Pozor cyklista. Volvo vyvinulo systém proti srážkám náklaďáků s chodci či koly

Nový systém má varovat řidiče náklaďáků před cyklisty. Foto: Volvo TrucksNový systém má varovat řidiče náklaďáků před cyklisty. Foto: Volvo Trucks

V případě potřeby může kamion začít sám aktivně brzdit.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Sevcija

Stačily by teoreticky tři věci. Kdyby se většina cyklistů chovala rozumně a jelikož jsou to často i řidiči/ky, tak podobně jakoby si počínali v autě. V autě se po mně chce abych dával na vše kolem sebe pozor, ale když mi do cesty vlítne cyklista na červenou, či zpoza rohu na přechod (na kterém by měl ještě navíc kolo vést), tak je to jen o tom abych to jednou nedobrzdil a srazil ho. Jednou jsem měl i díky takovému případu lehkou nehodu, kdy právě cyklista jel na červenou, já ostře brzdil a ten za mnou se o mne lehce opřel… Číst vice »

Emil

Trochu přemýšlím, že jako kamion s návěsy by se na silnicích neměly potkávat nějak často, teda tak v nějakých menších obcích, kde si nepostaví boční ulice a všechny baráky staví hezky vedle nějaké procházející jedničky.

Tuňák

No a je tam nějakí tlačídko ny vipnutí když chce řidič někoho přeject schválně?

Jan

Když je pravopis vtipnější než obsah příspěvku…

MaT

To se bude montovat jen pro vozidla dodávaná na francouzský trh…

Jan

125. systém asistenta proto aby mohl řidič pohodlně dřímat. Asi je to pokrok ale přemýšlím kde se to zastaví…

Hoermalmeister

Tak není to aby mohl dřímat, ale zvyšuje to bezpečnost i nás okolo. Tohle nijak nenahrazuje osobu řidiče, často se lidé pohybují okolo kamionu v naprosto dementních úhlech a řidič je zkrátka nemůže vidět, tomuto bychom se opravdu neměli bránit

Zrzek

Spíš 125. systém k nasr..i. spoleh na to není a jen to přidělává stres

Rudolf

Kdyz uz konecne lide pochopi, ze cyklista nema ve meste v provozu co delat?!

Hoermalmeister

Co je to za blbost? Cyklista ve městě nemá co dělat, ale kamion by jim měl tranzitovat? Jak mi toto vysvětlíte?

Dejf

A kde má teda co dělat způsob dopravy na velocipedu, který je starší než auta a s povozy, jezdci na zvířatech a chodci si normálně veřejnou komunikaci rozdělit dokázal?

Filip Jirsák

Cyklista je ve městě v provozu mnohem přirozenější jev, než auto. Města se staví proto, aby tam bylo vše nahuštěné a blízko. Obrovská auta jsou pravý opak toho, co se hodí do města.

Navíc teda kamiony se vyskytují i jinde, než ve městech, takže sem úplně nezapadá ten váš výlev frustrace, že přicházíte o privilegia.

Michal Bartoníček

Kdy už konečně pochopíte, že nejste ten, kdo určuje pravidla?

Jindřich

Můžete si o tom popovídat s Holanďany.