Požár vlaku zastavil provoz na trati z Brna do Uherského Hradiště
Požár vlaku zastavil provoz na trati v úseku Nesovice - Nemotice. Foto: HZS JMK

Vyhlášen byl II. stupeň požárního poplachu. 16 cestujících z vlaku muselo být evakuováno.
Teda 842 jsem za 30 let na dráze ještě neviděl🥲
Mimo téma.
Nevíte do kdy mají v JMK jezdit rakve a kvarta, popřípadě do jakého roku mají zde na linkách s motorovou trakcí ČD smlouvu?
Loni na konferenci 20 let IDSJMK zmiňoval pan ředitel Horský plán na nasazení BEMU na S6 od prosince 2029:
https://content.idsjmk.cz/kestazeni/konference20/prezentace/HoJi-2.pdf
Pro zájemce, stručné šotookénko do historie vozu 842.027 (a této řady vůbec): 1. Dodán v závěru roku 1993 do depa Zdice. Tamní 842 jezdily zejména osobáky Zdice – Protivín, ale v průběhu let i na rychlíku Most – České Velenice (koncové stanice se různě měnily, přezdívka Antibezdrev) a thedy jediném páru Sp Ražice – Horní Cerekev (přezdívka Pionýr, protože náhrada Junáka odkloněného přes ČB). 2. Prosinec 2002 zrušení depa Zdice, vozy 842 přecházejí do Českých Budějovic, rozsah provozu zůstává, přidává se trať ČB – Volary. 3. 14.12.2008 odchod 842.027 do Brna. Tou dobou se celá ČB flotila 842 rozpustila (v… Číst vice »
Neuveritelne! Myslel jsem, ze toto se stava jenom te zle Arrive.
Stává se to všem, jen, pokud je to ten „správný“ dopravce, tak se to neřeší, jinak se křičí.
JAko že DÚ nebo jiné instituce to řeší, jen když jde o jiného dopravce než ČD? To asi těžko že 🙂
Selektivně to řeší nezanedbatelná část šotoobce.
Tak to je světu úplně jedno 😀
No asi i některá moderní vozidla Národního dopravce mívají občas problém s údržbou….
Klidně za jízdy může prasknout trubička,a je to hotový
Však jí za to někteří horliví lidé z OSŽ, SOSaD atd. chtěli brát licenci.
… v rozporu s předpisem (zákonem).
Hlavně,že v JM Kraji většina vlaků jezdí bez vlakvedoucího.Co potom sám strojvedoucí na panteru bude evakuovat sám tak by měl při ruce pomoc
V takové situaci by určitě byla výhoda mít na vlaku druhého člověka, ale stávají se tyto situace tak často, aby to mělo smysl? Já si myslím že ne.
V takové situaci se cestující evakuují sami, v hořícím vlaku opravdu nebudou čekat na strojvedoucího nebo vlakvedoucího.
Přesně. V metru, tramvajích, trolejbusech ani autobusech průvodčí nejsou a nikdo z toho žádnou vědu nedělá.
Paráda! Další level zábavy od OŘ Brno. Nejen že vlaky netopí nebo nejdou otevřít nebo zavřít dveře, nejen že kolikrát nedojedou na této trati do cíle, ale ony už i hoří. Hoši, děkujeme za vzrůšo! Nikdy nebylo tak zábavné jezdit do práce a zpět.
Není to nic nového. Viz 6/2025 a požár rakve 843.014 na spoji s cestujícími v Kralicích „nad Oslavou“.
Jojo, je jasné, že se to může stát kdekoliv. Narážel jsem na otřesnou kvalitu vozů na této lince, což se zase hned tak jinde nevidí.
Fakt je mi úplně jedno, kolik mínusů mi kdo dá. Jestli máte srovnání s jinou částí republiky, sem s ním, ať jsme konstruktivní. Jinak si mínusy vysvětluji tak, že lidi v teplých kanclech OŘ Brno klikají do diskusí a nedělají, cod ělat mají, tzn. za co dostávají plat. Proč by taky měli, když je jízdní řád pouze informativní. Narozdíl od jejich platového výměru. Ať žije elektrifikace trati 340! Jako fakt, lidi, žádná křeč. Všechno chce svůj čas. Nestlihli jste to do roku 1969, dobrá. Nestihli jste to 1984, koho to rápí. Je 2025 a děje se něco? Možná tak pod… Číst vice »
Srovnání? Pořád jezdí po republice 854, 810, 843, sem tam béčko, … 842 není nic, co by se vymykalo standardu.
Typ není totéž, co kvalita. Šlo mi o srovnání kvality, jestli se také na jiných tratích tak často stává, že v létě souprava nevyjede kopec, že je souprava ve špičce zkrácena (asi dva vozy odpadly úplně), že nefungují dveře (v poslední době se to stává méně, ale o to častěji se krátí). Jet osobákem po trati 340 je o hubu. Spěšňáky mají lepší skóre úspěšnosti.
Tak tenhle topil zrovna dost 😀
Podle fotek je vozový rám prohnutý jak luk, ugriloval sám sebe.
Mám všetečný dotaz – proč má kvatro (a ještě určitě nějaké další vozy) na čele dveře? K čemu je to dobré?
K průchodu průvodčího do připojených vozů. U 852/853 to mohlo být průchozí i pro cestující.
Ale před rekonstrukcí na řadu 854 seprůchod z motorového vozu do přípojných vozů moc nepoužíval, skoro vždy to bylo zamčené a sloužilo to jako služební průchod. Dneska je to otevřeno i pro průchod cestujících.
No, tak další kvatro to má bohužel asi za sebou…
Další? Já myslím, že to je první definitivně odstavené?
Pro mínusáře: ano, vím, jsou důležitější věci, třeba životy a zdraví.
Zapomněli rozmazat číslo motoráku. Vyřazené kvatro (842) je první, před tím to byly rakve (843).
A které 843 se vyřadily? Jestli myslíte tu srážku v Olomouci na přejezdu, tak to byl řidičák 983
*943
Např. 843.014 po požáru z 9. 6. 2025 sice není vyřazená, ale je ohořelá natolik, že je otázkou, jestli bude opravena.
Naštěstí jenom technika a jinak všichni živí.
Bohužel? Spíš bohudík je na českých kolejích o jeden zastaralý kus šrotu méně.
Os 4102, motorový vůz 842.027 – dle fotek totálka…
No vzhledem k tomu že kvatra už obecně nemají do budoucna velké uplatnění (kolik je jich dnes v turnusu?), nejspíš by nebyla velká motivace to opravit ani kdyby poškození bylo mnohem menší.
Kdyby neměla opodstatnění, asi by se do nich necpalo ETCS, co myslíte? Krom prototypů je již mají všechna brněnská kvatra.
Jistě, protože kráva se musí dojit, dokud nezdechne úplně. A pak se někteří diví, že lidi raději jedou autem, když musí být někde včas. Ano, včetně Brna, kde je katastrofální dopravní situace na silnicích (a bude ještě hůř), ale evidentně to není až takové riziko, jako jezdit po kolejích.
Turnusovány jsou snad úplně všechny a právě díky jejím nedostatku jsou do Brna stahovány 843 a drží tam zálohu řada 854 protože to 842 neujezdí.
V Brně je turnus pro 20 vozů, ale jinak je to slabší: Plzeň turnus 2 plus záskoky za 847 a 814, Valmez turnus 3, Bohumín 3 stroje jen jako záskoky 690/814/754.