Pozor cyklista. Volvo vyvinulo systém proti srážkám náklaďáků s chodci či koly
Nový systém má varovat řidiče náklaďáků před cyklisty. Foto: Volvo Trucks
V případě potřeby může kamion začít sám aktivně brzdit.
V případě potřeby může kamion začít sám aktivně brzdit.
Stačily by teoreticky tři věci. Kdyby se většina cyklistů chovala rozumně a jelikož jsou to často i řidiči/ky, tak podobně jakoby si počínali v autě. V autě se po mně chce abych dával na vše kolem sebe pozor, ale když mi do cesty vlítne cyklista na červenou, či zpoza rohu na přechod (na kterém by měl ještě navíc kolo vést), tak je to jen o tom abych to jednou nedobrzdil a srazil ho. Jednou jsem měl i díky takovému případu lehkou nehodu, kdy právě cyklista jel na červenou, já ostře brzdil a ten za mnou se o mne lehce opřel… Číst vice »
Trochu přemýšlím, že jako kamion s návěsy by se na silnicích neměly potkávat nějak často, teda tak v nějakých menších obcích, kde si nepostaví boční ulice a všechny baráky staví hezky vedle nějaké procházející jedničky.
No a je tam nějakí tlačídko ny vipnutí když chce řidič někoho přeject schválně?
Když je pravopis vtipnější než obsah příspěvku…
To se bude montovat jen pro vozidla dodávaná na francouzský trh…
125. systém asistenta proto aby mohl řidič pohodlně dřímat. Asi je to pokrok ale přemýšlím kde se to zastaví…
Tak není to aby mohl dřímat, ale zvyšuje to bezpečnost i nás okolo. Tohle nijak nenahrazuje osobu řidiče, často se lidé pohybují okolo kamionu v naprosto dementních úhlech a řidič je zkrátka nemůže vidět, tomuto bychom se opravdu neměli bránit
Spíš 125. systém k nasr..i. spoleh na to není a jen to přidělává stres
Kdyz uz konecne lide pochopi, ze cyklista nema ve meste v provozu co delat?!
Co je to za blbost? Cyklista ve městě nemá co dělat, ale kamion by jim měl tranzitovat? Jak mi toto vysvětlíte?
A kde má teda co dělat způsob dopravy na velocipedu, který je starší než auta a s povozy, jezdci na zvířatech a chodci si normálně veřejnou komunikaci rozdělit dokázal?
Cyklista je ve městě v provozu mnohem přirozenější jev, než auto. Města se staví proto, aby tam bylo vše nahuštěné a blízko. Obrovská auta jsou pravý opak toho, co se hodí do města.
Navíc teda kamiony se vyskytují i jinde, než ve městech, takže sem úplně nezapadá ten váš výlev frustrace, že přicházíte o privilegia.
Kdy už konečně pochopíte, že nejste ten, kdo určuje pravidla?
Můžete si o tom popovídat s Holanďany.