, je v zmluve medzi ZSSK a MD. Inak by to Pendolino asi nechodili, na SK území by sa komerčné zrejme neuživilo. Dtto EN Slovakia. V úseku Ostrava-Kosice-Humenné je dotované. Aj na Českom území.
V Ostravě máte alespoň jednu jistotu: Další vlak do Prahy pojede do hodiny. Teda vyjma nočních hodin, ale plánovat cestu s přípojem na poslední vlak, když vím o výlukách je … neopatrné.
Prosím pozor, věnujte zvýšenou pozornost následujícímu hlášení. Hlášení pro cestují. HAHAhAHaHAAhA. Konec hlášení.
Vašek
2 let
Chápu, že se rekonstrukce musejí provést. Nádraží vypadá skoro stejně, jako když jsem tam byl poprvé někdy v roce 1980. Ale komplikace s tím spojené, do r 2025, jsou vražedné.
Není alternativa, ZSR si nemůže dovolit to co dobrá správa kupříkladu v Pardubicích, že na 2 roky všechno pošle spodem (Dálkovina na Brno)…Na Slovensku totiž není kudy…
A já myslel že tato vymoženost je jen na pomezí PCE a HK. Tady když už by náhodou cestující stihl spoj protože je připoj opožděný tak pro jistotu nechají vlak stát před klackem aby to nestihli. Funguje to tak již několik let.
Výsledek je že jezdíme k přípojným vlakům autem, ale zase se bojuje o těch pár míst na parkovišti, protože kdo by čekal že chce někdo parkovat u nádraží že?
Nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví, kdo se mu postaví, toho zajede.
Jakub
2 let
Cestoval som pred troma tyzdnami a IC v Ziline cakalo vyse 20 minut, no posilovy R necakal. Bol to piatok, ked sa ludia vracaju z tyzdnoviek. Vlakovy personal ale dostaval od dispecerov protichodne informacie, ze sa cakat nebude a nasledne sa cakalo. Neda sa teda na to spoliehat a bohuzial tento bordel prispieva k tomu, ze ludia preferuju priame spojenie.
Pavel
2 let
A to ještě bude ND z Návsí na Slovensko, protože bude modernizace TK Čadca – Mosty
Pravidla modrého života. Původně byla tato pravidla sepsána výpravčím dálkoviny Praha – Kralupy panem Konradem někdy, nóóó, před 20 lety (to to letí) a bylo jich 5: – §1: vždycky se to tak dělalo / nikdy se to tak nedělalo – §2: ještě nic nepřišlo – §3: všichni jsou na obědě – §4: nedělejte problémy a nějak se tam dohodněte – §5: stejně to bude na hovno. P. Konrad k nim vydal i jakýsi „výklad“ s příklady z mimodrážního prostředí. Pravověrní uznávají pouze těchto 5 paragrafů (něco jako když Židi uznávají jen Starý zákon) a novodobé rozšíření (navíc narušující i… Číst vice »
Variace §4, co jsem relativně nedávno slyšel: „To u nás na Moravě nikdo neřeší.“
Štěpán
2 let
Celkem zajímavý (námět na článek) je i vynucovaný přestup ve Schwandofru u EC ve směru z Prahy do Mnichova. Pokud má vlak z Čech zpoždění více jak 15 minut, tato souprava kmenové části ujede a cestující musí čekat na další spoj.
Nikdy sem ten problém neměl, souprava od Hofu vždy čekala (nejdelší zpoždění co sem zažil bylo 30min). Vynucený přestup kvůli kontrolám ve Furthu ano, ten je celkem běžný.
Kontroluje se tam ve směru CZ-D nepropustnost vnitroschengenské hranice pro Ukrajince bez dokladů (celníky doprovází překladatelka) a bylo to zavedeno v době, kdy Ukrajinci cestují už spíš opačným směrem nebo vůbec. Proto jste při koupi jízdenky varováni, že vlak může být roztržen ve Schwandorfu.
Jel jsem tam v červnu, byl to ten první ranní spoj v sobotu, ne moc obsazený, ale i tak nám to asi 10 minut dalo. Minulý týden jsem jel opačným směrem a protijedoucí spoje měly asi 15-20, samozřejmě ale nevím kde to nabraly.
Můžu se zeptat jak přesně to je? V týdnu západním expresem pojedu dvakrát, tak bych rád věděl předem na co se připravit a jestli stihnu přestup v Mnichově…
Železnicí takřka nepolíbeným známým jsem doporučil cestu do Mnichova Ex 356 s příjezdem v 17.18. Ve Schwandorfu byli kvůli zpoždění vykázáni z vlaku, že mají jet následujícím vlakem, pokračovali až hodinu zpožděným 354, do Mnichova dorazili 20.15. Informace na místě i v DB navigátoru tristní, víckrát vlakem nepojedou.
Ehm, ta formulace „většina vlaků ve stanici Žilina nemůže čekat na žádné přípoje. Výjimkou jsou jen vlaky uvedené v jízdním řádu“ nedává moc smysl. Z pohledu běžného cestujícího jsou všechny vlaky uvedené v jízdním řádu, protože nějaké nákladní, služební apod. stejně neřeší. Předpokládám, že tím jsou myšleny, u kterých je v JŘ výslovně uvedeno, že mají zajištěný přípoj. Jenže běžný cestující obvykle nemá čas a kapacitu řešit takovéhle nuance a když vidí takovýhle logický nesmysl, pojede raději autem…
Ta formulace je naopak naprosto jasná. U některých spojů je v jízdním řádu napsáno, že: „Nečeká na žádné přípoje“ a u některých naopak, že „Vyčká na navazující přípoje“ a o těch je v článku řeč.
Jenže z té formulace, jak je podaná, striktně vzato vyplývá, že přípoje nejsou zajištěné jen u vlaků, které stejně v jízdním řádu uvedené nejsou. Že to tisková mluvčí myslí jinak, je sice hezké, stejně jako to, že Vy i já ten smysl chápeme, ale běžný cestující obvykle nemá na takovéto finesy náladu.
To by som sa do tej Žiliny musel dostať aj včas. Večne zameškané Ostravany sú fakt na palicu.
Čekáš Dlouho? Čekej Dál. Času Dost. Hlavne nech nie je rozkopaný koridor zohľadnený v CP.
Po Maďarsku to jezdí vždy včas?
V Maďarsku netuším. Na Slovensku zase radi hráme šport “9 minútové meškanie je vlastne len 5 minútové”.
Inak na Morave jazdia (až na kvalitu) celkom spoľahlivo. To z Čiech vždy meškajú.
Je to fajn, len sa akosi zabudlo na úpravu CP tak aby tam primerane boli predĺžené prestupné časy.
Na třech průjezdných kolejích u staniční budovy se zázraky nekonají.
Jak tak čtu diskuzi, jsou to všechno relevantní postřehy. Já občas cestuji z Bratislavy na Ostravsko a volím primárně cestu přes Břeclav. (Tam by nebylo na škodu přidat pár přímých vlaků navíc).No někdy musím přes Žilinu a je to fakt hrůza. Z Blavy vlaky úplně plné, kultura nic moc. Ještě, že je vždy na přestup cca 50 min, tak mám jistotu, že to stihnu. A k cestám na východ (Tatry a pod.) použít přípoje Blava – Košice? (Přestup Žilina), bez místenky a popř. 1. třídy bez šance na volné místo. Ještě, že na nádraží v Žilině vrátili lavičky a dá… Číst vice »
Myslíte přidat přímé vlaky Bratislava-Břeclav-Přerov-Ostrava?
Dnes jede pouze Báthory z Budapešti. Nepředpokládám, že by přibylo víc přímých vlaků z Bratislavy. Neboť na lince (Vídeň)-Břeclav-Ostrava-Polsko je převládající zájem cestujících o cestu do Polska
Koneckonců i RGJ plánuje jezdit do Varšavy z Vídně https://www.updi.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/nova_sluzba/2021/EET013-21_RJ_Viden-Varsava.pdf
akorát noční vlak by měl jet z Vídně přes Bratislavu
Myslel jsem Břeclav – Ostrava. Blava – Praha to jede v taktu ale na Ostravu z Břeclavi je to bída, hlavně odpoledne a večer ( 19.10 a pak až 23.50)
Z Bratislavy na Ostravsko nie je až taký silný dopyt. Tam ten jeden priamy vlak stačí + cez deň je niekoľko ďalších spojení s prestupom v Břeclavi.
Dopyt by byl, bohužel přestupy v Břeclavi kdy je tam mnohdy méně jak 10 min. na přestup celou linku Bratislava – Ostrava zařizly. Já s toho začínám mít pocit že někdo chce zrušit osobní dopravu mezi ČR a SK.
A kolik by tam.melo být?
Kvůli výlukám 20-30 min. Nebo aspoň by mohli protáhnout osobní vlaky z Kutu až do Břeclavi. Bohužel kvůli slovenské straně je tato verze neprůchodná.
Preto treba jazdit sukromnikmi, kde o zavadzani a ruseni vlakov rozhoduju dopyt a peniaze, nie nejaky z vole bozej minister.
Bohužel žádný jiný dopravce na trase Ostrava – Bratislava nejezdí.
tak už víme jaký je v Žilině chaos při přestupech cestujících, tak teď z pohledu strojvedoucího nebo rušňovodiča. Přes celou Žilinu včetně zraďovačky 40, nevíte kudy vás pustí a to nepopisuju kvalitu kolejí, nevíte zda ještě jedete nebo jste vykolejil. Žilina osobní průjezd ve starých peronech z panelů mezi pobíhajícími cestujícími , v rozkaze houkat, pokud vás nevezme kolem 2 nástupiště, ale tam je pomalá 30 a jedete hned do stahovačky , nemám teď u sebe rozkaz , tak nepíšu čísla kolejí.Stahovačka je ve všech kolejích směr Varín. Pokud z OS vlakem zastavíte blbě už se nerozjedete. Do Varína je… Číst vice »
Skvěle popsáno.včera jsem si to zase po 14 dnech projel.za 14 dni to bude zas jinak
Chtěl jsem se zeptat, jak to vypadá se zrušením části vlaků ŽSSK v příštím roce? Pro letošek to vypadá, že se výrazně rušit nebude:
https://ekonomika.pravda.sk/krajina/clanok/630018-vlaky-sa-rusit-nebudu-rezorty-financii-a-dopravy-sa-dohodli-na-dofinancovani/
Protože zrušení části vlaků ŽSSK by asi představovalo částečné řešení nedostatku místa u nástupišť v Žilině, ne?
Dnes jsem tam přestupoval a nic zásadního se tam zatím neděje. Na prvním nástupišti je trochu lešení, zpoždění jen to z ČR, zbytek normálka. Ale hospoda je zavřená.
Hospod je na masaryčce dost. Sranda nastává když vlak od Popradu má 40 min spozděni a vy máte 10 min. na přestup.
Paráda, první zařizly přímý spoj Banská Bystrica – Ostrava Svinov. Po novém se musí přistupovat ve Vrutkach a Žilině a teď už ani nebude vlak na Ostravu čekat. Dalším krokem bude úplné zrušení mezistátního vlakového spojení.
Zrovna Ostrava-BB je nejzbytečnější linka široko-daleko.
Frekvence se tu vždy lámala v Žilině a taky to bylo krásně vidět, jak se osazenstvo vlaku kompletně vyměnilo.
Poptávka z Ostravska na střední Slovensko je minimální, ale zato tím zanikl 2h takt Praha-Žilina, který umožňoval cestu na Slovensko po celé délce Ex1 a návaznost na R 6xx dál na východ.
Místo toho se Fatran navázal v Ostravě na SC, takže povinná místenka a negarantovaný přípoj směrem na Prahu.
ad) 2h takt PRG-Žilina.
Osobně si myslím, že se to vyřeší bezdotační koncesí Praha-Ostrava-Žilina(-Košice) na expresy „sprinter“ = málo zastávek:
Košice
Prešov
Spiš.NV
Poprad
Žilina
Ostrava
Olomouc
Pardubice
Kolín
Praha
Ale předpokladem je, že se domluví slovenské a české Min. dopravy
To že se mění osazenstvo vlaku není nic špatného. Ten vlak byl hodně využívaný jak pro vnitrostátní dopravu tak pro mezistátní dopravu. Bohužel poslední uprava ho zařízla.
Je to dočasné kvôli rekonštrukcii v Žiline. Keď sa obnoví aspoň časť stanice a tiež trať po Varín, spoje sa vrátia.
A jednotka dočasnosti je jeden furt…
Právě že ty návaznosti na rychlíky tam nebyly – pokud Ex1a Ex2 mají jet mezi Prahou a Hranicemi v prokladu, tak holt na rychlíky ve dvouhodinovém taktu může navazovat jenom jedna z těch linek a volba padla logicky na Ex2.
Dvouhodinový takt Ex1 Praha – Žilina zařízlo především rozšíření počtu spojů do Polska.
A je logické, že spoje zahušťující takt mezi Ostravou a Žilinou jedou tak, aby měly přípoj na obou koncích (zde dokonce dříve s benefitem přímého spojení do BB), ne aby jely v Žilině do prázdna.
Ex1 Praha Ostrava není dotována – jezdí se dle poptávky cestujících
Ex2 je dotována – Praha-H.Lideč českým Min. dopravy. H.Lideč-Púchov slovenským MD. Jezdí se dle požadavku ministerstvech
Tak si to shrneme: – Na cestu do Tater nebo do Košic je dnes k dispozici 6 spojů: 2× ČD (SC a EN), 2× RJ a 2× LE. Toto jsou jediné spolehlivé možnosti. – Přestup z Ostravanů v Žilině je negarantovaný, ale to je skoro jedno, protože většina přímých spojů byla postupně nahrazena přestupem v Ostravě z pendolina na R Fatran. Ve směru na Prahu pendolino nečeká, takže hrozí minutí přípoje hned dvakrát. – Přestup z Valašských expresů v Púchově je nespolehlivý už tak dva roky, od nového GVD navíc tato vazba bude jen na RR Považan do Žiliny, takže… Číst vice »
Je SC a EN dotováno slovenským Min. Dopravy od Mostů u J. do Košic?
Je.
Možná, že RGJ obnoví vlak s odjezdem kolem 15:00 z PHA, v KE po 23 hodině.
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=RJ&kategorie=RJ&cislo=1011&nazev=RegioJet&rok=2021
Ano, je v zmluve medzi ZSSK a MD. Inak by to Pendolino asi nechodili, na SK území by sa komerčné zrejme neuživilo. Dtto EN Slovakia. V úseku Ostrava-Kosice-Humenné je dotované. Aj na Českom území.
EN Slovakia je dotována Praha-Ostrava? Nevím. Ptám se.
V Ostravě máte alespoň jednu jistotu: Další vlak do Prahy pojede do hodiny. Teda vyjma nočních hodin, ale plánovat cestu s přípojem na poslední vlak, když vím o výlukách je … neopatrné.
Když jede vlak jednou za 2-3 hodiny tak se to hodně špatně plánuje.
Měl jsem na mysli přestup ze zpožděného Fatranu v Ostravě na vlaky do Prahy. Ostrava-Praha přes den fakt nejede jednou za 2 až 3 hodiny.
Dotaz na znalejší: Existuje nějaký důvod proč Fatran nejede už z Martina, ale až z Vrútek? Když už to není Tatran, který by končil/začína v Popradu.
Protože trať z Martina není elektrifikovaná. Dráty jsou až od Vrútek.
Nie je pravda. Elektrina končí až za Martinom.
Prosím pozor, věnujte zvýšenou pozornost následujícímu hlášení. Hlášení pro cestují. HAHAhAHaHAAhA. Konec hlášení.
Chápu, že se rekonstrukce musejí provést. Nádraží vypadá skoro stejně, jako když jsem tam byl poprvé někdy v roce 1980. Ale komplikace s tím spojené, do r 2025, jsou vražedné.
Hádám, že můžete i 20 roků z letopočtu ubrat.
Je to pravděpodobné. Poslední větší změna byla asi elektrifikace.
Není alternativa, ZSR si nemůže dovolit to co dobrá správa kupříkladu v Pardubicích, že na 2 roky všechno pošle spodem (Dálkovina na Brno)…Na Slovensku totiž není kudy…
Je, ale byl by to příliš krutý vtip i na ŽSR. Masochistů, kteří by chtěli z vlaku poznat krásy Gemeru mnoho nebude…
Tak my při cestě z Popradu máme v Žilině asi 1.5 hodiny čas a tam jezdíme nočním přímým vlakem lůžkem
Tak to jsme rádi, že to víme 👍
spadl mi kamen ze srdce…
A já myslel že tato vymoženost je jen na pomezí PCE a HK. Tady když už by náhodou cestující stihl spoj protože je připoj opožděný tak pro jistotu nechají vlak stát před klackem aby to nestihli. Funguje to tak již několik let.
Výsledek je že jezdíme k přípojným vlakům autem, ale zase se bojuje o těch pár míst na parkovišti, protože kdo by čekal že chce někdo parkovat u nádraží že?
Popis sedi na Hranice na Morave….
Ten pokrok, kde se to zastaví.
Nestaví, nestaví, vůbec nikde nestaví, kdo se mu postaví, toho zajede.
Cestoval som pred troma tyzdnami a IC v Ziline cakalo vyse 20 minut, no posilovy R necakal. Bol to piatok, ked sa ludia vracaju z tyzdnoviek. Vlakovy personal ale dostaval od dispecerov protichodne informacie, ze sa cakat nebude a nasledne sa cakalo. Neda sa teda na to spoliehat a bohuzial tento bordel prispieva k tomu, ze ludia preferuju priame spojenie.
A to ještě bude ND z Návsí na Slovensko, protože bude modernizace TK Čadca – Mosty
kdy?
Zatím září/říjen
Takže Pendolino pojede odklonem přes Púchov?
Ne jen několik párů bude nahrazeno a motorky do Mostů
Vi se už kdy to bude?
NAD asi v říjnu.
https://www.mojekysuce.sk/spravodajstvo/vyluka-vlakov-v-useku-cadca-mosty-u-jablunkova
Doufám že jenom osobní vlaky, jestli budou jezdit rychlíky ND můžou je všechny zrušit. Vyjde to na stejno
Opravdu jen 323 mil Kč?
Za to dodá AZD tak 20 přejezdů.
„Na zakázce v hodnotě 323 milionů eur ..“
Neměla být ta částka v eurech?
Měla, díky za upozornění.
Aplikace paragrafu 8. 😄
Co je paragraf 8?
na přípoj se nečeká
Nikoliv, §8 upravených PMŽ říká „Zpoždění k cestování prostě patří“.
A PMŽ znamená co?
Pravidla modrého života. Původně byla tato pravidla sepsána výpravčím dálkoviny Praha – Kralupy panem Konradem někdy, nóóó, před 20 lety (to to letí) a bylo jich 5: – §1: vždycky se to tak dělalo / nikdy se to tak nedělalo – §2: ještě nic nepřišlo – §3: všichni jsou na obědě – §4: nedělejte problémy a nějak se tam dohodněte – §5: stejně to bude na hovno. P. Konrad k nim vydal i jakýsi „výklad“ s příklady z mimodrážního prostředí. Pravověrní uznávají pouze těchto 5 paragrafů (něco jako když Židi uznávají jen Starý zákon) a novodobé rozšíření (navíc narušující i… Číst vice »
Variace §4, co jsem relativně nedávno slyšel: „To u nás na Moravě nikdo neřeší.“
Celkem zajímavý (námět na článek) je i vynucovaný přestup ve Schwandofru u EC ve směru z Prahy do Mnichova. Pokud má vlak z Čech zpoždění více jak 15 minut, tato souprava kmenové části ujede a cestující musí čekat na další spoj.
Což je ale problém toho, že ve Furthu probíhá zcela zbytečná hraniční kontrola, která trvá 30 minut.
hraniční kontrola v Schengenu? 🙂
Jo, asi tam hledají ne…, ehm migranty.
Nikdy sem ten problém neměl, souprava od Hofu vždy čekala (nejdelší zpoždění co sem zažil bylo 30min). Vynucený přestup kvůli kontrolám ve Furthu ano, ten je celkem běžný.
co se tam kontroluje ?
Kontroluje se tam ve směru CZ-D nepropustnost vnitroschengenské hranice pro Ukrajince bez dokladů (celníky doprovází překladatelka) a bylo to zavedeno v době, kdy Ukrajinci cestují už spíš opačným směrem nebo vůbec. Proto jste při koupi jízdenky varováni, že vlak může být roztržen ve Schwandorfu.
Jel jsem tam v červnu, byl to ten první ranní spoj v sobotu, ne moc obsazený, ale i tak nám to asi 10 minut dalo. Minulý týden jsem jel opačným směrem a protijedoucí spoje měly asi 15-20, samozřejmě ale nevím kde to nabraly.
Můžu se zeptat jak přesně to je? V týdnu západním expresem pojedu dvakrát, tak bych rád věděl předem na co se připravit a jestli stihnu přestup v Mnichově…
Železnicí takřka nepolíbeným známým jsem doporučil cestu do Mnichova Ex 356 s příjezdem v 17.18. Ve Schwandorfu byli kvůli zpoždění vykázáni z vlaku, že mají jet následujícím vlakem, pokračovali až hodinu zpožděným 354, do Mnichova dorazili 20.15. Informace na místě i v DB navigátoru tristní, víckrát vlakem nepojedou.