kmax

Požár vlaku zastavil provoz na trati z Brna do Uherského Hradiště

Požár vlaku zastavil provoz na trati v úseku Nesovice - Nemotice. Foto: HZS JMKPožár vlaku zastavil provoz na trati v úseku Nesovice - Nemotice. Foto: HZS JMK

Vyhlášen byl II. stupeň požárního poplachu. 16 cestujících z vlaku muselo být evakuováno.

118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PavelP

Den předem 19.10. linka S6 odjezd z Brna 9:26 – ve stoupání z Nesovic na Bohutice přestal jít 1 z motorů (vysvětlení průvodčího), cukání do kopce rychlostí chůze. Načež se cestující rozvykládali o dlaších poruchách vlaků na této trase. Vlaky přikázat dát do šrotu.

Místní

To nebylo technickou závadou, ale velmi mizernou adhezí a prázdnými písečáky…

Stadler

*Brankovice, ne Bohutice

Ale jinak souhlasim, bohuzel tady jezdim pravidelne a stav tech vlaku je priserny, ted nedavno jsme treba nabrali ctvrt hodiny zpozdeni, protoze vlak proste rychleji nejel. 🥲

Petr Herbrik

Proč vlaky do šrotu? Při správné údržbě dokáží spolehlivě jezdit i vozidla z Rakouska-Uherska. Já bych poslal do „šrotu“ ty, co zodpovídají za údržbu.

juralix

Jen k dokresleni. Shodou okolnosti jsem vcera jel osobackem vychozim z Kyjova v 04:39. s cilovou stanici ve Veseli v 5:05. V Kyjove zast. nesly zavrit dvere u hnaciho vozidla na prave strane vlaku. Po cca 15 minutach zapaseni firy a pruvodciho s dvermi byly zavreny, odpojeno automaticke otevirani a zavirani dveri v celem vlaku a pruvodci v kazde zastavce zvnejsku obchazel vlak, dvere rucne oteviral a zaviral. Do Veseli vlak prijel s +20 minutami. Souprava pokracoval obratem do Brna v 5:25, vyjela s +20 minutami a cestou do Nemotic nasbirala celkove +30 minut, kde byla jizda ukoncena kvuli zhorelemu… Číst vice »

Practicus

no, ale je vidět, že konstrukce toho MV je ocelová – zůstalo to v celku – kdyby to bylo něco novějšího, hliníkovýho, tak by museli měnit celej svršek i spodek, protože by se to rozteklo do štěrku

Kolbaba

Mohli by už konečně tyto hořlavé, hlučné a nebezpečné spalovací šroty na českých kolejích zakázat? Děkuji.

Practicus

třeba 841 – to jsou taky takový pochodně, který ani řádně nevybavují kolejové obvody

Michal

Tohle je výsledek chování JMK. Z Moravie na S2/S3 dělal, jako by objevil Ameriku, ale co jezdí na S6, je mu ukradené, ačkoliv jsou tam všemožné incidenty pomalu na denním pořádku. A přístup dopravce je jenom hřebíček do rakve.

Na druhou stranu, nic z toho by být nemuselo, kdyby trať už byla elektrifikovaná a jezdilo tam něco normálního. Ale to je asi v nedohlednu.

Juraj

Určitě tam mohli objednat foxy, nicméně objem peněz je vždy nějak konečný a JMK si jako prioritu vybral elektrické linky + soutěžený soubor DMU.

Ač nejsem úplně fanda řady 842, taky se nedá tvrdit, že by zrovna tento typ byl nějak víc náchylný na vzplanutí než jiné motoráky. Hlavně že se nikomu nic vážného nestalo.

xyz

Jedna z dílčích nevýhod (i když výhody jinak značně převažují) toho, že své priority má každý kraj samostatně, takže v dost velkém JMK (a mj. se silnou příměstskou dopravou) je i S6 víc v pozadí, zatímco v Kraji Vysočina jezdí 847 po (ve srovnání s S6 JMK) pomalejší a méně vytížené t-227/256.

Ale s kvatry jinak souhlas.

Michal

Je spíš absurdní, proč kraj usiloval o zvýšení platnosti IDS JMK až do Starého Města, i když je mu jedno, co po S6 jezdí?

Michal

Objem peněz je vždy nějak konečný? Ano, ale to není obhajoba vozového parku v ČR, který je momentálně jedna velká stupnice. A cena to nijak nezohledňuje.

A záleží na tom, jak moc je to náchylné na vzplanutí? Podstatné je, že tyto soupravy dávno nesplňují současné standarty. Pokud se ani nedají považovat za dostatečně bezpečné, co ještě dělají v běžném provozu?

Ojin

Původně dokonce měla být S6 jako první, na kterou se pořídí krajské vlaky – v roce 2012 se začalo chystat nabídkové řízení, tehdy se ještě počítalo s novými dieslovými vlaky (což možná byl jeden z důvodů, proč to v pozdějších letech vyšumělo).
https://www.kr-jihomoravsky.cz/Default.aspx?ID=180281&TypeID=2

Tukan

Již druhý požár tohoto motoráku (842.027), poprvé zahořela 11.8 přímo v Nemoticích 😀

M 474 003

842 a 843 byly myšlené hlavně jako náhrada za M 262. Vidím, že to je náhrada plnohodnotná.

Pokud se budou poškozené palivové hadice opravovat izolační páskou… Žádné vozidlo samo od sebe nechytne, při správné údržbě.

Lukáš

Páska je ale levná a oprava rychlá! 😀

tarten

Teď už ne. 😀

fajgl karlov p/j

To co předvádí Heršpické depo je odporné. Jak 842 tak 843 jezdily v Liberci a dalších depech dlouhá léta bez požárů. A tam? Během roku zlikvidovat tři motory? Bravo dílno a šikovní páni strojvedoucí…

Tukan

Jaký je ten třetí vůz, který Heršpice zlikvidovaly? 🙃

Lukáš

Ono, spousta vozidel, co vyjede z Heršpic hlásí 20+ poruch.. a nebo nedojede, ale odpověď strojmistra: Závada se neprojevila..

Leinad

A proč vozidlo s dvaceti poruchami vyjede z depa? Chápu když porucha nastane venku, tak s tím dojet, ale v depu to prostě nepřevzít.

Lukáš

Co vím, tak to fíra přebíral na trase a bylo mu řečeno, že musí dojet.. Dojel, do Bučovic a z Bučovic +60 minut a zhasnuto v interiéru

Frantík

Podobnou informaci jsem dostal i já…

Mark

To není jen o údržbě. Ono už to řazení 842+054+954 není pro tyhle MV příliš vhodné a ty motory prostě dostávají zabrat. O stavu 843 nemá ani cenu mluvit, ovšem dílna je jimi vytížena natolik, že se pak ojebává všechno.

SYN

Hm, nejsou ty vozy nyní o pár let starší než když naposledy dobře jezdily? A proč je z Liberce převedli pokud jsou tak dobré?? Naházíte tam hromadu šrotů (oprava: starých vozidel) a divíte se že mají problémy…

16valve

Takový táboráček by mohly napodobit všechny hnusné rakve, kvatra i hydry

petr

Teda 842 jsem za 30 let na dráze ještě neviděl🥲

Ares

To si toho viděl teda ještě málo.

Olin

Dovolil bych si požádat o květnatější mluvu, neb snažím se číst příspěvky kolegů pečlivě, aby se člověk dozvěděl něco více z „podpultu“ tykající se dopravy. Jistě někdy je to satira, či žert, případně rýpnutí… Ale zde jsem tak trochu ztracen a snaha o odhalení skrytého významu se u mne míjí účinkem, protože ř. 842 je zjevně kolejové vozidlo a kde jinde by se mělo pohybovat než na dráze. S ohledem na jeho konstrukční a provozní minulost bezesporu „naše“ a určené pro naši železniční síť. Dík, O.

N.N.

Můžeme jen hádat, že vypadlo slovo „hořet“ před „neviděl“.

Stanislav

Mimo téma.

Nevíte do kdy mají v JMK jezdit rakve a kvarta, popřípadě do jakého roku mají zde na linkách s motorovou trakcí ČD smlouvu?

Ojin

Loni na konferenci 20 let IDSJMK zmiňoval pan ředitel Horský plán na nasazení BEMU na S6 od prosince 2029:
https://content.idsjmk.cz/kestazeni/konference20/prezentace/HoJi-2.pdf

Michal

To je tak, když o tom rozhodují ti, co si vozí p*del autem.

Jméno

Dokud všechny neshoří.

Kubrt

Pro zájemce, stručné šotookénko do historie vozu 842.027 (a této řady vůbec): 1. Dodán v závěru roku 1993 do depa Zdice. Tamní 842 jezdily zejména osobáky Zdice – Protivín, ale v průběhu let i na rychlíku Most – České Velenice (koncové stanice se různě měnily, přezdívka Antibezdrev) a thedy jediném páru Sp Ražice – Horní Cerekev (přezdívka Pionýr, protože náhrada Junáka odkloněného přes ČB). 2. Prosinec 2002 zrušení depa Zdice, vozy 842 přecházejí do Českých Budějovic, rozsah provozu zůstává, přidává se trať ČB – Volary. 3. 14.12.2008 odchod 842.027 do Brna. Tou dobou se celá ČB flotila 842 rozpustila (v… Číst vice »

xyz

… a pak cca 2011 (max. 2012) zmodrání. A ode dneška je ta barva ještě poněkud jiná. 🙁

Jestli si to nepletu s jinou, tak 842.027 dlouho byla vyhrazena na pendly Vyškov – Nezamyslice.

Kubrt

To je možný, nátěry nesleduju 🙂
Ano, na těch pendlech bývala.

Petr

Řekněme si i důvod sebrání 842 z Protivínky. Hejtman Hašek si vydupal novější motory a tak to šla většina do Brna.

Kubrt

To bylo trochu složitější. Z Protivínky do Brna odešly k tomu konci 2008 4 stroje (krom zmíněné 027 ještě 009, 028 a 031). Hašek se stal hejtmanem měsíc předtím (listopad 2008), do té doby byl řadový opoziční zastupitel. Tahle vlna v Brně nahradila poslední 850. S Haškovým obdobím má souvislost až odchod 854 z Plzně do Brna (od GVD 2012), kdy 842 z Protivínky posílily provoz přímo v Plzni a na Protivínku přišly vytuněné 810 a posléze poslední 814.

Petr

Přesně tak návrat do roku 1993, na celostátní trať 810 a jen chybělo nasadit 704 + Bh.

Jadris

Hlavně, že se nikomu (zdá se) nic nestalo. Nicméně si stále stojím za tím, že tohle je jen potvrzení, že na dolní Vláře jezdí skanzen. Být to jednotka 845 s podobným datem výroby, tak už všichni křičí jaké šroty tu máme…

Studý Chudent

A co jinýho je na tý vláře reálný? Nasadit tam nějaké nové motory asi nemá cenu, když za 5-7 let budou dráty…

Jadris

1) zrušit klasické soupravy kvůli plošině a né výměně za nízkopodlažní vozidla byla za mne blbost
2) teď je pozdě bycha honit, mělo se to řešit v roce 23, kdy byl „rozstřel“, ale požadavky kraje na S6 byly prostě mizerné
3) s čím jezdit se stávajícím dopravcem, to je otázka, nebo spíš odpověď. Smluvně je to v pořádku. Oni zase něco prohrajou a něco se dotáhne.😁

.. hlavně že se do 842 montuje ETCS, ale tak co shoří, neshnije.

Dušan

Nebudou. Dráty měly být do roku 1968, pak 1969. Další termín byl, tuším, 1982, prodlouženo do 1984. Nyní je 2025 a furt nic, tak si vůbec nedělám iluze, že to bude ještě v tomto století.

Michal

Spíš ještě na začátku 2020 se uvádělo 2027. Pak přišel Covid a vše šlo do háje. A upřímně, největším problémem tratě není absence drátů, ale rychlost závodního cyklisty.

Michal

Do Zlína už taky jezdí lepší vlaky, i když tam mají být za několik let dráty.🤔

Stadler

Neuveritelne! Myslel jsem, ze toto se stava jenom te zle Arrive.

Jadris

Stává se to všem, jen, pokud je to ten „správný“ dopravce, tak se to neřeší, jinak se křičí.

Účetní

JAko že DÚ nebo jiné instituce to řeší, jen když jde o jiného dopravce než ČD? To asi těžko že 🙂

Kubrt

Selektivně to řeší nezanedbatelná část šotoobce.

Účetní

Tak to je světu úplně jedno 😀

N.N.

Ne zcela, ovlivňuje to veřejné mínění a znáte to o 100x opakované lži.

Baraba

No asi i některá moderní vozidla Národního dopravce mívají občas problém s údržbou….

petr

Klidně za jízdy může prasknout trubička,a je to hotový

xyz

Však jí za to někteří horliví lidé z OSŽ, SOSaD atd. chtěli brát licenci.

N.N.

… v rozporu s předpisem (zákonem).

Petr Joska

Hlavně,že v JM Kraji většina vlaků jezdí bez vlakvedoucího.Co potom sám strojvedoucí na panteru bude evakuovat sám tak by měl při ruce pomoc

Jméno

A co vozit místo průvodčí rovnou hasiče? A vzadu mít zapřežený hasičský vůz?

Matěj Šedivý

V takové situaci by určitě byla výhoda mít na vlaku druhého člověka, ale stávají se tyto situace tak často, aby to mělo smysl? Já si myslím že ne.

Stráťa

V takové situaci se cestující evakuují sami, v hořícím vlaku opravdu nebudou čekat na strojvedoucího nebo vlakvedoucího.

Ondra K.

Přesně. V metru, tramvajích, trolejbusech ani autobusech průvodčí nejsou a nikdo z toho žádnou vědu nedělá.

Practicus

a vzdálenost nejbližší hasičské stanice je kolik km?

Leinad

Většina. Taky pokud se nestojí u peronu, počítat s tím že ne každý to dokáže seskočit. (Nicméně vlakvedoucí není hasič s nosítky)

N.N.

Takhle: Nejen nohu, ale i zlámanou pánev umí doktoři nějak dát dokupy. Udušeného a ohořelého už sotva, takže je lepší ostatním pomoct vystoupit.

Practicus

to byste se divil – když jem byl ještě v DPmB, tak borcovi zahořela šalina a lidi seděli dál, a ještě se ptali, kdy konečně pojedou, že má zpoždění

Lukas

Další dobytčák mimo hru. Těšíme se na elektrifikaci této tratě, která proběhne už v roce 2050 a bude tam konečně jezdit možná něco lepšího.

Dušan

Paráda! Další level zábavy od OŘ Brno. Nejen že vlaky netopí nebo nejdou otevřít nebo zavřít dveře, nejen že kolikrát nedojedou na této trati do cíle, ale ony už i hoří. Hoši, děkujeme za vzrůšo! Nikdy nebylo tak zábavné jezdit do práce a zpět.

Jméno

Tenhle zdá se topil docela dobře a lidé z něj nemuseli vyskakovat okny, takže nějaké dveře se zjevně taky otevřít podařilo. Tak co nám to tu vykládáte?

xyz

Není to nic nového. Viz 6/2025 a požár rakve 843.014 na spoji s cestujícími v Kralicích „nad Oslavou“.

Dušan

Jojo, je jasné, že se to může stát kdekoliv. Narážel jsem na otřesnou kvalitu vozů na této lince, což se zase hned tak jinde nevidí.

Dušan

Fakt je mi úplně jedno, kolik mínusů mi kdo dá. Jestli máte srovnání s jinou částí republiky, sem s ním, ať jsme konstruktivní. Jinak si mínusy vysvětluji tak, že lidi v teplých kanclech OŘ Brno klikají do diskusí a nedělají, cod ělat mají, tzn. za co dostávají plat. Proč by taky měli, když je jízdní řád pouze informativní. Narozdíl od jejich platového výměru. Ať žije elektrifikace trati 340! Jako fakt, lidi, žádná křeč. Všechno chce svůj čas. Nestlihli jste to do roku 1969, dobrá. Nestihli jste to 1984, koho to rápí. Je 2025 a děje se něco? Možná tak pod… Číst vice »

Honza J.

Srovnání? Pořád jezdí po republice 854, 810, 843, sem tam béčko, … 842 není nic, co by se vymykalo standardu.

Dušan

Typ není totéž, co kvalita. Šlo mi o srovnání kvality, jestli se také na jiných tratích tak často stává, že v létě souprava nevyjede kopec, že je souprava ve špičce zkrácena (asi dva vozy odpadly úplně), že nefungují dveře (v poslední době se to stává méně, ale o to častěji se krátí). Jet osobákem po trati 340 je o hubu. Spěšňáky mají lepší skóre úspěšnosti.

Lukáš

nemají… v 5 z 7 cest spěšným vlakem, nedojel.. v jednom případě +60 minut a odpojené 3 vozy..

Ivan_pha

Co má společného OŘ Brno ze SŽ s požárem vlaku ČD?
Proto máte mínusy, jenže to soudruh jak vy nepochopí.

Dušan

Aha. Omlouvám se všem. Máte pravdu, špatně jsem pochopil organizační strukturu OŘ Brno. Děkuji za odpověď a omlouvám se za nařčení. Soudruh nejsem, možná proto jsem to pochopil. Ale jen díky vaší odpovědi.

Chronosphere

Každý kdo vám dá mínus je soudruh?
To chce mokrý hadr na hlavu.

Dušan

Nedokázal jsem si jinak vysvětlit, co je to za lidi, kteří se zastávají šlendriánu. Dívám se na to jako cestující, s dopravcem ani správou dopravní cesty nemám, naštěstí nic společného.

Martinek

Vidí, např. S41 IDSJMK je to stejné.

Honza J.

Tak tenhle topil zrovna dost 😀

N.N.

Podle fotek je vozový rám prohnutý jak luk, ugriloval sám sebe.

Jan Novotný

OŘ Brno má s požárem vozidla dopravce společného co? Nějak mi Vaše hluboká myšlenka unikla 🙂

dzejejc

Mám všetečný dotaz – proč má kvatro (a ještě určitě nějaké další vozy) na čele dveře? K čemu je to dobré?

Kubrt

K průchodu průvodčího do připojených vozů. U 852/853 to mohlo být průchozí i pro cestující.

L.P.

Ale před rekonstrukcí na řadu 854 seprůchod z motorového vozu do přípojných vozů moc nepoužíval, skoro vždy to bylo zamčené a sloužilo to jako služební průchod. Dneska je to otevřeno i pro průchod cestujících.

vbb

Já to znám spíš naopak – „ucelené“ soupravy M+V+V+M bývaly průchozí.

Ivan_pha

Na R Praha – Kladno jsou dokonce průchozí. Nikdy předtím jsem to nezažil. Při jízdě je z prohnutého okna hezký výhled.

jenc

A jako bonus se dá houkat 😉

Lukáš

nedá 🥹

jenc

Tak možná jak kdy, jak kde. Ale naposledy, když jsem jel asi před rokem s 854 z Prahy, tak se v tom uzavřeném průchodu kolem stanoviště strojvedoucího dalo na boku skříně zmáčknout tlačítko houkačky a hydra krásně zahoukala 🙂

Lukáš

Já to taky zkoušel, minimálně na Vláře to u 854 nefunguje, pokud je zapnuté řízení na jiné straně vozidla.

Vlek

No, tak další kvatro to má bohužel asi za sebou…

Kubrt

Další? Já myslím, že to je první definitivně odstavené?
Pro mínusáře: ano, vím, jsou důležitější věci, třeba životy a zdraví.

JanO

Zapomněli rozmazat číslo motoráku. Vyřazené kvatro (842) je první, před tím to byly rakve (843).

Pavel Vavříček

A které 843 se vyřadily? Jestli myslíte tu srážku v Olomouci na přejezdu, tak to byl řidičák 983

Tomas

Třeba ta 014, co shořela tak půl roku zpět

Pavel Vavříček

*943

xyz

Např. 843.014 po požáru z 9. 6. 2025 sice není vyřazená, ale je ohořelá natolik, že je otázkou, jestli bude opravena.

a8n

To bych řekl, že není ani otázkou, tou spíš je, kdy se zrušení vypapíruje. Ale to nehoří.

N.N.

Naštěstí jenom technika a jinak všichni živí.

Stráťa

Bohužel? Spíš bohudík je na českých kolejích o jeden zastaralý kus šrotu méně.

Hřebíček

Os 4102, motorový vůz 842.027 – dle fotek totálka…

Jméno

Škoda je předpokládám prakticky nulová, vzhledem ke stáří vozidla to musí mít nulovou hodnotu.

xyz

Zůstatkovou účetní hodnotu zřejmě ano.

Užitnou hodnotu v tom smyslu, že to řadu let mohlo dál jezdit, to ale mělo určitě.

a8n

Montáž ETCS ještě odepsaná nebude.

Twix

No vzhledem k tomu že kvatra už obecně nemají do budoucna velké uplatnění (kolik je jich dnes v turnusu?), nejspíš by nebyla velká motivace to opravit ani kdyby poškození bylo mnohem menší.

tmsq

Kdyby neměla opodstatnění, asi by se do nich necpalo ETCS, co myslíte? Krom prototypů je již mají všechna brněnská kvatra.

Dušan

Jistě, protože kráva se musí dojit, dokud nezdechne úplně. A pak se někteří diví, že lidi raději jedou autem, když musí být někde včas. Ano, včetně Brna, kde je katastrofální dopravní situace na silnicích (a bude ještě hůř), ale evidentně to není až takové riziko, jako jezdit po kolejích.

Twix

OK, ale pořád je rozdíl dávat tam ETCS na 5 let nebo na 15 let provozu, a s tím pak souvisí míra poškození, kdy se to bude ještě opravovat a kdy ne.

Honnzok

Turnusovány jsou snad úplně všechny a právě díky jejím nedostatku jsou do Brna stahovány 843 a drží tam zálohu řada 854 protože to 842 neujezdí.

Twix

Tak to si sypu popel na hlavu, předpokládal jsem že za ta kvatra nahrazená RegioFoxy a baterkovými Pantery nové turnusy pro tuto řadu nevznikly.

Kubrt

V Brně je turnus pro 20 vozů, ale jinak je to slabší: Plzeň turnus 2 plus záskoky za 847 a 814, Valmez turnus 3, Bohumín 3 stroje jen jako záskoky 690/814/754.

a8n

AB udává v Brně 21. A turnusovanost po aktuálním požáru nad 80 % (byť zčásti „jen“ na záložní soupravy) mi přijde vzhledem k poměrné morální zastaralosti dost nadprůměr. Pravda, daný také tím, že je v Brně zálohují 854.

Honnzok

842 jsou relativně moderní, po rekonstrukci mají obdobný powerpack jako Regionovy, inteligentní řídící systém a přenos výkonu o něco vhodnější pro motorák než 843 (hodně těžké) či 854 na časté rozjezdy špatně dynamické. Ta zastaralost je tedy pouze „zvenku“ ale ta nehořela. Bohužel okolí Brna je hodně kopcovité a nasazovat tam na osobní vlaky motor s dvěma přívěšáky (kór s těžkou 954.2) je trochu hodně.

a8n

Morální zastaralost jsem myslel primárně z pohledu objednavatele.

SYN

Ano, kdyby to jezdilo 842+943 tak by asi nešlo nic namítat, ale souprava s „dlouhým“ vložákem a těžkým řidičákem je fakt dost…