Pozdní dodávka RegioPanterů zvýší Moravskoslezskému kraji náklady na železniční dopravu

Nový třívozový RegioPanter 640.2 od Škoda Group. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraNový třívozový RegioPanter 640.2 od Škoda Group. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Škoda promarnila příležitost, říká krajský náměstek.

78 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
zdenek

Dvorní dodavatel vyhodil svému klíčovému zákazníkovi 200 mega z okna. A vše je úplně v klidu. Navíc ještě tím jezdit na Opavu místo elephantu…
By mě zajímalo, jestli dodali všechny 2 patrové jednotky na trať ostrava Frýdek, Já vidím samé s nápisem 2021.

PaoloAlto

No jo. Veksláci od Kelnerů.

Chronosphere

To lhaní o kovidu a Ukrajině už přesáhlo únosnou mez.

Luboš Beneš

Na co se budou vymlouvat za rok?Že?

Jiří Kocurek

Že se jim zasekla cyklodoprava kabeláže a cisterna s trafololejem je někde v síti SŽ.

Maces

Skvěle, takže kodis nám bude s novým JŘ opět zvedat jízdné a pokud to půjde tímto tempem dále, tak za pár let bude jedno, jestli budou pantery nebo ne, když bude levnější jezdit autem.

Radim

Nepsal že by jezdil novým

asdasdfsdfasd

To je zajímává, že ve škodovce covid trvá dodnes. Všude jinde na světě už se víceméně zotavili, čipy už jsou, materíál si troufnu tvrdit že taky, ale škoda … slov.

Ondra K.

Řekl bych, že tomu nákupu bateriových Panterů bez soutěže udělá přítrž UOHS.

Luboš Beneš

No tak ten zcela jistě -:))

Ic540

Když už je to celé potentované. Až neuvěřitelně.
Tak by mohli v JŘ opět spojit S1 s S9.
Zvlášť když bude zastávka Zábřeh.
A taky by bylo o přestup méně v relaci OP FM.
Přestup v Kunčicích i ve Svinově je opruz.

Snad se uskuteční tedy i plán kraje časem.
Opava Havířov Střed S1. A okružní S7.
Úsek Svinov Kunčice bude celodenně 30 minuta.
To bude teprve to pravé ořechové.
Včera bylo pozdě…

a8n

Tak nějak, pantery poslat na R61 a S1 do původní podoby.

Mirek

„Okružní“ linka S7 je ještě větší krajsko-kodisácká pitomost než přestupy S1-S9 ve Svinově nebo na S6 ve Frýdlantě. Přibudou pak přestupy S6-S7 i ve F-M ?
Daleko podstatnější by bylo odstranění odvozů a návozů na Frenštát město s protažením S6 do Veřovic, což by odstranilo i nesmyslné čtvrthodinové pobyty ve Frenu.
No ale hlavně že Unucka s Podstawkou „zařídili“ nadbytečně kapacitní a nespolehlivé push-puly a kapacitně podhodnocené Pantery a zprasili JŘ…. o lince S10 Opava-Rýmařov vedených 811 už raději nemluvě.
A baterky, vodík……inu kraj razovity (všem v okolí k smíchu, bohužel)

zdenek

No jo veřovice, nevím kde je hranice kraje. Jestli zrovna není ve frenštátu.

Ondra

Byla by výhra celé Panthery zrušit. Za mě nejblbější vlak od nástupu 811 z Opavy na Krnov. O pohodlí se mluvit nedá. Koš v prostoru pro koleno je na ránu, signál ty okna nějak extra nepropouští a i na té krátké trase Opa-Ova mi chytá telefon často jenom Edge. Kapacita pro cestující je taky tragická v a kolem špičky (ale za to může kraj, že to blbě objednal, ne „velevážení“ inženýři ze Škody. I ta půl hodinová jízda je teď celkem utrpení, zlatý Elefant…

Dos22

Tak Panteři snad mají WiFi, pokud potřebujete internet a stíní to mobilní signál

Leinad

Proč by vlak měl mít okna, když se dá udělat rovnák na vohejbák v podobě WiFi

Jarda

Bejvá často hrozně pomalá, nebo zasekana.

Jarda

Furt lepší než v arrivě.

Lukáš Chytil

V Arrivě si nějak nevybavuji, že bych musel vypínat WiFi, v Panterech poměrně často.
Nejlepší na WiFi jsou vozy Bmz ČD.

Radim

Nejlepší je „jednička/barový vůz“ (je to ARmpee?) a pak Bmz

Lukáš Chytil

V Panterech ta WiFi je na 2 věci.

zdenek

Jako na kosočtverec?

zdenek

To je to co jsem říkal no. Panter je za mě vyhaněč, minimálně mě. Je to můj osobní názor.

Juraj

Přesně jak jsme si tu říkali minulý týden, nic převratného se neděje. Náměstek Unucka káravě pohrozí prstem a obratem kraj dosype balík Českým drahám do přímého zadání.

ČD mají pohodu, o prachy nepřijdou, vozidla budou jejich, a to bez nepříjemných podmínek. Škodovka se zahojí na další zakázce, stejně bude do měsíce vše zapomenuto a krajští politici budou „lokálního výrobce“ vynášet do nebes.

Inu, bohatý kraj. Co dál? Co třeba znovu linku z Ostravy do Dubaje, ale tentokrát rovnou zaplatit Emirates, aby posílaly A380? To by se volič teprve potěšil, jak region vzkvétá!

F1.

Furt to vzkvétá více jak regiony na Slovensku 😀, kromě toho nechápu proč píšete pod články týkajících se sousedů Slovensky a těch vnitrostátních Česky.

Juraj

Chápu, že ovládat víc jazyků je pro někoho děsivá představa. A co teprve dvojité občanství…

Radim

Ano to jsem chtěl napsat, je málo Slováků co dokáží psát správně česky. Opačně taky samozřejmě.

Pezos

Vzpomněl jsem si na propagandu zvanou „náš kraj není na okraji“, která před pár lety běžela na TV Polar. Žádalo by se tam dodat druhou část „náš kraj je v pr….“.

jal

Jo, nedostat dotaci pro dva vlaky znamená konec kraje. : – )

vagonář

Dobrý nápad! 😀

jal

„krajští politici budou „lokálního výrobce“ vynášet do nebes.“

Taky nechápu, proč tu fabriku nezruší a nekoupí něco od PESA. Bude čistší ovzduší a lidi z fabriky mohou dojíždět do polských beskydských údolí a hor dělat pingly.
Že?

Chronosphere

Ty zbylé lidí z fabriky s brutálním podstavcem by slupky okolní firmy jako lusk. Že?

Petr Jetelina

Drážní zaopatřovací ústav v MSK je na pár let opět zajištěn.

Dos22

Teď záleží o jakém zasmluvnění jednotek je řeč, jestli na dobu kontraktu ČD, nebo tak jak to mělo být původně, že v případě prohry soutěže přejdou jednotky na nového dopravce.
Jestli na první případ, tak ok, jestli to druhé, tak doufám, že na ČD nebudou tak padlý na hlavu, aby takovou smlouvu podepsali, když ta vozidla budou plně jejich.

Juraj

Je to napsané v článku: kraj soutěž na dopravce zrušil, zakázku nabagruje přímo k ČD. Takže pantery půjdou do vlastnictví ČD bez dalších podmínek.

Dos22

V článku je zároveň napsáno, že kraj bude jednat o zasmluvnění jednotek od letošního prosince, proto se ptám, jaké zasmluvnění to má být (podle kraje).

Jinak samozřejmě mě těší, že ČD to budou nadále jezdit, protože zastávám názor, že dopravce vlastněný státem by tu měl být především pro zajištění ZDO, ale to sem nepatří.

Juraj

To zasmluvnění bude právě ta smlouva o zajištění dopravy v závazku veřejné služby na základě přímého zadání. Nic dalšího za tím není.

Jinak pevně doufám, že si nikdy nikde nestěžujete, že na něco nejsou peníze. Protože přímé zadání bez soutěže, navíc ještě s navýšením ceny, je přesný opak dobrého hospodaření. Ať to ČD klidně vyhrají, ale snahou, ne politicky.

Dos22

Tak to je dobře, já si nebyl jistý, jak to zasmluvnění je myšleno.

Jenže bylo jiné řešení v tak krátkém časovém horizontu?

jal

ne politicky.

Jak jinak se vyhrávají výběrka?
Ano, oficiálně cenou atd, ale …

zdenek

Tak tu eurodotaci taky někdo musí zaplatit v daních, že..

Lukáš Chytil

Pokud to zasmluvnění státního dopravce vyjde o 1/3 dráž než soukromníka, tak je to sice pěkné, že to vyhrál státní dopravce, ale pro nás všechny, daňové poplatníky, je to prohra.

Dos22

Na druhou stranu soutěže jsou obrovská nejistota pro zaměstnance a pak samozřejmě i dilema změnit zaměstnavatele/změna PJ, apod… Takže pro zaměstnance výhra.

Chronosphere

Vlaky nejezdí kvůli zaměstnancům provozovatele. Váš komentář je výsměch všem,kteří pracují nepřisátí na státní cecek.

Dos22

Jasně, že nejezdí, jen jsem uvedl jeden z dalších aspektů. Nikomu se tím nevysmívám.

A například pro mě jsou soutěže v Osobce jedním z důvodu, proč bych nikdy nepřešel z nákladů jezdit na osobku.

PvvS

V překladu. Mají teplý místečko, kde nemusí moc makat a kdyby přešli jinam, tak by po nich chtěli i práci.

Dos22

O to nejde, ale zase se naučit předpisy nového dopravce, případně znalost nových vozidel (pokud nedojde k předání vozidel), u stávajícího dopravce má člověk třeba zhodnocenou i praxi, bude to i u nového? Atd…
A s vidinou, že za 10 let to budu muset řešit znova? Případně opět dilema změna nástupního místa/změna dopravce.

Okoloiduci

Ešte bude MSK a ČD platiť Škode, pretože prečo nie, všakže :))

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Škoda… slov.

xyz

Další navýšení nad rámec těch navýšení vzniklých vodíkovými experimenty.

Chleba Nakup

Odkud vezme kraj peníze na zvýšenou cenu za km? Doufám, že kvůli tomu neskončí provoz na některé nevinné trati.

Avlaky

Cestující to zaplatí, jak by už teď nebylo jízdné v MSK nejdražší ..

Jiří Kocurek

Zvýší daně z nemovitostí?

Lukáš Chytil

To jde do obecních rozpočtů, nikoliv krajských. 😉

Mufiklo

Neměla by to náhodou zaplatit škoda?

P_V

Možná zase mají tak vypečenou smlouvu, že penále naopak zaplatí kupující, pokud si dovolí se ozvat.

Juraj

Tak doplňme, že toto je takový šotofolklór, ale ve skutečnosti problém se 109E nebyl ve smlouvě, ale v tom, že ČD se jednostranně rozhodly část kupní ceny neuhradit, a tím se zadělaly na obrovský problém.

P_V

Jednostranné rozhodnutí o neuhrazení ceny je newspeakový termín pro uplatnění penále za pozdní dodání a bez části požadovaných vlastností?

Juraj

Penále má svůj daný mechanismus. Pokud se jedna smluvní strana chová jako pistolník a pak neuspěje v arbitráži, tak se nemůže divit. Tohle byl od ČD amatérismus.

P_V

Zatímco ta druhá strana vůbec nevěděla, že se chystá změna oborové normy, a tak údajně strávila značnou část smluvní lhůty prací na něčem, co se pak muselo skrečovat. Normy se patrně připravují potají, aby mohli být všichni překvapeni. A zaplaťte pak někomu takovému plnou cenu za nehotový opožděný výrobek v domnění, že pak ještě bude s kým to arbitrážní řízení vést.

Lukáš Chytil

Jak na vojně, nejdřív musím zaplatit a pak si stěžovat.
Nebo předražený účet za telefon taky zaplatíte jen do obvyklé částky a pak nazdar?

Ondřej

Hodí se to na vyšší moc a zaplatí to daňový poplatník prostřednictvím kraje…

Leinad

Kdyby to byla skutečně vyšší moc, nedalo by se vyhádat prodloužení dotace?

Jeřdno

To by pak hrozilo, že soutěž vyhraje někdo jiný, než ČD

medved

a kdo? je třeba si uvědomit že dvěma jednotkama linku nevyjezdíte, takže by bylo třeba sehnat něco dalšího a který blázen by do toho šel?

Nádražák

Nechi znít nějak špatně, ale kdo chce kam, pomocme mu tam! MSK vše nabagruje ČD, ČD vše nabagrují Škodovce a tady je výsledek. I když já mám spíš pocit, že tohle byl spíše záměr, protože se někdo bál, že by to třeba ješě mohl vyhrát někdo jiný a celé to prostě smrdí. Smutné je, že tohle bych čekal spíše někde na Slovensku, ale tak už jsme na tom dost podobně.

medved

a kdo jiný by to vyhrál? který sebevrah by se do toho přihlásil? Ano převzal by celé dvě nové jednotky a zbytek? ten by sehnal kde? Už ten nápad byl od začátku nesmysl. Dát dotaci na dvě vozidla kterýma tu linku prostě neujezdíte.

noerf

Skupina Škoda zvýšila výrobní kapacitu, na druhou stranu výrazně zvyšuje i růst tržeb a výroby. Otázka je, zda-li se jí podaří dostat do termínů, které má ve smlouvách do do jaké doby. Mimochodem například Pesa dodala jednotky 654 pro Regiojet v Ústeckém kraji s ročním zpožděním. Takže se to týká obecně více výrobců.

Kamui

Proč si tedy výrobci dávají takové nerealistické termíny?

Vašek

Aby vyhrávali výběrová řízení. To samé s konečnou cenou.

noerf

V některých případech zaplatí smluvní penále (například pantery pro JMK), v některých penále poníží či odsunou o určitou dobu (například řada 654 v Ústeckém kraji) a v některých penále nikdy nezaplatí.

jal

Protože vědí, že jsou schopni to v takovém termínu teoreticky udělat.
S problémy typu -bude chybět komponent z nepředvídaného důvodu – nemohou počítat. Museli by to dělat i konkurenti.

Nedávno byla plná letiště nedokončených aut.
Nejspíš jen škodovek. : – )

jal

U jiných je to dobře, u Škody špatně.
To je potřebné jednou provždy pochopit. : – )

PvvS

Když má Schadewerk jistotu, jak v MSK. tak proč by se namáhal.

Jesenik

Od Regiojetu to byl podfuk na kraj. Věděli moc dobře, že do určeného termínu mít vlaky nebudou.

Chronosphere

Tak je za ten podvod žalujte. Hodit bahnem je mnohem jednodušší,že?

Petr Jetelina

Máte nějaké důkazy?