Povoleno. Brno může začít stavět dalších 1,4 kilometru nové tramvajové trati
Vizualizace tramvajové trati na Kamechy. Foto: PK Ossendorf / Brno.eu

Většinu nákladů na novou trať má zaplatit Evropská unie.

Většinu nákladů na novou trať má zaplatit Evropská unie.
Šalina na Kamechy měla být prodloužena zároveň se stavbou sídliště.
To je pravda, ovšem vzhledem k době, ve které se sídliště Kamechy stavělo bych považoval za úspěch, že byla zachována alespoň potřebná prostorová rezerva pro trať.
Kamechy jsou vtipný projekt.
Nasekaly se bytovky – jedna vedle druhé jako prodloužení Bystrckého sídliště dál od města.
Nojo, jenže tam kromě těch bytovek vůbec nic není – obchod, škola, nějaký místo, kde se lidi můžou setkávat – nic. Je to jen velká ubytovna.
Pak někomu došlo, že ti lidi teda asi začnou jezdit do města, jenže tramvaj končí v Ečerově a dál nic – maximálně nějakej ten bus nebo autem.
Teď teda konečně povede šalina až na Kamechy, ale – ta čtvrť je furt urbanisticky dodrbaná (ale aspoň se z ní půjde lépe dostat pryč).
To chceš.
Nejvíc nejzbytecnejsi stavba v Brně. Kamechakum prostě nestačí , že tam jezdí několik autobusových spojů každých pár minut, teď kvůli nim to tady bude zamrdane…
Chcete míň, cituji, „zasouložené“ silnice (kde vám zjevně vadí autobus co pár minut)? Potom:
1) buďte rád za prodloužení šaliny. Jejím zprovozněním zanikne linka č. 54 a silnice budou zasouložené o polovinu méně autobusů.
2) Mnohem více na silnici souloží auta (dle vaší terminologie). Takže pokud vám vadí plné silnice, předpokládám, že sám autem nejezdíte, abyste to ještě nezhoršoval..? Plus taky zlepšení MHD povede k přesunu aspoň pár lidí od IAD, tedy opět k méně zasouloženým silnicím.
K minimu souloží na silnicích vám přeje soused.
Osel, který to napsal, zřejmě a) rád přestupuje, b) neumí číst jízdní řády nebo c) rád přestupuje a neumí číst jízdní řády.
Nestačí. Nová trať zlepší dopravní obslužnost.
Jak jinak ,tohle východní město za své nestaví nic, jedině za státní nebo evropské dotace.
A?
Tak rozpočet maji 24mld, na dopravu jdou skoro 3.8mld … jo, proti Praze to jsou čtvrtinova čísla ale ta Praha má taky trochu jinou spádovou oblast
A hlavně specificky jiné (vyšší!) rozpočtové určení daní… to se to pak utrácí.
A v Brnu zase na rozdíl od Prahy stát staví silnice.
Že by firmy se sídlem v Brně a obyvatelé s trvalým pobytem tamtéž byli osvobozeni od daní? To by bylo zajímavé… i pro ČEZ.
A co má ČEZ společného s Brnem? Brno má v rajónu EON.
Že by ČEZ přesunul sídlo do Brna, kdyby pak nemusel platit daně.
Že by jako neplatil daně. Třeba já su Brňák a ještě k tomu cyklista, tak daně neplatím rovnou dvakrát…
Tak to tedy máte můj soucit. Dvě tak vážná postižení…
S tím vaším je na tom ještě dobře. 😀
Není to tak hrozný, horší by bylo kdyby byl cajzl a guma
Distribučně ano. Z hlediska toho, odkud tam teče elektřina, tak velmi slušně teče z nedalekých Dukovan, které patří ČEZu.
No a v obchodním slova smyslu… ta distribuční spjatost s dodavatelem je pořád hodně silná, takže je pravda, že smlouvu na dodávku elektřiny má s ČEZ Prodej o dost nižší % lidí než např. v Plzni.
Vždy mě dojme, když se hlupák naučí číst a psát.
Mohl byste se nechat inspirovat v Teplicích, kde vládl Kubera 1994-2018, který odmítal jakékoliv dotace. Trolejbusová doprava v Teplicích byla za jeho vlády téměř zlikvidována (trolejbus v špičk. int. 30 min nepočítám za použitelné spojení).
To je zase opačný extrém. Možná ten nákladný tunel by si za své ušetřili a místo něj vysadili podél tratě nízký plot z keříků, možná ještě obložili kolejnice něčím tlumícím vibrace do okolí, a ušetřili tak náročně získávané stavební materiály. 🙂 Výhodou by byla i snazší evakuace…
Ona se zvažovala i netunelová varianta. Ale je tam dost prudký kopec, takže buď by tam byl dost hluboký zářez (horší než tunel), nebo by trať musela začít stoupat přiměřeným sklonem už dřív – což je ale téměř nereálné (mimo zastávky zde šalina skoro pořád jede do kopce, už někde od Rakovecké).
Chomutov/Jirkov na tom s intervaly nejsou o moc lépe a to Kuberu neměli.
Nezáviď, strejdo!
Vrchní chytrák Oršula. Buď rád, že i lidé z Brna platí vaši, objektivně zcela předimenzovanou a tedy nepotřebnou, D6 nikam – viz D5.
S Brnem, stejně jako s Vašimi KV, nemám nic, přesto radši své daně pošlu na tramvaj či konečně ten SJ diametr. Jste opravdu bytostně ubohý s tím „východem“, vaše 49tis. KV jsou na východ pro celé Německo, taky Vám píšou k D6 tuto prázdnou geografickou informaci?
Nějak se mi to nezdá, v Brně tramvajová trať?
Jistě. Jaká jiná? Ponorky zatím neprovozují a vzducholodě taky ne. 😀 Zatím tedy lodě, tramvaje, trolejbusy a autobusy.
On si imho dělal legraci že tu jezdí jenom šaliny.
….. a naprosstto ignoruje, že dokonce hantecem se tomu říká Šmirgl, ale i Šalina je prostě nářečí, ale oficiální dokumenty i zpravodajství mají používat spisovný jazyk.
Pochopil jsem, ale neskočil jsem mu na to. 😀
Asi jo, to bude na Ečerově ale nutný přestup 🙂
My už máme automaticky zapnutého tlumočníka (do hantecu) 🙂
V časopisu DPMB „Šalina“ již bylo avizováno, že výluka nutná pro kompletní přestavbu smyčky Ečerova včetně novostavby měnírny uvnitř smyčky bude zahájena 18. 10. V první fázi bude na vjezdu do smyčky zřízena úvrať, která bude obsluhována linkou 3. Linka 1 bude ukončena na Rakovecké. Vzhledem k rozsahu stavby je jisté, že v nějaké další fázi bude muset dojít i k úplné výluce mezi Rakoveckou a Ečerovou.
Koukám, že – https://mapy.com/s/jamegajeju obsahuje již zobrazení prodloužení té TT. Žel v akttuálním článku není obsažena vizualizace finální nové podoby obratiště Ečerova, ale z nějakého dřívějšího článku si vybavuji cca toto – https://mapy.com/s/jefahahavu uspořádání kolejí s nazančeným umístěním 3 zastávkových označníků na konci 3 nástupišť/zastávek. Při čemž má být otočen průjezd TRAMvají obratovými oblouky manimulačních kolejí z dosavadního proti směru hodinových rušiček na nově po směru hodinových ručiček, a to jistě kvůli záměru, aby vyjíždějící spoje z obratiště měly nástupní zastávku v nácestné zastávce spojů jedoucích z prodloužení tratě od Kamechů. Ovšem opravdu nevidím naprosto žádný důvod pro Vámi uvedené… Číst vice »
zbývá dodat. že bude-li úvrať před Ečerovou od centra mít tooto uspoořádání – https://mapy.com/s/rajukogoma umožňující jízdu přímo po obou prootissměrných kolejích. tak tam bez problémů může zůstat nastálo, protože prtovozu nijak neavdí (pravedelně jsou pojížděné jen jejich sjezdové výhybky po hrotech přímo, což teoreticky by šlo až rychlostí 50kkm/h, ale u zastávek bohatě stačí do 30km/h)) ba naopak se tto někdy i neplánovaně provozně hodí (při poruše či po nehodě TRAM – je pootřeba je odstraňovat/odtahovat jen za zadní spřáhlo).
Součástí stavby je i přestavba cca 200m trati pod smyčkou Ečerova z důvodu napojení nového stavu smyčky Ečerova na stávající trať.
Naznačil jsem Vám, že kolejově jde opačně smyčku Ečerova napojit na trať cca v jejím prostoru, a jen cca 30m před ní vložit kolejovou spojku – jestli je vhodné něco kvůli nájezdu do smyčky udělat až 200m před ní, tak kontakty pro rychlostní rozjezdovou výhybku, a to se v pohodě dá dělat za provozu a pouze nočních provozních výlukách.
V tom úseku pod smyčkou Ečerova je navržena změna osové vzdálenosti kolejí, což v tomto případě znamená snesení koleje směr centrum až na zemní pláň, realizaci opravy pláně, nového odvodnění a následnou stavbu koleje v nové ose. Stávající stožáry trolejového vedení umístěné převážně v ose trati budou nahrazeny stožáry umístěnými po stranách trati.
Další věc je, že změna napojení smyčky nespočívá pouze v nějakém „přehození“ výhybek pro otočení směru průjezdu smyčkou. Opět se jedná o snesení kolejiště, opravu pláně, realizaci nového odvodnění a stavbu kolejiště v novém uspořádání.
Ale kde jsem psal jen i přehození výhybek ve smyčce, když jsem uvedl „“ ,…… nějakou dobu se bude pracovat na nové výstuní zastávce obratiště a kkoleji v ní a za ní. 2.) až bude pro TRAMvaje tzv. sjízdná nová výstupní zastávka a potažmo cca 1/2 délky obratových manipulačních kolejí za ní, tak se dočasný úvraťový obrat obousměrných tramvají přesune do ní, po výjezdu z ní směrem do centra se na správnou kolej vozy dostanou po stejné kolejové spojce/přejezdu/úvrati, a mezi tím bude možností pracovat na přestavbě zbylé cca poloviny toho obratiště – stávající výstupní zastávky změnění na nácestnou na… Číst vice »
Tak měl jsem ravdu já: „“………. Od soboty 18. října se práce na nové trati dotknou i provozu tramvají linek 1 a 3. Linka 1 bude ukončena ve smyčce Rakovecká, linka 3 bude ze zastávky Přístaviště prodloužena přes zastávky Kubíčkova a Ondrouškova do úvrati, která vznikne na současné výstupní zastávce Ečerova. Nová tramvajová trať na Kamechy bude hotová v roce 2027, vyjde na 1,7 miliardy korun.““ – https://zdopravy.cz/v-brne-zacina-prvni-omezeni-kvuli-stavbe-nove-tramvajove-trati-262460/ 🙂 🙂 🙂 1.) obousměrné TRAM vypravené na linku 3 budou obracet v dosavadní výstupní zastávce Ečerova, po nastoupení cestujícíh do centra vyjedou protisměrně kolejí z centra, a to klidně těch Vámi… Číst vice »