Povoleno. Ve Špindlerově Mlýně mohou vzniknout nové lanovky, propojí Hromovku a Medvědín
Lanová dráha Horní Mísečky - Medvědín. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Nově vznikne nová stanice lanovek na severním okraji vodní nádrže Labská. Zde vyroste i parkovací dům.
Jako jestli si někdo myslí, že se omezi provoz v centru, tak leda kulový! Možná to omezí nějaké jednodeňáky, ale fůra lidi tam má stejne ubytování a potrebuji dojet k němu, dále hotely a jejich hosté, služby, atp….takže provoz bude skoro stejnej! Na to ze jsou ve Špindlu jen 3 docela dobré sjezdovky, tak lanove kabinky a podobne blbosti jsou totalni nesmysl!!! Skibus mnohem lepší řešení, jezdi v dobrých trasách…max at je na elektriku a stačí. Špindl mam rad, hlavně pro jeho historii a modlím se at se z něho nestane to co v Peci. Ono už ty nové „kremačni… Číst vice »
Na to čekám od roku 1987, kdy jsem začal pracovat jako vlekař na Horních Mísečkách, a kdy se o tom uvažovalo ….
Zkuste třeba územní plán https://www.spindleruvmlyn.org/e_download.php?file=/data/editor/544cs_2.pdf&original=O2B_KOORDINA%C4%8CN%C3%8D%20V%C3%9DKRES_%C4%8C%C3%81ST%20B_1_5000_PR%C3%81VN%C3%8D%20STAV.pdf
Mě by zajímalo přesné trasování té kabinky na Medvědín. Dle mapky vede přímo nad školkou (mimochodem do té jsem chodil 😀 ) a vedle řady paneláků. Jakože z kabinky bude vidět do obýváku?
Neznáte pravidlo 4z pro večerní činnosti? Záclony, závěsy, zavřené žaluzie, zhasnuto.
Super. Aspoň jedna lanovka je kabinková a bude snáď v letnej sezóne obsluhovať aj rodiny s malými deťmi.
Celkovo sú súčasné 2 kabínkové lanovky na Krkonoše málo (o lanovke na Sněžku s obmedzenou kapacitou ani nehovorím – dúfam, že tam už v medzičase inštalovali kameru pred vstupom alebo info o čakacej dobe na internete, aby to aspoň trochu fungovalo, lebo inak je to katastrofa). Mimochodom, sú na hrebeni nejaké trasy pre vozíčkárov, kam by sa vedeli dostať lanovkou alebo busom?
(ako občasný návštevník nepoznám až tak miestne pomery)
Pro všechny hejtry a neznalé místníchpoměrů – zrovna tohle je asi nejsmysluplnější doplnění a propojení skiinfrastruktury, co se na českých horách děje a tomu misto tu celkově prospěje (méně aut a autobusů uvnitř města), ano – možná, že celkově návštěvníků přibude díky větší atraktivitě areálu, ale ti všichni zůstanou na kraji města a dál už to všude půjde po sněhu.
Přesně tak. Všichni chápeme, že rozšiřovat areály v našich malých horách nelze. Ale to co už funguje ať má nějakou hlavu a patu a tady se zabijí 2 mouchy najednou. Konečně plně funkční areál a centrum ŠM bude bez zbytečných aut. No a navíc vše se odehraje mimo nebo jen nepatrně zasáhne do NP.
Nejvyšší čas zrušit KRNAP, vždyť je to celé zbytečné…
Můžete to nějak rozvést?
Víte někdo jestli je nějaké vodítko podle, kterého se rozlišuje kdy je vhodná stavba sedačkové lanovky a kdy té s kabinkami? Nebo nic takového není a je to jen podle chutě investora? S díky L.
No asi začnete úvahou jakou kapacitu potřebujete a pak co ta lanovka obsluhuje například na broušení jedné sjezdovky je sundávání lyží do kabinky vlastně docela otrava.
Je to na vždy na areálu, kabiny jsou vhodné tam, kde se očekává obousměrný provoz (tzn. i dolu), nebo provoz pěších. Naopak sedačky jsou vhodné tam, kde se očekává pouze provoz lyžařů a i např. opakovaný, aby nemuseli stále sundavat lyže. Co se trasování týká, kabiny jsou vhodné tam, kde např. křižují větší množství silnic (minimalizace, že z nich něco upadne), nebo tam kde je z jakýchkoliv důvodů vedena vysoko nad terénem. Ale žádné normy na to nejsou, si to volí areál na základě toho co je pro něj vhodnější.
Děkuji, za zajímavé postřehy.
Existují taky kombinované lanovky s kabinkama i sedačkama, např, v areálu Hochwurzen (součřást Schischaukel Hauser Kaibling – Reiteralm). Kvůli bezpečnost dětí.
Tady bych řekl, že důvodem výběru kabinky bude to, že trasa lanovky vede přes sídliště Bedřichov. Přepravní kapacita závisí na rychlosti lanovky, počtu závěsů a počtu míst k sezení, u sedačkové lanovky i té kabinkové může být až 4000 osob za hodinu. Kabinková lanovka může jet při o něco větším větru. Trendem posledních let je nahrazování sedaček kabinkami tam, kde obsluhují svahy nebo zóny pro začínající lyžaře. Třeba na Kronplatzu mají 21 kabinových lanovek a 4 sedačkové. Některé kabinové lanovky tam jsou značně krátké a měří jen několik set metrů. Časté sundavání lyží je pak skutečně poměrně otravné.
Děkuji za pro mě nové informace.
Kabinová sedačka je preferovaná mimo jiné i tam, kde se předpokládá větší provoz lyžařů i dolů, tím neříkám, že to je přímo tento případ (ale možná, že ano), ale tam kde jsou v horních partiích mírnější sjezdovky a dolů k parkovišti vede jen prudší (v Alpách běžné), tak tam se velká část lyžařů vrací dolů takto.
Kalinová lanovka, pochopitelně, pardon
Sedačka nesmí vést nad městem, což se u lanovky na Medvědín stane.
Nesmí vést nad městem což se u lanovky na Medvědín stane.
Ještě bych dodal, že zatím, co kabinková do půlky Medvědína jde nad městem a bude sloužit celoročně i pro dopravu do horní části ŠM, druhá lanovka je zcela mimo zástavbu a bude obsluhovat především sjezdovku.
Toto není pravda. Lanovka bude fungovat pouze v zimě lyžařům a snowboardistům. Žádnou jinou dopravní funkci mít nebude.
Zdroj?
Horní stanice bude 600 m od nejbližšího ubytování a cca 300 m od nejbližší turistické atrakce a oblíbené výletní trasy. Pro mnoho návštěvníků bude příjemnější vyjet z procházky po centru ŠM nahoru a do Bedřichovy přijít shora.
Tak ještě jednou – lanovka bude jezdit jen v zimě a vozit jen lyžaře.
Takže parkovací dům nakonec ano? A je to aspoň podmínkou výstavby od DESÚ? Ještě nedávno investor s odkazem na snížení nákladů jasně deklaroval, že parkovací dům zatím nikoliv, možná někdy v budoucnosti.
Parkovací dům bude samostatná stavba, původně měly být stanice lanovek na jeho střeše, což nebudou. Takže se asi bude stavět jako poslední, pokud vůbec.
Jak pisete, puvodne mel byt parkovaci dum soucasti projekt. Pred par tydny pan Hrones (reditel ski arelau) uvedl v nejakem rozhovoru, ze parkovaci dum nebude v jejich rezii. Zaroven jsem v teto souvislosti zaznamenal informaci o zpoplatneni zimniho parkovani
Tak to je naprosto špatné řešení. Ten parkovací dům měl být podmínkou povolení. Bez něj to nedává úplně smysl, protože 100% dojíždějících na jednodenní lyžovačku musí skončit zde.
S tím nikdy nebylo počítáno.
Ten parkovací dům nemůže mít kapacitu jako Hromovky a Medvědín, to by musel mít tak sedm pater.
Pár desítek aut na boudy ns hřebenech je obrovský problém, ale tady dalším stovkám aut denně budeme betonovst hory.
Jako já v tom trochu rozdíl vidím.
Děti země…..vylezte ze země. Křeček polní obrovský problém, drancování hor nevadí????
Ale vadí. Nicméně tohle bude mít vliv spíše na dané místo, než na celek. Kdyby místo toho raději do místa dotáhli železnici z Vrchlabí a omezili parkoviště, asi by se (děti) také nezlobily. Ale to už propagátoři „dopravy hlava nehlava“ (aneb všeho co nejvíce, hlavně aut) kupodivu nepožadují. 🙂
Železnice z Vrchlabí do Špidlu. Bože to je hovadina.
Kazdy si nekdy rad jezdi prstem po mape a sni co by kdyby 😉
Proč je to hovadina?
Co když je hovadina stavět ve Špindlu parkoviště?
Kdyby před 150 lety vznikla, asi by se dnes úspěšně využívala a jezdily by tam přímé vlaky z Hradce Králové, podobně jako do Svobody nad Úpou (a bylo by to atraktivnější). Ale dnes už to nikdo nepostaví, problém je také že jezdit odtamtud vlakem směr Praha a střední Čechy je strašně zdlouhavé.
Dneska to nikdo nepostaví, točvolanti vládnou. A problém zdlouhavosti by se dal taky vyřešit, jen to zase nikdo nechce.
Právě tady má vzniknout veliké parkoviště a omezit parkoviště hromovka a medvědín, ale samozřejmě že to není skrz nějakou touhu špindl polidštit, ale uvolnění těchto mimořádně lukrativních ploch pro developerskou výstavbu.
To není pravda. Parkoviště na Hromovce a Medvědíně jsou města. Žádná výstavba tam není v plánu.
No tak k tomu se dá říct jediné slovo: zatím.
Je jenom otázkou času, kdy to zpeněží.
Jel jste někdy železnicí do Vrchlabí? Asi ne, protože jinak byste něco takového nenapsal.
Jako vyšlo mi to teď v lednu a musím říct, že to byl z prahy zajímavý zážitek. Vlastně železnice nezklamala, jela na čas, motorovou část do kunčic obloužila liška a pak ten kousek regínou vydržet šel, ale jako že by to byla nějaká rychlost se říct nedá.
Ve Špindlu mají prý méně peněz , než v Zermattu 😉
Pokud nelze najít mezírku ve schvalovacím procesu, pseudoekoaktivisty, resp. jejich právníky to nezajímá.
Tady jde o soukromého a velmi vlivné investora. Ten by to Patrikovi velmi rychle vysvětlil, jak se má chovat. Nám, co máme dům v ochranném pásmu KRNAP nepovolí ani stavbu plotu na vlastní zahradě, protože na mezi bydlí nějaký vzácný brouk. Sice ho tam nikdy nikdo neviděl, ale dle KRNAPu tam stopro je.
Smazáno pro tupost.
Četl jste článek?
Nečetl, hlavní je vyjádřit názor. Dnes jeho sedmý příspěvek zcela mimo mísu, už odpočívá v pokoji.
Beru popcorn a čekám na Děti Země
To si Patrik nedovolí. Tady se jedná o soukromého investora, který si nebude brát setvítky a najme pár Ukrajinců, aby Patrikovi dali přes držku.
Třeba je náruživý lyžař?
Patrik je king jen na stát a umí škodit jen tam, kde je to opravdu pro lidi. Jestli bude pár lyžarum ve Špindlu líp je mu jedno…
Umím si představit, že tady ta „ekologická bilance“ může být i kladná, pokud se tím odstraní nějaké ty přejezdy autem/busem.