Pozemky pro první vysokorychlostní trať zajistí sdružení firem za 85 milionů
Ekodukt přes D1 a VRT, vizualizace. Pramen: SŽ

Do roku 2028 se předpokládá vykoupení 90 % potřebných pozemků.
Do roku 2028 se předpokládá vykoupení 90 % potřebných pozemků.
Nekončící komedie 😀
Tak státní organizace není schopna vlastními silami vykoupit pozemky, takže to musí outsourcovat na soukromé společnosti. Vskutku, „dobrá správa“.
Není a co jako? Lepší to zadat za jasné peníze s jasným výsledkem, než držet hromadu lemplů za tabulky.
Nejpíš proto, že nemají příslušné odborné pracovníky v dostatečném počtu. A co pak s nimi po skončení akce?
Myslím, že zrovna právníky na vyvlastnění bude tato organizace potřebovat i nadále, nehledě na to, že mohou dělat i jinou agendu, typicky správní. Pokud teda jsou schopni je zaplatit 😉
Jakože SŽ najme právníky a po téhle velké akci je nechá dělat práci pro absolventy střední ekonomické … kde bude jejich odbornost potřebná jak klimatizace na motorce?
Noo po skončení akce výstavba VRT budou v nejlepším případě zralí do důchodu. Spíš teda druhá generace, pokud nenajmou zrovna absolventy…
Trafa do napájecích stanic si Správa taky nevyrábí sama.
„Problémy, které se dají vyřešit penězi, nejsou problémy ale pouhé náklady.
Smazáno pro šíření bludů
Co tam je? Já jsem toho divnýho pána musel vypnout po 20 sekundách, to se nedá poslouchat.
Já dal asi minutu a půl. Není tam nic, jen žvásty proruského rozvraceče (nechybí obligátní slinty o tom, že se ČD nestarají o infrastrukturu, což by měla být dostatečná indicie o tom, že jde jen o snůšku hovadin).
Tadyhle našeho Azora bych odepnul od boudy a určil k dalšímu zpracování do čínské restaurace.
Je zvláštní, že vám nepřijde divné, že třeba práci projektantů nebo stavařů si SŽ kupuje, ale přijde vám divné, že si kupuje práci právníků.
je to běžná praxe i u ŘSD.
Za tabulkový platy nikoho kdo to zvládne neseženete, takže se pak nedá dělat nic jiného než outsourcing.
A už soutěží koncesionáře nebo konzultanta na výběr koncesionáře, když chtějí začít stavět za 3 roky?
Zatím se projednává zadání na poptávku pro zpracovatele studie postupu k výběru poradce na výběr konzultanta pro výběr koncesionáře.
Vykupovat pozemky mají 3 roky a stavět to mají 6-7 let – proč je to dvakrát pomalejší oproti dálnici?
Není to delší úsek než se v ČR dělá naráz na dálnicích tzv. salámovou metodou?
Včera se tu psalo o PPP projektu na výstavbu D35 Opatovec – Mohelnice jen 35km, a jak dlouho se již dělá na navazujících západních úsecích kolem Litomyšle – nedá to dohromady na stejnou délku cca stejně času?
Nemyslím si že je u nás doba výstavby dálnic závislá na délce, spíš na složitosti. (hory – tunely vs D6 nebo D7 v rovině)
Tady žádný base tunel nebude, tak mi to přijde hodně – jako i to vykupování pozemků , popravdě.
Celý spodek se měl dát ŘSD, kdyby v této trase stavěla silnici jedničku tak si nemyslím že to bude na 5 let…( Když necháme 2 roky na pokládku kolejí)
Je to pilotní PPP projekt vysokorychlostní tratě v Česku, tak je tam raději rezerva. D4 taky trvala dost dlouho
Samotná stavba pak ale jela značným tempem.
Pokud ten úsek bude opravdu v roce 2034 stát, tak budu velmi mile překvapený a je mi jedno, že to je o 4 roky déle, než by mohlo být.
Uvidíme jestli to uvidíme.
Ten rok je takový teoretický odhad kdy by si to někdo přál mít hotové. Naštěstí je to tak vzdálené, že se tím dnes nikdo nemusí zabývat. To přijde někdy kolem roku 2032 …… a teď přijde vtip……. kdy budou končit soudy o posledních výkupech pozemků.
Uvěrím až se začne stavět. Což se tedy asi konečně opravdu stane.
Nevím jak v Česku, ale v zahraničí bývá běžně u studií požadován i odhad jak požadovaná doba realizace bude mít vliv na cenu a podle toho se zadavatel řídí.
Je tedy možné že příliš velký důraz na rychlost by způsobilo nedostatek zdrojů a tedy dražší realizaci.
Doba jízdy z Ostravy do Přerova 15 minut zní jak věc z jiné dimenze.
VRT trať je z jiné dimenze 🙂
Je to zhruba 75 km daleko. Někdo vzal 300 km/h a provedl dělení, čím mu vyšlo číslo. Jen tomu chybí rozjezd a zastavení a tak tu máme hausnumero.
Hlavně tomu chybí doba průjezdu „ostravskou aglomerací“ teda pokud nemá být VRT nádraží na louce na (přilehlém) okraji…
Čas Ostrava-Svinov – Přerov
Tomu Svinov celkem odpovídá, však taky dostat se potom někam tramvají bude trvat déle, než cesta vlakem z Přerova do Ostravy.